יפעת שאשא-ביטון: "מציעה לנתניהו להתעשת ולהפסיק לברוח מאחריות ולהטיל בוץ"

מוקדם יותר נתניהו האשים את שאשא ביטון בעלייה בתחלואה ● נתניהו על יועצו שהפר בידוד: פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד ● היועץ: הפכו אותי לכלי ניגוח נגד רה״מ ● צה״ל יקים בית חולים שדה ● שמולי קרא לעצירת ההפגנות ● יאיר גולן: נמשיך להפגין ● מנכ"ל משרד הבריאות: להימנע מטיפולים לא דחופים ● בג״צ: רב צפת לדין משמעתי ● מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה

יפעת שאשא ביטון בכנסת, 20 במרץ 2017 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
יפעת שאשא ביטון בכנסת, 20 במרץ 2017
07:02 עריכה

הממשלה תתכנס היום כדי לדון בהצעת שר האוצר ישראל כ"ץ להפחית בשכרם של השרים ושל חברי הכנסת. כן תדון הממשלה בישיבה, שתיערך בשעה 15:00 בצהריים באמצעות ועידת וידאו, בצעדי סיוע למשק.

07:12 עריכה

ישראל והונדורס סיכמו על פתיחה של שגרירויות בערי הבירה זו של זו לפני סוף שנת 2020.

ההודעה המשותפת של שתי המדינות –

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס שוחחו היום ואישרו את הידידות הקרובה והשותפות האסטרטגית בין הונדורס וישראל, הקשורות בברית של תמיכה הדדית ושיתוף פעולה כלכלי ומדיני.

הנשיא ארננדס בירך את ראש הממשלה נתניהו על הסכמי השלום ההיסטוריים "הסכמי אברהם", כחלק ממהפך השלום שעובר האזור, ושלח ברכות חמות לרגל ראש השנה.

ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו לידידות האמת ולתמיכה האיתנה שישראל זוכה לה מהונדורס וחזר על מחויבותה של ארצו לחיזוק השותפות באמצעות פיתוח, שיתוף פעולה, תיירות, השקעות, טכנולוגיה, חקלאות, חינוך ומסחר.

ב-1 בינואר 2019, ארה"ב, ישראל והונדורס פרסמו הצהרה משותפת בעקבות הפגישה הטרילטראלית שהתקיימה בברזיליה, בירת ברזיל, בין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס. המדינות "הסכימו לחזק את היחסים המדיניים ולתאם ביניהן שיתוף פעולה בפרויקטי פיתוח בהונדורס" ועוד "הסכימו לקדם תכנית פעולה, שתכלול פגישות בשלוש הבירות לקידום תהליך של פתיחת שגרירויות בטגוסיגלפה ובירושלים". הנושא הועלה ע"י רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו במהלך ביקורה הרשמי בגואטמלה. הנשיא ארננדס, שהיה הבוגר הראשון של תכנית המנהיגות של מש"ב, שנבחר לעמוד בראש ממשלה לאומית, הוא ידיד פעיל של ישראל מזה שנים רבות. תחת מנהיגותו, הונדורס הפכה לאחת משתי מדינות באמריקה הלטינית ואחת מחמש מדינות בעולם שמספר הפעמים בהן הן נמנעו בהחלטות אנטי ישראליות הוא הגדול ביותר. בדצמבר 2017, הונדורס הייתה לאחת ממספר מצומצם של מדינות שהצטרפו לישראל והצביעה נגד הההחלטת באו"ם לגנות את ארה"ב על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

במרץ 2019, בהתאם לתכנית הפעולה וההתחייבויות הפומביות לנקוט בצעדים הראשונים, הונדורס הכירה בירושלים כבירת ישראל וב-1 בספטמבר 2019 היא פתחה משרד סחר בבירת ישראל, ירושלים. ישראל בתמורה פתחה את משרד הסחר ושיתוף הפעולה שלה ב-20 באוגוסט 2020 בבירת הונדורס, טגוסיגלפה.

היום, כשדגליהן מתנוססים בערי הבירה של שתי המדינות, ישראל והונדורס מבקשות להצהיר על כוונתן להשלים את תכנית הפעולה לפני סוף השנה הנוכחית, עם פתיחה הדדית וחנוכת השגרירויות שלהן בבירות הלאומיות, טגוסיגלפה וירושלים.

07:19 עריכה

קבינט הקורונה יקיים מחר דיון. לפני שורה של דיווחים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקדם החמרה של הגבלות הקורונה, לאור הגידול בשיעורי התחלואה. זאת, חרף התנגדותו של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו.

07:29 עריכה

11 מוחים, שהפגינו אמש ליד בית ראש הממשלה בירושלים, עוכבו או נעצרו על ידי המשטרה, חלקם בשל הפרת הסגר הציבורי ואחרים בשל תקיפת שוטרים.

שוטרים מפנים מפגין, שמחה ליד בית ראש הממשלה בירושלים, 20 בספטמבר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שוטרים מפנים מפגין, שמחה ליד בית ראש הממשלה בירושלים, אמש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
07:55 עריכה

המשטרה פרסה מחסומי תנועה ברחבי הארץ כדי לאכוף את הגבלות הסגר, ובשל כך ישנם עומסי תנועה כבדים. פקקי תנועה מורגשים הבוקר בנתיבי איילון, בכביש 4 ובכביש 2.

08:41 עריכה

יושב ראש האופוזיציה הביע תמיכה בקיצוץ שכר השרים וחברי הכנסת – צעד שמקדם שר האוצר ישראל כ"ץ – אך במקביל קורא לצמצם את מספר השרים בממשלה.

09:49 עריכה

מהחקירה האפידמיולוגית של חבר הכנסת משה ארבל – שאובחן אתמול כנשא קורונה – עולה שחברי הכנסת משה (בוגי) יעלון ומיקי לוי נדרשים להיכנס לבידוד.

10:10 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ימריא הלילה לארצות הברית. הוא ייפגש עם שר ההגנה מארק אספר ועם בכירים בפנטגון. גנץ ישוב ארצה מהביקור ביום חמישי.

10:46 עריכה

חברות הכנסת איילת שקד מימינה, קארין אלהרר מיש עתיד – תל"ם ושרן השכל מהליכוד בירכו על החלטת בית המשפט להסגיר את מלכה לייפר לאוסטרליה.

11:05 עריכה

קבינט הקורונה יכונס מחר בשעה 12:00 לדון בהקשחת ההגבלות.

11:09 עריכה

בית משפט השלום בירושלים האריך בשלושה ימים את מעצרו של הנהג, שלפי החשד, ניסה לדרוס אמש מפגינים ליד בית ראש הממשלה. הוא ייבדק על ידי פסיכיאטר במהלך מעצרו.

11:12 עריכה

על רקע משבר הקורונה, משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית קוראים לרופאים בפנסיה להתגייס לסייע לבתי החולים – כך דיווחה קטי דור בתאגיד השידור כאן.

12:19 עריכה

אחרי שהפר את ההנחיות ועזב את בית המלון שבו שהתה המשלחת לוושינגטון, יועצו המדיני של ראש הממשלה, ראובן עזר, הפר את הוראות הבידוד ויצא מביתו לסופרמרקט שבמבשרת ציון ביום שישי האחרון – כך דיווחה נעה לנדאו ב"הארץ". ממשרד ראש הממשלה נמסר שעזר "לא התעדכן" על כללי הסגר והוא מצר על כך. עוד נמסר שעזר "נקרא לסדר על ידי הממונים עליו".

12:38 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן בירך על ההחלטה להסגיר את מלכה לייפר לאוסטרליה.

13:05 עריכה

בקואליציה נדרשים לקיצוץ בשכר חברי הכנסת והשרים, שיידון היום בממשלה.

13:08 עריכה

המשטרה פתחה בבדיקת הפרת הבידוד שלכאורה נעשתה אמש על ידי יועצו של ראש הממשלה נתניהו, טופז לוק. האחרון תועד אתמול בהפגנה ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

13:23 עריכה

ועדת הכלכלה אישרה את התקנה המגבילה את מספר הנוסעים המרבי בכלי תחבורה יבשתית, המחריגה את הרכבת הקלה בירושלים. האישור התאפשר לאחר שמנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, הציג לחברי הוועדה מנגנון לוויסות מספר הנוסעים ברכבת הקלה בירושלים. הוא הוסיף כי המנגנון יובא אם הממשלה תבקש את הארכת התקנות בתקופה נוספת, ועד אז התחייב להפעיל את המנגנון אף שאינו מופיע כעת בתקנה.

נציג משרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, הסביר שהמנגנון מאפשר לווסת את מספר הנוסעים ברכבת הקלה כך שאם ביום מסוים מספר הנוסעים עלה על 50% – למחרת תדלג הרכבת על תחנות באזורי ביקוש.

13:49 עריכה

נציגת משרד הרווחה אמרה בדיון של הוועדה לקידום מעמד האישה, כי "בימים הקרובים תופץ אפליקציה לזיהוי מסוכנות עצמית לנפגעות אלימות במשפחה".

מלי אורגד, מפקחת ארצית במשרד הרווחה, הסבירה: "כל אישה או גבר יכולים להיכנס ולענות על שאלות ולדעת מה רמת הסיכון בה הם נמצאים וכך לקבל מאתנו סיוע". יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר: אנחנו מדברים על תקופה שהלחץ עולה. הסיר עלול להתפוצץ, ואנו נראה ללא צל של ספק עלייה בכמות הפניות למרכזי הסיוע. המדינה חייבת לייצר את החוצץ הראוי וההגנה הנאותה לנפגעות". נציגת משרד החינוך: "היה מספר לא מבוטל שדיווחו על קשיים מכל הסוגים, היו גם דיווחים על נטיות אובדניות".

בדיון שקיימה הוועדה לגבי היערכות הרשויות למתן מענה מותאם לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לתקופת הסגר, אמר יו"ר

יושב ראש הוועדה לקידום מעמד האישה, עודד פורר, בדיון של הוועדה בכנסת, 21 בספטמבר 2020 (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
פורר בדיון של הוועדה בכנסת, היום (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

הוועדה פורר: "המשטרה זה טיפול הקצה, אבל יש שכנים, חברים ומשפחה וכולנו צריכים לגלות ערנות למה שנעשה סביבנו בתקופה לא פשוטה זו. ב-12 לאוגוסט השר לביטחון פנים פרסם את היעדים שלו לתקופת המלחמה בקורונה ולצערי למרות שחיפשתי לא מצאתי את היעד של מניעת האלימות במשפחה בתוכנית שלו. אני מצפה מהמשרד להציף את הנושא הזה לראש סדר העדיפויות שלו".

סנ"צ איילת אורנשטיין, רמ"ד נפגעי עבירה במשרד לביטחון פנים, הדגישה כי המשטרה נערכת לתקופה הלא פשוטה להתמודדות עם נושא עבירות של אלימות במשפחה ובעבירות מין. "הועברו דגשים לשוטרים בשטח שיקפידו על טיפול מידי, יש חוקרים כוננים בכל משמרת, שיתוף פעולה הדוק עם הרווחה, קשר טלפוני עם נשים בסיכון, ביקורי בית ככל שנחוץ והמלצה להתקין אפליקציית מאה בנייד". בהמשך הוסיפה סנ"צ אורנשטיין כי כל תלונה שמוגשת באופן מקוון מטופלת באופן יומי.

איזבל סרי לוי, מפקחת ארצית פגיעות מיניות בילדים ובני נוער במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: "כל שמונת מרכזי ההגנה פועלים באופן מלא כמו כן המוקד הבינמשרדי 105 פועל כל העת וכל המענים הטיפוליים בקהילה ימשיכו לפעול כסדרם. גם מחלקות הרווחה ועובדי משרד הרווחה מוחרגים מעוצר היציאות ולכן אני מאמינה שהפעם המענה יהיה מלא בניגוד לסגר הקודם".

מלי אורגד מפקחת ארצית על תחום נפגעות תקיפה מינית במשרד הרווחה ציינה כי המשרד נערך לכל נושא הטיפול לאלימות במשפחה. "הרשויות יקבלו סל גמיש עבור נפגעות אלימות במשפחה בסכום של 5 מיליון שקלים. מטרת הסל הגמיש לתת מענה מותאם אישית לנפגעות אלימות כדי שיוכלו להיפרד הן וילדיהן מבן הזוג הפוגע. משרד הרווחה מקצה סל עבור הצרכים המידיים כדוגמת לימודים לילדים, עזרה בשכר דירה או טיפולים רפואיים". לדברי אורגד לסוגיית גברים שצריכים להיות מורחקים המשרד פועל לפתיחת דירות ייעודיות לגברים אלימים ועד שיפתחו דירות עבורם יש תקציב להלנת אותם גברים. "עם פרוץ הקורונה פתחנו שני מקלטי חירום. קו 118 תוגבר בדומה לגל הראשון מתוך הערכה שגם הפעם יהיה גידול במספר הפניות על רקע של אלימות במשפחה. הצוותים שלנו פועלים ב-111 מרכזים בכל הארץ ואנחנו פועלים להקים עוד 59 מרכזים ויחידות עירוניות נוספות. פיתחנו אפליקציה ייחודית בשם "I RISK" להערכת מסוכנות עצמית לנפגעות אלימות במשפחה. כל אישה או גבר יכולים להיכנס ולענות על שאלות ולדעת מה רמת הסיכון בה הם נמצאים וכך לקבל מאיתנו סיוע".

ח"כ סונדוס סאלח פנתה לאורגד ושאלה האם יש לאפליקציה פילוח נתונים? "מה אתם עושים הלאה, למה צריך להיכנס אליה באופן אקטיבי, למה שלא כל המשפחות יקבלו את האפליקציה הזאת?" אורגד השיבה: "האפליקציה תגיע לכל אדם בימים הקרובים. מתחילים להעביר אותה לאנשי המקצוע. היא תהיה פתוחה לכל אדם. אנחנו נבחן את הבקשה שלך ואולי נצא בסמס המוני".

אורית סוליציאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית: "אם נפגעי אלימות מינית לא מקבלים טיפול סוציאלי הם קורסים. אנו מלווים מקרים עוד מהסגר הקודם של נשים שהגיעו לאשפוזים ולכן קריטי שהטיפול הנפשי יינתן. משרד הבריאות חייב שתהיה רגולציה על המערכת הפסיכיאטרית". יעל שרר מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית: "אנו נתקלים בהמון קשיים מול בתי חולים בנושא של טיפול אקוטי והרבה נהלים לא מקוימים. כשנפגעות פונות לבתי חולים הן לא יכולות לקבל על הקו רופא שיכריע האם הן זכאיות לטיפול אונליין. עשינו שלושה סבבי בדיקות לבתי החולים לראות שהם מקיימים את נהלי משרד הבריאות ולצערי התוצאות לא היו טובות".

ד"ר זהר סהר מנהלת המחלקה לטיפול באלימות במשפחה ותקיפה מינית במשרד הבריאות: "בניגוד לסגר הקודם כל המרכזים האקוטיים פתוחים 24/7 וגם המרכזים לבריאות הנפש פתוחים".

איריס בן יעקב ממונה חינוך למיניות ולמניעת פגיעה במשרד החינוך: "הוצאנו הנחיות לצוותי החינוך לניתור וזיהוי ילדים מרחוק. הוצאנו מסמך איך זה נראה. עשינו הרצאה מצולמת ליועצים ולצוותים חינוכיים איך לזהות ילדים בסיכון. ניתנה הנחייה לפנות לילדים ולעבור על רשימת הנוכחות ולבדוק מה שלומו של כל ילד". ח"כ פורר: "איך זה מגיעה ההנחיה למורה בקצה לזהות פגיעה מינית?" ח"כ תמר זנדברג: "איזה סוג של מעקב יש לכם שזה בכלל מבוצע? המשפחות בסיכון פחות מתחברות לזום – עם שגרת הריחוק ככל שיורדים במצב הסוציואקונומי כל הסיכון עולה.

בן יעקב השיבה: "זה מגיע למנהלי בתי ספר והם מעבירים את הנהלים לצוותי ההוראה". היו"ר פורר: "לכמה עובדי הוראה הגיעו השידורים? יש באג על מה יודע המורה בקצה – יש נתק. אני מרגיש לא בנוח. זה ששמים חומר באתר או אומרים אמרנו למנהלים. השר שלכם מגיע מהמערכת הצבאית שבה יש מתן פקודה ווידוא ביצוע שלה, אם העברתם וידוא ביצוע אמור להיות שמתוך 60 אלף עובדי הוראה 50 אלף איש ראו. מנקודת הראות שלי לצערי אני מעריך שמעט מאוד הגיע למורים בקצה בתוך הברדק ששולט בזומים. בן יעקב טענה: "אנחנו סומכים על ההנהגה הניהולית שלנו". ח"כ זנדברג: "כל הערכה צריכה להיות מלווה בביקורת – היו תלמידים שזוהו? רצו לשפר משהו, עבד לא עבד. היו דיווחים על ילדים שהתריעו או נמצאים בסיכון? בן יעקב: "בהחלט יש דיווחים, היה מספר לא מבוטל שדיווחו על קשיים מכל הסיוגים, היו גם דיווחים על נטיות אובדניות, מיפינו את התוצאות של היועצות. נעביר את הנתונים לוועדה".

יו"ר הוועדה פורר סיכם את הדיון וקרא לשר לביטחון פנים להרחיב את יעדי המשרד כך שהיעד למניעת אלימות במשפחה ופגיעה מינית ייכלל בהם. "בתקופה בה אנו רואים עלייה של מאות אחוזים בנושא הזה – זה שהיעד לא בפנים מעידה על נתק בין השטח למטה. אנו מבקשים ממשרד החינוך לפעול כך שנורות ההזהרה שלגביהם הופקו חומרים חייבים לרדת לשטח ולקבל דיווח מי קרא אותם – המערכות נפלאות אבל לא מגיעות לנקודות הקצה או לפחות אין לנו אינדיקציה שהגיעו לשם". ח"כ פורר הוסיף: "צריך לייצר את הרצף בין מערכות הרווחה לחינוך. זה קריטי בגילאים האלה ולכן אני פונה למשרד הרווחה כך שבהנחיה למערכות הרווחה תעשה פנייה יזומה לבתי הספר כך שהמנהלים יוכלו להסב את תשומת לב המורים לדבר הזה".

14:04 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי נפרדת מכלבתה, שהלכה לעולמה.

14:11 עריכה

התנועה לאיכות השלטון קוראת "למצות את הדין" עם יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראובן עזר וטופז לוק, שלפי החשד, הפרו את הנחיות הבידוד.

14:14 עריכה

הליכודניקים החדשים מותחים ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששניים מיועציו – ראובן עזר וטופז לוק – הפרו, לפי החשד את הנחיות הבידוד.

14:34 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, שיגר מכתב למנהלי בתי החולים ובו קרא להם להתייחס למצב הנוכחי כאל "מצב חירום של מערכת הבריאות". לוי קרא למנהלי בתי החולים הכלליים להימנע מכל פעילות אלקטיבית לא חיונית.

14:51 עריכה

קורונה בכנסת: יועצו של חיים כץ, עובד מזנון ועובד דפוס אובחנו כחולים.

14:59 עריכה

כתב גלי צה"ל ביו"ש שחר גליק פרסם הודעת וואטסאפ שקשורה כביכול לנוער הגבעות ומדווח שם על פשעי שנאה שבוצעו נגד ערבים.

ח"כ אעידה תומא-סלימאן שיתפה והוסיפה כי "המתנחלים האלימים הם כלי בידה של הממשלה".

ניצן הורוביץ:

אחמד טיבי:

15:01 עריכה

ח"כ בנט נגד הגבלות נוספות למגזר הפרטי:

15:11 עריכה

השר שמולי יוצא נגד ההפגנות עקב העלייה הדרמטית בתחלואה ועושה עוד צעד להיות האדם הכי פחות אהוב על מפגיני בלפור – אחרי נתניהו.

15:32 עריכה

ח"כ יאיר גולן פרסם סטטוס מפורט המתחיל בכך שלכאורה נתניהו ניסה לזייף אירוע בהפגנה אתמול, וממשיך בכך שראש הממשלה מנהל יחסי ציבור ולא את המשבר. המסקנה: גם בשבת הבאה ניפגש בבלפור, ההפגנות "מוציאות את יושבי בלפור מדעתם".

טופז לוק, דוברו של נתניהו, שב מארה"ב ואמור לשהות כעת בבידוד. אתמול בבלפור, נצפה לוק מנסה לביים פייק ניוז כדי להשחיר את…

פורסם על ידי ‏Yair Golan – יאיר גולן‏ ב- יום שני, 21 בספטמבר 2020

15:41 עריכה

שופטי בג"ץ קבעו: יש להעמיד לדין משמעתי את רבה של העיר צפת – שמואל אליהו בגין התבטאויות גזעניות ופוליטיות בהיותו משרת ציבור. הפסיקה בתגובה לעתירה של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, פורום "תג מאיר", המטה למאבק בגזענות בישראל והאגודה לזכויות האזרח.

השופט שטיין כתב כי "כמה וכמה מהתבטאויותיו הפומביות, אם כי לא כולן, חצו את הקו האדום אשר מפריד בין מה שמותר לרב עיר להגיד ולפרסם ברבים לבין מה שאסור לו להגיד ולפרסם בפרהסיה, בהיותו רב עיר". כדוגמאות מביא שטיין דברים שאמר הרב בתכנית רדיו בגלי ישראל בגנות ערבים ("מה עושים עם היצורים הפראיים האלה על הר הבית? הם ממש כמו צלם בהיכל. המקום הכי הפוך שמו שם".), סרטון יוטיוב מהערוץ של הרב ופוסט הפייסבוק הבא:

בימינו צריכים להשתדל, כי כל מי שמרים יד על יהודי להרגו, נקום יינקם. ואפילו לא הרג אלא רק הכה או רצה להורגו. כמו שכתוב…

פורסם על ידי ‏לשכת הרב שמואל אליהו‏ ב- יום שבת, 22 בדצמבר 2018

בנוסף הביא השופט התבטאות על בנט ש-"חסר חוט שדרה בענייני יהדות" ושעליו לקבל את מנהיגות רפי פרץ.

מלשכת הרב בחרו להגיב לפסק הדין בהשוואה ילדותית לאדם שנשא שלט עם ציור גיליוטינה בהפגנה לפני כמה שנים וסטודנטית מבצלאל שיצרה פוסטר עם משחק מילים בין hope ל-rope, על פני כל החוכמה היהודית בת אלפי השנים. לשון התגובה:

"מדובר בבית משפט פוליטי. אם היה מדובר על חופש דיבור של אנשים שלהם אין שום בעיה להציג גליוטינה או ראש ממשלה על חבל תליה. אם מדובר על רבנים או דתיים הם יעקמו את החוק כדי לבטל את הזכות היסודית הזו. אנחנו לא נפסיק לדבר. לא נפסיק לומר את האמת. אין לנו אמון בבית המשפט הזה".

16:47 עריכה

בני גנץ מודיע על הקמת בית חולים שדה. הוא מדגיש שעוד לא הגענו לשם, אבל שיהיה.

17:11 עריכה

יועז הנדל דיבר עם מקבילו הבחרייני.

17:22 עריכה

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס מגיב להחלטת בג"ץ נגד הרב שמואל אליהו. לדבריו: "השופטים שנטלו לעצמם סמכויות לפרש ולעוות את החוק הישראלי בפלפולי סרק, מתיימרים שוב ליטול לעצמם סמכות שאינה שלהם לפלפל בחוקה האלוקית הנצחית של העם היהודי. בפסק דין מביש קבעו היום שופטי העליון כי אמירותיו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת: 'אינם בגדר דבר תורה והלכה'. כ'מבינים' מטעם עצמם בתורה הקדושה בטחוני שהם מכירים בדבריו של החכם באדם: 'מקום המשפט שם הרשע'".

17:25 עריכה

ח"כ סמוטריץ אמר על פסיקת בג"ץ בנוגע לשמואל אליהו כי "בעולם מתוקן הנשיאה חיות ושופטי בג"ץ היו מועמדים כבר עשרות פעמים לדין משמעתי על עיוות פוליטי של המשפט הישראלי. שוב, בפסיקה שכל כולה סתימת פיות, מעמידים רב עיר, תלמיד חכם ומנהיג ציבור לדין על דעותיו.הם סותמים את הפה ומהלכים אימים על הרבנים, הם סותמים את הפה לימין, הם סותמים את הפה לכל מי שמאיים על ההגמוניה שלהם. לא ירחק היום שיסתמו את הפה גם לנבחרי ציבור שלא בצד הפוליטי הנכון. אני שולח חיזוק לרב שמואל אליהו על האומץ, על העצמאות, על האמת ועל זקיפות הקומה. לא הם יקבעו את גבולות השיח של רבני ישראל. נעמוד איתן על עצמאותם של רבנים להביע את עמדותיהם ההלכתיות בעצמאות, בחופשיות וללא מורא".

ח"כ אורנה ברביראי לא מבינה למה לא חבריו למפלגה של סמוטריץ' אינם מגנים אותו:

17:53 עריכה

השר שטיייניץ על יועץ ראש הממשלה שהפר ככל הנראה הוראות בידוד: זה לא בסדר שיש סעודה של 400 איש מול בלפור.

עוד אמר שטייניץ בראיון ברשת ב': "אני מתפלא על שר הבריאות, כשאני דיברתי על סגר חריף לפני חודשיים הוא אמר שלא צריך. אני מותח ביקורת על כולנו, כולל על מערכת הבריאות ולאו דווקא על השר. מערכת הבריאות הייתה חייבת לראות את הכתובת על הקיר". 

17:58 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בגלי צה"ל כי הוא מעריך שאחרי יום הכיפורים נהיה חייבים להדק את הסגר.

על פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר אמר קיש: "חשבנו שיש מתווה מסודר, והוא כשל. הילדים שהגיעו למוסדות הלימוד לא שמרו על הקפסולות. כשנצא מהסגר – לא יחזרו ללימודים באותה דרך"

ח"כ תמר זנדברג הגיבה לדברים:

18:15 עריכה

בוואלה מדווחים כי נתניהו הדף את הביקורת על הטיפול הממשלתי בעלייה בתחלואה וטען כי היא נובעת מזלזול בהנחיות, והוסיף כי מגבלות נוספות נמצאות על הפרק. עוד אמר כי "כל מי שזלזל בהנחיות או יותר גרוע מזה שדילל אותן בכנסת שלא ישאל איך התחלואה עלתה ושלא יבוא בטענות. הסיבה לתחלואה זה התקהלויות ואי עטיית מסיכה. מחר בקבינט הקורונה נדון בצעדים נוספים".

לשאלת השרה אורית פרקש לגבי הפרת הבידוד של שני היועצים הבכירים שלו אמר נתניהו "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות ולהקפיד עליהם ולאכוף אותם בצורה שויונית. גם בהנחיות על אכיפת ההפגנות. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד, כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית".

טופז לוק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
טופז לוק שלכאורה הפר בידוד לצידו של נתניהו. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
18:46 עריכה

ח"כ פרומן מיש עתיד – תל"ם רוצה להחזיר את התלמידים הצעירים למערכת החינוך.

18:54 עריכה

בוואלה מדווחים כי שרי הליכוד אמיר אוחנה, מירי רגב ואופיר אקוניס, אמרו בישיבת הממשלה כי יש לקצץ בשכר גם לבכירי הרשות השופטת ולא רק לשרים ולח"כים. זאת, בעקבות המהלך שמקדם שר האוצר, ישראל כץ, לקיצוץ של 20% בשכר השרים והח"כים.

19:32 עריכה

ח"כ זנדברג מגיבה לאמירה של נתניהו על טופז לוק:

19:38 עריכה

ב-ynet מדווחים כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס בישיבת הממשלה להפגנות שמתקיימות בבלפור, ואמר כי "לא בגללי המשטרה לא אכפה את ההנחיות, אלו דברים לא נכונים. מי שמגיע להפגנות מחויב לעמוד בכל כללי בריאות הציבור, אך יש עניינים לא פשוטים לאכיפה. יש חובה לעטות מסיכות ולשמור על ריחוק בזמן הפגנות ובו בעת לשמור על הזכות להפגין".

20:20 עריכה

ברשימה המשותפת מעודדים שמירה על ההנחיות:

20:25 עריכה

בחדשות 12 דיווחו כי יועצו של נתניהו, טופז לוק אמר בשיחה עם מקורביו: "ההנחיות שקיבלתי השתנו מספר פעמים אבל עם זאת הייתי צריך להקפיד יותר. אני מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה ובכל מקרה אשלם מיוזמתי את הקנס".

20:41 עריכה

בנט טוען שאפשר לנצח את הקורונה בשישה שבועות אם 80% מתושבי ישראל יעטו מסכות.

20:53 עריכה

פעילי מחאה כמו כרמי גילון ואמיר השכל הגישו בקשה לקובלנה פלילית נגד ראש הממשלה.

20:59 עריכה

חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון עונה לנתניהו. יו"ר ועדת הקורונה הגיבה לדברים של ראש הממשלה שרמזו כי היא אשמה בעלייה בתחלואה בקורונה, ואמרה "לא אני השתתפתי באירועים המוניים ללא מסכה, לא הזמנתי להתארח בביתי בניגוד להנחיות ועובדי לשכתי לא הפרו בידוד".

שאשא-ביטון אמרה כי היא מציעה לנתניהו "להתעשת ולהפסיק לברוח מאחריות ולהטיל בוץ ורפש".

יפעת שאשא ביטון בכנסת, 20 במרץ 2017 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מציעה לו להפסיק להטיל בוץ. יפעת שאשא ביטון בכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
21:02 עריכה

כצפוי מיקי זוהר מצליח להיות הח"כ הראשון להתקיף את יפעת שאשא ביטון על דבריה נגד נתניהו:

מיד אחריו: אוסנת מארק

21:16 עריכה

השרים אישרו פה אחד את החלטת השר כץ להפחתה בשכרם ושכר חברי הכנסת, וכן ביטול תוספת השכר שהיו אמורים לקבל ב-2021. בנוסף, הפחתה במשכורתם של בכירים בשירות הציבורי, בהם רה"מ, נשיא המדינה, שופטים וראשי רשויות, תעלה לדיון.

21:52 עריכה

נתניהו האריך את מינויה של דינה זילבר המשנה ליועמ"ש בשלושה חודשים ובצלאל סמוטריץ' כותב ציוץ קצת מסובך בעניין:

הכוונה היא  לטור של ליבסקינד בו נכתב שנתניהו אינו יכול לעסוק בענייני המדינה ושבכל מקרה הוא אינו פועל לתיקון מערכת המשפט (בין שאר הדברים).

21:53 עריכה

השר עמיר פרץ עושה הראשון שזיהה על החלטת הממשלה לקיצוץ בשכר.

22:23 עריכה
22:35 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ מתלונן על כך שהגיע לתכנית של קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל ושאלו אותו רק שאלות על ההפגנות.

הראיון:

סגירה