שר התקשורת איוב קרא התפטר ובינתיים התיק חוזר לנתניהו

איוב קרא נעלב ויוצא לטהר את שמו "למען בני עמי" בהישרדות VIP ● ועדת ההיתרים מתעקשת לאסור על נתניהו לקבל מימון משפטי במתנה ● בכחול לבן טוענים שנתניהו הציע להם רוטציה, בליכוד מכחישים ● ליברמן טוען שנתניהו נוהר לקואליציה עם הערבים ● משמאל ומימין תוקפים את הקיצוץ בתקציב ● ראש עיריית בני-ברק כינה את עמיתו מרמת גן שאמה-הכהן "פרעה"

איוב קרא (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
יונתן סינדל פלאש 90
איוב קרא
07:13 עריכה

הניסיון לביטול הבחירות החוזרות ח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר סיעת כחול לבן, אמר בראיון בגל"צ: "זה ספין מבית מדרשתו של בנימין נתניהו. הדרך היחידה היא ממשלה בראשות בני גנץ. רכבת הבחירות יצאה לדרך".

07:55 עריכה

08:40 עריכה

עוד התייחסות לפרסום על התכנונים לביטול הבחירות הקרובות, הפעם מפיו של ח"כ מיקי זוהר: בראיון בכאן רשת ב', אמר כי למרות ההיתכנות המשפטית הנמוכה, הוא לא שולל את התכנית. "לפחות 119 ח"כים לא רוצים ללכת לקלפי. אנחנו מבינים שהציבור בבית לא רוצה בחירות, הוא כועס על הבחירות המיותרות שנכפו עלינו בגלל ליברמן‎".

10:13 עריכה

יאיר לפיד ומיקי זוהר התחילו קרב ציוצים

10:15 עריכה

שר התחבורה החדש, בצלאל סמוטריץ', מכיר בקיומה של תל אביב כחלק מארץ ישראל

10:32 עריכה

10:51 עריכה

הקרב בין סתיו שפיר לאיציק שמולי, שבוע לפני הבחירות במפלגת העבודה, עולה שלב. בראיון בגל"צ אמרה שפיר: "הוא לא מנהיג. הוא היה חלק מהמהלך המכוער של גבאי להדיח את לבני מול המצלמות". עוד הוסיפה, "המירוץ בינינו צמוד. אם שואלים מי מביא יותר מנדטים מבחוץ, אני מובילה באופן חד משמעי".

11:32 עריכה

גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן: "אמש שמענו דיווחים על הקומבינות הפוליטיות. אני מבין שמישהו לחוץ מהבחירות, או מהחקירות או משניהם".

לפיד: "המדינה הזאת צריכה יציבות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה לא יציב. נתניהו נבהל כי הליכודניקים כועסים עליו. ליכודניקים אוהבים מסורת, אבל הם לא אוהבים כפייה דתית".

11:47 עריכה

צחוקים איתם

11:53 עריכה

איציק שמולי על הדיל בין הליכוד למפלגות הערביות – "דמוקרטיה תמורת סניף דואר. זה דבר מאוד מוזר לנוכח ההסתה מצד נתניהו ושלוחיו".

14:43 עריכה

שר התקשורת איוב קרא התפטר היום, ובמכתב ההתפטרות שלו דיבר על שירותו הצבאי והממשלתי, קרובי משפחתו שנפלו, מסע הכפשות נגדו "שנובע מדעות קדומות", והצהיר כי הוא "יוצא למסע לקרב לטיהור שמו ולניקוי הליכוד מתפישות העולם המפא"יניקיות שדבקו בו…למען ביטחון ישראל ולמען בני עמי, שבט יתרו, אחיי הדרוזים והלא-יהודיים שקשרו את גורלם בעם ישראל. כדי שלא נהיה יותר חוטבי עצים ושואבי מים". דרייפוס חדש נולד, או שמא מרטין לותר קינג, של העדה הדרוזית.

קרא הגיע למקום 25 בפריימריז, לאחר שלא הותר לו להתמודד במשבצת "בן מיעוטים". כדי לפצותו (ואולי גם כניסיון להרגיע את הזעם בעדה על חוק הלאום) דחף ראש הממשלה נתניהו למנות את קרא לשגריר ישראל בקהיר, אבל הרעיון עורר תסיסה במשרד החוץ, וקרא ויתר על המינוי ובמקום זאת נבחן ל"הישרדות VIP", אבל גם שם רדף אותו המזל הרע כשהתברר שהוא פסול מהתמודדות בהיותו שר התקשורת.

אלפרד דרייפוס (צילום: AP)
אלפרד דרייפוס (צילום: AP)
14:58 עריכה

הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי של כמיליארד ורבע שקלים בתקציב המדינה – קיצוץ שבאוצר תכננו לבצע אחרי הבחירות, מבלי לדעת ששם אורבת להם מערכת בחירות נוספת. אולי זה מה שגרם לאחדים מהשרים להצביע נגד הקיצוץ ולתקוף אותו בשצף-קצף. שר העבודה והרווחה חיים כץ זעק בישיבת הממשלה: "'הקיר' יותר חשוב מילדים במצוקה? או מ-187 אלף אזרחים ותיקים מתחת לקו העוני? פקידים שלא מבינים מה קורה במשרדים מחליטים מאיפה לקצץ ופוגעים באוכלוסיות מוחלשות". השר לביטחון פנים גלעד ארדן הזהיר: "הקיצוץ שנועד לממן פרויקט ביטחוני מושת על המשרד לביטחון הפנים ועומד לפגוע פגיעה מאוד גדולה בביטחון הפנים של אזרחי ישראל".

מי שלא ייפגעו מהקיצוץ הם סיעות האופוזיציה. יאיר לפיד, למשל, אמר על הקיצוץ בישיבה מיוחדת בכנסת: "הגירעון הזה נוצר כי ביבי בישל דייסה. נתן לליצמן, נתן לסמוטריץ', נתן לדרעי, נתן לכל ח"כ וכל מפלגה שעשו רעש, נתן ונתן ונתן, ולמי לא נשאר? לציבור הישראלי", אמר ח"כ לפיד, בתקווה שדבריו יצליחו לדגדג למישהו.

15:21 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו הפנה כלפי ראש הממשלה נתניהו את החמורה בהאשמות. בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן: "נתניהו ירכיב ממשלה בתמיכת הערבים והחרדים שתעלה הרבה מאוד כסף לציבור שמשלם מסים. כנראה שבליכוד הבינו שלא יהיה להם 61 מנדטים בלי ישראל ביתנו, ולכן נתניהו נוהר אל המפלגות הערביות וירכיב ממשלת מיעוט שתסתמך על התמיכה שלהן".

בנימין נתניהו: נוהר אל הערבים?
בנימין נתניהו: נוהר אל הערבים?

 

15:44 עריכה

הציבור מטומטם או לא? בני גנץ עדיין לא סגור על כך. בנאומו בישיבת סיעת כחול לבן על הקיצוץ בתקציב המדינה אמר גנץ "ביבי: הציבור מטומטם". מיד אחר כך תיקן את עצמו ואמר: "הציבור לא מטומטם, ואינו חסר דעת". נראה שאחרי "הציוץ הטיפשי" של יאיר לפיד על "מדינת כל אזרחיה"  גנץ היה חייב להוכיח ללפיד שגם הוא יודע.

16:18 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממש כמו שר התקשורת הפורש איוב קרא, מרגיש נרדף. נתניהו הגיב לוועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה שהודיעה לו הבוקר כי היא דוחה את בקשתו לקבל מימון  להגנתו המשפטית, ואמר: "לוועדת ההיתרים יש תפקיד אחד בלבד – לקבוע האם קיים חשש לניגוד עניינים בבקשה למימון הוצאות ההגנה המשפטית מספנסר פרטבריג'. לעסקיו של פרטבריג' אין שום זיקה לישראל ולכן אין ניגוד עניינים. חבל שהוועדה נכנסה לתחומים לא לה וניצלה את מעמדה להערים קשיים חסרי תקדים על רה"מ ולמנוע ממנו את הזכות הבסיסית להגן על עצמו בהליך המשפטי. אירועים כאלה פוגעים באמון הציבור במערכת".

16:57 עריכה

17:24 עריכה

הקיצוץ בתקציב המדינה הוא צ'ופר לקמפיינים של מפלגות האופוזיציה. כחלון ונתניהו ממש הרימו להם להנחתה:

 

וגם יאיר לפיד, במקום לצייץ "ציוצים טיפשיים", יכול עכשיו לספר סיפורים טובים שידגדגו למישהו:

Embedded video

היחידה שממשיכה להאשים את הממשלה דווקא בקיומו של הגירעון ולא בקיצוץ היא סתיו שפיר. הייתכן שסתיו, שחטפה הרבה לעג על תדמית "הילדה התמימה", מנסה הפעם לשדר "בגרות", "אחריות" ו"רצינות" עד כדי שינוי בעמדותיה הבסיסיות?

 

17:51 עריכה

מערכת הבחירות מלהיטה גם את הזירה המקומית: ראש עיריית בני-ברק, הרב אברהם רובינשטיין, כינה היום את ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן "פרעה". רובינשטיין, שדיבר יחד עם שאמה בפאנל בנושא דיור בוועידה של אתר The Marker, הגיב לדבריו של שאמה-הכהן שאמר "בני ברק מהווה איום אסטרטגי על רמת גן (בגלל הילודה הרבה של החרדים)". רובינשטיין השיב לו "כבר קדם לך פרעה שאמר (על בני ישראל) 'פן ירבו'". שאמה-הכהן קם וענה לו בזעם: "נכון, אנחנו לא רוצים את רמת גן חרדית. אתה, יהודי חובש כיפה, קורא לי פרעה? תתבייש לך" – ועזב את הפאנל.

19:02 עריכה

עמיר פרץ, המתמודד בפריימריז במפלגת העבודה, השיק קמפיין בערבית:

20:50 עריכה

האם גנץ סירב להצעה של נתניהו לחלוק איתו את השלטון ברוטציה, כפי שעשו שמעון פרס ויצחק שמיר ב-1984?  כך טוענים "בכירים בכחול לבן" בידיעה שפרסם זאב קם בחדשות "כאן 11". לפי אותם בכירים, ביום שבו התקבלה ההחלטה על פיזור הכנסת ובמקביל להצעה שהעביר נתניהו לאבי גבאי, הציע שליח מטעמו של נתניהו לגנץ להצטרף לממשלת אחדות הכוללת רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, שבה נתניהו היה אמור היה להיות הראשון, וגנץ השני. גנץ, טוענים "בכירים בכחול לבן" – סירב.

מהליכוד נמסר בתגובה: "שקר מוחלט". 

 

21:30 עריכה

התפטרותו של שר התקשורת איוב קרא תיכנס לתוקף ביום שלישי בבוקר, ואם לא יתמנה עד אז שר תקשורת חדש במקומו, יעבור התיק לידיו של ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות, בנימין נתניהו. אבל כאן יש בעיה: היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט קבע בעבר שנתניהו, שהמשטרה המליצה להגיש נגדו כתב אישום בשתי פרשות שחיתות בתחום התקשורת מהתקופת כהונתו כשר התקשורת, לא יוכל לשמש בתפקיד. נתניהו עזב את התפקיד ב-2017 לאחר שהוגשו עתירות לבגצ בבקשה להדיחו. אין ספק שראש הממשלה, שידוע בשמירה קפדנית על החוק והתקנות, ימהר למנות כבר מחר שר תקשורת חדש, אם כי במערכת הפוליטית איש אינו יודע עדיין להגיד מי צפוי לקבל את הג'וב.

נתניהו, דודי אמסלם ואיוב קרא (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
נתניהו, דודי אמסלם ואיוב קרא (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

 

סגירה