נתניהו ומנדלבליט נפגשו הערב לאחר שהתעמתו אתמול

שרה נתניהו: עברתי התעללות מינית, אני אשה מוכה ● ח"כ מש"ס תקף ח"כ מישראל ביתנו: "אתה עדיין עם מבטא רוסי כבד" ● עימות סוער במליאה בין נתניהו ללפיד ● הצעת החוק לדחיית המועד לאישור תקציב עברה בקריאה טרומית ● נדחתה הצעת החוק לאסור על נאשם להרכיב ממשלה ● ליאת בן ארי הגיעה לדיון בבקשה להוציא צו מניעת הטרדה כלפיה

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)
Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו
06:58 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נכנס הבוקר לניתוח בגבו, שיימשך מספר שעות. אמש הגיע יושב ראש כחול לבן למרכז הרפואי שיבא בתל השומר בשל החמרה בפציעה מתקופת שירותו הצבאי בצנחנים. מלשכתו נמסר שהוא חש בטוב.

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה; את מקומו של גנץ כשר הביטחון ממלא השר מיכאל ביטון.

07:13 עריכה

הכנסת צפויה לאשר היום בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת צבי האוזר, הדוחה את המועד האחרון שבו ניתן לאשר את תקציב המדינה מחודש אוגוסט לחודש נובמבר. הליכוד, כחול לבן וש"ס עתידות לתמוך בהצעת החוק, ואילו האופוזיציה תתנגד. לא ברור עדיין כיצד תצביע יהדות התורה.

07:38 עריכה

כחול לבן תיעדר היום מההצבעה במליאת הכנסת על הצעת החוק של יש עתיד, הקובעת שלא ניתן להטיל על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. בליכוד אומרים שאם כחול לבן הייתה תומכת בהצעת החוק – היה הדבר מביא להתפרקות הממשלה.

בכחול לבן פנו ליש עתיד והציעו להם לדחות בשבוע את ההצבעה על הצעת החוק, אך האחרונים סירבו – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. גורמים בכחול לבן אמרו שייתכן שבשבוע הבא היו בוחרים לתמוך בהצעת החוק. לדבריהם, ההחלטה של יש עתיד שלא לדחות את העלאת הצעת החוק בכנסת מלמדת שיותר משחשוב להם לחוקק את החוק – הם רוצים להביך את כחול לבן. ביש עתיד טענו מנגד שלא הגיעה אליהם פנייה שכזו.

08:25 עריכה

בבית משפט השלום בראשון לציון יתקיים היום דיון בבקשה להוצאת צו הפסקת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, פעילה בולטת נגד התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי. הבקשה שהגיש היועץ המשפטי לממשלה הוגשה בשל סרטון שהפיצה לב, ובו נטען שבנה של בן ארי תקף שוטר בהפגנה שנערכה מול ביתם.

פרקליטותיה של לב, עורכות הדין כנרת בראשי וטלי גוטליב, ביקשו מבית המשפט לדחות את הבקשה להוצאת הצו, משום שהדבר פוגע בחופש הביטוי של מרשתם.

08:49 עריכה

במערכת הפוליטית פורסמו תגובות בודדות לדיווח על כך שקמלה האריס היא המועמדת הדמוקרטית לתפקיד סגנית הנשיא. יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד שיתף תמונה מפגישה שלו עימה; יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ כתב ש"האריס ראויה מאוד" והוסיף ש"הגיע הזמן"; ומרב מיכאלי מהעבודה איחלה הצלחה לסנאטורית מקליפורניה.

09:51 עריכה

סקר שנערך לאחרונה בדק פופולריות של מועמדים להחלפת בנימין נתניהו כיושב ראש הליכוד. לצד השמות הצפויים, בהם גדעון סער, ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין, מופיע גם מועמד מפתיע קמעה – השגריר לשעבר דני דנון.

10:17 עריכה

במערכת הפוליטית משגרים איחולי רפואה שלמה לראש הממשלה החליפי בני גנץ, שעובר בשעה זו ניתוח בגבו.

11:12 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, משתתף זה היום השני בצעדה שמקיימות אמהות שכולות, שבניהן נהרגו מהאלימות הפוקדמת את החברה הערבית.

11:50 עריכה

מעיריית ראש העין נמסר היום כי עו"ד ליאת בן ארי ובן זוגה אביב שוויקי, הוזמנו לחקירה שגרתית בחשד לחריגת בנייה בנכס הרשום על שמם בראש העין. בן ארי היא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה והתובעת בתיקי נתניהו.

בעירייה הוסיפו שמבדיקת הפיקוח העירוני עלה שבני הזוג פיצלו את הדירה שברשותם באמצעות דלת כניסה נפרדת, ללא כל תוספת בנייה. בני הזוג הגישו בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לקבלת היתר לפיצול הדירה לאחר שפקח איתר את החריגה בשטח והנושא נמצא בהליך הסדרה.

בעיריית ראש העין מטפלים בעשרות מקרים דומים מידי שנה, ובכל מקרה של חשד לחריגת בנייה, בעל הנכס מוזמן לחקירה. היועצים המשפטיים של העירייה והועדה לתכנון ולבניה סבורים כי אין מניעה משפטית לאשר הבקשה בדומה לבקשות רבות ודומות אשר נדונו ואושרו ע"י הוועדה

11:54 עריכה

הכנסת דנה בשעה זו בהצעת החוק של חבר הכנסת צבי האוזר, שלפיה, המועד האחרון לאישור תקציב המדינה יידחה מחודש אוגוסט לחודש נובמבר. האופוזיציה משכה בהפתעה שלוש הצעות סדר, מה שהוביל לכך שהדיון בהצעת החוק הוקדם. האוזר לא נכח באותה עת במליאה, ובאופוזיציה דרשו שלא לאפשר לו להעלות את הצעת החוק. יושב ראש הכנבת יריב לוין דחה את הבקשה.

12:02 עריכה

יהדות התורה החליטה לאפשר לחבריה חופש הצבעה בהצעת החוק לדחיית המועד האחרון לאישור התקציב. הליכוד, כחול לבן וש"ס צפויות לתמוך בהצעת החוק.

12:15 עריכה

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר עדכן שהניתוח של בני גנץ הסתיים בהצלחה. הניתוח החל לפני השעה שבע בבוקר ונמשך כחמש שעות.

12:47 עריכה

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק הדוחה במאה ימים את המועד האחרון לאישור תקציב המדינה. בהצעה תמכו 56 חברי כנסת ו-41 התנגדו לה.

13:02 עריכה

מליאת הכנסת דנה בשעה זו בהצעת החוק, המבקשת לאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

13:10 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד על הצעת החוק, המבקשת לאסור להטיל את הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. "אתה פייק דמוקרט", אמר נתניהו וביקר את יש עתיד על כך שאיננה מפלגה דמוקרטית. ראש הממשלה הזכיר את חברת הכנסת עדי קול, שביקרה את לפיד ומצאה עצמה מחוץ לרשימת יש עתיד לכנסת.

"אלף מסכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך", אמר נתניהו. ראש הממשלה הקריא דברים שאמר אביו של לפיד, שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד, שלטענת נתניהו, התנגד להצעת חוק האמורה: "הצעת החוק הזו היא אנטי דמוקרטית בעליל ומסכנת את שלטון החוק בישראל".

13:20 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לנאומו הביקורתי של ראש הממשלה נתניהו נגדו: "רואים את הזיעה שלך עד הנה".

לפיד הזכיר ראיון של נתניהו למגזין טיים, שבו אמר ראש הממשלה שאביו, בנציון נתניהו, נתן לו עצה – לא לגעת בכסף. "אם היית מקשיב לו, לא היית היום עומד למשפט בשלושה תיקים פליליים חמורים. חבל שלא הקשבת לאביך בתשומת לב", אמר.

נתניהו ביקש לעלות לדוכן ולהגיב לדברי לפיד, אך יושב ראש הכנסת יריב לוין הסביר לו שהדבר מנוגד לתקנון והוא שב למקומו.

13:21 עריכה

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה.

13:25 עריכה

מליאת הכנסת דחתה את הצעת החוק, האוסרת להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. בהצעת החוק תמכו 37 חברי כנסת והתנגדו לה 53 ח"כים.

14:40 עריכה

יושב ראש אגודת ישראל יעקב ליצמן מתח ביקורת בישיבת סיעה של יהדות התורה על בנימין נתניהו: "ראש הממשלה לא יודע כבר כמה חודשים אם יהיו או לא יהיו בחירות" – כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז".

הישיבה נערכה לפני ההצבעה בכנסת על הצעת החוק לדחיית המועד האחרון לאישור תקציב המדינה. חברי יהדות התורה מתחו ביקורת על היעדר תקציב לישיבות. ליצמן אמר ש"לא יכול להיות מצב שאנחנו לא נגיד 'עד כאן'. אם יש סיכוי שזה (תקציב הישיבות) יסתדר – זה רק בהצבעה נגד החוק. ביבי ייבהל".

גם יושב ראש דגל התורה סבר שיש "לעשות מחאה". לעומתם, אורי מקלב הביע עמדה, שלפיה, אין להצביע נגד הקואליציה. לבסוף הוחלט לאפשר לחברי הסיעה חופש הצבעה.

14:54 עריכה

מוחים מפגינים ליד בית המשפט בראשון לציון על רקע הדיון בבקשת היועץ המשפטי לממשלה להוציא צו הגנה מאיימת נגד הפעילה אורלי לב, שהפיצה סרטונים בגנות התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי.

15:03 עריכה

"בשבילך ברית הביריונים זה לה פמיליה, הרי אין לך מושג מה זה תורת ז'בוטינסקי, מה זה הדר בית"רי, אתה נטע זר, אתה צריך להיות שם בש"ס, היית מאנשיו של אלי ישי, במקרה הבנת שהדרך שלך בש"ס סגורה אז הליכוד", הטיח ח"כ אביגדור ליברמן בח"כ שלמה קרעי, מנאמניו האדוקים של נתניהו במפלגת השלטון. יו"ר ישראל ביתנו מזהיר את החרדים ש"לא לעולם חוסן".

15:24 עריכה

ליאת בן ארי הגיעה לדיון בבית משפט השלום ברמלה בעניין צו איסור פרסום שהיא ביקשה להטיל על סרטוני הכפשה של בנה, לכאורה. היא נכנסה לאולם מלווה באבטחה כבדה כשבחוץ מפגיני ימין. הפרקליטה המלווה בתיקי נתניהו אמרה שהבחור שמופיע בסרטונים הוא כלל לא הבן שלה.

15:37 עריכה

שרה נתניהו התראיינה לערוץ 12 בעניין התלונה שהגישה על הטרדות מיניות נגדה.

"אתמול הגיעה חוקרת בכירה מהמשטרה שמתעסקת בדברים האלה, היא דיברה בצורה של הבנה כי כך צריך לנהוג באנשים שמגישים תלונה על הטרדה מינית ואני בפירוש מרגישה שעברתי אלימות מינית. חוץ מהמצעד המזעזע של הבלונים והפוסט שקורא לאנוס אותי בצורה בוטה במלים כל כך נמוכות … אני עוברת ימים לא קלים, לא פשוטים ואפילו קשים".

16:17 עריכה

משרד הבטחון הודיע על סיכול מתקפת סייבר נגד תעשיות בטחוניות מובילות. לפי החשד התוקפים ניסו לפתות את עובדי התעשייה בהצעות עבודה ברשת לינקדאין מתוך כוונה לחדור לרשתות המחשב שלהם. התקיפה מיוחסת למדינה זרה.

16:47 עריכה

שר הביטחון בני גנץ הודיע למזכיר הממשלה על סיום הנבצרות מתפקידו והחזרת הסמכויות שניתנו לשר מיכאל ביטון.

16:56 עריכה

יו"ר נעמת חגית פאר מסתייגת מהתיאור של שרה נתניהו את עצמה כ"אשה מוכה" שאף עברה "התעללות מינית" בגלל אי אלו שלטים במחאות נגד נתניהו.

"הגברת נתניהו אינה אשה מוכה מדובר בזילות של המושג והגברת נתניהו שביקרה בעבר במקלטים לנשים מוכות יודעת זאת".

17:13 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום דיון על מנת להבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1.9, עם שר החינוך יואב גלנט, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ וראש המל"ל מאיר בן שבת, בלשכת רה"מ בירושלים.

"קיימתי עכשיו ישיבה לגבי פתיחת שנת הלימודים עם שר החינוך, שר הבריאות, שר האוצר וראש המל"ל. אנחנו עושים הכל כדי לאפשר את פתיחת הלימודים בראשון בספטמבר, זה תאריך היעד, הוא גם לא השתנה.

"אנחנו גם דואגים לכך שיהיו את כל האמצעים, המשאבים הכספיים, החומריים והארגוניים על מנת לעשות את הדבר הזה שהוא חשוב לכל אזרחי ישראל."

הסתדרות המורים פתחה הבוקר בסכסוך עבודה שיאפשר לה להתחיל בשביתה המסורתית בפתיחת שנת הלימודים.

18:15 עריכה

אביגדור ליברמן חושב ש"אנחנו לגמרי בעיצומה של מערכת בחירות. רואים את זה בנאום של ראש הממשלה והיום גם בראיון המסחרר של רעייתו על כך שהיא אשה מוכה".

18:32 עריכה

יוון תגדיר אתרים ספציפיים שאליהם ישראלים יורשו לטוס בלי דרישת בידוד. כך עולה מדיווחים אודות שיחה של שר החוץ גבי רשכנזי עם מקבילו היווני שאמור להגיע מחר לארץ לסגור את הפרטים.

18:43 עריכה

מחר ב-16:00 תפורסם רשימת המדינות שאליהן יוכלו ישראלים לטוס ולחזור ללא חובת בידוד, לפי סיכום בין שרי הבריאות, התחבורה, החוץ והתיירות. לפי דיווחים שונים, המדינות שיסכימו לקבל ישראלים הן קרואטיה ובולגריה, וייתכן שגם יוון תאשר הגעה לאתרים מסוימים.

19:01 עריכה

לפי וואלה, ניצב בדימוס יורם הלוי נפגש בפעם השניה עם השר לבטחון פנים אמיר אוחנה ונחשב מועמד מוביל למינוי למפכ"ל. בעבר הואשם הלוי בקיום קשר חשאי ישיר עם נתניהו מתחת לאפו של רוני אלשייך ותוך עקיפת שרשרת הפיקוד. השר אוחנה עצמו פרסם היום את יעדי המדיניות שלו למשטרה.

19:20 עריכה

תקרית מכוערת למדי נרשמה היום בכנסת כאשר ח"כ יצחק כהן מש"ס הזכיר לחברו מישראל ביתנו, אלכס קושניר, שהוא עדיין עולה חדש עם מבטא רוסי כבד, והמליץ לו להשתחרר מהתרבות האנטישמית, כביכול. ח"כ אלי אבידר יצא מהמליאה בזעם לאחר האמירה הזו לח"כ ממלפגתו, ולאחר מכן הח"כים סמוטריץ' ותמנו שטה הביעו סולידריות עם קושניר.

19:54 עריכה

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט נפגשים בשעה האחרונה, לאחר העימות המתוקשר ביניהם אתמול.

השניים כמעט ולא נפגשו בחודשים האחרונים והפגישה הערב מגיעה לאחר שאתמול שלח ראש הממשלה מכתב פומבי ליועמ"ש וטען שהוא לא עושה מספיק כנגד המסיתים נגדו ו"מתיר את דמו ואת דם משחתו".

היועמ"ש ענה לנתניהו והביע את ההתייחסות הרצינית של כל גורמי האכיפה לכל איום או הסתה כלפיו.

20:09 עריכה

משרד הבריאות מדווח כי אתמול אומתו 1,804 נדבקים בקורונה מתוך כ-27.5 אלף בדיקות והיום יש 369 חולים קשים מהם 110 מונשמים.

20:11 עריכה

אחרי פרסום סרטון שתיעד את ההתעללות בפעוטון ברמלה ההורים מפגינים כעת בצומת עזריאלי בשדרישה לקדם חוק שמחייב הצבת מצלמות בגני הילדים. "אנחנו זועמים וכועסים ורוצים שכל המדינה תגיע לפה עכשיו", אמר אחד ההורים בהפגנה.

20:16 עריכה

שר הבטחון בני גנץ שוחח עם הרמטכ"ל אביב כוכבי על ההתפחויות בדרום והורה לצמצם את מרחב הדיג בתגובה לטרור הבלונים. במהלך היום נשרפו 5,000 דונם של שמורות טבע ושטחים חקלאיים בעוטף עזה בעקבות בלוני התבערה.

21:33 עריכה

ח"כ שלמה קרעי פנה היום במכתב לנשיאת העליון אסתר חיות בדרישה לפסול את השופטת רבקה פלדמן מלדון בתיקי נתניהו. זאת, בנימוק שבנה של השופטת עבד בעבר במשרד שייעץ לאחד מעדי המפתח בתיק 4,000. לטענת הח"כ, כללי ההימנעויות שניסחה הנשיאה לאחרונה מקלים מדי בדיוק במקרים מהסוג הזה.

סגירה