סקר: 87% מהציבור סבורים שהסגר יסייע באופן זמני בלבד או שלא יעזור כלל

ריבלין: "לא עשינו מספיק כהנהגה. סמכתם עלינו, ואנחנו אכזבנו" ● מספר שעות לאחר שהמשלחת הישראלית עזבה את הבית הלבן דווח שמספר עובדים נדבקו בקורונה ● אמ"ן: בשל פתיחת שנת הלימודים חלה עלייה בתחלואה בקרב בני 19-14 ● הממשלה אישרה לסגור את מערכת החינוך ביום חמישי ● חבר פרלמנט איטלקי הגיש את מועמדותו של נתניהו לקבלת פרס נובל לשלום

הולכי רגל בתל אביב, 16 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
הולכי רגל בתל אביב, 16 בספטמבר 2020
07:00 עריכה

בנט ירד הלילה לדרום בעקבות הירי ומבטיח שאפשר לעשות דברים אחרת מבחינה בטחונית.

אנחנו איתכם, תושבי הדרום היקרים. באתי אתמול בלילה לפגוש את תושבי השכונה באשדוד שספגו את פגיעת הרקטה שפצעה קשה אדם…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שלישי, 15 בספטמבר 2020

07:09 עריכה

על פי דיווחים נתניהו מתייעץ בשעות האחרונות עם שר הבטחון בני גנץ ראש המל"ל והמזכיר הצבאי.

07:28 עריכה

גלעד ארדן: לא נאמר אתמול שהסיפוח נעצר. בראיון לגלי צה"ל אמר שגריר ישראל באו"ם כי "יש השהייה זמנית של הנושא בגלל אי ההסכמה האמריקאית" וכי "הממשל בחר את סדר העדיפויות".

השר לשעבר רמז כי צפויות חדשות מדיניות בקרוב. "לצערי אני לא יכול לספר עם איזו מדינה רוקמים את ההסכמים הבאים", אמר, "אבל יש לפחות שתי מדינות שהסכימו כבר לקבוע איתי פגישות, ואני מעריך שיש עוד כמה שבועות או חודשים להסכמים הבאים. זהו גל ממשי, לא במקרה אותו ציר רשע איראני כל כך מתוסכל, ולצערי גם הנהגת הרשות הפלסטינית".

07:37 עריכה

יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר בריאיון לערוץ אל-ערביה מהמפרץ כי ההנהגה הפלסטינית מפריעה לממשל האמריקאי להשיג ביטחון במזה"ת. לדבריו, ארה"ב מוכנה לסייע לפלסטינים אך תחילה עליהם לסייע לעצמם, וייתכן שבסופו של התהליך הנשיא טראמפ יוכל לעזור להם בעניין פתרון שתי המדינות.

ג'ראד קושנר ודונלד טראמפ (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
"יכול לעזור לפלסטינים". ג'ראד קושנר מאחורי טראמפ (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
08:03 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן "היה משהו צורם בטקס אתמול". בראיון ב-103fm אמר ליברמן כי הוא לא מבטל את ההישג, אבל "גם האמירויות גם בחריין שלחו שרי חוץ. ממדינת ישראל ראש הממשלה נמצא כשפה הקורונה משתוללת, מצב כלכלי לא פשוט. הייתה מצפה שראש הממשלה יישאר בישראל, שישלח את שר החוץ".

08:04 עריכה

כמה שעות לפני הטיסה, נתניהו נפגש עם פנס ופומפאו.

08:07 עריכה

ראש עיריית שדרות באמירה קשה על נתניהו – ועל הליך קבלת ההחלטות הצבאי של ישראל:

ב-103fm הוסיף דווידי: "אני איש ליכוד ואמרתי לנתניהו את הדברים בפרצוף. צריך מבצע צבאי בעזה ופגיעה בחמאס – זה מה שישנה את המציאות באזור. אני מצפה מנתניהו שיגן על ידי שדרות ועוטף עזה".

08:25 עריכה

ריבלין פונה לתושבי הדרום:

08:28 עריכה

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר הטקס אתמול אינו סוף פסוק בנוגע לתקוות החלת הריבונות. בראיון לכאן רשת ב' אמר "אין שום ויתור על הסיפוח. כשהנשיא טראמפ ביקש לדחות את הסיפוח היה נכון להיענות לבקשה, אבל המדינה לא קמה ביום אחד וגם מהלך הסיפוח לא יושלם ביום אחד, נגיע לכך".

08:32 עריכה

נתניהו בהצהרה לפני העלייה למטוס לישראל:

"אנחנו מסיימים עכשיו ביקור היסטורי בוושינגטון, בו חתמנו על מסמכי הכינון של שני הסכמי שלום עם שתי מדינות ערביות. את הפירות של ההסכמים הללו אזרחי ישראל יראו מהר מאוד, אבל הם יעמדו לנו לדורות. כל אחד שהיה במקום הבין, שעשינו תפנית היסטורית לטובת מדינת ישראל, ולטובת השלום.

אני חוזר עכשיו לארץ עם שלוש משימות, אחת – להילחם בקורונה, שתיים – להילחם בטרור, שלוש – להמשיך להרחיב את מעגל השלום.

אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטיניים, ירו לעבר ישראל בדיוק בזמן הטקס ההיסטורי הזה. הם רוצים להחזיר את השלום לאחור, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נכה בכל אלה שידם שלוחה לפגוע בנו, ואנחנו נושיט יד לשלום לכל אלה שידם שלוחה לשלום איתנו".

08:52 עריכה

הממשלה אישרה את החלטת ועדת השרים לפיה מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד וחריגים, תיסגר החל ממחר, ולא ביום שישי כפי שתוכנן תחילה. השרים שמולי, אלקין ושר החינוך גלנט התנגדו.

גלנט הראה נתונים כי הרוב המוחלט של ההדבקות הן בבית ולא בבתי הספר.

הודעת ראש הממשלה:

09:08 עריכה

האם להחלטה על הפסקת הלימודים יום אחד לפני הסגר משמעותית? רם בן ברק חושב שלא.

ח"כ טיבי: זו הטרלה של ההורים.

איימן עודה: כסת"ח של ממשלה שמחכה לנס.

09:18 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מפרסם שוב סטטוס מושקע מאוגוסט על אי קיומם של הפלסטינים וההצעה שלו לפתרון בעזה:

* כיבוש מלא של הרצועה וניהולה.
* גדיעת התקווה הפלסטינית לשיבה.
* עידוד הגירה מאסיבי של פלסטינים מחוץ לישראל.
* חזרה לגוש קטיף.

09:22 עריכה

סגן שר הבריאות אומר שהתחלואה לא תרד באופן דרמטי בסגר ומאשים את הכנסת והפופוליזם בהחרגות. סגן השר אמר כי העלייה הגדולה נבעה מהפתיחה של מערכת החינוך ושהיא תישאר עם מגבלות גם אחרי החגים.

קיש אמר כי בונים מערך בדיקות מהירות חדשני וברגע שנגיע למספר של אלף נדבקים ומטה נוכל לתפקד בצורה מלאה.

09:38 עריכה

ועדת הביקורת של הכנסת דנה במצב בתי החולים – האם הם באמת קורסים? האם הסגר הוא אמצעי נכון?

יו"ר הוועדה עפר שלח אמר: "אנחנו נכנסים לסגר של החגים שאת נזקו אנו יודעים ואת תועלתו פחות. אין שום ציפייה שאמצעי הסגר יורידו את התחלואה. וכשאנו רואים את העומס בבתי החולים, יש את התחושה שעושים משהו רק בגלל שלא יודעים לעשות משהו אחר ולא כי מישהו רואה בקצה פתרון.

זהו מצב של קריסה שלטונית שמדאיגה לא פחות מנתוני התחלואה, מכך ש10% מהבדיקות חיוביות ומכך שמערך קטיעת שרשרת הדבקה יהיה בנוי רק בנובמבר. במדינה שמוציאה עשרות מיליארדים לטיפול בעיות אחרות, הצרכים הכספיים של בתי החולים צריכים להיות מסופקים מיד בלי לשאול שאלות. 1000 המיטות שדוברו שהתווספו בגלל הקורונה, זוהי הזזה של מספרים ממקום למקום ולא באמת תוספת. כל הדברים האלו משפיעים על אמון הציבור והבנת הציבור של כל המהלכים, זה הבסיס לקבלת הנחיות הציבור מהממשלה".

מנהל ביה"ח רמב"ם, ד"ר מיכאל הלברטל אמר: " מערכת הבריאות הישראלית לא בקריסה. אנחנו יכולים לתת טיפולים להרבה מהתרחישים אך לכל דבר יש משמעות. אפשר להמשיך בלי סגר ולקבל את זה שבמדינת ישראל תהיה תחלואה שתמשיך ותעלה – בתרחיש האופטימי, פחות מ5% יגיעו לבתי החולים וזה אומר 250 חולים נוספים יגיעו לבתי החולים בתוך שבועות מתוך ההדבקה של היום האחרון שעמד מעל 5000.
רק היום קיבלנו 17 מאושפזים, 83 חולים נפטרו ברמב"ם מהתחלה. ממוצע גיל האשפוז כעת הוא 64 ותחילת הקורונה 59 – רק ממוצע החולים הקשים המונשמים הוא גיל 50 – זו לא מחלה של זקנים!.

160 אנשי צוות של בית החולים נמצאים בבידוד וזה בערך 4 מחלקות. רוב ההידבקויות נעשית מחוץ לבית החולים – אין כמעט חשיפה של הרופאים בבית החולים לחולים.

אנחנו בקליטה מאסיבית של אחיות ומתוך 118 – נשאר לקלוט עוד 15 אחיות.
האחיות שנקלטו הן צעירות ולא תמיד מסוגלות לטפל בחולה ובוודאי לא קשה – אנחנו עושים ערבוב ומוציאם אחיות ותיקות ממחלקות ותיקות ומביאים לשם אחיות חדשות. רופאים פנסיונרים מגויסים אבל הם לא יעשו לי תורנויות במחלקות קורונה בלילה".

ד"ר רוטשטיין מנכ"ל הדסה אמר שהקריסה של המערכת היא לא רפואית אלא כלכלית בגלל בירוקרטיה. לגבי הסגר, רוטשטיין הסביר כי הוא יצמצם התפשטות, בחוץ אבל ייצור הדבקה בתוך הבתים והשכונות. "אחרי שבועות נצא משוגעים מזה עם מדביקי על חדשים", הוא אמר והוסיף כי אפשר לפנות לציבור ולהסביר על "מדביקי העל" – פרופיל של אדם די צעיר שנע די הרבה ממקום למקום – ולגרום לאנשים הללו להיבדק.  רוטנשטיין גם אמר הוא אמר שזה לא טוב לבדוק רק חולים סימפטומטיים.

רוטשטיין סיכם: "אם שבעה חודשים אחרי המגיפה הזאת, אין לנו אופציה לבצע בדיקות, אז תסגרו את המדינה ולכו למקום אחר. שבעה חודשים מדברים על בדיקות, בדיקות בדיקות. ראש הממשלה דיבר על עשרות אלפי בדיקות ואנחנו ישראל החכמה והגדולה, עדיין לא מצאה. אנחנו היום בהדסה מבצעים שליש מהבדיקות שביצענו בחלק הראשון. אתם יודעים למה? כי לא שולחים אלינו בדיקות. המעבדה שלנו עומדת ריקה. אני לא מבין את הבירוקרטיה הזאת. אין ויסות חולים, אין ויסות בדיקות, ומישהו לא עושה את עבודתו נאמנה לדאבוני הרב כי אפשר היה להגדיל את כמות הבדיקות. זה בנפשנו".

מנכ"ל ביה"ח שערי צדק, פרופ' עופר מרין אמר: "לבתי החולים הממשלתיים יש הוראה להקים מחלקה ויש תקציב. אנחנו לעומת זאת, בתי החולים הפרטיים בירושלים עם תחלואה גבוהה, נמצאים בקשיים כלכליים וכשאין כסף זה לא עובד. אנחנו בדרך להפוך את חדר האוכל של עובדי בית החולים למחלקת קורונה של 55 מאושפזים, אבל אין לי את הכסף לשלם לספקים כדי שזה יקרה בהקדם. המדינה מפסידה מיליארדי שקלים מהסגר אבל כסף למחלקת קורונה אין".

ד"ר איתי פסח מביה"ח שיבא תל השומר, מקים מערך הקורונה בביה"ח: "בשל התחלואה בצפון, קיבלנו הוראה לקלוט היום ומחר 25 חולי קורונה מביה"ח רמב"ם. בשיא נדרשנו ממשרד הבריאות לקלוט 600 חולים – המשמעות היא פגיעה במחלקות אחרות. אנחנו כאן במשחק סכום אפס. עושים כמה שיותר מהר מאמץ לקלוט את הרופאים החודשים אבל זה מאמץ שיעשה את פירותיו רק בעוד תקופה. כעת, היכולת של בתי החולים לתת מענה יותר, הוא רק מהגדלת המשמרות של 12 שעות כ"א. המחיר לכך הוא שחיקה ניכרת של הצוותות. כחבר בצוות הברומטר, ביקרתי עכשיו בכל בתי החולים בארץ – השחיקה מאוד משמעותית. בנוסף, כמות הצוותים שנכנסת לבידוד עולה וזה מוסיף פקטור משמעותי להגדיל את הגמישות ולתת את המענה הנדרש.

09:40 עריכה

מתקפה חריפה של ראש מועצת יש"ע נגד נתניהו.

אלחיאני המשיך ותקף את ראש הממשלה במעלה הסקאלה ב-103fm."ראש הממשלה מתנהג כדיקטטור", אמר. "הוא מחליט, הוא קובע, הוא מביא, ועל פיו יישק דבר. הוא ידע שהוא לא יוכל להביא החלת ריבונות, בנימין נתניהו רימה אותנו, נתניהו ידע אז שהוא משקר הוא עשה את זה לצרכי בחירות, הוא רימה אותי באופן אישי. תם זמנו של בנימין נתניהו, אנחנו צריכים לקחת אחריות על ההתיישבות ולא לסמוך על אף אחד".

אלחיאני אמר גם שהוא חושב שאתמול הניחו את אבן הפינה להקמת מדינה פלסטינית וכי "אנחנו נשלם מחיר כבד מאוד על הסכם שמשרת שני בעלי עניין ולא את מדינת ישראל".

09:45 עריכה

שר העבודה והרווחה איציק שמולי הצביע נגד סגירת מערכת החינוך מחר ואמר "אני סבור שאת מערכת הגיל הרך, קל וחומר אם מאפשרים פעילות במשק והורים יוצאים לעבודה, היה צריך להותיר פתוחה. שיעור התחלואה בשכבת הגיל הזאת הוא פחות מחצי אחוז". 

10:24 עריכה

על פי מדד השלום החודשי שיוצא מאוניברסיטת ת"א לחודש ספטמבר כ-60% מהישראלים תומכים במשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית.
המתנגדים – כ-30%.

להורדת ממצאי מדד השלום במסמך וורד

האם הישראלים תומכים בהקמת מדינה פלסטינית? 43% תומכים בהחלט או די תומכים.

מדד השלום נערך על-ידי ד"ר נמרוד רוזלר ופרופ' אפרים יער מהתכנית הבינלאומית ליישוב סכסוכים וגישור באוניברסיטת תל אביב

10:25 עריכה

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ רם שפע התייחס בתחילת ישיבת ועדת החינוך לסגירת מערכת החינוך החל ממחר: "הממשלה אישרה שהחל ממחר לא יהיו לימודים במערכת החינוך. ההחלטה תגיע לאישור ועדת החינוך בזמן הקרוב. אני מתקשה להבין את ההחלטה לשגע את מערכת החינוך כך, ובעיני זו החלטה מיותרת שאפשר היה להימנע ממנה. אני מבין ורואה מה מציגים בממשלה, אבל לפי מה שאני שומע באמצעי התקשורת יש ספקות לגבי היכן מתרחשות ההדבקות וכמובן עולה השאלה מה קורה בגנים, שם ההדבקה היא מאוד מאוד נמוכה, וכך גם נתוני ההדבקה הנמוכים בבתי הספר היסודיים".

הוא הודיע כי הוועדה תדון בתקנות הסגר ושהודעה על מועד הישיבה תימסר בקרוב.

10:31 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ – הקורונה אמיתית.

10:58 עריכה

בעלי הצימרים בצפון מגישים עתירה לבג"ץ בדרישה להשאיר אותם פתוחים בסגר.

11:05 עריכה

קארין אלהרר קוראת להחמרה בעונשו של רונן ביטי:

11:07 עריכה

בנט מברר איך נלחמים בקורונה. יעדכו בהמשך:

11:09 עריכה

שר האנרגיה שטייניץ האשים את מערכת הבריאות בעלייה הגדולה בתחלואה. "הכתובת הייתה על הקיר", הוא אמר. "אני עדיין מתקשה להבין מדוע מערכת הבריאות תמכה בכלל בפתיחת מוסדות החינוך ב-1 בספטמבר".

11:34 עריכה

בפורום הגנים הפרטיים מודיעים כי לא ישתפו פעולה עם סגר. נמסר כי "אין ויכוח שאחוז התחלואה וההדבקה בקרב פעוטות שואף לאפס, ואפילו פרופ' גמזו גורס שהתחלואה בגילאים אלה נמוכה. ביום שני יפתחו כל הגנים הפרטיים בישראל, לטובת המשך החינוך הרציף של הילדים ומתן האפשרות להורים להמשיך לעבוד בעסקים הפרטיים כפי שהוחלט".

מחאת הורים נגד סגירת גני הילדים במאי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
הורים מפגינים במאי נגד השארת הקטנטנים בבית. האם הפעם יעלו בשיירת בינבות לירושלים? (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
11:49 עריכה

יאיר לפיד קורא לעצור את הסגר:

ניצן הורוביץ מסכים:

השרה ינקלביץ' חושבת שצריך מערך אפדימיולוגי:

12:18 עריכה

אם מישהו תכנן לצאת לסיני אז זה לא יקרה. חבל שאין לנו גבול עם האמירויות.

12:56 עריכה

בשורה לרופאים-העולים: 110 מהם יוכלו להתחיל בימים הקרובים התמחות בבתי החולים בארץ, במקצועות הנדרשים למאבק בקורונה. זאת לאחר מאבק שניהל יו"ר ועדת הקליטה דוד ביטן (הליכוד) להגדלת מספר הרופאים המתמחים מ-70 ל-110.

כבר כחודש, ובמשך ארבעה דיונים רצופים, לוחץ ח"כ דוד ביטן בנושא על משרדי הבריאות והאוצר, לדבריו, "מדינת ישראל מתכוננת בימים אלו לגל עלייה רחב מאוד בעקבות משבר הקורונה. בגל זה צפויים להגיע כמאות רופאים, שיחזקו את מערכת הבריאות לקראת החורף הקרוב, הצפוי להיות עמוס במיוחד".

מתוך 600 התקנים לרופאים שהאוצר הקצה למשרד הבריאות כדי להתמודד עם הקורונה דרש ביטן לייעד תקנים לקליטת רופאים–עולים. לדבריו, בשלוש השנים האחרונות עלו 741 רופאים עולים, המועסקים בתקן לא-מומחה. מתוך 7,808 רופאים-מתמחים, רק 636 (8%) מתוכם היו עולים חדשים.

"הכשרת רופא במדינת ישראל עולה כחצי מיליון שקל, סכום שכבר הושקע ברופאים-העולים שרכשו את השכלתם בחו"ל. רופאים המגיעים ארצה מוכנים אחרי כל המבחנים – ולא מצליחים להשתלב במערכת הרפואה הציבורית", ציין.

לפני כארבעה חודשים, אישר האוצר למשרד הבריאות כ-600 תקנים חדשים למשרד הבריאות על מנת שיצליח לחזק את המחלקות הקורסות בבתי החולים השונים בארץ.

יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם), יוזם הדיון בוועדה, ציין כי "מגיע כבוד גדול ליו"ר הוועדה על הלחץ שהפעיל בעניין. תרמנו במעשה זה למדינת ישראל, לעולים ולמערכת הבריאות".

13:27 עריכה

כמה שעות אחרי שאמר שהסגר לא יהיה אפקטיבי והתחלואה לא תרד – הוא מנסה לעדן את דבריו, אבל עדיין לא כותב שלסגר במתכונתו הנוכחית תהיה השפעה אלא רק שניתן לשפרו.

באופוזיציה כבר מזנקים על הציטוט האומלל מהבוקר:

13:29 עריכה

47 התנגדו, 6 בלבד תמכו: הצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' לוועדת חקירה פרלמנטרית של "ניגוד העניינים של שופטי בג"ץ" התרסקה לאחר שחברי הכנסת של הליכוד נעדרו מההצבעה וחברי הכנסת אביגדור ליברמן, יבגני סובה ועודד פורר מישראל ביתנו הגיעו במיוחד מהבידוד כדי להצביע נגד ההצעה. בנוסף, ראש הממשלה החלופי בני גנץ וחברי הכנסת של כחול לבן כמו גם ח"כים מיש עתיד-תלם, ש"ס, הרשימה המשותפת ומרצ הצביעו נגד. אפילו יו"ר ימינה נפתלי בנט נעדר מההצבעה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לממשלה הזו, יש הישג אחד בלבד. כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט. אבי ניסנקורן, הוא ראש הממשלה האמיתי וכולכם עובדים אצלו. אתם יודעים למה? כי אתם מפחדים.

אם גם אחרי החשיפות המטלטלות של עמית סגל ואראל סגל וקלמן ליבסקינד אתם עדיין יושבים כאן מפוחדים ולא תומכים בהצעה כל כך צודקת, כל כך אלמנטרית, אז כנראה מגיע לכם, מגיע לך ראש הממשלה. אבל, זה לא מגיע לציבור הישראלי. זה לא מגיע למצביעי הימין שכל פעם מצביעים ימין ומקבלים שמאל. ולכן, אנחנו נמשיך לעמוד כאן שוב ושוב ולהציב בפניכם מראה. נמשיך להוביל את המאבק הצודק וההכרחי הזה שעם ישראל כל כך מייחל להצלחתו. נמשיך להציב חלופה ערכית, אמיצה ונחושה לפחדנות ולחדלון האישים והמעש שלכם. ההצעה הזו אולי תיפול אבל אתם תיפלו איתה."

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב: "הביזיון הכי גדול זה שכשאנחנו מתמודדים עם הקורונה זה איך הוא מנסה לבזות ולהסית כנד מערכת המשפט. אפילו בנט כבר לא בא להצביע להצעה שלך, אפילו הוא מבין את גודל הבושה ולא התייצב פה היום. יש הבדל בין ביקורת לבין הסתה, בין בנייה לבין הרס. יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין מצב שבגלל אירוע משפטי מסוים לוקחים את כל המערכת ומנסים לשעבר אותה ולהרוס אותה.

מי שרוצה לקחת את שופטי העליון, היועמ"ש, המפכ"ל ופרקליט המדינה לחקירה פה, כשהם צריכים להיות עצמאים ובלתי תלויים ובלי מורא, לא למד כנראה אף שיעור באזרחות. זו הפרדת רשויות? זו לא דמוקרטיה זה חינוך לדיקטטורה. מי שחושב שבגלל לשיש תיקים עומדים ותלויים אפשר להעמיד למשפט את מערכת המשפט, מי שרוצה שהדיון לא יהיה בבית משפט אלא בכנסת ישראל, אתם לא מבינים מה זו דמוקרטיה. כחול לבן נכנסה לממשלה כשאחת מהמטרות המוצהרות שלה הייתה להגן על מערכת המשפט. העמדה והעקרונות של כחול לבן לא השתנו ובעזרת הנחישות שלנו ולמען שלטון החוק ולמען הדמוקרטיה שאתם כל כך מנסים לבזות ולהרוס, אנחנו נעמוד ונשמור על זה."

13:40 עריכה

האם לפני ביבי הייתה דמוקרטיה? איימן עודה מזכיר שלא בדיוק.

14:10 עריכה

השר הנגבי חשף כי על פי הנתונים של המכון לרפואה משפטית, בין 1.1.2020 עד 10.9 – הגיעו למכון לרפואה משפטית 207 נפטרים שסיבת המוות חשודה כהתאבדות. בתקופה המקבילה בשנה שעברה היו 191 מקרים. 

14:11 עריכה

האם בוסניה הרצגובינה תעביר את השגרירות לירושלים? נמתין במתח למחר.

14:40 עריכה

הארץ מפרסם כי משלחת ראש הממשלה לוושינגטון תחזור לישראל במתווה מרוכך שכולל חמישה ימי בידוד בלבד – בניגוד להנחיות הקובעות 14 ימים בידוד לשבים מארה"ב.

מארגני המשלחת ניסו להשיג פטור מלא מבידוד, ובמשרד הבריאות נאלצו להתעמת ולהתעקש על כך שחברי המשלחת ישהו בבידוד למשך חמישה ימים. "היו קצת צרחות אבל כולם הולכים לשבת בבית עד יום שני", אמר גורם במשרד הבריאות. לפי מקורות במשרד, גם לאחר שאושר המתווה מזכיר הממשלה צחי ברוורמן המשיך להפעיל לחץ כדי לקצר עוד יותר את תקופת הבידוד.

15:51 עריכה

פאולו גרימולדי, החבר בפרלמנט האיטלקי מטעם מפלגת הליגה הצפונית, הגיש את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבלת פרס נובל לשלום לשנת 2021, על רקע ההסכמים שעליהם חתם אתמול עם איחוד האמירויות ובחריין.

15:57 עריכה

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט וראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן עתרו נגד הממשלה והמשטרה לבג"ץ בדרישה להשוות את תנאי התפילה לאלה של תנאי ההפגנה – כך שמספר המתפללים לא ייפול ממספר המפגינים. בעתירה ידונו מחר השופטים ניל הנדל, דוד מינץ ויוסף אלרון.

16:21 עריכה

לפי הדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, חלה עלייה משמעותית בתחלואה של בני נוער בגילאים 19-14. באגף המודיעין מעריכים שהסיבה לכך נעוצה בפתיחת מערכת החינוך לפני כשבועיים. התחלואה בקרב בני 19-14 היא תחלואה "שקטה", שקשה להבחין בה.

עוד נקבע בדוח שהעלייה הניכרת במספרם של החולים שמצבם קשה בשבועיים האחרונים יוצרת מעמסה על מערכת הבריאות. באגף המודיעין מבהירים שנתוני התחלואה אינם תוצאה בלעדית של גידול בבדיקות – אכן חלה עלייה בהיקפי הנדבקים באוכלוסייה.

בשבועיים האחרונים – מצוין בדוח – ניכרת עלייה דרמטית בתחלואה, דבר שהגיע לשיא בימים האחרונים.

• הדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה

16:24 עריכה

שר הביטחון בני גנץ הודיע שצה"ל יתגבר את המשטרה בכ-500 חיילים נוספים בימי הסגר.

17:08 עריכה

יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, יעקב אשר, דורש מהממשלה להביא עוד היום את תקנות הסגר לדיון בוועדה.

17:16 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יישא בשעה 20:10 הערב דברים בשידור ישיר לקראת הסגר שיוטל מחרתיים.

17:20 עריכה

יושב ראש איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופסור חגי לוין, מתח ביקורת על כך שחברי המשלחת הישראלית לוושינגטון ישהו עם שובם ארצה רק חמישה ימים בבידוד, ולא 14 כמו יתר השבים מחו"ל. "זה נזק חמור לאמון הציבור", אמר לוין בראיון לעמליה דואק בחדשות 12. "הדוגמה האישית היא הדבר שהכי משפיע", הוסיף.

לוין, המייעץ לפרויקטור פרופסור רוני גמזו, גם מתח ביקורת על מגבלת ה-500 מטרים שתוטל על הציבור החל מיום שישי הקרוב. לדבריו, לא נכון להטיל על הציבור הגבלה זו.

17:57 עריכה

יושב ראש הבית היהודי, השר רפי פרץ, קורא לסלוח לעיתונאית דנה ויס, שהפריעה במהלך שידור חי לעיתונאי אמירתי.

18:35 עריכה

הווקף הודיע כי בניגוד להודעתו המוקדמת – לא יסגור את מסגד אל-אקצא בזמן הסגר בגלל הסירוב הישראלי למנוע ממבקרים יהודים לפקוד את הר הבית.

19:14 עריכה

המדינה הגישה לבג"ץ בקשה לדחות בחודש את המועד האחרון לחקיקת חוק הגיוס, בטענה שבשל המשבר הבריאותי והכלכלי, שנגרם ממגפת הקורונה, ועל רקע המצב הביטחוני והפעולות בזירה הבינלאומית – לא הצליחה המדינה לעמוד בלוחות הזמנים שלהם התחייבה.

• בקשת המדינה מבג"ץ לדחיית חקיקת חוק הגיוס

19:16 עריכה

המשלחת הישראלית לוושינגטון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחתה בישראל. מחוץ לנמל התעופה בן-גוריון מפגינים מוחים, המתנגדים להמשך כהונתו של נתניהו בראשות הממשלה.

נתניהו אמר בכריזה שבמטוס: "אנחנו נוהגים לשיר 'הבאנו שלום עליכם' ויש רגעים שבהם המילים האלה הופכות למציאות". עוד אמר ראש הממשלה: "אין ספק שהתחוללה פה מהפכה".

20:10 עריכה

מספר עובדים בבית הלבן אובחנו כנשאי קורונה. לא נמסרו מהבית הלבן פרטים נוספים.

אתמול נועדו חברים במשלחת הישראלית לוושינגטון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שורה של אישים בבית הלבן.

20:14 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם תומכים, שקיבלו את פניהם עם שובם מארצות הברית.

20:18 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נושא דברים, בשידור ישיר לציבור לקראת הסגר, שיוטל מחרתיים: "אני יודע – לא עשינו מספיק כהנהגה כדי להיות ראויים לתשומת ליבכם. סמכתם עלינו, ואנחנו אכזבנו". הנשיא שב והתנצל על כך שאירח את בתו בליל הסדר, בניגוד להנחיות.

עוד אמר ריבלין: "אתם, אזרחי ישראל, זכאים לרשת הביטחון שהמדינה חייבת (חייבת) להעניק לכם".

20:32 עריכה

בתגובה לדיווח שהמדינה ביקשה מבג"ץ לדחות בחודש את המועד האחרון, שבו תוכל לחוקק את חוק הגיוס – הודיעה ישראל ביתנו שתתנגד לבקשה.

20:38 עריכה

68% מהציבור אומרים שבכוונתם לציית לכל ההנחיות שיינתנו לציבור בעת הסגר – כך נמצא בסקר שערכו חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס. 23% מהנשאלים השיבו שבכוונתם לציית להוראות באופן חלקי, ו-4% אמרו שלא יצייתו. 5% מהמשיבים אמרו שאינם יודעים.

46% מבין המרואיינים בסקר העריכו שהסגר יעזור רק באופן זמני. 41% מהנסקרים אמרו שהסגר לא ישנה דבר. לעומתם, 13% העריכו שישראל לא תזדקק לסגר נוסף.

עוד נשאלו המרואיינים בסקר לגבי שביעות רצונם מתפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 58% השיבו שאינם מרוצים מנתניהו, 21% ענו שהם די מרוצים, ו-12% אמרו שהם מרוצים.

הסקר נערך בקרב 703 מרואיינים. טעות הדגימה – 3.9%.

21:02 עריכה

ראש המוסד יוסי כהן סיפר על האופן שבו נרקמו היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות ולבחריין: "שנים של מגעים, שמנוהלים באופן מאוד-מאוד עדין". בראיון לדנה ויס, ששודר הערב בחדשות 12, אמר כהן ש"חייבת להיבנות מערכת של אמון הדדי בינינו לבינם".

ראש המוסד אמר שאחד האדנים שעליו נשענים היחסים הוא עמדתם כלפי איראן. כהן העריך שבעקבות איחוד האמירויות ובחריין "תבואנה מדינות נוספות". לדבריו, חלקן מהמפרץ הפרסי וחלקן מחוצה לו.

כשנשאל מה בכוונתו לעשות לאחר שכהונתו כראש המוסד תסתיים בשנה הבא, השיב כהן: "עוד חזון למועד".

21:10 עריכה

לפי סקר, ששודר הערב בחדשות 13, בלוק המפלגות – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – זוכות לרוב של 66 מנדטים.

העבודה, דרך ארץ, גשר והבית היהודי לא עברו את אחוז החסימה.

המרואיינים בסקר נשאלו מי, לדעתם, המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. 31% מהנשאלים השיבו בנימין נתניהו, 18% ענו נפתלי בנט, 13% אמרו יאיר לפיד ו-10% נקבו בשמו של בני גנץ. 28% מהנסקרים אמרו שאינם יודעים.

21:44 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יקיים הלילה ישיבה, בהשתתפות גורמים מקצועיים, בנושא ההפגנות בתקופת הסגר.

21:54 עריכה

ינון מגל פרסם תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ש"נרדם עם ספר" בטיסה חזרה ארצה מוושינגטון.

22:37 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד: האנשים ששולחים את כולנו למעצר בית – בעצמם לא מאמינים שזה יעזור.

22:50 עריכה

פגישת הגישור בין יאיר נתניהו לניר חפץ שאמורה הייתה להיערך מחר לא תתקיים, כי בנו של ראש הממשלה יהיה נתון בבידוד – כך דיווח הערב אביעד גליקמן בחדשות 13. נתניהו, ששב היום ארצה מנסיעתו לוושינגטון, ידע שלא יוכל להגיע לפגישה – שחלה בה חובת נוכחות של הצדדים – אך הוא לא עדכן בכך את המגשרת ואת חפץ ואנשיו.

חפץ הגיש בינואר האחרון תביעת דיבה נגד נתניהו משום שהאחרון, לדבריו, הפר צו איסור פרסום ופגע בפרטיותו.

23:02 עריכה

הממשלה מאשרת בשעה זו במשאל שרים טלפוני את ההגבלות שיוטלו על הציבור מיום שישי הקרוב.

סגירה