ניצן הורוביץ נבחר לעמוד בראש מרצ עם 54% מהקולות

זנדברג בירכה את הורוביץ, שהעדיף מצדו לתקוף את כחול-לבן ● מוקדם יותר היום, איילת שקד אמרה בראיון לחדשות 12, על כניסה לליכוד: "מבחינת קונסטלציה אנחנו נחכה עוד שבוע-שבועיים" ● וליום נוסף, בנימין נתניהו המשיך לכהן כשר התקשורת בניגוד לחוק

ניצן הורוביץ אחרי הניצחון (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
ניצן הורוביץ אחרי הניצחון
07:13 עריכה

בוקר טוב! היום יתקיימו הפריימריז במרצ לקראת הבחירות לכנסת ה-22.

ועידת מרצ החליטה לא לקיים הפעם פריימריז פתוחים כמו לקראת הבחירות הקודמות אלא לבחור את היו"ר הבא בעצמה, כך שבבחירות ישתתפו רק אלף חברי ועידת מרצ. ההצבעה תימשך בין 12:00 ל-22:00. המתמודדים הם היו"ר המכהנת תמר זנדברג והח"כ לשעבר ניצן הורוביץ.

מוסי רז ועיסאווי פרג', שפינטזו לזמן קצר על ריצה משותפת בסגנון החביב על ארגונים יהודיים-ערביים, פרשו אחרי כמה ימים ותומכים בזנדברג. גם מספר 2 הנצחי במרצ, אילן גילאון, שאינו מתמודד מסיבות בריאותיות, נחשב בעבר כתומך בזנדברג, אף שכרגע לא ממש ידוע מה עמדתו. מזכ"ל המפלגה ובן-טיפוחיו של גילאון, תומר רזניק, דווקא תומך בהורוביץ.

זנדברג מציעה למפלגת השמאל להמשיך במה שהיה עד עכשיו והורוביץ מבטיח להחזיר את מרצ למה שהייתה פעם. בהחלט בחירה מרעננת למפלגה הקטנה, המותקפת והמושמצת ביותר בכנסת שכוחה יורד בעקביות כבר 20 שנה, שלא הייתה בממשלה מאז המאה הקודמת, ששתי השכנות שלה על הקשת הפוליטית שלה לא רוצות אפילו הסכם עודפים איתה, שהפוליטיקה הפנימית שלה חטפה לא מזמן תחקיר תקשורתי קשה – ושאם כל זה לא מספיק, פתאום צץ לה מהאוב גם אהוד ברק.

07:21 עריכה

לגמרי מסכימים שהרפש שהמערכת הפוליטית מכינה לאהוד ברק לא נחשף עד תום

08:39 עריכה

שר התחבורה הזמני מהבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', נכנס לתפקידו תחת ההצהרה הרועשת "הרכבת לא צריכה לעבוד בשבת, נקודה". אבל עיתון "הארץ" מפרסם הבוקר כי בשבת הקרובה – שבאופן רשמי היא הראשונה שלו בתפקידו – יעבדו ברכבת ב-16 אתרים שונים 111 עובדים יהודים. ב"הארץ" מספרים גם ש"בשיחות שקטות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לסמוטריץ' לפני כניסתו לתפקיד דרש נתניהו שסמוטריץ' "לא יעורר מהומות" סביב הנושא.

עבודות ברכבת, אילוסטרציה. (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
עבודות ברכבת, אילוסטרציה. (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
08:56 עריכה

אהוד ברק הודיע אתמול על חזרתו לזירה הפוליטית לקול תופי מלחמה, אבל מירי רגב רגועה. בראיון אצל אפי טריגר בגלי צה"ל אמרה רגב: "ברק הוא הראשון שייכנס לממשלת נתניהו, הוא לא מאיים עלינו".

אהוד ברק (צילום: Flash90)
אהוד ברק (צילום: Flash90)
09:11 עריכה

הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, שהודיע אתמול על הצטרפותו למפלגתו המתגבשת של אהוד ברק, פותח את הקמפיין בביקורת מעודנת על "כחול לבן". בראיון הבוקר ברשת ב' אמר גולן: "לכחול לבן חסר להט ורוח לחימה וחזון. בני גנץ ראוי, אהוד ברק ראוי יותר".

עוד אמר גולן: "אנחנו לא פוסלים שיתוף פעולה עם שום מפלגה שתומכת במדינה ובמוסדותיה, כולל גם עם המפלגות הערביות". גולן גם סימן למפלגת-ברק-החדשה מקום מדוייק על המפה הפוליטית: "אנחנו שמאל ציוני. לא 'סמול' שזה כינוי גנאי, אלא שמאל".

ח"כ אורנה ברביבאי מ"כחול לבן", שבימים אלה מייצגת את המפלגה על בסיס יומי בראיונות באולפנים, אמרה בתגובה: "גולן הוא פוליטיקאי צעיר והוא לא בעמדה של לחלק לנו ציונים". ברביבאי בירכה על חזרתו של ברק לפוליטיקה וממש כמו מירי רגב, אמרה: "ברק הוא שמאל ואנחנו מרכז, הוא לא מאיים עלינו".

יאיר גולן (צילום: הדס פרוש. פלאש 90)
יאיר גולן (צילום: הדס פרוש. פלאש 90)
09:18 עריכה

יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר אתמול בתגובה לדיבורים על ביטול הבחירות בישראל: "אם הבחירות יבוטלו, נשקול להקדים את פרסום תוכנית השלום". הייתכן שקושנר מרגיש שתוכנית השלום עלולה לקלקל את הקמפיין של נתניהו? אחמד טיבי צייץ בתגובה התחכמות משלו:

09:28 עריכה

אלוף במיל' משה (בוגי) יעלון שהתראיין הבוקר אצל אילנה דיין בירך את חזרתו של ברק לפוליטיקה, "ברק הוא איש ראוי ועתיר זכויות", פרגן יעלון, אבל תהה: "לא ברור לי איך יוכל לתרום להחלפת השלטון". והדגיש ש"ישראל בשעת חירום" שמחייבת החלפת את החלפת השלטון הזאת.

09:38 עריכה

אהוד ברק מוכן לחזור למפלגת העבודה גם אם לא יעמוד בראשה. בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל, נשאל ברק אם יסכים להיכנס למפלגת העבודה גם אם יעמוד בראשה "איציק שמולי או מישהו אחר" וענה: "בהחלט. מה שחשוב הוא גודל הגוש ולא גודל המפלגה, ולכן מפלגת העבודה חשובה ואני לא פוסל להתחבר איתה".

"אני לא חוזר בשבילי ולא מבקש להצביע בשבילי אלא בשביל להחזיר חיים למחנה ולקעקע את הדבר המטורלל והמוטרף הזה שמוביל נתניהו", אמר ברק.

ברק סיפר בראיון: "ההחלטה לחזור לפוליטיקה התקבלה אתמול בצהריים כשראיתי את התעלול החדש של נתניהו לבטל את הקדמת הבחירות. לא רוצה לדבר בשפה בוטה של Me Too אבל ביבי כופה על המערכת לפי הצרכים שלו".

בתשובה לשאלה למה שיאמינו לו שלא הצטרף לממשלתו של נתניהו, שדיין הציבה בפניו כמה פעמים עד שהשיחה ביניהם הגיעה לטונים צורמים, אמר ברק: "אין בדברים אמת. אני מכיר את הטענה שהייתי עם נתניהו, אבל אלף, נכנסתי אז לשרת בממשלה מול האיום האיראני".

"שנית", ענה ברק, "נתניהו היה אדם אחר וישבו בממשלה שלו אנשים אחרים. היום כשהוא מושחת ושקוע בעניין המשפטי ומנסה לקעקע את המערכת בשביל להיחלץ, מוקף באנשי ימין קיצוני, כל מי שעיניו בראשו מבין את הסכנה".

10:16 עריכה

בעיה בחינוך: אתר ynet מדווח כי מאז ש"עוצמה יהודית" פרשה מאיחוד מפלגות הימין מציפים פעילי "עוצמה יהודית" את שר החינוך וראש האיחוד רפי פרץ באיומים והודעות נאצה. לפי ynet, פרץ עירב בנושא את מחלקת הביטחון של משרד החינוך ואת השב"כ.

בין השאר, קיבל פרץ הודעה לבבית מאדם שהזדהה בשם שלמה קנזל והציג את עצמו כראש מטה הפעילים של עוצמה יהודית וכתב: "אני מודיע לך בזאת כי אנו רואים בך בוגד שמפר הסכמים. מהתחלה שנאת אותנו ואפילו להצטלם איתנו לא רצית. אין בנו אהבה אליך, ולהיפך. הסכין בגב מורגשת היטב בקרב כולם".

"כדי שלא תהיה מופתע ולמען ההגינות", כתב קנזל, "אנו מודיעים לך בזאת כי בקרוב ייערכו הפגנות בביתך ותעבור שיימינג ענק ברשתות החברתיות. חבורת אפסים שכמותכם, בוגדים עם כיפה מזוייפת, עכשיו תבינו (בצורה חוקית) מהי בגידה ומה תוצאותיה. אנחנו לא רוצים אתכם ונבעט בכם לאלף עזאזל".

פעילים אחרים כתבו לפרץ, למשל: "כשתפגוש את אלוהים תבין את החטאים שלך" ו"יאפס, אתה שר בחסד של עוצמה יהודית ומפר הסכם איתה, טפי עליך, עבד כי ימלוך".

בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ (צילום: יונתן זינדל. פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ (צילום: יונתן זינדל. פלאש 90)
10:29 עריכה

עיתון "הארץ" מדווח שמשטרת ישראל מסרבת לבקשת העיתון להעביר לו מידע על חברת הסייבר "המימד החמישי" שנמצאה בבעלותו של בני גנץ. החברה זכתה בעבר במכרז של המשטרה ללא מכרז, שפורסם במהלך מערכת הבחירות וגרם מבוכה לגנץ. לפי "הארץ", המשטרה הסבירה כי מסירת המידע לעיתון תשבש חקירה בנושא, אך בדיקה שערך העיתון מעלה שאין בפועל שום חקירה כזאת.

11:34 עריכה

הקלפיות בבחירות הפנימיות במרצ שבהן יבחרו 1000 חברי ועידת המפלגה מי יהיה היו"ר הבא שלה, תמר זנדברג או ניצן הורוביץ, ייפתחו בעוד שעתיים וחצי, ושני המועמדים מחממים את השטח בציוצים לוהטים בטוויטר. נסו לא להירדם בבקשה:

11:41 עריכה

לקראת הפריימריז במרצ פרסם עיתון "מעריב" מאמרים מפרי עטם של שני המועמדים לראשות המפלגה.

ניצן הורוביץ כתב: "כולנו יודעים שבבחירות האחרונות מרצ כמעט נמחקה. קיבלנו הזדמנות שנייה בבחירות, מועד ב'. אבל אל תטעו – מרצ עדיין בסכנה קיומית. אנחנו לא יכולים לבחור שוב באותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות. אם לא נחזור להניף את כל הדגלים של מרצ בעוצמה ולא נדע להחזיר הביתה את המצביעים שעזבו אותנו – לא נהיה כאן".

תמר זנדברג כתבה: "בבחירות היום מרצ נמצאת על פרשת דרכים – האם להדגיש את ערכי השמאל הברור עם שותפות יהודית־ערבית או להתמרכז. אני מאמינה באפשרות הראשונה. נכון, תוצאות הבחירות הקודמות לא היו מה שקיווינו, אבל יחסית לצונאמי שהיה, מרצ הפגינה עמידות. אני מתחייבת שמרצ תמשיך לדבוק בדרך האידיאולוגית, שנהיה שמאל גאה מול הסכנה מימין והפחדנות במרכז".

בכירי מרצ ערב בחירות 2015: תמר זנדברג, זהבה גלאון, ניצן הורוביץ ומיכל רוזין (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בכירי מרצ ערב בחירות 2015: תמר זנדברג, זהבה גלאון, ניצן הורוביץ ומיכל רוזין (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

 

12:31 עריכה

אהוד ברק הודיע אתמול על חזרתו לפוליטיקה בפעם השלישית – אבל  הבוקר הוא הודיע כי בכוונתו להמשיך לכהן כיו"ר חברת הקנביס אינטרקיור וחברת הבת שלה קנדוק. אינטרקיור הודיעה: "אין בהודעתו של ברק אמש (על חזרתו לפוליטיקה) כדי להשפיע על כהונתו כיו"ר החברה וקנדוק, והוא יישאר בתפקידים אלו גם לאחר שובו לחיים הפוליטיים".

ברק מקבל באינטרקיור שכר של 10,000 דולר לחודש על רבע משרה, ומחזיק גם 4.6 מיליון אופציות של החברה ששוויין הכולל מסתכם בכ-35.6 מיליון שקלים.

לפי ההסכם של ברק עם אינטרקיור, במידה ויחליט לעזוב את החברה יוכל ברק לממש את האופציות הללו באופן מיידי.  כך שאם ברק לא ימצא תורמים טובים שיממנו את קמפיין הבחירות שלו תמיד תהיה לו אופציה לממן אותו בעצמו.

אינטרקיור מגדלת קנאביס רפואי לשימוש מקומי ובעיקר לייצוא. היא מחזיקה חווה של כארבעה דונם לגידול קנאביס בצפון הארץ ובונה חממות גידול נוספות בשטח של 170 דונם באזור עוטף עזה ושני מתקני גידול גדולים נוספים בשתי מדינות באירופה, וכבר יש לה הסכם להפצת הקנאביס בגרמניה בהיקף של 7 טון לשנים 2019-2020 שהפוטנציאל שלו מוערך בכ-140 מיליון אירו.

מעניין יהיה לעקוב ולבדוק כיצד כל זה משפיע על המאבק ללגליזציה של הקנאביס ולהקלת השימוש בקנאביס רפואי בישראל וכיצד ברק הפוליטיקאי יפריד את עצמו מברק איש העסקים.

גידול קנאביס לשימוש רפואי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
גידול קנאביס לשימוש רפואי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
12:48 עריכה

איילת שקד עדיין יושבת על הגדר בין מפלגות הימין, אבל נפתלי בנט כבר לא מחכה לה. בכנס פעילים שהתקיים אמש אמר בנט: "אני מת על איילת שקד, אנחנו חברים הכי טובים כבר שנים. יותר מנשמח שהיא תבוא, אבל אנחנו לא מחכים לאף אחד אלא רצים קדימה. החיבורים (למפלגות ימין אחרות) יקרו, (אבל אני) לא יודע עם מי. בדקנו וגילינו שגוש ימין אחד גדול עם "תקוה", האיחוד הלאומי ופייגלין משמיד מנדטים".

איילת שקד (צילום: Flash90)
איילת שקד (צילום: Flash90)
12:54 עריכה

המערכת הפוליטית געשה אתמול ושלשום סביב הצהרתו של יו"ר הכנסת ומספר 2 בליכוד יולי אדלשטיין שבכוונתו להביא לביטול הבחירות.

אבל מאז הצהרתו של אהוד ברק על חזרתו לפוליטיקה אתמול הרעש פסק ואף אחד לא מדבר על ביטול הבחירות, פרט לשר הפנים אריה דרעי שאמר בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל: "אין היתכנות משפטית לעניין. אם הייתה כזו הייתי מוותר על תפקידים בש"ס ופועל לחיבור בין גנץ לנתניהו".

כיוון שאריה דרעי כידוע, פועל תמיד רק לפי החוק היבש, חזקה עליו שאם הוא אומר שביטול הבחירות אינו אפשרי משפטית הוא יודע על מה הוא מדבר.

13:13 עריכה

איזהו גיבור? התומך בי בפריימריז ולא הולך עם גנרלים אחרים לכל מיני מפלגות אחרות ששותות לנו מנדטים:

13:18 עריכה

משה (בוגי) יעלון מהמרכז כן מתערב לשמאל כיצד לחלק את המנדטים שלו:

13:20 עריכה

גם שר החינוך רפי פרץ מרגיש מאויים מהקאמבק של אהוד ברק, מסיבות אחרות:

14:18 עריכה

ח"כ אסף זמיר מ"כחול לבן" לא רוצה להיפגע מברק. בראיון אצל גל גבאי בגלי צה"ל אמר זמיר: "החלופה השלטונית לנתניהו צריכה להיות אחת – כחול לבן. כל עוד אהוד ברק יעזור למטרה, חזרתו לפוליטיקה חיובית. אף אחד לא רוצה שהוא יפריע ויפגע בגוש".

14:42 עריכה

הפרופסור יפעת ביטון, שהודיעה אתמול על הצטרפותה לרשימתו המתגבשת של אהוד ברק, הייתה בבחירות האחרונות מספר 3 ברשימתה של אורלי לוי שלא עברה את אחוז החסימה. לוי עצמה לא הודיעה מה בכוונתה לעשות בבחירות הקודמות ואינה מתראיינת. עמוד הפייסבוק וחשבון הטוויטר שלה עדיין תקועים בפוסט ובציוץ שפרסמה יום אחרי ההפסד בבחירות ועל סלוגן הבחירות שלה, "זה הזמן להתעורר". אכן.

14:50 עריכה

הצטרפותה של הפרופסור יפעת ביטון למפלגתו של אהוד ברק מחדדת את האינטרס הציבורי בהבהרת ההבדל בינה לבין שרת הבינוי והשיכון יפעת ביטון מ"כולנו". לשתי הנשים נמאס לגמרי שמבלבלים ביניהן, ואנחנו נצרף כאן את תמונותיהן כדי להפסיק את הבלבול אחת ולתמיד. בבקשה:

הפרופסור יפעת ביטון (לא שאשא) (צילום: פלאש 90)
הפרופסור יפעת ביטון (לא שאשא), מפלגת אהוד ברק
חכ יפעת שאשא ביטון כולנו
חכ יפעת שאשא ביטון, מפלגת "כולנו"
17:20 עריכה

18:07 עריכה

ח"כ איתן כבל ממפלגת העבודה בראיון בחדשות 12:

"אהוד ברק כבש פעמיים את ליבי, אני מסרב בכל לב שהוא יכבוש את ליבי פעם נוספת, כי אני זוכר איזה לב שבור הוא הותיר אצלי בעבר. במובן הזה הוא גרם הרג אותנו לפני כמה שנים, עכשיו הוא גם דואג לקבורתנו.

"אם היה מצב שהייתי יודע שהוא ישנה את המפה הפוליטית, הייתי הראשון שמתייצב לצדו. במצב שהוא, על פי ההיסטוריה שלו, הוא עלול חס וחלילה לסיים את דרכה של מפלגת העבודה, אולי ייקח קצת מכחול לבן והראשון שיילך לקואליציה עם הליכוד, כפי שהוא בעבר".

18:09 עריכה

20:05 עריכה

איילת שקד בראיון לעופר חדד בחדשות 12:

מה מונע מראש הממשלה להכניס אותך לליכוד?
"מבחינת קונסטלציה אנחנו נחכה עוד שבוע-שבועיים".

מה שגרם לזה שאת לא בליכוד, זו שרה נתניהו.
"אני לא רוצה להתייחס לזה. ואני לא יודעת אם זה נכון. יש ראש ממשלה ויושב ראש אחד לתנועת הליכוד, וקוראים לו בנימין נתניהו. צריך לדבר לקראת סגירת הרשימות ולראות איך המפה מסתדרת".

תסכימי לחסינות מלאה לנתניהו מפני העמדה לדין?
"אני לא חושבת שיש לשנות את החוק. אם יגיע נושא החסינות לוועדה בכנסת ונשקול מה לעשות".

20:25 עריכה

20:27 עריכה

הבחירות לראשות מפלגת מרצ: 

במפלגה ממתינים לתוצאות ההתמודדות בין תמר זנדברג לניצן הורוביץ על ראשות המפלגה, המתקיימת בגני התערוכה בתל אביב. בשעות שעד סיום ההצבעה ב-22:00, עוסקים זנדברג והורוביץ בלחיצות ידיים נמרצות ובשיחות עם באי ביתן 10, במקביל להרמת טלפונים לאלה שעוד לא הגיעו.

הבחירות לראשות מפלגת מרצ
הבחירות לראשות מפלגת מרצ
הבחירות לראשות מפלגת מרצ
הבחירות לראשות מפלגת מרצ

חצי שעה לאחר סיום ההצבעה האלקטרונית ייוודעו התוצאות, ובמרצ ייכנסו לשבועיים נוספים של המתנה, עד לבחירות לרשימה ב-11 ביולי. בשני המקרים, בגלל לוח הזמנים הקצר, ההכרעה תתקבל לאחר ספירת הקולות של כ-1,000 חברי ועידת המפלגה, ולא בפריימריז פתוחים כמו לפני הבחירות האחרונות.

20:34 עריכה

"נתניהו גורר את המפלגה והגוש כולו לשירות מטרותיו האישיות", כך אומר הערב בכיר בליכוד לחדשות 13. "כל עוד הוא מביא שלטון – ניחא, אבל עכשיו מתעוררת הסכנה שהציבור יעניש אותנו על התזזיתיות הזו וקיימת סכנה שנאבד את השלטון".

20:46 עריכה

שם עדיין אין, אבל מתנדבים דווקא כן

22:26 עריכה

ניצן הורוביץ הביס את תמר זנדברג ונבחר לעמוד בראשות מרצ, עם 54% מהקולות. 81% מחברי ועידת מרצ הצביעו בתל אביב בלבד, עד סגירת הקלפיות בעשר.

נצחונו של הורוביץ מסמל כי חברי מרצ שואפים לראות את המפלגה חוברת אל מפלגות אחרות בשמאל, והוא מעלה את הסיכויים לחבירה אל אהוד ברק ומפלגתו החדשה.

22:35 עריכה

הראשונה לברך את הורוביץ, ח"כ שלי יחימוביץ ממפלגת העבודה. האם בקרוב ירוצו באותה רשימה?

22:43 עריכה

ניצן הורוביץ בחר להתמקד בנאום הניצחון שלו באיום מבית – מפלגת כחול-לבן, אותה כינה "בועה" ו"מפלגה של 35 מנדטים חסרי מעש וחסרי תוחלת".

"אני קורא מכאן לכל האנשים שבבחירות האחרונות עזבו אותנו לטובת כחול-לבן: חזרו הביתה, חזרו אלינו. הצבעתם אסטרטגית, רציתם החלפת שלטון, אבל רק מי שמצביע עם הלב מנצח".

ח"כ יעל גרמן מכחול-לבן הגיבה לדברי הורוביץ בטוויטר:

ואחריה גם ח"כ אסף זמיר:

22:50 עריכה

ראשי העבודה התייצבו כולם בטוויטר כדי לברך את ניצן הורוביץ. נדמה שהוא יותר פופולרי שם מאשר במפלגה שלו.

מחכים לאיציק שמולי.

22:54 עריכה

ברכות מפתיעות מצד ימין של המפה: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד הצטרף למברכי ניצן הורוביץ.

23:14 עריכה

ועכשיו הגיעו הברכות מאיציק שמולי. הגענו לימים טובים, אם אפשר לומר שניצן הורוביץ הביס את שמולי לתואר ההומוסקסואל הראשון לעמוד בראש מפלגה.

23:17 עריכה

תמר זנדברג הגיבה, לפחות בפומבי, באצילות על הפסדה לניצן הורוביץ על ראשות מרצ. היו"ר היוצאת עמדה בראש המפלגה מאז שנה שעברה, והתמודדה עם אתגרים לא קלים. הורוביץ עצמו הודה לה מייד אחרי היבחרו, ואמר כי "היא הובילה את המפלגה בתקופה לא פשוטה, וניהלה קמפיין אידיאולוגי עד לשנייה האחרונה".

23:26 עריכה

ובינתיים, ביקום מקביל שבו ציפי לבני עדיין בפוליטיקה ועדיין מיועדת יום אחד לחזור לתפקיד שרת החוץ, יו"ר התנועה לשעבר נפגשה היום עם שר החוץ הבחרייני החביב ביותר על עיתונאי ישראל, או לפחות השלושה שזכו לראיין אותו אתמול.

23:28 עריכה

טוב, כחול-לבן ממש לא אהבו את נאום הניצחון של ניצן הורוביץ. איחוד לא יהיה שם.

סגירה