מוסריות וצביעות

זנות באמסטרדם (צילום: Melanie Fidler /Flash90)
Melanie Fidler /Flash90
זנות באמסטרדם

אבא שלי נהג לומר "שכל הדברים הטובים בחיים הם או לא בריאים, או לא חוקיים או לא מוסריים", בטח לא הוא המציא את המשפט, אבל מבחינתי המשפט רשום עליו. במאמר זה אגע בסוגיה כאובת במדינת ישראל – הזנות.

זנות, כפי שידוע לכולנו היא אחד המקצועות העתיקים בעולם, בדיוק כמו המנהג לשתות אלכוהול או להמר. שתיית אלכוהול הינה צורך של האדם לא פחות מזנות והימורים. למה דווקא הימורים וזנות אינם חוקיים במדינת ישראל ואילו האלכוהול כן? הסיבה היא שאלכוהול יותר חזק מזנות והימורים, הצורך באלכוהול יותר חזק, וכמובן הניסיון של ארה"ב לאסור אלכוהול, שיצר את הפושעים הגדולים ביותר בהסטוריה האמריקאית. זנות והימורים אינם חוקיים בישראל וקיים מאבק מתמיד של רשויות אכיפת החוק נגד העוסקים בתחומים אלו ונגד הצרכנים של שרותים אלו.

לפי דעתי מלחמה זו נידונה לכישלון. בכל חברה בעולם, ללא יוצא מן הכלל, קיימים בצידי החברה תחומים אפורים ולא מוסריים, אשר המדינה מתנגדת להם.  המובילים את העיסוק בתחומים אלה מגיעים מעולם הפשע, וכמובן כל הקודים של ההתנהגות בתחומים אלו נגזרים מעולם הפשע.

בכל חברה בעולם, קיימים בצידי החברה תחומים אפורים ולא מוסריים, שהמדינה מתנגדת להם. המובילים את העיסוק בתחומים אלה מגיעים מעולם הפשע, וקודי ההתנהגות בתחומים אלו נגזרים מעולם הפשע

כיוון שהחברה לא מוכנה לקבל את התחומים הנ"ל כחלק מהחיים החברתיים, שלא כמו עם אלכוהול – תחומים אלו נותרו פרוצים, ללא הסדרה, ללא חקיקה, ללא הגנת רשויות החוק והמשטרה בראשן, והדבר החשוב ביותר – ללא יכולת למסות את התחומים הנ"ל שמגלגלים מיליארדי שקלים בשנה וכך להשתמש בכסף שמגיע ממקור שלילי לכאורה לטובת מטרות חיוביות.

אפשר למשל לקחת את כספי המיסים מענף הזנות ולהשתמש בהם לטובת קרן ממשלתית, שלא תהיה תלויה במשרד האוצר, ותשתמש בכסף לטובת הקמת ותפעול מקלטים לנשים מוכות, מקלטים שכיום קורסים ונמצאים במצב תמידי של גרעונות וחוסר תקציב. אפשר להשתמש בכסף לטובת מרכזי גמילה לסמים וכמובן לטובת הסדרת תחום הזנות ושמירה על העוסקות והעוסקים במקצוע. מקצוע שלעולם לא יעלם מהחברה האנושית כיוון שמין הוא כוח שלא ניתן להתנגד לו.

לגבי הימורים, תמונת המצב מאד דומה. התחום היה קיים מלפני אלפי שנים, קיים בימינו וימשיך להתקיים כל עוד המין האנושי קיים. כי הרי מה זה הימורים, זה הריגוש והאדרנלין שבסכנה. שוב, מדובר כאן בכוח פסיכולוגי עמוק ששום משטר ושום חברה לא תצליח להתגבר עליו.

גם בתחום זה המדינה לא מוכנה להתערב, ובעצם משאירה אותו פתוח לעולם הפשע. וכך שוב נוצר מעגל של פשע על גבי פשע, בתחום שמגלגל מתחת לידיו מיליארדי שקלים בשנה. בכספי המסים מתחום זה ניתן להשתמש לקרן לפיתוח הפריפריה.

את בית הקזינו ניתן לפתוח באילת, בתל אביב ובאזורים מגודרים בפריפריה. לאס וגאס לדוגמא הוקמה באמצע שום מקום והיום היא אבן שואבת למליוני תיירים בנוסף למאות אלפי המהמרים עצמם. כאשר המדינה משקיעה בפיקוח ורגולציה העבריינים נסוגים, לא נעלמים אבל מורידים את יכולותיהם להשליט את הקודים העברייניים בתחומים אלו.

המדינה לא מוכנה להתערב, ובעצם משאירה אותו פתוח לעולם הפשע. וכך שוב נוצר מעגל של פשע על גבי פשע, בתחום שמגלגל מתחת לידיו מיליארדי שקלים בשנה

למה מדינת ישראל לא עושה את כל הדברים הנ"ל? התשובה היא פחדנות וצביעות. פחד מפני המצקצקים בלשונם והטהרנים למיניהם. פחד מהדתיים שיגלגלו עיניים לשמים כאילו שהמוסר הוא תחום בבלעדיות הדת. וכמובן צביעות והכחשה כאילו רק אנשים משולי החברה צורכים זנות והימורים ( כנ"ל כמובן לשימוש במריחואנה, "סם מסוכן" ).

אולי הגיע הזמן שנבין שיש כל כך הרבה דברים "לא מוסריים" שפוגעים במדינה ובחברה והם הרבה יותר בעייתיים מזנות והימורים, שחיתות לדוגמא, הורסת את החברה והמדינה הרבה יותר מזנות והימורים, ולצערנו אי אפשר למסות אותה, תארו לכם כמה כסף היה מגיע לרשות המיסים אליו היה ניתן למסות כל איש ציבור מושחת ב25% על הרווחים שצבר משחיתות כזו או אחרת..

יונתן אורון, בן 43, גר בכפר ורדים בגליל. נשוי ואב לשלושה. בשנים האחרונות עובד כמורה להסטוריה. בעל תואר ראשון במדע המדינה מהאונ' העברית ותואר שני במנהל ציבורי מאונ' תל אביב. כותב וכותב בזמנו הפנוי. לאחרונה כתב ספר פרוזה שמחפש עדיין בית לצאת לאור. אוהב להיות בים ומחכה נואשות שיפתחו השמים לטיסות לחו"ל. חושב שאנו בעיצומה של מלחמה על דמותה של מדינת ישראל בדורות הבאים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 564 מילים
סגירה