כ"ץ הציע לעבאדי-בויאנג'ו את תפקיד ראש אגף התקציבים

פרסום ראשון ככל הידוע, החשבת הכללית לשעבר השיבה כי אינה יכולה להיכנס לתפקיד כרגע, אך האפשרות לא ירדה מעל הפרק ● ההצעה הגיעה בשעת ליל מאוחרת, אחרי שכ"ץ בילה את כל היום במריבה מתוקשרת עם ניר ברקת, עוד לפני ששאול מרידור התפטר תוך הטחת האשמות קשות נגד שר האוצר ● כ"ץ וברקת מנהלים מלחמה מלוכלכת קרוב לשנה, בעיקר מאחורי הקלעים ● זה לא ייגמר עד לפריימריז ● פרשנות

שר האוצר ישראל כ"ץ במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים, 1 ביולי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
שר האוצר ישראל כ"ץ במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים, 1 ביולי 2020

שר האוצר ישראל כ"ץ הציע למיכל עבאדי-בויאנג'ו, מי שהייתה החשבת הכללית במשרד האוצר, את תפקיד ראש אגף התקציבים. כך נודע לזמן ישראל. ככל הידוע, עבאדי-בויאנג'ו אמרה לכ"ץ כי אינה יכולה להיכנס לתפקיד כרגע, אולם האפשרות לא ירדה מעל הפרק.

עבאדי-בויאנג'ו הייתה החשבת הכללית בין 2011 ל-2017, וכיהנה תחת השרים יובל שטייניץ, יאיר לפיד ומשה כחלון. אחרי שסיימה את תפקידה, היתה המועמדת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד נציבת שירות המדינה. היא גם מסרה עדות במשטרה בפרשת הצוללות.

שיחת הלילה המאוחרת בין כ"ץ לעבאדי-בויאנג'ו הגיעה בסיומו של יום מאתגר במיוחד עבר כ"ץ – בערב הניח ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור את מכתב ההתפטרות שלו על שולחנו של שר האוצר. הביקורת של מרידור הייתה קשה ונוראה. בין השאר, הוא האשים את כ"ץ ב"ניסיונות לשנות אומדנים תקציביים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבים נוספים".

מיכל עבאדי בויאנג'ו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
מיכל עבאדי בויאנג'ו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

כ"ץ אכל את עצמו, אבל נשם לרווחה: הוא רק חיכה שמרידור יניח את המפתחות. הוא חשב שמרידור הוא שלוחה של כחול-לבן באוצר, מי שהדליף נגדו ללא הרף לעיתונות הכלכלית והכשיל את התקציב החד-שנתי. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נתן לכ"ץ מנוח ותבע ממנו להזיז את מרידור. יאיר נתניהו כינה את פקידי האוצר "מחבלים", לא פחות.

כעת נראה שפקידים נוספים באוצר החליטו להתפטר, ואנשיו של כ"ץ כבר מנסים לאתר להם מחליפים מבעוד מועד.

אבל לא מרידור העסיק אתמול את כ"ץ במשך היום. בבוקר הוא תקף בראיון לכאן ב' באופן חסר תקדים את ח"כ ניר ברקת, כינה אותו ראש עיר כושל ברמה היסטורית ומובטל ממעש, וזכה מייד למענה לשון חריף של ברקת עצמו. ראש עיריית ירושלים לשעבר קרא לכ"ץ להתפטר מייד, לפני שיגרום עוד נזקים חמורים לכלכלת המדינה ויסכן את שלטון הליכוד.

שאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
שאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר שהתפטר אמש (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

במהלך היום נמשכו ההתכתשויות כ"ץ-ברקת. ברקת טען כי כ"ץ לא משתלט על הפקידים באוצר. בעיריית ירושלים הוא החליף תפקידים וסמכויות, וכך שלט על העסק ומנע פיטורים והתפטרויות, ושמר על היציבות. כ"ץ יאמר כי ירושלים התדרדרה לשפל סוציו-אקונומי נוראי דווקא אצל ברקת, ואחוזי הנטישה רק גדלו. בענייני ניהול שלא יטיף לאיש.

כ"ץ וברקת מנהלים מלחמה מלוכלכת קרוב לשנה, בעיקר מאחורי הקלעים. כאשר כיהן כשר חוץ ותחבורה, חשד כ"ץ כי ברקת אחראי לכותרות שליליות נגדו בתקשורת. ברקת הכחיש. העימות נמשך כאשר נתניהו הכריז על ברקת כמועמד לשר האוצר, אבל בסוף הקים ממשלה עם כחול-לבן וכ"ץ זכה בתפקיד. ברקת נשאר מחוץ לממשלה. הוא לא שכח ולא סלח.

כ"ץ טוען שנתניהו לא רצה את ברקת בשום תפקיד, אחרי שהבין כי הוא חותר נגד כולם, גם נגד ראש הממשלה. ברקת אומר היום שהכול שטויות. הוא לא הסכים לכהן בתיק לא בכיר – רק אוצר, חינוך או בריאות – והעדיף לעבוד מחוץ לממשלה ובוועדת הכספים. כ"ץ טוען שברקת המשיך לחתור תחת הממשלה בוועדת הכספים, ולכן הוחלף בישיבות מכריעות. ברקת אומר שמדובר בשקר גס, ומעולם לא ביקשו ממנו לצאת בחוץ.

ניר ברקת, כשהיה ראש עיריית ירושלים, עם ישראל כ"ץ, כשהיה שר התחבורה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניר ברקת, כשהיה ראש עיריית ירושלים, עם ישראל כ"ץ, כשהיה שר התחבורה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

נתניהו משקיף גבוה על שניהם. זה בדיוק מה שהוא אוהב. לפי כל הסימנים, הפריימריז בליכוד יתקיימו בינואר הקרוב, לקראת הבחירות במרץ 2021. כ"ץ וברקת נאבקים על המקום הראשון ברשימה, ונתניהו שמח לראות את השניים שוחקים זה את זה עד דק.

המכות שהם ינחיתו האחד על השני עד ינואר עוד יפילו מישהו לקרשים. החברים של כ"ץ מכינים על ברקת תיק כבד, ומתחקים אחרי הכספים שהוא מפזר לחברי הליכוד במסגרת מסע הבחירות היומיומי שלו. ברקת הוא מולטי-מיליונר שמתגאה תמיד בפני חבריו שיש לו 300 מיליון דולר בעובר ושב.

החברים של כ"ץ מכינים על ברקת תיק כבד, ומתחקים אחרי הכספים שהוא מפזר לחברי הליכוד במסגרת מסע הבחירות היומיומי שלו. ברקת הוא מיליונר שמתגאה תמיד בפני חבריו שיש לו 300 מיליון דולר בעובר ושב

כ"ץ הזכיר אתמול בראיונות את אלי ברקת, אחיו של ניר, את היועצים האמריקנים בתשלום, ואת העובדה שהוא בליכוד שנים אחדות בלבד. כולם עוד יככבו במסע הדה-לגיטימציה שיעשה שר האוצר ליריבו.

ברקת עונה לכ"ץ בסקרים, שמלמדים כי הוא היחיד שמנצח כל יריב לליכוד, בהפרש גבוה. סקר של דיירקט פולס שפורסם לפני שבועיים בערוץ 7 מעלה כי 32% ממתפקדי הליכוד רוצים את ברקת אחרי נתניהו, 21.5% את גדעון סער ורק 7.8% את כ"ץ.

בנימין נתניהו מציג את ניר ברקת כשר האוצר המיועד שלו, בכנס בחירות ב-16 בפברואר 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בנימין נתניהו מציג את ניר ברקת כשר האוצר המיועד שלו, בכנס בחירות ב-16 בפברואר 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

כ"ץ כמובן טוען כי האחיזה שלו בליכוד אחרי 45 שנות פעילות חזקה בהרבה מכל סקר. ברקת מנצל את שעות הפנאי שלו וחורש בינתיים את הסניפים. אתמול הוא ביקר אצל ראשי הערים בקריות, כולם תומכים של כ"ץ.

שר האוצר חושב שברקת טוחן מים, ושום תכנית שלו לא שווה ולא מתקבלת. ברקת אומר שהוא נוקט בשיטה שלמד במיקרוסופט – Embrace and extend. לדבריו, הוא זורק רעיונות ותוכניות ושומעיו, גם נתניהו, מקבלים ומרחיבים אותן.

כ"ץ פוליטיקאי מוכשר ומנוסה פי כמה מברקת. אבל לברקת יש יתרון אחד, דווקא בגלל שהוא בחוץ: נתניהו לא אוהב לחלוק הישגים לאומיים. אם כ"ץ יצליח בתפקידו, אחרי כל הבלגן האדיר והסערות באוצר, נתניהו יגרוף את ההישגים לעצמו. אם כ"ץ ייכשל – נתניהו יאשים אותו כמובן במצב המשק, ולא יהסס לפטר אותו, אם יוכל. ברקת יעמוד אז ויכריז "אמרתי לכם". הוא כבר מכריז היום.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
מעניין אם יש כאן קשר ל"פרשת אישתון". תזכורת: [] המשטרה עצרה את קופלוביץ' בחשד להטרדת החשבת הכללית במשרד האוצר לשעבר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו. עבאדי-בויאנג'ו העידה בעבר במשטרה בפרשת הצוללות... המשך קריאה

מעניין אם יש כאן קשר ל"פרשת אישתון". תזכורת:
[] המשטרה עצרה את קופלוביץ' בחשד להטרדת החשבת הכללית במשרד האוצר לשעבר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו. עבאדי-בויאנג'ו העידה בעבר במשטרה בפרשת הצוללות. לטענתה קופלוביץ' התחזה לאיש מוסד, ביקר בביתה בשעת ערב, הציג לה כתבה מזויפת על מתווה הגז וראש המוסד יוסי כהן, בחתימת העיתונאים גידי וייץ וגור מגידו, ושאל אותה שאלות בנושא. לפי המשטרה, בעקבות תלונת עבאדי-בויאנג'ו נפתחה חקירה סמויה, שהובילה למעצרו של קופלוביץ'.
— באמצעות עורך-הדין גונן בן-יצחק פנה קופלוביץ' ב"בקשה בהולה" להשיב לו את הציוד שנלקח ממנו, אך השופטת עינת רון, שהוציאה מלכתחילה את צו החיפוש, דחתה את בקשתו וקבעה כי הצו כפי שנוסח היה מידתי. לפי השופטת, טרם הוצאת הצו היתה מודעת לכך שקופלוביץ' הוא עיתונאי ועל כן לצו נלווה "מתווה מיוחד" אשר כולל "עקרונות ודרכים לשמור על עבודתו העיתונאית של המבקש". []. .https://the7eye.org.il/383980.

עוד 747 מילים ו-2 תגובות
סגירה