ברק מקים מפלגה עצמאית: "האתגר האמיתי - להפיל את נתניהו"

אהוד ברק הקים מפלגה חדשה, הרעיד את המפה הפוליטית ותקף בחריפות את רה"מ: "מערכת הבחירות הוקדמה אך ורק כדי לשבש את המשפט המתקרב של נתניהו בהאשמות של שוחד, מרמה והפרת אמונים" ● סקר של חדשות 13: מפלגתו של ברק עם 6 מנדטים, הליכוד וכחול לבן - 32 כל אחת

אהוד ברק (צילום: Flash90)
Flash90
אהוד ברק במסיבת עיתונאים בה הוא מודיע על הקמת מפלגה עצמאית
07:42 עריכה

הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, חושף הבוקר כי מפלגת כחול-לבן תסכים לביטול הבחירות והליכה לממשלת אחדות עם הליכוד – אם מפלגת השלטון תחליף את נתניהו. "שהליכוד יביאו מישהו אחר – יולי, גדעון – ונשמח לעשות איתם ממשלת אחדות", אמר בכיר במפלגה אמש לזמן ישראל.

גם התגובות הרשמיות של כחול מבהירות שכחול לבן חותרת לממשלת אחדות  בלא נתניהו. כך, למשל, צייץ עתה יאיר לפיד:

 

גם ח"כ מאיר כהן מכחול לבן אמר הבוקר בגלי צה"ל: "אנחנו לא רוצים את הבחירות ורוצים ממשלת אחדות, אבל בלי נתניהו. נבוא לכל ממשלת אחדות שנתניהו לא נמצא בה".

ואילו עופר שלח מבטיח "שקט מוחלט – רגע אחרי שנתניהו יעזוב":

מכחול לבן נמסר: "כל ההודעות בדבר מו"מ בין הליכוד וכחול לבן שקריות, וכל מטרתן לגלגל אלינו, בצורה צינית, את אשמת הקדמת הבחירות. זהו ספין שנועד להשכיח מהציבור שנתניהו נכשל בהקמת ממשלה, העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות, וכעת הוא מבין שהוא עומד להפסיד אותן ומחפש עכשיו פתרונות קסם. אנחנו הולכים לבחירות ובני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל".

07:46 עריכה

מישראל ביתנו נמסר בתגובה לפניית הפרסה של נתניהו: "מה שמנחה את נתניהו הערב זו לא טובתה של מדינת ישראל, אלא הפחד לאבד את השלטון. דווקא נתניהו, שפעמיים בתוך חצי שנה פיזר את הכנסת, התחיל להפנים שאזרחי ישראל לא מקבלים את הגישה 'שאלוהים לשלטון בחרתנו'. ישראל ביתנו תתמוך אך ורק בממשלה רחבה, שתורכב משלוש המפלגות: ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן".

07:53 עריכה

הבוקר תיכנס לתוקף התפטרותו של שר התקשורת, איוב קרא, שיצא למסע לטיהור שמו ב"הישרדות VIP".

המשמעות היא ששר התקשורת החדש הוא בנימין נתניהו – וזאת, בניגוד לעמדת היועמ"ש מנדלבליט, לפיה נתניהו לא אמור לעסוק בתפקיד הזה שבו ביצע, לכאורה, שתיים מתוך שלוש העבירות שהוא חשוד בהן. יו"ר מרצ תמר זנדברג שלחה שלשום מכתב למנדלבליט שבו ביקשה ממנו לדרוש מנתניהו למנות לאלתר שר תקשורת אחר. במשרד המשפטים סירבו לענות לשאלת זמן ישראל על הנושא. כך או כך, ההערכה במערכת הפוליטית היא שנתניהו ימנה מיוזמתו שר תקשורת אחר. פרשן זמן ישראל מעריך שדוד אמסלם יקבל את הג'וב. מועמדים אחרים ששמם מתגלגל בבורסת השמות הם יואב קיש וציפי חוטובלי.

דוד אמסלם (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
דוד אמסלם (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
07:59 עריכה

מי שדווקא תומך בביטול הבחירות הוא שר החינוך ויו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ. זה בוודאי לא בגלל שפרץ גילה שלשום שעוצמה יהודית פרשה מאיחוד מפלגות הימין, כלומר, שהאיחוד כבר לא ממש קיים.

08:14 עריכה

איימן עודה מנצל את הטוויסט החדש בעלילה הפוליטית כדי להשתלח ב"אפרטהייד":

08:32 עריכה

ח"כ מיקי זהר ממציא הבוקר מחדש גם את הלוגיקה וגם את האריתמתיקה ומוכיח למה כדאי לבטל את היוזמה שלו להקדמת הבחירות.

09:51 עריכה

גילה גמליאל קוראת לפטר את ירון לונדון, הגולשים מזכירים לה את נתן אשל:

09:55 עריכה

סתיו שפיר מעלה הילוף במירוץ על התגובה החריפה ביותר לנסיון של נתניהו לבטל את הבחירות. אז מי בעצם נואש כאן?

 

10:07 עריכה

הולך ומסתבך: בליכוד מכחישים שיצרו קשר עם גנץ והציעו לו ממשלת אחדות ברוטציה, אבל לא מכחישים שזה מה שהם רוצים. דובר הליכוד, יונתן אוריך, הודיע: "ראש הממשלה נתניהו לא יצר קשר עם גנץ ולא הציע לכחול לבן להקים ממשלה ברוטציה". אבל "גורמים בסביבתו של נתניהו" לוחשים לכל כלי תקשורת אפשרי שהם "לא שוללים את הרעיון של רוטציה על הסף". ח"כ גילה גמליאל ומיקי זוהר התראיינו הבוקר ואמרו שניהם שהליכוד מעוניין בממשלת אחדות, כל אחד מהם בסגנונו המיוחד לו. גמליאל הצהירה בגלי צה"ל: "נודע לי שהוצעה לגנץ רוטציה על ראשות הממשלה. אנחנו שואפים לממשלה רחבה של שתי המפלגות הגדולות שתתבסס על הפסיפס האנושי של החברה שלנו", ואילו זוהר אמר ב"כאן ב": "הכול פתוח. ניתן למנוע את הבחירות המיותרות הללו במידה ואנשי כחול לבן יצליחו להתגבר על השנאה המיותרת שלהם כלפיי ראש הממשלה נתניהו שעשה רבות למען מדינת המדינה. לאור הסקרים הלא מחמיאים שלהם חשוב להדגיש ששנאת נתניהו היא לא אג'נדה מספיק טובה כדי לבוא איתה לציבור".

בני גנץ (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
בני גנץ (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
10:35 עריכה

יו"ר הכנסת אדלשטיין נאבק על היוזמה לבטל את פיזור הכנסת, ומגלגל את הכדור ישירות למגרש של "כחול לבן". בראיון ל"בוקר טוב ישראל" אמר אדלשטיין: "יש דרך פרלמנטרית, חוקית, משפטנית, לביטול הבחירות, בדקתי עם כל המשפטנים הרלוונטיים. ברור לגמרי שרוב הציבור לא רוצה בחירות. אני לא הולך לישון הערב, אני אכנס את נשיאות הכנסת כדי להוביל את המהלך ובמקביל מנסה להשיג הסכמה רחבה. ברור לכולם שזה תלוי לגמרי בהסכמה של כחול לבן, בלי כחול לבן הבחירות לא יבוטלו". כשנשאל מדוע, בעצם, הצביע בעצמו בעד פיזור הכנסת אמר אדלשטיין: "הייתה אז אווירה שזה פוסל את זה וזה מחרים את ההוא, היום כולם מבינים שהבחירות מיותרות". וכשנשאל אם הוא לא פועל בשליחותו של נתניהו ענה: "אני מבין את הצורך בציניות".

נזכיר רק, בסוגריים, שבכחול לבן לא פוסלים את ביטול הבחירות אלא רק מתנים אותו בהתפטרותו של נתניהו, ושאם הליכוד ייענה לתנאי הקטן הזה של כחול לבן מספר 1 בליכוד, והמועמד הטבעי והמיידי שיצוץ פתאום לראשות הממשלה, יהיה מספר 2 בליכוד כיום, יולי אדלשטיין.

11:20 עריכה

נתניהו מתעקש: הוא לא הציע שום רוטציה לגנץ. "אני מכבד ומעריך את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו, "היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. אדלשטיין ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת. כל השאר – ספינים. בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין".

הייתכן שמי שהציע רוטציה בין עצמו לבין גנץ היה בכלל – אדלשטיין?

12:06 עריכה

שלי יחימוביץ' תופשת שתי ציפורים בציוץ אחד – מצטרפת לקריאה לפטר את ירון לונדון ויורדת על "הוד מלכותו":

12:08 עריכה

גם מירי רגב קוראת לפטר את ירון לונדון שסיפר אמש בשידור בסבבהשלו כיצד ליטף שד של אישה זרה במעלית – והגולשים הערניים מזכירים גם לה את מתן אשל (ואת החיבוקים עם אייל גולן)

12:58 עריכה

יאיר לפיד מבין שזה נשמע לנו מסובך, אז הוא אומר לנו את זה פשוט:

13:18 עריכה

זה נשמע כמו סאטירה, אבל זה לא: ראש מערכת החדשות "כאן 11", ברוך שי, הודה שהשעה את המגיש דב גיל-הר בגלל שזה התבדח יחד עם הפרשן מוטי גילת על נתניהו בשידור. "זאת הייתה בדיחה חסרת טעם וגיל-הר סירב להתחרט עליה", הסביר שי במכתב ששלח לעובדי "כאן". "נדהמתי לגלות שהקטע תוכנן מראש על דעת המגיש והפרשן בלבד מבלי לקבל אישור מעורכי התוכנית", כתב שי לעובדים. גם אנחנו, האמת, נדהמנו.

13:39 עריכה

הקרע בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לראש הממשלה בנימין נתניהו התחיל כבר במבצע "צוק איתן". כך סיפר ליברמן בראיון בלעדי לכתבת זמן ישראל אירה טולצ'ין אימרגליק . "ההתנהלות של נתניהו הייתה מנוגדת לכל מה שאני מאמין בו, הוא לא עמד באף הבטחה שלו ולא יכולתי להמשיך להיות שותף שלו".

בהתייחסו לנושא הדת והמדינה שליברמן הפך לעילת העימות שלו עם נתניהו, אמר ליברמן בראיון: "אשתי דוסית מוחלטת, וגם הבת שלי. אבל שתיהן תומכות בי. אני דוגל במסורת היהודית אבל גם בעיקרון חיה ותן לחיות. לא אתן לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק, אבל אין שום סיבה שהם יהיו סגורים בתל אביב".

 

14:02 עריכה

מיקי זהר נגד מיקי זוהר. "נעשה כל מאמץ למנוע את הבחירות", הצהיר היום זהר בראיון באולפן ynet. לדברי זהר: "רצינו למנוע את פיזור הכנסת אבל הייתה התעקשות לא ברורה של כחול לבן להחרים את בנימין נתניהו ולמנוע ממנו להרכיב ממשלה". כשהמראיינים, אטילה שומפלבי ואלכסנדרה לוקץ', הזכירו לזהר שהוא עצמו יזם את פיזור הכנסת, הסביר זהר: "רצון הציבור היה ברור: הציבור רצה שנתניהו יהיה ראש ממשלה. לכן ברור שלא יכולנו לאפשר לגנץ להרכיב ממשלה, זאת הייתה פגיעה ברצון הציבור". כשהמראיינים ציינו בפני זהר שב"כחול לבן" לא מעוניינים להרכיב ממשלה עם נתניהו בגלל חקירותיו, ושאלו אותו אם הוא (ח"כ זוהר), למשל, היה רוצה להרכיב ממשלת אחדות במקום נתניהו, ענה זהר "זאת שאלה מתנשאת. הציבור בחר בנתניהו".

14:09 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ יקיים היום ב16:00 מסיבת עיתונאים בגני התערוכה בתל אביב, "על רקע היוזמה לביטול הבחירות ולהרכבת ממשלת אחדות".

15:32 עריכה

התגעגעתי, אז באתי: אהוד ברק צפוי להכריז הערב, במסיבת עיתונאים שתחל בשעה 18:00 בבית סוקולוב, על הקמת מפלגה חדשה בשיתוף עם יאיר גולן וקובי ריכטר. גם יפעת ביטון ברשימה

שלום ירושלמי חושף פרטים על התוכניות של האיש שאף פעם לא באמת פרש 

16:22 עריכה

ראש מפלגת כחול-לבן בני גנץ בנאומו המקדים במסיבת העיתונאים:

"אם נתניהו לא היה מדרדר את המדינה לבחירות חוזרות נשיא המדינה היה מטיל עלי את המשימה להרכיב ממשלה והייתי מצליח. נתניהו ידע את זה וחיסל את האופציה להקים ממשלה שתפעל למען אזרחי ישראל".

"אף על פי שאנחלנו הסיעה הגדולה בכנסת נתניהו לא ניהל איתנו משא ומתן והעדיף את סמוטריץ כדי להקים ממשלה צרה שתאפשר לו לקדם את פסקת ההתגברות ולהימנע מלעמוד לדין".

"אם הייתה אפשרות להקים משלךת אחדות עם נתניהו היינו שוקלים זאת ברצינות. סיעת כחול לבן הצביעה נגד פיזור הכנסת. כעת אנחנו ערוכים לבחירות ואנחנו ננצח. נצתניהו ימשיך להתעסק עם עצמו ואנחנו נמשיך לעבוד בשבילכם".

על חזרתו של אהוד ברק: "כל פיצול בגוש יפגע בסיכוי לנצח את נתניהו".

16:58 עריכה

מרב מיכאלי מצטרפת למתנגדי ביטול הבחירות: "נתניהו שולל מכולנו את זכות הבחירה"

 

17:21 עריכה

לא באמת חשבנו שח"כ מיקי זוהר (הליכוד) יעבור לסדר היום אחרי מסיבת העיתונאים של גנץ. במיוחד לא אחרי החלק שנגע להצעה של יו"ר הכנסת לבטל את הבחירות: "השנאה האישית שלהם לנתניהו חזקה מדי"

 

17:27 עריכה

אדלשטיין בתגובה לגנץ: "קיימת היתכנות משפטית לבטל את הבחירות"

17:54 עריכה

התנועה לאיכות השלטון: "שיגרנו היום מכתב חריף ליו"ר וליועמ"ש הכנסת, בדרישה שאם אכן יבוטלו פיזור הכנסת והבחירות, יש להטיל את הרכבת הממשלה החדשה על כל ח"א שהוא, מלבד רה"מ נתניהו. הענקה חוזרת של מנדט הקמת הממשלה למי שנכשל פוגעת אנושות באמון הציבור באופן שמגחיך את הליך הבחירות הדמוקרטי".

18:18 עריכה

אהוד ברק חוזר לפוליטיקה, הודיע כי יקים מפלגה חדשה (בנתיים נטולת שם) עם סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, פרופ' יפעת ביטון ואיש העסקים קובי ריכטר: 

"מערכת הבחירות האחרונה הוקדמה אך ורק כדי לשבש את מערכי המשפט שהולך ומתקרב לנתניהו בהאשמות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. היא הוקדמה שהמבצע לחילוצו של החשוד באמצעות חוקי החסינות והאמצעים האחרים – נכשל.

"אני מכיר את נתניהו יותר מ-50 שנה. נתניהו הגיע לסוף דרכו. לסוף דרכו. יודעים זאת גם טובי מקורביו. אסור לך להמשיך ולאחוז בהגה השלטון. גם לטובתך שלך, גם לטובת המדינה ולמה שתרמת לה. זמנך כמנהיג פוליטי תם. האיחזות הקרנות המזבח יכולה להיגמר רע.

"ביבי, זה הרגע האחרון שלך ללכת הביתה מרצונך. אי אפשר אחרת. אני קורא מכאן כמי ששירת את מדינת ישראל במרבית שנות חייו, לצאת מהמלכודת שטמן לנו בנימין נתניהו. אני קורא לתנועה של ישראלית, להתעלות מעל לכל שיקול אישי, כדי להציל את הבית של כולנו. זה הזמן לנצח, כי אין לנו את הפריבלגיה להפסיד".

שידור חי: אהוד ברק בהכרזה מיוחדת בבית סוקולוב

פורסם על ידי ‏Ehud Barak – אהוד ברק‏ ב- יום רביעי, 26 ביוני 2019

18:24 עריכה

שמולי מנצל את נאומו של ברק לתעמולה שלו

18:26 עריכה

בליכוד ממהרים להגיב ומסתפקים במשפט: "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

19:48 עריכה

נראה שהמועמדים לראשות העבודה, שפיר ושמולי, עסוקים בלשוחח עם ברק לא פחות מלדאוג לקמפיין שלהם

19:50 עריכה

ויש גם תגובה של גדעון סער:

20:11 עריכה

אהוד ברק בראיון בחדשות 12: "האתגר האמיתי – להוריד את נתניהו מהשלטון"

במהלך הראיון התייחס ברק לקמפיין של כחול לבן: "הוא נעדר את המיקוד, את האנרגיות ואת הרעב שהוא הכרחי לניצחון הבחירות".

"אנחנו רצים כדי להפסיק את הברית הבלתי קדושה בין ראש רשות המבצעת שהוא ככל הנראה מושחת, וחבורה משיחית קנאית, מעוותי יהדות שרוצים לרסק את המשפט ואת החברה האזרחית".

"האתגר הוא לנצח את נתניהו ולשנות את הכיוון שישראל הולכת אליה. אני משוכנע שהיום אנחנו עם סיכוי טוב יותר להשיג אותו. התקווה היא להביא גם אנשי ימין".

20:16 עריכה

מעדכנים את פייגלין שברק הודיע כי המפלגה תושק בעוד שבועיים

20:20 עריכה

חדשות 13 עם סקר ראשון לאחר הודעת ברק על הקמת מפלגה עצמאית: מפלגתו, חסרת השם בינתיים, של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, תקבל כ-6 מנדטים והליכוד וכחול לבן יסיימו את הבחירות עם 32 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה, על פי הסקר, תהיה הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, ש"ס, יהדות התורה ומרצ עם 6 מנדטים.

גוש הימין ללא מפלגתו של ליברמן, יעמוד על 52 מנדטים וגוש השמאל – כולל הרשימה המשותפת – 61. 

21:14 עריכה

המתקפה החלה

סגירה