כ-20 אלף מפגינים בירושלים; מעל אלף מפגינים גם בקיסריה

חילופי האשמות בין הליכוד וכחול-לבן על ביטול ישיבת הממשלה ● נתניהו: "ערוץ 12 עושה הכל כדי לעודד את הפגנות השמאל הקיצוני של לפיד ואיימן עודה, שמסיתות לרצח נגד ראש הממשלה ומשפחתו" ● גנץ: לא אתפשר בנושא התקציב ● ינקלביץ' ותמנו-שטה מכחישות כי בכוונתן לערוק לממשלת ימין צרה ● תנועת "קריים מיניסטר" הגישה תלונה למשטרה נגד יונה אברושמי בגין הסתה לרצח

  • המחאה במתחם בלפור בירושלים, 8 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • המחאה במתחם בלפור בירושלים, 8 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • המחאה במתחם בלפור בירושלים, 8 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • המחאה במתחם בלפור בירושלים, 8 באוגוסט 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
    אוליביה פיטוסי/פלאש90
23:46 עריכה

משחק ההאשמות נמשך: כחול-לבן הגיבו להודעת הליכוד, שהאשימה את מפלגתו של בני גנץ בביטול ישיבת הממשלה מחר:

ישיבת הממשלה מחר לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי.

כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית.

לגבי תוכניתו של שר האוצר, מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הנסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי.

אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו.

תשעה מיליון אזרחי ישראל מצפים מהממשלה ליציבות ואמינות, וכחול לבן לא תסכים לערער זאת.

23:31 עריכה

משחק ההאשמות התחיל: הליכוד טוען כי ישיבת הממשלה מחר בוטלה משום שכחול-לבן סרבה לדון בתוכנית הסיוע הכלכלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהודעה שהוציאה המפגלה הלילה נאמר:

ישיבת הממשלה לא תתכנס מחר בשל סירובם של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה בהיקף של 8.5 מיליארד ש"ח, הכוללת בתוכה סיוע לאוכלוסיות בסיכון.

התוכנית תייצר כ-10 אלף מקומות עבודה חדשים במשק.

בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021.

הליכוד דורש מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה.

22:23 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוב מאשים את התקשורת בליבוי המחאה נגדו במתחם בלפור.

21:55 עריכה

אחרי פנינה תמנו שטה, גם עומר ינקלביץ' משחחרת הבהרה כי לא נפגשה אישית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה לתמוך בממשלת ימין צרה.

הפרשן הפוליטי של "כאן 11" מסביר כי מטרת הפגישות והשמועות היא לנסות לפרק את כחול-לבן, ובעיקר להתנקם בבני גנץ על הפגישה שקיים עם יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון.

21:25 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הודיע כי יגיש הצעת חוק האוסרת על אדם המואשם בפלילים להרכיב ממשלה. כך מדווח הערב יניר קוזין בגל"צ.

ההצעה תקבל את תמיכת יש עתיד, לפי הצהרתו של יאיר לפיד הערב בחדשות 13.

ואילו בני גנץ אמר הערב כי אם אכן הכנסת תתפזר ויוחלט על בחירות רביעיות, כחול-לבן תשקול לתמוך בחוקים האלה. "נראה מה יהיה", אמר לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות".

21:22 עריכה

סופית: ישיבת הממשלה לא תתקיים מחר, באופן חריג, אחרי שהליכוד וכחול-לבן לא הגיעו להסכמה על סדר היום לישיבה.

20:38 עריכה

שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שטה, חברת כחול-לבן, הכחישה הערב כי בכוונתה לערוק ממפלגתה ולתמוך בממשלת ימין צרה בראשות בנימין נתניהו.

תמנו שטה נפגשה שלשום עם ראש הממשלה, מה שעורר ספקולציות כי היא מנהלת מו"מ עם הליכוד על עריקה לטובת הקמת ממשלה צרה אלטרנטיבית.

20:31 עריכה

תיק החקירה הפלילית נגד שר הפנים אריה דרעי צפוי להגיע השבוע להכרעה – האם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק. כך מדווח הערב אביעד גליקמן בחדשות 13.

לפי גליקמן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נוטה לסגירת התיק, בעוד שבפרקליטות יש מי שמאמין כי צריך להגיש כתב אישום.

החקירה הנוכחית נגד יו"ר ש"ס החלה ב-2015 ועניינה חשד כי מאות אלפי שקלים הועברו אל דרעי מאנשי עסקים במסגרת עיסקאות למכירת נכסים בבעלותו.

20:03 עריכה

ההפגנות ממשלתו של בנימין נתניהו מתחדשות הערב.

מאות עמדו על כמאתיים גשרים ברחבי הארץ, ואל מתחם בלפור בירושלים זורמים בשעה זו אלפי מפגינים.

ארגוני העצמאים הודיעו כי הפעם יצטרפו למחאה בבלפור – במקום ההפגנות שקוימו בתל אביב במקביל. במשטרה צופים עליה במספר המשתתפים גם השבוע.

ההפגנה מקבלת גם רוח גבית ממפלגות המרכז-שמאל שבאופוזיציה, עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מופיע על הגשרים בדרך לירושלים.

19:59 עריכה

יו"ר תלם ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון לא חוזר בו מדבריו על עו"ד דוד שמרון ואומר כי אינו מתרגש מתביעת לשון הרע שהגיש נגדו עו"ד שמרון.

שמרון הגיש השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת לשון הרע בסך 567 אלף שקל נגד יעלון, אחרי ששר הביטחון לשעבר טען כי שמרון פעל באופן מושחת בקשר לפרשת הצוללות וקיבל לידיו עשרות מיליוני אירו.

הערב ב"פגוש את העיתונות", אמר יעלון כי תביעתו של שמרון היא "מה שנקרא תביעת השתקה – כמו שקוראים לזה בעולם התחתון". הוא הוסיף עוד: "זה לא מפחיד אותי. לדוד שמרון יש הרבה מה להסביר על מעלליו בפרשת הצוללות.

"אני עומד מאחורי הדברים. יש גם עדויות של כאלה ואחרים על מעורבות של דוד שמרון. בכל אופו, אני אלחם על פרשת הצוללות עד .שהאמת תצא לאור".

19:50 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הצהיר כי לא יתפשר בנושא תקציב המדינה ולא יסכים לתוכנית שאיננה לשנה לפחות, ל-2020/2021.

בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות", גנץ הכריז כי "בשביל לייצב את הכלכלה, נדרשת תוכנית ל-2020-2021. לא תקציב חגים ולא תקציב לסופ"ש, תקציב לשנה שלמה. זה מה שאנחנו מבינים. אגב, כל טובי הכלכלנים אומרים את זה ולכן אנחנו מתעקשים. אני לא אוותר".

"בשביל לייצב את הכלכלה, נדרשת תכנית ל-20-21. לא תקציב חגים ולא תקציב לסופ"ש, תקציב לשנה שלמה. זה מה שאנחנו מבינים. אגב, כל טובי הכלכלנים אומרים את זה ולכן אנחנו מתעקשים. אני לא אוותר"

גנץ חזר והצהיר מספר פעמים כי אינו מעוניין ללכת לבחירות ("אני אעשה את הכל במסגרת העקרונות שלי כדי שלא יהיו בחירות") ואף עקץ את בנימין נתניהו ויאיר לפיד כשאמר כי הם "ראש הממשלה אולי רוצה בחירות, לפיד אולי רוצה בחירות. אני לא".

גנץ אמר עוד כי נתניהו רוצה ללכת לבחירות בגלל המשפט הפלילי שלו. "אני מניח שיש לו שיקולים אישיים ופוליטיים שבגללם הוא רוצה בחירות".

19:04 עריכה

באופן חריג, ישיבת הממשלה עשויה שלא להתקיים מחר, אחרי שהליכוד וכחול-לבן לא הגיעו להסכמות על סדר היום לישיבה. כך מדווחת טל שלו, הפרשנית הפוליטית של וואלה.

על כך הגיבה ח"כ איילת שקד: "לממשלת ישראל לא בא ללכת מחר לבית ספר".

17:41 עריכה

הבחירות הרביעיות כבר כאן: מפלגת העבודה, שעל פי כל סקר אפשרי אפילו לא מתקרבת לאחוז החסימה, השיקה קמפיין בחירות תחת המסר "לחזור לערכים".

13:10 עריכה

עמותת "חוזה חדש", העומדת מאחורי תנועת "קריים מיניסטר", הגישה הבוקר תלונה למשטרה נגד יונה אברושמי, רוצחו של אמיל גרינצוויג לפני 37 שנים, בגין הסתה.

אברושמי הופיע אמש בכתבתו של יגאל מוסקו באולפן שישי, ולמרות שהביע לכאורה חרטה על רצח גרינצוויג לפני עשור – בעת שהופיע בפני ועדת השחרורים – הפעם חזר בו בראיון למוסקו, ואף הצדיק את הרצח. ואם לא די בכך, גם התבטא באופן ממנו משתמע כי הוא קורא לאחרים לבצע רצח דומה בהפגנות בלפור.

לכשנשאל האם בכוונתו ללכת בעצמו להפגנות בלפור, השיב אברושמי: "אני לא הולך! אני יושב בבית, לומד, אוכל, שותה, זה הכל. בלפור, יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם. והם יודעים מה לעשות".

"קריים מיניסטר" הגישה תלונה למשטרת כפר סבא והבוקר שלחה בנוסף מכתב למ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן בתלונה על כך שהמשטרה מתמהמהת בטיפול בנושא.

מכתב מעמותת חוזה חדש אל מ"מ מפכל המשטרה
מכתב מעמותת חוזה חדש אל מ"מ מפכל המשטרה

הראיון עם אברושמי, ובמיוחד קריאתו לכאורה לאלימות נגד המפגינים בבלפור, עורר סערה במערכת הפוליטית – וסביר להניח כי עם צאת השבת, הדיון בראיון יתגבר.

סגירה