בנט: נתניהו לא יישם את תוכנית הקורונה שלי כי הוא פחד ממני - ועכשיו מאות אלפים סובלים

הליכוד: המחאה נגד נתניהו ממומנת ע״י ברק וטייקונים מהשמאל ● ברק: לא מממן, עוזר בכל דרך אפשרית ● נתניהו מתרחק מסגר בחגים ● מחלוקת בין משרדי הבריאות והחינוך על פתיחת שנת הלימודים בערים אדומות ● חולדאי מעוניין לעמוד בראש רשימה ● ח״כ שפע: בכירי ליכוד מתדרכים נגד גמזו ● נחשף כי נתניהו הרוויח מאות אלפי שקלים בשוק ההון בשנים האחרונות

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
נפתלי בנט
07:10 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש על החלטת בג"ץ, שלפיה, יש לפנות מבנים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית במצפה כרמים.

אני מצר על ההחלטה השגויה של בג"ץ בעניין פינוי מצפה כרמים. הוריתי למנכ"ל משרדי רונן פרץ להיפגש עם נציגות היישוב. נמצה את כל התהליכים כדי להשאיר את התושבים במקומם ואנו משוכנעים שנצליח בכך.

07:25 עריכה

מאות מוחים הפגינו אמש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב ובחיפה. צומת עזריאלי וקטע מרחוב אבן גבירול נחסמו למשך זמן קצר.

מפגינים מוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב, 27 באוגוסט 2020 (צילום: Sebastian Scheiner, AP)
מפגינים מוחים נגד נתניהו בתל אביב, אמש (צילום: Sebastian Scheiner, AP)

לאחר המחאה פרסם הליכוד הודעה בגנות "חסימות הצירים והפרת הסדר בהפגנת השמאל האנרכיסטי".

זאת תוצאה ישירה של אנרכיה בעידוד הפרקליטות. הפגנות האנרכיסטים הלא חוקיות וחסימת הצירים הפראית שמשבשת את הסדר הציבורי היא תוצאה ישירה של ההחלטה השערורייתית של הפרקליטות שלא לנקוט באמצעים כנגד מפרי חוק.

בעוד שהפרקליטות דרשה יד קשה כנגד מפגיני הימין שחסמו צירים בזמן ההתנתקות ובהפגנות העדה האתיופית, כשמדובר בהפגנות השמאל האנרכיסטי נגד ראש הממשלה נתניהו – הכל מותר. איזו צביעות. הפרקליטות נותנת ידה להתפרקות שלטון החוק.

08:06 עריכה

בשנים 2018-2017 הרוויח ראש הממשלה בנימין נתניהו מאות אלפי שקלים מהשקעות שעשה – כך דיווח גידי וייץ ב"הארץ". את ההשקעות של נתניהו ביצעה החברה UBS Private Wealth Management Group. "נתניהו מעוניין בהשקעת כספו באופן הסולידי ביותר", הודיע פרקליטו של ראש הממשלה, דוד שמרון, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ב-2009. מבקר המדינה וועדת ההיתרים אישרו את ההסדר, שלפיו, חברת נאמנות תנהל את נכסיו הפיננסיים של ראש הממשלה בחו"ל.

לפי הצהרת הון שנתית שמסר למבקר המדינה, ב-2017 הרוויח 294 אלף שקל וברבעון הראשון של 2018 הרוויח 135 אלף שקלים מחשבונו בחו"ל.

בדיונים שנערכו בוועדת ההיתרים בשאלה האם יש לאפשר לנתניהו לקבל סיוע כספי כדי שיממן את הגנתו המשפטית – נמנע ראש הממשלה מלחשוף את מצבו הפיננסי.

10:08 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד מבקר את הליכוד ואת ראש הממשלה נתניהו בשל מתקפותיהם על הפרקליטות ובג"ץ.

11:56 עריכה

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לאירועי המחאות ולתפקידה של המשטרה.

אני ער לשיח סביב הארגון, לחלקו יש להאזין בקשב רב כביקורת לגיטימית , אך לצערי נשמע גם שיח משתלח והרסני שלעיתים אף גובל בהסתה – אותו יש לגדוע ומיד.

מדובר באחת התקופות המורכבות והרגישות לנו כחברה, כמי שעומד בראש הארגון בתקופה מורכבת זו חשוב לי להדגיש, משטרת ישראל היא משטרה חזקה ובעלת כוחות ויכולות יוצאי דופן, אך עיקר חוסנה מורכב מהמרקם האנושי שמרכיב אותה ושנבנה לאורך שנות קיום המדינה משכבות שונות ומגוונות בחברה.

המשטרה היא מראה של החברה הישראלית – יש לנו שוטרים ושוטרות בני דתות ועדות שונות, כולם כאחד מושבעים לשרת ולהגן על המדינה ותושביה וזה ייעודם.

משטרת ישראל איננה משטרה פוליטית וככזו היא משטרת כל אזרחיה – משטרה מקצועית, הוגנת ושוויונית.

השוטרים ערוכים ונכונים בכל רגע נתון, לשמור ולהגן על שלום הציבור ולאפשר חיים בטוחים וחופשיים, ובתוך כך נחושים גם לאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה ואת זכויותיו הדמוקרטיות בגבולות החוק.

אני חושב שהגענו לצומת דרכים שמחייבת כל אחד ואחת לעצור ולנתח לאן פנינו מועדות כעם אחד וכחברה דמוקרטית חפצת חיים. הבה נוריד יחד את מפלס הזעם ונקפיד להיות עם אחד, חברה דמוקרטית חיה ונושמת עם סולידריות, רעות ועתיד בטוח. אני קורא לציבור המפגינים ובכלל, להישמע להנחיות השוטרים, לגלות אחריות ולהימנע מאלימות.

משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אזרח באשר הוא, לממש את חופש הביטוי והמחאה. השוטרים יתייצבו תמיד לאבטח, לשמור, להגן ולנקוט באיזונים הנכונים, באופן הוגן ושוויוני לטובת כל הצדדים, לטובת שלום ובטחון הציבור ולטובת חוסן והמשכיות מדינתנו.

11:59 עריכה

יושב ראש יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, בראיון ל"המודיע": "אם יוטל סגר בחגים – נשקול לפרוש מהממשלה".

12:22 עריכה

גורם ביהדות התורה הגיב לאיום של יעקב ליצמן לפרוש מהממשלה, אם יוטל סגר בחגים: דבריו של יושב ראש אגודת ישראל מייצגים את דעתו בלבד.

12:51 עריכה

השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן תיכנס לבידוד לאחר שבאה במגע עם חולה קורונה מאומת. מאז פרצה מגפת הקורונה חלו שלושה משרי הממשלה בנגיף – יעקב ליצמן, רפי פרץ ופנינה תמנו-שטה.

13:20 עריכה

יושב ראש הקואליציה ויושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר: "חקיקת פסקת ההתגברות צריכה להיות תנאי להמשך קיום הממשלה".

14:07 עריכה

משלחת אמריקאית, שבה ייקחו חלק יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין, תגיע מחרתיים לישראל. בשל הביקור בוטלה ישיבת הממשלה השבועית, הנערכת על פי רוב בימי ראשון. בפגישותיה עם נציגים ישראליים תדון המשלחת בחידוש היחסים עם איחוד האמירויות הערביות.

ביום שני, למחרת הגעת המשלחת ארצה, יצאו האמריקאים יחד עם משלחת ישראלית בראשות ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, לאבו דאבי. את המשלחת לאיחוד האמירויות תטיס אל על, וזו תהיה הטיסה המסחרית הראשונה של חברה ישראלית למדינה. סעודיה נתנה אישור מיוחד לטיסה לעבור מעל שטחה.

14:13 עריכה

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, שהודיע לאחרונה על כוונתו להצטרף למערכת הפוליטית הארצית, מעוניין לעמוד בראש רשימה, ושאיפתו היא שמספר 2 במפלגה יהיה הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט – כך פרסם היום בטורו ב"הארץ" יוסי ורטר.

חולדאי נפגש לאחרונה עם יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד ועם יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אך אין בכוונתו להצטרף כמספר 2 ברשימותיהם.

14:21 עריכה

קבינט הקורונה יתכנס מחרתיים – יום ראשון – כדי לדון בתוכנית הרמזור של הפרויקטור רוני גמזו. לפי התוכנית, ההגבלות על היישובים בארץ יהיו תלויות בשיעורי התחלואה שבהן.

בפעמים הקודמות שניסה גמזו לאשר את תוכניתו בקבינט, הוא נכשל בכך. המתנגדים הבולטים היו השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי. נושא נוסף שעשוי לעלות לדיון בישיבה הוא הטלה של סגר בחגי תשרי.

14:30 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לקריאה של יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר לחוקק את פסקת ההתגברות: ביש עתיד – תל"ם מבקרים את העיסוק בסוגיה בשעת משבר, איילת שקד תוהה למה זוהר לא תמך בחוק בהצבעה שנערכה החודש, ויואב קיש מביע תמיכה בחקיקה.

14:59 עריכה

ח"כ ליברמן דורש שהממשלה תחליט מה לעשות מול הטרור מעזה.

תבוסתנות היא תבוסתנות וכניעה לטרור היא כניעה לטרור גם אם עוטפים את זה תחת שם קוד "מדיניות ההסדרה". במקום שהקבינט…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 28 באוגוסט 2020

15:01 עריכה

משה בוגי יעלון בביקור וסיור.

15:05 עריכה

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' התקשרה לנשיא הקהילה היהודית בגראץ, אוסטריה שהותקף על רקע אנטישמי.

15:08 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל בסיכום 100 הימים הראשונים לכהונה שלו.

15:13 עריכה

ח"כ יאיר גולן: הציונות הדתית מייבשת את זרמי החינוך האחרים.

15:22 עריכה

ח"כ טופורובסקי מיש עתיד – תל"ם מזהיר:

חיי ילדינו בסכנה ואף משרד ממשלתי לא לוקח אחריות.בשבוע הבא, תפתח שנת הלימודים, אבל סקר של הרלב"ד מראה כי ב- 65% מבתי…

פורסם על ידי ‏Boaz Toporovsky – בועז טופורובסקי‏ ב- יום שישי, 28 באוגוסט 2020

15:38 עריכה

האם ההתגברות תביא פתרונות? חברת הכנסת ברביבאי סבורה שלא.

17:23 עריכה

פרופסורית עידית מטות, מנהלת מטה הקורונה, התראיינה לחדשות 12 ואמרה כי לדעתה פרויקטור הקורונה רוני גמזו לא הופתע מהעבודה מול הפוליטיקאים. "אני לא חושבת שהוא חשב שזה יהיה משהו סולידי", אמרה, "הוא מנהל בית חולים אני חושבת שיש לו ניסיון. אני לא דוברת שלו, אין לי ספק שהוא היה מוכן. זה אירוע בריאותי ולא פוליטי".

על הביקורים באומן אמרה מטות: "זה אבסורד שאנחנו מאפשרים את זה. אסור שזה יהיה אירוע פוליטי. רבים מחבריי רצו להגיע לבית הקברות ביום הזכרון כמו החתונה של הבן שלי וזה לא יקרה".

17:28 עריכה

שמח על הישרדות הממשלה, נותן גיבוי מלא לגמזו: בני גנץ בסיכום שבועי.

17:51 עריכה

אהוד ברק התראיין לחדשות 12 וסיפר כי הוא מגיע בכל שבוע לגשרים והוא נמצא בליבו עם המפגינים בבלפור.

לשאלה אם הוא מממן את ההפגנות – טענה שצצה בימין, ענה ראש הממשלה לשעבר: "אני לא מממן אותן מכיסי, כי אין לי מספיק כסף. אני עוזר בכל דרך אפשרית כי צריך לסייע למפגינים – אין פסול בזה. זו החבורה הכי חשובה של המדינה. אז אני עוזר ומסייע, לא שותף במימון המחאה ואם היה לי כסף הייתי עושה את זה. ליריבים הפוליטיים שלנו דווקא יש עבר כזה. אני חושד שמדובר בהפוסל במומו פוסל".

18:22 עריכה

פחות משעה אחרי שאהוד ברק הופיע בראיון בערוץ 12, ואמר שאינו מממן שום מחאה, הליכוד מעלים סטטוס וציוץ שטוענים שברק וטייקוני שמאל מממנים את ההפגנות נגד נתניהו. ראש הממשלה משתף.

הטייקונים מאחורי הפגנות השמאל "הספונטניות" **הפגנות השמאל הן ההפגנות "הספונטניות" המאורגנות ביותר אי פעם. מי שעומד…

פורסם על ידי ‏מפלגת הליכוד‏ ב- יום שישי, 28 באוגוסט 2020

18:33 עריכה

4 דקות אחרי הציוץ הלוחמני של הליכוד, ראש הממשלה נתניהו מאחל שבת שלום.

18:42 עריכה

נתניהו על ראש ממשלת יפן שנאלץ לפרוש: 

19:39 עריכה

ח"כ מתן כהנא כתב הערה מזלזלת על סתיו שפיר ומחק, ואז הסביר איך מתיישבות משנתו הכלכלית והפוליטית:

19:46 עריכה

צבי האוזר הופיע בתכנית אופירה וברקו ואמר כי הוא מאמין שנתניהו יקיים את הרוטציה ושבני גנץ יהיה ראש הממשלה. לדעתו הבחירות היו נדחות שזה היה קורה גם בלי הפשרה שהציע. "שני הצדדים הבינו שלא סביר לרסק את הראש בקיר", הוא אומר ומוסיף "אם תרמתי אז יופי".

20:06 עריכה

ח"כ נפתלי בנט תוקף את נתניהו, אבל כפי הנראה עדיין לא יתיר את הפלונטר הפוליטי. שר הבטחון לשעבר התארח בתכנית של אופירה וברקוביץ', ואמר:

"נתניהו לא יישם את התוכנית שלי לקורונה כי הוא מפחד ממני. את התוכנית למיגור הקורונה הגשתי לראש הממשלה ב-29 במרץ השנה. הוא לא יישם את התוכנית, שהוא ידע שהיא נכונה, כי הוא פוחד ממני ופחד שאני אצליח. בגלל שלא יישמו את התוכנית הזו אז, מאות אלפי אנשים סובלים, נמצאים בחרדה ופוטרו. אני העברתי עכשיו דרך פתחון לב לאם חד הורית שפוטרה 700 שקלים וכמוה יש מאות אלפים, זה בגלל שההנהגה שלנו, נתניהו, גנץ וכל הממשלה הזו, שמה את הפוליטיקה והדברים האישיים בראש. זה בלתי נסלח".

בנט סרב לענות בצורה קונקרטית אם לא ימליץ על נתניהו בבחירות שיגיעו. לשאלה אם ילך עם ביבי או לגוש חוסם עם לפיד וליברמן, ענה "לא זה ולא זה. נמאס שכל השיח זה כת רק ביבי נגד כת רק לא ביבי. לי יש כת אחרת – עם ישראל, הציבור, יהודים, ערבים, חרדים, דתיים וחילונים. זה מה שאני עושה, אני כל היום פוגש אנשים ושומע את הכאב שלהם. אני מרגיש שאנשים באי וודאות נוראה, אף אחד לא מסביר להם לאן המדינה צריכה ללכת. אנשים מרגישים שאם הם יפלו אף אחד לא יעזור להם, הם איבדו את האמון בפוליטיקאים".

כנשאל אם ירוץ לראשות הממשלה בבחירות הבאות ענה בנט: "כל דבר בזמנו. בבחירות הבאות אני אגיע לאולפן הזה ואגיד בצורה הכי ברורה מי צריך להנהיג את מדינת ישראל. אני אהיה הכי ברור בעולם. עכשיו אין בחירות, יש משבר מטורף שמכה בעיקר בפרנסה של מאות אלפי ישראלים".

מהליכוד נמסר בתגובה:  "כל עוד בנט וסמוטריץ' קיבלו את הג'וב שרצו, הם הסבירו למה נתניהו ראש ממשלה מצוין. מרגע שלא קיבלו את הג'וב שרצו, בנט וסמוטריץ' תוקפים את נתניהו כל יום מהיציע. לכתוב ספרים זה קל, לבצע הרבה יותר מורכב. במקום לצייץ, בנט וסמוטריץ' מוזמנים להצטרף לממשלה וליישם את כל מה שהם מטיפים לו".

20:37 עריכה

ח"כ רם שפע מיש עתיד עם דיווח מאחורי הקלעים:  

21:10 עריכה

חדשות 12: נתניהו מתרחק מסגר בחגים. על פי הדיווח ראש הממשלה מאמין שמספר החולים קשה יציב ושהמערכת יכולה לעמוד בעומס, ושסגר לא שווה את הפגיעה הכלכלית הקשה שתגיע בעקבותיו. נוסף על כך, אפשרות של סגר אינה רלוונטית גם מפני שמערך קטיעת שרשראות ההדבקה שנבנה כעת בצה"ל עדיין לא בשיאו.

פרויקטור הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
פרויקטור הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

מהצד השני, עליית התחלואה בחברה הערבית מדאיגה את המערכת וגמזו שוקל לאפשר אירועים של 100-150 איש באולמות האירועים. זאת על רקע העברת חתונות לרחוב והקושי לשמור באירוע המוני כזה על ההנחיות. וגם פתיחת שנת הלימודים על הפרק: בצמרת משרד הבריאות מאמינים שאסור לפתוח את הלימודים בערים האדומות, אך במשרד החינוך חושבים אחרת.

21:27 עריכה

בתגובה לציוץ של הליכוד על מימון ההפגנות על ידי טייקוני שמאל, כתב ח"כ יאיר גולן:

"זה מה שאתם יודעים ועושים: שקרים והפצת שנאה, הכפשה והסתה. אתם בשלטון מ 1977 ועדיין מתנהגים כמי שדפקו אותם. כל זה היה נסבל אם לא הייתם תומכי שחיתות. את מה שעושה נתניהו לא הייתם סובלים בבית הספר של הילדים שלכם. די, תתעוררו".

סגירה