הרב ישראל הגר משושלת חסידות ויז'ניץ (משמאל), משוחח עם סגן שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן . תצלום ארכיון, אוגוסט 2015 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90

בוטלה חתונת הענק החרדית בהיכל הספורט בחיפה

נכדתו של אדמו"ר חסידות סערט ויז'ניץ הייתה אמורה להינשא מחר בהיכל הספורט בהשתתפות 2,000 אנשים בקפסולות של 500, בתיאום עם העירייה ● האירוע תוכנן בהתאם למגבלות הקורונה החלות על עיר "צהובה", אבל חיפה הפכה מאז ל"כתומה" - והאירוע הפך לבלתי-חוקי

המשטרה אסרה על חסידות סערט ויז'ניץ לקיים את חתונתה של נכדתו של האדמו"ר של החסידות, יעקב הגר, שתוכננה להתקיים מחר (שני) בהיכל הספורט של חיפה. זאת, בעקבות ההכרזה על חיפה כעיר "כתומה" ביום חמישי, ופרסום דבר קיומו של האירוע בזמן ישראל בסוף השבוע.

יועץ התקשורת, דודי זילברשלג, חסיד סערט ויז'ניץ, אמר אמש לאתר "חרדים 10", כי "האירוע החסידי שתוכנן להתקיים ביום שני בהיכל הספורט בחיפה בוטל. מראש התנו ראשי הקהילה את קיום האירוע בהיצמדות לכל הכללים ופנו לגורמים המאשרים שיערכו התאמה של האתר והיכולות למגבלות המצב.

"מאחר שביממה האחרונה הוכרזה חיפה כעיר כתומה, מתוך אחריות לקהילה ולכלל תושבי חיפה התקבלה ההחלטה על הביטול. ההחלטה התקבלה עוד לפני הניסיון הנואש של אינטרסנטים להפוך גם את הקהילה שהקפידה באדיקות על כל כללי הזהירות לכלי ניגוח נוסף נגד החברה החרדית", אמר זילברשלג.

"לא תצליחו לקעקע את הדו-קיום החיפאי. אבות העיר חיפה, העירייה והמשטרה ניהלו דיאלוג אמיתי ומכבד עם קהילת ויז'ניץ. כלי תקשורת חתרניים לא היססו לצטט מקורות עלומים בקהילה, שכאילו אמרו שהמשטרה אישרה את האירוע. במטרה ליצור טינה ומדון, מזימתכם לא תצלח", הוא הוסיף.

הרב יעקב הגר, האדמו"ר של חסידות סערט ויז'ניץ, במרכז (צילום: דוד כהן/פלאש90)
הרב יעקב הגר, האדמו"ר של חסידות סערט ויז'ניץ, במרכז (צילום: דוד כהן/פלאש90)

בהזמנות לחתונה נכתב כי ישתתפו בה 1,000 איש עד 23:00, ו-1,000 איש אחרי 23:00. זילברשלג אמר לנו ביום שישי: "החתונה תחולק לקפסולות קטנות יותר, של 500, ובזמן האירוע ישהו באולם בו-זמנית 500 איש". החתונה תוכננה להתקיים בהגדרה של "אירוע תרבות", כלומר בישיבה, בלא ריקודים ובלא כיבוד.

בעיריית חיפה אמרו לזמן ישראל כי אישרו לחסידים לקיים את האירוע. בעירייה הסבירו כי הסמכות לאשר או לפסול אירועים נתונה למשטרה, וכי זאת אישרה את האירוע. במשטרה, לעומת זאת, הכחישו ביום שישי את הדברים ומסרו כי מעולם לא אישרו את האירוע, כך שלא ברור מי החליט לקיים את האירוע.

בעירייה הסבירו כי הסמכות לאשר או לפסול אירועים נתונה למשטרה, וכי המשטרה אישרה את האירוע. במשטרה, לעומת זאת, הכחישו ביום שישי את הדברים ומסרו כי מעולם לא אישרו את האירוע

בהיכל יש 5,000 מקומות ו-12 כניסות. לפי תכנית רמזור שאושרה השבוע, בערים "צהובות" יכולים להיכנס 50 אנשים לכל כניסה באולם, כלומר 600 איש, כך שאם החלוקה לקפסולות של 500 איש הייתה נשמרת בקפדנות, כך שכל 500 האנשים בקפסולה היו מפנים את מקומם לקפסולה הבאה, האירוע היה נחשב חוקי אילו חיפה הייתה נשארת עיר "צהובה". בערים "כתומות", לעומת זאת, יכולים להיכנס לכל כניסה רק 25 אנשים, ובסך הכול יכולים לשהות באולם בו-זמנית רק עד 300 איש, כך שהאירוע כפי שהיה אמור להתקיים הפך לבלתי חוקי.

היכל הספורט בחיפה (צילום: Orrling CC BY-SA 3.0 ויקיפדיה)
היכל הספורט בחיפה (צילום: Orrling CC BY-SA 3.0 ויקיפדיה)

ממחוז חוף של המשטרה נמסר ביום שישי בתגובה: "המשטרה לא אישרה כל חתונה ואין זה מתפקידה. מפקד תחנת חיפה קיים כעת דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, ובסיומה הדגיש כי המשטרה אינה מאשרת קיומן של חתונות וכי על הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות תוך גילוי אחריות אישית ושותפות למאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הקורונה, למען ביטחון כולנו".

עוד 426 מילים
סגירה