מילים כמו חול

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת קבינט משרד החוץ, יוני 2020 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת קבינט משרד החוץ, יוני 2020
ממשלת המושחתים לכאורה כולה איבדה את דרכה. הפוליטיקאים שלה משוכנעים שהם סגני אלוהים, מלכים או מורמים מעם רק מפני שהם "נבחרי ציבור", ובקיצור – אנרכיסטים. חלק מהם בעצמם אנרכיסטים מפיצי מחלות – פשוטו כמשמעו – הפועלים בניגוד מוחלט להנחיות קורונה שהם עצמם קבעו.

חברי הממשלה משוכנעים שהם סגני אלוהים או מורמים מעם רק מפני שהם "נבחרי ציבור", ובקיצור – אנרכיסטים. חלק מהם אנרכיסטים מפיצי מחלות – פשוטו כמשמעו – הפועלים בניגוד מוחלט להנחיות קורונה שקבעו

לא חסרות דוגמאות לכך. האחרונה שבהן היא סגן השר גדי יברקן, חולה קורונה מאומת, שהחליט לעבוד כרגיל ולא להיכנס לבידוד. בכך הפך את עצמו לאנרכיסט מפיץ מחלות. קדמו לו ליצמן שהפר הוראות בידוד שהיה אמור להיכנס אליו, נתניהו, ברקת, גלנט ואחרים שלא צייתו להנחיות הבידוד והסגר בחג שהם עצמם קבעו, או השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שנפגש ללא תנאי הגנה, מסכות או שמירה על ריחוק חברתי עם פעילי ימין בדרום תל־אביב ועם כל צמרת המשטרה (וקצת אחר כך נאלץ בעצמו להיכנס לבידוד אחרי שנפגש עם מפקד מג"ב שחלה בקורונה).

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה במפגש עם כל צמרת המשטרה, ללא שמירה על כללי הריחוק החברתי שקבעו, 25.5.2020, מתוך הפייסבוק של השר
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במפגש עם כל צמרת המשטרה, ללא שמירה על כללי הריחוק החברתי שקבעו. 25.5.2020, מתוך דף הפייסבוק של השר

ולא רק זאת, אלא שמעשיהם של חלק לא מבוטל מהם נגועים בשיקולים זרים, בניגודי עניינים בוטים או גובלים בפלילים. ודי אם אזכיר בהקשר זה את השר אמיר אוחנה, שהוא מינוי אישי של הנאשם נתניהו ומצוי בשל כך בניגוד עניינים זועק לשמיים בהיותו השר לביטחון הפנים (ולשעבר שר המשפטים הממונה על מערכת בתי המשפט) הממונה על המשטרה וכפוף לעבריין לכאורה. באחרונה נפגש אוחנה עם פעילת הליכוד אורלי לב, אותה פעילה שנחקרה באזהרה בחשד להסתה נגד היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, וארגנה הפגנות מול ביתה של התובעת במשפטו של נתניהו, ליאת בן־ארי, ואף הפיצה סרטון מזויף ושקרי בעניין בנה של בן־ארי. על פי הדיווחים, השר אוחנה הודה לה והבטיח שיסייע לה למנוע הגבלות על ההפגנות מול בית התובעת כשם שאין כאלה בבלפור. לפני כן התוודענו להקלטות של אוחנה ומפקד מחוז ירושלים, ובהן הוא מבקש ממנו "לאתגר את בג"ץ" כלשונו, ולמעשה לעבור על החוק.

ועכשיו אנחנו שומעים שערוץ רשת 13 בבעלות לן בלווטניק, מקורבו של הנאשם נתניהו, מנהל משא ומתן לרכישת אתר וואלה. כל מילה נוספת מיותרת.

הפוליטיקאים חסרי בושה, חוצפנים, מלאים זלזול ובוז לכל מה שהוא לא הם, מתנשאים ויהירים. בשם היותם נבחרי ציבור הם מרשים לעצמם לפעול בדרכים אסורות ללא בושה. כך למשל, יחסם לאנשי המקצוע המומחים בתחומם – הפוליטיקאים מכנים אותם בזלזול "פקידים" ותוקפים אותם עד שהם נאלצים להתפטר.

מאיר אריאל ז"ל אמר את זה טוב ממני (מאיר אריאל, טיפש חכם):
על פני שולחנם עוברים שלובים אדם ותדמיתו
ומחייכים למצלמה נסתרת
בדרך אל השירותים הם נפרדים
אדם נכנס ותדמיתו נשארת.

הם דואגים אך ורק לעצמם ולאדונם, הנאשם נתניהו, והם לא בוחלים בשום אמצעי למטרה זו. כל האמצעים כשרים מבחינתם לדאוג לעצמם ולנאשם נתניהו, גם אמצעים בלתי מוסריים בעליל, שלא לומר פליליים. הם דורסים ברגל גסה כל עיקרון דמוקרטי ושוויוני ובועטים במוסדות החוק והשלטון בכל הזדמנות הנקרית בדרכם.

הם מינו ממונה קורונה ומאז לא מפסיקים לתקוף אותו, לחבל במעשיו ולשים לו מקלות בגלגלים. בראש התוקפים מיקי זהר, אבל גם ליצמן וגלנט הפכו את הפרופ' גמזו לשק חבטות נוח. לשם מה מיניתם ממונה קורונה אם אינכם בוטחים בהשכלתו ובניסיונו ואתם לא מאפשרים לו לעבוד?

למותר לציין שהאזרחים כלל לא עומדים לנגד עיניהם וכלל לא מעניינים אותם. הם יקפידו לומר שהם פועלים אך ורק למעננו ובשבילנו וזו ממשלת חירום קורונה, אבל המציאות מראה תמונה הפוכה לחלוטין להצהרות הריקניות והחלולות שלהם. אם ממשלת החירום קורונה כה חשובה להם, מדוע לא התכנסה ולו פעם אחת בחודש האחרון? למעשה, הגענו כבר לחודש ושבוע:

מה שנקרא, מילים כמו חול ואין מה לאכול.

הם יקפידו לומר שהם פועלים אך ורק למעננו וזו ממשלת חירום קורונה, אבל המציאות מראה תמונה הפוכה להצהרותיהם הריקניות והחלולות. אם ממשלת חירום קורונה כה חשובה להם, מדוע לא התכנסה ולו פעם אחת בחודש האחרון?

מישהו צריך לנער אותם. מישהו צריך לטלטל אותם. מישהו צריך להזכיר להם שהם בסך הכול ואחרי הכול משרתי ציבור זמניים בשרשרת של משרתי ציבור זמניים שהיו לפניהם ויבואו אחריהם. מישהו צריך להוריד אותם אל קרקע המציאות ולהחזיר אותם לחיים הארציים, הגשמיים והלא פשוטים שכולנו חיים כאן. מישהו צריך להזכיר להם שהם משרתי ציבור, לא משרתי נתניהו.

ומכיוון שהם לא מבינים זאת ולא יבינו, עלינו להמשיך במחאה הצודקת נגדם ונגד העומד בראשם עד שהעומד בראשם יודח והממשלה תיפול.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 655 מילים
סגירה