רגב: דעת הרוב של השופטים היא דעת המיעוט בעם - אין מנוס מבחירת שופטים חדשים

לפיד: המתקפה על בג״ץ היא חלק מקמפיין ארסי של נאשם ● איילת שקד: פסיקה ארורה ● בליכוד זעמו על אשכנזי שאמר לשר החוץ הגרמני שישראל ויתרה על הסיפוח ● ליצמן: לא נאפשר סגר בחגים ● אומן נסגרת לתיירים ● חסידי ברסלב הפגינו מול המלון בו התאכסן נתניהו בחופשה ● מזכירות ברסלב: ״לעולם לא נתמוך בנתניהו ובמי שתומך בו״ ● סקר: הליכוד ממשיך לאבד מנדטים

ח"כ מירי רגב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
ח"כ מירי רגב *** Local Caption *** îéøé øâá ìéëåã ùøú äúøáåú ùìèåï î÷åîé çãùðåú
22:41 עריכה

האמת, נראה פחות. 

22:40 עריכה

יאיר גולן בעד פסיקת בג"צ, למרות אימוץ הסדר תקנת השוק.

22:30 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב גם מתקיפה את פסיקת בג"ץ.

22:22 עריכה

יו"ר האופוזיציה טוען שהמתקפה על בג"צ היא בשם נתניהו. 

22:19 עריכה

הנשיא ראובן רובי ריבלין סופד לאיש האצ"ל יאיר אסיסקוביץ. 

גם ראש הממשלה נתניהו ספד לו:

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פטירתו של יו''ר ברית חיילי האצ''ל, יאיר אסיסקוביץ ז"ל:"רעייתי שרה ואני דואבים מעומק לבנו…

פורסם על ידי ‏ראש ממשלת ישראל‏ ב- יום חמישי, 27 באוגוסט 2020

21:49 עריכה

ח"כ ברקת תוהה איך יכול להיות שבג"ץ פוסק דבר אחד בנושא אחד, ובנושא אחר דבר אחר.

21:42 עריכה

יועז הנדל ראה שסמוטריץ' מבשל פויקה, והיה חייב להגיד לו שהוא עושה משהו לא נכון, כי ככה זה גברים שעושים פויקה.

אבל סוף טוב הכל טוב: בצלאל הסביר שהתמונה הראשונה היא לפני האש והזמין את יועז לבוא לאכול ושר התיירות הוסיף הצעה רומנטית.

21:34 עריכה

שר החקלאות אלון שוטסר: הפתרון למחסור, תוצרת מקומית.

21:14 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון ממפלגת תל"ם הגיע למות נגד ראש הממשלה בכיכר רבין.

בהמשך בוגי החמיא לשוטרים.

21:03 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ טוען שהפסיקה של בג"ץ עושה את המובן מאליו אולם דווקא טובה למתנחלים.

20:45 עריכה

השר אבי ניסנקורן מברך על פסיקת בג"ץ שתאפשר הכשרת בתים ביו"ש, אבל יבקש דיון נוסף בגלל התושבים.

20:04 עריכה

כמה שעות אחרי שהפגינו נגדו ואחרי ההודעה שלא יתמכו בו יותר, עם קשר או לא, על פי הדיווחים נתניהו מתערב לטובת חסידי אומן שכלואים באוקראינה לאחר שסורבו כניסה.

על פי הדיווח ב-ynet, החסידים שוחררו לאחר התערבות השגריר וכניסת ישראלים תותר עד היום בחצות.

19:54 עריכה

זעם בליכוד על שר החוץ גבי אשכנזי שאמר לשר החוץ הגרמני שממשלת ישראל עברה מסיפוח לנורמליזציה. 

"הניסיון של אשכנזי וחבריו להציג כאילו כחול לבן הביאו הסכם שלום היסטורי עם האמירויות הוא מגוחך", קובעים גורמים במפלגה ומוסיפים בגאווה ששר החוץ לא היה מעורב כלל. לדבריהם, "גבי אשכנזי לא ידע דבר על הסכם השלום ההיסטורי עם האמירויות שראש הממשלה נתניהו הביא, ולכן דבריו אינם רלוונטיים".

מכחול לבן הגיבו: "אנחנו מאחלים לחברינו בליכוד להפסיק להיות חמוצים, ומברכים אותם על קידום נורמליזציה, שלום וביטחון במקום מהלכים חד צדדיים חסרי אחריות".

19:40 עריכה

משה בוגי יעלון מזכיר שהוא בימין:

19:33 עריכה

התיק נגד עובדות מעון ראש הממשלה שנחשדו בעדות שקר צפוי להיסגר. פרקליטה של אחת החשודות עורך הדין איתמר בן גביר: "שמח שהשכל הישר גבר. מרשתי טענה לאורך כל הדרך כי מדובר בהתנכלות רק משום שסירבה להעיד נגד משפחת נתניהו. היום מסתבר שצדקנו כאשר טענו שאין שום ראיות לעדות שקר".

19:26 עריכה

וואלה מפרסמים: לאחר שרת התחבורה מירי רגב ניסתה למנות את ממלא מקום ראש עיריית אשדוד איש הליכוד גבי כנפו ליו"ר רשות שדות התעופה, היא קיבלה מסרים זועמים משרה נתניהו כי כנפו שייך למחנה גדעון סער. מירי רגב הכחישה את הדברים ואמרה כי מדובר ברכילות ומטעמה של שרה התלוננו -"במקום לסקר הפעילות החשובה של הגב' נתניהו בנושאים של בריונות ברשת (שיימינג) ואלימות נגד נשים, אתם מפרסמים את השקרים האלה".

18:58 עריכה

מיקי זוהר על בג"צ כרמים:

גדעון סער אופרטיבי:

ח"כ שרן השכל: בג"צ מוטה. 

יולי אדלשטיין:

18:51 עריכה

מתן כהנא מקשר בין פסיקת בג"ץ לגבי הקרקע הפרטית במצפה כרמים לבין הפסיקה בנוגע להריסת בית מחבל.

18:34 עריכה

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, הגיב לפסק הדין של בג"צ המורה לפנות את היישוב מצפה כרמים בבנימין. לדבריו זהו "פסק דין מזעזע של שופטי בג"צ שאין בו לא היגיון ולא צדק. לאחר ששופטי בג"צ פסקו שלא להרוס בית מחבל רוצח, הם פסקו להחריב יישוב פורח של טובי בנינו. היישוב הוקם בהובלה מלאה של ממשלת ישראל ומשרד הביטחון. רק לב מאבן ואיבה להתיישבות בארץ יכלו להוביל לפסיקה זו. אנחנו נוביל מהלכים למניעת חורבן היישוב".

18:24 עריכה

בצלאל סמוטריץ' בסדרת ציוצים על בג"ץ כרמים.

לדבריו:

פסילת סעיף 5 (תקנת השוק) על ידי בג"ץ במקרה המובהק ביותר שבו הוא מתקיים, ופסיקתו האכזרית והאבסורדית לפינוי הישוב מצפה כרמים, למרות שאפילו היועמ"ש תמך בהסדרתו, מלמדת שאין מנוס מלחוקק את פסקת ההתגברות ואז מחדש את חוק ההסדרה.

פסק הדין הזה גם הופך את פסילת חוק הסדרה בטענת המידתיות למגוחכת. חוק ההסדרה נפסל בטענה שהוא היה גורף מידי וישנם פתרונות אחרים (תקנת השוק הוזכרה בפסק הדין כאפשרות…).

עכשיו מוכח שאין שום פתרון, מידתי ומאוזן ככל שיהיה, שבג"ץ לא יפסול בשנאתו להתיישבות ולמתיישבים.

יש לנו 3 שנים להשלים את החקיקה ולזרוק את פסק הדין הזה של בג"ץ לפח האשפה של ההיסטוריה, כמו פסיקות לא יהודיות ולא ציוניות רבות שלו.

אני מצפה ממנדלבליט להודות בטעותו היום ולהתנצל על התנגדותו החמורה לחוק ההסדרה ועל חתירתו נגד הממשלה והכנסת ועשייתו יד אחת עם בג"ץ נגד הממשלה והכנסת.

ההתיישבות תמשיך להתרחב ולהתבסס על אפם ועל חמתם של שופטי בג"ץ ושאר המבולבלים ומאבדי העשתונות והמצפון הערכי והציוני. עם ישראל חזק מהם ונצח ישראל לא ישקר. אחי המתיישבים, אל תיפול רוחנו. עברנו אתגרים גדולים מאלה, ובע"ה נעבר גם את זה ונצא מחוזקים.

18:22 עריכה

בג"ץ הורה להפסיק כל פעילות בנייה והכשרת קרקע, ולפנות תוך שלוש שנים כ-50 מבנים במאחז מצפה כרמים שנבנו על קרקע פרטית שלא כדין. בגץ הורה על פיצוי בדמות "מענה חלופי ראוי והולם בדרך של הקצאת קרקע חלופית על אדמות מדינה והקמת מבנים חליפיים או העתקת המבנים הקיימים לקרקע החלופית".

איילת שקד בתגובה:

17:49 עריכה

בוואלה מדווחים כי המזכירות הארצית של חסידות ברסלב מסרה בהוראתו של הרב שלום ארוש, כי החסידות לעולם לא תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו ולא בכל מפלגה שתתמוך בו. זאת, בשל המחלוקת בין החסידים לממשלה בנושא הנסיעה לאומן בחגים. "ממשלת ישראל שריה ופקידיה הראו היום שאזרח מאמין הוא אזרח סוג ב ומותר להילחם בכל דרך אפשרית בכדי שלא יוכל לממש את אמונתו", נכתב בהודעת מזכירות החסידות.

17:46 עריכה

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' קוראת להחמרת ענישה של לא יהודים.

17:30 עריכה

השר יעקב ליצמן הבטיח במהלך טקס השקת פרויקט "דירה להשכיר" בנהריה כי לא יאפשר החלת סגר בחגים. על פי הדיווח שר הבינוי והשיכון אמר "אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים. לא בראש השנה ולא בכיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים שכולם חרדים דתיים מסורתיים וגם חילונים הולכים בהם לבתי הכנסת ואין סיכוי שיהיה בהם סגר. אם צריך סגר- שיעשו אותו היום. לא בחגים. בחגים בתי הכנסת יהיו פתוחים. השר דרעי ואני לא נאפשר קיום סגר בחגים".

אריה דרעי ויעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אריה דרעי ויעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ליצמן גם תקף את התנהלות פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו. "צריך שיהיה ברור, יש לשמור על ההנחיות ולהקפיד על ריחוק כדי למנוע תחלואה. אבל צריך גם שתהיה שקיפות, יושר, היגיון ואחידות", אמר.

16:58 עריכה

נתניהו בסרטון מהחופשה. ככל הנראה יש עיתונאים שעכשיו מחפשים פרסומים על הביקור הקודם.

16:28 עריכה

יש לכם שאלה למשרדי הממשלה? ח"כ סונדוס יכולה לעזור, וח"כ טיבי מפרגן.

16:24 עריכה

יש עתיד – תלם על נתוני הלמ"ס.

16:14 עריכה

ב-ynet מדווחים: תלמודי תורה מתעלמים ממתווה הקפסולות – עשרות תלמידים בבידוד. במערכת החינוך ראו בחזרת החרדים ללימודים השבוע פיילוט לא רשמי לקראת ספטמבר, ועדויות מהורים חרדים ברחבי הארץ, מלמדות על זלזול חוצה זרמים בהנחיות משרדי החינוך והבריאות, ואי ציות למגבלת ה"קפסולות": "דיווחנו למשרדי הממשלה אך הם לא עושים כלום", הם אומרים. משרד החינוך: נתייחס למקרים פרטניים.

15:45 עריכה

תנועות המחאה עתרו לבג"ץ בדרישה להרחיק את סנ"צ ניסו גואטה מההפגנות מול מעון ראש הממשלה.

15:39 עריכה

ח"כ עידן רול מיש עתיד צילם סרטון על תקיפה ופגיעה מינית.

לדבריו:
ביום שבת, בהפגנה בכיכר רבין, נגד האונס המזעזע של הילדה באילת, פגשתי חברה. היא סיפרה לי שהפחד מאלימות מינית נמצא שם כל הזמן. 'בכל פעם כשגבר עולה איתי במעלית, אני מפחדת שהוא יעשה לי משהו', היא אמרה. וואו, זה טלטל אותי. לא משנה כמה חשבתי שאני מודע, עדיין- בחיים לא עבר בי פחד כזה, או מחשבה כזו, שאדם זר יכול לפגוע בי. אז דיברתי עם נשים סביבי והן תיארו לי מציאות לא נורמלית, של חיים בפחד יום יומי, אפילו במהלך יום שגרתי. זה מה שגרם לי לצלם את הסרטון הזה – צפו ושתפו

15:09 עריכה

דיווח ב-ynet: בעקבות ההכרזה של ממשלת אוקראינה שהודיעה על איסור כניסה לזרים, חסידי ברסלב הגיעו להפגין ליד מלון רות שבצפת, שם נופש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רעייתו, מפני שלטענתם, ההחלטה התקבלה בעקבות שיחתם של נתניהו ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

על פי הדיווחים החסידים מתחילים מהלך גדול יותר של מחאה.

15:03 עריכה

השרה לשיוויון חברתי מירב כהן ושר ירושלים רפי פרץ מקפידים על מסיכות אבל לא על ריחוק. אולי צריך עדשות סלפי עם צילום יותר רחב.

14:58 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ ממשיך להתכתש עם ח"כ ניר ברקת. בראיון ל-ynet הוא אמר "בדרך כלל אני לא מתייחס לרעשי רקע, אבל הפעם אנקוב בשמו של ברקת. הוא היה ראש העיר הכושל בתולדות ירושלים. הוריד את עיר הבירה שלנו מדירוג סוציואקונומי 4 ל-2, העיר הענייה ביותר היום, הכי מלוכלכת והכי ננטשת".

ברקת הגיב: "ישראל כץ קרס ואיבד שליטה על המצב הכלכלי. הוא מאבד עשתונות, מה שמתבטא בצרחות וצעקות באופן יום יומי על שרים בממשלה, על חבריו לליכוד ועל עובדיו במשרד האוצר. ישראל חייבת שינוי כיוון בטיפול במשבר הכלכלי".

14:30 עריכה

ישיבת הממשלה השבועית ביום ראשון הקרוב לא תתקיים, וזאת הפעם ה-4 ברציפות. כך מפרסם היום אתר N12. הסיבה המוצהרת לביטול היא "קיום ישיבות מדיניות שמונעות מהממשלה להתכנס". הישיבות הקודמות בוטלו, בין השאר, בגלל המתיחות בין נתניהו לגנץ בנוגע לתקציב והאיומים של נתניהו בבחירות רביעיות – בעיות שלפי שעה היו אמורות לרדת מסדר היום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 7 ביוני 2020 (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 7 ביוני 2020 (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
14:19 עריכה

אחרי שהצליח להאריך את זמן קיומה של הממשלה, ח"כ צבי האוזר מדרך ארץ נאבק על קיצור זמן הבידוד:

13:29 עריכה

שר החוץ אשכנזי משתתף במפגש לא-פורמלי של שרי החוץ של האיחוד האירופי ונפגש עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס, שלדבריו הוא חבר קרוב שלו, במקום בשם "וילה ליברמן" בגרמניה:

13:26 עריכה

חסידים החלו לנסוע לאוקראינה למרות האיסור ונתקעו בשדה התעופה, ויו"ר הליכוד, מיקי זוהר, שתמך בנסיעתם, מאשים. לא ברור את מי, אבל כנראה לא את עצמו:

13:01 עריכה

יועצה הפרלמנטרי של חברת הכנסת מרב מיכאלי אובחן כחיובי לקורונה. כך מדווח היום קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף. לפי בדיקה ראשונית , שהה היועץ בכנסת בפעם האחרונה ביום רביעי שעבר, ה-19/8. מהכנסת נמסר כי "הכנסת תמשיך בחקירה האפידמיולוגית בנושא בתאום נציגי משרד הבריאות".

מרב מיכאלי (צילום: פלאש90)
מרב מיכאלי (צילום: פלאש90)
12:56 עריכה

"לא נראה לי שסוגיית הנסיעות לאומן נבדקה מקצועית". כך אמר היום מאיר פרוש מיהדות התורה, המשמש כסגן שר במשרד החינוך, בראיון בתוכניתו של יניר קוזין בגלי צה"ל.

פרוש תקף את פרוייקטור הקורונה, רוני גמזו, המתנגד לנסיעת החסידים לאומן: "כשהפרופ' גמזו התקבל הוא היה המלאך המושיע, אבל הוא כבר חודש בתפקיד ואנחנו פחות או יותר באותו מקום".

סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

 

12:47 עריכה

שר התרבות, חילי טרופר (כחול לבן), מקבל את הטענה שהממשלה שבה הוא חבר אינה מתפקדת היטב – אבל מתנגד לבחירות ולפיזור שלה. טרופר אמר היום לגלי צה"ל: "הפיתרון לתפקוד הממשלה הוא לא בחירות. ממשלה שלא עובדת טוב, פשוט צריכה להתחיל לעבוד טוב".

כשנשאל מה הוא מעריך שיקרה בנובמבר והאם הממשלה תתפזר במועד החדש שנקבע לכך, אמר טרופר: "אני בקושי יודע להגיד מה יקרה עוד שלושה ימים, קל וחומר שלושה חודשים".

בהתייחסו למתווה להחזרת הפעילות באולמות התרבות שאמור להיכנס לתוקף בשבוע הבא, אם יאושר, אמר טרופר: "מקווה שהוא יעבור בשבוע הבא. אין סיבה שלא".

ח"כ חילי טרופר (צילום: רוני שוצר פלאש 90)
ח"כ חילי טרופר (צילום: רוני שוצר פלאש 90)

 

12:22 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי, המבקר בגרמניה ומשתתף במפגש לא פורמלי של שרי חוץ של האיחוד האירופי, אמר היום במסיבת עיתונאים בברלין עם מקבילו הגרמני הייקו מאס כי: "מדיניות ממשלת ישראל עברה באופן ברור מסיפוח לנורמליזציה. ישראל מקווה שלאור השינוי הזה במדיניות הפלסטינים יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן ויחדשו את הקשרים עם ישראל. השארנו את הדלת פתוחה לשכנינו, עכשיו זה תלוי בבחירתם ובהחלטתם להצטרף".

גבי אשכנזי (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
גבי אשכנזי (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
12:15 עריכה

12:03 עריכה

בעקבות הודעתו של נשיא אוקראינה זלנסקי על איסור כניסה לזרים כדי למנוע את הגעת הישראלים לאומן, חסידים שכבר טסו לקייב מדווחים כי הם תקועים בשדה התעופה ואינם יכולים להיכנס למדינה:

11:59 עריכה

על רקע נסיונו של בצלאל סמוטריץ' לבטל את "סעיף הסבא" בחוק השבות העיתונאי אריק בנדר מזכיר דיונים דומים שנערכו בכנסת עם אישור הסעיף ב-1970:

11:57 עריכה

סייעת בפעוטון ברמת גן נעצרה בחשד להתעללות, וח"כ קרין אלהרר מזכירה שחוק הפיקוח על המעונות עדיין לא אושר:

11:50 עריכה

11:49 עריכה

שר התיירות אסף זמיר קרא הבוקר לשלול את רישיון העסק של מלון הים האדום באילת, שבו על פי החשד התרחש אונס קבוצתי, אם יתברר כי המלון לא פעל כשורה ובכך אפשר לאונס להתרחש.

בראיון לתוכניתם של ירון דקל וחיים לוינסון בכאן 11 אמר זמיר: "אם יגלו שנעשתה שם הפקרות ורשלנות שהובילה לדבר הזה – צריך לאכוף למען יראו וייראו. כמו כל עסק יש לך אחריות על מה שקורה במרחב הזה".

עם זאת, זמיר ציין כי למשרד התיירות אין סמכות לשלול את רישיון העסק, אלא רק למשטרה ולעיריית אילת.

אסף זמיר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אסף זמיר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
11:42 עריכה

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, הגיבה למתקפה נגד היועמ"ש והפרקליטות בנוגע להוראות לצמצום העמדה לדין של מפגינים.

בראיון לכאן רשת ב' אמרה ליטמן הבוקר: "מה שמצער זה שבביקורות יש המון פייק, ביקורת שלא קשורה לתוכן של ההנחיה. ההנחיה לצמצם העמדה לדין לא נכתבה בגלל ההפגנות בבלפור, עבדנו עליה זמן רב. זו הנחיה שמחכה הרבה זמן לפרסום, והייתה אמורה להתפרסם יותר מוקדם. יש הרבה פייק בדיווחים ובביקורת על ההנחיה שלא קשורה לתוכן שלה".

"הנוסח הסופי שלה אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה בינואר האחרון, מאחר שאין פרקליט מדינה מכהן. כשהבנו שאין פרקליט מדינה קבוע, הוחלט לפרסם את ההנחיה הזו והנחיות נוספות. ברגע שיהיה פרקליט מדינה מכהן זה יובא לאישורו. פעלנו על פי טיוטה של ההנחיה הזו גם במחאות קודמת".

בהתייחסה להתקפות של הליכוד על ההוראה ועל הפרקליטות אמרה ליטמן: "קשה להיות מופתעים כי אנחנו זוכים לביקורת על כל דבר שאנחנו עושים. מה שמצער זה שבביקורות יש המון פייק, ביקורת שלא קשורה לתוכן של ההנחיה".

"אני לא מי שסופגת הכי הרבה – וכולם מבינים למי אני מתכוונת, אבל האמונה שלנו ביושר שבו אנו מקבלים החלטות מאפשרת לנו להמשיך. ביקורת זה בסדר, אבל לא התלהמות. אנחנו בהחלט בתחושה של מציאות שלא חווינו בעבר. היו שיאים בעבר, כולל בתקופת ההעמדה לדין של אהוד אולמרט – אבל אנחנו עכשיו באחד השיאים".

11:33 עריכה

משרד האוצר עומד לפרסמו תוכנית שמטרתה להפחית את השכר לחלק גדול מהעובדים במגזר הציבורי. כך פורסם הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתר ynet. לפי "ידיעות", אם תתקבל התוכנית, הקיצוצים בשכר יימשכו 27 חודשים, וצפויים להתחיל באוקטובר השנה ולהסתיים בסוף 2022.

ידיעות מדווח כי "הקיצוץ במשכורת יחושב בהתאם לרמות השכר השונות. כך, למשל, חלק משכרם של בעלי הכנסה של עד 15 אלף שקל ברוטו לחודש יופחת ב-3%. חלק משכרם של המשתכרים מ-15 אלף עד 20 אלף שקל ברוטו יקוצץ ב-7%. קיצוץ ברמת שכר של 20 אלף שקל ברוטו ומעלה יגיע לשיעור הגבוה ביותר – 10%".

"עם זאת, ההפחתה לא תחול על עובדים המשתכרים עד 7,000 שקלים, או על 7,000 השקלים הראשונים במשכורתו כל עובד." מדגישים בעיתון "על מקבלי פנסיה מעל 15 אלף שקל בחודש תחול הפחתת שכר בהתאם לקריטריונים שנקבעו לגבי המשתכרים ברמות השונות. בתוך כך, דמי הניהול של קרנות הפנסיה התקציביות יועלו באופן קבוע מ-2% ל-5%".

עוד נטען בכתבה כי "התוכנית שגובשה במשרד האוצר בימים האחרונים לא תכלול פיטורי עובדים, אבל תחייב את המוסדות השונים לעבור רפורמה הכוללת הגדלה מאסיבית של הפריון וגמישות תעסוקתית שתאפשר העברת עובדים בין משרדי הממשלה ומתפקיד אחד למשנהו".

באוצר מעריכים את החיסכון למשק בתוכנית בארבעה מיליארד שקלים בשנה (מבלי לקחת בחשבון את הפגיעה בצריכה ובהכנסות ממסים).

11:20 עריכה

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מבשר על תוכנית להקמתה של קואליציה חדשה:

11:18 עריכה

11:17 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ממשיך בפולמוס על יוזמתו לבטל את סעיף הסבא בחוק השבות, ומעלה טיעון מעניין: לפי חוקי הגזע של הנאצים, "יהודי" נחשב רק מי ששלושה מסביו יהודים, ולא מי שרק אחד מהם יהודי. יש לציין כי הנאצים רדפו גם את ה"מישלינגים" – אנשים שאחד או שניים מסביהם היו יהודים, למרות שהאחרונים לא נחשבו ל"יהודים" ממש ולא נידונו אוטומטית להשמדה.

11:13 עריכה

ראש המל"ל לשעבר מנסה להסביר את ההבדל בין איסור על הפגנות לאיסור על עלייה לקבר צדיק באוקראינה:

 

11:06 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ נפגש עם עיתונאי חרדי בתדרוך וגילה במפתיע שהם קרובים רחוקים. אולי בגלל זה הוא התקשה לשמור על מרחק ממנו?

11:05 עריכה

ח"כ מירב מיכאלי, ממפלגתו של שר הכלכלה עמיר פרץ, שוב יוצאת בביקורת חריפה על המדיניות הכלכלית של הממשלה:

10:34 עריכה

שר הביטחון בני גנץ מתפנה מתפקידו כשק החבטות של נתניהו לטובת המלחמה בנגיף שלמענה הצטרף לממשלה:

09:58 עריכה

ח"כ אחמד טיבי מצטרף לביקורת על התנהלות החברה הערבית בגל השני של הקורונה:

09:43 עריכה

בליכוד ממשיכים להשתלח בשר המשפטים אבי ניסנקורן, ואילו ניסנקורן עצמו עונה להשתלחויות אבל אינו תוקף בחזרה. בראיון לרדיו 103FM אמר הבוקר ניסנקורן: "כחול לבן צריכה להמשיך לעמוד על עקרונותיה. אני מרגיש שאני עושה את מה שצריך לעשות ויש לי תקפיד אחד – אני שר המשפטים של המדינה והעובדה שתוקפים אותי רק מחזקת אותי ואומרת שהדרך שלי נכונה. לא אשנה את דרך מינוי הבכירים".

שר המשפטים, אבני ניסנקורן (צילום: Gili Yaari/Flsh90)
שר המשפטים, אבני ניסנקורן (צילום: Gili Yaari/Flsh90)
09:38 עריכה

גם שר התיירות, יריב לוין, לא ממש מפגין השתתפות בסולחה עם כחול לבן:

09:31 עריכה

ובינתיים, במרצ, ח"כ ניצן הורוביץ מזכיר לממשלה שהיא לא עמדה בהבטחותיה לציבור הנכים:

09:26 עריכה

שר התיירות יריב לוין מנצל את העימות סביב נסיעת החסידים לאוקראינה כדי להשתלח בהפגנות הענק מול מעון ראש הממשלה (הפגנות שקיומן וגודלן אושרו בידי ממשלת ישראל והצפיפות שבהן הן מתקיימות נקבעה על ידי המשטרה):

09:24 עריכה

בעקבות הפשרה הפוליטית, בכחול לבן מנסים להפסיק את ההתקפות על הליכוד, אבל נראה כי "הפסקת האש" הזאת אינה הדדית וכי במפלגת השלטון אין שום כוונה להפסיק לתקוף את כחול לבן. כך, למשל, מצייץ הבוקר שר הדיגיטל דודי אמסלם:

09:22 עריכה

ח"כ בוגי יעלון מגן על המחאה נגד נתניהו:

09:21 עריכה

הליכוד וכחול לבן דחו את אישור תקציב המדינה לנובמבר כדי להשהות את המשבר הפוליטי בין נתניהו שמקדם תקציב חד-שנתי שמתעלם מהחלפת הכהונה, לגנץ שדורש תקציב דו-שנתי מאותה סיבה. ובינתיים רק סתיו שפיר מזכירה למערכת הפוליטית את העובדה שמדינת ישראל, בזמן מגפה ומשבר כלכלי קשה, זקוקה לתקציב:

09:10 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין שוחח עם נשיאה היהודי של אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, וקרא לו "לא להסס למנוע כניסת ישראלים לאוקראינה". כך מדווחים הבוקר בגלי צה"ל. הכוונה של אדלשטיין, כמובן, הייתה לחסידים השואפים להגיע לחגיגות ראש השנה בעיר אומן.

לפי הדיווח, אמר אדלשטיין לזלנסקי: "אין לך מה לדאוג לגבי החשש שיגידו שאתם אנטישמים או אנטי ישראלים בגלל איסור שכזה. לא רק אצלכם – גם בישראל חושבים שזה לא נכון שיסעו לשם בראש השנה הקרוב".אין לכם מה לחשוש, אתם לא תצטיירו כאנטישמים".

אדלשטיין הצהיר אתמול כי "זאת לא השנה לטוס לאומן" וקרא לפוליטיקאים "להפסיק לגזור קופון" (על החסידים). בכך התייצב אדלשטיין חזיתית לא רק מול עמדתם של ראשי המפלגות החרדיות – שר הפנים דרעי ושר הבריאות לשעבר ליצמן – אלא גם נגד בכירים במפלגתו-שלו, הליכוד, כולל מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר.

יולי אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יולי אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
08:31 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ממשיך להתכתש עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד על יוזמתו של סמוטריץ' לביטול "חוק הסבא והנכד", המאפשר לנכדיהם וסביהם של יהודים לעלות לישראל – כמענה לחוקי הגזע הנאציים ששלחו סבים ונכדים של יהודים למחנות המוות. אם מקשיבים לשני הצדדים בחילופי הדברים בין סמוטריץ' ללפיד, עולה החשש ששניהם שכחו מה זה להיות יהודים ומגלים בורות ביהדות:

 

08:23 עריכה

נמשך מצעד הפוליטיקאים המביעים תמיכה בפרוייקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר בתוכניתו של אפי טריגר בגלי צה"ל: "הפוליטיקאים משתלחים בגמזו ולא נשמע שום גיבוי או הערה מכיוונו של נתניהו, גם לא על הכפופים לו".

גמזו, שהתראיין הבוקר באותה תוכנית דיבר גם הוא, במילים דיפלומטיות יותר, על המכשולים שהממשלה שמה לו בעבודתו. לדברי גמזו: "לפעמים עוברת בי המחשבה להעביר את התפקיד למישהו אחר. אני בלי כתב מינוי, בלי סמכויות ואני גם לא רוצה שהממשלה תדון בזה. אני רוצה שהממשלה תבין שהיא צריכה להתגייס". אבל כשנשאל האם הוא מתייחס בין השאר לראש הממשלה נתניהו אמר גמזו: "הבעיה היא לא אצל רה"מ" ולא איפשר לטריגר להרחיב את הנושא.

בהתייחסו למכתבו לנשיא אוקראינה והאזהרה שלו מפני הגעת חסידים לאומן אמר גמזו: "המכתב שלי לנשיא אוקראינה היה חריג, אבל אני צריך לעשות דברים חריגים כדי להוריד את התחלואה".

.פרופ' רוני גמזו, כמנהל ביה"ח איכילוב, מריע למטס האוירי של יום העצמאות לכבוד צוותי הרפואה 2020 (צילום: Miriam Alster/Flash90)
.פרופ' רוני גמזו, כמנהל ביה"ח איכילוב, מריע למטס האוירי של יום העצמאות לכבוד צוותי הרפואה 2020 (צילום: Miriam Alster/Flash90)

 

08:11 עריכה

מפגיני הדגלים השחורים מגיעים הערב להפגין בכיכר רבין, וח"כ אלי אבידר מהדהד את ההפגנה תחת הכותרת "מחממים מנועים למוצ"ש"

08:01 עריכה

על רקע התחזקותה ימינה נפתלי בנט בסקרים ובאווירה הציבורית, בזכות המנהיגות שהפגין נפתלי בנט במשבר הקורונה והחלופות הקונקרטיות שהציג למדיניות הממשלה, פרסם הבוקר נתי יפת, פרשן פוליטי של זמן ישראל, טור תחת הכותרת "מה צריך לקרות כדי שבנט יגיע לראשות הממשלה" שבו הוא מנתח את סיכוייו של ההייטקיסט הלאומני-דתי להגיע לשלטון.

"הצהרה של בנט על פסילה מוחלטת את נתניהו – בשונה מהאמירה המרוככת שאינו מתחייב להמליץ עליו – תביא לכאורה להידרדרות ראש הממשלה במדרון חלקלק של חוסר רלוונטיות", כתב יפת הבוקר בזמן ישראל, "נתניהו לא יוכל לחזור לתפקידו לאחר בחירות נוספות, משום שקואליציה של הליכוד, ש"ס ויהדות התורה לא תגיע בשום קונסטלציה ל-61 מנדטים, ועל אנשי כחול-לבן כבר אי אפשר לבנות".

"הצהרה כזאת של בנט צפויה לחולל אפקט דומינו נגד נתניהו בדעת הקהל ולהביא לקריסתו הציבורית המוחלטת, אולי אף בתוך הליכוד. לכן מדובר בפיתוי כפול ליו"ר ימינה. רגשית, נקמה מתוקה במי שבמשך שנים עשה כל מאמץ לפגוע בו ולהשפילו, תספק לו תחושות הזדככות ואופוריה; ופוליטית, ההכרזה תסמן אותו כפוליטיקאי נחוש ואמיץ, ותחזק את דימויו כמנהיג הבא של הימין".

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

 

07:52 עריכה

אל בית העלמין סגולה בפתח תקווה הגיעו הלילה כ-200 בני אדם, כדי ללוות בדרכו האחרונה את הרב שי אוחיון (39), שנרצח אתמול בצהריים בפיגוע בפתח תקווה.

אביתר כהן, שכנו של הרב אוחיון, ספד לו: "הוא היה בן אדם צנוע, נעים הליכות ושקט. מסתבר שהיה בינינו גאון ולא ידענו כמה הוא היה עילוי. רק עכשיו לאחר הירצחו נודע לי שהוא עבר מבחני כושר להיות רב עיר. אבידה גדולה לנו כשכונה ולעם ישראל".

הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה, ספד לרב אוחיון גם הוא. "כאן, בצומת סגולה, ניסו לגדוע את מפעל חייך", הוא אמר. "הרב שי, שהיה כאן עד לפני כמה שעות, היה אישיות נעלמת. נחבאת אל הכלים. היום עם ישראל יודע מי היה הרב שי. אנחנו מבקשים ממנו שיתפלל על כולנו".

ח"כ אוריאל בוסו מסיעת ש"ס הוסיף: "שי היקר, יש קונה עולמו בשעה אחת. כול העולם הזדעזע סביב הטרגדיה הנוראית הזו. בשבועות האחרונים עסקנו בעניין הריסת בתי מחבלים. אבל אני יודע שאתה בטוח היית מניף את ידך בביטול ואומר שזה לא יעזור".

הרב שי אוחיון הותיר אחריו אישה, סיוון, וארבעה ילדים: טוהר (13), הלל (11), שילה (9) ומלאכי (4). צו איסור פרסום הוצא על פרטי חקירת הפיגוע עד 24 בספטמבר.

בלילה פשטו כוחות צה"ל מחטיבת כפיר על בית המחבל בכפר רוג'יב שליד שכם. הכוחות החרימו מסמכים ותשאלו בהובלת שב"כ את קרובי משפחתו של המחבל, כדי לבדוק אם ידעו על כוונותיו מראש.

החשוד ברצח הוא חליל דויכאת, בן 46 מאזור שכם ואב לשישה. ככל הידוע לכוחות הביטחון, דויכאת לא משתייך לארגון טרור, הוא בעל אישור תעסוקה בישראל וללא עבר ביטחוני. מבדיקה ראשונית עולה כי לדויכאת הפרעות נפשיות. הוא טופל באחרונה על-ידי גורמי בריאות ורווחה ברשות הפלסטינית.
המחבל נתפס בתום מרדף שביצע אזרח שרץ אחריו עם אלה. לפי עדי ראייה, האזרח צעק "מחבל, מחבל" ולבסוף לכד אותו. שוטרים עצרו את המחבל, והוא הועבר בהמשך לחקירת שב"כ.

לווייתו של הרב שי אוחיון ז"ל שנרצח בפיגוע בפתח תקווה, 27.8.2020 (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
לווייתו של הרב שי אוחיון ז"ל שנרצח בפיגוע בפתח תקווה, 27.8.2020 (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
07:46 עריכה

נתניהו ממשיך להיחלש – בסקרים. כך עולה מסקר של חברת "פאנלס פוליטיקס" שפורסם הבוקר בעיתון "מעריב".

לפי הסקר, אם הבחירות לכנסת ה־24 היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה נחלשת בשמונה מנדטים ביחס לבחירות האחרונות, ובמנדט אחד ביחס לסקר הקודם של "פאנל פוליטיקס", ומקבלת 28 מנדטים בלבד.

מפלגת יש עתיד־תל"ם בראשות יאיר לפיד מקבלת לפי הסקר 20 מנדטים – שני שליש ממספר המנדטים שקיבלה כחול לבן שממנה התפלגה בבחירות לכנסת ה-23.

המרוויחה העיקרית מהיחלשות הליכוד היא לא יש עתיד אלא ימינה בראשות נפתלי בנט, כנראה בזכות הביקורת העניינית והעקבית של בנט על מדיניות הממשלה בנוגע למגפת הקורונה והמשבר הכלכלי. ימינה מקבלת לפי הסקר 17 מנדטים – קצת פחות מאשר בסקרים קודמים, אבל פי שלוש יותר מאשר בבחירות האחרונות במרץ השנה.

הרשימה המשותפת מקבלת לפי הסקר, כמו לפי סקרים נוספים מהתקופה האחרונים 14 מנדטים – עלייה של מנדט אחד לעומת הבחירות האחרונות.

ואילו כחול לבן של בני גנץ מקבלת 10 מנדטים – פחות משליש ממספר המנדטים שקיבלה המפלגה בבחירות לפני הצטרפותה לממשלה ועזיבתו של לפיד, אבל מעט יותר מאשר בסקרים קודמים שנערכו לאחרונה, אולי בהשפעת מופע העמידה הנחרצת של גנץ בנוגע לתקציב והדיבורים על משבר קואליציוני ועל בחירות.

ישראל ביתנו מקבלת לפי הסקר תשעה מנדטים – עלייה של שני מנדטים ביחס לבחירות האחרונות. ש"ס יורדת לשמונה מנדטים בלבד, אולי בגלל שלא ברור מה עשה העומד בראשה, אריה דרעי, כדי להקטין את התחלואה בקורונה במגזר החרדי. ואילו יהדות התורה שומרת על כוח של שבעה מנדטים. מרצ מקבלת שבעה מנדטים, זינוק של 40% בכוחה של מפלגת השמאל גם ביחס לבחירות וגם ביחס לרוב הסקרים הקודמים.

כמו בכל הסקרים האחרונים, מפלגת העבודה – מפלגה שבעבר קיבלה 56 מנדטים ושלטה במדינה 29 שנים רצופות – אינה עוברת את אחוז החסימה או מתקרבת אליו ומקבלת 1.9% אחוז מהקולות בלבד, ומסיימת, איפוא, את ההיסטוריה שלה. גשר בראשות השרה לקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס מקבלת לפי הסקר 0.4% מהקולות.

גם מפלגות הימין הקטנות – "עוצמה יהודית" ו"הבית היהודי" אינן עוברות את אחוז החסימה, וכך גם מפלגתם של הנדל והאוזר, "דרך ארץ", שמקבלת 0.2% מהקולות בלבד, מה שמסביר אולי את להיטותם של השניים למנוע בחירות וליזום פשרה בין הליכוד וכחול לבן במשבר התקציב.

לפי הסקר, הגוש הימני-דתי בראשות נתניהו, כולל ימינה שעדיין מצהירה ש"לא תפסול להצטרף לממשלה בראשותו" למרות העימותים החריפים ביניהם, מקבל 60 מנדטים ויכול, איפוא, להרכיב ממשלה גם בלא הצטרפותה של כחול לבן, גם אם בדוחק.

המפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית – הליכוד, כחול לבן והמפלגות החרדיות – מקבלות לפי הסקר 53 מנדטים בלבד ואינן יכולות להרכיב ממשלה חדשה, בגלל היחלשות שתי המפלגות הגדולות והיעלמות העבודה.

גוש המרכז, כולל יש עתיד, כחול לבן וישראל ביתנו, מקבל לפי הסקר 39 מנדטים בלבד, ואינו יכול להרכיב ממשלה בלא שיתוף פעולה עם חלקים מהימין ומהשמאל. גוש השמאל, בהנחה שקיים גוש כזה, מקבל 21 מנדטים בלבד.

גוש "אנטי נתניהו" – הכולל כיום מבין המפלגות הציוניות את ימינה, ישראל ביתנו, יש עתיד ומרצ – מקבל לפי הסקר 53 מנדטים, כך שגם הוא אינו יכול להרכיב ממשלה. ואילו האופוזיציה כולה מקבלת 67 מנדטים, ובתרחיש הדמיוני שבו היא מתאחדת נגד נתניהו היא יכולה להרכיב ממשלה רחבה למדי.

לפי הסקר, רוב מוחלט של הציבור – 84% מסכימים עם טענתו של פרוייקטור הקורונה, רוני גמזו, לפיה אסור לאפשר לחסידים להגיע לחגיגות באומן, ורק 9% מהם סבורים שצריך להתיר לחסידים להגיע לאוקראינה. מ

סגירה