אלפים מפגינים נגד נתניהו ליד מעון רה"מ בירושלים

מפגינים בהרצליה טוענים שאדם עם אקדח שלוף חלף על פניהם עם רכבו; המשטרה תבדוק את המקרה ● בניגוד לקריאות שלא לאפשר לסגן ניצב ניסו גואטה - שתועד מכה מפגינים - להגיע להפגנות, קצין המשטרה פקד הערב את אירועי המחאה ● נתניהו הקים צוות שרים בראשות זאב אלקין שיגבש מתווה לביקורים באומן

מוחים מפגינים בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, 29 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מוחים מפגינים בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, 29 באוגוסט 2020
17:31 עריכה

משלחת אמריקאית, בראשות יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר, תגיע מחר לישראל. במשלחת ייקחו חלק גם היועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין ויועצו של הנשיא אבי ברקוביץ'. בשל הביקור בוטלה ישיבת הממשלה השבועית, הנערכת על פי רוב בימי ראשון. בפגישותיה עם נציגים ישראליים תדון המשלחת בחידוש היחסים עם איחוד האמירויות הערביות.

מחרתיים – ביום שני – יצאו האמריקאים יחד עם משלחת ישראלית בראשות ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, לאבו דאבי. בנסיעה ייקחו חלק, בין היתר, ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל. את המשלחת לאיחוד האמירויות תטיס אל על, וזו תהיה הטיסה המסחרית הראשונה של חברה ישראלית למדינה. סעודיה התירה לטיסה, באופן חריג, לעבור מעל שטחה.

17:44 עריכה

קבינט הקורונה יתכנס מחר – יום ראשון – כדי לדון בתוכנית הרמזור של הפרויקטור רוני גמזו. לפי התוכנית, ההגבלות על היישובים בארץ תהיינה תלויות בשיעורי התחלואה בהן.

בפעמים הקודמות שבהן ניסה גמזו לאשר את תוכניתו בקבינט, לא עלה בידו הדבר. המתנגדים הבולטים לתוכנית היו השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי. נושא נוסף שעשוי לעלות לדיון בישיבה הוא הטלה של סגר בחגי תשרי.

18:27 עריכה

ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ערך היום ביקור בטירה ואמר כי הטלה של סגר בחגי תשרי עודנה עומדת על הפרק. לדבריו, ביישובים "אדומים" לא תיפתח שנת הלימודים. קביעתו זו מנוגדת לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט. "אני לא בן אדם שמתפטר, אני בן אדם שעובד", אמר גמזו בתשובה לשאלת עיתונאים.

יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טובי, שביקר גם הוא בעיר, אמר שחתונות הן מקור ההתפרצות של נגיף הקורונה. "אדם שמפר בידוד משול למי שמסתובב עם אקדח ומרסס את התושבים", אמר חבר הכנסת.

19:21 עריכה

בניגוד לקריאות למנוע את הגעתו של סגן ניצב ניסו גואטה להפגנות בבלפור – לאחר שנפתחה נגדו במח"ש חקירה בחשד לתקיפת מוחים – נצפה הערב קצין המשטרה בתדריך בשטח לקראת ההפגנות.

19:30 עריכה

מפגינים בצומת הסירה בהרצליה טוענים שאדם חלף על פניהם ברכבו עם אקדח שלוף.

19:39 עריכה

בצמתים ובגשרים ברחבי הארץ נערכות הפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

19:57 עריכה

יושב ראש יש עתיד – תל"ם יאיר לפיד תקף את כחול לבן וטען ש"הם מאפשרים את זה שנתניהו הוא ראש הממשלה". לטענתו, "יכולנו להיות במצב שהוא לא ראש הממשלה".

בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" ביקר לפיד את הממשלה על כך שכבר ארבעה שבועות ברציפות לא התכנסה, על כך שתקציב המדינה האחרון עבר בשנת 2018 ועל כך ששנת הלימודים הקרובה לא תיפתח כסדרה.

לפיד אמר שישתף פעולה עם כל מי שניתן כדי לשקם את הכלכלה. הוא שב ואמר שלא יוותר על המקום הראשון לטובת מועמד אחר.

20:05 עריכה

על רקע מגפת הקורונה, ביום שלישי הקרוב – 1 בספטמבר – עתידה להיפתח שנת הלימודים תשפ"א. בעוד שר החינוך יואב גלנט מצדד בפתיחת שנת הלימודים, הפרויקטור רוני גמזו, סבור שאין לפתוח את מערכת החינוך ביישובים אדומים – דהיינו, אלה שבהם שיעורי התחלואה בקורונה גבוהים.

בית הדין לעבודה ידון מחר בבקשה של המדינה להוציא צווי מניעה להסתדרות המורים, שמעוניינת לנקוט בצעדי מחאה בשבוע הבא. את הבקשה להוצאת צווי מניעה נגד השביתה הגישה הפרקליטות אתמול.

20:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החלטת איחוד האמירויות לבטל את החוק האוסר לקשור קשרים כלכליים עם ישראל –

אני מברך על החלטת נשיא איחוד האמירויות שייח' ח'ליפה בן זאיד, לבטל את החוק להחרמת מוצרים מישראל ומגעים כלכליים עם ישראלים. זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור.

21:03 עריכה

אלפי מפגינים צועדים מגשר המיתרים למעון ראש הממשלה בירושלים. תהלוכה זו נערכת על אף שהמשטרה לא אישרה מראש את התהלוכה.

21:22 עריכה

ישראלים מפגינים ברחבי העולם לאות הזדהות עם המחאה המקומית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היתר נערכות הפגנות בוושינגטון, מדריד, אטלנטה, ניו יורק, טורונטו, ברלין ולוס אנג'לס.

21:35 עריכה

כמדי שבוע בחודשים האחרונים – גם היום נערכת הפגנה ליד ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, במקביל להפגנה המתקיימת ליד מעונו בירושלים.

21:41 עריכה

חסידי ברסלב מפגינים בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל האיסור לפקוד את קברו של הרב נחמן מאומן באוקראינה.

21:54 עריכה

המשטרה תבדוק את הסרטון, שהעביר ארגון הדגלים השחורים, שבו נראה נהג רכב מכוון אקדח לעבר מפגינים בצומת הסירה בהרצליה – כך, לדברי המוחים. המשטרה תפתח בבדיקה אף שטרם הוגשה תלונה רשמית.

22:06 עריכה

מוחים נגד נתניהו יצרו באפליקציית הניווט וייז אפשרות לחפש את "בית הנאשם" – ולהגיע למעון ראש הממשלה בירושלים.

22:16 עריכה

ישראל צפויה להכריז על איחוד האמירויות הערביות כעל מדינה "ירוקה", דהיינו מדינה ששיעור התחלואה בה נמוך ולא מצריך את המגיעים ארצה לא נדרשים להיכנס לבידוד – כך דווח הערב במספר כלי תקשורת.

22:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים צוות שרים בראשות זאב אלקין, שיגבש מתווה עבור ביקורים באומן שבאוקראינה. בצוות יהיו חברים שר החוץ גבי אשכנזי, שר הפנים אריה דרעי ושר המדע יזהר שי. הצוות הוקם התיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו.

סגירה