ראש הממשלה מסרס את הפרלמנט הישראלי

נתניהו הוא הפוליטיקאי הישראלי היחיד בטקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות. מאיחוד האמירויות שלחו ששה שרים. צילום מסך מחדשות כאן
נתניהו הוא הפוליטיקאי הישראלי היחיד בטקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות. מאיחוד האמירויות שלחו ששה שרים. צילום מסך מחדשות כאן

הממשלה אישרה את הסגר החל מערב ראש השנה. רק ביום רביעי יונח הנושא על שולחן הכנסת. 24 שעות לצורך קיום פיקוח פרלמנטרי בנושא מגבלות חמורות על זכויות אדם ואזרח שהן היסודיות ביותר. באופן עקרוני, הפרלמנט הישראלי מסורס שוב ושוב בידי ראש הממשלה.

ראש הממשלה יחתום מחר על הסכם נורמליזציה עם 2 נסיכויות מהמפרץ הפרסי. ההסכם לא אושר בממשלה ובכנסת. פרטיו לא ידועים לאיש מלבד ראש ממשלה נאשם בפלילים וקומץ מקורבים.

הממשלה אישרה סגר מערב ראש השנה. רק ביום רביעי יונח הנושא על שולחן הכנסת. 24 שעות לפיקוח פרלמנטרי בנושא מגבלות חמורות ויסודיות על זכויות אדם ואזרח. הפרלמנט הישראלי מסורס על ידי רה"מ

ראש הממשלה, שרי הליכוד, חברי כנסת מהימין ומדבררי ראש הממשלה בתקשורת מנסים להפוך בכל דרך את ההפגנות הדמוקרטיות החשובות נגד ראש הממשלה לבלתי לגיטימיות בעיני הציבור, לרבות דברי הסתה כוזבים מהסוג הכי שפל: מפיצי מחלות, מאיימים ברצח, תוקפים שוטרים ועוד דברים שלא היו ולא נבראו.

הם גם לוחצים בכל דרך להגביל את ההפגנות: השר לביטחון נתניהו לחץ מפורשות על בכירי המשטרה. כעת מופעל לחץ לצמצם את ההפגנות בעטיו של הסגר, שהוא לכשעצמו פועל יוצא של כישלונה הכמעט-טוטלי של הממשלה מול התפשטות נגיף הקורונה. אף שהכישלון המרכזי הוא, כמובן, הכישלון הכלכלי: הפקרתם הכלכלית של אזרחי מדינת ישראל.

ברור שניתן לקיים הפגנות באוויר הפתוח תוך עטיית מסכות. אין מצב למנוע הפגנות. חופש הביטוי וחירות ההפגנה הם עקרונות היסוד שמונחים בתשתית המשטר הדמוקרטי.

ביטול הפגנות שמביעות זעקה בשל מצוקה כלכלית אדירה, הפקרות מנהיגותית עצומה ושחיקתם המכוונת של המוסדות הדמוקרטיים, פירושו צעד נוסף בדרך לתהום האנטי-דמוקרטית.

רה"מ, שריו ומדברריו מנסים להפוך את ההפגנות הדמוקרטיות החשובות נגדו לבלתי לגיטימיות בעיני הציבור, לרבות דברי הסתה כוזבים מהסוג הכי שפל: מפיצי מחלות, מאיימים ברצח, תוקפים שוטרים ועוד

מכלול התהליכים שרק חלק מהם צוינו לעיל, משתלב היטב בהחלשה השיטתית, המכוונת והמסוכנת של מוסדות שלטון החוק ושירות המדינה:

1

אין פרקליט מדינה.

2

אין מפכ"ל.

3

אין נציב שב"ס.

4

אין מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

5

אין ראש אגף תקציבים במשרד האוצר.

6

אין חשב כללי במשרד האוצר.

7

אין ראש רשות חדשנות.

8

ויש פרויקטור שמצפצפים עליו שוב ושוב.

כשיאיר גולן דיבר על תהליכים, הוא לא התכוון לזינוק מ-0 לאושוויץ חלילה. הוא דיבר על מעבר מדמוקרטיה שברירית לדיקטטורה. העמקת הכיבוש והמשך שלטון נתניהו הם כמובן מתכונת מושלמת למעבר הזה.

מעבר שמתחולל לנגד עינינו.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 341 מילים ו-1 תגובות
סגירה