גנץ שלח מכתב זועם לנתניהו עקב שיחה שקיים עם מפקד חיל האוויר בתחילת יולי ללא ידיעתו

טוען לעקיפת סמכות ● גורמי בטחון טוענים כי הדבר חושף את נתניהו ● אלפים בהפגנות תמיכה בנאנסת באילת ברחבי הארץ ● פרטיה של הנערה דלפו לרשת - המשטרה רוצה להעבירה לדירת מסתור ● פיצוץ בקבינט הקורונה, גמזו הציג נתונים קשים ● שר החוץ של האמירויות: ביקשנו את המטוסים לפני שש שנים ● מאות בלבד הגיעו להפגין בעד נתניהו מול בלפור ● ח״כים זעמו על מעצר ח״כ מיש עתיד במאהל בלפור למרות חסינותו

בנימין נתניהו בביקור בטייסת מטוסי ה-F-35 של חיל האוויר (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
עמוס בן גרשום/לע"מ
בנימין נתניהו בביקור בטייסת מטוסי ה-F-35 של חיל האוויר
07:15 עריכה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר הלילה שבאיחוד האמירויות מעוניינים לרכוש מטוסי אף-35: "יש להם את הכסף, והם רוצים להזמין לא מעט מטוסים". ב"ניו יורק טיימס" פורסם כי ממשל טראמפ פועל לקדם עסקה למכירת מטוסים ורחפנים מתקדמים לאמירתים.

07:26 עריכה

לפי סקר, שפורסם הבוקר ב"מעריב", הרשימות, שהרכיבו את בלוק המפלגות – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – זוכות ל-63 מנדטים.

הסקר נערך על ידי פאנלס פוליטיקס בקרב 527 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

07:53 עריכה

בליכוד הציעו לכחול לבן "לדלג" על אישור תקציב המדינה לשנת 2020 ולעבור הישר לאישור תקציב 2021 – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. לפי ההצעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להביא לבחירות כשהוא נשאר בתפקידו במרץ הקרוב – מסיבה זו נוטים בכחול לבן לדחות את ההצעה.

08:02 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ אמר אמש בישיבת סיעה שראש הממשלה נתניהו עלול להוביל את ישראל "לבחירות איומות". עוד אמר ראש הממשלה החליפי: "דבר לא מצריך בחירות. בימים האחרונים קיימנו מגעים עם הליכוד מתוך מוכנות אמיתית למנוע בחירות ולמצוא פתרון שישרת את מדינת ישראל. אני לא באתי לפתור בעיות אישיות של אף אחד – הנכונות שלנו לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל".

גנץ הוסיף: "בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון אזרחי ישראל".

08:57 עריכה

בכחול לבן מגבשים מתווה פשרה בסוגיית מינוי אנשי אכיפת החוק. לפי דיווח של מיכאל האוזר טוב בגלי צה"ל, תימשך הקפאת איוש המשרות עד שיגובש מנגנון מוסכם, להוציא פרקליט המדינה – שלו ימונה ממלא מקום שיחליף את אביחי מנדלבליט.

09:10 עריכה

במערכת הפוליטית מגנים ומביעים זעזוע מהדיווחים על אונס של נערה בת 16 בידי עשרות גברים.

09:59 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא עוד שלום תמורת דמעות. הגיע הזמן לשלום תמורת שלום". בחשבונותיו ברשתות החברתיות כתב נתניהו, ש"אף יהודי לא יפונה מביתו".

10:20 עריכה

הממונה על המאבק בקורונה, פרופסור רוני גמזו, צפוי להציג היום בפני קבינט הקורונה תוכנית מפורטת – אך עדיין לא מגובשת סופית – הכוללת, לפי מספר דיווחים, הטלת סגר על הציבור. אם יוטל סגר – אותו מגדיר גמזו כ"ריסון הדוק" – הדבר ייעשה, על פי הערכות, בתקופת חגי תשרי.

לפי התוכנית המתגבשת, הפעילות במגזר הפרטי והציבורי תצומצם. בתי מלון, מסעדות ובתי כנסת ייסגרו. גם פעילות התחבורה הציבורית תוגבל.

ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, יציג בישיבה סקירה של מצב התחלואה. הוא צפוי להמליץ לקבינט לתמוך בהטלת סגר.

10:33 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ הצטרפו הבוקר לגינויים על אודות האונס שאירע באילת.

11:13 עריכה

שתי הפגנות, בעד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגדו – ייערכו הערב בירושלים. לתומכי נתניהו הותר להפגין באזור שעד כה מחו מתנגדיו, שייאלצו להתפנות מהמקום.

11:31 עריכה

בג"ץ דחה את העתירות נגד החלטת הכנסת לבחור שני נציגים של הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, ללא ייצוג לאופוזיציה. שופטי בית המשפט העליון יצחק עמית, דפנה ברק-ארז וענת ברון דחו פה אחד את שלוש העתירות בנושא והותירו את הבחירה בצבי האוזר ואסנת מארק על כנה.

העותרים התבססו על "מנהג חוקתי", שלדבריהם, היה נהוג לתת ייצוג בוועדה לסיעות האופוזיציה. "הכרה במנהג חוקתי" – כתבו השופטים בפסק הדין – "אינה מיתרגת לאפשרות לאוכפו באמצעות צו שיפוטי".

• תקציר פסק הדין
• ההחלטה המלאה של בג"ץ

13:03 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך יואב גלנט סיכמו על מתווה תקציבי של 1.15 מיליארד שקלים עבור התוכניות לחינוך משלים, ובכללן הצהרונים, היל"ה, קרב והשירות הלאומי.

13:37 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים לגנות ולהביע זעזוע בעקבות הדיווחים על האונס שבוצע בנערה בת 16 באילת. יושב ראש הוועדה למעמד האישה, עודד פורר, קרא לראש הממשלה נתניהו לתקצב תוכניות למניעת אלימות במשפחה.

13:44 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הרווחה איציק שמולי החליטו שחוק המצלמות בפעוטונים ייכנס לתוקפו ב-1 בספטמבר.

13:49 עריכה

שוטרים החלו להיערך לפינוי מאהל מחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הפגנת תמיכה בו, שתיערך הערב בכיכר פריז בירושלים.

14:04 עריכה

מרכז השלטון המקומי הודיע שאם לא יימצא פתרון תקציבי – מערכת החינוך תושבת ב-1 בספטמבר.

14:35 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אנחנו כרגע לא מגיעים לקבינט הקורונה עם מגבלות נוספות". אדלשטיין אמר את הדברים בבית החולים אסותא באשדוד. קבינט הקורונה יתכנס היום בשעה 16:00 אחר הצהריים.

שר הבריאות דיבר גם על האונס באילת: 

14:57 עריכה
15:02 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה הנחה היום את מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה להגיש בימים הקרובים בקשה לדיון נוסף ביחס לפסק הדין שניתן בעניין הריסת בית המחבל שביצע בחודש מאי האחרון את הפיגוע בו נרצח לוחם צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל.

זאת, בהמשך לבקשת הדרג המדיני בנושא, ולאחר שהיועמ"ש הציג בפניהם את הערכתו המקצועית ביחס לסיכויים והסיכונים הכרוכים בבקשה.

במסגרת פסק הדין, שניתן בדעת רוב, בוטל צו ההריסה ביחס לבית, תוך הבהרה כי שמורה למפקד הצבאי סמכותו לפעול לאטימת החדר בו התגורר המפגע.

היועמ"ש מבהיר שהבקשה לדיון הנוסף תהא תחומה רק לעניין קביעת פסק הדין ביחס לצורך במודעות בני המשפחה המתגוררים בבית המחבל, ולא תעסוק בהלכה הכללית ביחס לשימוש בכלי הריסת בתי מחבלים לצרכי הרתעה, מכוח תקנות ההגנה לשעת חירום.

15:10 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי תומך בצעד של היועמ"ש:

 

15:18 עריכה

הנשיא רובי ריבלין עורך סדרת פגישות לקראת יום שני ופיזור הכנסת באופן אוטומטי. על פי דיווח בחדשות 13 המסר של ריבלין: "למרות חשיבת כיבוד ההסכמים, אם התקציב הוא המכשול, על כולכם להתגמש".  על פי דיווח אחר – הוא אמר גם שאם צריך ללכת לקלפי, אז הציבור צריך לדעת מה הסיבה.

על פי הפרסומים ריבלין שוחח בין השאר עם נתניהו, גנץ, ליצמן, דרעי וגפני.

15:20 עריכה

חבר הכנסת בוגי יעלון הגיע לפינוי מאהל בלפור על ידי המשטרה:

מוקדם יותר שוחח ראש השב"כ לשעבר עם מפקד המחוז:

15:35 עריכה

ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון פונה בכוח ממאהל בלפור ונפצע בזמן הפינוי, על פי הדיווחים, הוא אזק את עצמו למפגין ונפצע כשהשוטרים פתחו את האיזוק.

16:22 עריכה

סוף לטרור הבלונים מהרצועה?

16:31 עריכה

בתגובה למקרה האונס של בת ה-16 באילת, שר החינוך יואב גלנט את השירות הפסיכולוגי של המשרד לפעול בשנת הלימודים הקרובה לתפעול מערכי חינוך מונע. דברי גלנט: "במערכת החינוך מזועזעים וכואבים, ואומרים היום אמירה נחרצת וברורה – מערכת החינוך תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה, כדי לחנך למניעת עבריינות מסוג זה. נפעל לכך שכל נער ונערה בישראל מבינים לעומק מהם גבולות האסור והמותר". 

16:34 עריכה

משה בוגי יעלון הגיע לפינוי המאהל מול בלפור ולאחר מכן צייץ: 

16:43 עריכה

שר החוץ של איחוד האמירויות אנוואר גרגאש בהתייחסות רשמית ראשונה של האמירויות לעסקת המטוסים מארה"ב.

"ביקשנו לרכוש את המטוסים האלה כבר לפני שש שנים. זו בקשה לגיטימית ואנחנו זכאים לקבל את המטוסים האלה. הבקשה שלנו לרכוש את המטוסים לא קשורה להסכם עם ישראל, אבל העובדה שלא יהיה מצב מלחמה עם ישראל בעקבות ההסכם, צריכה להקל לספק לנו את המטוסים".

בראיון שנערך עימו והועבר בשידור יוטיוב אמר השר בין שהוא לא יודע למה ישראל מודאגת מכך שאיחוד האמירויות רוצה לרכוש מארה"ב מטוסי F35, וכמה מזה נובע מפוליטיקה פנימית בישראל. "זה נורא קשה לעקוב אחרי הפוליטיקה הישראלית", הוא מוסיף בחיוך.

"מה שאני כן יודע", הוא ממשיך, "זה שהיינו מאוד מרוצים מה-f16 שלנו, וזה זמן לשדרג אותם וה-f35 תמיד היו מטרה בשביל דרישות ההגנה שלנו".

השר גילה גם כי תוקם שגרירות של האמירויות בתל אביב.

על ההסכם הוא אמר "הפסקת רעיון סיפוח השטחים הינו תנאי לקיום ההסכם עם ישראל. אנו מצפים למחויבות לדרישותינו בעניין וכי "איחוד האמירויות היא לא היחידה שחתמה על הסכם עם ישראל, עוד מדינות יעשו זאת".

17:03 עריכה

קבינט הקורונה מתכנס וצפוי להציג הגבלות חדשות. בגל"צ מדווחים:

 

בישיבה גמזו הציג נתון מדאיג של עצירה בירידה בכמות הנדבקים ביום, שלא פוחתת יותר ועומדת על בין 1,600 ל-1,700 נדבקים חדשים ביום.

בתכנית המגירה של גמזו שתופעל אם לא יירד מספר החולים ל-400 בעוד חודש: הפסקה סלקטיבית של חלק מהפעילות המשקית על פי החלטת הקבינט, מוסדות חינוך יסגרו בכל הארץ החל מכיתה ד'. בערים אדומות יסגרו לגמרי, הגבלות תנועה תוגבל ל500 מטר, מערכת התחבורה תהיה סגורה למעט קווים נבחרים.

על פי הדיווח ב-ynet במצגת שהציג גמזו בדיון נאמר כי בין 36% ל-39% מהחולים החדשים הם חרדים. הוא אמר שמסתמנת ירידה בתחלואה בחברה החרדית, אך ציין שייתכן שזה מאחר שהם נמנעים מבדיקות. גם בחברה הערבית, לפי גמזו, נרשמה עלייה בתחלואה. כ-20% מהנדבקים החדשים הם מהחברה הערבית.

17:24 עריכה

חבר כנסת מיש עתיד הגיע לפינוי המאהל בבלפור. הוא עוכב ושוחרר לאחר כמה  דקות.

לאחר מכאן אמר ל-ynet: "אני לא בא בטענות לשוטרים, על אף האלימות. הכעס שלי מופנה כלפי ראש הממשלה הכושל שיצר את המצב ההזוי הזה, ודחק את האלפים לרחוב בעקבות המצב הקשה".

יאיר לפיד הגיב:

17:44 עריכה

סמוטריץ' על פעילות המשטרה בפינוי בלפור: 

17:48 עריכה

השר אלקין מגיב לעיכוב ח"כ מיש עתיד בפינוי בלפור: 

תגובתו של גדעון סער:

18:12 עריכה

המוחים ממאהל בלפור חזרו לצד השני של המתחם:

18:24 עריכה

משה בוגי יעלון בעוד סדרת ציוצים על נתניהו:

18:38 עריכה

נתניהו בוועדת הקורונה בנושא סגר בחגים: "יש מאמץ גדול להימנע מזה כדי להמשיך בשיקום הכלכלה. הדבר יהיה קשור, בוודאי, למצב התחלואה". ראש הממשלה התייחס למשבר הקואליציוני והאפשרות שהכנסת תתפזר בשבוע הבא: "חשוב שנעשה הכל כדי למנוע בחירות נוספות ולהמשיך הלאה בהתאם לצרכים של הקורונה".

18:48 עריכה

מגן דוד אדום פרסם כי מראשית משבר הקורונה, מתאריך 24.2, ועד היום נלקחו ע"י החובשים והפרמדיקים של מד"א 949,988 דגימות לנגיף הקורונה. הבדיקות בוצעו במהלך חצי השנה האחרונה במגוון מוקדים ובפריסה ארצית – בבתי האזרחים, במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ומוסדות סיעודיים במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות ועוד.

בשבוע האחרון (13-19.8), דגמו החובשים והפראמדיקים של מד"א 78,057 בני אדם. 5,797 מהם נדגמו בבתיהם, 56,354 במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות ו- 15,906 בני אדם נדגמו במתחמי היבדק וסע של מד"א.

עפ"י הנתונים, החובשים והפראמדיקים של מד"א נטלו מראשית משבר הקורונה דגימות מ- 211,118 בני אדם בבתיהם ובמוסדות חינוך. במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות נדגמו 479,732 בני אדם, בניהם דיירים ואנשי צוות.

במתחמי היבדק וסע של מד"א ברחבי הארץ בוצעו 256,147 בדיקות. במתחם היבדק וסע בגני יהושע בתל אביב נדגמו 49,709 בני אדם ובמתחם טדי בירושלים נדגמו 48,826 בני אדם, בחיפה נדגמו 14,967 בני אדם ובבאר שבע נדגמו 9,488 בני אדם. על פי הצורך והדרישה מפעיל מגן דוד אדום מתחמים ניידים נוספים ברחבי הארץ.

בימים אלו ממשיך ארגון מד"א בביצוע בדיקות במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ובמוסדות ברחבי הארץ וגם בבתי המבוטחים של קופות החולים השונות, במידת הצורך.

כמו כן, צוותי מד"א לקח עד כה דגימות מ-2,991 בני אדם שחזרו מחו"ל בעמדה ייעודית בנמל התעופה בן גוריון.

בנוסף, ביצעו פראמדיקים של מד"א כ-3,000 בדיקות לסרולוגיה והעברות של אלפי חולים מאומתים מבתיהם לאשפוז.

גם במוקדי החירום 101 של מד"א ניכרת עליה משמעותית בפניות האזרחים שהגיעו השבוע ל-16,437 שיחות ביממה, עליה של כ- 270% ביחס ליום שגרה.

בשירותי הדם של מד"א ממשיכים בהתרמת פלסמה ממחלימים מקורונה לטובת טיפול בחולים קשים ויצור חיסון פסיבי. עד היום הותרמו 5,982 מנות פלסמה ממחלימים מקורונה מהם ניתנו 1,090 מנות ל-545 חולי קורונה במצב בינוני וקשה (2 מנות לכל חולה).

18:57 עריכה

השרה לשיוויון חברתי מרב כהן התראיינה לחדשות 12 ודיברה על האפשרות של בחירות רביעיות תוך שנה. לדבריה, זה תלוי בנתניהו. לדבריה, "אם הוא יחליט בזמן כל כך רגיש ובזמן של משבר כל כך גדול לקחת את ישראל למערכת בחירות רביעית – אז אין לזה שום קשר לטובת המדינה ושלא יספרו סיפורים. זה קשור רק למצבו האישי. אנחנו צריכים להקפיד על ההסכם שעליו חתמנו לפני פחות משלושה חודשים, אם מישהו מעוניין  ללכת לבחירות הוא ימצא את התירוץ התורן".

19:57 עריכה

קבינט הקורונה התפזר ללא החלטה על הגבלות חדשות ועל מתווה הרמזור של גמזו להורדת התחלואה.

על פי הדיווח המחלוקת העיקרית הייתה על המתווה לפתיחת בתי הכנסת על פי "מודל הרמזור".

השר ליצמן דרש בדיון קריטריונים אחידים לענף התרבות ולבתי הכנסת. בנוסף, הוא זעם על כך שאירועי תרבות יכולים להכיל עד 500 אנשים בחוץ ובתי כנסת רק 30 בני אדם. שר הבריאות ענה לו: "התרבות קיבלו תו סגול שמדבר על כיסאות בהפרדה וקפסולות".

התכנית של גמזו במסגרת "מודל הרמזור" מה-1 בספטמבר: דירוג ערים לפי רמת סיכון (ירוק, כתום אדום), ואז סגירת מערכת החינוך בערים האדומות. בנוסף הגבלת הטיסות לאומן, ומתווה תפילה במהלך חודש אלול והחגים שימנע התקהלויות.

ב-10 בספטבר אם מקדם ההדבקה יהיה גבוה מ-1, המגבלות יוחמרו – וכאן יש 2 אפשרויות. התכנית "מבלימה לשליטה" או "ריסון מהודק", המחמירה יותר.

בתכנית "בלימה לשליטה":

בערים אדומות הגבלת תנועה, ביום כיפור וראש השנה – הגבלה של 500 מטר מהבית בכל הארץ וקיום התכנסות רק במשפחה הגרעינית, הפעלת מתווה תפילה המעודד תפילה בחוץ בכל הארץ, קביעת ימים לסגירת מסחר, קניונים, שווקים, מסעדות ובתי קפה (יתירו שליחויות ו-Take Away), סגירת מערכת החינוך בכל הארץ, סגירת מקומות עבודה מקבלי קהל; המגזר הציבורי במתכונת חירום,  מפעלים ומשרדים ירדו ל-30% תפוסה

המטרה של התוכנית הזו, "מבלימה לשליטה", היא להגיע ל-400 נדבקים בתוך 4 שבועות.

בריסון מהודק:

סגירת קניונים, שווקים, מסעדות, אירועים, מופעים ותיירות, מערכת החינוך תפעל רק עד כיתה ג' ובחינוך המיוחד,  מגזר ציבורי במתכונת חירום. המגזר הפרטי ב-30% פעילות, עידוד עבודה מהבית בתעשייה ובמשרדים.

הגבלות בישובים אדומים:

הגבלת תנועה עד 500 מטר, מערכת החינוך סגורה, למעט חינוך מיוחד, הפסקת רוב מערך התחבורה.

20:21 עריכה

הבחירות ימנעו? נתניהו שוחח עם גנץ וביקש ממנו להימנע מבחירות "ולשים כל שיקול פוליטי אחר בצד". בחדשות 12 מדווחים כי נתניהו אמר לגנץ בשיחה ביניהם: "אזרחי ישראל צריכים ממשלה מתפקדת שפועלת למען הצלת חייהם ופרנסתם. אם תקבלו את הצעת הפשרה נוכל למנוע בוא נעשה הכל כדי לפתור זאת עוד היום".

20:24 עריכה

יו"ר הכנסת יריב לווין מצטרף עם חבריו לליכוד לזעזוע מהעיכוב של חברת הכנסת להב הרצנו שהגיע למאהל ליד בלפור בזמן הפינוי. דבריו:

שוחחתי הערב עם חבר הכנסת להב-הרצנו על מנת להביע בפניו את הזעזוע שלי מהמקרה החמור אשר אירע מוקדם יותר היום.

אני רואה בחומרה רבה את עיכובו והרחקתו של חבר הכנסת להב הרצנו, תוך פגיעה בחסינותו כחבר כנסת, בחופש התנועה שלו ובחופש הפעולה שלו.
מדובר באירוע החותר תחת יכולתו הבסיסית של חבר כנסת למלא את תפקידו, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי.

רשויות אכיפת החוק חייבות לטפל ביד קשה בתופעות של אלימות, הסתה לפגיעה בראש הממשלה ובמשפחתו וביזוי סמלי המדינה, אך הדבר חייב להיעשות תוך הקפדה על כיבוד חסינותם של חברי הכנסת ויכולתם כנציגי ציבור למלא את תפקידם.

עוד הערב אפנה בעניין זה לחברי השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ואבקש ממנו לפעול במהירות על מנת להבטיח שמקרים כאלה לא ישנו."

20:28 עריכה

ב-ynet מדווחים כי פרויקטור הקורונה גמזו קרא "לעצור לחלוטין" את הטיסות לאומן מחשש להדבקה המונית. לדבריו, "על הממשלה להנחות את רשות שדות התעופה למנוע קיום טיסות ישירות לאוקראינה מסיבות בריאותיות".

20:30 עריכה

היום החליטו נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות  ושר המשפטים אבי ניסנקורן למנות את סגן הנשיא השופט גלעד נויטל לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב עם פרישתו הקרובה של הנשיא השופט איתן אורנשטיין.

הנשיאה והשר הודו מקרב לב לנשיא אורנשטיין על תרומתו הרבה והנכבדה בהובלת בית המשפט המחוזי בתל-אביב מחיל אל חיל ואיחלו הצלחה רבה בתפקיד לסגן הנשיא השופט גלעד נויטל.

20:33 עריכה

מאות מפגינים בעד נתניהו מול בלפור:

שרים ביחד כשהשמחה בלב:

אכן פחות אנשים: 

עוד מכתב הארץ: האם נתניהו היה אמור לעשות לייב והתאכזב? 

 

20:52 עריכה

חדשות 12 מדווחים שבני גנץ שלח הערב מכתב זועם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש המל"ל מאיר בן שבת, לאחר שגילה על השיחה שהתקיימה ב-2 ביולי עם מפקד חיל האוויר‎‏, האלוף עמיקם נורקין. השיחה עסקה באפשרות מכירת מטוסי ה-F-35 מארצות הברית לאיחוד האמירויות. במכתב גנץ מחה על האירוע שאותו הגדיר כ"עקיפת סמכות". גורמי ביטחון אמרו כי ההודעה שהוציא ראש הממשלה שבה תיעד את השיחות, חושפות את ראש הממשלה ואת העובדה שהוא "בונה אליבי".

חברת יש עתיד אורנה ברביראי הגיבה לדברים: 

21:03 עריכה

חבר הכנסת יאיר גולן הגיע להפגנה בהבימה. 

גם ח"כ תמר זנדברג הגיעה להפגנה. 

21:44 עריכה

האם לצורך השיחה הזו נתניהו יצא באמצע פגישת קבינט הקורונה?

21:59 עריכה

בערוץ 12 מפרסמים כי המשטרה חושדת שהנערה שנאנסה במלון באילת הותקפה במלון נוסף בעיר. בנוסף, הפרטים שלה, דלפו לרשת, כמו גם חשבון האינסטגרם והפייסבוק שלה. במשטרה חוששים שיאיימו עליה ומבקשים להעבירה למקום מסתור.

וואלה מפרסמים כי הנערה אמרה לסביבתה הקרובה כי יממה לאחר האירוע אחד הצעירים שהשתתפו באירוע הציע לה לצפות בסרטונים שצילם במקום. לפי מקורביה, הנערה  נמצאת במצב נפשי קשה ומלווה על ידי בני משפחתה. "אף אחד לא יודע מה עבר עליי. יש כאלה שרק מעבירים ביקורת ושואלים שאלות. אני מרגישה שיש הרבה אנשים מאחוריי וזה מחזק אותי", אמרה.

22:21 עריכה

איש סודם של ביבי ושרה נתניהו שלח לעיתונאים סוג של בדיחה על פינויו של כרמי גילון מהמאהל בבלפור היום.

22:49 עריכה

צה"ל תקף ברצועת עזה לאחר שהיו היום 42 שריפות מבלוני תבערה בעוטף עזה.  שמונה מהתקיפות היו אוויריות, ושתיים מהן בוצעו באמצעות טנקים.

במקביל , זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה שנפלו במרחב גדר המערכת.

לפני כמה שעות פרסם חמאס סרטון:

סגירה