מד"א תדון בתלונות של מתנדבים צעירים שהושפלו

ועדת המשמעת של מד"א תדון בעשרות עדויות על התעמרות והשפלת בני נוער המתנדבים בתחנת רחובות, על ידי ציון בוארון ● בעקבות תחקיר זמן ישראל זרמו למד"א פניות מצד הורים, בכירים במשרד החינוך ובכירים במועצה לשלום הילד - כולל דרישה להדחתו של אחראי המתנדבים ● מד"א בתגובה: "הטענות ייבדקו"

ציון בוארון, יו"ר סניף מד"א רחובות ויו"ר ועד המתנדבים
ציון בוארון, יו"ר סניף מד"א רחובות ויו"ר ועד המתנדבים

אחראי המתנדבים בתחנת מגן דוד אדום ברחובות, ציון בוארון, זומן להופיע בשבוע הבא בפני ועדת משמעת שתקבע את עתידו המקצועי, זאת בעקבות תחקיר זמן ישראל שהביא עדויות על התעמרות בבני הנוער המתנדבים בתחנה. בפני הוועדה יופיעו נערים ונערות שמתנדבים בתחנה, והתלוננו על השפלות.

בשבועיים האחרונים זרמו לראשי מד"א פניות מצד הורים, בכירים במשרד החינוך ובכירים במועצה לשלום הילד, במחאה על ההתעלמות מההתעמרות המתמשכת של בוארון, וזאת על אף התלונות הקשות שהוגשו נגדו במשך שש שנים לפחות.

בוארון משמש כיו"ר תחנת מד"א רחובות וכאחראי המתנדבים זו הקדנציה השלישית ברציפות. בעבר נדונו תלונות שהוגשו נגדו לפחות פעמיים בוועדות משמעת בארגון, על השפלות, שיימינג, התעמרות, ושיח לא ראוי מול המתנדבים.

למרות שחלק מהתלונות נמצאו מוצדקות, ואף מצוינות ככאלה בכתובים, הנהלת מד"א נמנעה מנקיטת צעדים נגדו. בוארון, האחראי על מאות בני נוער בכל שנה, נותר האיש החזק בתחנת מד"א רחובות, הנחשבת לאחת הגדולות בארץ.

אלי בין, מנכ"ל מד"א (צילום: דוברות מד
אלי בין, מנכ"ל מד"א (צילום: דוברות מד"א)

בתחקירי זמן ישראל נחשף כי במסגרת ניהול המתנדבים בתחנה, בוארון נוהג "לסמן" מתנדבים שאינם מוצאים חן בעיניו, ולרדת לחייהם באופן שיטתי.

לפי העדויות, הוא מנה את כישלונותיהם בפומבי, ריכל עליהם עם חבריהם (ללא נוכחותם), מנע מהם יציאה להכשרות מקצועיות ועלייה לאמבולנסים, איים בהדחתם מההתנדבות, ולעתים אף עשה להם ביוש (שיימינג).

מהעדויות עלה כי בוארון האשים צעירים שהעזו להיעדר ממשמרת בגלל עומס בלימודים או בגלל מגבלות הקורונה ב"רשלנות" או ב"חוסר מקצועיות", כולל האשמות קשות, חלקן מופרכות לחלוטין, ללא סימוכין.

נערים ונערות סיפרו לזמן ישראל על ייאוש מתמשך, פרצי בכי קבועים, ותחושות של השפלה מצד צעירים וצעירות המגיעים לתחנה להתנדב.

ועד הפעולה של ההורים מאזור השפלה פנה לאחרונה למנכ"ל מד"א, אלי בין, ולראשי הארגון, במכתב המאשים אותם בהפקרת המתנדבים הצעירים:

"עם פרסום הכתבה נחשפנו להיקפה הרחב של התופעה. מתברר שאין ילד בתחנה שלא מכיר את התנהלותו של ציון, בין אם חווה אותה על בשרו או שמע עליה מחבריו. הרוב הדומם שנפגע, מפחד להיחשף ולהתלונן בשל היראה מציון. די בעובדה זו כדי להמחיש את האווירה הקשה בתחנה".

עוד טוענים ההורים על התעלמות קבועה של ראשי מד"א מתלונותיהם:

"גם אנחנו ניסינו להתלונן באופן פרטני ונענינו ב'לך ושוב'. הגישה שמבוטאת… גם על ידי כמה מבכירים בארגון לפיה 'מי שלא מתאים לו – יכול לעזוב' – אינה מקובלת עלינו, לא כאזרחים ולא כהורים. לאור כל אלה אנו דורשים את השעייתו של בוארון מתפקיד אחראי המתנדבים בתחנה".

גם במערכת החינוך מתארגנת בשבועות האחרונים יוזמה לעצור את ההתעמרות בתחנה רחובות, ומנהלי בתי הספר התיכון הגדולים באזור הודיעו במכתב להנהלת הארגון כי יפסיקו לשלוח תלמידים להתנדבות בתחנה.

בתגובה לכתבות התחייבו במד"א לטפל בתלונות ברצינות: "הטענות החדשות ייבדקו באופן מעמיק. הנהלת מד"א מטפלת בכל תלונה במלוא הרצינות ופועלת בהתאם לממצאים, ככל שיהיו. יצוין, כי ציון בוארון נבחר לשמש כיו"ר המתנדבים בתחנה, בהליך בחירות דמוקרטי ע"י מתנדבי התחנה במשך שלוש קדנציות".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 417 מילים ו-1 תגובות
סגירה