לשכת נתניהו הנחתה את חברי הליכוד לתקוף את הפרקליטות: מבחינתם שהמדינה תלך לפח

ההנחיה למתוח ביקורת ניתנה, לאחר שהפרקליטות צמצמה את היכולת להעמיד לדין מפגינים ● כדי למנוע את העלייה לאומן, אוקראינה הודיעה על איסור כניסה של זרים לשטחה בחודש הקרוב ● נתניהו לבג"ץ: אמנע מלעסוק במינוי פרקליט המדינה, היועמ"ש והמפכ"ל ● אחרי הביקורת בקואליציה, נתניהו גיבה את הפרויקטור גמזו ● יוון תכפיל ל-1,200 את מספר הישראלים הרשאים לבקר בה

בנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
בנימין נתניהו
22:53 עריכה

לשכת ראש הממשלה הנחתה את חברי הכנסת של הליכוד לתקוף את הפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה – דיווח על כך הופיע ב"הארץ" ובתאגיד השידור כאן. "בתקופה שבה צריך אחדות בעם, מפלגת הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מעודדת אנרכיה רק בגלל הרדיפה האובססיבית שלהם נגד ראש הממשלה נתניהו, ושהמדינה תלך לפח" – כך נכתב במסמך שהעביר דובר המפלגה.

22:38 עריכה

לפי דיווחים במספר כלי תקשורת, בימים הקרובים ייפתחו קפריסין, הונגריה וגאורגיה לקבלת תיירים מישראל.

22:32 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ נזף בחריפות במנכ"לית המשרד קרן טרנר אייל, לאחר שזו ביקשה להכניס לדיון שנערך במשרד את היועץ המשפטי אסי מסינג: "את מוזמנת לפנות את הכיסא, ושהוא יבוא במקומך".

21:51 עריכה

במשרד הבריאות שוקלים להתיר עטיית מגן פנים שקוף במקום מסכה – כך פורסם הערב ב-ynet. טרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

20:56 עריכה

"ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן" – נמסר אתמול מלשכתו, אלא שהיום פורסם בתאגיד השידור כאן תיעוד, שבו נראה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מספר בקולו שנתניהו הזהיר אותו מהתקהלות של חסידים באומן בחגי תשרי.

20:29 עריכה

מליאת הכנסת אמורה הייתה לאשר היום תוספת תקציב בת 1.75 מיליארדי שקלים למערכת החינוך, אולם רבים מחברי הכנסת לא נכחו במשכן, לקואליציה לא היה רוב – וההצבעה לא נערכה. בגלל שיפוצים, הכנסת תהיה סגורה ממחר למשך שבוע, לכן תוספת התקציב תאושר רק אחרי פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

20:04 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה תקף את הפרקליטות בעקבות ההנחיה המגבילה את היכולת להעמיד לדין מפגינים.

איפה הם היו בהתנתקות? איפה הם היו כשהימין הפגין נגד אוסלו? איפה הם היו כשנערות נכנסו לבתי מעצר וצעירים אל מאחורי סורג ובריח על שחסמו כבישים? הכל כשר? אין עכבות? אין אף לא מראית פני צדק במאבק הפוליטי שמנהלת הפרקליטות שבתוך הפרקליטות? העיקר שיו"ר ועד העובדים יעמוד כחומה בצורה.

19:50 עריכה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לאפשר קיומן של הפגנה וצעדה ליד ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, לאחר שהמשטרה אסרה זאת.

19:39 עריכה

בליכוד תוקפים את הפרקליטות, לאחר שזו הודיעה על צמצום היכולת להעמיד לדין מפגינים: "מעודדים הפרת חוק מצד מפגינים וגוררים את המדינה לאנרכיה ברדיפתם אחרי נתניהו".

19:32 עריכה

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ספד לשי אוחיון, שנדקר היום למוות בפתח תקווה.

18:38 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט נזף באיילת שקד לאחר שלא שללה את האפשרות שסיעתה תמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו – כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז", על סמך דבריו של גורם המעורה בפרטים. בראיון בגלי צה"ל אמרה הבוקר חברת הכנסת שאיננה שוללת איש ובפרט לא ממחנה הימין.

18:12 עריכה

במערכת הפוליטית סופדים לשי אוחיון, שנדקר היום למוות בפתח תקווה, ומגנים את המעשה.

18:01 עריכה

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס הודיע שבכוונתו למנות את עדן בר טל למנכ"ל משרדו. האחרון יחליף את יוסף דרזנין, שכיהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות.

17:53 עריכה

קבינט הקורונה ידון ביום ראשון הקרוב באפשרות שיוטל סגר בחגי תשרי ובתוכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה רוני גמזו, זאת לאחר שישיבת הקבינט בנושא, שאמורה הייתה להיערך היום – התבטלה.

17:20 עריכה

המשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן פרסמה הנחיה, המצמצמת את היכולת להעמיד לדין מפגינים וקובעת שהדבר ייעשה רק בנסיבות מחמירות. ההנחיה קובעת שלא תהיה אכיפה על חסימת כבישים באופן ספונטני בהפגנות ומי שיעשה זאת לא יועמד לדין, אלא אם מדובר בציר מרכזי ולמשך זמן ממושך.

16:59 עריכה

על רקע הביקורת של יושב ראש הקואליציה, מיקי זוהר, על מנהל מגן ישראל, רוני גמזו, ועל רקע קריאתו של השר יעקב ליצמן להתפטרות הפרויקטור – מביע בו נתניהו תמיכה.

ראש הממשלה נתניהו, שמינה את פרופסור גמזו לפרויקטור הקורונה ומעריך את עבודתו המסורה, עובד איתו בשיתוף פעולה יומיומי וקורא לכולם לעשות זאת.

16:33 עריכה

מבדיקה ראשונית עולה שלחשוד בדקירתו למוות של הולך רגל בפתח תקווה רקע של הפרעות נפשיות. אין לו עבר ביטחוני והוא לא חבר בארגון טרור.

16:28 עריכה

גורם בליכוד תקף את כחול לבן, לאחר שבני גנץ אמר בתדרוך לעיתונאים שראש הממשלה בנימין נתניהו גורם לפילוג בעם.

מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענם. המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה נתניהו והליכוד לא עוזרות לכך. אנו קוראים להם להפסיק לקיים 'ממשלה בתוך הממשלה' ולהתאחד בעבודה משותפת למען אזרחי ישראל.

16:19 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נשאל בתדרוך לכתבים הכותבים בעיתונות החרדית האם ראש הממשלה בנימין נתניהו גורם לפילוג בעם והשיב בחיוב. יושב ראש כחול לבן הביע תקווה שנתניהו יחדל מכך.

בתדרוך, שנערך בלשכתו של שר הביטחון בקריה, גנץ קרא לש"ס וליהדות התורה לעמוד בהבטחתן – לדאוג למימוש ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן.

15:37 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לבג"ץ, בתגובה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון, ש"למען הנראות הציבורית" יימנע מלעסוק במינוי של פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה.

• הודעת נתניהו לבג"ץ: לא אעסוק במינוי היועמ"ש, פרקליט המדינה והמפכ"ל

15:04 עריכה

מת מפצעיו הולך הרגל שנדקר בצומת סגולה שבפתח תקווה. לפי החשד, פלסטיני השוהה בישראל שלא כחוק הוא שדקר את עובר האורח. החשוד נתון בחקירה של שירות הביטחון הכללי.

15:03 עריכה

דיון של ועדת הכספים ננעל לאחר חילוקי דעות בעניין תקצוב חדרים אקוטיים לנפגעות תקיפה מינית.

נוכח אי הסכמה בין חברי הכנסת עודד פורר ואלכס קושניר מישראל ביתנו לנציגי הממשלה לעניין תקצוב אותו דרשו חברי הכנסת, עבור חדרים אקוטיים לנפגעות תקיפה מינית בחמישה חדרי בתי חולים, ובקשת 'נושא חדש' מצד ח"כ פורר על רקע כך, החליט מ"מ מקום יו"ר הוועדה, יצחק פינדרוס, לפזר את הדיון.

14:35 עריכה

ממשלת אוקראינה  הודיעה שתאסור כניסת זרים לשטחה כחלק מהמאבק בקורונה. האיסור יהיה בתוקף עד 28 בספטמבר – יום כיפור.

14:31 עריכה

אירוע דקירה בפתח תקווה: פלסטיני תושב שכם בן 46 חשוד שפצע בן 35 שהלך סמוך לצומת סגולה.

על פי הדיווחים גבר אותר בצהריים ללא הכרה בצומת סגולה שבפתח תקווה עם דקירות בפלג גופו העליון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי בזירה ופינו אותו לבית החולים בילינסון במצב אנוש.
המשטרה עצרה חשוד, גבר בן 46 תושב הרשות הפלסטינית מאזור שכם שנכנס לישראל עם אישורים. מחקירה ראשונית עולה כי לחשוד אין עבר ביטחוני שמנע ממנו להיכנס לישראל. אזרח שהיה בקרבת מקום ראה את האירוע, צעק "מחבל" והחל לרדוף אחריו. הוא תפס את החשוד וחיכה להגעת המשטרה. נמסר כי "החשוד הועבר לחקירה והנסיבות נבדקות".

14:17 עריכה

יוראי להב הרצנו נפגש עם טרנס שהתגייס לצה"ל. 

14:16 עריכה

יו"ר ועדת החוקה במכתב חריף למזכיר הממשלה: "ההשתהות בהגשת תכנית 'מגן ישראל' פוגעת בעבודת ועדת החוקה ובאמון הציבור במאבק מול נגיף הקורונה"

היו"ר ח"כ אשר שלח את המכתב לאחר שהממשלה האריכה את התקנות ולא הגישה את תכנית 'מגן ישראל' בניגוד להבטחות להצגתה בפני הוועדה עד ל-25.8.

אשר דרש במכתבו כי התכנית תוגש לוועדה עד ל-30.8 וכי פרופ' גמזו יופיע בדיון הוועדה המתוכנן לתחילת השבוע הבא כדי לדון בתקנות ולקבל החלטות: "את הנגיף לא ננצח בטבלאות ודיאגרמות, בפגישות אין סופיות ובוויכוחי סרק על ניסוחי תכניות, אלא בתכנית עם החלטות רוחב הגיוניות וברורות והתייחסות לתנאי השטח בכל מקום ולכל ענף; לא נסכים להארכות עד אין קץ של התקנות הקודמות, דבר הגורם לסטגנציה של המערכת ולפגיעה אנושה באמון הציבור שכזכור לך הובטח לו…חוזה חדש".

היו"ר ח"כ יעקב אשר פנה במכתב למזכיר הממשלה צחי ברוורמן בעקבות החלטת הממשלה לדחות את התקנות הקיימות להתמודדות עם נגיף הקורונה עד ליום ב' ה-31.8.20 בטענה שהמהלך נחוץ כדי לאפשר למשרד הבריאות להשלים את הכנתה של תכנית 'מגן ישראל' אותה מגבש מנהל התכנית פרופ' רוני גמזו.

במכתבו מציין היו"ר ח"כ אשר כי "ב-17.8.20 קיימה הוועדה דיון על תקנות הגבלת הפעילות. נציגי הממשלה שהשתתפו בישיבה דיווחו כי תכניתו של פרופ' גמזו מוכנה כמעט באופן סופי, וכי בתוך ימים אחדים היא תוצג בקבינט ולאחר מכן תובא לדיון בוועדת החוקה. לאור הדברים הללו החליטה הוועדה לאשר את התקנות עד ליום שלישי ה-25 באוגוסט.

לצערי, למרות התחייבות נציגי הממשלה, עד לרגע זה לא התקבלה בקבינט החלטה על תכנית זו ולא הוגשה לוועדת החוקה תכנית אופרטיבית כלשהיא וממילא גם לא התקנות, כך שהוועדה אינה יכולה לבצע את תפקידה לבחון את התקנות ולדון בהן, זהו דבר שאינו מתקבל על הדעת".

עוד הוסיף אשר כי "פרופ' גמזו מונה לתפקידו לפני יותר מחודש ימים, התכנית המקווה הייתה כי בתוך תקופה קצרה תוגש תכנית רחבה וברורה, עם קו אחיד והגיוני שממנו ייגזרו התקנות, כדי שלא ניאלץ להמשיך בשיטת ה'טלאי על טלאי'.

13:37 עריכה

דיון סוער במליאה על הצעת החוק של ח"כ סמוטריץ לתיקון חוק השבות אותה משך לפני ההצבעה.

ח"כ סמוטריץ' פתח את דבריו בציטוט מנבואת הנביא יחזקאל על חזון העצמות היבשות ואמר: "זה לא הרבנים הקיצוניים, זה התנ"ך. זה מקור זכותינו של מדינת היהודים המתחדשת בארץ ישראל. אנחנו הולכים ומאבדים חלקים עצומים מהעם היהודי, תראו את שיעורי ההתבוללות האדירים והכואבים הארה"ב ובאירופה שמאיימים על המשך קיומו של העם היהודי."

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אוחז בתנך בנאומו על תיקון חוק השבות (צילום: דוברות הכנסת- יהונתן סמייה)
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אוחז בתנך בנאומו על תיקון חוק השבות (צילום: דוברות הכנסת- יהונתן סמייה)

ח"כ סמוטריץ פנה לחברי יש עתיד וישראל ביתנו ואמר: "אתם רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. אתם רוצים מפעל לייבוא מנדטים, לא אכפת לכם מהזהות היהודית של המדינה, אתם הרי קוראים לעולים היקרים האלה לא להתגייר. אחיי ואחיותיי העולים היקרים, אל תתפתו אחרי קמפיין השנאה ליהדות שמובילים לפיד וליברמן הצמד חמד. אתם צריכים להתגייס שלא יהיה מצב שדווקא כאן שאנחנו מגיעים למדינת היהודים, דווקא כאן העם היהודי ילך לאבדון ויתבולל ויעלם מעל בימת ההיסטוריה".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר: "עמדת הקואליציה נכון לעכשיו היא כמובן נגד. העקרונות שאתה מדבר עליהם הם עקרונות שצריכים להיות סביב שולחן עגול ורחב, ולא באופן חקיקתי כמו שאתה מנסה לקדם. אנחנו לא מתכוונים ליפול לכל הפופוליזם הזה וכל המשחקים האלו שאתה עושה."

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הגיב לח"כ סמוטריץ': " אם כבר פתחת בנביא יחזקאל, הרי אתה גם בנוסף לכל הצרות לא מבין כלום ביהדות. מ"ז כ"ב: "והיה תפלו אותה בנחלה לכם ולהגרים הגרים בתוככם אשר הולידו בנים בתוככם והיו לכם כאזרח בבני ישראל". אתה גם גזען, אתה גם בור ועם הארץ, אתה לא מבין שום דבר בהוויה היהודית לא בשאלה איך מגנים על העם היהודי. נדמה לך שאתה תגדיר לנו מהו העם היהודי ומי הם היהודים. הנכדים האלה שהגיעו לארץ מברית המועצות לשעבר ומשרתים בצה"ל תורמים למדינה יותר מכל הרבנים הקיצוניים שלך ביחד".

יאיר לפיד מגיב לדברי סמוטריץ' על חוק השבות (צילום: דוברות הכנסת - יהונתן סמייה)
יאיר לפיד מגיב. (צילום: דוברות הכנסת – יהונתן סמייה)

גם ח"כ אביגדור ליברמן הגיב ואמר: "אין שום קשר בינך ובין היהדות כל מה שאתה עושה זו פגיעה ביהדות. איפה החברים בנט ושקד? הרי הם מדברים בשם הליברליות, למה הם נתנו לך בכלל את הזכות להעלות את האיוולת הזו מעל דוכן הכנסת? חשבתי שמה שלא פרנסה לא מעניין, מה תורם החוק הזה למאבק בקורונה? אתה רק מוסיף פה שיסוי ופילוג בתוך העם היהודי. מה אתה קשור ליהדות? המסר היחיד שלך זה שנאה ופילוג העם היהודי."

13:32 עריכה

בעקבות מגעים שקיימו עם משרד החוץ ושגרירות ישראל ביוון החליטו הרשויות ביוון להכפיל את מספר התיירים הישראלים שיורשו להיכנס למדינה מ-600 ל-1,200 וזאת החל מה-31 באוגוסט. כמו כן הוחלט לבטל את מגבלות התנועה ביוון. עד כה הישראלים הורשו להיכנס רק לאתונה, סלוניקי, כרתים וקורפו.

13:01 עריכה

בצלאל סמוטריץ' הציג במליאה את תיקון חוק השבות – סעיף הנכד, ומיד משך את הצעת החוק, ככל הנראה כדי שיוכל להציגה בהמשך שוב – מכיוון שאין לו כעת כמעט שום תמיכה.

סמוטריץ' כתב שהוא בסופו של דבר בסך הכל נענה לבקשת הממשלה:  

בכל מקרה יכול להיות שהמטרה של העלאת הנושא לסדר היום הושגה בכל זאת.

גם ניצן הורוביץ הגיב: 

12:40 עריכה

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח התכנסה לדיון בדו"ח המבקר שפורסם בנושא בראשית יולי – דוח 70ג על ההיערכות להגנת העורף מפני איום טילים ורקטות. בדו"ח נכתב כי "ליקויים מהותיים במיוחד נמצאו ביישובי גבול הצפון", וכי "50,000 תושבים בישראל המתגוררים עד 9 ק"מ מגבול הצפון – ללא מיגון תקני בסמוך למקום מגוריהם".

ח
ח"כ עפר שלח בוועדה לביקורת המדינה (צילום: דוברות הכנסת)

ח"כ עפר שלח: "אירועי הלילה בגבול לבנון ממחישים את סכנת ההתלקחות בגבול המסוכן ביותר של ישראל. למעלה מ-100 אלף ראשי נפץ מכוונים לצפון ישראל, ההרתעה ההדדית בינינו לבין החיזבאללה עלולה לקרוס בכל רגע נתון, והמענה ההגנתי שמספקת ממשלת ישראל למיליוני אנשים הוא אפסי. תכנית 'מגן לצפון' היומרנית, 5 מיליארד שקלים למיגון הצפון עליהם הכריזה הממשלה לפני יותר משנתיים, עוד לא הביאה למיגון מבנה אחד.

ויכוחים בין האוצר למשרד הביטחון, ריבים על סמכויות בין גופים ביטחוניים ואוזלת יד מוחלטת של הממשלה הביאו לכך, שלעשרות אחוזים מתושבי הצפון אין שום הגנה בפני איום ממשי".

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "נבנתה תכנית חומש שהתכלית שלה הייתה להשקיע 500 מיליון שח בשנה ברשויות אבל זה לא יצא לפועל. סגרנו כ-100 מיליון שח עם האוצר- כמה מזה באמת מומש? עשרות בודדות של מיליונים, אם לא אפס. צרך לדחוף את כל המערכות ולצאת לדרך בתוכנית רב שנתית לנושא של מיגון הצפון. ממשלת ישראל נכשלה כישלון חרוץ כי מצב בו יש החלטה ולא מממשים אותה הוא הגרוע ביותר. שמו את הצפון בצד".

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן: "אם תפרוץ מלחמה, תושבי שלומי יהיו תחת חסדי שמים בלבד. אין לנו כל מיגון. תכנית פינוי לשלומי איננה קיימת ואין להסתמך עליה. יש רק ניירות. מיגון הצפון הוא בעל חשיבות גבוהה ביותר – אנחנו מוותרים על פינוי ובתי מלון. הבית זה החוסן והקיום שלנו. כולנו שווים בהגדרה אחת עם כל היישובים הסמוכים ואני מצפה מאלוף פקע"ר להתייחס למכתבים שלנו והבקשות. ההתעלמות מהדרישות פוגעת בנו. 5000 איש בעיר שהם מהאוכלוסייה במצוקה, לא ידעו מה לעשות בזמן מלחמה. אנחנו אחרי פתיחת שנת הלימודים והחגים, נצא למאבק על זה – נסגור כבישים ונפיץ את זה על סדר היום. קורא לראש הממשלה – תמגנו בהקדם את הצפון. גם רק ככה תניעו את גלגלי הכלכלה".

12:32 עריכה

גם השר רפי פרץ קורא לא לנסוע לאומן:

12:31 עריכה

גם במליאה מדברים על אומן.

12:22 עריכה

כמו אמסלם, גם השרה מירי רגב מתקיפה את איילת שקד ובנט.

ח"כ מתן כהנא הגיב בציוץ:

מירי,
את לא מתביישת…?
בטח שכחת שנתניהו שוב רצה לזרוק את הבית היהודי לאופוזיציה והציע לשלי יחימוביץ ויאיר לפיד את חצי המלכות.
את לא ימין.
והליכוד מקים בעיקר ממשלות שמאל.

תגובת איילת שקד:

12:20 עריכה

מתן כהנא מתקן את השר דוד אמסלם:

12:19 עריכה

שר הסייבר דודי אמסלם בציוץ מוזר:

12:14 עריכה

גם יועז הנדל תומך בגמזו:

והשר שמולי:

12:08 עריכה

שר הבריאות יולי אדשלטיין חנך עם פרויקטור הקורונה רוני גמזו ומנכ"ל משרדו חזי לוי מרכז שליטה חדש בקריית שדה התעופה.

דברי השר: "כל המאמץ נעשה על מנת להאבק בתופעה שאנחנו אפילו לא יודעים להגדיר. מתמודדים מול הבלתי נודע. אחת המשימות החשובות שלנו במשל"ט, היא להעביר לציבור את התחושה שכולנו שותפים במאבק הזה. בדברים הבסיסיים, כמו שמירת מרחק, מסכות והגיינה. אני מבקש להעביר גם לעמיתיי, נבחרי הציבור, שאנחנו עושים את המקסימום, מבחינה בריאותית, עם כל השיקולים, כולל אלה של הכלכלה והמשק. אני מבקש מחבריי לא לנסות לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור.

כשההחלטות מגיעות ממשרד הבריאות הן המיטביות, והתקבלו על ידי המומחים הטובים ביותר שיש למדינת ישראל להציע. אנחנו לא מתחשבים רק במשק, אלא גם בחגי תשרי, ולכן עושים את המיטב כדי שנוכל כמו כל שנה, לשמוע קול שופר, להתפלל. מתחשבים, אבל מצפים, גם מראשי רשויות ורבנים, לפזר את בתי הכנסת, כדי למנוע תחלואה.

עם כל הצער שבדבר, אחריות לאומיות אומרת שהשנה זו לא השנה לטוס לאומן לקברו של ר' נחמן מברסלב. השנה האחריות היא לא להתכנס לארוחות גדולות בשולחן החג, אלא להתאפק."

רוני גמזו אמר: "אנחנו צריכים את כל מקבלי ההחלטות, הדרך שלנו היא לא תמיד הפופולרית".

דברי רוני גמזו:
יש שתי שיטות לטפל במגפה. הראשונה היא הרסנית – לסגור הכל למשך 4-5 שבועות. זו השיטה הקלה אבל היא הרסנית. בגל השני מדינת ישראל החליטה ללכת על השיטה השנייה. זו אחריות לא רק של משרד הבריאות, אלא של כל מדינת ישראל.

כל בתי החולים, קופות החולים, שמטפלים כל יום במעל עשרים אלף איש שנדבקו בקורונה פועלים היטב. אבל אנחנו צריכים את כל המערכת במדינת ישראל, את כל בעלי התפקידים ומקבלי ההחלטות. להזכיר להם שהחלטנו לקחת את הדרך הקשה, שלא תמיד פופולארית. לפעמים יש עלייה בתחלואה, אבל אנחנו ממשיכים הלאה בדרך הקשה, כדי לבנות יכולות עמידה, יכולות ניהול.

לא בטוח שכל חברי הממשלה וחברי הכנסת מבינים מה אנחנו עושים פה. יש ירידה בתחלואה באוכלוסיה הכללית, וגם בחברה החרדית, ועכשיו אנחנו בעלייה בתחלואה בחברה הערבית שלא הייתה בגל הראשון. לכל הנהלת משרד הבריאות יש מטרה אחת – להפחית את התחלואה בדרך הזו, ותוך כדי למנוע מאנשים לסבול עוד במעגלים השונים.

אנחנו צריכים שכל מי שיש לו תפקיד שיש לו אחריות, שילך בכיוון הזה, להפחית את התחלואה, עם מערכת חינוך פתוחה, עם משק פתוח. זה תלוי גם באחריות האזרחית של כל אחד. ובבקשה בלי התקהלויות, בלי חתונות אסורות, בלי מסיבות מיותרות. בסוף זו משימה של כולנו.

12:03 עריכה

עפר שלח טוען שהסיפור הוא עדיין ביבי.

11:46 עריכה

שר הבטחון בני גנץ מגיב להתחממות בצפון:

11:25 עריכה

נתניהו באזהרה לחיזבאללה:

11:18 עריכה

ח"כ יאיר גולן מגיב למתווה מיקי זוהר:

תמנו שטה בתמיכה בגמזו. מדברת על "חוסר אחריות של פוליטיקאים". האם היא גם מתכוונת למיקי זוהר?

11:05 עריכה

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ ג'בארין, נעל את ישיבת הוועדה לאחר שלמרות הבטחת השר שמולי שלשום, לא הובא לוועדה נוסח תקנות הפיקוח על מעונות היום לפעוטות.

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ יוסף ג'בארין, הייתה אמורה להתחיל היום את שלב הדיון הציבורי בתקנות הנדרשות כדי ליישם את חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, זאת לאחר שבדיון הוועדה ביום שני התחייב שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ איציק שמולי, כי הן יונחו היום בדיון חגיגי על שולחן הוועדה.

אמיר מדינה, מנהל אגף מעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה והרווחה, נשאל האם השר והמשרד עומדים בהבטחתם והשיב: "לצערי לא. לבקשת השותפים שלנו, משרד רה"מ ומשרד האוצר, ניקח לעצמנו עוד מספר ימים, ללבן את הדברים ולהגיע להסכמות. כולי תקווה שנוכל להגיע להסכמות ולהביא את הדברים לוועדה בהקדם".

יו"ר הוועדה, ח"כ ג'בארין, סיכם: "הוועדה רואה בחומרה את הסחבת באישור התקנות של חוק הפיקוח. אני שומע, בכאב, פטפטת של שרי הממשלה – ראש הממשלה, שרי המשפטים, האוצר והעבודה והרווחה על הנושאים הללו בעקבות המקרים האחרונים אבל בפועל החקיקה לא מתקדמת. זה ביזוי של החוק שקבע מפורשות שאת התקנות צריך היה לאשר כבר לפני שנה, אבל יותר חמור מכך זה זלזול במאות אלפי ילדים והורים – שבוע לפתיחת שנת הלימודים. בצער רב וכאב, אני נועל את ישיבת הוועדה".

11:03 עריכה

המשטרה חזרה בה מהבקשה להרחיק את אביחי גרין, המפגין שהוכה על ידי קצין המשטרה סנ"צ ניסו גואטה בהפגנה סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים – כך מסר הבוקר עורך דינו דניאל חקלאי.

המקרה:

"זה מרגיש שזה דבר שיכל לקרות לכל אחד, וחשוב שתצא אמירה מאוד מובהקת שעדיין מותר להפגין במדינה" אמר גרין. "מדובר באנשים איבדו את העבודה והכל זה לא אנרכיסטים, וזה הזמן לצאת לרחוב ולהביע סולידריות".

10:36 עריכה

פולמוס חוק השבות: בצלאל סמוטריץ' הזמין את קוראיו להכנס לקרוא תגובות בפייסבוק של יאיר לפיד, כדי לראות מה הוא חושב עליו.

10:35 עריכה

יאיר לפיד בסטטוס ארוך נגד תיקון חוק השבות של סמוטריץ'

החוק נגד הנכדים (של הרוסים)–מאחורי הפנים המחייכות של נפתלי בנט מסתתר בצלאל סמוטריץ'. סמוטריץ' מחייך הרבה פחות. הוא…

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום שלישי, 25 באוגוסט 2020

10:28 עריכה

התפרצות קורונה בקיבוץ בעוטף עזה: בוואלה מדווחים 17 חולים אותרו בקיבוץ כפר עזה ו-140 מחבריו נשלחו לבידוד לאחר שהנגיף התפרץ בגן הילדים. השירותים החברתיים בקיבוץ הופסקו ומאות תושבים ביקשו להיבדק במהירות. "זה נראה כמו סגר, יש הרבה לחץ במערכת"

10:19 עריכה

נתניהו חוגג שקט בטחוני:

10:18 עריכה

פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודים, אין תקנות לפיקוח.

שמולי מסביר:

10:13 עריכה

האם גם לאחר שהשאיר אותם מחוץ לממשלה, ואחרי המתקפות מאחורי הקלעים, ימינה תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה בבחירות שאולי יגיעו כנראה? נראה שכן.

10:05 עריכה

גם משה בוגי יעלון מעודד את גמזו:

09:51 עריכה

שר האוצר מודיע על מענק אישי באתר משרד האוצר.

09:20 עריכה

יוזמת בצלאל סמוטריץ' לביטול סעיף הנכד בחוק השבות תעלה להצבעה במליאה. אלעזר שטרן דיבר בגלי צה"ל על האנשים שעלולים להיפגע מכך – עולים שהגיעו מתוקף החוק הקיים. לדבריו "חלק מהאנשים האלה נמצאים איתנו, בבתי הספר, בתעשייה, בצה"ל. אי אפשר להתעלם מהאחים שלנו, אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מקרבים – לא מרחיקים"

09:06 עריכה

שר המדע יזהר שי פתאום מפרסם ציוץ תמיכה ללא סייגים בגנץ וכחול לבן.

האם זה בגלל שהיו אתמול למורן אזולאי מ-ynet תחושות?

 

כך או כך, התחושות שלה יישארו בינתיים לתחושתנו.  

09:00 עריכה

עמיר פרץ מזכיר: הממשלה עדיין לא מתפקדת.

08:47 עריכה

ח"כ מיקי זוהר אמר בכאן רשת ב' כי אי אפשר למנוע מחסידי ברסלב לצאת לאומן. "האם ייצאו אם גמזו רוצה ואם הוא לא רוצה". זוהר סיפר על המתווה שלו ליציאת ששת אלפים חסידים עם בדיקות קורונה ביציאה ובכניסה לישראל ובידוד של שבועיים בחזרה.

אכיפת הבידוד: באמצעות רבני הציבור הברסלבי שיורו על כך.

מיקי זוהר ובנימין נתניהו, ארכיון, 2016 (צילום: Yonatan Sindel/Flash9)
מיקי זוהר ובנימין נתניהו. "לא מושחת והמציאו עבורו עבירת שוחד"

"גמזו לא טיפל בהפגנות בבלפור כי הוא חושש מהתקשורת", האשים גמזו. "עכשיו הוא צריך להבין שהטיסות לאומן יקרו וכדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה בניגוד לעמדת ראש הממשלה". ֿ

זוהר אמר את הדברים למרות הפרסומים אתמול כי ראש הממשלה כן ביקש מהאוקראינים למנוע את ביקור החסידים.

זוהר אמר גם שנתניהו יופיע בבית המשפט ויוכיח את חפותו – כי הוא איננו מושחת והמציאו עבורו עבירת שוחד.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בכעס לדברים של זוהר. "לא יאומן כי יסופר שאחרי הכשלון הטוטאלי של הממשלה", אמר,  "עד שמישהו נכנס לטפל במגיפה, הבאתם פרויקטור ולא מפסיקים לתקוף אותו". סמוטריץ' הפתיע וחשף כי  נתניהו היה התנגד להגבלת ההפגנות. "הייתי שם בגל הראשון", סיפר. "גם אני חשבתי שצריך להגביל אותן. אבל נתניהו עמד כחומה בצורה.  סמוטריץ' סיכם: "שופכים את דמו של גמזו. אני גם אומר, נתניהו, קח החלטה ואל תתן לגמזו להיות מותקף.  אני למשל לא מרוצה מהתווה של בתי הכנסת – לא קיבלתי. אז מה? תגבו אותו".

08:28 עריכה

בחדשות כאן מדווחים: יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקש מחברי הכנסת והשרים של כחול לבן להפסיק לתקוף בכלי התקשורת את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת אנשי הליכוד. בצד השני, בדפי המסרים שהפיצו אתמול בליכוד לח"כים ולשרים, לא נראה שהועבר מסר זהה. שם עדיין מופיעות הביקורת והמתקפות על גנץ ובעיקר על שר המשפטים אבי ניסנקורן.

.בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת קבינט משרד החוץ, יוני 2020 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
יחזרו לעבוד ביחד? בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת קבינט משרד החוץ.

ח"כ אבי דיכטר אמר בתגובה: יש כאן הזדמנות לעשות דברים אחרים. עכשיו צריך לממש את ההזדמנויות. יש הסכם עם כחול לבן וצריך ולהרגיע את הרוחות

08:16 עריכה

רוני אלשיך התראיין לידיעות אחרונות למוסף שיפורסם ביום שישי ודיבר בין השאר על משפט נתניהו. "כל השאלה היא האם הוא יישפט", הוא אומר. "הכל יכול לקרות. אולי תהיה חסינות, אולי תהיה ממשלה, אני לא יודע. אם הוא יעמוד לדין אני מניח שהוא יורשע. אם לא היינו חושבים שסיכויי ההרשעה הם כל כך גבוהים, אף אחד לא היה מהמר".

הוא התייחס גם לאפשרות שנתניהו יעזוב את תפקידו לפני סוף המשפט: "אני מאוד מקווה שהכל ייגמר הרבה קודם. אני מקווה עבורנו, אני מקווה עבורו. שלפחות הוא לא יכהן כראש ממשלה עד סוף המשפט כי המדינה הזאת תשלם מחירים בלתי אפשריים".

אלשיך אמר: "היו עובדות – הטרידו חוקרים שעסקו בתיקים האלה, את סביבתם, שכניהם, משפחתם. שלושה. אנשים בכירים יחסית. אנשים שחוקרים את ראש הממשלה בין השאר וגם אנשים שמקבלים החלטות".אלשיך נשאל אם ידע מי עמד מאחורי החוקרים שנשלחו וענה, "ידענו ואני עדיין יודע. והיות ומדובר במשהו שאני לא יודע מה המשטרה עושה איתו היום אז אני כמובן לא רוצה לומר".

07:43 עריכה

המאבק בקורונה: הפרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר בגלי צה"ל: יש כרגע כ-800 חולים מאושפזים בבתי החולים. עוד לא הרמנו דגל אדום, אבל העומס יגרום לכך שאיכות הטיפול תרד".

07:35 עריכה

ישראל כ"ץ חבר הקבינט הבטחוני אמר הבוקר בגלי צה"ל על המתיחות בצפון כי ישראל תנקוט בכל האמצעים נגד האיומים מצד חיזבאללה. "אנחנו בסיום מותנה", הבהיר – אם הדברים ימשכו הם יובילו למקום שאנחנו לא מעוניינים בו. גם לבנון תשלם. צריך לפרוק את חיזבאללה מנשקו. אנחנו נפעל לוודא שלא יהיה כאן גבול אלים".

07:22 עריכה

מייק פומפאו פרסם בוועידת המפלגה הרפובליקנית סרטון שצילם בירושלים בעת שהותו כאן. בנאום הוא הזכיר את ההסכם עם איחות האמירויות ואמר "הנכדים שלנו יקראו על ההסכם הזה".

07:02 עריכה

אמש בשעה 22:40 במרחב מנרה, במהלך פעילות מבצעית של כוחות צה"ל במרחב, התבצע ירי משטח לבנון לעבר כוח צה"ל. על פי דובר צה"ל, בתגובה לירי, תקפו במהלך הלילה מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל עמדות תצפית של ארגון חיזבאללה. במהלך הלילה הונחו התושבים להישאר בבתים.
במקביל – תקיפות חיל האוויר בדרום רצועת עזה.

צילום מלבנון:

נתניהו שוהה בחופשה משפחתית בצפת ועקב משם אחר האירוע. מהלשכה נמסר כי הוא קיים שיחות ביטחוניות וממשיך לקבל כל העת עדכונים.

סגירה