איילת שקד (צילום: Flash90)
Flash90

כולם בימין מחזרים אחרי איילת שקד - אבל היא נחושה לעשות הכל כדי להתברג בצמרת הליכוד של בנימין נתניהו ● אחרי טראומת ההרפתקה עם בנט, היא לא מוכנה להמר שוב על עתידה הפוליטי ● ומשה פייגלין משוכנע (ולא בפעם הראשונה) שמקומו בכנסת הבאה מובטח ● פרשנות פוליטית

איילת שקד של ימים אלה משולה למשקיע הון סיכון המחפש את ההשקעה הטובה ביותר, בתקווה לעשות אקזיט. השיקולים שלה הם הכי קרים שיש, והאקזיט המיוחל הוא השתלבות בליכוד לאחר עידן נתניהו.

אף שהיא בעסק המסוכן של הפוליטיקה, שקד היא אדם שמרני במיוחד. אם לא היתה כזאת, היא היתה חוברת כבר לנפתלי בנט בימין החדש, ומזניקה את המפלגה ל-9 מנדטים, לפי סקר פנימי שנערך באחת המפלגות בשבוע האחרון.

מדוע, אם כן, שקד ממשיכה לנהל מו"מ דרך הדלפות לתקשורת עם איחוד מפלגות הימין?

גורם המצוי בפרטים טוען ששקד מחפשת ביטחונות. היא מעדיפה את מפלגת האם שעזבה בגלל הבייס החרדי-לאומי היציב שלה, שהוא מבחינתה תעודת ביטוח מפני תאונה פוליטית נוספת.

נפתלי בנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
נפתלי בנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

ייתכן שמדובר גם בהבדלי הטמפרמנט הידועים בינה לבין נפתלי בנט. בעוד ששקד עסוקה בימים אלה הרבה יותר בקריירה מאשר באידיאולוגיה, בנט החל להתנהל כמו מישהו שגילה את האור, ונלהב מכך שמצא את עצמו.

הוא היה זקוק כנראה לתבוסה של אפריל, שקדם לה קמפיין מהונדס ומלאכותי, כדי להתחבר למה שהוא באמת מאמין בו: דתיות ליברלית ומכלילה. זה יהיה הטיקט המרכזי של הימין החדש בבחירות הקרובות.

הבטחה לשיתוק

ביום רביעי יקיימו בנט ושותפו מתן כהנא מפגש פעילים וראשי מטות בתל מונד, ובנט צפוי להציג בו את הגלגול החדש של המפלגה.

הוא ידבר שם על יהדות מקרבת, ועל תוכניותיו להתבטא ללא חשש בכל סוגיות הדת והמדינה: תמיכה בכשרות אלטרנטיבית; הענקת סמכות לרבני ערים לערוך גיורים, כחלופה לגיור המחמיר של הרבנות הראשית; תחבורה ציבורית בשבת בחלק מהמקומות; מינוי רבנים ראשיים בהצבעה בכנסת, כדי לשבור את המונופול החרדי-חרדי לאומי; פתיחת עסקים בשבת; וקידום מתווה הכותל.

שקד, מנגד, מתנהלת כשלד בורסאי של איש אחד, ופחות מחשיבה את התוכן. למרות שבבחירות האחרונות הביעה לרגע תמיכה בקהילת הלהט"ב, היא אינה נחושה לקדם סוגיות בתחום חופש הפרט ודת ומדינה.

הצעתה לאיחוד מפלגות הימין לגבש רשימה בראשותה, שתכלול גם את בנט ומשה פייגלין, היא הבטחה לשיתוק והמשך הסטטוס קוו. היא כל כך נחושה בדרכה, שהיא מתעלמת מכך ששני החתנים המיועדים ישמחו להימנע מכך מטעמים אידיאולוגיים.

כמו בנט, שנהנה בימים אלה יותר מתמיד מהשחרור מהחרד"לים, ויסכים לרוץ עם איחוד הימין בבלוק טכני זמני בלבד, גם פייגלין לא רואה בהם שותפים לדרך.ֿ

בפוסט ארוך שכתב בשבוע שעבר, הוא הסביר שלא תהיה ריצה משותפת עם איחוד הימין המגזרית והסגורה, משום שאינה פונה אל הציבור המסורתי והחילוני. הוא כן מאוד מעוניין לחבור לבנט ושקד, ביחד או בנפרד, ונפגש עם כל אחד מהם בנפרד לפחות פעמיים בשבועיים האחרונים.

משה פייגלין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
משה פייגלין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משדרים אופטימיות

בזהות משדרים בימים אלה אופטימיות ומדברים על התגייסות מרשימה של פעילים למרות האכזבה בבחירות האחרונות. אמנם גם הפעם סקרים מלמדים שזהות לבדה אינה עוברת את אחוז החסימה, אך במפלגה מבהירים שלמרות הרצון בחיבורים, היא תרוץ בבחירות גם אם זה יהיה לבד.

על פי הנטען, קמפיין הבחירות האחרון הביא למפלגה של פייגלין תומכים בעלי ממון שייתנו לה ערבויות, שיאפשרו לנהל קמפיין רזה יותר מהאחרון, בתקווה שיהיה מתוחכם ואפקטיבי.

בשבוע שעבר קיימה זהות כנס לפעילים וראשי מטות במועדון בתל אביב, ופעיליה יצאו החודש כבר פעמיים לפעילות שטח. התרחיש האופטימלי של פייגלין הוא לריצה בבלוק טכני עם שקד ובנט בימין החדש, שצפוי להניב בין 10 ל-12 מנדטים.

על בסיס ההבטחה הזאת הציע פייגלין לשניים פריימריז פתוחים בקרב הציבור הרחב, כדי לקבוע מי יוביל את הרשימה.

בימין החדש סבורים ששקד צריכה לרוץ איתם, אך משדרים שהקמפיין החל גם בלעדיה. המפלגות האחרות, מוסיפים שם, עדיין עסוקות כל אחת בסרט שלה, ולכן עוד לא בשלה העת לדבר על חיבורים.

איך ייראו החיבורים הללו יתברר, ככל הנראה, רק בסוף יולי, לאחר נפילת אבני הדומינו הפוליטיות בעקבות החלטת שקד, ורגע לפני המועד האחרון להגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
איילת שקד נמצאת במילכוד. היא חילונית ימנית שהתחברה למגזר הדתי לאומי כנראה משום שהליכוד סגור בפניה. מי שאיפשר לה את החיבור זה נפתלי בנט. אני לא רואה איך שקד חוזרת לבית היהודי ויושבת ע... המשך קריאה

איילת שקד נמצאת במילכוד. היא חילונית ימנית שהתחברה למגזר הדתי לאומי כנראה משום שהליכוד סגור בפניה. מי שאיפשר לה את החיבור זה נפתלי בנט.
אני לא רואה איך שקד חוזרת לבית היהודי ויושבת עם פרץ, סמוטריץ ובן גביר בלי בנט. אומנם לא ניתן לשלול היום שום דבר, אבל אם נניח שיש לה בכל זאת סוג אידיאולוגיה, זה יהיה לה מאד קשה לשבת עם אוסף הפסיכופטים בזמן שבנט בימין החדש מניע מפלגה "נורמלית". שלא לדבר על זה שטיפשה היא לא ולכן היא מבינה היטב שעבור סמוטריץ היא בסך הכל האתון של המשיח.
הלכה למעשה האופציות היחידות שלה הן הליכוד או בנט. לדעתי היא תלוייה בבנט הרבה יותר ממה שהוא תלוי בה. אומנם היא נכס אלקטורלי עבורו, אבל בזה זה נגמר.

עוד 543 מילים ו-1 תגובות
סגירה