טובת מדינת ישראל על פי בני גנץ

בני גנץ (צילום: Yonatan-Sindel-Flash90)
Yonatan-Sindel-Flash90
בני גנץ

בני גנץ חוזר שוב ושוב על המנטרה הקבועה שלו: אני עושה מה שלדעתי טוב למדינת ישראל. עם ישראל. לאזרחי ישראל. בווריאציות שונות ומשונות הוא מצדיק כל מעשה או מחדל, כל חוק חברתי שנזרק לפח, כל הבטחה שהופרה וכל מעילה באמון בוחריו, בכך שהוא, בני גנץ, דואג רק למדינת ישראל וטובתה. לא לעצמו חלילה. לא לכספו. לא למפלגתו. לא לעתידו הפוליטי.

גנץ חוזר על המנטרה הקבועה שלו: אני עושה מה שלדעתי טוב למדינה, לעם ישראל, לאזרחי ישראל. בווריאציות שונות הוא מצדיק כל מעשה או מחדל, כל חוק חברתי שנזרק לפח, כל הבטחה שהופרה וכל מעילה באמון בוחריו

לכן נותר לשומע לשאול: מהי טובתו של העם בישראל על פי משנתו של בני גנץ? חודשים ארוכים טרח בני גנץ לנסח מצע, להבטיח הבטחות, לשכנע מעל מיליון ומאתיים אלף אזרחים להצביע עבורו ועבור מפלגתו, על מנת שיבצעו ויקיימו את הבטחותיהם – והנה לפתע מכריז גנץ שרק הוא לבדו יודע מה טוב.

אופוזיציה זה מיותר על פי גנץ. כי באופוזיציה לא מקבלים החלטות ולא עושים. אלא שבני גנץ שכח או מעולם לא הבין מהו תפקידה של האופוזיציה בדמוקרטיה.
כניסה לממשלה תחת נאשם בפלילים היתה טאבו ייהרג בל יעבור במשך 3 מערכות בחירות, ולפתע טובתו של עם ישראל היא דוקא כן לשבת תחת נאשם בפלילים ובלבד שלא ללכת לעוד מערכת בחירות.

אבל אופסי… הנה רק חלפו 100 ימי ממשלת החירום-פיוס-אחדות ומחדלי הקורונה, וכבר בחירות רביעיות מעבר לפינה.

בני גנץ גמיש כמו לוליינית גומי בקרקס.

פרשת הצוללות? החמורה בפרשיות השוחד שעליה יש להקים ועדת חקירה ממלכתית, אבל בני גנץ, שבזכות הבטחותיו אלה קיבל מאות אלפי קולות, ברח מאולם המליאה בעת ההצבעה על ועדת חקירה ממלכתית ולמעשה התנגד להקמת הוועדה. כי הוא, בני גנץ, פועל רק לפי דעתו, תמיד תמיד לטובת העם בישראל.

פרשת הצוללות? החמורה בפרשיות השוחד שעליה יש להקים ועדת חקירה ממלכתית, אבל בני גנץ, שבזכות הבטחותיו אלה קיבל מאות אלפי קולות, ברח מאולם המליאה בעת ההצבעה על ועדת חקירה ממלכתית

הפגנות נגד השחיתות? בני גנץ לא שם. לטובת עם ישראל.

רה"מ נואם בפתח משפטו בביהמש המחוזי ותוקף את כל מערכות המשפט, בני גנץ נאלם. לטובת עם ישראל.

נתניהו מכנה את המפגינים מפיצי מחלות, אנרכיסטים, משלח בהם את השר אוחנה. בני גנץ לטובת עם ישראל , לא מתערב. ברור.

שלושה מחבלים מגורשים ממוצב הר דב? בני גנץ מתנפח מגאווה לטובת ישראל. פיצוץ חומר כימי בנמל ביירות? בני גנץ כבר על הסוס לטובת הדמוקרטיה בישראל והמאבק בקורונה, הוא ישלח סיוע, ברור.

בתי החולים קורסים, מיליון מובטלים, בני גנץ נשאר בממשלה ולא דופק על שום שולחן לטובת עם ישראל.

תקציב חד שנתי או דו שנתי? בני גנץ מתעקש. בינתיים. עוד שבועיים. רגע. הוא מלא בטיעונים על חשיבותה של כחול לבן בממשלה הרחבה הזו. מאמין שהבוחרים יבינו ויחזרו בבחירות.

כל הציניות הזו לא נועדה אלא לשרטט את דמותו של מי שהתיימר להיות אלטרנטיבה לנתניהו. בעצם אדם שאינו מבין את מהותה של דמוקרטיה. לא מוכן לשבת דקה אחת באופוזיציה. רק שולחן הממשלה מעניין אותו כי שם עושים, ובאופוזיציה מדברים.

על פי גנץ ערכים אפשר לקפל. הם נכונים לזמנם. הבטחות אפשר לשנות, למחוק, למסמס, לאדות, לשכוח. בני גנץ ושותפיו מכחול לבן נושאים השקפת עולם מעוותת. אנטי דמוקרטית. למעשה לא רחוקה מזו של נתניהו. השלטון הוא העיקר.
כיצד ישרתו את עם ישראל? זו כבר שאלה של קוניוקטורה פוליטית, קומבינה, סחר מכר ברצון הבוחר, דיל כזה או אחר.

על פי גנץ ערכים אפשר לקפל. הם נכונים לזמנם. הבטחות אפשר לשנות, למחוק, למסמס, לשכוח. גנץ ושותפיו מכחול לבן נושאים השקפת עולם מעוותת. אנטי דמוקרטית. למעשה לא רחוקה מזו של נתניהו

בני גנץ לא ראוי להיות ראש ממשלה ולא שר ביטחון. לא חליפי ולא ראשי. כישוריו כאיש ביטחון ורמטכ"ל בעבר ממש לא חשובים. תפקידו היה להיות שליחם של מיליון ורבע בוחרים בהחלפת שלטון מושחת, כושל, הפוגע בכל שומרי הסף למען ראש ממשלה הנאשם בשלושה כתבי אישום. במשימה הזו, העיקרית, בני גנץ נכשל והכשיל את בוחריו. לכן אינו ראוי יותר לשום תפקיד במערכת הפוליטית.

בחירות רביעיות עלולות להעלות את נתניהו ל-61 מנדטים ולהעמיד ממשלת חורבן, סיפוח והרס מוחלטים. אבל היעדר תקווה ואלטרנטיבה שלטונית חמורים יותר.

מנחם בגין שירת באופוזיציה 29 שנים. בני גנץ וכחול לבן לא מוכנים לשרת באופוזיציה גם לא 29 דקות.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מדובר באדם חסר אישיות , שצריך ועדת חקירה כדי להבין איך אידיוט כזה יכול להגיע לתפקיד של רמטכל . ולא נשכח שמאחוריו כמו שפן פחדן מתחבא אשכנזי שממיט בושה וחרפה על המדינה כרמטכל נוסף שמלמד כ... המשך קריאה

מדובר באדם חסר אישיות , שצריך ועדת חקירה כדי להבין איך אידיוט כזה יכול להגיע לתפקיד של רמטכל . ולא נשכח שמאחוריו כמו שפן פחדן מתחבא אשכנזי שממיט בושה וחרפה על המדינה כרמטכל נוסף שמלמד כמה הצבא שלנו נהיה בררה .

עוד 636 מילים ו-1 תגובות
סגירה