קבינט הקורונה אישר: סגר ארצי מלא לשבועיים החל מראש השנה, ואז שבועיים בלי לימודים

בתקופת הסגר יהיה אסור להתרחק יותר מ-500 מטר מהבית ● יאיר לפיד: אין הגיון בסגר אם אין תוכנית לאחריו ● רה״מ, רעייתו ושני בניהם יטוסו לטקס בוושינגטון במטוס פרטי בנפרד משאר המשלחת הישראלית ● הליכוד: השמאל והתקשורת רוצים להקטין את ההישג ההיסטורי של נתניהו ולסכן את בריאותו ● שי ניצן: יכול להיות שכולנו שמאלנים מוסווים שרק רוצים להפיל את נתניהו?

ערב פסח 2020 בנתיבי איילון, בכניסה לתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
ערב פסח 2020 בנתיבי איילון, בכניסה לתל אביב
07:09 עריכה

קבינט הקורונה יקיים היום בשעה 14:00 ישיבה, שבה ידון בצעדים שיש לנקוט בתקופת החגים.

בדיון מקדמי, שנערך אתמול בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה רוני גמזו, הוצגו תרחישים אפשריים, בהם סגר מלא בכל תקופת החגים וסגר מרוכך יותר, שבו תתאפשר יותר תנועה של הציבור במרחב.

לפי דיווחים בתקשורת, גמזו צפוי להמליץ על החמרת ההגבלות בחגים בכל רחבי הארץ, ובכלל זה תצומצם פעילות בתי הספר וקניונים ומסעדות ייסגרו. ייתכן שהחלטה לגבי החגים לא תתקבל היום ותידחה למחר.

07:33 עריכה

הממשלה אישרה במהלך הלילה תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב המדינה. לפי ההחלטה שהתקבלה, תקציב הביטחון יגדל בלמעלה משלושה מיליארד שקלים. כמו כן אושרה הקצאת תקציב לציבור הנכים ועבור תוכנית להעלאה של כאלפיים מבני הפלאשמורה. ההחלטה התקבלה פה אחד.

08:10 עריכה

כמאה מתנדבים יקבלו בחודש הבא חיסון נגד קורונה של המכון הביולוגי בנס ציונה – כך דיווחה הבוקר שרית רוזנבלום ב"ידיעות אחרונות". הניסוי ייערך בבית החולים שיבא בתל השומר ובבית החולים הדסה ירושלים.

ועדת הלסנקי העליונה של משרד הבריאות לניסויים בבני אדם טרם אישרה את הניסוי, אך ההכנות לקראתו כבר החלו. ההערכה היא שהניסוי יחל אחרי סוכות, ואם איש מהנסיינים לא יפתח תופעות לוואי משמעותיות, יורחב הניסוי למאות מתנדבים.

08:23 עריכה

"מטרת נתניהו: פסקת התגברות שתמנע פסילתו" – כך מבשרת הכותרת הראשית הבוקר ב"ישראל היום". לדברי מתי טוכפלד, "מאחורי הקלעים, תחת מעטה הקורונה, משפט נתניהו וההפגנות בבלפור, מתנהל הקרב האמיתי שיכריע את גורלה של המערכת הפוליטית כולה – הקרב על פסקת ההתגברות בנושא ראש הממשלה החליפי".

לפי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ליושב ראש כחול לבן, שבלי פסקת התגברות שתבטיח שיוכל לכהן כראש הממשלה החליפי – לא תהיה רוטציה. גנץ, כך דווח, נוטה להסכים, בעוד גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן – לא.

09:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הבוקר דיון מקדים לקראת קבינט הקורונה, שיתכנס בצהריים. בדיון ישתתפו ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה רוני גמזו.

10:04 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי, אמרה שבישיבת קבינט הקורונה היום יומלץ להטיל סגר בחגים. אלרעי אמרה את הדברים בראיון לירון דקל וחיים לוינסון בתאגיד השידור כאן.

10:21 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קובע בדוח שמתפרסם היום שבנסיבות הקיימות לא ניתן לקבוע כמה מובטלים יש בישראל. היעדרו של נתון זה פגע בסיוע של המדינה למובטלים. המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמים נתונים שונים לגבי שיעור האבטלה.

10:49 עריכה

נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, אמר בישיבת הממשלה, שבה אושרה תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב 2020, שבשל היעדר תקציב "פעולות רבות נדחו או בוטלו, תשלומים התעכבו, וחלק מהשירותים שהממשלה והגופים הנתמכים תקציבית מספקים – נפגעו".

נגיד בנק ישראל אמיר ירון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נגיד בנק ישראל אמיר ירון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ירון אמר ש"חשוב שהממשלה תאשר בהקדם תקציב לשנת 2021. הקשיים שנבעו מהפעולה עם תקציב המשכי במהלך 2020 הם קטנים לעומת אלו שייגרמו אם הממשלה תמשיך לפעול עם תקציב המשכי גם בשנת 2021".

11:15 עריכה

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט מתח הבוקר ביקורת על ההתנהלות במשבר הקורונה –

אנחנו נמצאים היום במציאות מאוד מורכבת, וקמים לבוקר שיש בו 4,000 נדבקים. אני חושב שזה מעיד על כישלון נחרץ בטיפול, על היעדר אסטרטגיה, והדרך להתמודד עם אירועים מהסוג הזה זה לומר את האמת, להיות שקוף עם הציבור, להתוות אסטרטגיה ולתת תקווה ואופק לציבור. ואני חושב שהמפגשים היומיומיים והעדכונים השעתיים מצביעים על משבר עמוק, שצריך להתעשת ממנו ולטפל בזה בצורה הרבה יותר מקצועית.

בשיחה עם עמוס גלעד במרכז הבינתחומי הרצליה אמר איזנקוט: "לטווח הקצר האתגר המרכזי הוא האתגר המשולב הבריאותי-חברתי-כלכלי, שבפניו ניצבת החברה הישראלית בימים אלה".

11:22 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם חולה קורונה מאומת.

12:35 עריכה

לבד מאביגדור ליברמן – גם חברי הכנסת עודד פורר ויבגני סובה מישראל ביתנו יכנסו לבידוד בשל מגע עם חולה קורונה מאומת.

13:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה המקדימה לדיון קבינט הקורונה, שהוא רוצה להעביר עוד היום בקבינט ובממשלה את התוכנית לריסון מהודק, שלפיה יוטלו הגבלות ניכרות, אך לא יהיה סגר מלא – כך דווח ב-N12 וב"וואלה! ניוז". במתכונת זו יוטל עוצר רק בימי החג, ובבתי הספר ילמדו תלמידי כיתות א'-ד' בלבד.

הישיבה המקדימה הסתיימה, ודיון קבינט הקורונה ייערך בעוד כשעה.

13:38 עריכה

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפועל במסגרת אגף המודיעין, קובע שפעמים רבות רק סגר ממושך לתקופה של חודש לצד הגבלות נלוות מביא לירידה בתחלואה. הדוח, שפורסם היום, התבסס על סגרים שהוטלו ברחבי העולם.

13:54 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וסביבתו, שאינם עוסקים בקורונה, אלא במשפטו המתקרב.

14:17 עריכה

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראים נוסעים חרדים, כשאדם, המציג עצמו כעובד רכבת ישראל, מונע מהם לעלות לרכבת. שרת התחבורה מירי רגב עדכנה שאין מדובר בעובד רכבת אלא במתחזה.

14:33 עריכה

אמש אישרו השרים תוספת של 11 מיליארד שקלים למשרדי הממשלה. היום מתגאים חברי הקואליציה בהישגיהם בהעברת התקציב.

14:41 עריכה

קבינט הקורונה דן בצעדים שיש לנקוט בתקופת חגי תשרי לנוכח המשבר בטיפול במאבק בקורונה. על פי הדיווח, פרויקטור הקורונה פרופסור רפי גמזו המליץ על סגירה מלאה של בתי הספר והקניונים למשך חודש החגים, ואחריהם, חזרה ללימודים רק עד כיתה ד' וסגירה של המסעדות החל מהשעה 17:00.

ב-ynet מדווחים כי בימי החגים עצמם גמזו ממליץ שיוגבל המעבר בין ערים מ-5:00 בבוקר בערב החג ועד 5:00 בבוקר יום לאחר מוצאי החג. כמו כן יוגבלו התקהלויות לאורך כל התקופה על פי מגבלות הצבע האדום ברמזור. מסעדות, פנאי, בילויים, קניונים, תיירות פנים, מסחר ועסקים מקבלי קהל – ייסגרו. בנוסף תיסגר מערכת החינוך לאורך כל התקופה, מלבד למידה מרחוק. לפי ההצעה, המגזר הציבורי יעבוד במתכונת חירום. במגזר הפרטי – עבודה בהיקף 30-50% במקומות ללא קבלת קהל (משרדים, מפעלים וכו') – עבודה מהבית לכל מי שיכול. בנוסף יופעל מתווה התפילות במתכונת "אדום" בלבד – עידוד תפילות בחוץ וצמצום משמעותי של תפילות בפנים.

אפשרות נוספת שעלתה היא סגר מלא. יציאה מהבתים עד 500 מטר בכל הארץ.

14:49 עריכה

השר לירושלים ומורשת רפי פרץ לא מקפיד על מורשת הקורונה:

15:00 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ כינס דיון מיוחד עם ראשי המגזר העסקי כדי לדון במשמעויות של סגר בן חודש לכלכלה. ראשי המשרד מסרו לכ"ץ כי סגר כללי עלול להוביל לנזק ולעלות למשק בגובה 20 מיליארד שקל. בהתאחדות התעשיינים טענו כי העלות למשק תהיה כפולה מהערכת האוצר ויפוטרו 100 אלף עובדים.

15:20 עריכה

למי שהיה מודאג, דודי אמסלם מרגיע: הדיגיטל והסייבר עובדים יחדיו.

15:32 עריכה

פרויקטור הקורונה רוני גמזו הכריז בקבינט הקורונה על דגל אדום – התקרבות לאי ספיקה בבתי החולים. המשמעות, אם המצב ימשיך כך, בתי החולים יצטרכו לתעדף חולים אחד על פני השני, ויהיו חולים שיסבלו מתת טיפול.

15:44 עריכה

שר הרווחה איציק שמולי על העלאת קצבאות הנכות:

15:54 עריכה

ב-ynet מדווחים כי לדעת ארגון המורים העל יסודיים אין מנוס מסגירת בתי הספר ויש לעבור להוראה מרחוק בלבד מהבית לאור התרחבות ממדי הדבקות מורים בבתי הספר.

16:10 עריכה

הסרטון שעורר זעם ברשת – מחאה של עיריית בני ברק. העירייה זועמים על כך שתוואי קו המטרו המתוכנן שיוגש בקרוב על ידי החברה הממשלתית נת"ע, לא עובר דרך העיר וכדי לקבל תשומת לב, צילמו את הסרטון.

16:12 עריכה

בצלאל סמוטריץ' לא אהב את הסרטון של עיריית בני ברק.

גם מירי רגב כועסת:

16:14 עריכה

איילת שקד בחמ"ל הקורונה של בני ברק:

16:26 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש עם שגריר בריטניה.

16:34 עריכה

ראש הממשלה החלופי ושר הבטחון בני גנץ מעדכן על פרויקט במסגרתו מביאים אספקה למבודדים.

16:39 עריכה

כתב החינוך של גלי צה"ל טוען: מסתירים נתונים.

16:44 עריכה

ח"כ נפתלי בנט לשעבר שר החינוך מבקש להוריד בשכר הלימוד למען הסטודנטים שנאבקים ברקע הקורונה. בנט ממש מאיים  בסוף המכתב – "אני מקווה שתגלו רצון טוב ביוזמתכם.
אם לא אראה תזוזה לקראת הצעירים הטובים הללו,
אני אכנס לזה אישית, בכל כוחותיי".

הסטודנטים נאנקים. אני קורא למוסדות ההשכלה הגבוהה: תהיו בני אדם. תורידו את שכר הלימוד לשנה הקרובה. **נפגשתי עם…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום חמישי, 10 בספטמבר 2020

16:53 עריכה

השר יולי אדלשטיין עצוב נוכח הסגר ואומר שניסה לעשות דברים אחרת.

17:04 עריכה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. לטענתם, הבקשה מגיעה בעקבות המתקפות האחרונות של נתניהו נגד הפרקליטות והמשטרה. לדבריהם "דומה כי המטרה העומדת לנגד עיניו היא קעקוע האמון במערכת אכיפת החוק על מנת להשפיע על ההליך הפלילי בעניינו".

17:09 עריכה

משרד הבטחון הודיע כי הושלם המכרז למעבדות קורונה ושתי מעבדות חדשות יוקמו – באירפורט סיטי, ובעומר. המעבדות צפויות להתחיל לפעול בתוך שבועות ספורים.

17:15 עריכה

בזמן הדיון בקבינט הקורונה במלחמה בנגיף, בליכוד מפרסמים סרטון נגד מערכת החוק.

מיקי לוי מיש עתיד:

17:41 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן לכאן רשת ב': "אין שום הוכחה שהפגנה מסכנת את הבריאות וההשוואה בין חתונות להפגנות היא דמגוגיה זולה. צריך לצאת חמס נגד מי שרוצה להשתמש בקורונה כדי לפגוע בזכות להפגין. אין מדינה שנשארת דמוקרטית בלי זכות להפגין"

18:04 עריכה

ישיבת קבינט הקורונה מתארכת ועל פי הדיווח, הרוחות התלהטו.

18:12 עריכה

בעיריית בני ברק טוענים שהופתעו מסרטון הרכבת ומתנצלים.

18:21 עריכה

פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, העניק ריאיונות לכמה גופי תקשורת נוכח הסערה של הימים האחרונים לאחר החשיפה של עמית סגל.

בחדשות 12 ניצן הכחיש את הממצאים, לפיהם טרפד חקירה נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך – מחשש שחקירה כזו תועיל למאבקו הציבורי של נתניהו.

"אמרתי למפכ"ל שלא היה צריך לתקוף את מח"ש חזיתית", אמר. "אין לזה שום קשר לראש הממשלה. יש לזה קשר לשאלה איך שני ראשי מערכות חשובות צריכים לנהל ויכוחים ביניהם. על זה היה הנושא. אני עד היום חושב, שפרקליט מדינה ומפכ"ל לא צריכים להתקוטט בפומבי. לצערי, הוא עשה את זה. אני גם אמרתי למפכ"ל את דעתי, אמרתי לו שההתנהגות שלו הייתה שערורייתית, שהוא לא היה צריך לתקוף את מח"ש חזיתית, זה גם לא היה נכון מה שהוא טען על מח"ש".

מדוע החליט להתראיין? ניצן טוען: "ברגע שראיתי את נתניהו עומד מול עם ישראל ואומר ש'פרקליט המדינה והמפכ"ל הפכו אדם חף מפשע למחבל כדי לפגוע בראש הממשלה' – אמרתי עד כאן. ש גבול למה שאני יכול לשאת".

ניצן גם התראיין לחדשות 13:

בראיון ל-ynet ענה ניצן לשאלה על המייל שחשף עמית סגל בדברים "זה לא יאומן הספין שנעשה פה. המייל שפורסם מהווה חלק מתכתובת שלמה, שרק קטע ממנה פורסם. עיון במיילים כולם מעלה בבירור שההתכתבות עסקה בנושא אחר לגמרי. באותו ערב שבו נשלח המייל פורסם שהמפכ"ל תקף פומבית את מח"ש וטען שהיא משבשת את החקירה. מיד לאחר מכן פרסמתי הודעה פומבית שנתנה גיבוי מלא למח"ש והכחישה לגמרי טענה זו. ראש מח"ש לא הסתפק בכך ורצה שאתקוף בחזרה את המפכ"ל אישית. לכך השבתי כי אמנם התנהגות המפכ"ל שתקף את מח"ש פומבית היא שערורייתית, אך אני לא אלך בדרכו" 

לשאלה אם מדובר בקנוניה פוליטית כפי שהצהיר רה"מ, עונה ניצן: "הטענה הזו נשמעת על ידו שוב ושוב. בתחילה חשבתי שזו טענה כל כך מופרכת, שאיש לא יאמין בה. אך לצערי, כנראה יש לא מעט אנשים שמוכנים לאמץ אותה. לטענה זו אין כל שחר. האם מישהו יאמין ברצינות, שהיועץ מנדלבליט, שגדל על ברכי תנועת בית"ר ומנהל אורח חיים דתי; שהמפכ"ל לשעבר אלשיך, שחי חלק מחייו ביו"ש וגם הוא איש דתי; שהמשנה הפלילי לפרקליט המדינה מומי למברגר, שאף הוא איש דתי בוגר תנועת בני עקיבא; שאני, בוגר אותה תנועה ובוגר החינוך הדתי, ושעוד עשרות שוטרים ופרקליטים – כולנו שמאלנים מוסווים שרק רוצים להפיל את ראש הממשלה? זו פשוט הכפשה מזעזעת ומופרכת שנועדה כל כולה לעשות דה-לגיטימציה להחלטות שהתקבלו ממניעים מקצועיים לחלוטין".

18:42 עריכה

קבינט הקורונה: כתב וואלה ברק רביד פרסם כי נתניהו אמר כי יש להתחיל בשבועיים-שלושה של סגר מלא, אחר כך לרכך ולעבור למתווה ה"ריסון המהודק" שבו הציע גמזו לנקוט כעת, ואחר כך לעבור ליישום תכנית הרמזור.

נתניהו ביקש מהיועץ לביטחון לאומי בן שבת ומגמזו להכין תוכנית ליציאה משלושת השבועות של הסגר ומעבר למתווה המרוכך יותר ולהציג אותה בישיבת הממשלה שתתקיים בהמשך הערב.

על פי הדיווח בגלי צה"ל, שר האוצר ישראל כ"ץ הציע בקבינט להטיל עוצר לילי במקום סגר כללי. "סגר כללי זו החלטה שלא מסתכלת על הכלכלה. אם בכל זאת נוקטים צעדים עכשיו, צריך לעשות סגר מ-19:00 עד 05:00, ככה גם ניתן לטפל במערכת הבריאות", אמר. השרים יזהר שי ועמיר פרץ וליצמן תמכו בעמדה זו – גמזו ביקש עוד התייעצויות.

בכאן מדווחים כי הייתה גם מחלוקת על העיתוי: שר הבריאות אדלשטיין וממונה הקורונה גמזו תמכו בהתחלת הצעדים המגבילים ביום שלישי הקרוב, נתניהו רוצה להתחיל את הסגר ביום שישי, אז הוא צפוי לחזור מביקורו בוושינגטון.

18:50 עריכה

ח"כ יאיר גולן מבקש להוריד את התכנית של עירית לינור וקובי אריאלי בגל"צ.

לכבודשר הביטחון, ח"כ בני גנץהרמטכ"ל, אביב כוכבי מפקד גל"צ, שמעון אלקבץהנדון: התבטאויות אלימות בתכנית הרדיו "המילה…

פורסם על ידי ‏Yair Golan – יאיר גולן‏ ב- יום חמישי, 10 בספטמבר 2020

איילת שקד מגיבה ויאיר מחזיר. הקמפיין נחל הצלחה.

18:54 עריכה

גם ח"כ יאיר גולן נתפס בלי מסיכה ובהתעלמות מכללי הריחוק החברתי.

18:55 עריכה

סגן שר הבריאות אומר את המובן מאליו:

19:56 עריכה

כ"ץ יביא בקרוב החלטה על הפחתה בשכר השרים וחברי הכנסת והוא מצפה לשיתוף פעולה של ההסתדרות או להחייאת העימות מולם.

19:59 עריכה

ראש הממשלה נתניהו בסרטון: נותנים 18 מיליון שקל לעמותות סיוע.

20:10 עריכה

אביעד גליקמן מחדשות 13 מדווח כי היועמ"ש החליט להגיש בקשה לדיון נוסף על פסק דין בג"ץ בנוגע לפינוי חלק מהמבנים במצפה כרמים. וכי הבקשה ככל הנראה תוגש מחר.

בג"ץ מצפה כרמים קבע כי המדינה לא פעלה בתם לב כשקבעה שהשטח אינו בבעלות פרטית פלסטינית, וכי יש לפנות את המבנים תוך שלוש שנים.

20:14 עריכה

נתניהו הוציא סרטון בהפסקה מקבינט הקורונה.

20:22 עריכה

יאיר לפיד אמר למעריב כי "אין שום היגיון בסגר, אם אין שום תוכנית אופרטיבית למה יבוא אחריו". ראש האופוזיציה הוסיף כי "סגר בלי תוכנית בריאותית, הקמת מערך בדיקות אפידימיולוגיות ותוכנית כלכלית סדורה, הוא סתם הקפאה מיותרת. יפגעו אנושות בכלכלה ואז יחזרו בדיוק לאותה נקודה."

20:41 עריכה

ח"כ אעידה סלימאן על עוד מקרה רצח במגזר הערבי:

20:43 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן אמר כי "ההחלטה על סגר זו הודאה בכישלון של הממשלה,  להתמודד עם נגיף הקורונה. במקום להסיק מסקנות ולהשתפר, הם מחליטים להעניש את כל אזרחי ישראל".

20:47 עריכה

בחדשות 13 מדווחים כי בנימין ושרה נתניהו יטוסו לוושינגטון במטוס פרטי, בנפרד מהמשלחת הישראלית שתגיע בשבוע הבא לבית הלבן כדי לחתום על ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות. הסיבה: חשש מקורונה.

במשרד ראש הממשלה מחפשים כעת מטוס פרטי עם טייסים ישראליים, וטוענים שאין סיבה שהמהלך ייקר עלויות: "ראש הממשלה מצמצם ככל הניתן את המגעים בשל המגיפה והטיסה לוושינגטון היא מבצע מורכב הכולל קפסולות למניעת הידבקות בטיסה או בארצות הברית. הוספת הטיסה הפרטית לא תייקר את העלויות משום שהמכרז למטוס המשלחת הכללית ייפתח לחברות תעופה נוספות", מסרו לערוץ  13.

20:57 עריכה

ח"כ קארין אלהרר על המטוס הפרטי של ביבי ושרה:

סמוטריץ' דווקא בעד:

22:39 עריכה

קבינט הקורונה אישר את המתווה שהציע נתניהו לפיו יוטל סגר מלא לשבועיים, ואז במשך שבועיים נוספים לא יתקיימו לימודים. מועד תחילת הסגר – ככל הנראה ביום רביעי או שישי בשבוע הבא. הדיונים בנוגע לתאריכים יימשכו בסוף השבוע, וכנראה ייקבעו סופית בישיבת הממשלה ביום ראשון.

מתווה הסגר: מערכת החינוך כולה תעבור ללמידה מרחוק, מקומות בילוי ובתי עסק שאינם חיונים ייסגרו, והתנועה תוגבל ל-500 מטרים מהבית. תפילה תותר בשטחים פתוחים או במקומות סגורים לפי המותר ביישובים "אדומים" במתווה הרמזור.

22:53 עריכה

בליכוד מגיבים לפרסום של נוגה ניר בערוץ 13 על כך שראש הממשלה יטוס במטוס פרטי לטקס:

השמאל והתקשורת מחפשים כל תירוץ להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו ואף לסכן את בריאותו רק בגלל שהם לא מוכנים לסבול שהוא הביא "שלום תמורת שלום" ולא "שלום תמורת שטחים.

ראש הממשלה נתניהו ימריא לפגישה עם נשיא ארה"ב ולהסכם שלום היסטורי שיביא למדינת ישראל רווחים מדיניים וכלכליים אדירים. מפאת החשש שראש הממשלה ידבק בקורונה בטיסה בה יהיו למעלה מ-70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שרה"מ יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת.

העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד. השמאל והתקשורת ימשיכו להתעסק בשטויות בזמן שראש הממשלה ימשיך להביא הישגים אדירים למדינת ישראל ולעשות היסטוריה.

22:54 עריכה

הטיסה לוושינגטון: דובר משפחת נתניהו מסר כי כי יאיר ואבנר יצטרפו לטיסה לארה"ב עם הוריהם בטיסה הנפרדת במטוס הפרטיֿ וכי "משפחת נתניהו מכסה את עלויות הטיסה מכיסה, על פי התעריף המקובל שקובע חשב משרד ראש הממשלה".

23:04 עריכה

ב-ynet מדווחים כי שר השיכון יעקב ליצמן תקף את פרויקטור הקורונה רוני גמזו בישיבת הקבינט, אמירויותיו נשמעו בטעות לאחר שליצמן השאיר את המיקרופון שלו פתוח. שר הבריאות לשעבר אמר: "הוא רוצה להפיל את הממשלה, גמזו. אני מכיר אותו. הוא שיקר לנו".

סגירה