הליכוד: "אשכנזי דוחף בכל הכוח לבחירות"; כחול לבן: "נתניהו רוצה בחירות משיקולים אישיים"

ועדת הכספים לא הצביעה על החוק לדחיית אישור התקציב, לאחר שבליכוד ביקשו להכניס שינויים בהצעת החוק ● דיווח: המועמד של נתניהו למפכ"ל - יעקב בורובסקי ● שר החוץ הסעודי: לא נכונן נורמליזציה עם ישראל ללא הסכם שלום עם הפלסטינים ● משרד הבריאות: 53 איש שמתו מקורונה לא נספרו כקורבנות הנגיף ● נדחתה עתירת תושבי ירושלים נגד ההפגנות מול בית רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020 (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
מרק ישראל סלם, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020
07:13 עריכה

ישראל היום מדווח כי השר יועז הנדל הקים קבינט פיוס. בקבינט הפיוס האזרחי משתתפים הנדל עצמו, אורית סטרוק, ח"כ לשעבר איילת נחמיאס-ורבין, השופט בדימוס אלייקים רובינשטיין, ארז ביטון, בת-גלים שער, הרב בני לאו, יהודה משי זהב, יוסף חדאד, פרופ' יפעת ביטון, מיכל קידר ואריה אלדד.

בפגישה הראשונה שכבר התרחשה אתמול הוחלט על "מסע פיוס של ‭ 40‬יום", מראש חודש אלול עד יום כיפור, שבו יעלו המשתתפים שיח שמדבר על איחוד ופיוס, ויבקרו במספר רב של נקודות בארץ שדורשות ליבון כמו מערת המכפלה, נחל האסי ונצרת.

השר צייץ הבוקר: "רק משימה אחת בעיני חשובה יותר כשר תקשורת מפריסת הסיבים האופטיים, אינטרנט מהיר, כמנוע צמיחה. לאחות את הקרעים. להתווכח, עמוק וקשה אבל מתוך הבנה שאנחנו מסגרת אחת".

07:24 עריכה

יאיר לפיד התראיין לכאן רשת ב' ואמר שנתניהו נכשל לחלוטין בטיפול בקורונה והשווה אותו למנהיגים אחרים כמו מרקל וראשת הממשלה של ניו זילנד.

על ההסכם עם איחוד האמירויות אמר לפיד: "ככה נתניהו עובד. הכל זגזוגים והסתרות, חלק ממה שנראה סודיות פשוט בלגן. אני בעד הסכם עם איחוד האמירויות והלוואי שזה יתפתח עם סודן, אבל אנחנו רוצים הסכם עם סודן, אנחנו לא רוצים להיות סודן", כך לפיד שסיפר כי משה יעלון ביקש דיון בנושא בוועדת החוץ והבטחון.

לפיד התייחס לכך שנתניהו לא שיתף את גנץ ואשכנזי במהלכים הדיפלומטיים המתרקמים עקב "חשש מהדלפות" ואמר כי במקרה כזה בו ראש הממשלה אינו סומך על שר הביטחון והחוץ שלו "אפשר לסגור את המדינה".

לפיד הוסיף: "הם עשו נזק גדול, אבל אי אפשר לסמוך עליהם? בסוף זו דרך ניהולית לא רצינית. בלי אנשי מקצוע. מה הבעיה בצוללות? שלא ידעו. שר הבטחון, ראש המוסד? אין סוד. זה משהו שהוא המציא בראיון עם קרן מרציאנו".

לסיום דבריו קבע לפיד כי בני גנץ ואשכנזי צריכים להתפטר. "אני ידעתי שנתניהו ירמה", אמר,  ומה שגנץ ואשכנזי עשו זה חמור. הם גרמו למיליון אנשים שזה לא חשוב, שמישהו ייקח את הפתק שלו ויעשה מה שהוא רוצה. הם לא הבינו את העולם, ולא את נתניהו. הם אפשרו לעשות את מה שהוא רצה".

מה עכשיו? לדעתו של לפיד התשובה ברורה: פירוק. "טעיתם? לכו", הוא אמר. אין לכם מה לחפש שם. הממשלה גם לא מוסרית וגם נכשלה"

07:29 עריכה

הסלמה בדרום: כ-40 שריפות פרצו אתמולך בעקבות בלוני תבערה ורקטה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האיזורית חוף אשקלון. בהמשך כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות של חמאס, בהן מתחם צבאי של אחד המערכים המיוחדים.

07:51 עריכה

יכול להיות שאין הסכם קונקרטי בין ישראל ולאיחוד האמירויות לאספקת נשק, אבל אולי יש ציפיות. דיפלומט המעורה במגעים בין ישראל לאיחוד האמירויות אמר לכאן חדשות שבמפרץ מצפים שישראל לא תתנגד או תנסה למנוע עסקאות נשק או הסכם, לרכישת מטוסי F-35 בין איחוד האמירויות לארה"ב, כמו שישראל לא התנגדה לעסקת ה-F16 בין המדינות בעבר. לדברי הגורם, "בהסכם אין סעיף העוסק במכירת נשק, אבל ההבנה היא שישראל הביעה נכונות לא לנסות ולבלום אם וכאשר תהיה עסקה שכזו על השולחן".

F35 (צילום: Lockheed Martin)
F35 (צילום: Lockheed Martin)

עוד הוסיף הדיפלומט: "באיחוד האמירויות מאמינים שהאיומים של ישראל ואיחוד האמירויות זהים, ולכן שדרוג צבא האמירויות הוא אינטרס של ישראל ושל האיזור".

07:59 עריכה

מלחמות "היהודים באים": אתר וואלה מפרסם כי שר החינוך דחה את בקשת מנכ"ל האיחוד הלאומי להסרת התכנים של סדרת הסאטירה "היהודים באים" של התאגיד מאתר המשרד.

יו"ר המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, מירי שליסל, כתבה במכתב התשובה:

"סאטירה היא כלי חינוכי המעורר לחשיבה וביקורת ומתחבר לעולמם של התלמידים. עקרונות אלו באים לידי ביטוי באתר תנ"ך ממלכתי, בהתאם לנכתב במבוא לתכנית הלימודים בתנ"ך: 'השאיפה היא שהתלמיד יהיה מעוניין לבחון את ספר התנ"ך ולהעמיק בסיפוריו ובמסריו, ואף ימצא שחלק מלבטיו מקבילים ללבטי הגיבורים בתנ"ך, ולדילמות הקשורות לחיי הפרט והחברה בישראל כיום'. מתוך תפיסה זו נבחרו מספר סרטונים איכותיים, שמאפשרים לתלמיד בחינוך הממלכתי לגלות עניין בסיפורי התנ"ך ולהזדהות ו/או לבקר את גיבוריו (…) הסרטונים שמופיעים באתר נבחרו בקפידה ונועדו להעלות דיונים חשובים בכיתה (ללא פגיעה או ביזוי של התנ"ך) – כגון הדיון על ההוגנות של האל במעשיו ביחס לאיוב – דיון שעולה הן מתוך מערכון של 'היהודים באים' והן מתוך פרשנים מסורתיים שונים. הנושאים הללו הם לגיטימיים וחיוניים בהוראת התנ"ך בחינוך הממלכתי. סרטונים נוספים מן הסדרה המופיעים באתר עוסקים באליהו, ביונה ובדוד וגולית והם בעינינו ראויים ומתאימים".

אתמול העלה אחד היוצרים פוסט:

אנחנו יהודים מאמינים.אנחנו מאמינים שהתנ"ך הוא של כולנו: דתיים, חילוניים, אשכנזים, ספרדים, אורתודוקסים, רפורמים, חכמים…

פורסם על ידי ‏‎Asaf Beiser‎‏ ב- יום שלישי, 18 באוגוסט 2020

08:26 עריכה

5 ימים לפיזור האוטומטי של הכנסת, 5 ימים להעברת החוק להארכת הזמן להעברת התקציב – יום שני מסתמן כיום הדין של הממשלה. מיקי זוהר התראין בגלי צה"ל:

על חוסר ההסכמות אמר זוהר "ההתנהלות של כחול לבן לא מוצאת חן בעינינו. הם נותנים גיבוי טוטאלי למערכת המשפט. מבלי אפשרות לביקורת. נכון לעכשיו זה פשוט לא קורה, וזה לא מה שחשבנו".

זוהר הודה שאחד הסעיפים הבעייתיים היא מה קורה אם בג"ץ מחליט שנתניהו לא יכול לכהן. זוהר השיב בחיוב לשאלה אם הולכים לבחירות אם הסעיף הזה לא יתוקן אבל שזה זה לא הנושא היחיד. ושהוא חושב שתימצא פשרה.

זוהר הוסיף לסיכום נושא בג"צ:

"ראש הממשלה עושה הכל כדי להוביל את מדינת ישראל לחוף מבטחים. והוא לא רוצה שיפריעו לו בדרך עם כל מיני קשקושים ועניינים. אנחנו נרצה להבטיח את המשך דרכו של ראש הממשלה כי הוא האדם שהכי מתאים לניהול המשבר הזה". 

והשאלה החשובה: האם גנץ יהיה ראש ממשלה?

ולסיום חשיפה: גם נתניהו צועק על הטלוויזיה כשמשהו בחדשות מעצבן אותו.

08:47 עריכה

האם ההצעה של יש עתיד תחשוף את תכנית העל במידה ויש כזו?

09:34 עריכה

שר המדע והטכנולוגיה לא אופטימי בנוגע לממשלה:

09:42 עריכה

השר סמוטריץ' רוצה לפתור מצבים עתידיים של חוסר יציבות שלטונית לאורך זמן.

09:50 עריכה

ח"כ שאשא ביטון נגד סגר בחגים. יו"ר ועדת הקורונה מאמינה בסגרים מקומיים על פי תחלואה בלבד.

09:53 עריכה

ועדת הכספים של הכנסת הייתה אמורה לדון היום בחוק דחיית התקציב של צבי האוזר ולהכין אותו לקריאה שנייה ושלישית במליאה אולם הדבר לא קרה בשל חוסר הסכמה בין כחול לבן והליכוד, וזה ככל הנראה בכוונה: ח"כ מיקי זוהר הציג תנאים חדשים ומפתיעים כדי לתמוך בחוק – חוק שבסופו של דבר נועד רק לתת עוד זמן לממשלה כדי להסכים על סעיפים דומים. 

יו"ר הישיבה ח"כ פינדרוס אמר שאם הקואליציה תגיע להסכמה הוועדה תתכנס שוב היום או ביום ראשון – יום לפני פקיעת הזמן להגשת תקציב, דחייתו או הליכה אוטומטית לבחירות.  

רשימת הדרישות של יו"ר הקואליציה: התקציב ידחה ב-250 יום במקום 100, כספים לישיבות, כספים לציונות הדתית, 5% גמישות בתקציב 2020 ואישור להפעלת תוכניות קרב והיל"ה של משרד החינוך.

בתגובה, ח"כ פינדרוס , אמר שלא הגיוני להביא סעיפים חדשים  ונציג כחול לבן בוועדת הכספים, איתן גינזבורג, הודיע שסיעתו תתנגד. מילותיו: "התנאים שהציג מיקי זוהר לאישור החוק אינם על דעת הקואליציה, אלא על דעת עצמו". 

צבי האוזר, מציע החוק, שיודע שלא יחזור לכנסת אם תפוזר, ראה את מאמציו למנוע את פיזור הכנסת נבלמים שוב, ופנה להיסטוריה הישראלית וקרא: "משוגעים, רדו מהגג".

10:11 עריכה

האם ציוצים של ליברמן נגד ישיבות מבשרים את עונת הבחירות?

11:25 עריכה

החזירו את הדרכונים למגירה, לא נטוס בקרוב, ובטח שלא לסודאן: אל-ג'זירה מדווחים כי דובר משרד החוץ הסודאני, חיידר סאדיג, שאמר אתמול כי במדינתו "מצפים להסכם שלום עם ישראל", הודח מתפקידו. זאת לאחר שאתמול התנער שר החוץ, עומר קמר א-דין, מהדברים.

סאדיג עוד ניסה לתרץ ואמר כי "כיוון שאף בכיר בממשלת סודאן לא הכחיש את התבטאותו של שר המודיעין הישראלי אלי כהן על כך שבקרוב יהיו יחסים עם סודאן. הבנתי מכך שזה אישור לדברים, ושזה הקו של הממשלה, ועל כך ביססתי את ההצהרה שלי"

11:31 עריכה

ח"כ יאיר גולן, מזהיר, מנבא, או מפרגן למהלכיו של גבי אשכנזי? 

11:41 עריכה

נתניהו מבהיר שוב שלא הסכים למכירת נשק לאיחוד האמירויות. בדיון של שדולת הנגב בכנסת הוא אמר "אין שום הסכמה שלי, לא בגלוי ולא בנסתר, על מכירת נשק". ראש הממשלה הוסיף כי "ההסכם הוא הזדמנות כלכלית עצומה לנגב. הם מאוד מתעניינים להשקיע בישראל ואני מתכוון להביא אותם להשקיע בנגב. יש לצערי פייק ניוז סביבו, אני מבין שיש כאלה שקשה לקבל את זה".

דברי נתניהו המלאים:

יש לנו בשורה חדשה, מאוד חשובה למדינה וגם לנגב. הסכם השלום עם האמירויות הוא הזדמנות אדירה להזרקת השקעות חדשות לנגב.

בנגב אתם מפתחים את כל החקלאות המדברית, מים, אנרגיה סולארית, הדברים האלה מאוד מעניינים את הידידים שלנו באמירויות. אני יודע על רצונם להשקיע כאן בקרן הריבונית שלהם, שהיא אגב קרובה לטריליון דולר. הם מאוד מתעניינים בהשקעות בישראל, אני מתכוון להביא אותם גם לנגב ואני בטוח שאתם תראו להם את האפשרויות הכבירות שקיימות כאן. לכן, אני חושב שיש כאן באמת הזדמנות חד פעמית. זה הסכם היסטורי שטומן בחובו בשורות אדירות למדינת ישראל.

יש לצערי גם פייק ניוז סביבו. לא רק שהוא לא יפגע בביטחון ישראל – הוא יתרום לביטחון ישראל. אין שום הסכם שלי והסכם כלשהו של מכירת נשק מארה"ב לאמירויות. לא בגלוי, לא בסמוי, לא במכתב, לא במכתב צד, זה הכל פייק ניוז אחד גדול.

אני מבין שקשה לקבל את העובדה שעשינו שלום אחר. שלום תמורת שלום. לא שלום תמורת שטחים, לא שלום תמורת נשק. שלום תמורת שלום. שלום תמורת פירות השלום הכבירים. הדבר הזה יתן את אותותיו בשנים הקרובות.

יש גם "פייק ניוז" בתחום הכלכלי, יש לנו אתגור עצום, מגפה עולמית, הקורונה, אנחנו נאבקים בה, ולא רק אנחנו, בהרבה מדינות. התמותה בישראל יחסית נמוכה, אף על פי שכואב לנו על כל אחד.

קיבלנו מספרים מדהימים. אף אחד לא יודע את זה, כי התקשורת לא דיווחה את זה בצורה השלמה והמלאה. אמרו שהכלכלה שלנו התכווצה, שאנחנו במיתון – כל העולם במיתון, אבל המיתון בישראל, מידת ההתכווצות של התוצר שלנו לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הוא בדיוק חצי מההתכווצות ומהמיתון שיש לאירופה ולכמעט כל מדינות העולם. ישראל היא כמעט הכלכלה שהתכווצה הכי פחות, חוץ מדרום קוריאה וכמה מדינות בלטיות.

את זה כמובן לא שמעתם. אני אומר את זה כי צריך להגיד את האמת, האמת היא שאנחנו באמת מחוייבים להוציא את מדינת ישראל מהקושי הכלכלי הזה שפוקד את העולם. האמת היא שאנחנו מחוייבים להשגת שלום עם העולם הערבי, והורדנו את הווטו הפלסטיני על התפתחות השלום עם אחרים – ויבואו עוד מדינות. האמת היא שזה מאוד משרת את ביטחון ישראל, והאמת היא שאני מאוד מחוייב לפיתוח הנגב וגם הגליל.

שוחחתי אתמול עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, שיחה מאוד חשובה. הבהרתי להם ואני חוזר ומבהיר לכם – המחוייבות שלי לביטחון היא מוחלטת. אנחנו עכשיו מתייחסים לכל שריפה – דין שריפה כדין רקטה. אנחנו פוגעים ומכים בחמאס יום יום, מזה 11 לילות רצופים. אם צריך אנחנו נעשה הרבה יותר. הם צריכים להבין שמה שקרה בפעם שעברה יקרה להם עכשיו במכפלות, להם ולג'יהאד האיסלאמי.

הם ראו שאנחנו מוכנים להשתמש בכל הכלים, לרבות סיכול ממוקד, אם הדברים מתפתחים. אני מציע להם לא לפתח את זה. יש להם בוודאי את האינטרס לאפשר חיים נורמלים בצד שלהם, ואנחנו לא ניתן שלא יהיו חיים נורמלים בצד שלנו. לכן, המחוייבות הזאת היא אמיתית ואני בטוח שגם תישא פירות בימים הקרובים."

11:45 עריכה

בית המשפט העליון דחה את עתירתם של כ-60 תושבי שכונות רחביה וטלביה בירושלים, שעתרו בבקשה להורות למשטרה להפסיק או להגביל את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור.

(להורדת פסיקת בג"ץ בקובץ וורד)

בית המשפט העליון קבע פה אחד כי אין מקום להתערב בשיקול דעתה של משטרת ישראל-  זאת, בכפוף למתווה שהציגה המשטרה, לפיו הן בהפגנות המתקיימות באמצע השבוע והן בהפגנות המתקיימות במוצאי השבת – החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון).

לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי הגברה.

האם הכתב של חדשות 13 חזה את העתיד? נמשיך לעקוב.

12:39 עריכה

דובר משרד החוץ הסודני פוטר שטען להתחממות ביחסים עם ישראל, הממשלה הסודנית מתנערת, אבל אלי כהן בשלו. שר המודיעין אמר שוב: "יש התקרבות בין ישראל לסודן, יש שיח ואני מאמין שהוא יבשיל לכדי קידום הסכם".

הוא גם הוסיף ציוץ בנושא:

12:54 עריכה

ב-ynet מדווחים שלא יחולקו מענקי קורונה לציבור בחגים. שר האוצר כץ אישר את הדברים.

ישראל כ"ץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
ישראל כ"ץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

על פי הכתבה התוכנית נשקלה במשרד ראש הממשלה, חרף התנגדות ראשי משרד האוצר, ובסופו של דבר הוחלט להסתפק במענקים הנוספים שהובטחו לאחרונה לעצמאים ובהחלטה לשלם דמי אבטלה לכ-860 אלף מחוסרי העבודה – אלה שפוטרו והעובדים שהוצאו לחל"ת – עד לחודש יוני 2021.

13:11 עריכה

הזמר והשחקן עידן עמדי הגיע לוועדת הרווחה של הכנסת.

13:27 עריכה

משלמים את מחיר מלחמות התקציב: 

היל"ה היא תוכנית השלמת יסוד ולימודי השכלה שפועלת במסגרת תחום קידום נוער ושייכת לאגף א' לחינוך ילדים ונוער בסיכון של משרד החינוך.

במשרד החינוך טוענים כי עד שלא יועבר תקציב שנתי כולל, לא ניתן יהיה לתקצב תכניות כמו היל"ה עקב משבר גרעוני שחווה המשרד, עם תחילת הפגיעה של הקורונה במערכת החינוך.

13:36 עריכה

משרד הבריאות הודיע שבחודשים יולי ואוגוסט הוחסרו מהנתונים 53 נפטרים מקורונה בבתי האבות. השר אדלשטיין רואה זאת בחומרה וביקש בדיקה מעמיקה והמלצות תוך שבוע. 

המשרד מסר כי נערכת בדיקה אם היו מקרים מוות נוספים מסיבוכי הנגיף שלא נוספו.

מנכ"ל המשרד הורה לאחד את דיווחי מקרי התמותה מקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים – שישוקף במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות. עד כה, המוסדות הגריאטריים, בהם מוסדות פרטיים, דיווחו באופן נפרד למשרד הבריאות.

השאלה הגדולה: האם היו תהליכים והחלטות שנקבעו על סמך נתונים שגויים ושעכשיו ישתנו?  

13:53 עריכה

הליכוד מאשימים את כחול לבן בעצירת החקיקה בוועדת הכנסת, למרות שנראה שמיקי זוהר עשה הכל כדי שהחוק לא יגיע היום להצבעה.

האם בליכוד מנסים לבזבז זמן עד להפלת הממשלה או להעלות את המחיר של המשך הישיבה בקואליציה? נדע ביום שני. אם הולכים לבחירות  – כנראה שהסיבה הראשונה.

הודעת הליכוד:

כחול לבן הגיבו לאחר כשעה: 

14:12 עריכה

תקיפה על רקע גזעני בחוף בכנרת: 

 

15:15 עריכה

מפלגת העבודה, המהווה חלק מגוש כחול לבן בממשלה, תוקפת את הליכוד על על שלא הציג תקציב מדינה ל-2021.

16:01 עריכה

משרד הבריאות ביטל את אזהרת הביקור במועצה המקומית יִרכא. אזהרת הכניסה ליישוב פורסמה ביום חמישי האחרון.

16:16 עריכה

שר החוץ של סעודיה, הנסיך פייסל בן פרחאן: סעודיה רואה במדיניות הישראלית החד-צדדית של הסיפוח והבנייה בהתנחלויות כלא לגיטימית וכמזיקה לפתרון שתי המדינות. זוהי התגובה הראשונה  מצד סעודיה מצד נודע על כינון הקשרים בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות.

עוד אמר שר החוץ הסעודי כי מדינתו מחויבת ליוזמה הסעודית וכי לא תהיה נורמליזציה עם ישראל ללא הסכם עם הפלסטינים.

16:21 עריכה

על רקע האפשרות שהכנסת תתפזר בשבוע הבא ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך ביקור בשוק מחנה יהודה בירושלים.

16:28 עריכה

יושב ראש הכנסת יריב לוין קיבל היום ללשכתו צו מעצר בינלאומי מבית הדין הבינלאומי בהאג, שלאחר שעות של בדיקות התברר כמזויף – כך דיווח ירון אברהם ב-N12.

16:39 עריכה

מסתמנות הסכמות בין הליכוד לבין כחול לבן, שלפיהן, ועדת הכספים תכונס היום מחדש לצורך הצבעה על החוק לדחיית התקציב – כך דיווחה יערה שפירא בתאגיד השידור כאן. בנוסף נשקלת הכנסה של סעיף שיאפשר מימון לשלושה חודשים של צרכים שונים עד להעברת התקציב החדש.

17:12 עריכה

הגורם שעומד מאחורי שליחת צו המעצר המזויף ליושב ראש הכנסת יריב לוין הוא הארגון שורת הדין, שמעוניין להעביר מסר, שלפיו, נדרשת חקיקה שתגן על חיילי צה"ל וקציניו בדומה לחקיקה שהתקבלה בארצות הברית.

17:19 עריכה

ועדת הכספים תתכנס ביום ראשון כדי לדון בחוק לדחיית אישור התקציב – כך דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12.

17:32 עריכה

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, דחה את התלונה של פרופסור אלישע האס, שהוגשה בשם חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, לגבי התנהלותו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעניין נטילת התפקיד של פרקליט המדינה. רוזן המליץ לשנות את החוק כך שאם פרקליט המדינה יחדל מלכהן, סמכויותיו לא יועברו ליועץ המשפטי, אלא לאחד מהמשנים לפרקליט המדינה.

• נציב תלונות הציבור בתשובה לפנייה בעניין מנדלבליט

17:36 עריכה

בכיר בליכוד אומר שייתכן שהיום הוא יום רביעי האחרון של הכנסת הנוכחית. לדבריו, ראשי כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, רמסו ברגל גסה את ההסכם הקואליציוני בנושאי החלת הריבונות ומערכת המשפט.

17:54 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נפגש בלשכתו עם ראשי רשויות מהדרום. במפגש השתתפו שר החקלאות, תושב עוטף עזה, אלון שוסטר, מפקד אוגדת עזה תת אלוף נמרוד אלוני, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, וראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.

גנץ לראשי הרשויות –

ההתנהלות שלכם ראויה להערכה אדירה, ואנחנו נפעל לחזק את תושבי הדרום והיישובים. שינינו את המשוואה בעזה. מאז שאני בתפקיד – אין הפרות ביטחוניות שלא מקבלות מענה. אנחנו יודעים לפגוע לא רק במבנים ומטרות אלא גם במי שפועל מתוכם. למדינת ישראל אין אינטרסים ברצועת עזה מלבד השבת הבנים ושקט מוחלט. אם שתי המטרות האלו יושגו, נוכל לפתח את עזה.

18:03 עריכה

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, יציג מחר לקבינט הקורונה תוכנית להורדת מספר החולים וליצירה של הגבלות אחידות לחללים סגורים.

18:07 עריכה

כמאה תושבי יצהר הקימו מפלגה חדשה – מחנה ישראל. בין מטרות המפלגה – "איחוד הכוחות הנאמנים לה'" ו"הגברת הזהות היהודית של המדינה".

18:14 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: הטענה ש"כלכלת ישראל מתרסקת" היא פייק ניוז.

18:23 עריכה

יעקב בורובסקי הוא המועמד המועדף על ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד מפכ"ל המשטרה – כך דיווח הערב אמנון אברמוביץ' בחדשות 12. בורובסקי סיים את שירותו במשטרה בדרגת ניצב.

18:31 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר שיש מועמד, ניצב במשטרה – מכהן או בדימוס – שהוא המועמד המועדף עליו לתפקיד מפכ"ל. אוחנה סירב לחשוף את זהותו. הוא אמר את הדברים בראיון לסיון רהב מאיר בחדשות 12.

18:46 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדיווח שפורסם הערב בחדשות 12, ולפיו, המועמד המועדף עליו לתפקיד המפכ"ל הוא יעקב בורוסקי: "לא היה ולא נברא. ראש הממשלה אינו עוסק בנושא".

19:19 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר לראשי רשויות מהדרום בפגישה בלשכתו, שראש הממשלה נתניהו רוצה בחירות – כך דווח במספר כלי תקשורת.

19:36 עריכה

בשל המשבר הקואליציוני עם הליכוד, כחול לבן תתכנס לישיבת סיעה בשעה 22:00 בלילה.

19:48 עריכה

חברת פייסבוק הסירה שני חשבונות שבהם פורסמו תמונות המשוות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר. הפרופילים, שלדברי פייסבוק ישראל חשודים כמזויפים, הוסרו לאחר שפעיל הרשת יוסי דורפמן חשף אותם אתמול.

20:10 עריכה

בניגוד למקובל – ראש הממשלה בנימין נתניהו הפנה את ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת לבדוק עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמירם נורקין, את עמדתו בשאלת הצטיידות איחוד האמירויות במטוס אף-35. הנוהג המקובל הוא לפנות לשר הביטחון ולרמטכ"ל – ולא לעקוף אותם. דיווח על כך פרסם טל לב רם ב"מעריב" ואלון בן דוד בחדשות 13.

20:22 עריכה

ביום ראשון הקרוב, בשעה 10:30 בבוקר, תתכנס ועדת הכספים כדי לדון בחוק המאפשר דחייה במועד האחרון לאישור התקציב. לא ברור באיזה נוסח תדון הוועדה – בגרסה המקורית של צבי האוזר או בזו עם התוספות של מיקי זוהר. האחרונה כוללת העברת תקציב לישיבות ולתוכניות חינוך שונות.

20:26 עריכה

מס' 2 בכחול לבן, השר גבי אשכנזי, אמר בשיחה סגורה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא רוצה לפנות את בלפור בשום צורה, והוא יעשה הכל לשם כך – כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. בלשכת שר החוץ הכחישו את הדברים.

20:32 עריכה

על רקע הדיווח שגבי אשכנזי מוביל קו לעומתי כלפי ראש הממשלה נתניהו ומתנגד לוויתורים מצד כחול לבן – תוקפים בליכוד את שר החוץ –

גבי אשכנזי התחיל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן ודוחף בכל הכוח לבחירות. כנראה שיותר מאשר להפיל את נתניהו, הוא רוצה להפיל את גנץ. כחול לבן צריכים להפסיק לעשות פוליטיקה ולתקוע את התקציב כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן – ולאפשר את המשך כהונת הממשלה שתדאג לאזרחי ישראל", נמסר מטעם הליכוד.

בחדשות 12 העריכה דפנה ליאל שבליכוד תוקפים את אשכנזי כי מעריכים שהוא זה שמונע פשרה.

20:52 עריכה

בכחול לבן תוקפים את ראש הממשלה: "נתניהו רוצה בחירות משיקולים אישיים". הדברים באים לאחר שבליכוד תקפו את גבי אשכנזי, שלטענתם, רוצה לפיל את בני גנץ.

21:16 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים בגינוי ובזעזוע לדיווחים על אונס קבוצתי באילת, שלפי הפרסומים, לקחו בו חלק למעלה מ-30 גברים, שביצעו – לפי החשד – בנערה בת 16 את זממם.

21:39 עריכה

לפי הייעוץ המשפטי לכנסת, אם עד חצות שבין יום שני ליום שלישי לא יחוקק החוק שדוחה את מועד העברת התקציב, הכנסת תתפזר וייערכו בחירות לכנסת ה-24 בעוד כשלושה חודשים – כך דיווחה הערב יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

21:53 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "נתניהו נהנה לשחק בכאילו. מבטיח בכאילו שתהיה ריבונות, בכאילו שאכפת לו ממשבר הקורונה והמשבר הכלכלי ובכאילו הוא מתנגד לבחירות". בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב חבר הכנסת על ראש הממשלה: "האמת היא שהוא גורר אותנו לבחירות כדי להתחמק ממשפט".

"נתניהו תודה על כל מה שעשית אבל הגיע הזמן שלך לצאת לפנסיה. שמעתי שיש דילים טובים בדובאי".

22:02 עריכה

"מגיעה לאזרחי ישראל ממשלה אחרת – כזאת שבאה לשרת את הציבור ולא את הפוליטיקה", כך כתב הערב יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב יושב ראש יש עתיד: "מה שקורה בממשלה הזאת זאת בדיחה. זאת שערורייה לאומית. לא ייאמן שמדינת ישראל הגיעה למצב הזה. זה יכול להיות אחרת. אנחנו נעסוק במה שחשוב: לרפא את המגפה, לתקן את הכלכלה".

סגירה