האם אתה מכוון לראשות הממשלה? "אני לוחץ על הגז ונוסע, לאן שנגיע נגיע"

בלעדי אביגדור ליברמן ל"זמן ישראל": "נתניהו לא עמד באף הבטחה שלו, לא יכולתי להמשיך להיות שותף שלו" ● "אשתי דוסית מוחלטת, וגם הבת שלי, אבל שתיהן תומכות בי ומבינות שאין ברירה"

אביגדור ליברמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
אביגדור ליברמן

אחרי שגרף חמישה מנדטים בלבד בבחירות באפריל, ונקט קו תקיף במגעים הקואליציוניים עם בנימין נתניהו, עמדה שהובילה להכרזה על מערכת בחירות נוספת בספטמבר, אביגדור ליברמן ממשיך לשלוט בסדר היום הפוליטי והתקשורתי.

האיש שמושך בחוטים של הפוליטיקה הישראלית כבר שנים ארוכות – תחילה כמנכ"ל משרד ראש הממשלה של בנימין נתניהו וכעת כיריבו הגדול – עומד עכשיו בראש מפלגה שקופתה ענייה ומדולדלת, ומנסה להרימה מהקרשים אחרי הכישלון האלקטורלי באפריל.

בשיחה עם "זמן ישראל", שהתקיימה במטה של "ישראל ביתנו" באור-יהודה, הוא נשמע כמי שמוכן הפעם ללכת עד הסוף במאבק חיו בפוליטיקה – שינוי הסטטוס קו ביחסי דת ומדינה, והיפרדות סופית מנתניהו.

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן בתקופת הליכוד ביתנו, 2013 (צילום: פלאש 90)
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן בתקופת הליכוד ביתנו, 2013 (צילום: פלאש 90)

אביגדור ליברמן, האם הקרב המתוקשר שלך עם החרדים נועד בסך הכל לגייס קולות חדשים, אחרי שמיצית את המאגר של יוצאי ברית המועצות לשעבר?

"לא. אני הבאתי את חוק הגיוס לשולחן הכנסת כבר במרץ 2018, כשהבחירות עוד לא היו בכלל על הפרק. וכבר אז אמרתי שזה יהיה דבר שאתעקש עליו ולא אוותר עליו בשום אופן.

"דת ומדינה זה נושא שאי אפשר היה להתעלם ממנו בכנסת הזו – ראינו את מספר המנדטים וראינו את הדרישות של החרדים. הדבר שהכי הרתיח אותי היה הסיפור של מפעל 'פניציה' בירוחם. חסידות גור הפעילו הרבה לחץ פוליטי, כדי לגרום לסגירת המפעל בשבת.

"הפועלים שעובדים שם סובלים מחום קיצוני, מתיכים זכוכיות בתנאים כל כך קשים כדי להרוויח 7,000-8,000 שקל בחודש, ובאים אנשים שבכלל לא עובדים, ורוצים לקחת מהם את הפרנסה? לא יכולתי לסבול את זה.

"אשתי דוסית מוחלטת, וגם הבת שלי. אבל שתיהן תומכות בי ומבינות שאין ברירה. אני דוגל במסורת היהודית אבל גם בעיקרון של חיה ותן לחיות.

"אני לא אתן לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק. אבל אין שום סיבה שהם יהיו סגורים בתל אביב".

אביגדור ליברמן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אביגדור ליברמן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בנימין נתניהו היה שותף אמיתי שלך לדרך, אפילו איחדתם מפלגות לרשימת "הליכוד-ביתנו" ב-2012. מתי התחיל הקרע ביניכם? 

"זה קרה בצוק איתן. ההתנהלות שלו הייתה מנוגדת לכל מה שאני מאמין בו, הוא עצמו לא עמד באף הבטחה שלו. לא יכולתי להמשיך להיות שותף שלו, בחודשי המלחמה פירקנו את השותפות".

אבל אז כשהיית מספר 2 שלו ברשימה המאוחדת, זו הייתה הפעם האחרונה שהיה ברור לכולם, הן במערכת הפוליטית והן בציבור, שאתה על המסלול המהיר לראשות ממשלה.

"נו, אלה החיים. תכנונים לחוד ומציאות לחוד", הוא קוטע את השאלה.

היום, בזכות המהלך שעשית מול נתניהו, חזרת למעמד שבו אפשר שוב להסתכל עליך כמישהו שמכוון לראשות הממשלה. זה באמת היעד שלך?

"פוליטיקה בשבילי זו לא אובססיה, זו אופציה. אני לוחץ על גז ונוסע, ונגיע לאן שנגיע".

עוד 375 מילים
סגירה