איימן עודה: "גנץ לא בשל לשיתוף פעולה"

יום המנוחה נפתח בהתקפה של אלי אבידר על אהוד ברק ("מנותק מהמציאות") ובהתנערות של רם בן ברק מהגרבוז התורן ● בערב, רינה מצליח טענה שגנץ נעלם, שמעון שיפר הציע לגנץ להיפטר מיעלון ואלדד יניב הדגיש שבלי הערבים זה לא ילך ● איימן עודה דחה את החיזור של הימין והשמאל כאחד

איימן עודה (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
איימן עודה נואם בכנס בת״א
11:07 עריכה

בראיון ששודר אמש (שישי) בכאן 11 הסופר מאיר שלו אמר כי "לנתניהו יכולת שרידה ובזאת הדברים מסתכמים. יש מקרים שבהם עמים שוגים שגיאות. נתניהו מסכן את קיומה של המדינה".

עוד אמר: "אני לא מבין איך זה שעד היום, 40 שנה אחרי שהליכוד עלה לשלטון, איך זה הם עדיין מייללים על האליטות השמאלניות? מי הפריע לכם לייצר אליטות אחרות ולממש את התזות הפוליטיות שלהם? הליכוד תמיד אמר שיהודה ושומרון הם נחלת אבותינו – מדוע הוא לא מספח אותן? אם נתניהו היה מעוניין לעשות את זה, הוא היה עושה את זה. הוא חושש ומפחד, האיש לא מסוגל לקבל החלטה גדול לא לכיוון הימני ולא לשמאלני. הוא לא בנוי להחלטות גדולות – הוא לא בן גוריון ולא דוד המלך".

13:42 עריכה

 

13:45 עריכה

19:32 עריכה

העיתונאי שמעון שיפר מציע לגנץ להיפטר מיעלון, אחרי שאמר שלפיד צריך להיפרד מהרוטציה, (מתוך פגוש את העיתונות בערוץ 12):

"אני מציע לרב אלוף גנץ להראות את הדלת ליעלון ולסלק אותו עכשיו. לדעתי הוא ניצל, אם הייתם מקימים ממשלה יעלון היה נפגע ואומר דברים נוראיים על גנץ, על כך שהוא נרפה ולא שולט בלפיד … היחיד שהביא איתו תשתית אמיתית של מפלגה שעמדה במבחנים במשך שנים זה לפיד, לכן זה חצוף לצפות ממנו לוותר על הרוטציה".

19:37 עריכה

איימן עודה מדבר על האיחוד בין המפלגות הערביות ואומר שגנץ וכחול לבן עדיין לא מיישרים קו עם האג'נדה של דמוקרטיה ושלום ולכן הוא מתקשה לראות חבירה לממשלה בראשותו, (מתוך "פגוש את העיתונות" בערוץ 12):

"למדנו לקח, הציבור שלנו לימד אותנו לקח וקיבלנו את דין הציבור, זו היתה טעות להתפלג. בפעם האחרונה הצביעו פחות מחצי מהערבים, אנחנו לבד לא יכולים לבד אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי. קראתי את מאמריו של נתן אשל. הידיים הם ידי יעקב והקול קול עשיו – נתניהו. השלום הכלכלי זו גישה שנגועה בגזענות, הוא רואה בנו נתינים, לא קונים אותנו בכסף. ניאבק כדי שהם לא יישארו בשלטון. אם יהיה כיוון של שלום, דמוקרטיה וצדק חברתי נצטרף לגנץ. ההפגנה שהיתה בת"א מסמנת כיוון חשוב, אבל גנץ עדיין לא בשל".

 

 

19:39 עריכה

אלדד יניב אומר ב"פגוש את העיתונות" שקואליציה בראשות גנץ תהיה חייבת לצרף את המפלגות הערביות:

"לא תהיה הזדמנות שלישית, אתם צריכים לגרום ל-400 אלף ערבים להצביע, לא תקימו ממשלה בלי טיבי ועודה ובלי ערבים, אתם צריכים שר ערבי כדי להקים ממשלה … אני רוצה שתסיימו את משטר נתניהו ולא תשבו עם ידיים בכיסים … אולי לפיד לבד יעזור יותר להביא קולות חילונים. כמו שנתניהו מתעסק באופן אישי בתפירת כל הימין אתם צריכים להתעסק בזה".

20:26 עריכה

יאיר לפיד מתייחס הערב ל"עסקת המאה" ומעריך שהמדינות הערביות לא באמת מתכוונות להעביר את הכסף:

חמש מסקנות מקריאת החלק הכלכלי של "תכנית המאה" של ממשל טראמפ:1. מדובר בנסיון יעיל לגרום לציבור הפלשתיני להבין שאם הם…

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום שבת, 22 ביוני 2019

סגירה