יומיים להכרעה: הממשלה ביטלה את ישיבתה השבועית מחר

צעדת המחאה נגד נתניהו נפגשה עם ההפגנה ב-21:30 - ואז המשטרה החלה לפזר את שתיהן באלימות ולעצור מפגינים בעזרת פרשים ● סגן ניצב ניסו גואטה צולם מכה מפגינים במהלך מעצרים בהפגנה בי-ם ● דיווח: "אבן נזרקה על שוטר, כנראה ממפגינים, והוא נפגע ונזקק לטיפול" ● יאיר לפיד: "לחקור את התנהגות המשטרה הערב" ● פרוייקטור הקורונה גמזו מאשר: שנת הלימודים תיפתח לכל שכבות הגיל במתווה שאושר

בנימין נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
בנימין נתניהו
17:24 עריכה

סיעת מרצ תגיש ביום שני הצעת אי-אמון "קונסטרוקטיבית".  שכך מדווחים הכתבת הפוליטית של חדשות ערוץ 12 דפנה ליאל והכתב הפוליטי הוותיק של "מעריב", אריק בנדר.

משמעותה של הצעה כזאת היא שאם תעבור, נתניהו וממשלתו יודחו ויהפכו לממשלת מעבר, וחבר כנסת שיקבל אמון של לפחות 60 מחבריו למשכן יוכל להרכיב את הממשלה הבאה, כך שתתקיים אפשרות גם להדיח את נתניהו וגם להימנע ממערכת בחירות נוספת, רביעית תוך שנה וחצי, בעיצומו של הגל השני של מגפת הקורונה.

לפי ליאל, המועמדים להרכבת הממשלה החלופית, במקרה שהצעת האי-אמון הקונסטרוקטיבית תעבור, יהיו ככל הנראה ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ, ושותפו הפוליטי לשעבר, יו"ר האופוזיציה וסיעת יש עתיד, יאיר לפיד.

לפי ציוציו של בנדר, הסבירות שאחד מהם יצליח להרכיב ממשלה אינה גבוה, בגלל התנגדותם של חברי הכנסת יועז הנדל וצבי הנדל לתמוך במועמד שייתמך על ידי הרשימה המשותפת ובגלל התנגדות של סיעת בל"ד לתמוך במועמד "ציוני".

עם זאת, בנדר מציין שקיימות שתי אפשרויות "תיאורטיות" להרכבת ממשלה חלופית: אחת – אם אחד משני המועמדים הרלוונטיים יצליח לשכנע גם את הנדל והאוזר וגם את חברי בל"ד לתמוך בו בכל זאת, לפחות עד לשלב שבו תתקיים הצבעה על אי-האמון והאמון במועמד הבא שיאפשר הרכבת ממשלת מיעוט בלעדיהם, והשני – שששת הח"כים של סיעת ימינה יתמכו.

בנדר כבר הרכיב "ממשלת צללים" דמיונית משלו לתרחיש של החלפת הממשלה, שבה לפיד אמור להיות ראש ממשלה, גנץ שר הביטחון וממלא מקום ראש הממשלה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שר החוץ, גבי אשכנזי שר החינוך, יו"ר ימינה נפתלי בנט שר הבריאות, שר המשפטים אבי ניסנקורן נשאר שר המשפטים וח"כ איילת שקד מתמנה לשרת הבינוי והשיכון או התחבורה. לא כל הגולשים של בנדר לקחו את דבריו ברצינות.

דפנה ליאל מצדה מזכירה לנו במה השיח הפוליטי היה אמור לעסוק אך אינו עוסק:

 

17:34 עריכה

טרור הבלונים מרצועת עזה חזר: מאז שעות הבוקר שוגרו מספר צרורות של בלוני תבערה מעזה שנחתו במספר מוקדים בעוטף עזה והציתו שבע שרפות בגזרה. אחת השרפות פרצה בחממה ביישוב נתיב העשרה הסמוך לגבול הצפוני של הרצועה. נזק נגרם למקום.

בשעות הצהריים עדכנה המשטרה כי בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה אותר באחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב. חבלן משטרה נטרל את הבלון ולא נגרם נזק.

טרור הבלונים מרצועת עזה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
טרור הבלונים מרצועת עזה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

 

17:41 עריכה

כמדי מוצ"ש בשבועות האחרונים, גם הערב מתכוונים להגיע אלפי ישראלים להפגנה למען התפטרותו של ראש הממשלה נתניהו, המתקיימת מול מעונו של רה"מ בדרך עזה וכיכר פריז בירושלים, ולהפגנות נוספות תחת אותה קריאה שמובילה תנועת הדגלים השחורים על גשרים ברחבי המדינה.

הפגנה נוספת, שהתקיימה גם היא מדי מוצ"ש ביולי בהשתתפות אלפי אנשים בכיכר גן צ'רלס קלור בתל אביב ומחתה על טיפולה הכושל של הממשלה במשבר הכלכלי, באבטלה ובהיעדר הפיצוי לעצמאים, הצטמצמה בהדרגה ככל שההפגנות בדרך עזה התעצמו ובמוצ"ש שעבר נעלמה לגמרי, וככל הידוע לא תתקיים הערב.

17:48 עריכה

"שנה אחרי כניסתה, שפיר בסכסוך רווי יצרים עם מייסדי המפלגה הירוקה". כך מדווחת כתבת אתר וואלה! ניוז, טל שליו. לפי הכתבה של שליו: "הח"כית לשעבר, שהייתה הנציגה הראשונה של התנועה בכנסת ה-22, נמצאת במאבק עם כמה מוותיקי המפלגה. מתנגדי שפיר טוענים כי היא מתנהלת בריכוזיות ומטילים ספק במחויבותה לאג'נדה הירוקה, ומנסים להחזיר את הכוח לידיהם". במפלגה הירוקה מסרו בתגובה: "אף סיעה לא פועלת בשקיפות כמונו".

סתיו שפיר הצטרפה למפלגה הירוקה והפכה לראש המפלגה אחרי שפרשה ממפלגת העבודה במערכת הבחירות לכנסת ה-22 (בחירות ספטמבר שעבר), והובילה את המפלגה לאיחוד עם מרצ ועם רה"מ לשעבר אהוד ברק במסגרת רשימת המחנה הדמוקרטי. שפיר נבחרה לכנסת ה-22 מטעם המחנה. בבחירות לכנסת ה-23 (האחרונות, במרץ השנה) שפיר והמפלגה הירוקה החליטו שלא להתמודד.

סתיו שפיר (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
סתיו שפיר (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

 

18:28 עריכה

חלק מהארגונים המובילים את המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכננים לקיים הערב צעוד הערב צעדה מגשר המיתרים שבכניסה לירושלים לכיכר פריז שבה מתקיימת העצרת השבועית נגד רה"מ, וזאת, למרות שקיבלו אישור משטרתי לכך. לפי ההיענות ברשתות החברתיות, בצעדה, שמתוכננת להתחיל ב-19:30, צפויים להשתתף אלפים. הצעדה מיועדת לעבור דרך הרחובות הראשיים ביותר של הבירה: שדרות שז"ר, שדרות בן צבי והרחובות בצלאל, בן יהודה וקינג ג'ורג'.

הארגונים החתומים על ההודעה על הצעדה הם "הלם תרבות", "קומי ישראל", "צעדת הנשים", "התעוררנו", "חזית ורודה", "אזרחיסט" ו"הבעלבתים". תנועת הדגלים השחורים ואוהל המחאה ברחוב עזה, לעומת זאת, לא הודיעו עד כה על השתתפות בצעדה.

המחאה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, 1 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
המחאה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, 1 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ממארגני הצעדה נמסר: "עוני, חולי וייאוש בעם, אלימות מינית מחרידה ברחובות, ועל אף שאנו בעיצומו של המשבר החמור בתולדות המדינה, ההנהגה המנותקת והמסואבת פשוט לא סופרת אותנו. הם עסוקים רק בעצמם. אנחנו יוצאים בהמונינו לרחובות ולצערנו, משטרת ישראל מסרבת לאבטח את הצועדים והצועדות. אנחנו אומרים למשטרה – לא ניתן לכם לדכא את המחאה. נצעד אתכם או בלעדיכם. תפקידכם להגן עלינו, תפקידנו להגן על מדינה קורסת".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "הצעדה לא קיבלה אישור מאחר שמדובר בשעות העומס בצאת השבת, וחסימת הכניסה והיציאה המרכזיות של ירושלים בשעות אלה תפגע באופן קשה במרקם החיים של תושבי העיר והמבקרים בה. גורם בכיר במשטרה צוטט באתרי החדשות המרכזיים כאומר: "הוצעו למפגינים חלופות לקיים תהלוכה באופן שיאפשר את שגרת החיים של התושבים, אך המארגנים בחרו שלא להישמע ולקיים את התהלוכה בניגוד לעמדת המשטרה – תוך כדי פגיעה בשגרת חיי התושבים".

גשר המיתרים בכניסה לירושלים (צילום: גידי אבינרי/פלאש90)
גשר המיתרים בכניסה לירושלים (צילום: גידי אבינרי/פלאש90)
18:49 עריכה

19:16 עריכה

19:21 עריכה

כ-150 בני אדם, רובם ככולם מהמגזר הערבי, הפגינו היום בצהריים בנצרת במחאה נגד הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות. ההפגנה נערכה ביוזמת בל"ד, בטענה כי קידום נרמול היחסים פוגע באינטרסים הפלסטיניים. במחאה השתתפו כל חברי הכנסת של בל"ד והיו"ר לשעבר ג'מאל זחאלקה.

מטאנס שחאדה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
19:31 עריכה

מפגינים מהחברה הערבית שמוחים על ריבוי האלימות והפשיעה במגזר, ביניהם ווטפא ג'באלי שצעדה מחיפה לירושלים, יצטרפו הערב להפגנה נגד רה"מ בירושלים

19:32 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מעודד את המפגינים:

19:39 עריכה

"אם יש אמת בחשדות נגד נתניהו בפרשת הצוללות מדובר בבגידה של נתניהו בביטחון מדינת ישראל". כך אמר הערב ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, וממובילי המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, בראיון שהעניק הערב לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12. לדברי גילון: "יש לפתוח בחקירה של פרשת הצוללות ופרשת המניות כאחד".

לדברי גילון: "המשטרה שגתה מאוד שפינתה אותנו. אני חושב שהמשטרה קיבלה הנחיה פוליטית לפנות אותנו. אני ניהלתי מו"מ עם בכירי המשטרה, שאותם אני מכיר כקצינים מאוד מקצועיים, ולא הבנתי מה הרעיון לפנות אוהל למרחק של 12 מטר כשידעו שאנחנו נתנגד".

גילון נשאל בראיון גם על השמועות שמתרוצצות ברשת, לפיהן כביכול ביים את פציעתו במהלך פינוי המאהל מול מעון רה"מ, והשיב: "הדברים שאמרו עליי ברשתות החברתיות הם פייק ניוז מוחלט. לצערי, פייק ניוז בימים אלה הם המפעל היחיד שלא נפגע מהמשבר הכלכלי".

כרמי גילון, מהעותרים לבג"ץ, הבוקר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כרמי גילון, מהעותרים לבג"ץ, הבוקר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
19:48 עריכה

"זה בלתי נתפש בעיניי שיש אפשרות שנלך שוב לבחירות שעולות 10 מיליארד שקל". כך אמר הערב שר החוץ גבי אשכנזי בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12. לדברי אשכנזי: "נתנינו לא הולך לבחירות בגלל התקציב. הוא רוצה הגנות למשפט שלו ואנחנו לא מוכנים לתת אותן. הוא רוצה לבחור את פרקליט המדינה הבא. זה לא יקרה, אנחנו נעמוד בהבטחות לבוחרים שלנו ולציבור ולא ניתן לפגוע בשלטון החוק".

כשהמראיינת, רינה מצליח, שאלה את אשכנזי, האם הוא חושב שהשותפות של מפלגתו כחול לבן עם נתניהו בממשלה הוכיחה את עצמה, אמר אשכנזי: "הממשלה הזאת היא לא החלום של אף אחד אבל טוב שהיא קיימת. הצטרפנו ושילמנו מחיר ובזכות קיומה של הממשלה יש כסף ואפשרות לטפל בקורונה ובפיצוי של האזרחים ובמשבר הכלכלי".

לדברי אשכנזי: "אני שלם עם קיום הממשלה ועם הבחירה שלנו ואנחנו לא רוצים בחירות, אם נתניהו לא יפרק את הממשלה הזאת חלילה אנחנו נישאר בממשלה, לא בשבילנו או בשביל נתניהו אלא בשביל העסקים הקורסים והאנשים שלא יודעים איך לקנות תיק בית ספר בשבוע הבא".

מצליח שאלה את אשכנזי, כיצד הוא מתייחס לעובדה שנתניהו לא שיתף אותו ואת גנץ על הסכם השלום עם איחוד האמירויות ועל פרטיו, והזכירה לו שנתניהו רמז שלא סמך עליהם שלא ידליפו את הפרטים, ואשכנזי ענה: "זה אומר בכלל על מי שמתנהל ככה. האם בני גנץ היה נוהג ככה?"

"ההסכם הזה הוא טוב למדינת ישראל, הוא הישג, אני מברך את הנשיא טראמפ", אמר אשכנזי, "אבל זה לא תקין שלא עדכנו את הדרגים המקצועיים ואת השותפים שלו. זה מזכיר את מנהרות הכותל, את פרשת הצוללות. אני מקווה שאין שם דברים שהוא לא דיווח עליהם לציבור ומסכנים את ביטחון המדינה".

"במשמרת שלי תקפנו בסוריה. שנים תקפנו. מי הלך לאולפנים אחרי שלושה ימים והתרברב? נתניהו. הטענה שלו ששני רמטכלים לשעבר ילכו לאיראנים היא פשוט מבישה".

על השאלה, מה דעתו על הודעות הנשיא טראמפ, מהן עולה שנתניהו הסכים למכירת נשק אמריקאי מתקדם כולל מטוסי F35 לאמירויות, אמר אשכנזי: "דיברתי עם שר החוץ של האמירויות ושוחחנו בחום על הנורמליזציה בין המדינות. לא שמעתי ממנו דבר על עסקה כזאת, ואני לא מעלה על דעתי שאפילו נתניהו נתן יד למעשה כזה שפוגע בעליונות האווירית של ישראל".

מצליח שאלה את אשכנזי על היוזמה של סיעת מרצ להגיש "הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית" שעשויה, תיאורטית, להביא לכך שנתניהו יוחלף בלא בחירות – במידה וכחול לבן תתמוך בה. אבל אשכנזי שפך מים צוננים על הרעיון.

"אין היתכנות לממשלה חלופית", אמר אשכנזי, "זה ספין בחירות ותו לו, זה לא רציני. זה טריקי, אין לזה 61 אצבעות". כשנשאל מדוע זהו ספין ומדוע שלא יצטרף לממשלה כזאת ויאפשר את קיומה אשכנזי המשיך לבטל את הרעיון בזלזול ולא ממש ענה לשאלה.

גבי אשכנזי (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
גבי אשכנזי (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
20:09 עריכה

המפגינים נגד נתניהו החלו בצעדה מגשר המיתרים למעון רה"מ והם חוסמים צירי תנועה ראשיים בירושלים. כעת (20:00) נראה כי המפגינים חוסמים את שדרות הרצל ודרך בגין הסמוכות לתחנה המרכזית בכניסה לעיר וכי המשטרה מנסה לדחוף את המפגינים אל המדרכות מבלי להתעמת איתם בכוח:

20:24 עריכה

אלפי מפגינות ומפגינים יצאו הערב לרחובות במחאה על החשד לאונס מזעזע של נערה בת 16 באילת, בהמשך להפגנות שהתקיימו ביום חמישי.  ההפגנות מתקיימות ברחובות, קריית אונו, צומת קסטינה, נתניה, כפר יונה, באר שבע, נס ציונה, עפולה, חיפה, גליל עליון, מועצה אזורית אשכול, אשדוד, כפר סבא, אשקלון, ראש העין, יבנה, תל אביב, קרית ביאליק, ראשון לציון, כמיאל, צומת אל על, צומת עתלית, גבעתיים, מודיעין ורמלה.

מחר יקיימו חברות מרכזיות במשק שביתת הזדהות בת כמה דקות עם הנערה ועם קרבנות האלימות המינית. בין החברות שהודיעו שיצטרפו לשביתה נמנות פסגות, התעשייה האווירית, קרסו ו-AIG ישראל.

הפגנת הזדהות עם קרבן האונס באילת (צילום: פלאש 90)
הפגנת הזדהות עם קרבן האונס באילת (צילום: פלאש 90)

 

20:32 עריכה

"תוכנית 'רמזור תאושר כי היא הדרך היחידה לעצור את התפשטות הקורונה בלי להטיל סגר ולעצור את כל המדינה, לנצח את הקורונה לא מירושלים אלא מהיישובים". כך אמר הערב פרוייקטור הקורונה רוני גמזו בראיון בחדשות ערוץ 12, בתשובה לשאלה מדוע תוכנית "רמזור" טרם אושרה".

כשהמראיינת קרן מרציאנו הציגה בפני גמזו תמונות ממועדון בבאר שבע שבו הייתה התקהלות ועבירה לכאורה על ההוראות, אמר גמזו: "אלה תמונות מעצבנות שצריכות להטריד את המשטרה ואת עיריית באר שבע. האכיפה אינה מספקת והמשטרה והרשויות המקומיות צריכות לשפר אותה".

"בירכא הייתה תחלואה קשה ונכנסו עם צה"ל תוך כמה ימים ושינינו כמה דברים. את המודל הזה של מה שעשינו בירכא צריך ליישם במקומות אחרים".

בהתייחסו לפתיחת שנת הלימודים אמר גמזו: "קיבלתי את המלצת קבינט המומחים שרובם שאפשר לפתוח את שנת הלימודים במתווה הזה לכל הגילאים מלבד בערים האדומות. בלי התחבקויות והסתחבקויות ועם סדר, אבל צריך לפתוח".

בהתייחסו לשאלת הטיסות לאומן: "אין טיסות וזהו. הממשלה צריכה להפסיק את הטירוף הזה. זה יכול לקרב אותנו לסגר, הממשלה צריכה להיות נחושה ולהגיד לחסידים לא לנסוע לאומן, תיסעו בחג אחר, זה פיקוח נפש".

רוני גמזו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
רוני גמזו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
20:51 עריכה

מאות המוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים בצעדה מגשר המיתרים שבכניסה לירושלים לכיכר פריז, מבלי שקיבלו אישור משטרתי לכך. השוטרים לא מצליחים בשלב זה לחסום את הצועדים, שממשיכים בתהלוכה לכיוון בלפור בניגוד להוראות המשטרה.

כעת (20:40) המשטרה חוסמת את הירידה לכיוון רחוב בצלאל, והצועדים פנולכיוון משרדי הממשלה, הכנסת ובית המשפט העליון. חלק מהמפגינים ניסו להיכנס לכנסת דרך בית המשפט אך חזרו כשראו שאין מעבר. בגלי צה"ל דווח כי
"המפגינים משחקים עם המשטרה חתול ועכבר: השוטרים מנסים לחסום את הכניסה לכיכר של הכנסת. השוטרים עמדו בשורה, הצליחו בהתחלה לכמה שניות, אבל זה לא החזיק הרבה יותר מזה".

במקביל, מפגיני "הדגלים השחורים" ממשיכים להפגין בעשרות גשרים וצמתים ברחבי הארץ, וכ-500 איש מפגינים גם מול ביתו של נתניהו בקיסריה. בנתניה התעמת נהג עם מפגינים וקרע שלט.

מפגינים חוסמים כבישים סמוך לתחנה המרכזית בירושלים (צילום: פלאש 90)
מפגינים חוסמים כבישים סמוך לתחנה המרכזית בירושלים (צילום: פלאש 90)
20:58 עריכה

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, שלי יחימוביץ', מפרסמת מסמכים המפריכים, לטענתה, את החשדות כביכול נגד שר המשפטים אבי ניסנקורן שפורסמו לאחרונה מכיוונו של ראש הממשלה נתניהו ומוכיחים לכאורה שהתיק של ניסנקורן נסגר לחלוטין:

21:14 עריכה

צעדת המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו עזבה את קריית הממשלה והמפגינים צועדים ברחוב רמב"ן ברחביה, סמוך לדרך עזה וכיכר פריז שבה מתקיימת עצרת המחאה המרכזית. רבים מרחובות רחביה נחסמו במהלך הצעדה.

למרות איומי המשטרה לא לאפשר את הצעדה, בגלי צה"ל מדווחים כי עד כה לא בוצע מעצר אחד. עוד מדווחים בגל"צ כי במהלך מרבית הצעדה, המשטרה הצליחה להבריח את הצועדים מצירים מרכזיים ולהפנות אותם לרחובות צדדיים יותר ולמנוע את חסימת הצירים.

מפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו צועדים בירושלים, 22 לאוגוסט 2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
מפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו צועדים בירושלים, 22 לאוגוסט 2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
21:18 עריכה

מסיעת הליכוד נמסר בתגובה לדברים ששר החוץ, גבי אשכנזי, אמר הערב בראיונות בגלי צה"ל ובערוץ 12 שבהם תקף את ראש הממשלה נתניהו: "גבי אשכנזי ממשיך להיות חתרן בלתי נלאה. עד הרגע האחרון אשכנזי ממשיך לעשות כל מאמץ לגרור את ישראל לבחירות כדי להדיח את גנץ. מוטב שיחלק ציונים במה שהוא מתמחה: הדלפות ביטחוניות חמורות, סיכול מועמדים לרמטכ"לות וחתירה פלילית נגד הדרג המדיני".

21:20 עריכה

21:21 עריכה

ח"כ בוגי יעלון קורא לשרי כחול לבן לתמוך ביוזמת מרצ להפיל את הממשלה בלא פיזור הכנסת ולהחליף את נתניהו:

21:27 עריכה

המשטרה מנסה לפזר את צעדת המחאה בירושלים נגד ראש הממשלה נתניהו. המוחים, שצעדו מגשר המיתרים דרך קריית הממשלה לשכונת רחביה במטרה להגיע סמוך למעון רה"מ ולהצטרף לעצרת המחאה המתקיימת שם, הגיעו קרוב מאוד ליעד – עד רחוב רמב"ן – בלא עימותים אלימים עם המשטרה.

אבל בינתיים הגיעה השעה 21:30, שבה המשטרה אמורה לפזר את ההפגנות או להשתיק אותן, בהתאם להחלטת בג"צ, וממש בזמן ששתי ההפגנות עמדו להיפגש המשטרה החלה המשטרה לפזר את שתיהן באמצעות יחידות פרשים ושוטרי יס"מ.

שוטרים מבצעים כעת (21:15) מעצרים של מפגינים וחוסמים את דרכם לעצרת, ובמקביל מבצעים מעצרים גם בעצרת בדרך עזה.

עוד נדבר על הסרטון הזה. סגן ניצב ניסו גוואטה(הזכור ממחוז ירושלים) מאבד את זה הערב בצעדה לבלפור.

פורסם על ידי ‏‎Nir Hasson‎‏ ב- יום שבת, 22 באוגוסט 2020

21:42 עריכה

בחירות או ספין של איומים בבחירות? יומיים לפני הדד-ליין להעברה או דחייה של העברת התקציב, ובמקביל להתגוששויות בין הליכוד לכחול לבן, אתרי החדשות מדווחים שבשתי הליכוד מתקרבים לפשרה.

האתרים מצטטים גורמים בכירים, עלומי שם, בליכוד ובכחול לבן שמעידים כי "במערכת הפוליטית, ובעיקר בקואליציה בראשות בנימין נתניהו מחד ובני גנץ מאידך, מביעים הערב אופטימיות לקראת אפשרות של פתרון במשבר בין הליכוד לכחול לבן ומניעת הליכה לבחירות. בשתי המפלגות נוטים לאמץ את הצעת הפשרה של ח"כ צבי האוזר מדרך ארץ".

בנימין נתניהו וצבי האוזר (צילום: Kobi Gideon / Flash90)
בנימין נתניהו וצבי האוזר (צילום: Kobi Gideon / Flash90)
22:13 עריכה

גלי צה"ל מדווחים כי במהלך נסיונות המשטרה לפנות את ההפגנות נגד נתניהו בדרך עזה בירושלים הושלכה אבן לעבר השוטרים, ככל הנראה על ידי אחד המפגינים. שוטר אחד נפגע ונזקק לטיפול רפואי.

22:17 עריכה

אישים פוליטיים מצייצים מההפגנות נגד רה"מ בירושלים:

 

 

 

22:24 עריכה

ובינתיים, בישיבות, לקראת חודש אלול ועל רקע העלייה בתחלואה בקורונה במגזר החרדי והדתי:

22:25 עריכה

על רקע המשבר הפוליטי והאיום בבחירות בוטלה ישיבת הממשלה השבועית, המתקיימת מדי יום ראשון, שהייתה אמורה להתקיים מחר.

 

22:29 עריכה

22:42 עריכה

בעקבות הפיזור האלים של ההפגנות נגד רה"מ בירושלים, שבו תועדו שוטרים מכים מפגינים – ביניהם גם סגן ניצב – יו"ר האופוזיציה דורש לחקור את המשטרה:

22:49 עריכה

המשטרה הגיבה לאירוע, שבו נראה קצין אגף המבצעים של מרחב ציון במשטרה, סגן-ניצב ניסו גואטה, מכה מפגינים בברוטליות בהפגנות נגד רוה"מ בירושלים. מהמשטרה נמסר: "המפגין הוא זה שתקף את הקצין. רואים בסרטון שהוא שולח יד לכיוון פניו ומנסה לתלוש לו את המסכה. המפגין נעצר בגין תקיפת שוטר".

מתנועת "הדגלים השחורים" נמסר בתגובה: "אנו קוראים לפיטוריו המיידים של סגן ניצב ניסו גואטה".

המשטרה מפזרת מפגינים נגד ראש הממשלה בירושלים, 22.8.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
המשטרה מפזרת מפגינים נגד ראש הממשלה בירושלים, 22.8.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
07:06 עריכה

30 מפגינים נעצרו ושלושה שוטרים נפצעו אמש במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. לפי החשד, המוחים שנעצרו הפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים בהפגנה. מאות מוחים צעדו מגשר המיתרים לכיכר פריז, אף שלא ניתן אישור לתהלוכה זו. שוטרים תועדו מכים מפגינים. לדברי המשטרה, אנשיה הפעילו כוח סביר. בהפגנה לקחו חלק כעשרת אלפים מוחים.

קצין משטרה בדרגת סגן ניצב, ניסו גואטה, תועד כשהוא מכה מוחים בהפגנה אמש. לדברי הקצין, המפגין, שכלפיו הפעיל כוח, הוא זה שתקף אותו. במשטרה אמרו שהדברים ייבדקו.

סגירה