מסע הבחירות לכנסת ה-24 יתנהל מתוך הממשלה

"מה יקרה בחודשים הקרובים?" נאנח אמש שר בליכוד ביציאה ממשכן הכנסת, "נמשיך לריב, אבל הפעם זה יהיה הרבה יותר אכזרי והרבה יותר קשוח" ● הווליום, שכבר הפך בלתי נסבל, רק יגבר מעתה וישבור שיאים חדשים של וולגריות וכיעור ● ישראל קיבלה את הממשלה הכי גרועה בימים הכי גרועים שלה, והעתיד מבשר רק רע ● פרשנות

בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020 (צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)
יהונתן סמייה, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020

אמש, לקראת חצות, פגשתי ביציאה ממשכן הכנסת שר בכיר בליכוד, מותש וטרוט עיניים. השר שירך את דרכו למכונית שחיכתה לו בלי הרבה חדווה. כמה דקות קודם לכן הוא התראיין באחד הערוצים ודיבר על אחריות לאומית, פיוס ושיתוף פעולה בין כל חלקי הממשלה.

שאלתי את השר הבכיר מה באמת יקרה בממשלה ב-120 הימים הבאים, אחרי שהכנסת דחתה את ההצבעה על התקציב. "מה יקרה?", נאנח השר, "נמשיך לריב, אבל הפעם זה יהיה הרבה יותר אכזרי והרבה יותר קשוח".

נדמה לי שזה התיאור המסכם הטוב ביותר שיכולתי לקבל בסופו של יום נוסף עמוס אירועים, דרמות וספינים בפוליטיקה הישראלית הסוערת. ישראל הולכת לארבעה חודשים של סיוט ממשלתי.

בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020 (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020 (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

כולם מבינים שהכנסת תתפזר אחרי שהתקציב לא יעבור, ב-23 בדצמבר. מסע הבחירות לכנסת ה-24 יתנהל מתוך הממשלה, ובעצם הווליום שכבר הפך בלתי נסבל רק יגבר מעתה וישבור שיאים חדשים של וולגריות וכיעור.

אף אחד הרי לא מצפה שבנימין נתניהו ובני גנץ ישתפו פעולה אחרי שהחליפו האשמות קשות אתמול. גנץ אפילו העלה את רף האיום והודיע – תם עידן ההשפלות והמידור מצדו של ראש הממשלה. עוד נראה.

אף אחד הרי לא מצפה שבנימין נתניהו ובני גנץ ישתפו פעולה אחרי שהחליפו האשמות קשות אתמול. גנץ אפילו העלה את רף האיום והודיע – תם עידן ההשפלות והמידור מצדו של ראש הממשלה. עוד נראה

נתניהו, בהבעת פנים קודרת לכאורה, השיב כי הוא סופג התקפות בלתי פוסקות מכחול לבן. כל כך נוגע ללב. ההשתלחות הבוטה והמופרכת של נתניהו בשר המשפטים אבי ניסנקורן רק שלשום (ראשון) בערב הייתה לבטח רק פטה מורגנה.

בכלל, ההתנצחות אמש בין נתניהו וגנץ היה אירוע מתגלגל ומדהים למראה, שרק חידד את הפערים בין ליגת העל הפוליטית בה משחק ראש הממשלה והליגה למקומות עבודה שבה מדשדש החליפי.

גנץ הודיע כי יכנס מסיבת עיתונאים וימסור הצהרה דרמטית. נתניהו השיג את תוכן הנאום שלו בלי הרבה מאמץ, והעלה מיד סרטון שבו הסביר כי הוא מתנגד לבחירות ולכן יתמוך בהצעת החוק של ח"כ צבי האוזר שדוחה את העברת התקציב.

אחרי הווידאו של נתניהו, כשגנץ הודיע כי "ראש הממשלה לא יאיים על עם ישראל בבחירות", זה נשמע כבר מיושן ולא רלוונטי. נתניהו שוב גנב את ההצגה וגנץ הפך לבדיחה שרצה במסדרונות כנסת. גם בכחול לבן נשכו את השפתיים במבוכה.

"אם כבר אתה מתלונן על כל מה שעברת ומרים כזו מתקפה על ראש הממשלה, תסיים אותה באיזה קרשנדו, אפילו בחירות, ואל תתקפל בלי כלום", אמר חבר כנסת במפלגה. "הרי כולם יודעים שאתה חוזר לממשלה הזו ומנופף שוב באקדח בלי כדורים. אפילו התקציב שהתקבל בסוף הוא חד- שנתי, ונגד זה הרי נלחמת כל הדרך".

"אם כבר אתה מתלונן על כל מה שעברת ומרים כזו מתקפה על ראש הממשלה, תסיים אותה באיזה קרשנדו, אפילו בחירות, ואל תתקפל בלי כלום. הרי כולם יודעים שאתה חוזר לממשלה הזו ומנופף שוב באקדח ריק"

ההערכה בצמרת הליכוד הייתה כי נתניהו קיבל את ההחלטה הסופית לדחות את פיזור הכנסת ואת הבחירות דווקא אחרי השיחה שקיים עם מזכיר המדינה מייק פומפאו אתמול. בכיר בתנועה הסביר את המהלך הצפוי:

"ראש הממשלה ירצה להודות לטראמפ על ארבע שנים נפלאות מבחינתו ולעזור לו בבחירות. טראמפ ירצה מצדו לעזור לנתניהו. לקראת הבחירות בנובמבר בארצות הברית יהיה מהלך שלום גדול במזרח התיכון, עם כמה מדינות חשובות, שישנה את המציאות. נתניהו עצמו ילך עם זה לבחירות במרץ. זה יאפיל גם על המשפט שלו".

"היום די ברור שיהיו פריימריז בליכוד בינואר הקרוב, כי נתניהו ירצה לקבוע את הרשימה לכנסת. אולי הוא אפילו יקיים פריימריז על ראשות התנועה כדי לקבע שוב את המעמד והמנהיגות שלו", סיכם הבכיר.

"היום די ברור שיהיו פריימריז בליכוד בינואר הקרוב, כי נתניהו ירצה לקבוע את הרשימה לכנסת. אולי הוא אפילו יקיים פריימריז על ראשות התנועה כדי לקבע שוב את המעמד והמנהיגות שלו"

הצעת החוק של צבי האוזר עברה בסוף בקלות ברוב של 37:67 קולות. הכנסת יוצאת ביום חמישי לפגרה של שבוע, זמן טוב לצבור כוחות ולחזור לריב על כל הנושאים שלא ממש נפתרו אתמול: תקציב המדינה הקבוע; המינויים הבכירים, בעיקר של המפכ"ל ופרקליט המדינה; תקנון הממשלה שיבטיח חלוקה פריטטית; וכל השאר.

ישראל קיבלה את הממשלה הכי גרועה בימים הכי גרועים שלה, והעתיד מבשר רק רע.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ישראל שהיא מדינה גזענית , עם אוכלוסיה שחלקה הבור ורפה השכל מתרבה במהירות מקבלת את מה שמגיע לה. אם 1 מכל 2 אזרחים מצביע לנאשם בשוחד, שקרן פתולוגי ואיש שהוא חלאה גמורה אז רק קריסה טוטאלית... המשך קריאה

ישראל שהיא מדינה גזענית , עם אוכלוסיה שחלקה הבור ורפה השכל מתרבה במהירות מקבלת את מה שמגיע לה. אם 1 מכל 2 אזרחים מצביע לנאשם בשוחד, שקרן פתולוגי ואיש שהוא חלאה גמורה אז רק קריסה טוטאלית יכולה לעשות שינוי. והקריסה קרובה מתמיד.

עוד 623 מילים ו-1 תגובות
סגירה