משלחת ישראלית ואמריקאית תצא לביקור באבו דאבי ביום שני

נתניהו מכחיש שביקש מהנשיא האוקראיני להגביל את מספר הישראלים שמגיעים לאומן ● סגן השר יברקן חולה בקורונה ● גמזו: "מצבנו מורכב מאוד" ● הממשלה אישרה 300 מיליון שקל לסבסוד צהרונים ● סמוטריץ׳: ליברמן פתח מפעל יבוא של מנדטים לא יהודיים ● בהסתדרות המורים מאיימים לשבש את פתיחת שנת הלימודים

אבו דאבי (צילום: Kamran Jebreili, AP)
Kamran Jebreili, AP
אבו דאבי, 19 במאי 2014
21:34 עריכה

ראש המל"ל מאיר בן שבת יעמוד בראש משלחת שתצא לאבו דאבי ביום שני הקרוב כדי לקדם את הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאמירויות.

במקביל, תצא לשם משלחת אמריקנית הכוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה"ב ואבי ברקוביץ', השליח המיוחד למו"מ בינ"ל.

לפי הודעת לשכת רה"מ, השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד.

למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים ובראשם מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הביטחון, ר' רשות התעופה האזרחית ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:
"הנחיתי את ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת לצאת בראש משלחת ישראלית-מקצועית לשיחות באיחוד האמירויות בשבוע הבא. המשלחת הזאת תפעל, יחד עם צוות אמריקני ועם צוות מקביל של איחוד האמירויות, לקדם את השלום והנורמליזציה בן ישראל לאיחוד האמירויות.

"זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום. אני מקווה שגם אתם אזרחי ישראל תוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם".

21:17 עריכה

אדם שהפגין בבלפור, התראיין לכאן 11 וסיפר שהותקף על ידי סגן ניצב ניסו גואטה, זומן לחקירה והמשטרה דרשה להרחיקו מהזירה לשבועיים. הוא סרב לחתום על ההרחקה ומחר הנושא ידון בבית המשפט. גואטה חזר לתפקידו ויהיה בבלפור במוצ"ש.

21:10 עריכה

בלון תבערה נחת במגרש כדורסל בלב העיר נתיבות. נערים ששיחקו במגרש שמעו את הפיצוץ ולא נפגעו.

20:26 עריכה

ח"כ מיקי זוהר פועל לצמצם את מספר הטסים לאומן וקורא לבדיקות בעליה ובירידה מהמטוס ולבידוד לאחר החזרה לישראל.

20:14 עריכה

עימות בין שרי הליכוד. לפי דיווח בכאן 11, ישראל כ"ץ מנסה להעביר סמכויות ממשרד התחבורה למשרד האוצר ונתקל בהתנגדות של שרת התחבורה מירי רגב. שר האוצר צוטט באמירה הבאה: "מירי רגב לא מכירה אותי, שלא תשחק איתי משחקים".

20:04 עריכה

סגן השר גדי יברקן נמצא חיובי לקורונה ועדכן על כך הערב את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף. היום האחרון בו שהה במשכן היה יום שני, (ה-24 באוגוסט).

בהודעה שהוציא ניצב גריף הערב לבאי המשכן, באמצעות מחשבי הכנסת, ציין כי הוא מבקש מכל מי שהיה במגע עם סגן השר או בקרבתו, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.‬

ניצב גריף הדגיש בפנייתו כי הכנסת ממשיכה ופועלת לעריכת בדיקה וחקירה אפידמיולוגית ביחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות. ביום ראשון עדכנה גם השרה פנינה תמנו-שטה כי היא נדבקה בקורונה.

19:33 עריכה

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הגיע לחרטום היום בטיסה מישראל. הוא פגש את ראש הממשלה הסודני עבדאללה חמדוכ והדגיש את התמיכה האמריקאית בממשלת המעבר הסודנית והשניים דנו במחוייבות של סודן להעמקת הקשרים עם ישראל ובהתפתחויות החיוביות ביחסים בין המדינות.

19:12 עריכה

דנה כשדי תובעת חצי מיליון שקל מיאיר נתניהו לאחר שלטענתה יצר את הרושם כאילו יש לה מערכת יחסים אינטימית עם בני גנץ.

18:38 עריכה

משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה היום במכתב למשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, וליועצת המשפטית למשטרת ישראל, תנ"צ איילת אבישר, בדרישה שיסיימו את גיבוש הנוסחים החדשים של הנחיית היועץ ופקודת המטה הארצי בעניין חופש ההפגנה ובנושא רישוי הפגנות.

זאת, לאחר שלפני שלוש שנים הורה בג"ץ למשרד המשפטים לתקן את ההנחיות האמורות, במסגרת פסק הדין הנוגע להפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקוה. בעקבות זאת, הודיע משרד המשפטים כבר לפני כשנתיים וחצי כי הוא נמצא בשלב מתקדם של התיקון הנדרש. במכתב ציין משמר הדמוקרטיה כי "פרק הזמן הארוך הנדרש להשלים את תיקון ההנחיה והפקודה אינו סביר בעליל, אף בהנחה אופטימית שהנכם שוקדים כל העת על השלמת המשימה".

עו"ד יובל יועז החתום על הפניה כיועץ המשפטי של הארגון, הוא גם פרשן בזמן ישראל.

18:23 עריכה

שר הבטחון בני גנץ שוחח לראשונה בטלפון עם מקבילו באיחוד האמירויות מוחמד אחמד אל באווארדי. "אנו חולקים אינטרסים בטחוניים חשובים. שיתוף פעולה יחזק את היציבות באזור", אמר גנץ לפי לשכתו. השניים דיברו על "דרכים להבטיח קשר פורה, קבוע וקרוב".

גנץ אמר לבן שיחו שהוא מצפה לפגוש אותו באחת משתי המדינות. לא ניתנה התייחסות לדיווחים מהימים האחרונים על כך שהמוסד קידם את עסקת המטוסים בין האמירויות לארה"ב מאחורי גבו של משרד הבטחון.

18:11 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר שלא ביקש מנשיא אוקראינה להגביל את מספר המגיעים לאומן.

נתניהו מנסה לצמצם נזקים לאחר הודעת נשיא אוקראינה שלפיה הוא נענה לבקשתו ומגביל את מספר החסידים שיגיעו לעיר.

18:05 עריכה

השרה אורלי לוי נתנה היום נאום לוחמני שבו הביעה תמיכה במאבק לפתיחת הגישה לנחל בניר דוד ותקפה את הצביעות של "השמאל".

כדוגמא, לוי סיפרה שקיבוץ מסילות, שבו היא עצמה גרה בעבר, סרב לקבל למערכת החינוך שלו את בנו של רופא היישוב בגלל שהיה ערבי. לפי דיווח ב"הארץ", אותו רופא מכחיש את הסיפור ואומר שמעולם לא ביקש לרשום את בנו לחינוך של הקיבוץ.

אתמול הואשמתי במליאת הכנסת בגזענות, אז עליתי לתת שיעור קצר על צביעות וגזענות. אותה צביעות של נושאי דגל הצדק, ששמטו…

פורסם על ידי ‏אורלי לוי-אבקסיס‏ ב- יום שלישי, 25 באוגוסט 2020

17:05 עריכה

אוקראינה תגביל את מספר הישראלים שיגיעו לאומן לבקשת ישראל. "לבקשת ראש ממשלת ישראל התקבלה החלטה להגביל את העליה החסידית לרגל לאומן כדי לחגוג את ראש השנה", נמסר מלשכת נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי.

16:56 עריכה

בנימין נתניהו וישראל כ"ץ מקדמים תכנית להגדלת מענקי מס הכנסה שלילי "כדי לעודד ולתגמל יציאה לעבודה".

16:24 עריכה

"לממשלת המעבר בסודן אין מנדט להחליט על נורמליזציה עם ישראל. הדבר הזה יוחלט לאחר שממשלת המעבר תשלים את חובותיה", אמר ראש ממשלת סודן עבדאללה חמדוכ. ממשלת המעבר בסודן מורכבת מקואליציה רחבה שמטרתה להשלים את תהליך המעבר, לשמור על היציבות במדינה ולהיערך לבחירות.

16:14 עריכה

בני גנץ מתפאר בתצלום לוויין של העיר העתיקה תדמור בצפון סוריה. אופק 16 שוגר מפלמחים לחלל בתחילת יולי.

15:38 עריכה

פרויקטור הקורונה רוני גמזו הזהיר היום בתדרוך השבועי שלו מפני עליה בתחלואה בעיקר בחברה הערבית והחרדית.

"אנחנו רואים בצורה ברורה את העליה בחברה הערבית ובצורה נרחבת: טירה, אום אל פאחם, כפר קאסם, סכנין ונצרת … ליישובים האלה יש קצב הכפלה שבועי משמעותי ומדאיג … אני קורא לחברה הערבית, למנהיגים הפוליטים והמקומיים, החברתיים והדתיים – זה באמת אסון … זה מביא אותנו ל-5000 מאובחנים חדשים ביום".

"המצב שלנו מורכב מאוד … 400 מתים בחודש, זה הקצב". לגבי הטיסות לאומן תהה גמזו "האם זה הגיוני או סביר להוציא מפה 80 טיסות? דעתי הנחרצת היא שלא".

 

15:12 עריכה

נתניהו פגש את שר החוץ הבריטי דומיניק ראב וביקש ממנו לשנות את המדיניות של ארצו כלפי איראן.

15:05 עריכה

יו"ר ועד עובדי אל על שרון בן יצחק פנה אתמול לראש הממשלה בדרישה שיתערב בהחזרת החברה לפעילות לפני חגי תשרי. 6,000 עובדי החברה עדיין בחל"ת.

14:35 עריכה

ועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (נגיף הקורונה החדש – הוראות שונות) (הוראת שעה).

הצעת החוק קובעת עבירות מנהליות לחייבים בשהייה בבידוד, בגין הפרת חובת בידוד, דיווח על בידוד למשרד הבריאות ואיסור נסיעה בתחבורה ציבורית. וכן עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה לכלל הציבור.

עפ"י הצעת החוק, עבירה על הפרת חובת בידוד, או הפרת איסור נסיעה בתחבורה ציבורית לחייב בבידוד, דינה קנס בסך 5,000 ₪. עבירה בגין אי דיווח על בידוד למשרד הבריאות, דינה קנס בסך 3,000 ₪.

עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה (לכלל הציבור), דינה קנס בסך 500 שקל.

הצעת החוק מסמיכה את הגורמים המוסמכים לפקח ולאכוף את העבירות. ההצעה מסמיכה את המשטרה, מפקחים מוסמכים מטעם משרדי הממשלה. ולגבי עטיית מסיכה, גם פקחים עירוניים.

כמו כן, ההצעה מסדירה את אופן ההסתייעות של חוקרים אפידמיולוגיים בגורמים מסייעים. המסייעים יעברו הכשרה מתאימה על מנת להתגבר על החוסר בכח אדם מיומן בביצוע החקירות. הוועדה הקפידה לשמור על האבחנה בין החוקר המוסמך, למסיע.בשל פקיעת תוקף החוק ביום 31 לאוגוסט 2020, הוועדה החליטה לפצל את הצעת החוק, ולאשר חלק מההצעה שהדיון בו בוועדה הסתיים בקריאה שנייה ושלישית. הוועדה תמשיך לדון בחלק הנותר של הצעת החוק.

14:26 עריכה

נתניהו צייץ: אשרנו 300 מיליון שקל לצהרונים.

14:14 עריכה

הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה דיון מיוחד לאחר מקרה האונס באילת. בוועדה נחשף כי משרד הבריאות ביקש 6 מיליון שקל תקציב לחדרים אקוטיים. לטענת משרד האוצר – הם לא מכירים דרישה כזאת.

"חדר אקוטי" זהו חדר שאמור לספק לנפגעת את כל מה שהיא צריכה מבחינה נפשית ופיזית מבחינת גורמי רווחה, רופאים וציוד.

אמורה להיות שם עובדת סוציאלית. רופא מטפל, חוקר משטרתי ומתנדבות ומתנדבים ממרכזי סיוע.

ברגע שאין חדר ייעודי, עלולים להיות מקרים של נפגעות שמופנות למיון בעיר אחרת, שלא עוברות בדיקה פורנזית או שלא מקבלות פרטיות. בארץ יש חדרים אקוטיים ספורים בלבד – בטבריה, חולון, באר שבע וירושלים. 

פני אברצב, שנאנסה בעבר סיפרה על המקרה ודיברה על החשיבות של החדרים האקוטיים.

13:37 עריכה

583 אלף ישראלים שהו בבידוד, מאז תחילת משבר הקורונה. כך נחשף בוועדת הקורונה בכנסת. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) בירכה על הגידול במספר החוקרים האפידמולוגים ואמרה "הקורונה האירה באור-חדש את ההזנחה רבת-השנים במערך בריאות הציבור, ויש לברך על הגדלת מספר החוקרים –המחזקת מערך זה, ולעקוב כי הרחבה זו לא תהיה זמנית".

יוזם הדיון, יעקב טסלר (יהדות התורה) הדגיש כי מנתונים שפורסמו בשבוע שעבר, עולה כי בישראל יש חוקר אפידמיולוגי אחד על 300,000 איש, לעומת חוקר אחד לכל 2,000 איש, במדינות המערב המתוקנות. מיעוט החוקרים גורם לעיכובים מתמשכים בחקירות האפידמיולוגיות ולקריסת המערך כולו. כתוצאה מהיעדר נתונים עדכניים, נכנסים אזרחים רבים לבידוד שלא לצורך ושכונות או ערים מוכרזים כאזורים מוגבלים. הוא ציין כי מספרי החולים שמפרסם משרד הבריאות הוא חולה-למספר האוכלוסייה, ולא לפי חולים למשקי-בית, ויש להקפיד גם על פרסום נתון זה.

לדברי ליאורה וילנסקי, אחות מפקחת ארצית בבריאות הציבור במשרד הבריאות, כ-900 חוקרים פועלים כיום, אך 50 התקנים שהוספו לאחיות האפידמיולוגיות הוגדרו במפורש – כזמניות. גויסו סטודנטים לרפואה דוברי שפות שונות – כחוקרים. 350 החוקרים שגויסו בחודש שעבר אינם עובדי המשרד, אלא המשרד רק משלם את שכרם.

חקירה נמשכת בין שעה למספר שעות, ובדרך כלל נפתחת חקירה כבר ביום קבלת התוצאה החיובית. 4% מסרבים להשיב על שאלותינו, וכ2%-1% איננו מצליחים להשיג. מתחילת המשבר, לפני שמונה חודשים, 583 אלף שהו בבידוד, כיום יש כ-58 אלף מבודדים – וכ-17,000 מתוכם נכנסו לבידוד כתוצאה מהחקירות האפידמיולוגיות, והשאר מאיכוני שב"כ ומהיחשפות למסלול החולה-המאומת.

לדברי פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, "נכנסנו למשבר הקורונה במספר-חסר אחיות בריאות הציבור, וכך גם השכר הנמוך שלהם. הגענו למשבר בתת-תקינה ובתת-שכר. מתחילת המשבר אמרנו שצריך לשפר את מערך בריאות הציבור, והשר והמנכל הנוכחיים אכן עשו זאת. יש להגדיל את כוח האדם המקצועי המוביל את החקירות המעמיקות, בדיקה יזומה ויסודית, שנדרשת לכך מומחיות. יש להכין תכנית לאומית כדי למשוך כח אדם איכותי לתחום זה. התקינה בתחום זה לא השתנתה כבר ארבעים שנה – והגיעה העת לשנות זאת.

לפי יואב גל, ראש חטיבת בינה בפיקוד העורף, כ-250 עתודאים עובדים כחוקרים אפידמיולוגים, וכן למשימות נדרשות נוספים. לדבריו, כ-58,000 שהו עד כה במלוניות הקורונה, ו-57,000 במלוניות בידוד. בימים אלו שוהים במלוניות כ-2400 חולים.

יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ביקשה לוודא כי יש מענה מספיק לדוברי ערבית ורוסית בין החוקרים.

12:49 עריכה

פולמוס חוק השבות חוזר לכנסת: בצלאל סמוטריץ' עומד להעלות להצבעה בכנסת הצעת חוק לביטול סעיף הנכד בחוק השבות. על פי התיקון לחוק מ-1970 בת זוגו, ילדיו ונכדיו של יהודי, יכולים לעלות ארצה. סמוטריץ' מעוניין לבטל את ההתייחסות לנכדים.

סביר להניח שאין סיכוי לסמוטריץ' להעביר חוק שכזה מהאופוזיציה, אבל ברור שגם לו, וגם עבור ליברמן ומפלגת ישראל מדובר במאבק תיאורטי ששניהם עשויים להרוויח ממנו מצביעים. ליברמן כבר תקף את סמוטריץ' וכעת האחרון כותב הסבר ארוך, ומכניס בו קטעים מקוממים. בתחילת הקטע הוא טוען שלליברמן יש מפעל מנדטים לא יהודיים ובהמשך הוא מדגיש את זה שוב.

לשון הקטע:

"מי שעבורו היהדות מסתכמת בפולקלור תרבותי ותו-לא, מי שמבחינתו התבוללות במובן ההלכתי היא סבבה, יכול לראות בסעיף הנכד מפעל ליבוא מנדטים למפלגתו נוטפת השנאה ליהדותה של המדינה. זה מה שעשתה מפלגת 'ישראל ביתנו' הרבה מאוד שנים במשרד הקליטה.

הפוסט המלא:

מחר, יום רביעי, אעלה בע"ה להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק לביטול סעיף הנכד בחוק השבות.המתקפות הצבועות והשקריות של איווט…

פורסם על ידי ‏בצלאל סמוטריץ'‏ ב- יום שלישי, 25 באוגוסט 2020

12:07 עריכה

יאיר גולן מאשים את נתניהו שהוא מוכר את בטחון המדינה.

11:26 עריכה

חצי שנה לתוך המגיפה, אפשר להירגע: משרד הבטחון החל בהקמת מפקדת קורונה לאומית לקטיעת שרשרת הדבקה.

גנץ מברך:

11:09 עריכה

שבוע לאחת הפתיחות המאתגרות של שנת הלימודים אי פעם, ובהסתדרות המורים עדיין לא מסירים את איום השביתה.

11:02 עריכה

שר החוץ האמריקאי פומפאו עזב את ישראל בדרך לסודן. משם ימשיך פומפאו לאיחוד האמירויות.

קובי גדעון/לע
נתניהו ופומפאו: מזכרת קטנה מאירוע נהדר
10:57 עריכה

ח"כ עודד פורר על חוזר משרד הבריאות לגבי נאנסות.

10:20 עריכה

רביב דרוקר טוען: 7:0 לגנץ. בפוסט שפרסם מפרט פרשן ערוץ 13 איך לכל אורך התקופה האחרונה בקרבות החשובים, נתניהו מפסיד לראש הממשלה החליפי שלו, עד הסאגה שהסתיימה אתמול עם התקציב. נתניהו ניסה תרגילים כמו "הודעה שיביא את התקציב החד שנתי לאישור הממשלה, לאשר תקציב רק לחרדים, הטחת האשמות בכחול לבן, שהם אחראים לכך שלא תיפתח שנת הלימודים ושייפלו עלינו מכות, מגיפות וגזירות, לא תהיה ברירה אלא לאמץ תקציב גזירות ל 2021 (…), ניסיון לסכסך בין גנץ לאשכנזי, מתקפה מכוערת ושיקרית על אבי ניסנקורן, הדלפות על 'עריקים', פגישות עם פנינה תמנו שטה ועומר ינקלביץ' שווקו כאוטוטו יש לו 61 ובסוף התקפלות מבזה אתמול בערב, עם טריק אחרון של הקוסם-נוכל, להוציא את סרטון הכניעה חמש דקות לפני הצהרת גנץ, כדי לנסות לנטרל את הניצחון".

10:04 עריכה

המלחמה בקורונה: אתמול התגלו 1,875 מקרים חדשים – שיא של כמעט חודש בנדבקים בקורונה. קבינט הקורונה אישר להאריך בשבוע את מגבלות ההתקהלות.
שיעור החיוביים אתמול הגיע ל-6.7% מהבדיקות – גבוה יותר ביחס למרבית הימים בשבוע האחרון. מספר החולים קשה טיפס בימים האחרונים ולאחר שהגיע אתמול לשיא של 419 חולים, היום מספרם עומד על 417.

פרופסור גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי שיבא, אמרה שלדעתה ולמרות ההשלכות הקשות שיש לצעד שכזה, בלי סגר בחגים מערכת הבריאות הישראלית נמצאת בסכנה. לדבריה "בחגים יש ארוחות משפחתיות, בחגי תשרי במיוחד אנשים יוצאים לבתי הכנסת, לא רק הציבור החרדי והדתי. ההתקהלות בתוך מקומות סגורים היא מסוכנת ביותר. צריך לסגור את בתי הכנסת ולאפשר תפילות רק בחוץ – אבל נשאלת השאלה איך אוכפים את זה".

10:00 עריכה

שר החוץ הישראלי נפגש עם עמיתו הבריטי וכתב בציוץ: "ברוך הבא לירושלים, מצפה לדבר על היחסים המעולם בין המדינות ועל נושאים מקומיים. אנחנו גם נדבר על סחר, כלכלה ומאמץ משותף בנושאי הקורונה".

בהמשך פירט אשכנזי על תוכן הפגישה:

נפגשתי הבוקר עם שר החוץ הבריטי, ידידי, דומיניק ראב ודנתי עימו בין השאר בקשרי הסחר בין המדינות בעקבות יציאת בריטניה…

פורסם על ידי ‏גבי אשכנזי – Gabi Ashkenazi‏ ב- יום שלישי, 25 באוגוסט 2020

09:45 עריכה

יאיר לפיד מעודד הפגנות נגד נתניהו. בראיון ל-103fm אמר יו"ר האופוזיציה "זה לא מסוכן לבוא לבלפור, זה בטח לא מסוכן לבוא לגשרים, יש פה ניסיון הפחדה מתמשך. תבואו, אתם אומרים משהו אמיתי, אותנטי, על הישראליות, על איך מדינת ישראל מסתכלת על השלטון שלה – בבוז ובזעם ולא מבינה מה הוא רוצה מחייה".

להיות עם חופשי משחיתות, שלטים בהפגנות בלפור (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
שלטים בהפגנות בלפור

על ההסתה של נתניהו נגד המפגינים אמר לפיד: "הוא הולך עם זה מהיום הראשון כי הוא מפחד מהם. הוא מפחד מהם בצדק, מפני שאלה ישראלים נהדרים שאומרים דבר נכון, הם מזכירים לנו שאסור לנו להשתעמם מהעובדה שיש לנו רה"מ עם 3 כתבי אישום, שנכשל כישלון טוטלי בטיפול במשבר לאומי נורא. נכשל בבריאות ונכשל בכלכלה".

לדעתו, האלימות המשטרתית פסולה, "אנחנו אמרנו שצריך להגן על המשטרה כי היא זו שהלכה באומץ רב לחקור את רה"מ ושרים אחרים, אבל כשיש מקרי אלימות צריך להתייצב מולם ולהגיד – לא נסבול". לפיד גם מסמן את האשם באלימות: "השר הממונה מפעיל עליהם לחץ בלתי פוסק בשמו של רה"מ, זה לא שמישהו מסתיר את זה. זה עובדות – זו לא מחשבה. השר הממונה עליהם מפעיל לחץ לנסות להוריד את ההפגנות כי רה"מ מפעיל עליו לחץ, כי ההפגנות מלחיצות אותו. אמיר אוחנה לוחץ על המשטרה לדכא את ההפגנות".

09:26 עריכה

האם אנחנו בדרך לסגר? מנכ"ל משרד הבריאות על אורך הנשימה של מערכת הבריאות:

09:20 עריכה

סיכום אירועי אתמול בליברמנית:

09:14 עריכה

ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד מצייץ:

09:03 עריכה

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי בוועידת המפלגה הרפובליקאית הלילה: "אובמה וביידן אפשרו לאיראן להתחמק מרצח ושלחו להם מטוס מלא במזומנים, טראמפ עשה את הדבר הנכון וקרע את הסכם הגרעין. אובמה וביידן הובילו את האו"ם להוקיע את חברתנו ובת בריתנו, ישראל. הנשיא טראמפ העביר את השגרירות שלנו לירושלים – וכשהאו"ם ניסה לגנות זאת, הייתי גאה להטיל את הווטו האמריקני".

AP
דני דנון וניקי היילי משתפים פעולה בעצרת האו"ם
08:33 עריכה

יו"ר הקואליציה לא מאוד אופטימי בנוגע לסיכויי הממשלה. ח"כ מיקי זוהר אמר הבוקר בגלי צה"ל "אם היו שואלים אותי, בעוד 120 יום יהיו בחירות". עוד אמר זוהר: "אם אין דרך לשבת עם כחול לבן ולסכם איתם את המשך העבודה המשותפת בצורה מכובדת, אין טעם להמשך קיום הממשלה הזו".

זוהר פירט אירועים שמוכיחים את חלקה של כחול לבן במבוי הסתום הפוליטי, וטען: "תוקפים את רה"מ על בסיס יומיומי. כשרוצים לשתף פעולה, אי אפשר לחיות באווירה של תקיפה מתמשכת. מתי נתניהו דיבר על גנץ כמו שגנץ וכחול לבן מרשים לעצמם לדבר עליו?"

מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יו"ר הקואליציה מיקי זוהר.

בתגובה לדברים אמר השר יזהר שי מכחול לבן: "פנינו לשיתוף פעולה, כולנו מבינים שצריכים לעשות כל מאמץ". 

08:21 עריכה

גם הלילה, תקיפה של בעזה בתגובה לבלונים: מדובר צה"ל נמסר כי  "תקיפת תשתית התת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות נגד כל ניסיון לפעילות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

AP
עשן מיתמר אחרי תקיפה ישראלית בעיר עזה
08:08 עריכה

שר המים וההשכלה הגבוהה, זאב אלקין, התייחס הבוקר בגל"צ להתפתחויות הפוליטיות האחרונות – ולדעתו, נעשה עוול לנתניהו.

"במשך כמה שבועות אומרים לנו שנתניהו החליט ללכת לבחירות. אני אמרתי במשך כמה שבועות שזה לא נכון, שאנחנו באים בגישה אחראית ומוכנים לעשות הכל כדי למנוע בחירות. עובדה שצדקתי", הוא אומר.

מה הלאה? לדבריו "אנחנו רוצים שהממשלה תעבוד ולכן תמכנו בדחיית הבחירות כדי לנסות לעשות הפעלה מחדש. בסופו של דבר, גם אם יש מחלוקת על משהו אני לא זוכר מציאות כזו שבגלל מחלוקת על נושא מסוים מבטלים ישיבות ממשלה שבוע אחר שבוע. אני לא זוכר מציאות שבה שרים מצביעים הפוך בניגוד לעמדת הממשלה".

מה הפתרון? לדברי אלקין "ברגע שהשותפים שלנו יבינו שכשאתה בממשלה אתה לא יכול בו זמנית ליהנות מתחושה שאתה באופוזיציה – עם כל ההבדלים שיש בינינו נוכל לעבור ביחד ולעשות שינוי גישה".

07:51 עריכה

משרד הבריאות הפלסטיני פרסם כי ארבעה בני משפחה ממחנה הפליטים אל-מגאזי אובחנו חיוביים לקורונה. תושבים הונחו להישאר בבתיהם במשך 48 שעות, ובנוסף משרדי הממשלה, המסגדים ומוסדות החינוך ייסגרו עד להודעה חדשה.

בעזה הצליחו לשמור עד כה על כל החולים במרכזי הבידוד וזו הפעם הראשונה שנמצאים חולים מחוץ להם.

07:42 עריכה

אחרי הדרמות של הימים האחרונים, אבי ניסנקורן משדר עסקים כמעט כרגיל. בראיון לגלי צה"ל בראיון בגלי צה"ל אומר שר המשפטים "אנחנו בראש של אחדות. אנחנו באים מתוך אמונה אמיתית שישראל חייבת אחדות ואנחנו צריכים לוודא שגם בנושאים של שלטון חוק הדברים קורים".

אבי ניסנקורן בוועדה המסדרת לקראת פיזור הכנסת (צילום: יונתן זינדל/Flash90)
שר המשפטים אבי ניסנקורן

ניסנקורן הדגיש כמה פעמים כי "לא תהיה פוליטיזציה של מינויים" ולשאלות על המתקפה שספג בסוף השבוע מאנשי נתניהו, הוא אמר: הגבתי בצורה ברורה, אבל אני לא חושב שצריך לחזור על זה". ניסנקורן הוסיף "אני לא אומר שזה מאחורינו, אני אומר שכחול לבן רואה את העיקר, והוא לעסוק בקורונה ובאזרחים. אני אומר שזה צו השעה, ככה צריך לעבוד. שני הצדדים צריכים להירתם למען האזרחים. צריך להתעסק ב-80% שחשובים לכולם ולא ב-20% שבקצוות".

07:04 עריכה

בידיעות אחרונות מפרסמים כי יותר משנתיים הודף משרד הביטחון דרישות של ראש המוסד, בידיעת נתניהו, לאפשר מכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות. לשכת נתניהו אמרה בתגובה: "שקר וכזב, אף בקשה לא הגיעה לרה"מ ולו הייתה מוצגת בפניו – לא היה מאשר אותה".

בנימין נתניהו וראש המוסד, יוסי כהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו וראש המוסד, יוסי כהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על פי הכתבה כבר יותר משמונה שנים נהנים באיחוד האמירויות מאספקה של ציוד צבאי ישראלי בסיווג גבוה, אולם במשרד ראש הממשלה והמוסד דורשים ממשרד הביטחון להקל עוד במתן ההיתרים למכירת נשק לאמירויות כחלק מהמהלך להידוק הקשרים האינטימיים בין המדינות והן מסיבות כלכליות.

סגירה