דיווח: בארה"ב דוחפים לעסקאות נשק עם האמירויות

משרד החוץ הסודני מתנער מהודעת הדובר על "ציפיה לשלום עם ישראל" ● נתניהו ובכיר בבית הלבן מכחישים שישראל אישרה מכירת נשק לאמירויות ● גמזו מזהיר מהחמרת ההגבלות בחגים ● ישראל מפצירה בחסידים לא להגיע לאומן ● עולם התרבות חוזר לפעול ב-1 בספטמבר ● רפורמה אזרחית במח״ש ● פתיחת שנת הלימודים בסימן שאלה

מטוס החמקן, F-35 (צילום: Liz Kaszynski / Flash 90)
Liz Kaszynski / Flash 90
מטוס החמקן, F-35
21:56 עריכה

בהודעה שיצאה ממשרד החוץ הסודני נאמר כי "המשרד הופתע לשמוע את הצהרת השגריר חיידר באדאווי סדיק, דובר המשרד, לגבי הניסיון של סודן לקדם יחסים עם ישראל. ההצהרות האלה יצרו מצב מעורפל שנדרשת הבהרה לגביו".

שר החוץ הסודני עומאר קאמאר אל-דין אמר "כי יחסים עם ישראל לא נדונו במשרד החוץ בכלל וחיידר באדאווי סדיק לא קיבל הנחיה למסור הצהרות בנושא".

21:19 עריכה

האישום הפלילי שנשאר נגד השר לשעבר חיים כץ יהיה בעבירות מס ולא עבירות בני"ע, לפי דיווח בחדשות 13.

21:17 עריכה

בית הדין בהאג הרשיע היום פעיל חיזבאללה ברצח רפיק אל-חרירי וזיכה שלושה אחרים. במשרד החוץ הישראלי אמרו בתגובה, כי "פסיקת הטריבונל שחקר את רצח ראש הממשלה חרירי שפורסמה היום אינה משתמעת לשני פנים: ארגון הטרור חיזבאללה ואנשיו היו מעורבים ברצח ובשיבוש החקירה.

"החיזבאללה לקח בשבי את עתידם של הלבנונים בשירות אינטרסים זרים. על מדינות העולם לפעול נגד ארגון הטרור הזה על מנת לסייע ללבנון להשתחרר מאיום זה. התחמשות הארגון, מאמציו להקים ארסנל של טילים מדויקים ופעולותיו מסכנות את האזור כולו.

21:08 עריכה

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב באשקלון ובקיבוץ זיקים לאחר שככל הנראה בוצע שיגור של רקטה אחת לאזור. כיפת ברזל הופעלה ואין דיווחים על נפגעים.

20:39 עריכה

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הבהיר למקורביו שאחרי שיגובש וייחתם הסדר ניגוד העניינים בין המדינה לנתניהו, לא יהיה צורך לפעול לנבצרותו. לפי הדיווח ב-ynet, הסדר ניגוד העניינים הוא אחת הסיבות לכך שהיועמ"ש הודיע לבג"ץ שאין מניעה משפטית לכהונה של נתניהו כראש ממשלה הנאשם בפלילים.

20:24 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב בטלפון עם ראשי רשויות בעוטף עזה ואמר להם שישראל אימצה "מדיניות של דין שריפה כדין רקטה".

"אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס. אנחנו לצערי נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה. אנחנו לא מוכנים לקבל את השימוש באמצעי הזה שאין לו אגב שום הצדקה.

"החמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל.

בשיחה השתתפו ראש המל"ל מאיר בן שבת, המזכיר הצבאי של רה"מ תא"ל אבי בלוט, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג'.

20:21 עריכה

לקראת החרפה של הגל השני ועליה בחולים הקשים: במשרד הבריאות אומרים הערב שישראל חצתה את קו ה-700 המתים. אתמול היו 1,660 נדבקים מתוך כ-26 אלף בדיקות והיום יש 117 חולים מונשמים. מחצות אובחנו 1,064 חולים חדשים.

ביום ראשון צפויים תלמידי הישיבות לחזור ללימודים ובמשרד הבריאות ובמטה הקורונה יוצאים במבצע בדיקות בקרבם כדי למנוע התפשטות ובימים הקרובים כבר נבדקו 5,000 אברכים.

20:03 עריכה

בכיר באיחוד האמירויות אומר שהנושאים הבטחוניים והצבאיים הם חלק מהדיונים שיעלו בין שלוש המדינות. לפי כאן 11, באבו דאבי לא מתייחסים לנושא באופן רשמי אבל בהחלט רואים בנירמול היחסים כמקפצה להשגת נשק מתקדם ובפרט מטוסי חמקן מסוג F35.

לפי הדיווח, בממשל האמריקאי דוחפים לעסקאות נשק מתקדם עם האמירויות, גם אם ישראל תתנגד למכירת המטוסים. במקביל, ב-ynet צוטט בכיר באיחוד האמריויות לפיו "נתניהו ידע על עסקת המטוסים ונתן לה את הסכמתו".

19:43 עריכה

ההסתדרות מכריזה על סכסוך עבודה ברשויות מקומיות ובשלוש הערים הגדולות במסגרת הדרישה למנוע פיטורים של 4,000 עובדים בתכניות חינוכיות מחוץ לבסיס התקציב.

מדובר על עובדי תכנית קרב שמספקים שיעורי העשרה בבתי ספר וגני ילדים. אם לא יימצא להם פתרון, גם עובדים אחרים ישבתו, בהם סייעות, אבות בית, מזכירות ועוד, שלא יפתחו את שנת הלימודים.

עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, העביר מכתב לחיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי ולמנהלי הערים תל אביב, חיפה וירושלים, ובו כתב שהסכסוך נובע מ"אטימות משרד החינוך בכל הנוגע לפיטוריהם של 4,000 עובדי תכנית קרב … לא נוכל לעמוד מנגד".

19:17 עריכה

טייסי חיל האוויר טסו היום מעל מחנה הריכוז היחיד שהתקיים בגרמניה עצמה, דכאו.

19:07 עריכה

חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים מהתפרצות מחודשת של קורונה וטוענים שבלימת התחלואה בסוף יולי השתנתה לרעה בשבוע שעבר.

"נפסקה הירידה במקדם ההדבקה והתייצבות על ערך של 1. מגפה במצב של R=1 ומספר גבוה של נדבקים אינה יציבה, ועשויה לנבוע משילוב של דעיכת גל ותחילת עלייה מחודשת. התנהגות מעין זו מאפיינת שלבים ראשונים של התפרצות מחודשת. הגורם לשינוי אינו ברור, ייתכן שנובע מהתרופפות עמידה בהנחיות", טוענים החוקרים.

"אופן השינוי במספר המאושפזים במצב בינוני וקשה דומה לחודש יוני, בהתחלת התפרצות 'הגל השני'. התצפית קדימה מעוררת חשש להתפרצות נוספת. יש להיערך להחמרת ההגבלות הנוכחיות, זאת מכיוון שהתפרצות נוספת ברמת ההדבקה הנוכחית תהיה קשה משמעותית מהגל הקודם. נראה שפיזור התחלואה מחייב הקפדה על התקהלויות במקומות סגורים בארץ, בדומה להגבלות שבלמו את הגל השני.

הם מדגישים שתחזית התמותה "עולה בימים האחרונים", וכי "מעל ל-800 מתים בסה"כ (צפויים) לקראת סוף אוגוסט … חשש לעלייה עתידית בכמות החולים במצב קשה ולפריצה של רמות התחלואה הנוכחיות.

18:38 עריכה

לא ברור אם משרד החוץ בכלל נמצא בלופ של מגעים עם נורמליזציה עם סודן, וגבי אשכנזי מודיע שהוא מברך על כל צעד שמקדם הליך של שלום והסכמים עם המדינה.

בהודעה שיצאה מלכשת נתניהו, נאמר כך:

"בהמשך לפגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר מועצת הריבונות של סודאן עבד אלפתח אלברהאן, ראש הממשלה נתניהו מברך על עמדת משרד החוץ של סודאן, המשקפת את החלטתו האמיצה של יו"ר מועצת הריבונות של סודאן לפעול לקידום היחסים בין המדינות.

"ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות".

18:05 עריכה

דובר משרד החוץ הסודני אישר היום שארצו מנהלת שיחות שלום עם ישראל. בראיון לסקיי ניוז בערבית אמר חיידר בדווי סאדק ש"ישראל וסודן ירוויחו מהסכם שלום, אנחנו מסתכלים על הסכם מהסוג הזה מתוך אינטרסים סודנים ומבלי לוותר על הערכים והעקרונות שלנו. סודן שואפת להסכם עם ישראל … אין סיבה להמשיך את העוינות".

17:34 עריכה

גורם בכיר בבית הלבן מצוטט בדיווחים שונים כאומר שהסכם הנורמליזציה בין ישראל אמירויות לא כולל סעיף הסכמה למכירת נשק מתקדם מארה"ב למדינה הערבית. בכך, הוא מאשר את הכחשת ראש הממשלה בנושא וסודק את הפרסום מהבוקר בידיעות אחרונות.

17:20 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) אומרת לכאן ב' שהיא מאמינה להכחשה של נתניהו ובאותה נשימה מעריכה שהאמירויות כן יקבלו איזשהו שידרוג בנשק מתקדם תמורת ההסכם מול ישראל.

"העובדה שאנחנו כל הזמן מגלים שגנץ ואשכנזי רק ניצבים במשחק של נתניהו, הוא ממדר אותם, אם נתניהו לא מאמין להם והם לא מאמינים לו, איך הם מצפים שהציבור יאמין להם?

"אני מקווה שזה לא נכון ראש הממשלה הוציא הכחשה … ההסכם מחזק אותם ובואו לא נהיה תמימים: כנראה שהם יקבלו שידרוג אסטרטגי מארה"ב, יכול להיות שזה לאו דווקא יהיה מטוסי F35 וזה משהו שצריך להתייחס אליו בזהירות ובחשדנות.

17:05 עריכה

אל על מודיעה לבורסה על הארכת הפסקת הטיסות והחל"ת ל-6,080 עובדים עד סוף ספטמבר.

16:57 עריכה

גבי אשכנזי אומר ששוחח בימים האחרונים עם שרי החוץ של האמירויות ועומאן ועוד רבים אחרים. בהתייחס לתהייה בדבר אור ירוק שישראל נתנה או לא נתנה לעסקת נשק מתקדם בין ארה"ב לאמריויות, אומר שר החוץ ש"אנחנו לא מכירים הבטחות בטחוניות וממילא אם יש כאלה הם לא נעשו בהתייעצות או בידוע שלנו".

16:43 עריכה

היועץ לבטחון לאומי של איחוד האמירויות, טאהנון בין זאייד, נפגש היום עם משלחת של בכירים ישראל בהם ראש המוסד יוסי כהן.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות של האמירויות "הוד מעלתו שיבח את המאמצים של יוסי כהן שתרם להצלחת הסכם השלום בין איחוד האמירויות לישראל". הפגישה עסקה בשיתוף פעולה בהתמודדות עם קורונה ובתחומים אחרים.

16:35 עריכה

נגיד בנק ישראל אמיר ירון הציג היום שני אפשרויות לכלכלת ישראל. בתרחיש הטוב המשק יתכווץ השנה ב-4.5% ובגרוע יותר ב-7%. האפשרויות הוצגו בישיבת עדכון כלכלית בהשתתפות ראש הממשלה. מדובר בשיפור לעומת התחזית הקודמת שדיברה על התכווצות של 6%-9%. בכל מקרה, ההבדל בעוצמת הירידה בתוצר תלוי באיזו מידה תהיה החרפה בנתוני התחלואה והאם יהיה סגר ברבעון האחרון של השנה.

15:45 עריכה

פרויקטור הקורונה רוני גמזו אומר היום בתדרום לתקשורת שלקראת החגים צריך לחשוב על מגבלות ושיתיתכן החמרה משמעותית. גמזו ימליץ להטיל מגבלות תנועה קשות יותר ולצמצם התקהלות בחגי תשרי, כאשר גם באכיפה תהיה "עליית מדרגה".

"יהיה צורך לחשוב על מגבלות לקראת החגים … אני עלול להמליץ על מגבלת התקהלות ותנועה משמעותית יותר".

15:42 עריכה

ישראל כ"ץ אומר שהנחה את אנשי משרדו למצוא פתרון למימון הצהרונים שבלעדיהם ההורים לא יוכלו לצאת לעבוד.

15:01 עריכה

נתניהו מגיב להאשמות על הסכמה לעסקת הנשק בין ארה"ב לאמירויות ואומר שלשמאל ולרבים בתקשורת קשה לראות ראש ממשלה ישראלי מהימין שמביא שלום אמת … אז הם ממציאים פייק ניוז".

ח"כ רם בן ברק (כמו שאר חברי האופוזיציה) חושב שידיעות אחרונות צודקים בפרסום שלפיו ישראל נתנה אור ירוק למכירת מטוסים מתקדמים לאמירויות מאחורי הגב של מערכת הבטחון, ומוסיף ש"ישראל מנוהלת על ידי נאשם בפלילים וקומץ מקורבים שחלקם קיבלו את המינוי שלהם בזכות נאמנותם לשליט". ייתכן שהוא מתכוון גם ליוסי כהן ראש המוסד שיחד איתו שרת בארגון.

גם בוגי אומר שהאזין להודעות של רה"מ ושר הבטחון ו"יצאתי מודאג עוד יותר ממה שמוסתר מעיני הציבור ב'הסכם השלום' הזה".

14:31 עריכה

ישראל ואוקראינה מפצירות בחסידים: אל תגיעו לאומן בחגים. לשון ההודעה:

"בהתאם להמלצות והאזהרות של משרדי הבריאות של אוקראינה וישראל, אנו מפצירים בעולי הרגל שמתכננים ליטול חלק בחגיגות ראש השנה באוקראינה להימנע מלבקר באומן בשל המצב האפידמיולוגי המאיים. עם זאת, לאלה המחליטים לבקר באומן בכל זאת, אנו מדגישים שהגבלות הריחוק חלות על כל האירועים הציבוריים וייאכפו בקפידה".

13:46 עריכה

חדשות 12 מפרסמים: סעודיה העבירה מסר תקיף לאבו מאזן ובו היא מזהירה את הרשות הפלסטינית מפני תגובות מופרזות לכינון היחסים בין איחוד האמירויות לבין ישראל. המסר הסעודי נשלח בלא פרסום לרמאללה אחרי שבדיוני הנהגת הפת"ח עלתה הצעה להשעות את החברות של אש"ף בליגה הערבית ובארגון המדינות האסלאמיות.

13:09 עריכה

בשיחות בין משרד התרבות והספורט, למשרד הבריאות, סוכם כי אולמות התרבות יפתחו ב1.9 על פי מתווה הרמזור שמגבש פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו ובהתאם לנתוני התחלואה.

השר חילי טרופר: "מהלך זה, מצטרף לבשורה משבוע שעבר, במסגרתה החזרנו את מופעי התרבות במרחבים הפתוחים. אנו ממשיכים לפעול על מנת לפתוח גם את אולמות התרבות ב1 בספטמבר. הגיעה העת להחזיר את התרבות לאולמות ולהחיות את עולם התרבות בחזרה."

12:51 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס לפרסומים לפיהם ישראל הסכימה לארצות הברית למכור נשק מתקדם לאיחוד האמירויות כחלק מהסכם הנורמליזציה בין המדינות בדברים:

"אנחנו לא מכירים הבטחות ביטחוניות כחלק מההסכם עם האמירויות ואם יש כאלה הם לא נעשו בהתייעצות או יידוע שלי ושל משרד החוץ"

12:31 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ השתחרר הבוקר מבית החולים שיבא תל השומר, לאחר ההתאוששות מניתוח שעבר בגבו. גנץ מסר את ההצהרה מלשכתו בקרייה בתל אביב.

בחזרה לקריה – הצטרפו אליי לשידור החי.

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שלישי, 18 באוגוסט 2020

גנץ הצהיר כי הוא בעד ההסכם אך חשוב לשמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. לדבריו:

"אסור לקחת סיכונים בטחונים אני אוודא שהאינטרסים היבטחוניים שלנו ישמרו. אפשר וצריך לעשות הסכם שלום מתוך גילוי אחריות בטחונית. רה"מ עדכן אותי על פרטי ההסכם עם מדינות המפרץ רק לאחר ההחלטה. כל עוד אני שר הביטחון לא יזוז פה דבר ללא תיאום".

גנץ התייחס לאופן שבו עודכן לאחר ההודעה על כינון היחסים ואמר "אני יכול להבין שיש דברים שצריכים להתבצע בעמימות, אבל שקיפות ואחידות נחוצים גם הם". גנץ אמר לאחד הכתבים במהלך השיחה איתם כי "אתה קיבלת מסמך מלשכת ראש הממשלה עם תאריך בראשו, לא ממני. שקיפות ואמון הדדי הם תנאים שאמורים לשרת את אזרחי ישראל, לא את ראש הממשלה".

11:53 עריכה

לשכת ראש הממשלה בהכחשה גורפת לידיעה של ידיעות אחרונות מהבוקר בנוגע לעסקת החמקנים. בהודעה נכתב:

הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות.

מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל.

ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין.

בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, רה"מ הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום. ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום.

שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי.

ב-3 באוגוסט, בהנחיית רה"מ, נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וחזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת F35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון.

הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל.

f35 של חיל האוויר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
f35 של חיל האוויר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לידיעה עצמה הגיבו מטעם הלשכה: "בשיחות ישראל לא שינתה את עמדותיה נגד מכירת נשק שובר שוויון וטכנולוגיות ביטחוניות מתקדמות למדינה כלשהי במזרח התיכון".

11:16 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן הציג במסיבת עיתונאים רפורמה שתעבור מח"ש

דברי ניסקורן:

בשבועות האחרונים קיימתי סדרת פגישות עם ראשי מערכת אכיפת החוק ועם נציגי ציבור בנוגע למח"ש. בשיתוף עם היועץ המשפטי לממשלה ועם בכירי המשרד, גיבשנו שורה של שינויים שנוביל במח"ש באופן מיידי.

מח"ש הוקמה בשנת 1992 כדי להבטיח שלא נעשה שימוש לרעה בכוח הרב הנתון בידי המשטרה לצורך אכיפת החוק, וכדי לדאוג שהמפגש של האזרח עם המשטרה ייעשה באופן הגון ומקצועי.

כאשר יש חשד ששוטר סטה מהכללים האלו וביצע עבירה, יש לוודא שהוא ייחקר על ידי גוף ניטראלי ומנותק מהמשטרה. המשטרה, מטבע הדברים, לא יכולה לחקור את עצמה.

אלא שבפועל, כמה מהחוקרים המועסקים כיום במח"ש אינם עובדי משרד המשפטים והם "מושאלים" מהמשטרה.

אני לא מבקש חלילה להטיל דופי בעבודתם של חוקרים אלה, אבל עצם העובדה שחוקרים בכירים במחלקה הם שוטרים, שחוקרים שוטרים, פוגעת במראית פני הצדק ובאמון הציבור בפעילות מח"ש.

על כן, הצעד הראשון שאנחנו מציגים היום הוא אזרוח מלא של מח"ש. לא יועסקו עוד שוטרים באגף החקירות. מתכונת ההעסקה שנהוגה כיום תסתיים בתוך שלושה חודשים.

עוד עקרון שאנחנו קובעים היום – הוא אפס סובלנות לגזענות ולפשעי שנאה.

בלב הרפורמה אנו קובעים כי מבין התלונות המוגשות למח"ש, עבירות לכאורה של פשעי שנאה, גזענות, הומופוביה ופגיעה באנשים עם מוגבלות – יטופלו בקדימות ובהליך מואץ.

מח"ש תמצה את כל הליכי החקירה בתיקים מסוג זה, ורק במקרים חריגים ויוצאי דופן ייסגרו תיקים כאלה בעילה של חוסר עניין לציבור.

אני מבקש להודות ליועץ המשפטי לממשלה שכבר החל לפעול בעניין הזה וקבע כי סגירת תיק בנסיבות כאלה תתקבל רק באישור מנהלת מח"ש באופן אישי, במסגרת החלטה סדורה שתנומק בכתב.

פעולה נוספת שנבצע במסגרת הרפורמה נוגעת לייצוג שלל מרכיבי האוכלוסייה הישראלית בקרב עובדי מח"ש.

כבר כיום מח"ש מובילה בהעסקה של עובדים משלל הקבוצות בחברה הישראלית. בכוונתי להמשיך במגמה זו ולחזקה.
כדי להגביר את האמון במח"ש ולשפר את השירות לאזרח, נפעל להעלאת שיעור הייצוג ההולם בכל יחידות המחלקה, בדגש על שילובם של בני קהילת יוצאי אתיופיה, החברה הערבית והאוכלוסייה החרדית.

מהלך משמעותי נוסף שייצא לדרך בתוך שבועות ספורים הוא קיצור לוחות הזמנים לטיפול בכלל התלונות המגיעות למח"ש.
החלטתי לתגבר את היחידה בפרקליטים נוספים כדי לקצר את משך הטיפול בתלונות – משלב הגשת התלונה ועד למועד מסירת ההחלטה למתלונן.

אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה שהנחה כי תוצג לי בתוך 30 יום תכנית מפורטת לקיצור לוחות הזמנים בטיפול בפניות, תוך קביעת יעדים ומדדים ברורים.

עוד שינוי שנבצע במח"ש נוגע למנגנון המענה לאזרח ונגישות המחלקה לכל מי שמעוניין לפנות אליה.

מח"ש עברה שיפור משמעותי בתחום זה, אבל יש להמשיך ולייעל את המענה לאזרח. בין היתר, יוקם מוקד טלפוני לפניות ציבור ויימשך תהליך ההנגשה המקוונת של היחידה.

כל הצעדים והשינויים שפורטו יגובשו תוך 30 יום – ויישומם יושלם עד סוף 2020.

11:12 עריכה

בני גנץ השתחרר מבית החולים.

10:22 עריכה

בוואלה מדווחים שהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור גרוטו, הודיע במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת ההחלטה הסופית לגבי פתיחת שנת הלימודים תתקבל שבוע לפני 1 בספטמבר. "התכנית היא לפתוח במתווה מלא", אמר. "אבל יהיה דיון בין שר הבריאות לשר החינוך, ממש לפני תחילת שנת הלימודים, ואז תהיה החלטה סופית בעניין הזה".

גרוטו אמר שיש חשש מכיתות ז' ומעלה – כי מדובר במקור הדבקה מרכזי.

גדעון סער מפריד בין הלימודים לתפקוד המשק וחושב שצריך לחכות עם התיכונים. 

 

10:09 עריכה

אורי קורב, התובע במשפטו של אולמרט התייחס ב-103fm לאיומים המופנים לתובעת ליאת בן ארי בתיקי נתניהו. "בעניין הזה צריך לומר בצורה ברורה – המתקפות האישיות כלפי ליאת בן ארי ובמיוחד כלפי בני משפחתה לא ראויות. הדבר הזה לחלוטין מחוץ לכללי משחק. תקיפה של בני משפחה, במיוחד קטינים או על גבול הקטינות הוא מעשה לא ראוי. אני מקווה שהאבטחה היא בהלת שווא, אבל בכל מקרה זו סיטואציה בלתי מתקבלת על הדעת". ֿ

התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי, בבית המשפט המחוזי בירושלים, 24 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי, בבית המשפט המחוזי בירושלים, 24 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קורב הוסיף: "אחד ההבדלים הגדולים בין נתניהו ואולמרט במידת ההשפעה, נקרא לזה כך, של המתקפות על צוות התביעה היא שלראשון יש חיילים נקרא לזה כך או הרבה תומכים ובסיס התמיכה של נתניהו הרבה יותר חזק משל אולמרט. הדבר הזה משתלב עם הרשתות החברתיות והאלימות שכולנו מכירים".

עוד אמר קורב: צריך לעשות את ההבחנה ולהיות זהירים במה מדביקים למי. המילה הסתה כנגד מערכת המשפט, יש כנראה גם הסתה אבל יש גם ביקורת והערבוב של כל הדברים האלה לפעמים בעיתי. צריך לראות מי אומר מה, כשאנחנו באים לבחון את הדברים האלה אני מרשה לעצמי לומר שברור לכולנו שלא מאבטחים את ליאת בן ארי בגלל חשש מנתניהו. אז צריך לזכור גם את העניין הזה".

09:52 עריכה

ימות המשיח? יש עתיד-תלם בעד תפילות. לאחר ההחלטה של אוקראינה לאסור כניסה של ישראלים, בסיעתו של יאיר לפיד מסמנים את האחראי.

09:27 עריכה

האופוזיציה נגד נתניהו ועסקת מכירת הנשק לאיחוד האמירויות. חבר הכנסת יאיר גולן צייץ:

צמרמורת. אם "השלום" שקפץ עלינו, כרוך במכירת F-35 לאמירויות, הרי זה המשך ישיר לאופן ההיסטרי והנכלולי שנתניהו מנהל את ענייני המדינה (צוללות למצרים, זוכרים?): לבד, ללא התייעצות, ללא דיון בהשלכות ארוכות טווח. קור מקפיא נושב על ישראל באמצע אוגוסט. נתניהו בחורף חייו הוא איש מסוכן.

בנימין נתניהו וסגן הרמטכ"ל יאיר גולן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו וסגן הרמטכ"ל יאיר גולן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

 

09:22 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החלופי בני גנץ השתחרר לביתו מהאשפוז בשיבא לאחר ניתוח הגב שעבר. ככל הנראה לגנץ עדיין קשה לעלות במדרגות והוא ישהה במלון בכפר המכבייה ולא בביתו שהמבנה שלו מחייב עליות וירידות תכופות. על פי הדיווחים גנץ ישלם על המלון מכיסו. 

09:17 עריכה

איך יכול להיות שכיתות א' ב' לומדים כרגיל ומכיתה ג' יש קפסולות? מה ההגיון מאחורי הדברים? בהסתדרות המורים דורשים הבהרות.

09:09 עריכה

המירוץ לנשיאות בארה"ב מתחמם וגם אנחנו חלק מהקמפיין (בערך).

הלילה התגאה טראמפ בכך שהכיר בירושלים כבירת ישראל עבור עבור האוונגליסטים. "זה מדהים", אמר הנשיא המכהן, "הם מתרגשים מזה יותר מהיהודים".  

08:56 עריכה

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס מגיב לפרסום אודות מכירת נשק לאיחוד האמירויות.

גם השר לענייני המודיעין של ישראל לא ידע כלום:

08:29 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב סיפרה בגלי צה"ל ששוחחה עם שר החוץ גבי אשכנזי על פתיחת השמיים לקפריסין וגיאורגיה והיא מקווה שיהיו בשורות בקרוב.

רגב אמרה שהיא מתנגדת לשתי מדינות לשני עמים וזו גם לא עמדת הליכוד וכי הריבונות "בוא תבוא".

רגב הדגישה כי הליכוד לא רוצה בחירות אלא לתת מענה לאתגרים של התקופה.
לגבי הרוטציה היא הזכירה כי ראש הממשלה חזר ואמר שהוא יקיים את ההסכם אך יש שני צדדים. "אנחנו לא רוצים בחירות", אמרה, "אם היינו רוצים ללכת לבחירות – לא היינו מצביעים על החוק לדחיית התקציב. אנחנו נקיים את ההסכם אבל קודם כחול לבן צריכים לקיים את ההסכם".

לסיום, רגב התייחסה לסערת שרה נתניהו.

08:07 עריכה

האם ישראל בדרך להסלמה מול חמאס?

07:55 עריכה

כל חברי הכנסת של יש עתיד-תל"ם מגיבים על אישור העסקה של מכירת נשק לאמירויות.

עפר שלח מקשר לקורונה:

קארין אלהרר ארץ נהדרת:

בוגי ברמז עבה לפרשת הצוללות:

עידן רול מפורש:

ברביראי דורשת פעולה מצד גנץ ואשכנזי

רם בן ברק הולך עם ידיעות אחרונות:

 

07:32 עריכה

ג'ייסון גרינבלט אמר הבוקר בגלי צה"ל שהסיפוח עדיין על השולחן.

גרינבלט גם דיבר על מכירת הנשק:

07:29 עריכה

למרות הדחייה באישור התקציב, אתמול בלילה נפרדו כחול לבן והליכוד בלי הסכמות בסוגיות שבמחלוקת – כמו מינוי בכירים. חבר כנסת בליכוד אמר לזמן ישראל: "היום יהיה פיצוץ. נתניהו רוצה לכופף את כחול-לבן עוד יותר, להשפיל אותם. למה? כי זה נתניהו. גם אם יתקנו את ההסכם ויתנו לו עשר שנים בשלטון, בלי כתבי אישום ובלי כלום, זה לא יעזור".

07:18 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל עדיין לא מוכן ללכת לממשלה צרה – השר הסביר שהסכנה של נפילת הממשלה טרם חלפה אבל ממשלת 61 זה עדיין מחיר שסיעת דרך ארץ מוכנה לשלם.  השר אמר "לא מצליח להבין איך מישהו דוחף לבחירות. צריך להתמודד עם הקורונה והמשבר הכלכלי. כל עוד אנחנו לא משקיעים את כל כולנו בפתרונות, זה מחלחל לציבור. אנחנו דוהרים למדרון".

06:57 עריכה

מאחורי הגב של מערכת הביטחון גובשה עסקת ענק בעשרות מיליארדי דולרים: בידיעות אחרונות מדווחים שעל פי ההסכם עם איחוד האמירויות האמריקאים יספקו להם מטוסי חמקן אף-35 ומל"טים מתקדמים. על פי הכתבה העסקה לא התאפשרה עד כה בגלל התנגדות ישראל. מטעם לשכת נתניהו נמסר שישראל לא שינתה את עמדותיה לגבי נשק שובר שיוויון.

בכתבה ב-ynet מציינים שבכל עסקת נשק של מדינה שלישית נדרשת חוות דעת של מערכת הביטחון ונתניהו כבר הסתיר עסקה כזאת בפרשת הצוללות.

f35 של חיל האוויר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
f35 של חיל האוויר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
סגירה