האיש שבנה את עצמו לבד וחב את חוסר הצלחתו לאף אחד

בנימין נתניהו, בשולי אחד מתדריכי הקורונה שלו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
בנימין נתניהו, בשולי אחד מתדריכי הקורונה שלו

בנימין נתניהו היה מנהל שיווק בכיר, ערני ואגרסיבי ברים, קונצרן רהיטים ענק, חברה שהפסידה בהמשך את ההובלה בשוק לחברה מתחרה, ולטענות יורשיו בתפקיד היתה לו תרומה להרס תדמיתה. איכשהו משם הוא התקדם למנהל המדינה כולה.

נתניהו כראש הממשלה התחיל למעלה עם מדינה דמוקרטית, עם מערכת משפטית ששמה הולך לפניה, עם מערכת בריאות מעולה ועם משק במצב טוב מבחינה כלכלית ואבטלה נמוכה, ואיכשהו העניינים הדרדרו למטה, לסף החרבתם.

נתניהו כרה"מ התחיל למעלה עם מדינה דמוקרטית, עם מערכת משפטית ששמה הולך לפניה, מערכת בריאות מעולה, כלכלת משק במצב טוב ואבטלה נמוכה, ואיכשהו העניינים התגלגלו למטה, לסף החרבתם

וזה לא היה עניין פשוט. זה לקח חודשים ושנים. נתניהו השקיע לילות כימים בהסתה וזריעת שנאה, תכנון גרוע, הצבת אנשים לא מתאימים לתפקידם, שיסוי אנשי השמירה שלו באנשים הטובים במערכת, חישובים מוטעים, בלגן מאורגן, התעלמות מהזדמנויות ופתיחת כל פרצה לכישלונות.

לא היה קו מוסרי שנתניהו לא שבר ופרץ, לא היה שבר בחברה הישראלית שהוא לא הרחיב, ולא היה סדק בחברה שהוא לא ניצל כדי לפצל אותה עוד יותר.

לאחרונה נראה שישראל קוטפת את הפירות הבאושים. פוליטיקאים ציניים, קצרי רואי וחסרי אחריות שדואגים רק לסקטור שלהם, הפקרה כלכלית של עצמאים ובעלי עסקים שבקושי שרדו את הסגר הראשון ועדיין לא התאוששו ממנו, ממשלה מסוכסכת קשות בתוכה, שאינה מתפקדת כלל כממשלה, החלטות שמשתנות מרגע לרגע בהתאם ללחצים, ראש ממשלה שמסובך בענייניו המשפטיים והאישיים ונמצא במצב הלחיץ ביותר שניתן לתאר, היעדר מוחלט של דוגמא אישית וחוסר אמון מוחלט בשלטון.

לאחרונה הגיעה ישראל הגיעה למצב של עלייה חדה במספר הנדבקים ובהם גם קבוצות הגיל שיתדרדרו בסבירות גבוהה יותר למחלה קשה ואשפוז. למצב בו ברמת התחלואה הנוכחית מתקשים מאד להגן על בתי האבות – מלכודת המוות של הגל הראשון – מחדירה של הנגיף לתוכם על ידי אנשי צוות. למצב בו בתי החולים פועלים קרוב מדי לשיא יכולתם.

לאחרונה הגיעה ישראל למצב בו היא צריכה לבחור בין דבר וכולירה, בין כניעה לקורונה לבין הרס המשק. מצב בו ישראל נכנסת לסגר השני במצב הכי גרוע שאפשר לדמיין ואזרחיה סובלים מאי אמון במקצועיות ההחלטות. מצב בו כל החלטה מצטיירת כפוליטית, צינית או אינטרסנטית. מכל עבר נשמעות קריאות והכרזות על אי ציות אישי וקבוצתי להחלטות הממשלה בפרשת הקורונה, הנובעות, בין השאר, מחוסר אמון בנתונים הבסיסיים ביותר.

לאחרונה הגיעה ישראל למצב בו היא צריכה לבחור בין דבר וכולירה, בין כניעה לקורונה לבין הרס המשק. מצב בו ישראל נכנסת לסגר השני במצב הכי גרוע שאפשר לדמיין ואזרחיה סובלים מאי אמון במקצועיות ההחלטות

תכנית הסגר הנוכחית, שהוא האחראי לה, מלאה בבעיות קשות. סגירת מקומות עבודה ומסחר שעוצמת ההדבקה בהן לא מהגבוהות אבל הנזק של סגירתן למשק אדיר, והחרגה מהמגבלות של תפילות בבתי כנסת סגורים ואירועים אחרים, שדוקא ידועים כבעלי פוטנציאל הדבקה.

ובדיוק כאשר ההרס כמעט נשלם והפך גלוי לכל, העניק טראמפ לנתניהו הסכמי נורמליזציה עם מדינות המפרץ במטרה להסוות את כל המחדלים והכשלונות.

אבל חרף הקלות והסחות אלה, המדינה בהנהגתו של נתניהו טובעת בים של אסונות. הגדלת מספר החולים והמתים מקורונה, הרס העסקים הקטנים והבינוניים במשק והגדלת האבטלה לרמות בלתי נתפסות.

נתניהו היה איש שבנה את עצמו לבד, שחב את חוסר ההצלחה שלו לאף אחד. מילכוד 22.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
לגבי דולב, עד הקורונה הבלוף של ביבי החזיק מעמד, הקורונה פשוט חשפה הכל. כניסת כחול לבן לא הזיקה כלום, כי ממילא ביבי שלט במה שרצה לשחוט, הוא נתן להם להיכנס כדי שעוורים כמוך יקנו את הבלוף ... המשך קריאה

לגבי דולב, עד הקורונה הבלוף של ביבי החזיק מעמד, הקורונה פשוט חשפה הכל. כניסת כחול לבן לא הזיקה כלום, כי ממילא ביבי שלט במה שרצה לשחוט, הוא נתן להם להיכנס כדי שעוורים כמוך יקנו את הבלוף שהכל בגלל כחול לבן ואכן קנית. אף אחד לא הפריע לו למנות פרויקטור לפני הרבה זמן אף אחד לא הפריע לו לתת למשרד הביטחון להיכנס לנושא עוד לפני ממשלת האחדות והוא סרב, אין לי סבלנות למנות את כל פשעי הניהול שלהבנתי נעשו בכוונה תחילה מתוך תקווה שכולם כאילו ייכשלו, ואז הוא יהיה המושיע, אנחנו לא כסילים ורואים איך האגו המופח שלו מחריב את כולנו, גם אותך.

עד לפני המגיפה העולמית ( הרסה כלכלות בכל העולם ) הכלכלה הייתה בין הטובות בעולם, האבטלה הייתה בין הנמוכות בעולם! מאז כניסת כחול לבן לממשלה. היא עושה הכל על מנת לשבש עת עבודת הממשלה... גם... המשך קריאה

עד לפני המגיפה העולמית ( הרסה כלכלות בכל העולם ) הכלכלה הייתה בין הטובות בעולם, האבטלה הייתה בין הנמוכות בעולם!
מאז כניסת כחול לבן לממשלה. היא עושה הכל על מנת לשבש עת עבודת הממשלה…
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה טעויות לאואך כל הדרך.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגן על המערכת המשפטית לאורך כל הדרך. זו טעות ענקית שלו!!! היום מערכת המשפט ( בדרגים הגבוהים בלבד, כולל בג"צ, כולל היועמ"ש והפרקליטות) השתלטה על שתי הרשויות האחרות… מקווה שבבחירות הבאות, כל הרשויות יבינו את מקומן במדינה.
גמר חתימה טובה לכל ישראל.

עוד 476 מילים ו-3 תגובות
סגירה