חסידות סערט ויז'ניץ קיבלה אישור לקיים חתונת ענק בהיכל הספורט בחיפה

פרסום ראשון חסידי סערט ויז'ניץ מתכננים לקיים חתונה ענקית לנכדתו של האדמו"ר בהיכל הספורט בחיפה, למרות שמותר להכניס למקום רק 300 איש ● בעיריית חיפה טוענים כי האחריות לאישור אירועים היא על המשטרה, ואילו במשטרה מכחישים שאישרו ● חסיד סערט ויז'ניץ דודי זילברשלג: "העירייה אישרה את האירוע בקפסולות של 500 איש, אבל עדיין לא ברור כמה יהיו בסוף" ● "עושים עניין רק מאירועים של חרדים"

הרב יעקב הגר, האדמו"ר של חסידות סערט ויז'ניץ, במרכז (צילום: דוד כהן/פלאש90)
דוד כהן/פלאש90
הרב יעקב הגר, האדמו"ר של חסידות סערט ויז'ניץ, במרכז

חסידות סערט ויז'ניץ, הפלג החיפאי של חסידות ויז'ניץ, מתכננת לקיים ביום שני הקרוב אירוע ענק לרגל חתונתה של נכדתו של אדמו"ר החסידות, הרב יעקב הגר. כך נודע לזמן ישראל.

החתונה מתוכננת להתקיים בהיכל הספורט של חיפה – כלומר, בחלל סגור. בהזמנות לחתונה נכתב כי ישתתפו בה 1,000 איש עד 23:00 ו-1000 איש אחרי 23:00, כאשר לא ברור האם יש חפיפה חלקית בין שתי ה"קפסולות" הללו.

חסיד סערט ויז'ניץ דודי זילברשלג טוען, עם זאת, כי כל קפסולה תחולק אף היא לקפסולות קטנות יותר, של 500 איש, ובזמן האירוע ישהו באולם בו-זמנית 500 איש.

חיפה הפכה אתמול (חמישי) מעיר צהובה לעיר כתומה, עקב עלייה במספר הנדבקים בווירוס הקורונה בעיר. לפי תוכנית רמזור שאושרה השבוע, בערים הכתומות מותרות התקהלויות בחללים סגורים כאשר בחלל יש "עד 20% תפוסה ולא יותר מ-25 איש".

בהיכל הספורט בחיפה יש 5,000 מקומות, כך שתפוסה של 20% יכולה לכלול 1,000 משתתפים. מההוראות הכתובות שפורסמו לתוכנית רמזור לא ברור אם באולמות גדולים מותרת כניסתם של יותר מ-25 אנשים, ובלבד שהתפוסה היא עד 20% מהתפוסה הפוטנציאלית של המקום.

היכל הספורט בחיפה (צילום: ויקיפדיה)
היכל הספורט בחיפה (צילום: ויקיפדיה)

ואולם, בבדיקה שערכנו מול הממונה על תוכנית הרמזור, הפרויקטור רוני גמזו, הובהר כי באולמות כאלה מותרת בערים כתומות כניסתם של 25 אנשים לכל כניסה באולם – כלומר 25 אנשים כפול מספר הכניסות באולם.

בהיכל הספורט בחיפה יש 12 כניסות, כך שכרגע מותר רק ל-300 אנשים להיכנס להיכל הספורט שם. אי לכך, האירוע המתוכנן חורג, לכאורה, מתקנות הרמזור.  למרות זאת, בעיריית חיפה אישרו לקיים את החתונה תוך שהיא מוגדרת רשמית כ"אירוע תרבות".

בהיכל הספורט בחיפה יש 12 כניסות, כך שכרגע מותר רק ל-300 אנשים להיכנס להיכל הספורט שם. אי לכך, האירוע המתוכנן חורג, לכאורה, מתקנות הרמזור

מהעירייה נמסר לזמן ישראל כי "האחריות לאישור אירועים מוטלת על המשטרה", וכי "המשטרה  היא זאת שאישרה את קיום האירוע". גורם בעירייה אף טען כי המשטרה אישרה את קיום החתונה אחרי פגישה שהתקיימה בין בכירים במשטרה עם אדמו"ר החסידות. עוד טוענים בעירייה כי המשטרה אישרה את האירוע מאחר שהחתונה תהיה "מחולקת לקפסולות".

ואילו ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה לא אישרה כל חתונה ואין זה מתפקידה".

"בלי אוכל ובלי ריקודים"

לדברי זילברשלג, "האירוע יתקיים בכל מקרה, אבל עדיין לא ברור לנו האם האירוע יתקיים במתכונת שתיכננו וכמה אנשים ישתתפו בו. לפני כמה ימים סיכמנו בעל פה עם עיריית חיפה על מתווה שבו לא יהיו אוכל וריקודים, בכל שלב ישהו באולם רק 500 איש, והאירוע יוגדר כ'אירוע תרבות' וכך יוכלו להיכנס 500 אנשים. אבל כעת מאז שחיפה הוכרזה כעיר 'כתומה' יש התלבטות".

דודי זילברשלג בביתו בחיפה. 30 באוקטובר 2019 (צילום: אמיר בן-דוד)
דודי זילברשלג בביתו בחיפה. 30 באוקטובר 2019 (צילום: אמיר בן-דוד)

לדברי זילברשלג: "בניגוד לערים אחרות, הדיאלוג עם עיריית חיפה ועינת קליש-רותם (ראשת העיר) מתנהל בהבנה והקשבה ומתוך רצון טוב, כך שאני מעריך שזה יסתדר".

בלי קשר לנהלים הפורמליים, האם אירוע של 500 איש בו-זמנית בחלל סגור בזמן מגיפה אינו בגדר פיקוח נפש שאסור לעשות?
"מה פתאום פיקוח נפש? פיקוח נפש בישראל זה רק כשזה חרדים. תראה את הסרטונים משוק מחנה יהודה, היו שם מאות אנשים צפופים בתוך החלק הסגור של השוק. עושים עניין רק מאירועים של חרדים, פתאום אתם כל כך דואגים לחיים שלנו.

"אנחנו בסערט ויז'ניץ סמל לשמירה על כל הכללים ולא התכוונו לרגע לעשות משהו שלא יאושר כחוק. אנחנו יודעים מה זה פיקוח נפש, אנחנו לא אלה שמינו פרויקטור שלא יודע מימינו ומשמאלו. איזה שטויות, פיקוח נפש".

"פיקוח נפש זה רק כשזה חרדים. תראה את הסרטונים משוק מחנה יהודה, היו שם מאות אנשים צפופים בתוך החלק הסגור של השוק. עושים עניין רק מאירועים של חרדים, פתאום אתם כל כך דואגים לחיים שלנו"

ואילו גורם אחר בחסידות סערט ויז'ניץ אמר לזמן ישראל: "לא מכיר את האירוע הזה. יודע שהיא מתחתנת, לא ידעתי שקבעו תאריך. תרדו מאיתנו, תודה".

ממחוז חוף של המשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה לא אישרה כל חתונה ואין זה מתפקידה. למען הסר ספק, מפקד תחנת חיפה קיים כעת דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, בסיומה הדגיש כי המשטרה אינה מאשרת קיומן של חתונות וכי על הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות תוך גילוי אחריות אישית ושותפות למאמץ הלאומי שמנהלת משטרת ישראל לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, למען ביטחון כולנו".

עוד 610 מילים
סגירה