אדלשטיין נגד מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור: מתנגד לעמדתה לפתוח את מעבר הגבול לסיני

סעודיה תאפשר למטוסים מהאמירויות לחלוף מעל שטחה בדרכם לישראל; נתניהו: "זו פריצת דרך ענקית" ● עפר שלח דורש לקיים בחירות לראשות יש עתיד והודיע שיתמודד מול יאיר לפיד על התפקיד: המפלגה לא רשומה על שמו בטאבו ● הקבינט אישר שלא להשיב גופות מחבלים, גם אם אין מדובר באנשי חמאס ● חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם עזבה את ימינה והצטרפה לליכוד

שר הבריאות יולי אדלשטיין בבית החולים אסותא אשדוד, 20 באוגוסט 2020 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
שר הבריאות יולי אדלשטיין בבית החולים אסותא אשדוד, 20 באוגוסט 2020
07:32 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן התראיין הבוקר לכאן חדשות ואמר על ההסכם עם האמירויות כי יש לברך על הסכמים עם מדינות מתונות אבל "כל ההצהרות של שלום תמורת שלום – זו דוקטרינת שקרים. התשלום היה נסיגה מההתחייבות של נתניהו להחלת ריבונות. ההסכם חצה קווים אדומים – מכירת F35 וטכנולוגיות נוספות שמעולם לא היו בידי הצד השני. אין בר דעת שמאמין שביבי יחיל ריבונות". 

על הסכם הרגיעה עם חמאס אמר כי הסיבה שרק חמאס סיפר עליו וישראל רק אישרה זה כי גנץ וביבי מתביישים. "יש פה הסכם כניעה לטרור", קבע, חמאס מוכיח שוב שהפעלת אלימות משתלמת. בסוף אנחנו רואים שחמאס עוד מעט יגיע לממדים של חיזבאללה, קצב ההתעצמות שם מבהיל". 

מנגד, השר חילי טרופר אמר כי "הסיפור הוא לא סכום הכסף שנכנס לרצועה, אלא לאן הוא מגיע. כסף שנכנס ללא בקרה כנראה יגיע לדברים שפוגעים בביטחון ישראל. כל עוד הוא עובר לצרכים הומניטריים, אנחנו תומכים בזה, אין לנו עניין להרעיב את האוכלוסייה שם".

07:50 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש התראיין לכאן חדשות ואמר כי ההחלטה לגבי פתיחת הלימודים בערים האדומות נעשתה ברגע האחרון בכוונה. "רצינו לקבל את ההחלטה ערב פתיחת הלימודים. יש מחיר שאנחנו משלמים, אבל הרווחנו את זה שטיפלנו במקומות הכי רלוונטיים ובבעיות האמיתיות".

לגבי סגר על ישובים אדומים אמר "אנחנו במצב קשה אך יציב. הגדרנו איזורים אדומים – אם בתחלואה הגבוהה לא נטפל,לא מדובר בעונש, אנחנו מזרימים לערים הללו כוחות של פיקוד העורף, עורכים בדיקות ועובדים יחד עם הרשויות. אם לא נסגור שם, אנשים יצאו לערים ירוקות וידביקו שם".

יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
המצב קשה אך יציב. סגן שר הבריאות יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על פי הדיווחים משרד הבריאות ידרוש מחר סגר על ערים אדומות.

08:24 עריכה

ח"כ מתן כהנא משועשע:

08:57 עריכה

שר התיירות אסך זמיר אמר הבוקר ב-103fm שהוא מצטער על עזיבת שאול מרידור וכי "הדבר לא בריא למערכת". השר אמר שהבעיה הכי גדולה היא התקציב והדברים עדיין לא מתחילים לזוז ואין שיתוף פעולה של הליכוד. לדבריו "יש פה שיקולים פוליטיים ולא ענייניים. אין אחד במדינה כולה שלא מסכים שצריך תקציב עכשיו. לכן אנחנו עומדים על כך". זמיר אמר שההסבר היחיד לזה שאין תקציב הוא רצון ראש הממשלה וקשורה למשפט שלו.

על הדרך של כחול לבן והבחירה בממשלת אחדות על בחירות אמר כי יכול להיות שנתניהו היה משיג 61 ומעביר "חוק צרפתי, חוק חסינות ופסקת התגברות… רוב הסקרים מצביעים על כך שזה מה שהיה קורה".

שר התיירות אסף זמיר אמר ב-103fm כי הוא מתרגש בטירוף מההסכם עם האמירויות. ואם נתניהו יעשה שלום עם כל העולם הוא גם יצביע לו.

09:02 עריכה

שר המדע יזהר שי אמר בגלי צה"ל כי המתווה של חסידי ברסלב לטיסה לאומן בחגים, "נראה הגיוני במובן הבריאותי, אבל יש סימני שאלה לגבי האפשרות להבטיח את היישום שלו בשטח".

09:09 עריכה

איימן עודה מבקש תמיכה בחוק שיציע להחמרת הענישה על עבירות נשק.

09:19 עריכה

בני גנץ עדיין מקווה לרוטציה: בראיון לכאן רשת ב' אמר ראש הממשלה החליפי ושר הבטחון כי "אני רואה הרבה מאוד טריקים, יכול להיות שנתניהו יפרק את החבילה לפני, אבל אז הציבור יסתכל לו בעיניים ויגיד לו – מה זה צריך להיות. ההסכם שעשינו הוא נכון לשעה הזו וצריך לקיים אותו, לדבר אחד עם השני ולקדם קצת מרכיבי שפיות בחברה הישראלית. כל מי שיסטה מהקו הזה ויקח אותנו לבחירות הציבור יבוא איתו חשבון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ בדיון בכנסת על החוק לדחיית תקציב המדינה, 24 באוגוסט 2020 (צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)
סטירה בפני האומה. בנימין נתניהו וראש הממשלה ובני גנץ (צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)

גנץ סיפר על בעיות הגב שלו ועל כך שלא היה יכול לשבת או לעמוד בתקופה האחרונה עד הניתוח. לשאלה מה יותר גרוע, הכאב בגב או הדברים שהוא חטף נתניהו אמר כי  "הגב זה כאב פיזיולוגי אישי וזה שכביכול נתניהו מחטיף לי, זה סטירה בפני האומה".

לגבי הההסכם עם האמירויות אמר גנץ כי "האמירה מצד שרה"מ שאני עלול להדליף את ההסכם היא חמורה. מעולם לא עשיתי מניפולציה פוליטית ומעולם לא הדלפתי. אני מבין שיקולי חשאיות, אבל צריך לעדכן שותף בכיר, הוא לא עשה זאת וחבל שכך. יש רגע מסויים בממשלת אחדות שצריך לעשות את זה והוא היה צריך לבוא ולהגיד בני תשמע א' ב' ג' ד' הולך. אף על פי כן אני מברך אותו ואעשה ואקפיד על קיום ההסכם".

בני גנץ אמר גם כי הוא מעריך שהחלת הסיפוח לא על הפרק. לדבריו "כשנחסמה דרך מדינית אחת, נפתחה אחרת. כרגע הריבונות לא על הפרק למיטב הבנתי". גנץ גם אמר וכי הוא אינו חושב שיש הקפאת בנייה ביו"ש.

09:58 עריכה

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שיתף סרטון של אלימות כלפי יהודי ומאשים את פרויקטור הקורונה הישראלי בגילויי האנטישמיות המתגברים באומן:  

10:08 עריכה

פיגוע דריסה ונסיון דריסה בצומת תפוח בשומרון. פלסטיני דרס שוטר וחייל ופצע אותם קל. לאחר מכן יצא מרכבו ורץ לעבר הכוחות עם סכין, נורה על ידי שוטר ונפצע בינוני.

גנץ הגיב וכתב "לא נאפשר לטרור להרים את הראש". 

השרה מירי רגב באיחולי החלמה לפצועים:

הנשיא ראובן רובי ריבלין:

ח"כ שרן השכל:

10:09 עריכה

ח"כ אחמד טיבי לועג למיקי זוהר על קביעתו שגמזו גרם לאנטישמיות באוקראינה.

10:35 עריכה

סמוטריץ' בציוץ על הבנייה בשטחים: "הבעיה עם נתניהו וההתיישבות היא שהוא פשוט לא אומר את האמת. לא אומר את האמת לגבי הריבונות, לא אומר את האמת לגבי הסכמתו למדינה פלשתינית, לא אומר את האמת לגבי ההקפאה. מנסה למרוח ולטשטש. עכשיו בטח יהיה לו נח להתחבא מאחורי גנץ ולזרוק את זה עליו. ככה לא נראית מנהיגות".

10:54 עריכה

שר הבריאות בתמיכה ליד שרה: 

10:58 עריכה

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי על מותה של שריפה אבו מועמר: "אנחנו דורשים פעם אחר פעם למצוא פתרון כדי שלא יהיה עוד מקרה כזה, ובכל זאת לאנשים יש נשק. כל מי שרוצה יכול להשיג בקלות"

11:10 עריכה

ח"כ לשעבר שולי מועלם מצטרפת לליכוד ומקבלת את תמיכת ראש הממשלה.

בנט ושקד מברכים:

השר אלי כהן גם מברך:

11:24 עריכה

שר הבריאות אמר בוועידת בשבע של ערוץ 7 ועיתון בשבע כי "החלק הארי של התחלואה מגיע מהמגזר הערבי והחרדי. זה לא גזעני או מתנשא, התנאים של הצפיפות גורמות ליותר תחלואה. מי שצריך להתבייש במצב הזה אלה ממשלות ישראל".

11:28 עריכה

מעניין מתי תהיה ישיבת ממשלה.

קארין אלהרר: מזל שהצילו את ישראל מבחירות. אין כמוהם.
תמר זנדברג שיתפה וכתבה: "בישראל אין מפכ"ל, אין פרקליט מדינה, אין תקציב ואין ישיבות ממשלה. פספסתי משהו"?

11:37 עריכה

איילת שקד ונפתלי בנט בפגישה לאחר סיום הבידוד.

12:31 עריכה

עפר שלח דורש פריימריז:

שלח פירט בפייסבוק: "כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים – במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו".

בימים האחרונים נפגשתי עם יאיר לפיד והצגתי לו את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד. דחיית הבחירות לכנסת מאפשרת לנו לבצע…

פורסם על ידי ‏עפר שלח – Ofer Shelah‏ ב- יום רביעי, 2 בספטמבר 2020

13:06 עריכה

יאיר לפיד היה בריאיון לאתר "פאנט" כששמע על ההצהרה של שלח על רצונו בפריימריז ואמר: "נבחן את זה, זה בסדר גמור". לפיד הוסיף: "אנחנו חברים 30 שנה, אני אבדוק את זה. הוא דיבר איתי. אני בעד שיהיו לפוליטיקאים שאיפות. חברות יותר חשובה מפוליטיקה".

13:32 עריכה

עודד פורר וניסנקורן משתפים פעולה:

14:02 עריכה

נתניהו הגיב לכך שסעודיה מתירה לטיסות מישראל לעבור מעל שטחה:

דברי ראש הממשלה: "במשך שנים אני עובד לפתוח את השמיים של ישראל מזרחה. בשורה גדולה הייתה לפני שנתיים וחצי כשחברת התעופה "אייר אינדיה" קיבלה אישור לטוס ישירות לישראל.

עכשיו, פריצת דרך ענקית נוספת – מטוסים ישראלים ומטוסים של כל המדינות יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו-דאבי, לדובאי ובחזרה. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו.

זה יעשה עוד דבר – זה יפתח את המזרח. כשאתם טסים לתאילנד או לכל מקום אחר באסיה, זה יגלח שעות ומחירים. בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום של שלום אמת. אני רוצה להודות לג'ארד קושנר ולשייח' מוחמד בן זאיד על התרומה החשובה הזאת של היום. יהיו עוד הרבה בשורות טובות."

15:05 עריכה

בטרם הודיע על כוונתו להתמודד על ראשות יש עתיד, עפר שלח שקל להקים מפלגה משלו – כך דווח בחדשות 12.

15:13 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. הנשיא המצרי בירך על כינון היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות ואמר שמדינתו "תומכת בכל צעד שיכול להשכין שלום באזור באופן ששומר על הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני ויאפשר להקים מדינה פלסטינית עצמאית, תוך הבטחת הביטחון של ישראל".

א-סיסי נדרש גם לרגיעה שהושגה בין ישראל וחמאס: "אנו מכירים בחשיבות של ההסכם וההבנות שהושגו, וכן בחשיבות להבנות בין ישראל לבין הפלסטינים בכל הנוגע לרצועה, לצד המאמצים של מצרים לצמצם את המתח באזור".

15:39 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ עדכן שחתם על צווי תפיסה לכספים ולרכוש של חמאס בהיקף של מיליוני שקלים.

16:00 עריכה

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר שלא להשיב גופות מחבלים, גם אינם מזוהים עם חמאס. הכוונה לפלסטינים שהרגו, פצעו או החזיקו אמצעי לחימה.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר: "מאז כניסתי למשרד הביטחון, הוריתי לייצר חבילת הרתעה נרחבת, שבמסגרתה הנחיתי שלא לשחרר גופות מחבלים, להכריז ולחלט כספים של ארגוני טרור ולהעצים את התקיפות והתגובות לכל הפרה של השקט, בכל אחת מהגזרות". לדבריו, "אי החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, וכמובן להשיב את הבנים הביתה. אני מציע לאויבנו – שיבינו ויפנימו היטב את המסר."

17:30 עריכה

פרויקטור הקורונה רוני גמזו ביקר את הרב חיים קניבסקי, שהביע התנגדות לעריכת בדיקות קורונה בקרב תלמידי ישיבות. "ההודעה של הרב קניבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות", אמר. גמזו הזהיר ש"ללא שינוי ניכר בהיקפי התחלואה בערים האדומות, לא נוכל להימנע מסגר מלא".

17:36 עריכה

יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת רם שפע מחפש חלופה עברית מוצלחת ל"קפסולה".

18:39 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם מקבילו הרומני, בוגדן אאורסקו.

18:46 עריכה

העמותה משמר הדמוקרטיה הישראלית פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה לתביעה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוודא כי הוא מצטייד בייצוג של סנגור לקראת תחילת שלב ההוכחות במשפט, הצפוי בחודש ינואר.

במכתב צוין כי מאחר שהאישומים כנגד נתניהו מחייבים ייצוג על ידי עורך דין, מתעורר החשש שבתחילת שמיעת ההוכחות יודיע הנאשם כי שאלת הייצוג טרם הוסדרה, והוא יבקש לדחות פעם נוספת את פתיחת שמיעת ההוכחות. בנסיבות אלה, עלול להיווצר מצב שלא יותיר ברירה לבית המשפט אלא לדחות את שמיעת המשפט, והנזק הציבורי הכרוך בכך ברור. את משמר הדמוקרטיה מייצגים בעניין זה עורכי הדין יובל יועז ואביגדור פלדמן.

גילוי נאות: עו"ד יובל יועז הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל.

• פניית משמר הדמוקרטיה למנדלבליט בעניין ייצוג נתניהו במשפטו

19:16 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה על כך ששוב צפויה הישיבה השבועית שלא להתקיים: "מדובר במשתמטי עבודה".

20:02 עריכה

השימוע של חבר הכנסת דוד ביטן ייערך בעוד שבוע – כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13.

20:19 עריכה

חבר הכנסת עפר שלח, שקרא היום לקיים בחירות לראשות יש עתיד והודיע שבכוונתו להתמודד על תפקיד יושב הראש, אמר שאין בכוונתו לעזוב את המפלגה. שלח, שהתראיין הערב לשלוש המהדורות המרכזיות בטלוויזיה, אמר שפרסם את הדרישה לערוך פריימריז לאחר שפנה לפני יומיים ליאיר לפיד, אך לא קיבל מענה מספק. "אם הייתי מקבל תשובה שמניחה את דעתי לא הייתי כאן", אמר.

חבר הכנסת מתח ביקורת על כך שאין דמוקרטיה במפלגה. "המפלגה לא רשומה על שמו בטאבו", אמר שלח על לפיד. "אנחנו חברים, אבל זה לא משנה", הוסיף.

21:07 עריכה

שר החוץ של רומניה, בוגדן אאורסקו, שמבקר בישראל, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

21:21 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן נמנע בהצבעה שנערכה היום בקבינט בסוגיית הותרת גופות מחבלים בישראל, בשונה מיתר חבריו לוועדת השרים לענייני ביטחון – כך דיווח הערב ירון אברהם בחדשות 12. מי שהוביל את ההחלטה הוא שר הביטחון, בני גנץ. ההערכה היא שהשר ביקש לאמץ עמדה נייטרלית למקרה שבג"ץ ידון בשאלה.

22:04 עריכה

חברת הכנסת לשעבר יעל גרמן הביעה תמיכה ביאיר לפיד לראשות יש עתיד, על רקע קריאת התיגר של עפר שלח נגדו.

22:23 עריכה

לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחצי השנה הראשונה של שנת 2020 לא חלה עלייה בתמותה בישראל – כך דיווח הערב ערב ניר בחדשות 12. מאז פרצה מגפת הקורונה מתו בישראל למעלה מ-900 נשאים של הנגיף. הנתונים – שיתפרסמו בדוח שיראה אור מחר – מלמדים שקורבנות הקורונה לא הביאו לתמותה "עודפת" בחודשים ינואר-יוני בשנה זו.

22:31 עריכה

אף שהצטרפה לליכוד שולי מועלם לא פרשה מרשימת ימינה לכנסת – כך עולה מבדיקת זמן ישראל. מועלם, הממוקמת במקום ה-12 ברשימת ימינה לכנסת מטעם הימין החדש, הודיעה היום על הצטרפותה לליכוד.

22:47 עריכה

משתמשת ברשתות החברתיות נחקרה היום על ידי להב 433 בחשד שהטרידה מינית את שרה נתניהו בשל ציוץ שפרסמה. לדברי איריס בוקר, שנחקרה במשטרה, הדברים שפרסמה בחשבון הטוויטר הורכבו מתכנים שפורסמו נגדה.

בחדשות 13 דיווח אביעד גליקמן שגורמים במשטרה מתחו ביקורת על זימונה של בוקר לחקירה. "מקווים מאוד שרוחו של השר אוחנה לא נחה על מי שהחליט על החקירה שנראית כמו חקירה פוליטית".

22:57 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל המשרד חזי לוי התוודעו בתקשורת לעמדתה של ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שלפיה ניתן לפתוח את מעבר הגבול לסיני לתיירים ישראליים. לפי דיווח של עמרי מניב בחדשות 13, אדלשטיין דורש חוות דעת חדשה בנושא.

סגירה