מפלגות OUT אזרחים IN - מכתב פתוח לכל המפלגות

עומר טויב וחברים בהפגנה בבלפור
עומר טויב וחברים בהפגנה בבלפור

מפלגת X שלום רב, לאחרונה שמתי לב שעיניך נשואות אל עבר המחאה. אם זה בפוסטים ברשתות החברתיות, או סמסים קדחתניים בשעות לא שעות. תרשי לי לומר לך בנימוס – את לא מוזמנת, תם זמנך.

מפלגת X שלום רב, לאחרונה שמתי לב שעיניך נשואות אל עבר המחאה. אם זה בפוסטים ברשתות החברתיות, או סמסים קדחתניים בשעות לא שעות. תרשי לי לומר לך בנימוס – את לא מוזמנת, תם זמנך

האזרחים הרבים אשר שוטפים את הרחובות מאסו בשיטה ואת כמובן חלק מהשיטה. המוחים הכעוסים מאוכזבים מפועלך, כחלק מהממשלה או כנגד הממשלה. איפה היית ומה עשית ב-11 שנים האחרונות? אני מאמין לך שניסית לשנות את המצב. כולנו האמנו בך – הצבענו לך – אך אם אנחנו עומדים כאן היום, נכשלת.

מפלגה יקרה, את חברת לפוליטיקאים שקרנים למען קולות בודדים, מכרת את דעותיך לכל מחזריך, הפקרת את בוחריך ללא היסוס, ולנו האזרחים זה נמאס. זו אינה אשמתך הישרה, זו היא הרי "השיטה" – ואותה באנו לשנות. בזמן שהיועצים האסטרטגיים שלך מייעצים איך לפלג ולקטלג (למען השגת מנדטים) – אנחנו רוצים לחבר. בעוד בעלי אינטרס מזמינים אותך לכנסים וטקסים, אנחנו נמצאים ברחוב. זמן רב ראשנו היה טמון בחול – את כל התקוות שלנו הפקרנו בידיך – לא עוד.

המחאה לא מפחדת מפוליטיקה, להפך, היא אם כל המחאות הפוליטיות, היא בבלפור. אולם, היא אינה מחאה של מפלגות וגם לא של פוליטיקאים. מטרתה היא לא להיות קמפיין בחירות וגם לא להיות בסיס להצמחת מפלגות. המחאה היא תוצר של מציאות ולא מציאות הרוצה ליצור תוצר (וזו אולי גם חולשתה הנוכחית). למחאה אין מנהיג, למחאה אין דרישות ברורות, למעט אולי דבר אחד קטן ופשוט – רק לא ביבי.

הדור הצעיר קם על רגליו, למען עתיד טוב יותר. הוא אינו צריך סיוע ממפלגה, לא תקציב מעמותה ולא עצה של חנופה. ההמון יוצר בנוכחותו ברחוב כוח מעורר פליאה (וקנאה).

המשבר הכלכלי עוד בפתח ורק סולידריות אזרחית מקורית של ההמון תאושש כראוי את החברה הישראלית. בעוד הממשלה בוחרת למכור את עתידנו לבעלי האינטרס באלפיון העליון, האזרחים יחזירו את השליטה על גורלם מהרחוב.

יוזמות של עזרה הדדית, תמיכה בעסקים קטנים ועוד שלל רעיונות, הם מקור הצמיחה החדש של החברה הישראלית. אובדן האמון בפתרונות הממשלה ובהבטחות הפוליטיקאים, יובילו למציאות פוליטית חדשה – לטובה ולרעה.

כשהיועצים האסטרטגיים שלך מייעצים איך לפלג ולקטלג – אנחנו רוצים לחבר. בעוד בעלי אינטרס מזמינים אותך לכנסים וטקסים, אנחנו נמצאים ברחוב. ראשנו היה טמון בחול ואת כל תקוותינו הפקרנו בידיך – אבל לא עוד

המחאה היא של כולם, לכן כולם מוזמנים. פוליטיקאים יכולים לבוא כאזרחים מהשורה, פעלים פולטיים הם כמובן הכוח של המחאה. אבל חולצה של מפלגה זה פאסה ושלט ממותג זה לא העניין כאן. כל שיוך מפלגתי למחאה אזרחית, יוצר נזק. מפלגה = פילוג. אנחנו לא רוצים לשים את הפוליטיקה מחוץ למחאה, אלא את המפלגות מחוץ לשיח. תם זמנכם בעת הנוכחית – בבקשה שחררו.

המכתב מנוסח בלשון רבים, אך הוא מייצג דעתי האשית בלבד. תוכן המכתב מבוסס על שיחות רבות עם אזרחי המחאה.

בעל תוכנית רשת - שידורי המגפה. סטודנט לפוליטיקה וממשל. כותב מנקודת מבט של יליד שנות ה-90, על פוליטיקה, פילוסופיה, תרבות, ספורט, והחיים עצמם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 454 מילים
סגירה