על מערכת התעמולה של נתניהו וכשלונו במשבר הקורונה

צילום מסך מתוך סרטון פייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 14.6.2020
צילום מסך מתוך סרטון פייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 14.6.2020

נתניהו וחבורתו הם אומנים בהפצת חדשות כזב – פייק ניוז. המטרה בתקופה האחרונה, היא להסיט את סדר היום ממשפטו, לתקוף את מנדלבליט, את הפרקליטות, את השופטים ואת כל הקשורים בכתב האישום ובמשפט.

את מערכת ההפצה מנהל נתניהו, בנו יאיר ויועציו יונתן אוריך, עופר גולן וטופז לוק
. המערכת פועלת באמצעות עיתונאי החצר של נתניהו, המעלים טענות ופרשות שונות, חלקן משולבות בשקרים וחצאי אמיתות, בנוגע לכתב האישום החמור ולמערכת המשפט, וטענות שאינן כרוכות ישירות במשפט.

נתניהו וחבורתו הם אומנים בהפצת חדשות כזב – פייק ניוז. המטרה בתקופה האחרונה, היא להסיט את סדר היום ממשפטו, לתקוף את מנדלבליט, את הפרקליטות, את השופטים ואת כל הקשורים בכתב האישום ובמשפט

גולשים אוהדי נתניהו מהדהדים את הטענות והפרשות ברשתות החברתיות, שרי הליכוד וחברי כנסת מהליכוד חוזרים על המסר באולפני הטלוויזיה, ובהמשך מופיע נתניהו עצמו ומעלה את הטענות במפורש או בניסוח מאופק יותר.

אורי משגב מביא את דברי יזם ההיי־טק רן הר נבו, מומחה לשימוש ברשתות חברתיות, ששירטט את השיטה המרעילה הזו:

"מיד אחרי החשיפה השקרית של סג"ל [על ניסנקורן] הצטרפו לחגיגה יעקב ברדוגו, בועז גולן, רונית הביביסטית, יואב יצחק, יערה זרד, הליכוד בהנהגת יונתן אוריך, אתר רוטר, מירי רגב, אתר מידה, ובראש הפירמידה יאיר נתניהו. כולם מזועזעים, כולם מרטווטים את כולם (הכלל שניסח הר נבו: 'שקר צריך ווליום'). והנה, ביום ראשון זימן לעצמו נתניהו נאום לאומה. הוא הטיף לאחדות, קרא להפסקת ההכפשות — ואז חזר על הפייק־ניוז שהודבק לשר המשפטים שלו".

אבל עובדות הכזב אינן רק לצורך שיסוי ושנאה, יש מטרות נוספות, סמויות מעט:
להחביא כישלונות. להוריד מסדר היום את הדיון בניהול משבר הקורונה, להסתיר ולהעלים את התוצאות הקטסטרופליות של כישלונו של נתניהו במשבר הקורונה, וליצור פייק הצלחה בניהול המשבר.

משבר הקורונה היא אולי הכישלון הכי גדול של נתניהו, אבל הוא לא הכישלון היחיד. ההתנהלות של נתניהו בפרשת מנהרות הכותל היתה כישלון נוראי, כך גם בפרשת חאלד משעל, בפרשת הצוללות, במתווה הגז, בפרשת השריפה בכרמל ב-2009, בצוק איתן ב-2014. והכישלון המתמשך של יוקר המחיה והדיור בישראל, ובפרשות נוספות.

משבר הקורונה הוא אולי כשלונו הגדול של נתניהו, אבל הוא לא היחיד. התנהלותו בפרשת מנהרות הכותל היתה כישלון נוראי, כך גם בפרשות חאלד משעל, הצוללות, מתווה הגז, השריפה בכרמל ב-2009, צוק איתן ב-2014 וכשלון יוקר המחיה והדיור בישראל

כך אנו רואים סטודנט הכותב כי נתניהו הוא:

"אחד המנהיגים הראשונים שקלטו את גודל הסכנה שבקורונה, מה שתרם מאד לתגובה המהירה והנכונה של ישראל עם סגירת הגבולות שלה בתחילת הגל הראשון".

כך אנו רואים עיתונאית מוערכת כמו רווית הכט, הכותבת לאחרונה כי נתניהו הביא

"לזיהוי מוקדם של המגפה ולהתייחסות כבדת הראש, שלא לומר חרדתית יתר על מידה, אליה".

זאת לאחר שבאמצע מרץ אמרה בראיון לשרון גל:

"אני מבינה שהוא יודע היטב איך להתמודד עם המשבר".

'אחד המנהיגים הראשונים שקלטו את גודל הסכנה שבקורונה'? ישראל הגיבה כחודשיים אחרי שהנגיף זוהה בסין, וכחודש וחצי אחרי שסין שמה את מחוז ווהאן בסגר. ולגבי ה'תגובה המהירה', יותר נכון לומר: 'איטיות התגובה של נתניהו'. היו מדינות שפעלו במהירות כמו טייוואן ודרום קוריאה, אשר לידן נתניהו הגיב במהירות של צב.

על התגובה של ישראל, או יותר נכון על הניהול הגרוע של משבר הקורונה בישראל, אני ממליץ לקרוא את דברי אלוף (מיל) גיורא איילנד. וגם את דבריו הקודמים של איילנד בנושא, שאינם בגדר חוכמה שלאחר מעשה, מ- 20 באפריל.

ולגבי התייחסות כבדת הראש של נתניהו לקורונה. יש הקלטות של נתניהו המסביר לציבור, עד הבחירות ב-2 במרץ, עד כמה הקורונה בשליטה.
בסרטון בחירות ביום הבחירות נראה נתניהו מתקשר לאזרחים שונים ומדרבן אותם לצאת ולהצביע לליכוד, ואומר:

"אין לכם מה לפחד מהקורונה, זה הכל קשקוש".

ואז הוא תופס את משמעות דבריו וממשיך:

"זה לא קשקוש, הקורונה זה כמובן בעיה גדולה מאוד, אבל אנחנו מטפלים בזה באחריות, וביום הבחירות בכלל דאגנו לבידוד מוחלט של הנבדקים. יש להם קלפיות משלהם, של הנדבקים, ולכן אין לכם מה לדאוג, אתם יכולים ללכת להצביע בנחת".

וכאן, בתחילת מרץ, כחודשיים אחרי פרוץ המגיפה, ושבועות אחרי התחלת התפשטותה המהירה בעולם, נתניהו בסיור בחירות צפוף ורווי במגע ללא שום אמצעי הגנה או ריחוק חברתי.

עוד לא הלכתם להצביע? עוד מנדט אחד לליכוד ועצרנו עוד בחירות!

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שני, 2 במרץ 2020

אחרי הבחירות הוא תפס את האפשרות להשתמש במגפה לצרכיו הפוליטיים ועבר להתנהגות חרדתית, שמטרתה להשליך פחד על הציבור בנוסח: "אולי המשבר הגדול ביותר לאנושות מאז ימי הביניים", ובעיקר על גנץ. הפחדה ששרתה אותו מצוין. או כמו שאמר נתניהו לגנץ, לפני שמאס בו וברעיון הרוטציה העתידי:

"בוא ניפגש עכשיו ונקים ממשלה עוד היום", "בני, בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל".

גם אני כתבתי לא מעט בנושא טיפולו הלקוי במשבר הקורונה. להלן הרשומות הקודמות שלי בנושא: משבר הקורונה, ניו-זילנד וישראליוון עקפה את ישראל בניהול הקורונה למרות תנאי פתיחה גרועים יותרנתניהו מציב עצמו כפטרון המגפהישראל מובילה במאבק בקורונה? אפשר היה אחרתהפרזנטורים של מגפת הקורונהדוח המבקר הפרטיישראל יכולה ללמוד מניגריה איך לטפל בוירוס הקורונהכיצד הונג קונג השתלטה על התפרצות וירוס הקורונהאפשר גם אחרת – המאבק בוירוס הקורונה.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מירב ארלוזורוב על נתניהו והקורונה מ-4 לאוגוסט, אחרי פרסום המאמר ב'זמן': "אנחנו ללא ספק כישלון עולמי במלחמה בקורונה, בגלל ניהול רשלני של נתניהו את המשבר"..... העובדה שרק בחודש האחרון מונ... המשך קריאה

מירב ארלוזורוב על נתניהו והקורונה מ-4 לאוגוסט, אחרי פרסום המאמר ב'זמן':
"אנחנו ללא ספק כישלון עולמי במלחמה בקורונה, בגלל ניהול רשלני של נתניהו את המשבר"….. העובדה שרק בחודש האחרון מונה איש מקצוע (גמזו) לנהל את המשבר, ושבימים אלה המערכת המקצועית לקטיעת שרשראות ההדבקה נמצאת רק בשלבי הקמה (לפחות שלבי הקמה מתקדמים, בזכות הניהול של גמזו), היא עדות לכישלון הקטלני של ראש ממשלה. ההתאהבות העצמית של נתניהו, שגרמה לכך שהתעקש לנהל לבדו את משבר הקורונה בגל הראשון — תוך ריסוק של כל מנגנוני החירום ומנגנוני עבודת המטה המסודרים של הממשלה — עולה כיום לישראל בחיי אזרחים, ובאובדן השליטה על ניהול המגפה גם בגל השני….
אובדן השליטה הרפואי עלול להיות מועתק גם לאובדן שליטה כלכלי. זה כמעט בלתי נמנע, מפני שנתניהו ממשיך לנהל את הכלכלה באותה רשלנות שבה הוא ניהל את משבר הקורונה בגל הראשון. הכל מנוהל לפי "אני, אני ואני", תוך ריסוק מוחלט של כל העבודה המקצועית ומנגנוני עבודת המטה של ממשלת ישראל"…

https://www.themarker.com/opinion/.premium-1.9125730

עוד 733 מילים ו-1 תגובות
סגירה