אנשי עסקים, רבנים ובכיר בבית הלבן התפללו בבית כנסת בבחריין

בין המתפללים בבית הכנסת במנאמה, היו גם ג'ייסון גרינבלט, הרב מארק שנייר וכתב ה״ניו יורק טיימס״ דייוויד האלבפרינגר ● שגרירת בחריין לארה"ב לשעבר: "לראשונה בחיי ראיתי מניין בבית הכנסת שלי" ● בית הכנסת במנאמה נבנה בשנות ה-30 וכיום כמעט שאינו פעיל ● בית הכנסת בדובאי מרכז את עיקר הפעילות לקהילה היהודית של האמירויות

15 גברים יהודים, כולל חמישה רבנים ובכיר בבית הלבן, ערכו תפילת בוקר היום (ד') בבית הכנסת במנאמה. התפילה נערכה בצל הסדנה הכלכלית שמתקיימת השבוע בעיר והחלה אתמול, כחלק מעסקת המאה של הנשיא טראמפ. כל הגברים התעטפו בטלית ותפילין ובסוף הטקס החלו לשיר "עם ישראל חי".

מתפללים בבית כנסת במנאמה, 26 ליוני 2019 (צילום: רפאל אהרן)
מתפללים בבית כנסת במנאמה, 26 ליוני 2019 (צילום: רפאל אהרן)

מי שהוביל את הטקס הוא רבי מארווין הייר ממרכז שמעון ויזנטל, ולאחר מכן אחד המתפללים נתן דבר תורה. בבית הכנסת הזה אין תפילות כדבר שבשגרה כך שזה היה אירוע חריג.

בין המתפללים היה גם ג'ייסון גרינבלט, יועצו המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, הרב מארק שנייר, החוקר דייוויד מאקובסקי, שליח ה"ניו יורק טיימס" בישראל דייוויד האלבפרינגר, וקומץ אנשי עסקים ישראלים שהגיעו לוועידה.

מתפלל בבית הכנסת במנאמה, 26 ליוני 2019 (צילום: רפאל אהרן)
מתפלל בבית הכנסת במנאמה, 26 ליוני 2019 (צילום: רפאל אהרן)

"זה הסוד של העם היהודי, מתי שלא תיכנס לבית כנסת, בכל מקום בעולם, אתה תרגיש בבית", אמר רבי אברהם קופר ממרכז שמעון ויזנטל. בית הכנסת במנאמה נבנה בשנות ה-30 ונבזז ב-1947 בצל ההחלטה על תכנית החלוקה של פלשתין ליהודים וערבים.

הודה נונו, האישה היהודייה שהיתה שגרירת בחריין לארה"ב וארגנה את פתיחת בית הכנסת ביום רביעי, אמרה כי התפילה היתה אירוע מרגש עבורה. "התרגשתי, זה רגע היסטורי ולראשונה בחיי ראיתי מניין בבית הכנסת", היא אמרה.

בית הכנסת במנאמה, 26 ליוני 2019 (צילום: רפאל אהרן)
בית הכנסת במנאמה, 26 ליוני 2019 (צילום: רפאל אהרן)

בית הכנסת הזה שופץ ב-1997 והקהילה שסביבו מונה כ-34 מתפללים. בשיאו, לפני 1947, היו במנאמה 1,500 יהודים, רובם ממוצא עיראקי. כאמור אין שם תפילות בשגרה כיום. בדובאי השכנה החל לפעול בית כנסת לפני כעשור ושימש את הקהילה היהודית של האמירויות.

עוד 216 מילים
סגירה