נציגי כחול-לבן והליכוד נפגשו לדיון במשבר הקואליציוני

הממשלה אישרה תכנית להאצת המשק ב-8.5 מיליארד שקל ● המשק התכווץ ברבעון השני בשיעור החד ביותר מזה 40 שנה ● המשטרה תוכל לאכוף איסור שכרות במלוניות, נדחתה היוזמה לאסור הכנסת אלכוהול לתחומן ● פטור מבידוד לתיירים מישראל המגיעים ליוון, קרואטיה ובולגריה וכן למטיילים השבים מגרמניה, בריטניה, איטליה ועוד מדינות

בנימין נתניהו מכריז על הסכם הנורמליזציה ביחסים עם איחוד האמירויות, ב-13 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו מכריז על הסכם הנורמליזציה ביחסים עם איחוד האמירויות, ב-13 באוגוסט 2020
07:12 עריכה

מהיום ישראלים השבים ארצה מהמדינות איטליה, אסטוניה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, הונג קונג, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, קנדה, רואנדה, סלובניה, דנמרק ואוסטריה – לא נדרשים להיכנס לבידוד. מי שטסים לבולגריה, יוון וקרואטיה – לא יידרשו לבידוד הן בהמראה והן בנחיתה.

לפני הטיסה לחו"ל ועם הנחיתה ביעד – על התיירים לעבור בדיקת קורונה.

07:28 עריכה

שר הביטחון בני גנץ הורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה – בעקבות ירי הרקטות לישראל אמש. החלטת שר הביטחון התקבלה לאחר שהרמטכ"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים המליצו לעשות כן.

07:49 עריכה

שר הבריאות יולי אדשלטיין צפוי להביא היום הצעת החלטה, שלפיה בחללים מצומצמים – שגודלם עד 80 מטרים רבועים – יוכלו לשהות עד 20 איש, ולא עשרה, כפי שנקבע שלשום בקבינט הקורונה. זאת בעקבות ביקורת שמתחו מסעדנים ובעלי בתי קפה על ההחלטה. אדלשטיין החליט לשנות את ההחלטה שהתקבלה בסוף השבוע לאחר שנועץ בפרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו ובמנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי.

08:21 עריכה

חבר הכנסת צבי האוזר יניח מחר על שולחן הכנסת הצעת חוק, הקובעת שפינוי של כל יישוב ביהודה ושומרון יחויב אישור במשאל עם. לדברי האוזר, בהצעת החוק תומכים גורמים מכל מרכיבי הקואליציה.

08:33 עריכה

11 מוחים נעצרו אמש בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. שלושה מבין המפגינים נעצרו כשביקשו לצאת לתהלוכה, שאותה הגדירה המשטרה כלא חוקית.

08:57 עריכה

בשבוע שעבר התראיינה שרה נתניהו והתלוננה על האיומים וההסתה שהיא ומשפחתה סופגים. הבוקר בכביש 1 ניתן היה להבחין במפגן תמיכה באשת ראש הממשלה – שלט עם הכיתוב "אוהבים אותך, שרה".

09:04 עריכה

יושב ראש דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, עבר אתמול צנתור במרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק. מלשכתו של גפני נמסר שהצנתור עבר בהצלחה, והוא יישאר להשגחה במרכז הרפואי למשך מספר ימים.

09:26 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה משתתף בצעדת האמהות נגד האלימות בחברה הערבית. הצעדה החלה ביום שלישי האחרון על ידי מונא חליל, שבנה חליל נרצח בירי ליד ביתו בחיפה.

10:09 עריכה

שר הביטחון בני גנץ: "אם בשדרות לא יהיה שקט – בעזה לא יהיה שקט".

12:16 עריכה

ועדת חוק, חוקה ומשפט דנה בהצעה ממשלתית, המבקשת לאסור הכנסה של אלכוהול למלוניות הקורונה. קארין אלהרר מיש עתיד ועופר כסיף מהרשימה המשותפת הביעו התנגדות ליוזמה.

13:17 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט החליטה ששטח מלוניות הקורונה יוכרז כמקום ציבורי, כך שהמשטרה תוכל לסייר במקום ולאכוף בעיות שכרות בדומה לגנים ציבוריים. היוזמה לאסור לחלוטין הכנסת אלכוהול למלוניות נדחתה.

13:32 עריכה

המשק בישראל התכווץ ברבעון השני של 2020 (אפריל-יוני) ב-28.7% – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זוהי הירידה החדה ביותר בצמיחה בארבעים השנים האחרונות.

14:05 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח בישיבת הממשלה את התנהלותה הכלכלית של ישראל במשבר הקורונה. לדבריו, בזכות המדיניות האחראית שנקטה הממשלה הירידה בתוצר בחודשים אפריל-יוני הייתה מהנמוכות בעולם.

אנחנו מאשרים עכשיו בממשלה עוד 8.5 מיליארד ש"ח להמרצת הכלכלה שלנו וליצירת מקומות עבודה. אני יודע שיש עדיין מצוקה כלכלית גדולה – אנחנו פועלים סביב השעון להקל עליכם, אזרחי ישראל.

קיבלנו עכשיו בשורה כלכלית מאוד חשובה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת שהירידה בתוצר שלנו ברבעון השני של 2020 הייתה 7.8%, זה מחצית מהירידה של המדינות באירופה, זו כמעט הירידה מן הנמוכות בעולם. דרום קוריאה לפנינו ואולי עוד שתיים-שלוש מדינות.

זו תוצאה של המדיניות האחראית שנקטנו, שלא רק שצמצמה את מספר המתים בישראל, אלא גם את היקף הפגיעה בכלכלת ישראל.

אנחנו נמשיך לעבוד למען הפרנסה שלכם, למען עתיד הכלכלה שלנו וגם למען בריאותכם.

14:07 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נעדר מישיבת הממשלה – הנערכת באמצעות שיחת ועידה – בשל בדיקות רפואיות שהוא עובר בבית החולים שיבא, שבו הוא מאושפז, מאז עבר ניתוח בגבו בשבוע שעבר.

14:16 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח בטלפון עם מקבילו מאיחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן-זאיד, והשניים חנכו קו טלפון ישיר בין המדינות. משרד התקשורת באיחוד האמירויות הודיע שהוא מסיר את החסימה מאתרי אינטרנט ישראליים.

14:31 עריכה

בג"ץ דן היום בעתירה שהגישו כ-60 תושבים משכונות רחביה וטלביה, הדורשים להגביל את ההפגנות הנערכות ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

נציגת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, מוריה פרימן, אמרה בדיון שאמש השתתפו בהפגנה כעשרת אלפים מוחים. לדבריה, במהלך השבוע פועלת המשטרה לפזר את ההפגנות ב-23:00, ובמוצאי שבת – שעה מאוחר יותר.

ראש אגף המבצעים במחוז ירושלים של המשטרה, ניצב-משנה אמיר ארזני, אמר שכבר ב-21:30 פועלת המשטרה להפסיק את הפעלת צופרי האוויר בהפגנות.

שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין אמר בדיון: "נקודת המוצא שלנו היא שיש זכות הפגנה מאוד רחבה. נקודת הדיון היא האם יש הפרות מצד המפגינים והאם המשטרה אוכפת אותן. המשטרה מפעילת את שיקול הדעת שלה ואנחנו לא יכולים להחליף אותו. מי שגר בירושלים זה גם לעניין הדבש וגם לעניין העוקץ, בוודאי מי שגר ברחביה".

לצד שטיין יושבים בהרכב השופטים יעל וילנר ועוזי פוגלמן.

14:38 עריכה

בחשבון הטוויטר הרשמי שלה בערבית כתבה הממשלה, שהיא "מצפה לארח את אחינו מהאמירויות בביקורם בישראל". לצד הדברים הוצגו תמונות אחדות של הים התיכון, המלונות באילת ושל נחל האסי – זה שאליו אזרחי ישראל עצמם מתקשים להגיע…

אי אפשר להמציא דברים כאלה.חשבון הטוויטר הרשמי בערבית של ממשלת ישראל מתלהב: "הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הוא…

פורסם על ידי ‏‎Yosef Cohen‎‏ ב- יום שבת, 15 באוגוסט 2020

14:48 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, חתם על צו פטור מבידוד לשבים מעשרים מדינות "ירוקות": אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, הונגריה, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, סלובניה, פינלנד, קנדה, קפריסין וקרואטיה.

15:06 עריכה

הממשלה אישרה מתווה להנחות בארנונה לעסקים. לפי אריה דרעי, תוענק הנחה בארנונה בהיקף של 95% לעסקים שמחזורם עד 200 מיליון שקל שנפגעו בהיקף של מעל 60%.

15:17 עריכה

הממשה אישרה תכנית מגן זהב בתקציב של 150 מיליון שקל במטרה להפיג בדידות, לקטוע שרשראות הדבקה ולטפל בצרכי האזרחים הוותיקים.

15:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס באריכות להסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, ומדגיש שלא ויתר על שטח כלשהו תמורת השלום.

"ביום חמישי בשבוע שעבר הכרזתי יחד עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והשייח' מוחמד בן זאיד על הסכם שלום היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. זהו הסכם השלום הראשון בין ישראל למדינה ערבית מזה 26 שנים. הוא שונה מקודמיו בזה שהוא מבוסס על שני עקרונות: "שלום תמורת שלום" ו"שלום מתוך עוצמה". תחת דוקטרינה זו ישראל לא נדרשת לסגת משטח כלשהו, ושתי המדינות קוצרות יחד את הפירות של שלום מלא, גלוי ופתוח: בהשקעות, במסחר, בתיירות, באנרגיה, בבריאות, בחקלאות, בהגנת הסביבה, בתחומים רבים נוספים, וכמובן גם בביטחון.

השלום הזה לא הושג משום שישראל החלישה את עצמה על ידי נסיגה לקווי 67, הוא הושג משום שישראל חיזקה את עצמה על ידי טיפוח כלכלה חופשית, על ידי טיפוח עוצמה צבאית וטכנולוגית ועל ידי שילוב של שתי העוצמות הללו להשגת יכולת השפעה בינלאומית חסרת תקדים.

מעמד בינלאומי חזק זה בא לידי ביטוי בנכונות שלנו להתייצב מול התוקפנות של איראן באזור ומול ניסיונותיה להשיג נשק גרעיני. העובדה שעמדנו לבד, ולפעמים הייתי צריך לעמוד לבד מול כל העולם מול איראן ומול הסכם הגרעין המסוכן עמה – זה עשה רושם גדול על מנהיגים ערבים באזור.

שוב הוכחה העובדה הפשוטה – העוצמה מקרבת והחולשה מרחיקה. במזרח התיכון החזק שורד ועם החזק עושים שלום. אני מקדם את טיפוח העוצמות של ישראל במשך שנים, וכך גם את הדוקטרינה של "שלום תמורת שלום". אני עושה זאת עם מנהיגים ברחבי העולם הערבי וגם ברחבי העולם המוסלמי.

התפיסה הזו באה לידי ביטוי פומבי בפגישה שלי עם נשיא סודן לפני כחצי שנה, בפגישתי עם שרי חוץ ובכירים משש מדינות ערב, בפגישה גלויה בוורשה לפני שנה וחצי, ובביקורי הגלוי בעומאן לפני שנתיים בהזמנת הסולטן המנוח קאבוס. אני יכול להגיד לכם שהיא באה לידי ביטוי גם במגוון פגישות חשאיות, שלא אפרט כאן.

דוקטרינה זו עומדת בסתירה מוחלטת לתפיסה שגרסה, עד לפני ימים אחדים, שאף מדינה ערבית לא תסכים לעשות שלום רשמי ופתוח עם ישראל, לפני שיושג סיום הסכסוך עם הפלסטינים. לשיטת הפלסטינים, ולשיטת רבים בעולם שהסכימו איתם, אי אפשר להשיג שלום זה בלי שאנחנו נכנעים לדרישות הפלסטינים, כולל עקירת יישובים, חלוקת ירושלים ונסיגה לקווי 67'.

התפיסה השגויה הזו נתנה לפלסטינים וטו מעשי על השגת שלום בין ישראל למדינות ערב. היא החזיקה את ישראל והעולם הערבי כבני ערובה לדרישות הפלסטיניות הקיצוניות ביותר, שמעמידות את ישראל בסכנת קיום ממש. ואולי בעיניי הסכנה הגדולה ביותר הייתה, בזה שלא מעט ישראלים הסכימו לתנאים האבסורדיים האלה. ובכן, לא עוד. התפיסה הזאת של 'שלום מתוך נסיגות וחולשה' עברה מן העולם. היא הוחלפה בתפיסה אחרת – שלום אמיתי, שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה. זה מה שאנחנו מקדמים היום.

אני מזכיר לכם שבהסכם הנוכחי לא רק שישראל לא נסוגה ממטר-מרובע אחד, אלא שתוכנית טראמפ כוללת, לבקשתי, את החלת הריבונות של ישראל על שטחים נרחבים ביהודה ושומרון.

אני הוא זה שהתעקשתי על הכנסת הריבונות לתוכנית, והתוכנית הזאת לא השתנתה. הנשיא טראמפ מחוייב לה ואני מחוייב לנהל משא ומתן על בסיסה. הנה דברים שאמרתי באו"ם כבר בשנת 2013: "במשך שנים האמינו רבים ששלום ישראלי-פלסטיני יקדם פיוס רחב יותר בין ישראל והעולם הערבי. ואולם בימים אלה אני חושב שהשלום יושג באופן הפוך: דווקא הרחבת הפיוס בין ישראל והעולם הערבי היא זו שעשויה לקדם שלום ישראלי-פלסטיני".

והוספתי: "על מנת להשיג שלום זה, עלינו לשאת עינינו לא רק לירושלים ולרמאללה, אלא גם לקהיר, לעמאן, לאבו דאבי, לריאד ולמקומות אחרים".
זאת לא הייתה נבואה. זאת מדיניות עקבית ושיטתית שאני מוביל, ושלקח לה שנים לחלחל. וברוך ה' היא אכן חלחלה ומחלחלת. אני צופה שמדינות נוספות יצטרפו למעגל השלום איתנו. זהו מהפך היסטורי שמקדם את השלום גם עם העולם הערבי, ובסופו של דבר יקדם גם את השלום, שלום אמיתי, מפוקח, בטוח גם עם הפלסטינים.

אני מבקש להודות לגורמים שונים שסייעו במהלך השנים לקיום הקשר עם איחוד האמירויות, בראשם המוסד אני מוסיף גם את שליחי המיוחד לעולם הערבי עו"ד יצחק מולכו, את ראש המל"ל מאיר בן-שבת וצוותו. אני מודה לכולם.

ותודה מיוחדת לקידום הסכם השלום שמורה לאדם נוסף – לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. הוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל, בצניעות ובמקצועיות, יחד עם צוות הבית הלבן ומקבילו בוושינגטון – שגריר האמירויות.

וכמובן, אני רוצה שוב להביע תודה עמוקה לנשיא טראמפ ולשייח' מוחמד בן זאיד, ששיתוף הפעולה בינינו הביא למהלך היסטורי בעל חשיבות גדולה מאוד לעתידה של ישראל ולעתיד האזור כולו.

16:11 עריכה

הממשלה אישרה תכנית להאצת המשק וסיוע להתמודדות על משבר הקורונה בהיקף של 8.5 מיליארד שקל. ההחלטה כוללת תקציבים לפרויקטים בתחומי תחבורה, תשתיות, תיירות, ספורט, התייעלות אנרגטית ועוד, שלפי הודעת הממשלה אמורים ליצור מעל עשרת אלפים משרות חדשות.

התכנית כוללת בין היתר את הפרוייקטםי הבאים:

• תקצוב מיידי של למעלה מ-2 מיליארד שקל לטובת מספר פרוייקטי תחבורה הנמצאים ברמת מוכנות גבוהה מאוד לביצוע, בהם מקטע D של המסילה המזרחית בין צומת אל על ללוד, יציאה לביצוע הכפלת כביש 85 בין צומת כרמיאל לצומת חנניה, כביש 264 בין צומת אשל הנשיא לבית קמה וכביש 71 בין צומת יששכר לבית-שאן, כולל מחלוף והסדרת צמתים לאורך התוואי וכן תקציב לטובת קידום הקו האדום בתל אביב, וזאת במטרה למנוע את עצירת העבודות המתקדמות שם נוכח התייקרות הפרויקט.

• 750 מלש"ח להקמת תשתיות תומכות דיור, וזאת לצורך תמיכה בשיווק אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ, באופן שיגדיל את היצע הדיור במשק ויאיץ את ענף הבנייה ואת הענפים התומכים בו.

• מוצע להקצות 750 מלש"ח לקידום ענף ההייטק והמובילות הטכנולוגית של מדינת ישראל באמצעות תכניות לאומיות לקידום טכנולוגיות מתקדמות, הרחבת מסלולי המענקים של הרשות לחדשנות וכן תכנית לטיפול במחסור בכוח אדם מיומן לענף ההייטק.

• תקציב לטובת מעבר ממשלתי לענן ציבורי שיוקם בישראל הצפוי להוביל בטווח הבינוני לחסכון בעלויות הממשלה בתחום ה-IT, לעודד חדשנות במגזר הציבורי, להגביר את רמת אבטחת המידע ולעודד השקעות בתעשייה המקומית.

• תקציב לטובת הוצאת קול קורא משותף של המשרד להגנת הסביבה עם רשות החדשנות לתמיכה בחברות הזנק המייצרות טכנולוגיות שמייעלות רגולציה סביבתית ומייצרות צמיחה בתעשייה. תקציב לטובת עידוד השקעות בתעשייה מקומית באמצעות מסלולים הוניים של מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה.

• תקציב לטובת פיתוח כלכלי ותיירותי לרשויות תיירותיות בגליל ובגולן.

• תקציב לטובת שדרוג מתקני ספורט באמצעות קולות קוראים של משרד התרבות והספורט, תקציב עבור הקמת מעונות חוץ ביתיים חדשים לנערים ונערות בקצה הרצף הטיפולי וכן פרויקטים נוספים.

• תקציב לצורך החלת חוק מוסר תשלומים על ספקים קטנים ובינוניים של מוסדות בריאות. תקנות מחייבות בנושא זה יופצו בנפרד.

תכנית ההאצה אינה דורשת תיקוני חקיקה, ועם אישורה בממשלה ניתן יהיה להתחיל לפעול באופן מידי להוצאתה אל הפועל.

כמו כן, תכנית ראש הממשלה ושר האוצר כוללת הקצאה של 3.4 מיליארד ש"ח בעבור משרדי ממשלה ואוכלוסיות בסיכון הנדרשים לסיוע ייעודי להתמודדות עם משבר הקורונה:

• כ-700 מלש"ח בעבור הכשרות מקצועיות ותימרוץ תעסוקה.

• 700 מלש"ח בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות.

• 600 מלש"ח לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021.

• 350 מלש"ח בעבור הרחבת הזכאות למענק הוצאות קבועות לעסקים בעלי מחזור של עד 400 מלש"ח בשנה.

• 150 מלש"ח בעבור סיוע לאזרחים ותיקים ולאזרחים ותיקים נזקקים.

כמו כן התוכנית כוללת תקציבים למענקים בעבור העובדים הסוציליאיים ותקציבי מוגנות, העלאת הדיסריגרד למקבלי קיצבת נכות לסכום של 5,300 שקל בחודש, מענק לחיילים משוחררים, סיוע לעולים על-ידי משרד הקליטה, הרחבת המענה במסגרת המעונות לנשים מוכות ועוד.

סכומים אלו כלולים בתוכנית שאושרה בממשלה ביום ה-13.7.20 ומהווים חלק מהגדלת מסגרת התקציב שאושרה. כמו כן, חלקם אושרו בחקיקה במסגרת אישור התכנית הכלכלית הרחבה דוגמת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה.

 

17:13 עריכה

יועז הנדל מברך את איחוד האמירויות על הסרת החסימה של השיחות מישראל. "אני מברך את איחוד האמירויות על הסרת החסימה על שיחות ישירות מישראל. זסה צעד מבורך שהוא רק ההתחלה … לישראל ואיחוד האמירויות יש פוטנציאל אינסופי לשיתוף פעולה דיפלומטי, תרבותי וכלכלי, שיחות ישירות הן דרך טובה להתחיל".

17:59 עריכה

בנימין נתניהו אמר לגל"צ כי הוא זה שהביא את הריבונות לתכנית טראמפ ולהסכמה אמריקאית. "אנו נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית … לא היתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם איחוד האמירויות כרגע. הם ביקשו השהייה להחלת ריבונות, ולא הוציאו אותה מהתכניות שלהם".

בהקשר לעימותים בינו לכחול-לבן, אמר ראש הממשלה של "זו לא ממשלה אידאלית, לעתים אני מוצא ממשלה בתוך ממשלה שפועלת נגד הממשלה".

18:10 עריכה

בבית החולים הדסה מבהירים כי "האדמו"ר מבעלזא לא מטופל בהדסה ואינו מאושפז כלל בבית החולים". לפני כמה דקות הופיעו דיווחים שונים בתקשורת לפיהם הרב ישכר דב רוקח פונה למחלקת קורונה בהדסה עין כרם. לפני שבוע וחצי הוא השתתף בחתונת נכדו שבה נכחו אלפי אורחים באולם סגור.

19:05 עריכה

אחיו הצעיר של דונלד טראמפ מת בבית חולים בניו יורק בשבת בגיל 71. נתניהו וגנץ משתתפים בצער הנשיא.

19:57 עריכה

נציגי הליכוד וכחול-לבן נפגשים כעת כדי לדון במשבר הקואליציוני. המחלוקות הן בעיקר סביב התקציב, מינויי בכירים והגנת נתניהו מפני פסילה בבג"ץ. לפי דיווח בוואלה!, בליכוד דורשים עיגון בחקיקה של הגנה לנתניהו מפני פסילתו או החלטה על נבצרות. יריב לוין ויעקב אטרקצ'י מייצגים את הליכוד ואבי ניסנקורן והוד בצר את כחול-לבן.

20:01 עריכה

קטר תמשיך להעביר כספים לרצועה ונציגי המודיעים המצרי בדרכם לעזה אבל בחמאס רוצים ערבויות לקידום פרויקטים בינלאומיים. לפי הדיווח בכאן, המתיחות בדרום צפויה להימשך בימים הקרובים ובגלל ההסלמה גוברות הפניות למרכזי החוסן ביישובי העוטף.

לאור התגברות פיגועי ההצתות וירי הרקטות מהרצועה, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה קיים הערכת מצב בגבעת קובי שבשדרות בהשתתפות מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי ובכירים נוספים.

20:44 עריכה

סקר N12 מצביע על המשך ההיחלשות של הליכוד והתחזקות ימינה לצד ירידה של יש עתיד-תל"ם כאשר בנט מתקרב עוד קצת לנתניהו בשאלת ההתאמה לראשות ממשלה.

הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, ימינה 18, יש עתיד-תל"ם 16, המשותפת 15, כחול-לבן 12, יהדות התורה וישראל ביתנו 8, ש"ס 7 ומר"צ 6.

לעומת זאת, מסקר חדשות 13 עולה שהליכוד מתחזקת לאור ההסכם אך כ-70% חושבים שהממשלה מנהלת את המשבר לא טוב ו-54% לא מרוצים מתפקודו של נתניהו.

הליכוד זוכה ל-33, כחול-לבן 10, יש עתיד 20, ימינה 19, המשותפת יורדת ל-12, ישראל ביתנו וש"ס 7, יהדות התורה 6 ומר"צ 6.

21:47 עריכה

מאות מפגינים הערב ברחבת מוזיאון תל אביב במחאה על החלטת בג"ץ משבוע שעבר שלא להרוס את בית הפלסטיני שהרג את חייל עמית בן יגאל ז"ל במהלך פעילות מבצעית.

הפגנה נגד החלטת בג"ץ שלא להרוס את בית המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל ז"ל, רחבת מוזיאון ת"א, 16 באוגוסט 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
הפגנה נגד החלטת בג"ץ שלא להרוס את בית המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל ז"ל, רחבת מוזיאון ת"א, 16 באוגוסט 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)

22:16 עריכה

אמיר אוחנה מעכב את יישום אכיפת החוק לאיסור צריכת זנות, בכך שעדיין חתם על הצו שמסמיך את המשטרה לאכוף אותו. לדבריו, הוא יסכים לחתום אחרי שיהיה מענה טיפולי ושיקומי לאכולוסיות בזנות בעוד שבמשרד הרווחה טוענים שהרחיבו את המענה הזה.

סגירה