תנו להם להגיע לרבי

צילום מסך מגבול בלארוס, הברסלבים שאינם מורשים להכנס מתפללים בגבול
צילום מסך מגבול בלארוס, הברסלבים שאינם מורשים להכנס מתפללים בגבול

מה לי ולכתיבת שורות אלו ועוד באתר חילוני, אך לבי כואב על אלפי חסידי ברסלב שנעשה להם עוול בהבל פה, או יותר נכון בכתיבת מכתב.

ציבור שלם שרוני גמזו ביוהרה שלו חשב כי יצליח להרחיק אותו מאמונתו תוך רמיסת כבודו, ציבור שניסה ומנסה להגיע לר' נחמן בר"ה ולא לעבור על ציווי הרבי.

שלחו לי תמונות של משפחות, חברים, ילדים, שזרוקים בגבול ללא מזון או תנאים. אנשים שמוסרים נפש למען מה שיקר ומקודש. לצערינו רואים בעין ובחוש את רמיסת הדת בארץ ישראל, את שינאת האחים, את הפירוד והמחלוקת. מה הם ביקשו? לאשר מתווה שבשנה שעברה הכיל 100,000 איש! לאפשר לחסידים לקיים את ציווי רבם? למה סגרו את הגבולות ומתעלמים מפנייתם? למה מגחכים עליהם? למה מבקשים מהם 'תחזרו בדרך שבא הגעתם'?

עד להיכן הגענו? איפה אהבת ישראל ? איפה השמירה על שלמות ובריאות הציבור? האם אישור מתווה מסודר ללא הפצת שקרים לא היה עדיף על הייסורים, הפחדים והמחסור שעוברים על החסידים בגבול?

 

מעניין לציין שמאז שהחסידים בגבול – הצלב האדום ושיינר הצדיק הם המסייעים בידם בזמן שישראל מתעלמת ממצוקתם ומנסה רק להחזיר אותם הביתה. זאת במקום ללחוץ על ממשלת אוקרינה להכניס את אלו הנמצאים בגבולות. ממשלת ישראל היא תמיד הראשונה להעניק סיוע בכל מקום בעולם בו נתקלים בקשיים, והנה, רק מאזרחיה היא מתעלמת ולא שולחת סיוע, לא במזון לא בשמיכות.

עדיין לא מאוחר! אנא אשרו את כניסתם! זה יהיה בטוח פי 100 על פני שהייה בגבול בבלרוס. תנו להם להגיע לרבי ומנעו אנטישמיות ושינאת אחים ומחלוקת. שעם ישראל יראו מה הציבור השקוף עובר. שעם ישראל ירגיש את הכאב.

טליה כהן היא בוגרת B.A בחשבונאות ומערכות מידע. עד לפני שנה וחצי עבדה בתחום האשראי בעמותה גדולה ומאז אמא ל-4 שהיום זוכים לאמא במשרה מלאה. בשעות הבוקר עוסקת בקידום פרוייקטים במרפאה פרטית, חובבת רפלקסולוגיה וטיפולים בכפות הרגלים ונשואה לברסלבר יקר. (צילום אילוסטרציה: רפי לטזר, פלאש 90)

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 241 מילים ו-1 תגובות
סגירה