זומן לחקירה בהולה בעקבות ראיון על האלימות שספג בהפגנה

צילום מסך מתוך הסרטון בו דוחף סגן ניצב ניסו שחם את המפגין אביחי גרין
צילום מסך מתוך הסרטון בו דוחף סגן ניצב ניסו שחם את המפגין אביחי גרין

בסרטון בו נראה סגן ניצב גואטה נוהג באלימות, ישנו בחור בחולצה כחולה. מהסרטון עולה שבחור צעיר זה עומד במקום בלא לבצע שום מעשה אלים. לפתע הוא סופג את המכה הראשונה מצד סגן ניצב גואטה. או אז מתנפל גואטה על המפגין השני וחובט בו באלימות חמורה.

הבחור הצעיר בחולצה הכחולה הוא אביחי גרין. הבחור הכי נורמטיבי שיש. חטאו היחיד היה שעמד במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. הוא התראיין שלשום וסיפר על האלימות שספג.

אתמול בבוקר זומן אביחי לחקירה בהולה במשטרת מחוז ירושלים. הוא ביקש להבין מדוע. נמסר לו שהוא חשוד אך לא נמסר לו מהי העבירה בה הוא חשוד. הוא נדרש להתייצב מיידית. אביחי גר בת"א. הוא התייעץ עמי. הנחיתי אותו להתייצב אך ורק בתיאום עמי ותוך פרק-זמן סביר. אזרח שומר חוק אמור להגיע לתחנת המשטרה. אבל אין סיבה להיכנע לניסיון הפחדה מביש.

במקביל החלטנו שאביחי יתלונן במח"ש. מדובר בהתנהלות חמורה במיוחד מצד משטרת ישראל.

צעיר נורמטיבי שמפגין בשל מחויבותו לשלטון החוק, למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם, סופג אלימות משטרתית, מוחה על כך בצורה הכי מתבקשת, מתראיין על כך, ובעקבות זאת מזומן לחקירה כחשוד באופן מיידי, מבלי שנמסר לו מהו תוכן החשד ועל אף שברור לחלוטין שלא עבר שום עבירה. זה כל כך מופרך. כל כך רקוב. כל כך חמור.

צעיר נורמטיבי שמפגין בשל מחויבותו לשלטון החוק, למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם, סופג אלימות משטרתית, מוחה על כך בצורה הכי מתבקשת, מתראיין על כך, ובעקבות זאת מזומן לחקירה כחשוד באופן מיידי, מבלי שנמסר לו מהו תוכן החשד

בתום חקירתו נדרוש לגנוז את תיק החקירה נגדו ונעמוד על כך שמח"ש תמצה את הדין עם מי שאחראי על האלימות וגם עם מי שאחראי על הזימון המופרך לחקירה בניסיון להפחיד אזרח נורמטיבי.

על משטרת ישראל להבין: תפקידה הוא להגן על המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם והאזרח. ומי שימעל בתפקידו, ימצא עצמו סופג תגובה תקיפה בהתאם לחוק. תגובה תקיפה מאד.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 286 מילים ו-1 תגובות
סגירה