ישראל, האמירויות ובחריין חתמו על "הסכמי אברהם"

נתניהו: "ההסכם יכול לסיים את הסכסוך" ● שר החוץ של האמירויות: "תודה על עצירת הסיפוח" ● הלימודים יושבתו מחמישי ● שירות התעסוקה: 738 אלף עדיין מובטלים ● דרעי מבקש מנשיא אוקראינה לאפשר לחסידי ברסלב להיכנס לאומן מבלארוס ● המבקר לא יבדוק את תפקוד מח"ש בפרשת אום אל חיראן ● אילן ישועה יהיה העד הראשון במשפט נתניהו

  • מפגינים נגד בנימין נתניהו מול הבית הלבן, 15 בספטמבר 2020 (צילום: ג'ייקוב מגיד)
    ג'ייקוב מגיד
  • דגלי ישראל, אמירויות ובחריין על הקיר של העיר העתיקה בירושלים, 15 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפגנות ברצועת עזה נגד ההסכם בין ישראל לאמירויות ובחריין, 15 בספטמבר 2020 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
    Abed Rahim Khatib/Flash90
  • המילה שלום על בניין העירייה בככר רבין בתל אביב, 15 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
    מרים אלסטר / פלאש 90
  • משטרה וצוותים רפואיים בזירה באשדוד שבה נפלה רקטה מרצועת עזה בזמן חתימה על הסכם שלום בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020 (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • בני הזוג נתניהו וטראמפ נפגשים לפני חתימה על השלום עם האמירויות ובחריין, 15 בספטמבר 2020 (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
    אבי אוחיון / לע"מ
  • חתימה על השלום בין ישראל לאמירויות ובחריין, 15 בספטמבר 2020 (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
    אבי אוחיון / לע"מ
  • נשיא ארה"ב ומסביבו נציגי ישראל, האמירויות ובחריין לקראת החתימה על הסכם השלום, 15 בספטמבר 2020 (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
    אבי אוחיון / לע"מ
  • מימין: עבדאללה בן זאיד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר החוץ של בחריין עבדאלטיץ אלזיאני, 15 בספטמבר 2020 (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
    אבי אוחיון / לע"מ
07:16 עריכה

הערב, בשעה 19:00, ייערך על המדשאה הדרומית בבית הלבן טקס חתימת הסכם שלום בין ישראל ואיחוד האמירויות וחתימה על הצהרה לכינון שלום בין ישראל ובחריין. בטקס, שיתקיים בנוכחות מאות מוזמנים, ישתתפו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאנישר. ארבעת האישים יישאו נאומים, והטקס אמור להימשך כארבעים דקות. הנוכחים באירוע לא מחויבים לעטות מסכות.

תוכן ההסכם וההצהרה צפויים להתפרסם רק לאחר החתימה. ההסכם ייכנס לתוקף רק לאחר שיאושר על ידי הממשלה.

07:26 עריכה

הבוקר תיכנס לתוקפה התפטרותו של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מהממשלה. יושב ראש אגודת ישראל הגיש את התפטרותו שלשום לראש הממשלה בנימין נתניהו בשל התנגדותו להטלת סגר בתקופת החגים.

07:40 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד: ננסה למנוע את "הסגר ההזוי".

הסיכויים של לפיד להצליח למנוע את הסגר – אפסיים.

07:55 עריכה

כרבע ממי שחויבו לשהות בבידוד בעקבות איכוני שב"כ מאז חודש יולי, כ-149 אלף איש, שוחררו מההסגר לאחר שהתברר שלא נחשפו לחולי קורונה – כך דיווחה הבוקר דקלה אהרן שפרן בתאגיד השידור כאן. מדובר בכ-60% מבין הערעורים שהוגשו.

08:20 עריכה

תנועת הבוגרים של השומר הצעיר, מרכזים לצדק חברתי, הציבו בכיכר הבימה בלונים עם הבטחות שהבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו ומעולם לא קיים.

09:11 עריכה

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, מתח ביקורת מסויגת על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היה נכון אם ראש הממשלה היה מצרף לנסיעתו עוד כמה שרים, בוודאי כאלה הקשורים לנושא, אבל הוא החליט אחרת ואנחנו מכבדים את החלטתו". אקוניס אמר את הדברים בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל.

10:15 עריכה

חבר הכנסת אחמד טיבי נכנס לבידוד, לאחר שאחד מעוזריו נדבק בקורונה.

10:37 עריכה

עורך הדין יוסי כהן הצטרף לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפים – כך דיווח אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן. שלב ההוכחות במשפט יחל בחודש ינואר הקרוב.

11:15 עריכה

נדחתה ישיבתה של הוועדה לאיתור יועץ משפטי לכנסת, משום שיושב ראש הוועדה, נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, נכנס לבידוד, לאחר ששהה בקרבתו של חולה קורונה. ישיבת הוועדה אמורה הייתה להתקיים ביום חמישי הקרוב.

11:19 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי מוחה על כך שבעוד שאת ליגות הנשים סוגרים – ליגות הגברים יישארו פתוחות.

11:26 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי מעדכן את עוקביו בדברים שאמר בראיון ל"אל איתאיחד": אני קורא לפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן.

הסכם השלום עם איחוד האמירויות הוא הסכם היסטורי שיוביל לשינוי משמעותי לא רק לישראל ולאיחוד האמירויות, אלא למזרח התיכון כולו.

מתוך ראיון איתי שהתפרסם הבוקר ב"אל איתאיחד", הנפוץ ביותר באמירויות: ההסכם מחדד את ההבנה שהגיעה העת להתקדם, ושאסור להשאר תקועים בקבעון העבר ובכך יש פה תרומה גדולה לעבר הבנה טובה יותר של מה נדרש בשביל להשיג שלום באיזור.

בחזוני אני רואה אלפי תיירים ואנשי עסקים ישראלים מגיעים למדינות האמירויות ומקדמים שיתופי פעולה כלכליים, מסחריים, טכנולוגיים ומחקריים ואלפי תיירים מהאמירויות ומדינות המפרץ מבקרים בחופי הים היפים של ישראל ובאתרים הקדושים לשלוש הדתות.

אני קורא להנהגה הפלסטינית להפנים את המציאות, לגלות אחריות ומנהיגות כפי שגילו מנהיגי איחוד האמירויות ולחזור לשולחן המו"מ.

11:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בוושינגטון, קיים אתמול שיחת ועידה עם שרים בליכוד והורה להם שלא לתקוף את פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו – כך דיווח ירון אברהם ב-N12. "לא יורים בתוך הנגמ"ש. לא יורים על כוחותינו. הולכים יחד בשיתוף פעולה כדי לנצח את המגפה", אמר נתניהו.

12:01 עריכה

בכנסת הוקמה ועדת משנה לחינוך דתי, זהות והתחדשות יהודית, ובראשה תעמוד חברת הכנסת תהלה פרידמן מכחול לבן.

12:08 עריכה

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר: "עובדים שייצאו שוב לחל"ת בעקבות הסגר, לא יצטרכו להגיש תביעה לדמי אבטלה". בדיון הוועדה לביקורת המדינה אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי כי עובדים שייצאו לחל"ת בפעם נוספת, לא יצטרכו שוב להגיש את התביעה לדמי אבטלה – אלא רק להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולהכניס הצהרה שהוכנסו לחל"ת.

עוד אמר שפיגלר כי הודות למענק הממשלה האחרון לאזרחים, "התווסף לנו עוד נתונים של שני מיליון חשבונות בנק. לביטוח הלאומי יש כבר 96% מחשבונות הבנק של האזרחים במדינת ישראל. הנתונים האלו שהתקבלו בעקבות שאזרחים הביאו לנו את חשבונות הבנק, יעזרו לנו בטיוב הפניות וקבלת התביעות".

מנכ"ל הביטוח הלאומי אמר עוד בדיון: "אחרי עבודה מסביב לשעון, יש שחיקה בהון האנושי במוסד לביטוח הלאומי. עובדים נחנקים ויש עייפות חומר. חמישה חודשים לא פצינו פה ועשינו הכל במשימה הלאומית. לא קיבלנו ציפורן של כוח אדם נוסף. עכשיו קיבלנו תוספת של כוח אדם זמני אבל זה ממש לא מספיק".

12:37 עריכה

שר החינוך יואב גלנט הודיע שבחינות הבגרות יוחרגו מהסגר ויתקיימו במועדן.

12:46 עריכה

לקראת הסגר, שיחל ביום שישי הקרוב, משרד הבריאות מפרסם הנחיות לציבור –

12:57 עריכה

הפרקליטות הודיעה לנאשמים במשפט האלפים על סדר העדים הצפוי במשפט: אילן ישועה, אבירם אלעד, מיכל קליין, עמית אשל, אבי ברגר, דרור שטרום, פליקס כהן, ניר חפץ, ניר שוורץ, יניב פלג, מוטי אלמליח, קים לוי, דב גילהר, בועז סטמבלר, שי חייק, רלי לשם, טליה גרסטלר, יריב עמיעד, פולינה גלובזמן, עדן בר טל. בנוסף ישולבו עדויות של חוקרים, ככל שהדבר יידרש. בפרקליטות הוסיפו שעשויים לחול שינויים בסדר העדים, או בעצם הופעתם, בהתאם לתשובת הנאשמים לכתב האישום.

• הודעת הפרקליטות לבית המשפט בעניין סדר העדים

13:07 עריכה

פעילי שלום החליפו את דגלי איחוד האמירויות ובחריין שנתלו בנתניה בדגל הפלסטיני.

13:12 עריכה

הממונה על המאבק בקורונה, פרופסור רוני גמזו, פנה לשר החינוך יואב גלנט ולשר הבריאות יולי אדלשטיין בבקשה להשבית את הלימודים כבר ממחר – ולא מיום שישי. "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצה המקצועית שלנו. אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסייה הכללית בפרט נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה", הסביר גמזו.

13:49 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור גבי ברבש, אמר שהציבור איבד תקווה, והוא אינו יודע עד כמה ישתף פעולה. בראיון ליעל דן בגלי צה"ל אמר ברבש, ש"אם כבר לוקחים החלטה ללכת לסגר, צריך לעשות אותו כמו שצריך – לא להקל בכלום, ולא – נמצא את עצמנו אחרי הסגר ללא הישגים".

14:07 עריכה

חבר הכנסת יאיר גולן קורא לפטר מהשירות הציבורי את הרבנים שתומכים בעמירם בן אוליאל, שאתמול נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם על רצח שלושה מבני משפחת דוואבשה.

14:20 עריכה

חבר הכנסת נפתלי בנט חוגג את דירוג ספרו, "איך לנצח מגפה", במקום הראשון ברשימת ספרי העיון הנמכרים ביותר של צומת ספרים.

14:39 עריכה

חברת הכנסת קארין אלהרר מחתה בוועדת הכנסת על כך שההגבלות שיחולו על הציבור מיום שישי הקרוב – טרם הונחו בפני חברי הכנסת.

14:47 עריכה

קבוצת חיילים, שצעדו ליד מאהל המחאה נגד בנימין נתניהו, שרו "ביבי מלך ישראל" – כך דיווח חיים גולדברג ב"כיכר השבת". דובר צה"ל מסר בתגובה שהאירוע לא עולה בקנה אחד עם ערכי הצבא והמקרה יתוחקר.

15:01 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום שלא יפתח בבדיקה פרטנית בנוגע לטענות על התנהלות מח"ש, המשטרה ופרקליטות המדינה בפרשת אום אל חיראן. עם זאת, המבקר יכניס לדו"ח השנה הבאה ביקורת מעקב על טיפול מערכתי בעבירות שוטרים, ולא את התפקוד של מח"ש באירוע פרטני כמו אום אל חיראן.

"…החלטתי לא לקיים בירור פרטני אלא לכלול במסגרת תכנית העבודה של
משרדי לשנת העבודה הבאה ביקורת מעקב מערכתית בנושא הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים", כתב המבקר.

החלטת אנגלמן הועברה לשרי המשפטים, בטחון הפנים, היועמ"ש, מ"מ המפכ"ל וכן לנציב הביקורת על השופטים, שלדעת המבקר הוא בעל הסמכות לבדוק אירועים ספציפיים.

15:19 עריכה

מבוכה דיפלומטית נמנעה ברגע האחרון: בהיותו בדרך לארה"ב, נתניהו גילה שהוא לא מוסמך לחתום הערב על ההסכם עם האמירויות.

לפי דיווח ב-N12, ראש הממשלה שהמריא לארה"ב כנציגה היחיד של ממשלת ישראל, הבין במהלך הטיסה שהוא צריך ייפוי כוח משר החוץ גבי אשכנזי. האחרון חתם על הייפוי הבוקר בעקבות שיחה ובקשה של נתניהו. ההסכם ייכנס לתוקף אחרי שיאושר בממשלת ישראל.

15:38 עריכה

קובץ התקנות לסגר המתקרב הוא מסמך מקומם שכל כולו לחצים פוליטיים … מותר יהיה להכניס עשרות אנשים לבית כנסת אבל אסור למשפחה לבלות את החג בצימר בלי לראות אף אדם אחר … אף אחד לא מבין את זה אף אחד לא יאמין לזה".

15:54 עריכה

ח"כ אחמד טיבי שואל "איפה המוכנות?" נוכח ביטול פתיחה של תחנת היבדק וסע באום אל-פאחם (בגלל "עומס במעבדות") והיעדר מענה בערבית במוקד משרד הבריאות.

15:59 עריכה

שר הפנים אריה דרעי "בפניה נרגשת של הרגע האחרון" לנשיא אוקראינה, מבקש ממנו להתיר כניסתם של חסידי ברסלב מבלארוס לאומן כדי שיוכלו לפקוד את קבר הרבי נחמן בראש השנה.

16:02 עריכה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר לפוקס ניוז שלא תהיה לו "שום בעיה למכור מטוסי F-35 לאמירויות".

16:12 עריכה

שירות התעסוקה מפרסם היום נתונים שמצביעים על כך שישראל עמוק בתוך משבר כלכלי. ביולי-אוגוסט מספר דורשי העבודה היה גדול מהחוזרים לעבודה ב-1.5% ו-2.5% בהתאמה. כיום רשומים בשירות התעסוקה 737,975 דורשי עבודה, מהם 422,007 בחל"ת.

16:43 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב שוחחה עם המקביל שלה מבחריין. השניים הזמינו אחד את השניה לפגישת עבודה בשתי הארצות וסיכמו על קידום פרוייקטםי משותפים בין הדרגים המקצועיים.

17:00 עריכה

עומאן צפוייה לשלוח את השגריר שלה בארה"ב לטקס החתימה על ההסכם בין ישראל לאמירויות ובחריין הערב בבית הלבן, לפי דיווחים שונים.

17:08 עריכה

משרד הבריאות מינה את פרופ' שוקי שמר לעמוס בראש ועדת סל הבריאות לשנה הבאה. עד כה הוגשו בקשות ל-900 תרופות ומיכשור רפואי בעלות של מעל 3 מיליארד שקל והתקציב שיעמוד לרשות הוועדה עדיין לא נקבע. הוועדה אמורה להגיש המלצות בסוף השנה הנוכחית.

17:21 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את סגירת מערכת החינוך ממחר בהתאם להמלצת פרוייקטור קורונה רוני גמזו. ההחלטה תתקבל בהמשך הערב כאשר לפי התכנון הנוכחי מוסדות החינוך ייסגרו רק ביום שישי.

17:37 עריכה

מפגינים נגד בנימין נתניהו הגיעו גם לבית הלבן לקראת הגעתו של ראש הממשלה לטקס החתימה על הסכם הנורמליזציה עם האמירויות ובחריין. המפגינים צעקו שוחד, מרמה והפרת אמונים באנגלית. לאחר מכן הצטרפה למפגינים נגד שחיתות שלטונית גם מפגינים פרו-פלסטינים שהפגינו נגד מדיניותה של ממשלת ישראל. הם הניפו את דגלי פלסטין.

מפגינים נגד בנימין נתניהו מול הבית הלבן, 15 בספטמבר 2020 (צילום: ג'ייקוב מגיד)
מפגינים נגד בנימין נתניהו מול הבית הלבן, 15 בספטמבר 2020 (צילום: ג'ייקוב מגיד)
17:42 עריכה

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לאפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה, כי התיק הפלילי בגין מעורבותו במסירת תצהירי שקר ועדויות שקר לטובתה של שרה נתניהו ייסגר, ויועבר לבחינה באפיק המשמעתי, באמצעות נציבות שירות המדינה, בהיותו עובד ציבור.

לגבי שתי עובדות המעון, אשר נחקרו בחשד למסירת תצהירים כוזבים במסגרת הליך בבית הדין לעבודה, החליטה הפרקליטות כי במכלול הנסיבות התיק בעניינן ייסגר אף הוא.

לא נמסרו עילות לסגירת התיקים. במסגרת הליך בבית הדין לעבודה, בו הגישה עובדת מעון רה"מ לשעבר, שירה רבן, תביעה נגד שורה של נתבעים ובהם משרד ראש הממשלה והגב' שרה נתניהו, פנתה אחת העובדות שמסרה תצהיר ועדות בבית הדין מטעמה של הגב' שרה נתניהו אל הלשכה המשפטית במשרד רה"מ, וטענה כי התצהיר והעדות שמסרה מטעמה של הגב' נתניהו כללו חלקים שאינם אמת.

העניין הועבר לחקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. לאחר בחינת חומר הראיות, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי אין להעמיד לדין פלילי את המעורבים. בצד זאת, כאמור, הוחלט להעביר לבחינה באפיק המשמעתי את עניינו של אזולאי.

18:08 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי מודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ על התפקיד שמילא ב"יצירת מציאות חדשה במזה"ת".

18:22 עריכה

שר הביטחון בני גנץ אומר שהוא לא פוסל התפרצות אלימה ביו"ש וחושב שכדאי "לחדש את מאמצי ההסדרה ברצועה כולל פרויקטים אזרחיים כדי שלא נמצא את עצמנו בעוד חודשיים כשייגמר הכסף הקטרי, שוב בעימות".

בשיחה עם כתבים צבאיים אמר גנץ כי האינטרס הישראלי הוא "לייצר יציבות ולכן יש חשיבות לחידוש השיח עם אבו מאזן והרשות".

18:40 עריכה

בעוד 20 דקות אמור להתחיל טקס נירמול היחסים בין ישראל לבחריין ואיחוד האמירויות. לפי הערכות, ההסכם עשוי לכלול גם התייחסות לפתרון שתי המדינות. בדקות הקרובות אמורה להתחיל גם פגישת נתניהו וטראמפ בבית הלבן.

18:57 עריכה

בלי מסיכות: דונלד ומלניה טראמפ קיבלו את פניהם של בנימין ושרה נתניהו בכניסה לבית הלבן.

19:01 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין אמר שההסכם עם בחריין והאמירויות הוא דוגמה לשבירת מחיצות והתגברות על מחלוקות. הדברים נאמרו בנאום הנשיא בפני השגרירים הזרים באירוע הרמת כוסית לשנה החדשה.

19:11 עריכה

נתניהו וטראמפ נפגשים כעת בבית הלבן. בתשובה לשאלה מה ישראל מקבלת, אמר הנשיא כך:

"יותר מהכל, ישראל מקבלת שלום, כפי שאתם יודעים האמירויות מדינה עוצמתית .והם רצו לעשות את זה, היחסים בניהם מצוינים, הרבה אנשים הופתעו מכך … הרבה אומות רוצות גם כן … אלו הסכמים חזקים והדבר שישראל מקבלת הוא שלום.

טראמפ אמר שארה"ב במגעים עם עוד 5 מדינות נוספות מהמזרח התיכון, שמוכנות לחתום על נירמול יחסים עם ישראל, והעדיף לא להתייחס לסוגיית הסיפוח. הנשיא הוסיף שעסקת מטוסי ה-F35 עם האמירויות תקודם.

נתניהו אמר כי "יש כאן ניצחון דיפלומטי, ישראל לא מרגישה מבודדת … אלה שמרגישים מבודדים הם הדיקטטורים של טהרן".

19:33 עריכה

במהלך הפגישה עם שר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זאיד, אמר טראמפ ש"איראן סובלת, אני לא רוצה שיסבלו, הכלכלה שלהם תקועה במינוס 27% תוצר והם רוצים עסקה אבל הם היו מעדיפים את "סליפי" ג'ו ביידן מאשר אותי … אחרי הבחירות אם ננצח נעשה עסקה עם איראן".

19:43 עריכה

המיליארדר חיים סבן, שהוא אחד האורחים לטקס במדשאה הדרומית, נשאל האם להערכתו נתניהו יפגוש גם את מועמד הדמוקרטים לנשיאות, ג'ו ביידן. סבן אמר "קטונתי מלדבר בשם ראש הממשלה, את זה אני משאיר לאוחנה, רגב, אמסלם". סבן ערך אתמול אירוע התרמה לביידן.

טקס השלום בין ישראל לאמירויות ובחריין, 15 בספטמבר 2020 (צילום: ג'ייקוב מגיד / טיימס אוף ישראל)
טקס השלום בין ישראל לאמירויות ובחריין, 15 בספטמבר 2020 (צילום: ג'ייקוב מגיד / טיימס אוף ישראל)
20:00 עריכה

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ, עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של האמירויות, ועבדאלטיף אל-זיאני, שר החוץ של בחריין, נערכים לחתום על הסכם השלום.

טראמפ פתח את הטקס בנאום, ואמר ש"ב-25 שנה ישראל השיגה רק שני הסכמי שלום וכעת הושגו שניים נוספים בתוך חודש … ההסכמים האלה ישרתו כבסיס לשלום בכל האזור … אנחנו משנים את ההיסטוריה אחרי עשורים של פילוג ובונים מזרח תיכון חדש".

 

20:11 עריכה

בנימין נתניהו הוא הנואם השני בטקס.

"במשך עשורים המדינה היהודית התפללה לשלום ולכן היום אנחנו אסירי תודה לטראמפ על המנהיגות ההחלטית שלו, עמדת לצד ישראל מול טהרן והצעת חזון לשלום בין ישראל לפלסטינים ותיווכת בהצלחה שלום היסטורי עליו אנחנו חותמים היום וזכה לתמיכה בישראל, אמריקה ובעולם כולו. אני מודה למוחמד בן זאיד ולך עבדאללה בן זאיד על המנהיגות הנבונה שלכם ועל העבודה המשותפת להרחיב את מעגל השלום אני מודה למלך בחריין ולך עבדלאטיף א-זיאני …".

"שמעתם מהנשיא שעוד ועוד מדינות צפויות להצטרף, זה היה בלתי נתפס פעם".

נתניהו עובר לדבר על מחיר המלחמה, ועל כך שחברו לנשק מת בזרועותיו, ואחיו מת במבצע באנטבה.

"השלום יכול לסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי לתמיד, היתרונות הכלכליים של ההסכם יורגשו בכל האזור, זה לא רק שלום בין מנהיגים אלא גם בין עמים, ישראלים, אמירתיים ובחריינים … התחלנו לשתף פעולה במאבק בקורונה … למרות האתגרים שבפני כולנו הבה נעצור לרגע להעריך את היום הזה, הבה נשים את הציניות בצד ונרגיש את פעמי ההיסטוריה, השלום שעליו אנחנו חותמים היום יעמוד במבחן הזמן".

20:18 עריכה

כעת נואם שר החוץ של האמירויות בערבית, ובמקביל נשמעו אזעקות באשדוד ובאשקלון. אלפי תושבים נכנסו למקלטים והתקבלו דיווחים על פצועים קל מרסיסים באשדוד. כיפת ברזל הופעלה בתגובה לרקטות ששוגרו מרצועת עזה.

שר החוץ האמירתי אמר כי ארצו מאמינה שלארה"ב תפקיד חיובי במזה"ת כפי שהכוח היום. "עבורנו באיחוד האמירויות, ההסכם יאפשר להמשיך לעמוד לצד העם הפלסטיני ולהגשים את שאיפתם למדינה עצמאית". השר הודה לנתניהו על עצירת תכנית הסיפוח. "ההסכם פותח אפשרות להסכם שלום מקיף באזור".

לאחר מכן עולה לנאום שר החוץ הבחרייני עבדלאטיף אל-זיאני. "היום יום היסטורי באמת, רגע של תקוה והזדמנות לכל עמי המזרח התיכון ובייחוד למיליונים של הדורות הצעירים. שלום בין בחריין לישראל הוא צעד היסטורי בדרך לשלום בר קיימא ושגשוג ברחבי האזור ולכל יושביו ללא קשר לדת, מוצא אתני ואידאולוגיה".

"למשך זמן רב האזור נבלם בגלל הסכסוך וחוסר אמון, עכשיו אני משוכנע שיש הזדמנות לשנות זאת".

20:34 עריכה

במקביל לחתימה על טקס אברהם בבית הלבן, ארגוני הטרור בעזה שיגרו מטח כבד של רקטות לטווחים רחוקים יחסית. הרקטות הגיעו לאשקלון ורקטה אחת נפלה במרכז מסחרי באשדוד. שני גברים בשנות ה-30 לחייהם נפגעו מרסיסים, לאחר תקופה ארוכה של שקט.

20:56 עריכה

יאיר לפיד מברך, יולי אדלשטיין מברך אבל לא רוצה לוותר על ריבונות, אלי כהן אומר שהחיינו, ועמיר פרץ אומר שהממשלה הזו עצרה את הסיפוח והביאה הסכם. ח"כ עופר כסיף 0חדש, המשותפת), פחות מתלהב.

 

21:04 עריכה

הממשלה תאשר הערב החלטת ועדת שרים לסגור את מערכת החינוך רק ביום חמישי הקרוב. כמו כן הוחלט שבתי קברות יהיו נגישים לחללי יום כיפורים ומשפחות גרעיניות וישיבות הסדר קיבלו החרגה ואישור להמשיך לשהות בהן עד יום כיפור.

21:31 עריכה

הרשות הפלסטינית אומרת שהיא עדיין מחוייבת לפתרון שתי המדינות.

22:20 עריכה

"אם המנהיגים יכולים והעמים יכולים וודאי גם אנשי הטלווזייה יכולים". יונית לוי מ-N12 שוחחה עם מגיש החדשות של דובאי.טי.וי ומגיש החדשות של בחריין במנאמה והשלושה ברכו זה את זה לרגל הסכם הנורמליזציה שעד לרגע זה לא ברור מה הוא כולל בדיוק.

22:34 עריכה

שר הביטחון בני גנץ שוחח עם ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי שעדכן אותו לגבי הרקטה שנפלה בעיר הערב.

22:46 עריכה

כתבת הארץ נעה לנדאו מדווחת שהצהרת השלום עם בחריין כוללת התחייבות ל"הבטחת המאמצים להשגת פתרון צודק, מקיף ושריר לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

22:51 עריכה

פרופ' ערן סגל, האחראי על פרויקט קורונה במכון ויצמן ועוקב אחר הנגיף מתחילת ההתפרצות, מעריך שיידרש סגר ארוך בהרבה יותר מחודש כדי להוריד את רמת התחלואה למספרים סבירים.

היום נדבקו בנגיף 3,189 בני אדם וכרגע יש 534 חולים במצב קשה מהם 138 מחוברים למכונת הנשמה.

סגירה