מרידור: "עבדתי עם הרבה שרי אוצר, לא נתקלתי בדבר כזה"

דיווח: משרד הבריאות בעד סגר בערים אדומות ● ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה: "ישראל כ"ץ ביריון" ● שר באמירויות: קיבלנו ערבויות להשהיית הסיפוח ● בכירי הליכוד קוראים לחדש את יוזמת הסיפוח ● מרב מיכאלי על המורה שנהרגה מכדור תועה: כמה עוד צריכות למות עד ממשלה שתטפל בנשק בחברה הערבית?

ישראל כ"ץ ושאול מרידור (משמאל), יולי 2020 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
ישראל כ"ץ ושאול מרידור (משמאל), יולי 2020
07:01 עריכה

לאחר ויכוחים שנמשכו עד הרגע האחרון ממש, קבינט הקורונה החליט בסופו של דבר: אין לימודים ב-23 ערים אדומות. ההחלטה תיבחן שוב ביום חמישי הקרוב. המשמעות בינתיים: כ-130 אלף תלמידים לא מתחילים את השנה.

הקורונה במערכת החינוך במספרים: 

על פי הדיווח, במהלך הדיון שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר שיש קונצנזוס בקרב המומחים לסגור וגמזו הסביר שבגל הראשון סגרו בית ספר בכל פעם שהתגלה מקרה של קורונה וכרגע "אין סיכוי שבערים אדומות לא יימצא לפחות חולה קורונה אחד".

שר החינוך יואב גלנט תקף את אדלשטיין ואמר כי הוא פועל מ"מניעים לא ענייניים", ולפרויקטור גמזו אמר "אתם יוצרים פאניקה שלא לצורך".

השר לביטחון פנים אוחנה תמך בגלנט ואמר שאם יוחלט על סגירת מערכת החינוך, הציבור עלול להתמרד. השרה לשוויון אזרחי מירב כהן טענה: "מה שבאמת מוריד את אמון הציבור זה שאנחנו מנהלים את הדיון הזה ב-22:00 בערב שלפני פתיחת השנה ולא שבועיים לפני".

יום לפני כן גלנט היה בטוח שהמערכת תיפתח במלואה: 

07:04 עריכה

בוואלה מדווחים: הוועדה לביקורת המדינה תקיים בשבוע הבא דיון מיוחד על התנהלות משרד האוצר בהכנת תקציב המדינה והתפטרות בכירי המשרד. לדיון צפויים להיות מוזמנים ראש אגף התקציבים שהתפטר שאול מרידור, החשב הכללי רוני חזקיהו שהתפטר ביולי, ושר האוצר ישראל כ"ץ.

הדיון בראשותו של ח"כ עפר שלח יעסוק באופן פורמלי באפשרות לבקש ממבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, חוות דעת שתבדוק את התנהלות האוצר.

עפר שלח (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה עפר שלח (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

שלח אמר: "התפטרות הבכירים במשרד האוצר מעלה חששות להתנהלות כושלת משיקולים פוליטיים המנחים את ראש הממשלה ושר האוצר בעיצומו של משבר כלכלי חסר תקדים".

07:09 עריכה

ביש עתיד-תל"ם מסתערים על הפארסה.

07:29 עריכה

ידיעות אחרונות מפרסם כי לפני שנתיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בחשאי עם יוסי כהן ראש המוסד באיחוד האמירויות לפסגה עם נסיך הכתר מוחמד בן זיאד.

07:30 עריכה

בנט זועם על ההתנהלות של הממשלה  בנוגע לשנת הלימודים: 

חברו לסיעה סמוטריץ' בציוץ דומה:

07:39 עריכה

שר החינוך יואב גלנט התראיין לכאן רשת ב' ואמר:

"שנת הלימודים נפתחת עבור שניים וחצי מיליון תלמידים בניגוד לכל התחזיות. לאחר שמתקבלת החלטה פועלים מכורח אחריות משותפת. גם את 130 אלף התלמידים בערים האדומות נחזיר ללימודים בהקדם".

השר הוסיף: "היו הרבה התנגדויות – בסופו של עניין הגענו להסכמות עם כולם. הסתדרות המורים מנסה להשיג את המקסימום עבור המורים, וגם אנחנו – במגבלות המשק. ככל שמורה מקבל יותר גם התלמיד מצליח יותר"

לגלי צה"ל אמר גלנט: "אני כואב כל ילד שעומד עם הילקוט שרוצה ללכת לבית ספר ולא יכול". על חוסר ההסכמות בקבינט הקורונה אמר גלנט "אני חלק מהקבינט ונושא באחריות. אמרתי בקבינט מה שאמרתי, זה נשאר שם אלא אם אנשים רוצים להוציא מסיבות משלהם".

07:47 עריכה

קצין הכנסת פרסם כי בבדיקה שאחד מהעובדים בכנסת נמצא חיובי לנגיף הקורונה.
היום האחרון בו שהה במשכן היה יום חמישי  –  27/8/2020.

בהודעה שהוציא קצין הכנסת לבאי המשכן באמצעות מחשבי הכנסת, הוא ציין כי הוא מבקש מכל מי שהיה במגע עם העובד או בקרבתו, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.

08:01 עריכה

כבכל שנה, גם השרים וחברי הכנסת מעלים תמונות עם הקטנטנים. 

השר אלי כהן עם הבת שלו:

דוד בנט משתף תמונה של האחיין:

שר התחבורה מירי רגב הלכה לפגוש את משמרות הבטיחות: 

אבא ח"כ גדעון סער: 

אלון שוסטר, שר החקלאות ואבא:  

ח"כ מתן כהנא. מזהים?

סבא השר רפי פרץ: 

חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד עם שני הילדים. מסי עדיין על התיק.

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה והמשפחה:

שרת התפוצות עומר ינקלביץ':

08:30 עריכה

הנשיא רובי ריבלין מברך את בנו של עמית סגל ואת כל השאר:

מאוחר יותר ערך הנשיא את הפגישה המסורתית עם התלמידים:

08:40 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ נוסע להעביר שיעורים בכלכלה:

השר צחי הנגבי הגיע למעלה אדומים:

ח"כ ברקת הגיע למבשרת:

ח"כ יאיר גולן ליד בית ספר:

ח"כ אורלי פרומן מיש עתיד הצטרפה.

איציק שמולי בפעוטון: 

נפתלי בנט נסע לירוחם:

09:06 עריכה

ראש הממשלה החלופי ושר הבטחון בני גנץ ביקר בבית ספר בחדרה:

09:18 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיע לביקור באפרת ודיבר עם התלמידים על הקורונה ועל אפשרות של סגר. לדברי השר "אם כולם יהיו עם מסכות ורחוקים אחד מהשני וישטפו ידיים. אם נישמר ונשמור, כולנו נוכל לצאת מהמצב הקשה הזה".

השר גם דיבר על פוליטיקה ואמר: "המשלחת באיחוד האמירויות מסכמת כעת על שת"פ בין המדינות. זה חשוב אבל אין שום סיבה שבעולם שזה יבוא על חשבון החלת הריבונות"

09:20 עריכה

ח"כ אעידה תומא סלימאן על שריפה אבו מועמר שנהרגה מכדור תועה.

09:36 עריכה

מפלגת מרצ על האלימות בחברה האישית:

09:41 עריכה

ח"כ רם בן ברק מיש עתיד על הממשלה:

10:02 עריכה

בצלאל סמוטריץ' משתף את הכתבה מהארץ על הנהלת בתי המשפט שביקשה להסיר תוצאות מגוגל:

10:04 עריכה

שר החינוך יואב גלנט הגיע לפתיחת שנת הלימודים במבוא חורון שבבנימין יחד עם נתניהו.

10:23 עריכה

ראש הממשלה ביקר בבית הספר "נטעים" במבוא חורון, במועצה אזורית בנימין. כאן, בלי מסכה משום מה.

ראש הממשלה הגיע יחד עם שר החינוך יואב גלנט ושניהם השתתפו בטקס פתיחת שנת הלימודים התשפ"א, יחד עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ויו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד.

ראש הממשלה הסביר לתלמידים על נגיף הקורונה ועל חשיבות ההקפדה על הכללים.

דברי ראש הממשלה:

"בימים נורמלים, היינו מחבקים אתכם כמו שאתם זוכרים בגן. אבל היום לא מותר לחבק, זה השיעור הראשון, אנחנו אומרים את זה. בכל בוקר צריך לזכור שאי אפשר עכשיו להתחבק, צריך לשמור קצת על מרחק וצריך לשמור על מסכה.כי הקורונה זה כמו חרק קטן קטן, שאי אפשר לראות אותו, אבל אם אנחנו לא נזהרים הוא עובר מאחד לשני".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו:

"אני ראיתי בטיקטוק דברים איומים, אל תעשו את זה. אני רוצה שתתקתקו ספרים. זה יעזור לכם, זה יעזור לכולנו".

10:24 עריכה

משה בוגי יעלון – מה היינו עושים בחינוך:

10:25 עריכה

מרב מיכאלי על המורה שריפה אבו מועמר שנורתה. 

12:01 עריכה

שר החינוך יואב גלנט מספיד את המורה שנהרגה אתמול:

12:46 עריכה

ח"כ יאיר גולן וח"כ בצלאל סמוטריץ' ממשיכים להחליף מהלומות מילוליות בטוויטר. הכל התחיל אתמול כשגולן הזכיר את סיפור 700 הליטר דלק של סמוטריץ' מההתנתקות בסרטון. בצלאל ענה שהוא מתכוון לתבוע.

היום בצלאל עלה לדבר ברדיו גלי ישראל על הסיפור ויאיר גולן הגיב לציוץ שלהם בתמונה וכתבה שגורסת שסמוטריץ' תכנן לפוצץ מכוניות על איילון.

בתגובה סמוטריץ' שיתף ציוץ שמסביר כי הוא במדי שב"ס ואזוק בעוון תכנון חסימת כבישים במחאה על ההתנתקות, והוא הוסיף "עם המעצר הלבישו אותי בגדי אסיר בניגוד לנהלים (עצור ימים נשאר עם הבגדים שלו) בדיוק בשביל התמונה הזו וכחלק מהדמוניזציה שעשו שרון, השב"כ ומערכת משפט המגוייסת שלהם למתנגדי הגירוש. מיד אחרי הדיון החזירו לי את הבגדים שלי… הכל יתברר בע"ה בתביעה".

12:58 עריכה

בכיר במשרד החוץ של איחוד האמירויות אמר כי קיבלו ביטחונות מישראל וארצות הברית לפיהם ישראל לא תתקדם עם סיפוח שטחים. הבכיר, ג'מאל מושארח' הוסיף בתדרוך לכתבים ישראלים באבו-דאבי, כי "אנחנו סומכים על הביטחונות האלה". עוד אמר מושרח' כי "הנורמליזציה לא תימשך אם ישראל תרחיב את ריבונותה על שטחים ביהודה ושומרון".

13:04 עריכה

צעירי כחול לבן על מבוגר יש עתיד. אאוץ'!

 

למה הם תוקפניים כלפיו? אולי כי הם נעלבו מיואל רזבוזוב קודם:

או שפשוט ככה הצעירים עושים סושייל.

13:06 עריכה

ראש הממשלה ממשיך לחגוג את השלום עם איחוד האמירויות.

נתניהו גם העלה סרטון מכיתה א':

https://twitter.com/netanyahu/status/1300747994980126720

13:17 עריכה

האם חברי הכנסת מהליכוד קיבלו הוראה להמשיל לדבר על הסיפוח? יו"ר הקואליציה מיקי זוהר קורא להחלת הריבונות עכשיו, השר אקוניס אמר בפתיחת שנת הלימודים בשומרון שיקדם את הנושא בכל כוחו, ויולי אדלשטיין אמר שאין סיבה שהשת"פ עם האמירויות יבוא על חשבון סיפוח.

13:41 עריכה

הנהגת ההסתדרות אישרה פה אחד את בקשתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להכריז על סכסוך עבודה כללי בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי בישראל. בהסתדרות נימקו את הצעד ב"כוונת האוצר לפגוע ב-700 אלף עובדי המגזר הציבורי והמבוי הסתום אליו נקלעו השיחות בין הצדדים".

ארנון בן דוד תקף את השר בחדשות 12: "החל מיום רביעי שעבר, התעורר שר האוצר בבוקר והחליט שהוא משתלח במגזר הציבורי. אין לזה שום שם אחר, הוא החליט החלטה פשוטה – שהוא עושה לעצמו יח"צ ומנסה לצאת מהמצב הפוליטי והציבורי שהוא נמצא בו על ידי תקיפת המגזר הציבורי. ביום רביעי עלה השר בכל ערוץ, תקף, זלזל, הוציא פרטים מתוך השיחות שהתנהלו בינינו לבין האוצר, שברי רעיונות שעלו, פוצץ אותם במאות אחוזים וחושב שאנחנו מחר בבוקר נבוא לשולחן ונסכים, איפה יש דבר כזה? יו"ר הסתדרות אחר במקומי יכול להגיד לשר האוצר: 'בוודאי, זה מה שאתה רוצה? זה מה שיהיה!'. אני אומר: 'לא יהיה!'. אנחנו מוכנים לדבר בכבוד, לא בזלזול, באחריות לגורל המשק. אנחנו המבוגרים האחראים והוא עומד מולנו כמו איזה בריון. בריונות וגסות ושפה גסה, לא בבית ספרנו. אנחנו לא שם. גם אם חשבתי שנלך לעסקה, יהיה קשה לסגור את זה איתי אחרי ההתנהגות הזאת".

14:32 עריכה

ח"כ שרן השכל קובעת: 1984.

הנהלת בתי המשפט צינזרה ביקורת נגד שופטים.תקראו את זה שוב. הנהלת בתי המשפט צינזרה ביקורת נגד שופטים. נטעאל בנדל חשף…

פורסם על ידי ‏Sharren Haskel שרן השכל‏ ב- יום שלישי, 1 בספטמבר 2020

14:55 עריכה

שר הפנים אריה דרעי חושב שהיה צריך להתעקש על החזרת הנעדרים במסגרת ההסדרה עם חמאס.

בתוך כך, ש"ס עתרה לביה"מ המחוזי בנצרת בדרישה לפתוח את נחל האסי בניר דוד לגישה חופשית.

15:01 עריכה

"אפשרי והגיוני שכל 22 המדינות הערביות ינרמלו את יחסיהן עם ישראל ביום מן הימים", אמר ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, לסוכנות ידיעות WAM באמירויות. לדבריו, מדינה נוספת עשויה לנרמל יחסים עם ישראל בתוך חודשים, אם כי הוא לא ציין איזו מהן אולי תעשה זאת. עד כה היו אלה מצרים, ירדן ולאחרונה גם האמירויות.

נתניהו העלה בדקות האחרונות שיחת וידאו עם אדם שליווה את המשלחת הישראלית לאמירויות.

15:47 עריכה

בני גנץ ביקר היום במפגדת הקורונה יחד עם רוני גמזו, ומדווח שמשרתים בה 2,100 חיילים ומפקדים, והיא כוללת מערך חקירות אפידמיולוגיות, העבירה כ-100 אלף בדיקות והקימה 13 מתחמי בדיקה, כולל כמה אלפים שנבדקו בבית.

15:57 עריכה

צה"ל עצר שני פלסטינים חמושים בסכינים שחצו את הגבול מעזה לישראל, והם הוחזרו לרצועה אחרי תשאול.

16:31 עריכה

גלנט מרוצה מכך ש"נפתחו למעלה מ-95% ממוסדות החינוך", אך באופוזיציה מתמקדים בתכניות שנותרו בלי תקציב, ובדיון שהתקיים אתמול ברגע האחרון באשר לפתיחת מוסדות הלימודים בקבינט הקורונה.

17:51 עריכה

סגן שר החינוך מאיר פרוש פנה היום לראש הממשלה בבקשה למצוא פתרון להסדרת התפילה באומן שבאוקראינה. "אלפים רבים מחסידי ברסלב מצפים שממשלתך תמצא את הדרך להסדרת התפילות בראש השנה באומן".

פרוש מבקש לנסוע לאומן בעצמו בימים הקרובים כדי להסדיר את המתווה. "אני מוכן לטוס כבר בימים הקרובים לאומן ולשהות שם, כדי לעמוד מקרוב יחד עם ראשי החסידות והשלטון המקומי על סידורי הבטיחות, ולדאוג לקיום ההוראות ונהלי הבריאות ככל שיידרשו מגורמי הבריאות בארץ ובאוקראינה".

18:27 עריכה

כ-200 עובדי מעבדות ציבוריות מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על תנאי העסקתם. העובדים התחילו בשביתה לפני יומיים ובמהלכה לא בצעו בדיקות לחלק מהמחלקות.

18:59 עריכה

ח"כ עודד פורר מאשים את נתניהו וגנץ בניתוק מעובדות המעבדות ש"נזנחות מאחור" ושובתות כרגע.

19:05 עריכה

פרקליטי ראש הממשלה מגיבים כעת לתשובת הפרקליטות לעניין סילוף תמלילי החקירה של אור אלוביץ', ובהודעתם נאמר כך:

"כפי שכבר נחשף, רשויות האכיפה ערכו והשמיטו במכוון חלקים מהותיים בתמלול חקירתו של אור אלוביץ', כדי להסתיר את תרגיל החקירה הפלילי שבוצע, במטרה להפוך את שאול אלוביץ לעד מדינה כדי שישקר ויפליל את ראש הממשלה נתניהו.

"עכשיו מתברר שגם הפרקליטות ידעה שהתמליל של אור אלוביץ' מסולף.
תמוה שרק עכשיו התביעה "נזכרה" להודיע שהתמלילים אינם נאמנים למקור, תוך שהיא מסרבת למסור לצוותי ההגנה את התיקונים שביצעה בתירוץ "שאין עליה חובה לעשות כן". ליקוי מאורות של ממש.

"בניסיון פסול להסתיר את האמת, החליטה הפרקליטות לכנות את התמליל האמיתי והמלא- "חומר פנימי". כך היא ניסתה להמשיך ולהסתיר אותו מפרקליטי ההגנה.

"ככל שנחשפים לחומרי החקירה מתברר שזה רק קצה הקרחון, ושבתיקי ראש הממשלה בוצעה כמות בלתי נתפשת של פעולות חקירה פסולות- הכל כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו בכל מחיר.

מוקדם יותר היום הודיעה הפרקליטות לבית המשפט מה תגובתה לפערים שהתגלו בין ההקלטות מחקירת אור אלוביץ', (בנם של נאשמי פרשת 4,000), לבין התמליל. הפרקליטות הודתה שהיה בידיה נייר עבודה פנימי שאותו לא העבירה לסניגורי בני הזוג אך הוא לא כלל תמליל מדויק של השיחה במלואה.

20:04 עריכה

משרד הבריאות תומך בסגר בערים האדומות וההחלטה צפוייה להתקבל ביום חמישי. גם שר הבריאות יולי אדלשטיין תומך בסגר בערים בהם התחלואה גבוהה, ולפי הדיווח בכאן 11, אם יוחלט לא להטיל סגר, במשרד ידרשו להחיל עוצר בשעות הלילה או סגירה של מסחר למעט עסקים חיוניים.

20:14 עריכה

הפרקליטות מגיבה כעת לתגובה של סניגורי ראש הממשלה לנושא הפערים שהתגלו בין ההקלטות לתמלילי אור אלוביץ'.

"בתגובה להודעת סניגוריו של ראש הממשלה נבקש למסור, כי אנו שבים ודוחים בתוקף את הטענה הכוזבת כאילו ביסוד פעולתן של רשויות אכיפת החוק ב"תיקי האלפים" עומדת כביכול כוונה "לפגוע בראש הממשלה", כלשון הודעת הסניגורים.

"אין שחר לטענה כי מאן דהוא מרשויות האכיפה ביקש ממר אלוביץ' להפוך לעד מדינה ולשקר בעדותו. כל ניסיון להציג כך את הדברים אינו אמת.

"כך גם אין שחר לטענה לגבי הסתרה מכוונת של תמליל כזה או אחר, שהיא מופרכת לחלוטין. כתב האישום ב"תיקי האלפים" הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים וההליך המשפטי החל להתנהל. לאחרונה נקבע כי החל מחודש ינואר 2021 ישמעו ראיות בתדירות של שלושה ימים בשבוע. לפני כן צפויות להישמע מפי צוות ההגנה טענות מקדמיות למיניהן.

"כידוע, במסגרת החקירה הוקלט השיח שהתקיים בין המעורבים בחקירה, והקלטה זו – שהיא הראיה המקורית בתיק – נמסרה במלואה לבאי כוח הנאשמים, כך שמלוא הטענות בנושא יוכלו להיבחן בפני בית המשפט, אשר יתרשם מהדברים באופן מלא וישיר.

"המקום הנכון והראוי לנהל את ההליך המשפטי הוא אך ורק בין כותלי בית המשפט. התביעה הכללית לא תיגרר לניהול המשפט דרך התקשורת, וכל התשובות לכל הטענות יימסרו במסגרת ההליך. מכל מקום ולמען הסר ספק, היועץ המשפטי לממשלה עומד על האמור בתשובתו לראש לשכת עורכי הדין בעניין זה, כפי שנמסרה ואף פורסמה לציבור בשעתו.

21:22 עריכה

יומיים אחרי שהתפטר מתפקיד ראש אגף תקציבים ותקף את מדיניות הממשלה, שאול מרידור התראיין ל-N12 מסביר כי התנהלותו של שר האוצר ישראל כ"ץ היתה חריגה יחסית לאלה שכיהנו בתפקיד לפניו.

"אי אפשר שברגע שמישהו בחדר אומר משהו שלא מתאים למה שהשר רוצה, להתחיל לאיים עליו, להתחיל לצעוק עליו ולהשליט אווירת טרור. אני לא מאוד מושפע מזה, אבל אני לא לבד. יושבים בחדר 15 איש. מה חושבים אנשים זוטרים? הם יעזו לפתוח את הפה בפעם הבאה כשהם חושבים שיש להם משהו לומר שהשר לא ירצה לשמוע?".

"מסילבן שלום ועד ישראל כ"ץ – לא היה כדבר הזה עם אף אחד מהשרים שעבדנו איתם. היו גם מקרים שבהם שר האוצר לחץ מאוד על הדרג המקצועי, שאני בראשו, לשנות אומדנים כדי לייצר כסף ... זו נורת אזהרה מאוד חריפה".

עבדתי תחת הרבה שרי אוצר ובדבר כזה עוד לא נתקלתי. ההקשבה לא קיימת, בטח לא דיון מקצועי ובטח לא שקילת שיקולים. זה פשוט לא קיים. שירות המדינה לא אמור להיות חבורה של יס-מנים … התקציב הפך להיות כלי שרת פוליטי והדבר הזה בלתי מתקבל על הדעת בניהול כלכלה סבירה. יש צורך אמיתי עכשיו לעבוד ולהגיש תקציב ל-2021, עכשיו ולא דקה אחר כך. צריך היום להתחיל לעבוד כדי לעמוד במה שקובע החוק

סגירה