מחר: מפגינים יעלו בשיירה לירושלים למחות בזמן הדיון בכנסת בחוק ההפגנות

מפגינים גם הערב מול בית אשכנזי וגנץ ● החוק אמור להגביל את ההפגנות בזמן הסגר ל-1000 מטר מהבית ● ניצן הורוביץ קורא לעבודה וכחול לבן להתנגד ● יאיר גולן: אל תאמינו לזה שההגבלה תהיה זמנית ● השר זמיר: אמשיך להתנגד להגבלת ההפגנות ● נתניהו הנחה להיערך לטיפול ב-1,500 חולי קורונה במצב קשה עד יום חמישי ● הסגר יימשך כחודש ● כ״ץ: אחזיר חלק מהמשק לעבודה

ההפגנה בבלפור, 26 בספטמבר 2020 (צילום: אמיר בן-דוד)
אמיר בן-דוד
ההפגנה בבלפור, 26 בספטמבר 2020
19:41 עריכה

המלחמה בקורונה: נתניהו הורה להיערך ל-1500 חולים קשה עד יום חמישי. מספר החולים קשה כרגע: 763. בסטטוס שפרסם מעדכן ראש הממשלה על  הנושאים שיידונו מחר, בין השאר – עדכון תמונת המצב של ההצטיידות בחיסונים, הגדלת יכולת האכיפה של השוטרים והכנת מערכת החינוך להפעלה בצל הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני יום הכיפורים סדרת דיונים בהם קבע קווים מנחים ומרכיבים מרכזיים לתכנית העבודה הלאומית…

פורסם על ידי ‏ראש ממשלת ישראל‏ ב- יום שני, 28 בספטמבר 2020

בדף של נתניהו עלה הסטטוס הבא:

אזרחי ישראל, אני גאה בציבור שגילה אחריות ושמר על ההנחיות ביום הכיפורים. אנחנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי לבלום את…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שני, 28 בספטמבר 2020

19:53 עריכה

חוק איסור ההפגנות מגיע מחר לכנסת – הכנסת אמורה את זה שהפנות יוכלו להתקיים רק במרחק 1000 מטר מהבית בזמן הסגר. בליכוד דורשים להמשיך באיסור גם כשהסגר יוסר וישארו מגבלות אחרות.

ניצן הורוביץ מזהיר את כחול לבן והעבודה שלא יצביעו בעד.

יאיר גולן: זה לא יהיה זמני.  

19:56 עריכה

ח"כ טיבי משרטט קו בין ראש ממשלת ישראל לנשיא האמריקאי:

20:20 עריכה

דפנה ליאל מדווחת כי הסגר צפוי להימשך כחודש.

על פי דיווח ב-ynet, שר האוצר ישראל כץ אמר כי "הנחת המוצא שלי הייתה כי לאור מצב התחלואה הסגר לא ימשך רק שבועיים אלא יותר, ולכן התנגדתי להצעה הראשונה. בימים הקרובים, לקראת הדיון על הארכת הסגר בשבועיים נוספים, בכוונתי להכין תוכנית משלימה להרחבה נוספת של פעילות המשק בהיקף של 20%, הנחוצה כדי לאפשר גם למגזר התעשייה לפעול בהתאם למתווה מרץ-אפריל".

20:25 עריכה

ב-ynet מדווחים כי במערכת הבריאות מצפים לנתונים גבוהים במיוחד של מאומתים בימים הקרובים בגלל צוואר בקבוק שנוצר על רקע המשך ביצוע הבדיקות, אבל הגבלת הפענוח במעבדות שלא עבדו. בכיר במערכת הבריאות אמר: "נתוני המאומתים שיפורסמו ביום רביעי יהיו מופרעים".

20:30 עריכה

יולי אדלשטיין שיתף את החיקוי שלו של הקומיקאי יניב ביטון. האם כי לקח את זה בכיף או כדי להוציא את העוקץ?

20:45 עריכה

ממשטרת ישראל נמסר כי מאז אתמול 27.09.20 (במהלך כל היממה) ועד היום בערב (28.09.20 בשעה 17:00), ניתנו ע"י המשטרה ברחבי הארץ 3,922 דו"חות בגין ההפרות השונות של תקנות המאבק בקורונה, מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה (2,789 דו"חות), ובהם גם 968 דו"חות בגין אי עטיית מסיכה, 44 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, וכן 60 דו"חות בגין שהייה במקום פתוח לציבור ובבית עסק שפעילותו נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות.

20:56 עריכה

20 שנה לעלייה של אריק שרון להר הבית ופרוץ האינתיפאדה השנייה. עאידה תומא-סלימאן טוענת שאריק שרון הצית את האינתיפאדה והמטרה של הימין  תמיד הייתה חיסול האפשרות לשלום עם הפלסטינים.

21:13 עריכה

נתניהו קיים שידור שאלות ותשובות בפייסבוק:

ממשיכים להילחם בקורונה, עדכון בשידור חי ממני אליכם. תשאלו אותי כל מה שאתם רוצים >>

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שני, 28 בספטמבר 2020

נתניהו דיבר על המסורת נוכח המגיפה ועל התוכניות שלו להמשך ואז ענה לשאלות הגולשים.

לשאלה על מתי יפתחו חדרי הכושר, ענה ראש הממשלה כי כולם חושבים שאצלם אין הדבקות אבל תמיד יש קצת ואנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו. "אנחנו עשינו ניסוי, כדבריו של הפרויקטור, ניסוי של דבר שלא היה בעולם. לעמוד בתחלואה בלי סגר כללי ורוב השרים הסכיו איתי שצריך סגר הדוק יותר כרגע", אמר.

על חשיבות עטיית המסיכות: נתניהו סיפר כי אצלו זה כלל. לדבריו "יש עובדים בבית עובדים יקרים, לפני שהם נכנסים, העובד רוצה להגיש לי כוס קפה, הוא אומר, 'ראש הממשלה אני מחכה בחוץ תחבוש מסיכה', ואז שנינו עם מסיכה, הוא מגיש לי קפה אני אומר לו 'תודה רבה' ושנינו ממשיכים הלאה".

נתניהו אמר כי ישראל פתחה מוקדם מדי את אולמות האירועים "וסביר להניח שגם את מערכת החינוך במלואה". 

נתניהו הראה אולפן מאולתר שהקימו בבית כדי לשמור על כללי הסגר.

21:42 עריכה

בהתאם למסורת – לאחר יום הכיפורים מתחילים הפוסטים על בניית הסוכה

מתן כהנא, גם לוחם סיירת וגם טייס, בנה כמובן שתי סוכות:

מירי רגב בסרטון על פרויקט ה"סוכה זום" ו-"האושפיזילייב". היה יכול להיות יותר גרוע. סוכו – ורונה או משהו.

22:29 עריכה

שר התיירות אסף זמיר סוג של מתנצל בפוסט ארוך, על המהלכים שכחול לבן עשו, אבל עדיין חושב שהם היו הנכונים ביותר ביחס לאלטרנטיבות. זמיר כותב שבכל יום הוא חושב לפרק את הממשלה הזו, ושזה נפסל, שוב – בגלל האלטרנטיבה – בחירות בצל קורונה, ממשלת מעבר והתפרקות החברה הישראלית.

זמיר כותב כי התנגד להגבלת ההפגנות כפי שהוצגו וכי ימשיך להתנגד גם בהמשך.

פתאום היה לי חשק לנסוע בצאת כיפור למשה וציונה. החברים הכי טובים של ההורים שלי. הם גרים ביהוד ואצלם אוכלים הכי טוב תמיד…

פורסם על ידי ‏אסף זמיר-Asaf Zamir‏ ב- יום שני, 28 בספטמבר 2020

22:52 עריכה

חדשות 13 מדווחים כי מחר יעלו שיירות מכוניות לירושלים ויגיעו לקריית הממשלה במהלך ישיבת ועדת החוקה, שתדון על החוק שנועד להגביל את ההפגנות: לדבריהם "הכנסת מחוקקת חוק אנטי דמוקרטי בשירות הנאשם".

היום נערכו הפגנות שיזמו אנשי מחאת "הדגלים השחורים" מול בתיהם של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי ויו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג.

סגירה