בהתאם לדרישת גמזו ובניגוד לעמדת גלנט, לא ייפתחו מוסדות החינוך ביישובים אדומים

הושגה הסכמה עם הסתדרות המורים: עובדי הוראה, המלמדים בגנים ובכיתות א'-ב' ונתונים בקבוצות סיכון - יוכלו לצאת לחל"ת ● חמאס וישראל הגיעו להבנות שיביאו לרגיעה ● משלחת ישראלית ומשלחת אמריקאית נחתו באבו דאבי - בטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאיחוד האמירויות ● קושנר: טראמפ ונתניהו ידונו בקרוב בעסקת המכירה של מטוסי האף-35

תלמידי בית ספר יסודי בכפר יונה, 12 במרץ 2020; למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: חן ליאופולד, פלאש 90)
חן ליאופולד, פלאש 90
תלמידי בית ספר יסודי בכפר יונה, 12 במרץ 2020; למצולמים אין קשר לדיווח
23:04 עריכה

מחר לא יתקיימו לימודים ביישובים אדומים. בהמשך השבוע ייערך דיון נוסף בנושא. ההחלטה תואמת את עמדת פרויקטור הקורונה רוני גמזו ומנוגדת לעמדת שר החינוך יואב גלנט.

22:38 עריכה

שר הביטחון והחוץ לשעבר, יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ביקר את ההבנות שהושגו בין ישראל וחמאס: "'שלום' תמורת כספי פרוטקשן".

22:30 עריכה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע שמעבר כרם שלום ייפתח מחר לפעילות. "החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לקדמותה, מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית", נמסר מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. מרחב הדיג ברצועה יוחזר ל-15 מיילים ימיים.

22:06 עריכה

ראש המשלחת הישראלית לאבו דאבי, היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, נפגש כעת עם מקבילו, היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, השייח' טחנון בן זאיד, שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח' עבדאללה בן זאיד, היועץ המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן, בארמונו של השייח' טחנון באבו דאבי.

בפגישה משתתפים גם השליח המיוחד לנושאי משא ומתן של ארצות הברית, אבי ברקוביץ', השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בריאן הוק, שגריר ארצות הברית באיחוד האמירויות ג'ון רקולטה, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז וגורמים נוספים.

21:43 עריכה

גורמים ישראליים אישרו שאכן הושגו הבנות עם חמאס – כך דווח הערב בשורה של כלי תקשורת. מחר מעבר כרם שלום ייפתח לתנועה, ומרחב הדיג ישוב לקדמותו. תופסק הפרחה של בלוני נפץ מהרצועה.

21:18 עריכה

חמאס: הושגו הבנות לרגיעה עם ישראל. השליח הקטרי לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, הוא שתיווך במגעים. לפי הודעת הארגון, "המצב יוחזר לזה שהיה לפני ההסלמה".

20:32 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר לשר האוצר ישראל כ"ץ שאינו יכול לפטר את היועץ המשפטי במשרדו, אסי מסינג, כי הוא אינו כפוף לשר אלא ליועץ – כך דיווח הערב רביב דרוקר בחדשות 13.

20:08 עריכה

משרד הבריאות פרסם רשימה של 24 יישובים אדומים – שבהם שיעורי תחלואה גבוהים: דאלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, שער הנגב, כפר כנא, רכסים, זמר, אל בטוף, לקיה, בית ג'ן, אעבלין, מעלה מירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, נחל שורק, כעביה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה מכר, אום אל פחם, ג'ת, טבריה וביתר עילית.

באזורים אדומים מותרת התקהלות של 20 איש בשטח פתוח, ועשרה אנשים בתוך מבנה.

20:05 עריכה

הסתיימה ללא הבנות פגישתם של נציגי משרד האוצר עם עובדי המעבדות השובתים. השביתה עתידה להימשך גם מחר.

19:53 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, והשניים דנו בסוגיות ביטחוניות.

19:46 עריכה

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז קיים מפגש ראשון עם צוות של איחוד האמירויות וארצות הברית בנושא כינון יחסים דיפלומטיים. הצדדים דנו על האפשרות לפתיחה הדדית של שגרירויות, וחתימה על הסכמים בילטראליים לקידום היחסים בין המדינית.

בראש הצוות האמירתי עומד מנכ"ל שר החוץ, ובראש הצוות האמריקאי עומד שגריר ארצות הברית לאיחוד האמירויות.

אושפיז: "אנחנו נמצאים בתחילתו של תהליך היסטורי, ובכוונתנו לקדם כמה שיותר מהר כינון יחסים מלאים ופתיחת שגרירויות בשתי המדינות שיפעלו להעצמת שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות. תנועה של אנשים, סחורות ופיננסים היא המפתח המרכזי למימוש הפוטנציאל הגדול הטמון ביחסים".

19:41 עריכה

שר החינוך גלנט ומנכ"ל משרדו בירכו על פתיחתה מחר של שנת הלימודים תשפ"א.

שר החינוך, יואב גלנט –

אני שמח ומברך על פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, הבטחתי וקיימתי כי הלימודים יחלו באחד בספטמבר ויתקיימו כסדרם בכל מוסדות החינוך בארץ. על פי תכנית "לומדים בביטחון", שנבנתה על ידי אנשי משרד החינוך, כל הילדים בישראל – מגן ועד יב' – יפתחו את שנת הלימודים במועדה, ירכשו חינוך והשכלה תוך שמירה על ביטחונם ובריאותם. על אף האתגרים שעמדו בפנינו – הגענו להסכמות עם כלל השותפים, למען חינוך ילדי ישראל ולמען רווחת כלל הציבור במדינה. אני מתחייב כי מערכת החינוך בהובלתי תוסיף להיות עוגן של יציבות לאומי עבור התלמידים, ההורים, עובדי ההוראה והציבור כולו. ולסיום, אני מודה לגיבורים האמיתיים של השנה החולפת – הגננות, המורות, המורים, המנהלי וצוותי ההוראה – בזכות עבודתם המסורה, התוכנית שלנו תצא לפועל בהצלחה.

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי –

הפכנו כל אבן, פעלנו ועשינו כל שנדרש, כדי ששנת הלימודים תפתח כסדרה. שנת הלימודים הנוכחית אינה שנה של מתווה כזה או אחר, והיא אינה שנה של תורה תפעולית, אלא שנה שבה דווקא מתוך ההכרח והקושי, נדע לצאת לכיוון חדש, לדרך חינוכית חדשה, מותאמת למאפייני המאה ה-21. הרחבנו באופן ניכר את הגמישות החינוכית, הקצנו משאבים רחבי היקף לתקשוב ומיגון, הגמשנו את שעות הלמידה ומיקדנו אותה, צמצמנו את היקף התוכן הלימודי כדי שבתי הספר יוכלו להתארגן ולתכנן את השנה באופן ראוי. אני רוצה לאחל לתלמידים ולכל צוותי החינוך, שנת לימודים פורייה, משמעותית, מהנה ובריאה.

19:07 עריכה

ראש המשלחת הישראלית לאבו-דאבי, היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת קיים פגישת תדרוך מקדימה למשלחת הישראלית לקראת הדיונים בקבוצות העבודה הטרילטרליות.

ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ מרכז את הנושאים הכלכליים ומנכ"לי ונציגי משרדי הממשלה השונים מקיימים כעת את דיוני המשלחת הישראלית לאבו-דאבי במגוון רחב של תחומים.

הדיונים מתקיימים בקבוצות עבודה שכוללים נציגים ישראליים, אמירתיים ואמריקניים בנושאים הבאים: דיפלומטיה, פיננסים, תעופה ואשרות כניסה, בריאות, תרבות ותיירות, חלל ומדע והשקעות, חדשנות ומסחר. מטרת קבוצות העבודה היא יצירת קשר אישי ומקצועי בין הגורמים המקצועיים בשני הצדדים והזנקת תהליכי העבודה. בתום הליך הדיונים בקבוצות העבודה יתכנסו הגורמים המקצועיים מכלל הקבוצות לסיכום הדיונים והצגת תוצרי העבודה במליאת הסיכום.

18:55 עריכה

קבינט הקורונה יקיים הערב דיון טלפוני בפתיחת הלימודים ביישובים אדומים, בהתאם לבקשתו של הפרויקטור רוני גמזו.

18:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו –

זהו יום היסטורי. יום שמח לכל אזרחי ישראל. יום של ניצחון דוקטרינת שלום תמורת שלום. אני שוחחתי היום, לפני כמה דקות, עם חברי המשלחת שלנו לאבו דאבי. בהנחייתי, ראש המשלחת, מאיר בן שבת, הזמין את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל. אני יכול להגיד לכם שאנחנו נקבל אותם עם שטיח אדום – כמו שהם קיבלו אותנו.

"זה יהיה שלום אחר. זה יהיה שלום חם", הכריז ראש הממשלה. לאחר שעסק בקשר בין ישראל לאיחוד האמירויות דיבר נתניהו על משנתו הכלכלית ועל מאבקו בהתחמשותה של איראן. "יש הרבה דברים שאני לא יכול עדיין לספר לכם, אבל אני מאמין שהם ייצאו לאור במהלך הזמן".

"לגבי האף-35 – זה לא היה חלק מהעסקה. גם האמריקנים הודו בזה. והעמדה שלנו לא השתנתה, ואין לי מה לחדש לכם", אמר ראש הממשלה.

נתניהו מתח ביקורת על כך שחלק מערוצי הטלוויזיה הפסיקו להעביר בשידור ישיר את מסיבת העיתונאים שקיים: "הם לא רוצים לשמוע את זה. הם לא רוצים לדעת באיזה מצב הכלכלה שלנו", התלונן.

18:22 עריכה

הסתדרות המורים הגיעה להבנות עם משרד החינוך: עובדי הוראה, המלמדים בגנים ובכיתות א'-ב' ונתונים בקבוצות סיכון – יוכלו לבקש לצאת לחופשה ללא תשלום.

18:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא ספרון לילדי הגנים.

18:00 עריכה

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט: "נתניהו וגנץ מרסקים את ההרתעה הישראלית".

17:19 עריכה

יועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר בתדרוך לכתבים בטיסה הישראלית לאיחוד האמירויות, שבה לקח חלק, כי נשיא ארצות הברית וראש ממשלת ישראל ישוחחו בקרוב בנושא המכירה של מטוסי אף-35 על ידי האמריקאים.

16:57 עריכה

הערב, בשעה 18:15, ימסור ראש הממשלה בנימין נתניהו "הצהרה מדינית" – כך נמסר מלשכתו.

16:56 עריכה

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, שב והביע את התנגדותו לפתיחת מוסדות חינוך ביישובים אדומים ואף בחלק מהיישובים הכתומים. עמדה זו מנוגדת לעמדתו של שר החינוך, יואב גלנט.

במסיבת עיתונאים שקיים אמר גם גמזו: "צהוב שלנו זה אדום של מדינה במרכז אירופה".

16:33 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין על המשלחת הישראלית באיחוד האמירויות: "מי ייתן ויהיה זה ביקור שיפתח עידן של שלום בין אומות ובין עמים ויוביל לפריצות דרך דומות בעתיד הקרוב".

16:14 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם קברניט טיסת LY971 טל בקר, עם נחיתת המשלחת הישראלית והמשלחת האמריקנית באבו דאבי –

שלום לכם, אני צופה בכם עכשיו בהתרגשות עצומה, נחיתה של מטוס ישראלי באור יום באבו דאבי. כתוב עליו "שלום, سلام (סלאם), Peace" – זו התחלה.

אתם עומדים לפתוח עכשיו את הדלת לשלום מסוג אחר – שלום עם השקעות, שלום עם תיירות. שלום עם הרבה מאוד פירות שלום שיחולקו כאן לשני העמים שלנו, וגם לכל עמי האזור.

זו ברכה ענקית והיסטורית. זהו יום היסטורי. אני עבדתי עליו הרבה מאוד שנים מתוך האמונה ששלום תמורת שלום יביא כאן תפנית גדולה מאוד, ושעמי ערב מסוגלים לקבל את מדינת ישראל כעובדה קיימת וכשותפה גדולה.

אתם בעצם מתחילים את זה הלכה למעשה היום, את התרגום המעשי של השלום הזה.

אני מברך אתכם, ואני אומר לכל מי שעומד בצד השני של הדלת שעומדת להיפתח "סלאם עליכום, אהלן וסהלן".

יום היסטורי. אין לכם מושג כמה אזרחי ישראל, ואני בתוכם, מתרגשים מהיום הזה. חלמנו עליו, עבדנו למענו והנה הוא מתרחש לנגד עינינו. היו ברוכים ועשו חיל!

ברכות גם לחברינו האמריקנים שעוזרים כל כך הרבה למעשה ההיסטורי החשוב הזה.

16:10 עריכה

ועדת החינוך קיבלה אמש מהממשלה את התקנות המיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה – הגבלת פעילות של מוסדות ללימוד חובה). יושב ראש הוועדה רם שפע הודיע כי יאפשר למערכת החינוך מספר ימי התאקלמות, ויכנס את הוועדה לדיון בתקנות בתחילת השבוע הבא.

"אכנס את הוועדה בתחילת השבוע הבא לדיון מעמיק ובחינת התקנות. בדיון יתאפשר לאנשי חינוך, להורים ולתלמידים להצביע על האתגרים במתווה, זאת לאחר מספר ימים בהם התנסו בלמידה פרונטלית ובלמידה מרחוק ועוד. על סמך התובנות שיעלו נבחן את כל הסעיפים בתקנות באופן אחראי ומושכל. נעבור סעיף סעיף לפני שנקבל החלטות", אמר שפע.

מטרת התקנות שהונחו על שולחן ועדת החינוך לקבוע ולהסדיר את ההגבלות על פעילות מוסדות לימוד אלה: גני ילדים, בתי ספר יסודיים, בתי ספר על יסודיים, מוסדות חינוך מיוחד, קונסרבטוריונים ומוסדות לתלמידים מחוננים, וזאת מכוח סמכויות מיוחדות ובכך להחליף את ההוראות שעוסקות במוסדות אלה בצו הגבלת מוסדות חינוך. בדברי ההסבר לתקנות נכתב כי, לפי נתוני משרד הבריאות, נכון לתחילת חודש יולי, אחוז ההדבקות במוסדות חינוך מקרב כלל הנדבקים שידוע היכן הם נדבקו מצוי במקום השני, והוא נמוך רק מאחוז הנדבקים בבית.

15:55 עריכה

בצלאל סמוטריץ' קורא ליאיר גולן להסיר את חסינותו כדי שיוכל להגיש נגדו תביעת דיבה, או לחילופין, מסיר את הסרטון, שבו תקף את יושב ראש האיחוד הלאומי, וכן את נפתלי בנט ואיילת שקד (הסרטון המלא של גולן – בדיווח שפורסם ב-12:54 ביומן זה).

15:43 עריכה

ראש המשלחת הישראלית, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, וראש המשלחת האמריקאית, יועצו של טראמפ ג'ארד קושנר, נפגשים עם שר המדינה לענייני חוץ של איחוד האמירויות, אנוואר גרגאש.

15:29 עריכה

ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, נשא דברים לאחר הנחיה באבו דאבי. "באנו להפוך את חזון השלום למציאות", הכריז בערבית.

שלום עליכם ורחמי אלוהים וברכותיו. אני גאה ושמח מאוד להיות כאן כראש המשלחת הישראלית. הגענו לכאן כדי להפוך את החזון למציאות. אין גבול לשיתוף הפעולה שנוכל לכונן בינינו: במדע, בחדשנות, בבריאות, בתעופה, בחקלאות, באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. אנחנו קוראים למדינות נוספות להשתתף איתנו בתהליך השלום למען עמי כל האזור. תודה למארחינו האמירתים ולשותפינו האמריקנים על מנהיגותם.

אני נרגש לעמוד בראש המשלחת הישראלית הרשמית לאיחוד האמירויות הערביות. הגענו לכאן נציגים בכירים של ממשלת ישראל ואנוכי הדל בטיסה מסחרית ישירה היסטורית. הגענו לאור יום ולעיני כל במטוס הנושא דגל ישראל ביחד עם ידידינו האמריקאים, אשר להם תפקיד מפתח בכינון השלום. בשם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אני מבקש להודות לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולשליחו ג'ארד קושנר וצוותו. כמו גם לעמיתי היקר, רוברט אובריאן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, על החזון, על התבונה ועל המאמצים שהשקיעו כדי שנגיע לרגע הזה.

רבע מאה חלפה מאז נחתם הסכם השלום האחרון בין מדינה ערבית לישראל. השנים הרבות שחלפו, לא ריפו ידיים ולא החלישו את הכמיהה לכך. ברצוני להביע בפני מארחיי ובראשם הוד מעלתו שייח' מוחמד בן זאיד, נסיך הכתר של איחוד האמירויות, את הערכתנו על צעדו האמיץ. לישראל ולאיחוד האמירויות הרבה מן המשותף – אזורנו רבוי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו את העוז ואת היכולת לעמוד בפניהם. זאת הודות לרוח האדם המפעמת בנו, לראייה החזונית, לדמיון לחשוב בגדול, ליכולת לחדש, לרצון להצליח, לנכונות להשתנות ולאמונה שבכוחנו לשנות את המציאות. אנו נושאים עינינו לאופק חדש באזור. אופק של שיתוף פעולה בין חברות מתקדמות, אופק של טכנולוגיה, של חדשנות, של שגשוג, של צמיחה ושל תקווה.

לא בכדי אנו קוראים להסכם הזה ולנוספים שיבואו בעקבותיו – "הסכמי אברהם". אברהם, אבינו הראשון, נשא חזון חדשני. הוא יצא נגד המסמרות והאמונות שרווחו בימיו ולפניו, ייסד את האמונה באל אחד – האל שהבטיח לו להיות מקור הברכה לכולנו: "ונברכו בך כל משפחת האדמה". בבואנו לכונן את היחסים בין ישראל לאמירויות, אנו שואבים השראה מאבינו המשותף ופורצים לדרך חדשה: דרך אמיצה, דרך של תקווה, של שותפות, של אחווה , של שגשוג ושל שלום.

15:20 עריכה

לאחר הנחיתה באבו דאבי אמר יועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, כי הייתה זו טיסה היסטורית וכי הוא מקווה שהיא הראשונה מבין רבות.

14:57 עריכה

המשלחת הישראלית והאמריקאית, שהמריאו הבוקר יחדיו בטיסת אל על מנמל התעופה בן-גוריון, נחתו באבו דאבי. זוהי הטיסה המסחרית הראשונה אי פעם מישראל לאיחוד האמירויות.

14:55 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אחרי מאמצים אדירים שהובלתי במשך שנים, סוף כל סוף הבאנו 'שלום תמורת שלום'".

14:35 עריכה

ח"כ בנט דורש לעצור את הכסף למשפחות מחבלים.

**פעולה דחופה שלכם, אזרחי ישראל, למניעת הרצח הבא של ישראלים**ראש הממשלה נתניהו והשר בני גנץ—אל תדחו שוב את הצו…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שני, 31 באוגוסט 2020

14:26 עריכה

חברת הכנסת שרן השכל הגיבה לדבריו של ד"ר סאיב עריקאת על ההסכם בין ישראל לאמירויות. עריקאת כתב: "שלום היא לא מילה ריקה לתיאור פשעים ודיכוי – אלא תוצאה של צדק. שלום לא נעשה בדחייה של זכות הפלסטינים להתקיים וקיום משטר אפרטהייד. אפרטהייד זו הכוונה של נתניהו בשלום תמורת שלום". 

השכל השיבה: "שלום הוא לא מילה ריקה לנרמול טרור ושחיתות. שלום הוא תוצאה של חיים משותפים. שלום לא נעשה בשלילת זכות היהודים למדינה ותשלום משכורות לרוצחים שיוכלו להרוג יהודים. איחוד האמירויות עשו צעד אמיץ לעתיד חדש אבל אתם לא מפספספים הזדמנות לפספס הזדמנות". 

13:36 עריכה

ראש הממשלה הפלסטיני לא מרוצה מההסכם ומשמו של המטוס.

13:27 עריכה

חברת הכנסת אורנה ברביראי מכחול לבן מזהירה: החורף מגיע.

13:07 עריכה

ראש הממשלה נתניהו העלה פוסט בו ציטט מספרו מקום תחת השמש.

12:54 עריכה

ח"כ יאיר גולן נגד חברי ימינה בסרטון שנראה כמו תשדיר בחירות.

12:38 עריכה

שר החינוך יואב גלנט אופטימי לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר, למרות עמדת פרויקטור הקורונה גמזו שחושש כי התחלואה בקורונה תעלה מאוד בערים האדומות. "העמדה שלו נשמעה יחד עם עמדות אחרות", אמר גלנט בראיון ל-ynet והוסיף: "למעשה כל שרי הקבינט גם בימין וגם בשמאל תמכו בעמדתי והבינו שצריך לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. כולם מבינים שעל מנת שהמשק יעבוד, על מנת שאנשים יצאו ויפרנסו את ביתם, צריך שהמערכת תתפקד. יש איזון בין שלושה מרכיבים – בריאות, כלכלה וחינוך. תפקידו של פרופ' גמזו הוא להעלות את נושא הבריאות ואנחנו נהיה אלה שמאזנים. הממשלה בחנה את הכל לעומק, הסתכלה על התמונה הרחבה, וקיבלה החלטה ראויה".

עוד אמר גלנט: "לפי תחזיות משרד הבריאות, היו צריכים להיות עכשיו בישראל אלפי מתים, אבל זה לא המצב, לא צריך להלך אימים".

12:23 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נגד נתניהו:

12:10 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי לבכירי משרדו שיצאו במטוס לאבו דאבי.

11:27 עריכה

משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להימנע מהקלה בלתי סבירה לח"כ חיים כץ במסגרת הסדר הטיעון שייחתם עמו, ולוודא כי בכל מקרה לא יהיה ספק כי הוא יורשע בעבירות שיש עמן קלון.

להורדת המכתב בפורמט PDF 

במכתב מציין משמר הדמוקרטיה כי אין מקום לסגירת תיק הרשות לניירות ערך ללא העמדה לדין פלילי והרשעה, וכי מדובר בעבירה שהיועץ עצמו הגדיר כחמורה – מרמה והפרת אמונים ברף הגבוה, הקרובה לעבירת שוחד.

חיים כץ במהלך הדיון בחסינותו (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
חיים כץ במהלך הדיון בחסינותו (צילום: Flash90/יונתן זינדל)

עוד צוין במכתב כי מרחב התמרון של התביעה במסגרת ההקלות שהיא רשאית לתת בהסדר טיעון אינו בלתי מוגבל, וכי ליבת המעשים העברייניים חייבת להישמר אף במסגרת כתב האישום שיגובש בהסדר הטיעון. בנוסף נאמר כי יש חשיבות בכך שכץ יורשע בעבירות שיש עמן קלון, אחרת הוא יוכל להתמנות לתפקידים ציבוריים נוספים.

10:56 עריכה

יועצו של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר אמר לפני הטיסה לאמירויות כי הוא מקווה שהטיסה מישראל לאיחוד האמירויות הערביות תהיה מסע היסטורי עבור המזרח התיכון. לדבריו "אני מתפלל לעוד הרבה שלום באזור. העתיד לא חייב להיות מוכתב על ידי העבר. זו תקופה מאוד אופטימית. אני מאמין ששלום ושגשוג אפשריים באזור ובעולם כולו".

10:25 עריכה

השר לשיתוף פעולה אופיר אקוניס תוקף את התקשורת על סדרי עדיפויות בסיקור של התפטרות ראש אגף התקציבים במשרד האוצר לדבריו "כמה עורכים משועממים בחדרי החדשות. בכל הכבוד ויש לי כבוד, האם אפשר בכלל להשוות בין התפטרות שהיא אגב לא בלתי לגיטימית של ראש אגף חשוב ככל שיהיה במשרד האוצר, לבין הסכם שלום היסטורי?"

השר התראיין ב-103fm ואמר לגבי שאול מרידור כי "מעשה אבות סימן לבנים" בהתיייחס לאביו, דן מרידור.

לגבי החתימה על ההסכם אמר כי אין תאריך מדוייק. לדבריו "לפי הערכתי שלי, אני מקווה מאוד שזה יקרה עד ערב ראש השנה. לא בטוח, ערב ראש השנה מתקרב בצעדי ענק, אני מאוד מקווה שנצליח. אם לא, נעשה את זה ממש בתחילת אוקטובר ואז יוצאים לדרך".

10:23 עריכה

גם ח"כ שרן השכל מתרגשת מהטיסה לאמירויות.

ניר ברקת:

פנינה תמנו שטה:

שר הכלכלה אלי כהן:

השר לירושלים רפי פרץ:

גדעון סער:

10:19 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר למשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות:

10:16 עריכה

הסתדרות המורים הבהירה: אסור להורים להכנס לגנים.  זאת, בניגוד להנחיית משרד הבריאות, לפיה יש לאפשר להורים להיכנס להגנים לזמן הסתגלות בימים הראשונים. "מתווה משרד החינוך לא השתנה. שוחחתי עם האגף הקדם יסודי במשרד החינוך. העובדה ששר הבריאות הוציא הנחיה כזו או אחרת – לא מחייבת עד אשר שר החינוך או מנכל המשרד יודיעו אחרת ממה שסוכם", נכתב בהודעת ההסתדרות.

10:12 עריכה

הצרות של כ"ץ לא נגמרות: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד תקף אותו  על רקע כוונתו להוריד בשכר של המגזר הציבורי ואמר, "אם כץ רוצה לבחון אותי ואת הכוח של העובדים בכנסת, הוא מוזמן. מחר נכנס ישיבה עם כל בכירי ההסתדרות, ונכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי". 

10:10 עריכה

השר זאב אלקין טען ב-103fm כי בניגוד לדברי נשיא אוקראינה, נתניהו מעולם לא ביקש לסגור את השמיים לאומן. לדבריו בשיחה של נתניהו עם נשיא אוקראינה "סוכם שיפרסמו אזהרות לציבור ויקראו לכל מי שיכול לא להגיע השנה שלא יגיע, כי לא יוכלו להתקיים חגיגות באותו היקף".

אלקין הוסיף: מה הבעיה שאנשים שכבר חלו בקורונה יגיעו? גם לדעת משרד הבריאות אין עם זה שום בעיה, זו קבוצה לא מבוטלת ואין סיבה לפגוע בהם. לקחו את השאלה מעבר לפרופורציה. יוצאים מגבולות הארץ כמה עשרות אלפי ישראליים וחוזרים. הסיפור של אומן הוא סדר גודל של 5% מכלל האנשים שיוצאים לחו"ל, נמצאים במדינות אדומות וחוזרים לארץ".

09:58 עריכה

אביגדור ליברמן נגד תוכניתו של השר כ"ץ:

09:44 עריכה

ח"כ יאיר גולן עם תמיכה בקובי ריכטר.

הפוסט אליו מפנה יאיר גולן הוא תגובה של היזם מאתמול למתקפה של נתניהו בשבת.

בערב שבת טרח ראש ממשלת ישראל והשפריץ פוסט בדף הפייסבוק הרשמי שלו שנפתח כהאי לישנא:הליכוד: הטייקונים מאחורי הפגנות השמאל…

פורסם על ידי ‏‎Kobi Richter‎‏ ב- יום ראשון, 30 באוגוסט 2020

09:32 עריכה

ראש הממשלה חוגג את הטיסה הראשונה לאמירויות.

08:27 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, אמר בכאן חדשות כי אין מדינה נורמלית בעולם שהייתה מעזה להפעיל את מערכת החינוך בקצב הדבקה של 2,000 איש ביום. "המנהיגות קשובה מדי למה שמה שהציבור רוצה ולא למה שהוא צריך וכתוצאה מזה יש החלטות שמקשות על ניהול המשבר", קבע.

ברבש, שסירב לקבל את תפקיד ממונה הקורונה אמר גם "בטמפרמנט שלי הייתי מתפטר כבר שלוש פעמים מהתפקיד: פעם אחת על כניסת 17 אלף התלמידים מחו"ל, פעם שנייה על אומן ופעם שלישית על פתיחת שנת הלימודים בערים האדומות". 

ברבש אמר גם שיש להתכונן לסגר שיגיע.

משה בוגי יעלון הגיב לדברים: 

08:02 עריכה

מחפש תשובה: ח"כ בצלאל סמוטריץ' דורש מהממשלה לגלות מה יהיה בחגי תשרי.

בואו נדבר על אומן.לא צריך להיות חסיד ברסלב כדי להבין שמשהו פשוט לא עובד בסוגיית הטיפול של הממשלה בטיסות לאומן.מעולם…

פורסם על ידי ‏בצלאל סמוטריץ'‏ ב- יום ראשון, 30 באוגוסט 2020

07:47 עריכה

שר האוצר ישראל כץ תקף את שאול מרידור בכאן ב' והאשים אותו ברצון להפיל את נתניהו. "לאחרונה, על רקע האפשרות לבחירות מוקדמות, מרידור פנה לפעילות פוליטית גלויה נגד הממשלה… הדגלים השחורים". הוא אמר והוסיף כי "הוא חזר לשורשים המשפחתיים של עוינות ושנאה כלפי נתניהו", בהתייחס לאביו – דן מרידור. בנוגע למכתב של מרידור אמר כ"ץ שהוא "קשקוש" וכי "אין שום בעיה בפעילות משרד האוצר".

שאול מרידור (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
"חזר לעיונות המשפחתית נגד נתניהו". שאול מרידור. (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

כץ האשים את מרידור בקשירת "קשר מתמיד לגורמים פוליטיים שונים". לדבריו, הוא חבר לאופוזיציה והיה "מסתודד" עם חברים ובנסיבות האלה הוא איבד בו את האמון. "אני יזמתי תהליך להדחתו" הוא אמר והוסיף כי "הוא רוצה להפיל את ראש הממשלה, לפגוע בממשלת הליכוד. גם השר הקודם פעל להדיח אותו".

שלום ירושלמי מוסיף בטורו כי כ"ץ סבר שמרידור הוא שלוחה של כחול-לבן באוצר, מי שהדליף נגדו ללא הרף לעיתונות הכלכלית והכשיל את התקציב החד-שנתי ונתניהו לא נתן לכ"ץ מנוח ותבע ממנו להזיז את מרידור.

07:33 עריכה

אתמול בקבינט הקורונה: על פי דיווח בגל"צ יש עדיין חוסר הסכמה הקורונה בין  גמזו שטען שאסור לפתוח בערים אדומות את שנת הלימודים לבין גלנט שמתעקש. נתניהו הציע להקים ועדת שרים לצורך העניין.

יואב גלנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
רוצה פתיחה של כל בתי הספר. יואב גלנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לגבי האירועים באומן, בחדשות 12 דווח כי גורם שהשתתף בישיבה טען כי נכון לעכשיו נראה שיהיה קשה מאוד להגיע להסכמה: "לא קרובים אפילו למתווה" טען הגורם, "קשה לראות איך מוצאים כזה". הגורם מהממשלה האשים  את הפרופסור רוני גמזו ש"עלה על עץ גבוה וקשה להוריד אותו ממנו ולהגיע למתווה".

07:29 עריכה

חבר הכנסת ניר ברקת ממשיך במלחמה עם משרד האוצר בדגש על השר ישראל כ"ץ. בראיון לגלי צה"ל הוא אומר הבוקר שלשר "אין ניסיון וביזמות וחסר לו את הנסייון הרלוונטי להוביל את המשבר הזה. וכי הוא "חושב שכולם לא בסדר – חוץ מהשר". מניסיוני, מסכם ברקת, "כדי להצליח אתה חייב להקשיב לאנשים".
עוד אמר ברקת כי הוא "לא מזיל דמעה על התפטרות מרידור אתמול", ושעל השר להביא אנשים מבחוץ.

בתשובה לשאלה מה חושב נתניהו על תפקוד משרד האוצר הוא ענה: "ראש הממשלה חושב כמוני. שהאוצר זז לאט מדי. אני לא אפרט את השיחות שלנו, ואני חושב שהוא לא שבע רצון, והוא עבד מעל שר האוצר והכניס סיוע למשק".

לסיכום אומר ברקת: "לשר אין את הכישורים המתאימים. היעדר הידע והניסיון שלו מוביל אותנו למשבר וכליכודניק זה מפחיד אותי שנאבד את השלטון. הירידה בסקרים של הליכוד נובעת מהכשל של האוצר כמכלול".

07:18 עריכה

אחרי ההתכתשות עם סמוטריץ' אתמול, חבר הכנסת יאיר גולן פותח עוד חזית:

סגירה