מה שווה המחאה אם נתניהו לא יכול לשלוט בה?

הפגנה נגד מעצרו של אמיר השכל ונגד השחיתות השלטונית מול בית ראש הממשלה בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
מחאת הדגלים השחורים
הפגנה נגד מעצרו של אמיר השכל ונגד השחיתות השלטונית מול בית ראש הממשלה בירושלים, 27 ביוני 2020

המחאה המתרחבת עדיין תופסת את הקוסם השרלטן עם המכנסיים למטה. מה שווה לו מחאה אם הוא לא יכול ליירט את מנהיגיה ולהשתיק אותה? שיטת הפרד ומשול זקוקה למנהיגים מהסוג שנתניהו אוכל בלי מלח, רק לאתר ולבלוע, אבל המחאה הזאת יוצאת מהקווים ומתנהגת כמו קורונה. היא חוצה מגזרים, אבל הכי חשוב. היא לא הולכת לשום מקום. בינתיים.

מה שווה מחאה אם הוא לא יכול ליירט את מנהיגיה ולהשתיקה? שיטת הפרד ומשול זקוקה למנהיגים מהסוג שנתניהו אוכל בלי מלח, אבל המחאה יוצאת מהקווים ומתנהגת כקורונה. חוצה מגזרים ולא הולכת לשום מקום

כאן נכנס עניין עיתון שלטון. השיטפון שמבהיל את נתניהו מהדהד בתקשורת פחות מאייטם על טיילור ובן זיני שנפרדו. 15,000 מפגינים בבלפור זה מים מתחת לגשר העיתונות הרעוע שנשען על אדנים רקובים. נתניהו נאם כל ערב לאומה, אמר חירום, הזהיר מקריסה, דחף לממשלת אחדות, קיבל את מבוקשו, עשה סיבוב שלם וחזר לקדם בחירות, מה עם העיתונות? טוב תודה. מדברים על איומי רצח שלא היו ומורידים מדינה על הברכיים בזעזוע כבד.

הצלע השניה היא השלטון. אם חברי הכנסת הלא נכבדה היו קוראים את מפת ההפגנות הסוערת בלי לפחד מנתניהו, היו מצטרפים למפגינים מתוך הבנה שכבר חילחלה שמשהו נשבר, מתגברים על המורא ורושמים על שמם מעשה אזרחי למופת: סיום שלטון מושחת וחסר גבולות.

ההפגנות נתנו לנתניהו כאפה כואבת, אל תזלזלו בה, אבל הוא לא מספיק מתנודד. השמחה מוקדמת, לנוכל יש עוד טריקים, הוא כאן כבר 20 שנה ובלע יריבים ועיכל שותפים פוליטיים ויודע הכל על תרגילים מסריחים, הוא כתב אותם כל הדרך לצמרת, מזירות הפיגועים בתקופת רבין דרך הראיון בו דרש מאולמרט להתפטר מאותה סיבה שהוא עצמו חייב ללכת, ועד "המחאה נגדי מתנהלת ממלונות פאר ומגדלי צמרת' יום אחרי או יום לפני שחגג לבנו יומולדת במלון פאר. הראשון לזהות הוא גם הראשון לסירחון.

כשהממשלה והעיתונות בתרדמת מסוכנת, הכל הולך. פייק איומים ברצח, למשל. האיש הכי מאובטח בארץ מאיים על עצמו ברצח ומעלה לרשת, הוא עובד ברשת. אין מדינה – יש אני ואפסי עוד. דנה רון פרופיל מזויף, הומלס תמהוני באקדח פלסטיק, הפגנות בתשלום, אנרכיסטים, מפגינים מסוממים, חייזרים, בוגדים, מפיצי מחלות ומחרבנים ברחובות.

ההפגנות נתנו לנתניהו כאפה כואבת, אבל השמחה עוד מוקדמת. לנוכל יש עוד טריקים, הוא כאן כבר 20 שנה ובלע יריבים ועיכל שותפים פוליטיים ויודע הכל על תרגילים מסריחים, הוא כתב אותם בדרך לצמרת

זה לא מצחיק, זה מבעית. הוא רוצה שלטון יחיד נטול הפגנות ולמען המטרה כל תרגיל יסריח יפה. יש מוכרים ויש קונים.

נתניהו העלה את התרגיל המסריח מחדש. אחרי שהתחייב משפטית, כולל ערבים, על תקציב לשנתיים, התחרט בלי למצמץ והאשים את גנץ בהליכה לבחירות. למה לא?
יש לו עזר כנגדו. ממשלה אילמת ועיתונות עלובה ושותקת.
והעיתון של המדינה, 'ישראל היום'.
עיתון חינמי שקובע סדר יום ציבורי, כלומר, רק מה שטוב לנתניהו. זה תרגיל מסריח ישן אבל מניב תוצאות יפות.

ב'ישראל היום' התעלמו מהמחאה? היא לא קרתה. מה שמשודר בערוצי החדשות מהשטח המבעבע, תופס שורה בשולי עמוד פנימי או בשורה ממארת במאמר 'מערכת'. המערכת של המטבחון הקטן.

כך נראית צריבת תודעה, כך מתנחלים בלבבות ומחזקים שלטון. מאות אלפי קוראים שאוספים את העיתון בכל קרן רחוב התרגלו לחשוב מה שלועסים עבורם, שנתניהו נרדף ע"י השמאל הבוגד שכל שאיפתו 'להפיל' את נתניהו וללכת לבחירות מיותרות.

ועכשיו, לראשונה מזה שנים, הקוסם רועד והעיתון לא מספיק. כמו הקורונה גם המחאה לא צפויה, לרגע נדמה שדעכה ובמוצ"ש הבא עשרות אלפים בבלפור. שבוע אחר שבוע. אף עיתון לא יכול לה.

נתניהו מנסה לשבש אותה ונכנס בה בדרכים הידועות, עוד תרגיל מסריח, שקרים וחצאי אמיתות בקצב אש, פייק אחר פייק. יש לו צבא שמהדהד כל שקר שגם אם סוכל, כבר עשה נזק ונתפס כאמת צרופה אצל ה'בייס' הנאמן ורוח גבית של העיתון של המדינה חינם אין כסף.

נתניהו מנסה לשבש את המחאה בדרכים הידועות, תרגיל מסריח, שקרים וחצאי אמיתות בקצב אש, פייק אחר פייק. וצבא שמהדהד כל שקר, שנתפס כאמת ב'בייס' הנאמן וזכה לרוח גבית מהעיתון של המדינה

הוא מכתיב בכוח את הנרטיב. הפעם הוא טוען דרך נתיניו בעיתונות ש'המחאה טובה לו'. כן, בטח. באה כבושם באפו. קלוגהאפט אמר וקלוגהאפט יודע מה מסריח, הוא כבר התחיל לעבוד בשירות המנגנון. בעבר הוא כבר טחן קמפיינים מסיתים כמו 'השתולים', אז מה זה בשבילו עוד ט"ו בשבט קטן?

אלא שהמחאה הזאת שונה, אין לה מוטיב אחד והיא חוצה מגזרים ובעיקר צעירה ותוססת, ודווקא משום שאין לה מנהיגים היא מדברת בקולות רבים. מותר לומר הכל. נכון שלפעמים זה מגעגע כמו וודסטוק אבל מצד שני זו הפגנת ענק פתוחה ורוטטת, היא מגיעה מלמטה, מלמעלה ומהצדדים והיא בכל מקום. אין לה ראש אלא גוף ענק ונושם שאי אפשר לסמן ולסכסך.
הגוף הזה נושם עצמונית ואין לו מלך. הוא המלך. מכאן כוחו לשנות.
יחי המלך החדש.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️... המשך קריאה

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

עוד 711 מילים ו-2 תגובות
סגירה