סקר: הליכוד יורד במנדט, בנט מצמצם את הפער מנתניהו

מיקי זוהר: אם כחול-לבן יסכימו לתקציב חד שנתי לא יהיו בחירות ● ניר ברקת: לכ"ץ אין קשב, האגו שלו גדול מדי ● מאות הפגינו בבלפור ובקיסריה ● פייסבוק הסירה שלושה חשבונות שפורסמו בהם דברי הסתה נגד נתניהו ● "מעיין נובע של חכמת ישראל": הפוליטיקאים ספדו לרב עדין שטיינזלץ שמת הבוקר

  • פקחי עיריית ירושלים מפנים מאהל מחאה נגד בנימין נתניהו בגן העצמאות בירושלים, 7 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • פקחי עיריית ירושלים מפנים מאהל מחאה נגד בנימין נתניהו בגן העצמאות בירושלים, 7 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • פקחי עיריית ירושלים מפנים מאהל מחאה נגד בנימין נתניהו בגן העצמאות בירושלים, 7 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • פקחי עיריית ירושלים מפנים מאהל מחאה נגד בנימין נתניהו בגן העצמאות בירושלים, 7 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • פקחי עיריית ירושלים מפנים מאהל מחאה נגד בנימין נתניהו בגן העצמאות בירושלים, 7 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הלווייתו של הרב עדין שטיינזלץ בבית הלוויות שמגר בירושלים, 7 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
07:59 עריכה

טרם נקבע סדר יום לישיבת הממשלה שתיערך מחרתיים – זאת על רקע חילוקי דעות חריפים בין הליכוד לכחול לבן. לפי ההסכם הקואליציוני בין שתי הסיעות, הן ראש הממשלה בנימין נתניהו והן ראש הממשלה החליפי בני גנץ צריכים להסכים על סדר היום.

בעוד נתניהו מעוניין להעביר בממשלה החלטה על תקציב לשנת 2020, גנץ מעוניין להעביר החלטה בעניין תקנון לעבודת הממשלה. כרגע שורר נתק בין הצדדים – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

08:13 עריכה

אחרי שישראל תקפה אמש בעזה – בעקבות הפרחתם של בלוני נפץ – אמר שר הביטחון בני גנץ שישראל לא תקבל פגיעה בריבונותה.

08:52 עריכה

לפי סקר, שפורסם הבוקר בתחנת הרדיו 103fm, בלוק המפלגות – שהורכב מהליכוד, ימינה, ש"ס וכחול לבן – היה מקבל 62 מנדטים, לו הבחירות היו נערכות כעת.

הסקר נערך אתמול בקרב 501 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

10:21 עריכה

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, פרסמה את רשימת ניגודי העניינים, שבעטייתם על שופטים ורשמים לפסול עצמם. הרשימה מבוססת בעיקרה על הוראות חוק בתי המשפט וכללי האתיקה לשופטים, וכן על הניסיון שנצבר בתחום. הפרסום נעשה לאחר שורת תחקירים, שבהם פורסם ששופטים דנו בנושאים שבהם ראוי היה שיפסלו עצמם.

בין היתר, על שופט לפסול עצמו כשיש חשש ממשי למשוא פנים וכשישנה קרבה ממשית לאחד המתדיינים.

10:48 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל להקים מפלגת ימין בראשות חיים ביבס שתתמודד בבחירות – כך אומרים גורמים בליכוד, לפי דיווח של יובל קרני ב"ידיעות אחרונות". ביבס – המקורב לנתניהו – עומד בראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ומכהן כיושב ראש מרכז השלטון המקומי.

לפי הערכות, נתניהו מאמין שהמפלגה תוכל לקבל קולות של מצביעים שלא יהיו מעוניינים לבחור בליכוד, בשל אכזבתם ממנו. לאחר הבחירות – על פי התוכנית של נתניהו – תחבור המפלגה לממשלה בראשותו.

חיים ביבס (צילום: Miriam Alster/Flash90)
חיים ביבס (צילום: Miriam Alster/Flash90)

בליכוד הכחישו באופן רשמי את המהלך. ביבס מסר ש"אלו ספקולציות של פוליטיקאים לנוכח התעצמות השלטון המקומי".

11:12 עריכה

במערכת הציבורית והפוליטית סופדים הבוקר לרב עדין שטיינזלץ, שהלך לעולמו בגיל 83.

11:19 עריכה

מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל נכנס היום לבידוד, לאחר שהתברר כי לפני מספר ימים נחשף לחולה קורונה מאומת. אשל חש בטוב ואינו מפגין תסמינים.

11:53 עריכה

פקחים של עיריית ירושלים ואנשי משטרה פירקו הבוקר מאהל מחאה בגן העצמאות בעיר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוחרמו אוהלים וציוד של המוחים.

מהעירייה נמסר שחל איסור להקים אוהלים במקום ושלפנים משורת הדין התאפשר למוחים ללון במקום. לדברי העירייה, המפגינים ניסו להקים "מאחז" נוסף בשטח הגן, מחוץ לשטח שהוקצה להם.

12:07 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת אבל על מותו של הרב עדין שטיינזלץ.

אני דואב מעומק לבי על פטירתו של הרב עדין שטיינזלץ זצ"ל – ידען עצום, גאון בתורה ואיש רוח מופלא.

גדלתי בסמיכות לרב שטיינזלץ בירושלים של ילדותי, אבל זכיתי להכירו אישית רק שנים לאחר מכן. נפגשתי איתו כמה פעמים בביתו, ושמעתי את שיעוריו המרתקים שתמיד החכימו אותי. אלה לא היו שיעורים במובן השגרתי, אלא שיחות מרוממות נפש שחבקו עולם ומלואו – תנ"ך, משנת חז"ל, היסטוריה, פילוסופיה, תרבות, בלשנות, ועוד. קראתי גם בספריו שספוגים חוכמה ודעת, הגות ואמונה.

הרב שטיינזלץ ייצג במובהק את דמותו של 'המתמיד' היהודי. הוא השקיע עמל בלתי-פוסק במפעלי הפרשנות שלו, ובראשם הפירוש לתלמוד שמנגיש את לימוד הגמרא לציבורים רחבים בשפה בהירה ומובנת. חיבוריו החשובים יעמדו לדורות – כאבני-יסוד של מורשת ישראל, וכנר תמיד לזכרו.

אהבת ישראל של הרב שטיינזלץ הושפעה רבות מקרבתו לרבי מלובביץ' ומחסידות חב"ד. אישיותו יוצאת הדופן של הרבי הטביעה בו חותם עז, כפי שארע גם לי במפגשיי עימו. בעיני שניהם – הרבי מלובביץ', ותלמידו הרב שטיינזלץ – ראיתי אותו אור כביר של אהבת האדם ואהבת עם ישראל.

אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת שטיינזלץ ולרבבות תלמידיו של הרב בארץ ובעולם.

יהי זכרו ברוך.

12:26 עריכה

פייסבוק הסירה שלושה פרופילים, שבהם פורסמו איומים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. ככל הנראה מדובר בפרופילים פיקטיביים, שבהם פורסמו דברי ההסתה.

12:30 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים לספוד לרב עדין שטיינזלץ, שהלך הבוקר לעולמו.

13:23 עריכה

שר החוץ ומס' 2 בכחול לבן, גבי אשכנזי: "אסור לקחת מיליון מובטלים להרפתקה מסוכנת של בחירות".

14:09 עריכה

גורם בכיר בליכוד: "מבחינתנו שלא תהיה ישיבת ממשלה. לא חייבים לקיים אותה. די ברור שאנחנו בדרך לבחירות נוספות". דבריו פורסמו על ידי מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל.

בראיון לניסים משעל ב-103fm אישר יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר שאכן נראה כרגע שישראל בדרך לבחירות, אך אמר שהליכוד שואף להימנע מכך.

14:21 עריכה

בג"ץ אישר אתמול לפרקליטות לדחות את מועד מסירת תגובתה לדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות ובפרשת מניות הפלדה. הפרקליטות ביקשה ארכה כי, לדבריה, היקף החומר מצריך התייחסות של שורה של גורמים. שופט בית המשפט העליון נעם סולברג קבע שתשובת המדינה תימסר עד 15 באוקטובר.

התנועה לאיכות השלטון, שהגישה את העתירה, ביקשה שלא לאשר את בקשת הדחייה, אך בקשת הארגון נדחתה.

14:32 עריכה

השר יועז הנדל מדרך ארץ: "אני מתנגד לשבירת הסכמים שנחתמו, לא אתן יד לממשלה צרה כפי שלא נתתי בעבר. לא משנה מה יציעו לי (והציעו לי כבר הכל). מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה שמכבדים בה הסכמים קואליציוניים ותקציב לטווח ארוך יותר מחודשיים. כל היתר חוסר אחריות. בזמן משבר כלכלי עם מיליון מובטלים משימת הממשלה היא לדאוג לאינטרס שלהם לא לאינטרס הפוליטי". הנדל כתב את הדברים בחשבון הפייסבוק שלו.

סיכום שבוע של בשורות בעולם התקשורת.אם זה היה עובד בדיוק כמו שאני רוצה, הסיכום עכשיו היה מקצועי לחלוטין. השבוע הכי…

פורסם על ידי ‏יועז הנדל Yoaz Hendel‏ ב- יום שישי, 7 באוגוסט 2020

15:10 עריכה

מתה הפלסטינית בת ה-24 שנפצעה מירי של צה"ל באזור ג'נין. מוקדם יותר היום דיווח משרד הבריאות הפלסטיני שהיא נפצעה באורח אנוש בחזה.

16:07 עריכה

שר האוצר מבטיח להניח על שולחן הממשלה בתחילת השבוע את תכניתו לקידום תשתיות תחבורה, תקשורת, תיירות ועוד. התכנית הזו ודאי תצטרך גם תקציב מאושר.

16:15 עריכה

יאיר לפיד עוקץ את אנשי כחול-לבן שמתעקשים על תקציב דו-שנתי בהתאם להסכם הקואליציוני, לאחר שהפרו הבטחה לבוחריהם להימנע מכניסה לממשלת נתניהו. "עכשיו נזכרתם? עליכם נכתב הפתגם הגונב מגנב פטור".

16:54 עריכה

יועץ תקשורת ימני חזר בו מכוונתו להפגין נגד נתניהו ובעד החלפתו במנהיג ימין אחר, בעקבות התקפות ואיומים שספג בעידודו של יאיר נתניהו.

17:20 עריכה

אורית פרקש (כחול-לבן) מתריעה בפני אנשי הליכוד שאם לא יסכימו להעביר תקציב ליותר מחודשיים אזי כחול-לבן יצטרכו "לחשב מסלול מחדש".

17:37 עריכה

מאות מפגינים הגיעו לקבלת השבת בבלפור והיום היא כללה מיצג של מחול ופסל של צוללת. המפגינים הגיעו גם לבית הפרטי של נתניהו בקיסריה.

הצוללות הגיעו!

פורסם על ידי ‏‎Crime Minister‎‏ ב- יום שישי, 7 באוגוסט 2020

18:11 עריכה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה דיבר לראשונה מאז הפיצוץ בביירות והכחיש שלארגונו היה מחסן נשק בנמל. :אין לנו נשק או טילים במחסן שהתפוצץ … כל ההאשמות האלה שקריות".

19:11 עריכה

גלעד ארדן דיבר באופן דיפלומטי ומרוכך יחסית כמתחייב מהיותו בדרך למילוי תפקיד שגריר ישראל באו"ם. בהתייחס לעימות בין השר שהחליף אותו במשרד לבטחון פנים, לבין המפגינים משמאל, ארדן אמר את המובן מאליו כמעט:

"חובה לאפשר להפגין בזמן שיש מגפה מסכנת חיים, וגם למפגינים אין זכות לסכן חיים ולא להסית לאלימות. יש איזון עדין שהשר והמשטרה צריכים למצוא אותו".

בתשובה לשאלה האם הוא בזמן שממשלת האחדות מתפרקת הוא שמח להיות מחוץ לתמונה, אמר כך:

"כשגריר יש לי חובות אחרות, לייצג את כל חלקי ממשלת ישראל … אני הולך לפרק אחר של מאבק בזירה הבינלאומית למען כל אזרחי ישראל ומתכוון משם לחזור ולהיות חלק … אני שואף גבוה אבל כמו בעבר, איפה שישימו אותי זה יהיה לפי העשייה".

19:24 עריכה

משרד הבריאות מעדכן שאתמול אומתו 1,673 נדבקים חדשים בקורונה מתוך כ-29 אלף בדיקות. כרגע יש 369 חולים במצב קשה מהם 109 מונשמים.

19:53 עריכה

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) תוקף את שר האוצר ישראל כ"ץ ומותח ביקורת מרומזת גם על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא מינה אותו לשר האוצר. בראיון לאופירה וברקו בערוץ 12 אמר ברקת ששר האוצר שבוי בתפיסות של פקידי משרדו ושראש הממשלה ככל הנראה מבין שהוא טעה במינויו.

שאלה: האם אתה שר האוצר האמיתי של מדינת ישראל מאחורי הקלעים?

תשובה: אני מכין תכניות עבודה, מציג ומגבש אותם, אחרי שאני יורד לשטח ומבין את המצוקה ויודע לתת פתרונות ומענים, לקורונה צריך לחשוב מחוץ לקופסה, השיטות הקיימות לא נותנות פתרון. הפקידות באוצר מאוד דומיננטית ולא מבינה את גודל האירוע, לצערי לשר כץ אין קשב, הוא שבוי של אנשי משרדו, תפיסה שיודעים הכל … להקשיב זה יתרון ענק ולהחליט שהוא קובע זה כשל.

"השבוע ישבתי עם ראש הממשלה והצגתי לו מתווה איך מסבים 100 אלף עובדים למקצועות נדרשים, אני חושב שהמעסיקים יודעים להסב יותר טוב מהמדינה.

"כשאני מציג לראש הממשלה תכניות הוא קולט ומבין … אני לא חוסך ביקורת מראש הממשלה, את התכניות שלי אני מציג לו, הוא מאמץ חלק מהתכניות וחלק אחר אני בתקווה שהוא יאמץ.

שאלה: ישראל כ"ץ לא מבין את זה?

תשובה: כנראה שלא, שהאגו שלו קצת גדול מדי ומפריע לו להקשיב לדעות של חברים עם דעות אחרות.

שאלה: אתה לא נפגע מזה שנתניהו מתייעץ גם עם כחלון?

תשובה: זה שהוא מחפש פתרונות מראה שהוא מבין שיש בעיה. יש מיליון תסריטים, העובדה שראש הממשלה בוחן אופציה מראה שהוא הבין שיש בעיה וזה מראה ביני לבינך שהוא מבין שהוא טעה. המצב לא טוב, אני לא חושב (שהוא מכוון לבחירות).

שאלה: תהיה שר האוצר בקרוב?

תשובה: אין לי מושג. כרגע אני עושה את תפקידי כחבר ועדת כספים ומתרוצץ בכל הארץ.

20:25 עריכה

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר לחדשות 12 ש"בנט מתחזק (בסקרים) הודות למצביעי מרכז שלא רוצים את נתניהו, אם אתם חושבים שבנט יהיה המושיע של הקורונה אני אומר דבר אחד: המשבר מסובך מאוד".

בהקשר לוויכוח על התקציב שעלול להוביל לבחירות הוא אמר כך:

"תשאל את החבר'ה של כחול-לבן את אותה שאלה, למה כחול-לבן הצביעו נגד עמדת הקואליציה? למה רצו להביא חוק נורווגי? למה תוקפים אותנו כל בוקר? זה נקרא לשמור על הסכם? יכול מאוד שההתנהלות שלהם תוביל לבחירות אבל אם יסכימו לתקציב חד שנתי לא יהיו בחירות, הליכוד לא רוצה בחירות.

"צריך לשאול את בני גנץ למה הוא לא רוצה להישאר בממשלה ואולי אין לו כוח ללכת לבית ספר … כרגע מנסים לשכנע את כחול-לבן להעביר תקציב חד שנתי, אבל יש סיכוי מסויים שאנשים מסויימים שלא משתייכים לגוש הימין לא ירצו בחירות (וייכנסו לממשלה).

20:31 עריכה

סקר חדשות 12 מראה שנתניהו ממשיך להוביל בפער גדול בהתאמה לראשות הממשלה, 0פי שניים מגנץ ולפיד) אם כי בנט הכי קרוב אליו כרגע. חלוקת המנדטים לפי הסקר מראה על המשך היתרון לגוש הימין חרדים:

ליכוד 31, יש עתיד-תלם 18, ימינה 16, משותפת  15, כחול-לבן 11, ש"ס 8, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, מרצ 6. העבודה, הנדל-האוזר והבית היהודי בחוץ.

עמית סגל מעריך שגם נתניהו וגם גנץ לא יכולים להרשות לעצמם להיכנע בויכוח על התקציב.

אמנון אברמוביץ': "נתניהו רוצה לקחת את ישראל לבחירות בנובמבר, כשהתחלואה פה מהגבוהות בעולם, אבל יש לו מטרה אחת – לברוח ממשפט. גנץ היה יכול להעביר חוק שמונע ראש ממשלה לכהן עם אישום פלילי, היה לו רוב, הוא לא עשה את זה והלך להסכם כניעה עם אנשים שלא ראו הסכם קואליציוני מעולם … גנץ אדם ישר והגון ובן נאמן למולדת, הוא פשוט לא מהענף, השבוע הוא דפק על השולחן ואמר אני נשאר. היו צריכים להגיד לו 'היתה לך קריירה פוליטית מפוארת עם הישג גדול בזמן קצר, תחתוך הפסדים חזור הביתה, יימצא לך תפקיד ראוי.

דנה וייס: "ההחלטה של בית המשפט על דיון בדצמבר והוכחות בינואר מביאה אותנו לבחירות מספר 4. נתניהו לא הולך ולא מוכן לנהל את ההליך הזה, באו אליו חלק מעורכי דינו ואמרו אני חושבים שיש סיכוי לזיכוי בתיק 4,000, זה הגיע עם דרישת תשלום נתניהו לא היו מוכן לשלם הם כבר לא שם ואנחנו בדרך לבחירות

רינה מצליח: ראש הממשלה שכר את שירותיו של משה קלוגהפט שידוע בניהול קמפיינים מהנבזיים ביותר שהיו כאן. אם הוא יצליח הוא יצליח ואם לא יקח עורכי דין וילך לעסקת טיעון.

 

21:17 עריכה

יונה אברושמי התראיין לחדשות 12 ונראה שלא שינה את דעתו על הפגנות מהצד השמאלי. ח"ר זנדברג אומרת שזו "כתבהמבהילה שמתחקה בדיוק מצמרר אחר מסלול ההסתה … נתניהו מאשים את את המ פגינים בהפצת מחלות ועשיית צרכים ומיד אחריו יונה אברושמי מכנה אותם חיידקים …".

סגירה