הליכוד לא עומד בהסכמים - ממשלת האחדות על סף פיצוץ

לראשונה אי פעם, אין סדר יום לישיבת הממשלה ביום ראשון ● בכחול לבן משוכנעים שנתניהו רוצה לפרק את הממשלה ● סקר: הליכוד ממשיך לאבד מנדטים ● מידת ההתאמה של גנץ לראשות הממשלה בשפל ● סגר סופי השבוע בוטל ● החרדים לא יתמכו בהליכה לבחירות ● גלנט: לא בטוח שהכל יהיה מוכן לפתיחת שנת הלימודים ● המכון בנס ציונה קיבל אישור לניסוי בבני אדם בחיסון קורונה ● פייסבוק הסירה את הפוסט של פייגלין שהביע שמחה על האסון בביירות

בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום: פלאש90/עיבוד מחשב)
פלאש90/עיבוד מחשב
בני גנץ ובנימין נתניהו
06:58 עריכה

קבינט הקורונה, שהתכנס אמש, החליט לבטל את ההגבלות שהוטלו בסופי שבוע, ולפיהן, חל איסור לפתוח מתחמי קניות ומסחר. ההחלטה התקבלה בקבינט פה אחד. הממשלה צפויה לאשר היום את ההחלטה.

07:06 עריכה

שר התרבות והספורט חילי טרופר עדכן שקבינט הקורונה החליט, שמהשבוע הבא יתאפשר לקיים מופעי תרבות במרחבים פתוחים בערים "ירוקות" – שבהן שיעורי תחלואה נמוכים.

ממשיכים להתעקש על תרבות בימי קורונה. בקבינט הקורונה סוכם כי יתאפשרו מופעי תרבות במרחבים פתוחים החל משבוע הבא בערים ירוקות. זה לא מספיק ונפעל כדי לקיים מופעי תרבות גם באולמות הסגורים, אבל זאת ההתחלה של החזרת התרבות לחיים. שמח על ההחלטה הנכונה.

07:50 עריכה

ירידה ניכרת באמון הציבור ברשויות: בעוד שבחודשים מאי-יוני הביעו 52% מהאוכלוסייה אמון, בחודש יולי נתנו רק 19% מהציבור אמון ברשויות המדינה – כך נמצא בסקר תקופתי שעורך פיקוד העורף. מקצת מנתוני הסקר פורסמו ביום שני האחרון בחדשות 13, והבוקר פורסמו נתונים נוספים ב"ישראל היום". נתוני הסקר הוצגו השבוע לחברי קבינט הקורונה.

36% מבין הנשאלים בסקר – שנערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל – אמרו שהם מאמינים שיוכלו להתמודד לאורך זמן עם משבר הקורונה ועם השלכותיו.

08:07 עריכה

ועדת השרים לבחינת ההסתייעות בשב"כ לצמצום התפשטות הקורונה עתידה להמליץ לממשלה לקצר את תקופת הבידוד ביומיים, מ-14 ל-12 יום – כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet.

08:36 עריכה

העיתונאי מיכאל שמש מתאגיד השידור כאן פרסם את דף המסרים של כחול לבן ל-6 באוגוסט. לפי מסמך זה, מניעת חקיקת פסקת ההתגברות היא "ניצחון ענק"; יוזמת חקירת פרשת הצוללות של יש עתיד היא "חוסר אחריות משווע" כי "מטרתן לערער את היציבות על חשבון המאבק בקורונה".

09:46 עריכה

בכירים בש"ס וביהדות התורה אומרים שהסיכוי להביא להסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראש הממשלה החליפי בני גנץ בסוגיית תקציב המדינה נמוך מאוד – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

10:11 עריכה

הרעה חלה במצבו של מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, אבי כהן, שחולה בקורונה. כהן הועבר למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

11:56 עריכה

משה (בוגי) יעלון הגיב לתביעת הדיבה, שהגיש נגדו עורך הדין דוד שמרון: "לא ישתיקו אותי, אמשיך להילחם". חבר הכנסת אמר שטרם קרא את כתב התביעה, שבו נטען שהאשים את הפרקליט בכך שפעל באופן מושחת בפרשת הצוללות.  "כנראה שעורך הדין שמרון לא יודע עם מי יש לו עסק", אמר יעלון בראיון בכאן רשת ב'.

 

12:31 עריכה

עמותת חוזה חדש הגישה היום לבג"ץ את תגובתה לעתירת עשרות מתושבי רחוב בלפור, הסמוכים למעון ראש הממשלה, נגד הפגנות המחאה נגד נתניהו: המשטרה אינה מוסמכת להטיל הגבלות נוספות על הפגנות המחאה.

המחאה נגד נתניהו היא מחאה פוליטית. היא ממוקדת באדם אחד, פוליטיקאי, הנושא בתפקיד ראש הממשלה, ומטרתה להביא לסיום כהונתו המושחתת והמשחיתה. אך אין היא רק מחאה פוליטית. זוהי מחאה ערכית, נורמטיבית, מוסרית, חברתית, קהילתית וציבורית, לא רק נגד בנימין נתניהו האיש, אלא כנגד מכלול התופעות הפסולות שכהונתו המושחתת והמשחיתה מביאה עמה. זהו ביטוי אותנטי של רצון קולקטיבי לניקוי אורוות. לסיום התקופה הרעה של שלטונו ולתחילתו של תהליך ריפוי חברתי וציבורי.

עמותת חוזה חדש – הנוטלת חלק נכבד בהפגנות באמצעות מיזם Crime Minister – מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה על הסף ולגופה. את התגובה לבית המשפט הגישו עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת.

גילוי נאות: עו"ד יובל יועז, בא-כוח עמותת חוזה חדש, הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל.

12:48 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתח ביקורת על היחס האמביוולנטי כלפי הצעדים שהציעה ישראל ללבנון: "כשרה"מ מנחה את ראש המל"ל להציע לממשלת לבנון סיוע מיידי הכולל העברת פצועים לבתי חולים בישראל – זהו צעד מבורך והומניטרי. כשראש עיריית תל-אביב מחליט להאיר את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון כאות הזדהות – זה צעד של בגידה".

ביממה האחרונה אנחנו עדים לפיצול אישיות מצד כמה נבחרי ציבור ופעילים פוליטיים.כשרה"מ מנחה את ראש המל"ל להציע לממשלת…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום חמישי, 6 באוגוסט 2020

13:12 עריכה

ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, אמר שעד חודש ספטמבר יש להוריד את רמת התחלואה כך שיהיו מאות חולים חדשים ביום. "במקום סגר מלמעלה, אני רוצה יותר סדר מלמטה", אמר גמזו במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

"ישראל" – אמר – "נמצאת כרגע עדיין בתחלואת קורונה גבוהה. בהשוואה בינלאומית, ביחס לנפש, הגבוהה ביותר בעולם". כשנשאל על חילוקי דעות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ראש הממשלה נותן לי גיבוי מלא".

13:47 עריכה

המכון הביולוגי בנס ציונה קיבל אישור להתחיל לנסות בבני אדם את חיסון הקורונה שפיתח אחרי חגי תשרי – כך סוכם בפגישה של שר הביטחון בני גנץ ומנהל המכון פרופסור שמואל שפירא.

גנץ –

כל הניסויים הראשונים שעברו בהצלחה הם בבחינת בשורה מאוד גדולה ותקווה מאוד גדולה. השלב הבא כפי שסיכמנו הוא שהניסויים יתחילו בבני אדם אחרי חגי תשרי. זה ייעשה בתיאום עם משרד הבריאות ועל פי כל התהליכים הנדרשים.

14:12 עריכה

משטרת ישראל מסרה לבג"ץ את עמדתה בעתירה של תושבי שכונת רחביה, המבקשים להגביל את ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לאפשר את המשך קיום ההפגנות במתכונתן הנוכחית".

בתנועה לאיכות השלטון בירכו על עמדת המשטרה.

14:26 עריכה

יושב ראש ש"ס אריה דרעי, יושב ראש דגל התורה משה גפני ויושב ראש אגודת ישראל יעקב ליצמן נועדים בשעה זו בבני ברק ודנים במשבר התקציב.

14:31 עריכה

הושג סיכום עקרוני בין רשות שדות התעופה והמטה לביטחון לאומי על הקמה של מעבדות קורונה בנמל התעופה בן-גוריון – כך דיווח שרון עידן בתאגיד השידור כאן.

14:32 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט עדכן שהוא בבידוד לאחר ששהה ליד חולה קורונה.

על פי דיווח מעריב מדובר בכתב של ערוץ 13, והכתבים אלון בן דוד, תמר איש שלום ואודי סגל, שבאו עימו במגע יכנסו לבידוד עד יום שני.

14:47 עריכה

אחד המועמדים של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לתפקיד המפכ"ל הוא ניצב בדימוס שלומי מיכאל, שסיים את שירותו במשטרה לפני כארבע שנים – כך דיווח רועי ינובסקי בתאגיד השידור כאן. לצד מיכאל מועמדים לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד.

מיכאל – לפי הדיווח – נמצא בקשרי ידידות עם יושב ראש כחול לבן, בני גנץ. הוא שירת במשטרה כמפקד מחוז ש"י וכמפקד הימ"מ.

16:00 עריכה

דיווח בהארץ: המשטרה הודיעה אתמול שתגביל את ההפגנות של פעילי הימין ליד ביתה של ליאת בן ארי, התובעת בתיקי נתניהו.  לפי ההודעה, המפגינים יעשו זאת במרחק של מאות מטרים מביתה, בהגבלות על מספר ההפגנות בשבוע ועל האורך שלהן.

ליאת בן ארי (צילום: דוברות משרד המשפטים)
ליאת בן ארי (צילום: דוברות משרד המשפטים)

עמדת המשטרה – בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון  בנושא הפגנות מול ביתם של אישי ציבור – בניגוד למעון רשמי או לשכות.

16:02 עריכה

שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן וח"כ משה גפני הודיעו לנתניהו וגנץ כי לא ישתפו פעולה עם יוזמה להקדמת הבחירות. השלושה הוסיפו "העברת תקציב המדינה הינה צו השעה".

יש לציין כי אם גנץ ונתניהו לא יסכימו על תקציב, הכנסת תתפזר אוטומטית לקראת סוף החודש.

במפלגת כחול לבן מסכימים עם הדברים אך מכניסים בהודעה שלהם את עמדת המפלגה – שיש להעביר "תקציב דו שנתי" – בניגוד לעמדת נתניהו שרוצה להעביר תקציב עד סוף השנה הנוכחית בניגוד להסכם הקואליציוני.

חברי סיעת דרך ארץ, השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר, מציעים לדחות את אישור התקציב בהליך חקיקה.

כמה שעות לאחר מכן אמר שר האוצר שנתניהו טעה בניסוח ההסכם הקואלציוני וצריך לתקן אותו.

17:22 עריכה

פייק ניוז בן ארי: היועץ המשפטי לממשלה הגיש בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, פעילת ימין שהעלתה פרסום שקרי ברשתות החברתיות לפיו בנה של עו"ד ליאת בן ארי- שוויקי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, תקף שוטר בהפגנה מול ביתם.

בית המשפט נעתר ופסק כי עד הדיון הבא בעניין, לאורלי לב אסור לפרסם מחדש, להפיץ או להתייחס בראיון כלשהו, לצייץ בחשבון הטוויטר ולהפיץ פוסטים חדשים באשר לסרטון בו טענה שבנה של בן ארי תוקף שוטרים.

הדיון הבא, במעמד שני הצדדים, ייערך ב-12.8. 

17:57 עריכה

לאחר גנץ, גם ראש הממשלה נתניהו מודיע על ההתקדמות בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה במכון למחקר ביולוגי והמעבר לשלב הניסויים בבני אדם.

18:15 עריכה

25 יום לפתיחת שנת הלימודים, שר החינוך יואב גלנט כינס מסיבת עיתונאים.

גלנט אמר שהלמידה תיעשה בלמידה מרחוק או בכיתות המחולקות ל-18 תלמידים אך יהיו גם "פתרונות דיפרנציאליים". השר הוסיף: "קבענו עקרונות אבל אנחנו רוצים שהתהליך הזה יהיה גמיש כפי שניתן כך שהאוכלוסיות המיוחדות יקבלו את המענה המיוחד"

גלנט הזהיר כי יהיו קשיים, במיוחד בתחילת השנה.

18:39 עריכה

נתניהו מתעקש על תקציב חד שנתי. ראש הממשלה הגיב להצהרה המשותפת של ראשי המפלגות החרדיות נגד הליכה לבחירות והעברת תקציב מיידי, ואמר כי היה צריך להעביר את התקציב החד שנתי "עוד אתמול".

כך נתניהו עדיין בעמדה של חוסר הסכמה עם גנץ ופיזור הכנסת לקראת סוף החודש.

ראש הממשלה אמר את הדברים בתשובה לכתב בביקור בבית החולים שערי צדק יחד עם ממונה הקורונה ומנכ"ל משרד הבריאות.

לפני כן נתניהו התייחס להחלטת קבינט הקורונה לבטל את הסגר בסופי השבוע: "קיבלנו את המלצות פרופ' גמזו בקבינט פה אחד", הוא אמר, "אנו יודעים שאין מדינה ברמת התחלואה הגבוהה שלנו שלא הטילה סגרים. אבל אנו ערים למצב הכלכלי חברתי ועושים מאמץ בשבוע שבועיים הקרובים להוריד התחלואה באמצעים אחרים".

נתניהו אמר כי במכון הביולוגי "מכוונים לייצר חיסון לנגיף עד הרבע הראשון של שנת 2021".

במהלך השידור נתניהו נתפס משתעל ללא מסיכה אך הגיב במהירות.

19:36 עריכה

פייסבוק הסירה פוסט של חבר הכנסת לשעבר ויו"ר זהות משה פייגלין על האסון בלבנון. בפוסט שפורסם אתמול הופיעו גילויי שמחה על מותם של הלבנונים שמהווה "חגיגה ליום האהבה"

פייגלין הבהיר שהוא עומד מאחורי דבריו וככל הנראה עומד להיחסם לגמרי מפייסבוק כי פרסם את צילום המסך של הפוסט שוב.

הבהרה חשובה לעוקביי!פייסבוק החליטה להסיר את הפוסט שפרסמתי אתמול אודות הפיצוץ בבירות. אני עומד מאחורי כל מילה בפוסט שפרסמתי ומתכוון להמשיך לומר את האמת שלי ללא מורא.

פורסם על ידי ‏משה פייגלין‏ ב- יום חמישי, 6 באוגוסט 2020

עדכון: הפוסט נמחק ופייגלין העלה פוסט חדש ללא צילום המסך.

הבהרה חשובה לעוקביי!פייסבוק החליטה להסיר את הפוסט שפרסמתי אתמול אודות הפיצוץ בבירות.אני עומד מאחורי כל מילה בפוסט שפרסמתי ומתכוון להמשיך לומר את האמת שלי ללא מורא.

פורסם על ידי ‏משה פייגלין‏ ב- יום חמישי, 6 באוגוסט 2020

 

20:28 עריכה

הליכוד ממשיך לאבד מנדטים. על פי סקר של כאן 11 אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגתו של נתניהו הייתה מקבלת 30 מנדטים – ירידה של 6 מנדטים מכוחה כיום. המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד תל"ם שמגיעה ל-17 וכחול לבן, מפלגתו של ראש הממשלה החליפי עם 12. ימינה מזנקת ל-15.

חלוקת הגושים: 62 גוש הימין, 51 המרכז שמאל, ליברמן 7.

שביעות הרצון מנתניהו בניהול משבר הקורונה בשפל: 31% בלבד מרוצים מול 62% שלא.

בסקר חדשות 13, הליכוד על 29 מנדטים, יש עתיד עם 19, כחול לבן על 8 מנדטים ונפתלי בנט וימינה מתחזקים עם 19 מנדטים.  שם תמונת הגושים היא מרכז שמאל 49 מנדטים ליברמן עם 8  וגוש הימין עם 63 מנדטים.

21:23 עריכה

בהתאם להמלצת קבינט הקורונה, הממשלה אישרה טלפונית את הסרת המגבלות של סוף השבוע, יחד עם האיסור שהייה בגני שעשועים ציבוריים.

21:38 עריכה

בחדשות 12 טוענים כי מאחורי הקלעים של אישור הגעת 12 אלף תלמידי ישיבות לישראל עומדים שיקולים כלכליים.

על פי הדיווח של יואב אבן, שכר הלימוד הממוצע במוסדות שיקבלו תלמידים מחו"ל הוא 15 אלף דולר, וסך הכל המהלך יכניס לקופת הישיבות כ-600 מיליון שקלים.

סך הכל יגיעו לישראל כ-17 אלף סטודנטים בתנאים מקלים ל-57 מוסדות לימוד שביקשו אישור.

21:42 עריכה

עמית סגל מדווח שבצעד תקדימי לא נקבע לו"ז לישיבת הממשלה ביום ראשון. זאת בשל וטו הדדי של שתי המפלגות. כחול לבן דורשת להעלות את שינוי התקנון שיאפשר לה מספר אצבעות שויוני בכל הצבעה. הליכוד מסרב, למרות ההסכם הקואליציוני.

בכחול לבן ככל הנראה מסכימים עם סגל.

22:26 עריכה

משה בוגי יעלון פונה אל שותפיו הקודמים ומציע להם לפרוש מהממשלה להעביר חוקים נגד שחיתות ואז לתמוך בממשלה בראשות יש עתיד.

סגירה