מנדלבליט: "נבצרות נתניהו לא ירדה מהפרק"

המליאה תאשר הלילה חוק שיאפשר הגבלת הפגנות לקילומטר מהבית ● שרים בקבינט קורונה: "נתניהו בפאניקה, השבוע היתה התפוררות" ● גנץ: הצבת חיילים בהפגנה היום היתה טעות שלא תחזור ● כ"ץ מבטיח שלא יהיו קיצוצים בקרוב ● נתניהו: "הסגר יימשך לא פחות מחודש" ● שירות התעסוקה: 896 אלף מובטלים

  • חברי הכנסת ניצן הורביץ ואוסנת מארק בוועדת חוקה, 29 בספטמבר 2020 (צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת)
    יהונתן סמייה/דוברות הכנסת
  • הפגנה נגד נתניהו מחוץ לכנסת, 29 בספטמבר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי / פלאש 90
  • זאב אנגלמאייר ("שושקה") מפגין מחוץ למחוז תל אביב של המשטרה שם קיימו השרים אוחנה, אדלשטיין ומ"מ המפכ"ל מסיבת עיתונאים, 29 בספטמבר 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • הפגנה נגד נתניהו והממשלה, מחוץ למטה מחוז תל אביב של המשטרה, 29 בספטמבר 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • הפגנה נגד נתניהו ליד מחוז תל אביב של המשטרה, 29 בספטמבר 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • יאיקר לפיד נואם במליאה לפני ההצבעה על חוק שיאפשר הגבלת הפגנות ל-20 איש במרחק קילומטר מהבית. 29 בספטמבר, 2020 (צילום: יהונתן סמייה/ דוברות הכנסת)
    יהונתן סמייה/ דוברות הכנסת
06:58 עריכה

מהיום (שלישי) יחול עוצר יציאות בן חודש לחיילים במערך הלוחם ובהכשרות בשל העלייה בהיקף התחלואה בקורונה. ההחלטה על העוצר התקבלה על ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי. חריגות מהנחיה זו יינתנו על ידי מפקדים בדרגת אלוף בלבד.

07:04 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט תדון היום, החל מהשעה 9:30, ב"חוק הקורונה הגדול", המאפשר הגבלה של הפגנות ותפילות. הצעת החוק אושרה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, והוועדה תדון בהצעה לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

ארגוני מחאה נגד נתניהו הודיעו שבכוונתם להפגין היום נגד החוק. שיירה של אלף כלי רכב, לדברי המפגינים, צפויה לעלות לכנסת כחלק מהמחאה.

07:20 עריכה

המשטרה הודיעה שמהיום תחמיר את אכיפת תקנות הקורונה. מחסומים יוקמו בכניסות לערים וביציאות מהן, וכן בכבישים בינעירוניים.

07:48 עריכה

הערב ישודר בעצרת הכללית של האו"ם נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשל מגפת הקורונה, ובדומה ליתר המנהיגים, נתניהו לא יגיע לעצרת בניו יורק, והנאום, שהוקלט מראש, ישודר באופן וירטואלי. ההערכה היא שנתניהו יידרש בדבריו – בין היתר – להסכמים שכוננה לאחרונה ישראל עם איחוד האמירויות ועם בחריין.

08:13 עריכה

עומסי תנועה מורגשים ברחבי הארץ בשל מחסומים, שבאמצעותם אוכפת המשטרה את תקנות הקורונה.

09:12 עריכה

הארגון מבצר הדמוקרטיה הודיע שיעתור לבג"ץ בשל העיסוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפגנות נגדו. לטענת הארגון, נתניהו נתון בניגוד עניינים, לכן אינו יכול לעסוק בנושא.

09:23 עריכה

השרים יולי אדלשטיין ועומר ינקלביץ' סופדים למרים לוינגר, ממקימי היישוב היהודי בחברון, שמתה בגיל 83.

09:34 עריכה

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, דוד רוזן, דחה את הקבילות בעניין ביתה של הפרקליטה ליאת בן ארי. רוזן קרא ליועץ המשפטי לממשלה לנסח כללים הנוגעים לנורמות ההתנהגות של עובדי משרד המשפטים.

10:39 עריכה

הצוות המייעץ למטה לביטחון לאומי ממליץ לפתוח את מוסדות החינוך לגיל הרך, כשמספר הנשאים היומי ירד ל-2,000 איש. עוד הומלץ לפתוח את המסחר והשווקים כשיתגלו 1,000 נדבקים ביום. כך דיווח אדיר ינקו ב-ynet.

10:44 עריכה

מספר החולים החדשים ליום בישראל ביחס לגודל האוכלוסייה – הגבוה בעולם, כך קובע מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. לראשונה עוברת ישראל את ארצות הברית במספר המתים ליום ביחס לגודל האוכלוסייה.

• הדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה

10:59 עריכה

חבר הכנסת אלי אבידר קיבל בסוף השבוע איום, שבו נכתב: "אתה צריך כדור בראש דחוף". תושב ראשון לציון, בשנות הארבעים לחייו, החשוד בשליחת ההודעה, נעצר והובא לחקירה משטרתית. לאחר דיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, החשוד שוחרר למעצר בית.

11:11 עריכה

בשל הסגר הכללי חתמה שרת התחבורה מירי רגב על צווים המאריכים את תוקפם של רישיונות הנהיגה ורישיונות הרכב שתוקפם פג מ-25 בספטמבר ל-15 בנובמבר.

11:19 עריכה

החלה ישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט, שבה תידון הצעת החוק, המבקשת להגביל את זכות ההפגנה.

11:30 עריכה

עימותים התגלעו בין שוטרים לבין מפגינים, המוחים נגד "חוק הקורונה הגדול".

11:32 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ביקר היום בבני ברק וקרא לשיתוף פעולה מלא של הציבור עם הרשויות במאבק בקורונה.

12:12 עריכה

בהר הרצל נערכה אזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים במלאת 47 שנים להתרחשותה. "לא להיכנע לשאננות, לקונספציה, ליוהרה", קרא נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

12:19 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט – שדנה כעת בהגבלת ההפגנות – דחתה יותר מ-4,000 הסתייגויות להצעת החוק לתיקון חוק הקורונה הגדול.

לבקשת משרד הבריאות, ובהסכמת כל חברי הוועדה, הובהר כי ניתן יהיה לצאת לטיפול רפואי גם אם אינו "טיפול רפואי חיוני" וכן כי אדם עם מוגבלות השוהה במסגרת חוץ ביתית יוכל לבקר את הוריו או את האפוטרופוס שלו.

12:48 עריכה

חברי הכנסת שלמה קרעי מהליכוד ואלי אבידר מישראל ביתנו התעמתו בדיון של ועדת החוקה בנושא ההפגנות. קרעי אמר לאבידר, שלו היה הדבר תלוי בו – היה עוצר אותו. אבידר קרא לו בתגובה "פושטק קטן".

13:10 עריכה

עורכת הדין ורד גרטל עתרה לבג"ץ נגד החלטת הממשלה, מיום חמישי האחרון, להטיל סגר כולל – כך מדווח בפרסום ראשון כתב זמן ישראל, תני גולדשטיין. בעתירה נטען שההחלטה להטיל סגר התקבלה בניגוד לעמדת גורמי המקצוע ומתוך שיקולים זרים. ביום שבת האחרון שלחה גרטל מכתב התראה לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא.

13:10 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן: כשהסגר המלא ייפסק – הציבור יוכל לשוב להפגין.

13:29 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אמר שישנו עומס רב מאוד על מחלקות האשפוז של בתי החולים. "המערכת לא קורסת, אבל היא עמוסה מאוד", אמר בראיון לאסתי פרז בכאן רשת ב'. עוד אמר לוי שבעת היציאה מהסגר יעברו לפחות עשרה ימים בין שלב אחד למשנהו.

13:59 עריכה

במערכת הציבורית והפוליטית מוסיפים לספוד למרים לוינגר, ממקימי היישוב היהודי בחברון, שהלכה לעולמה.

14:30 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה לקריאה שנייה ושלישית את התיקונים ל"חוק הקורונה הגדול", המגבילים את זכות ההפגנה. לפי התיקונים שאושרו, בעת הסגר יותר לציבור להפגין במרחק שלא עולה על קילומטר מבתי התושבים.

חברי הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה, טלי פלוסקוב, עמית הלוי ועוזי דיין מהליכוד, איתן גינזבורג, עינב קאבלה, מיכל וונש ותהלה פרידמן מכחול לבן ומיכאל מלכיאלי מש"ס תמכו, בעוד שיואב סגלוביץ' ומאיר כהן מיש עתיד – תל"ם, אוסאמה סעדי ווליד טאהא מהרשימה המשותפת, אלי אבידר מישראל ביתנו וניצן הורוביץ ממרצ התנגדו. בעוד כחצי שעה תיערך בוועדה הצבעה נוספת – רוויזיה – אך ההערכה היא שההתנגדות לחוק לא תתקבל.

14:57 עריכה

הטייס לשעבר ותת אלוף (במיל.) אסף אגמון הוא בין העצורים במחאה נגד הגבלת ההפגנות שמתקיימת כעת מול הכנסת.

סלפי מתוך הניידת עי אזרחים אמיצים שנעצרו!

פורסם על ידי ‏‎Crime Minister‎‏ ב- יום שלישי, 29 בספטמבר 2020

15:22 עריכה

שר הבטחון בני גנץ שוחח עם אנשי המכון הביולוגי לגבי היערכות לניסוי בבני אדם בחיסון לקורונה.

15:29 עריכה

מספר החולים במצב קשה עומד על 811, לפי עדכון של משרד הבריאות מלפני כשעה. בבתי החולים מאושפזים כעת 1,593 מטופלים, שמהם 206 מונשמים.

15:42 עריכה

ח"כ משה יעלון והח"כ לשעבר מיקי רוזנטל מוחים על כך שחיילים השתתפו בשמירה על הסדר בהפגנה שמתקיימת מול הכנסת בשעות האחרונות במחאה על הגבלת זכות ההפגנה. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מזכיר לו שגם בהתנתקות הצבא לקח חלק פעיל.

15:52 עריכה

הרכב השופטים במשפט נתניהו יקיים דיון ב-15 לנובמבר, ללא נוכחות הנאשמים, בדרישת הסנגורים להעביר אליהם חומרים נוספים מהחקירה בתיקי האלפים.

פלדמןפרידמן

16:00 עריכה

יעקב ליצמן עשוי לחזור למשרד השיכון כסגן שר, אחרי שהתפטר לפני כשבועיים, ואחד מאנשי הימין יתמנה לשר במשרד הזה, לפי דיווח של שירית אביטן.

16:17 עריכה

מיום חמישי בבוקר ועד היום בבוקר הצטרפו 42 אלף דורשי עבודה חדשים לשירות התעסוקה. רוב הנרשמים בגל הזה, (76%) היו בחל"ת גם בסיבוב הקודם.

בסך הכל יש עכשיו 896 אלף איש שלא עובדים, מהם 560 אלף בחל"ת והשאר מובטלים.

16:34 עריכה

ראש הממשלה אמר אישר היום כי הסגר יימשך לא פחות מחודש. בשידור חי מעמוד הפייסבוק שלו, אמר בנימין נתניהו כי "יכול להיות שיקח הרבה יותר זמן. זה לא יהיה מבוסס על זמן אלא על מספר נדבקים יומיים ומדדים אחרים".

עדכון בשידור חי – והפעם נותנים דגש נוסף על האכיפה. תשאלו אותי הכל אני כאן אתכם >>

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שלישי, 29 בספטמבר 2020

16:52 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין אומר שצלב הקרס שרוסס על מכונית בבריטניה הוא מראה מזעזע שממחיש את הצורך בהנחלת זכרון השואה.

 

17:22 עריכה

ועדת הכספים אישרה הגדלת "מס הכנסה שלילי" בעקבות הקורונה. התוספת אמורה לעודד משתכרי הכנסות נמוכות להשתתף בשוק העבודה והעלות הכוללת של הבונוס שאושר היום מסתכמת ב-800 מיליון שקל.

17:31 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ אומר לכאן ב' שבימים הקרובים הוא יפעל להקלת הסגר והרחבת הפעילות הכלכלית.

"… רפאל, התעשייה האווירית, אינטל, הרבה מאוד מפעלים, בניה, שירותים, משלוחים הכנסנו פנימה כדי שהתשתית תהיה קיימת. ישבתי היום עם אנשי המשרד כדי להכין תכניות נוספות בשני שלבים.

"הגבתי לכל צעד בצורה מהירה … מה שנצטרך עכשיו גם נשלים … רשת בטחון דינמית ומשמעותית … ואנחנו מטפלים בכל מגוון הדברים, אני מגיב מיד למצב ולכל המגבלות.

שאלה: האם מקובל עליך סגר לתקופה ארוכה?

"הסגר הוא אמצעי להוריד תחלואה במידה והוא אפקטיבי, התנגדתי לסגר מקיף … אני הנחיתי היום להכין למחר תכנית של הרחבת פעילות במידה שהסגר יימשך אחרי סוכות. זה כולל מגוון רחב של עסקים, החינוך לגיל הרך, ויש דברים אחרים.

"נכין תכנית דו שלבית שבמידה והסגר יימשך יצטרכו לאשר פעילויות נוספות … אני תיקנתי את השלב הראשון אחרי שהצבעתי נגדו ואגיש תכנית שבמידה וזה נמשך יאפשרו לעוד גורמים לפעול … הסגר מותנה בהסכמה לאומית וזה לא קיים כרגע … הורדנו את הרף כדי לאפשר לציבור יותר רחב לקבל את הסיוע".

"אני לא הולך לקצץ שקל ולא הולך להעלות מסים בשקל אחד … 2021 תהיה דומה לפחות בתחילתה ל-2020 אנחנו צריכים לתגבר ולא להטיל גזרות אלה שמפיצים שמועות פוליטיות יכולים להירגע וזה מראה כמה קשה לתכנן תקציב במציאות משתנה … בחודשים הקרובים לא יהיו קיצוצים ותהיה הרחבה תקציבית שאפילו ה-OECD שיבח".

17:45 עריכה

אלי אבידר מסביר שאחרי החוק שאולי יאושר היום במליאה, הממשלה תצטרך לאשר תקנות של הגבלת ההפגנות ודברים נוספים.

"ברגע שיעיבור את החוק הממשלה צריכה לפרסם תקנות, החוק בסך הכל מסמיך את הממשלה לפרסם תקנות שמגבילות את הדברים. עדיין לא פירסמו את התקנות, שלרגע לא יתייאשו אנחנו מחכים לתקנות האלה .. נאתגר את זה בבג"ץ, שכל ארגוני העצמאים שהולכים לדפוק להם ת'צורה אם לא יילכו לבג"ץ לאתגר את התקנות האלה אף אחד לא יעזור להם … כל ארגוני הכלכלה צריכים להעביר הולכים להרוס את המשק".

17:52 עריכה

גורם מדיני: בנאומו באו"ם יחשוף ראש הממשלה נתניהו היערכות סודית של חיזבאללה בלבנון.

18:14 עריכה

שר הביטחון אומר שההצבה של חיילי צה"ל במוקד ההפגנה בכנסת היום, היתה שגיאה שלא תחזור.

18:45 עריכה

השרים אמיר אוחנה, יולי אדלשטיין ומ"מ המפכ"ל קיימו מסיבת עיתונאים מחוץ לבניין מחוז תל אביב של המשטרה וקודם לכן ערכו סיור לבדיקת אכיפת הנחיות הסגר. מסביב מחו מפגינים נגד מדיניות הממשלה.

ניצב מוטי כהן, מ"מ המפכ"ל אמר כי הוא "ער לשיח המתלהם נגד שוטרים וחיילים במחסומים וקורא לציבור להישמע להנחיות. "אנחנו עדים לשים מתלהם נגד השוטרים והחיילים במחסומים, אני מוקיע את השיח וקורא לציבור להישמע להנחיות ולנהוג באיפוק ואחריות".

כהן הוסיף ש"התחלואה קשה והמשימה היא הצלת חיים המשטרה הוכיחה פעם אחר פעם את יכולתה המבצעית בימי שגרה וחירום. השוטרים ימשיכו בפעילות בכל רחבי הארץ והיו נוכחים בערים ובצירים הראשיים.

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה אמר כי על הכף מונחים רבים מהישגיה של מדינת ישראל שעלולים לרדת לטמיון … הדרך להציל את המדינה מקריסת מערכות היא לעזוב את יתר הוויכוחים".

אדלשטיין אמר שהממשלה לא תחזור על "טעויות של פתיחה מהירה של המשק או של ענפים שונים … נהיה זהירים מאוד ולא יעזרו שום לחצים, שום לובי. נשחרר את המשק והחיים שלנו בזהירות הנדרשת מבחינה רפואית".

19:09 עריכה

מועצת חכמי התורה של ש"ס קוראת היום לקיים תפילות במרחב הפתוח בלבד במהלך סוכות. "על כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו לשמור ולהקפיד על כל הנחיות הבריאות אחת לאחת … להתפלל אך ורק במרחב הפתוח גם בימי החג ולהקפיד על שמירת מרחק בשעת ההקפות ובחג שמחת תורה".

19:34 עריכה

ועדת החוק אישרה את חוק הסמכויות לקריאה שניה ושלישית והוא יאושר הערב במליאה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר לכאן 11 "שמתנהל ויכוח במדינה מי אשם יותר פעם זה פאבים פעם זה בתי כנסת פעם זה מסעדות פעם זה הפגנות, תחשבו שאתם הורים שאומרים אלה יכולים לעשות ככה ואלה יכולים לעשות ככה, חייבים אכיפה רוחבית".

בהתייחס לטענות על כך שבחורי ישיבות יצאו לבתיהם בלי בדיקות קורונה, אשר אמר שזה לא נכון:

"לא יודע מאיפה הבאת הפרות בפונבז' אני יודע על הפרות במקומות אחרים … אמרת הכללות שלא היה קפסולות וחזרו כל בחורי הישיבות חזרו לבתיהם בלי בדיקת קורונה וזה לא נכון … אני מציע לבדוק את ההודעה של רוני נומה … אנחנו מנסים למנוע את כל ההפרות.

"עיגנו את חופש ההפגנה וחופש התפילה בלי לחץ של אף אחד אבל כרגע אנחנו במצב שאנחנו מנסים לעשות אכיפה להמונים למדינה שלמה … הפרות יהיו גם במגזר החרדי וגם במגזר החילוני השאלה מה יהיה ברובם מה יהיה במיינסטרים … אנחנו מגנים על כל הציבורים.

19:40 עריכה

נתניהו שידר הערב נאום מוקלט לאו"ם, וחשף מתקן נשק נוסף של חיזבאללה בשכונת ג'נאח בביירות. הוא התחיל את נאומו בלשבח את תכנית השלום של טראמפ ומביע בטחון בכך שמדינות נוספות יצטרפו למעגל השלום בקרוב.

"ראינו את הפיצוץ בנמל ביירות, 200 נהרגו ורבע מיליון הפכו לחסרי בית והפיצוץ הבא יכול לקרות בשכונת ג'נאח ליד שדה התעופה הבינלאומי וכאן חיזבאללה מחזיק מחסן נשק ליד מיכלי גז, זה במרחק 50 מטרים מחברת הגז וזה מוטמע בשכונה אזרחית, אלה הקוארדינטות, אני רוצה להראות את הכניסה למתקן הטילים.

אני אומר לאנשי ג'נאח: אתם צריכים להפגין כי אם זה יתפוצץ תהיה טרגדיה נוספת, ישראל לא רוצה להרע לכם אבל איראן כן והיא מעמידה אתכם בסכנה. הקהילה הבינלאומית צריכה להתעקש שחיזבאללה יפסיק להשתמש באנשי לבנון כמגן אנושי.

20:04 עריכה

משרד הבריאות מדווח על 2,009 נדבקים חדשים מחצות, 778 חולים במצב קשה.

20:20 עריכה

במערכת הבריאות מודאגים מהתפרצות של קורונה ברחבי הארץ בעקבות תיעודים של תפילות שהתקיימו אתמול בחללים סגורים וכן חזרה של אלפי תלמידי ישיבות לבתיהם בלי שביצעו בדיקות קורונה לפני כן. הממשלה בוחנת חזרה של מוסדות חינוך לגיל הרך ואילו הכיתות הגבוהות יישארו בבית בחודשיים הקרובים.

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר הערב לכאן 11 ש-800 חולים קשים בבתי החולים "זה הגבול ונמשיך לאשפז מן הסתם, נמשיך להסב מיטות מן הסתם.

לדבריו זה לא אומר שלא יהיה טיפול שוטף: "אנא בואו לבתי החולים אל תהססו … המגמות שאנחנו רוצים לראות זה ירידה בתחלואה ובאחוז המאומתים ל-7% ומטה וזה אומר 2,000 מאומתים ביום ובצורה מיטבית מאות ביום וגם אם נרד ל-2,000 ביום ברור שזה יטייב את התיחקורים, מערך התיחקורים יכול להתמודד כיום עם מאות מאומתים ליום בלבד.

"מערכת החינוך זו התקהלות שבעטייה עלולה להיות הדבקה וללא ספק התחלואה גם בגיאלי העשרה עלתה מאז פתיחת מערכת החינוך. הדיון על כך מתקיים … עמדתי היא שהדבר הזה יחול כנראה בשלבים שלב ראשון ילדי הגן והגיל הרך מאוד ולפי מקומות התחלואה גם גילאי א'-ד'. אני לא יכול לדבר על זמן שבו תיפתח מערכת החינוך פרונטלית לכיתות ה' ומעלה.

"אני מגנה בתוקף כל התקהלות מכל סוג שהוא בכל מגזר שהוא … אנא בואו לא נסתכל לדשא של השכן נסתכל כל אחד על עצמו על הרצון לשמור על הבריאות של עצמנו והורינו ורק כך נוכל לעבור לשלבים של הקלות.

20:31 עריכה

שרים בממשלה אמרו לכאן 11 כי ממשלת ישראל ביזבזה זמן על דיונים עקרים עם גמזו ונתניהו ניהל את המשבר בתהליך קבלת החלטות מסודר.

"גמזו לא תרם הרבה, הוא הביא את תכנית הרמזור ולא כולה התקבלה בממשלה בגלל לחצים פוליטיים … לקח לו חודש וחצי יקר מדי להעביר את הרמזור, אם היינו מפעילים את התכנית שבוע אחרי שנכנס אולי היא היתה אפקטיבית.

"נתניהו כנראה היה בפאניקה וראה את המספרים ונכנס ללחץ ולא סומך על גמזו ולא על אף אחד, היה צריך ללכת על מתווה של סגר חלקי אבל נתניהו לא הסכים לדון בזה אפילו לא בקבינט ולא בגלל ההפגנות אלא בגלל שהוא בפאניקה.

"לא היה דיון על מתווה של סגר חלקי אנחנו בישיבת ממשלה שהולכת לגזור סגר שיגרום נזק של 35 מיליארד שקל ומיליון מובטלים ואין נייר שאומר על מה מחליטים, נתניהו אומר שזה יהיה דומה לסגר של מרץ … מה שקרה בשבוע האחרון היה התפוררות טוטאלית, נתניהו פשוט ברדקיסט.

20:42 עריכה

החלטה על נבצרות של נתניהו לא ירדה מהפרק מבחינת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט. דבריו פורסמו הערב ב-N12 ונלקחו מתוך ראיון לישראל יוסקוביץ בעיתון "במשפחה". מנדלבליט אמר בין היתר את הדברים הבאים:

"…האם כמו שאני עושה את ההבחנה ואני אומר – יש נאשם מר בנימין נתניהו ויש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, זה לא אותו דבר. אם אתה מערבב את הדברים ומשתמש בכוח השלטוני שלך כראש ממשלה כדי להשפיע על ההליך הפלילי, פה מתחילה להיות בעיה קשה … אז אם אי אפשר להתמודד איתה, יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות".

בתשובה לשאלה מתי עשוייה ליפול ההחלטה על נבצרות, אמר היועמ"ש כך: זה לא מתמטיקה ואני לא נחפז ומנסה להיות מאוד שקול … אני לא מתנהג כמו רשתות חברתיות … לעניין הזה בדיוק נועד הסדר ניגוד העניינים ולא, הוא לא עושה לי טובה. אני לא מקבל שהוא בא ואומר: 'אני אקח על עצמי בהתנדבות מגבלות'.

ח"כ מיקי זוהר מגיב באיום ישיר שלפיו צריך להחליט שאו שנתניהו נשאר בתפקיד או מנדלבליט.

21:23 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם האדמו"ר מוויזניץ וניסה לשכנע אותו להשפיע על חסידיו לציית להנחיות הממשלה. זאת, לאור התיעודים של התקהלויות מהחסידות הזו ואחרות במגזר החרדי. במקביל, נתניהו דיווח הערב על דיוני רכש והצטיידות שהתקיימו בשעות האחרונות.

21:42 עריכה

הממשלה אישרה במשאל טלפוני החלטה לפיה שרת התחבורה מירי רגב תחליף את שר השיכון לשעבר יעקב ליצמן בקבינט הקורונה.

21:48 עריכה

ח"כ לשעבר אילן גילאון (מרצ) נדבק בקורונה.

22:11 עריכה

יאיר לפיד מבטיח לעשות מאמץ לסכל את החוק שיעמוד להצבעה הערב בכנסת ויאפשר לממשלה להגביל הפגנות ל-20 איש במרחק קילומטר מהבית. ראש האופוזיציה מפציר בחברי כחול-לבן להתנגד ושואל בציניות האם בחקחקיה הבא יאסר על ראש האופוזיציה לנאום במליאה.

22:20 עריכה

פרקליטי ראש הממשלה מגיבים לדבריו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט בדבר האפשרות של החלטה על נבצרות של בנימין נתניהו:

"הרעיון שבעל תפקיד, בכיר ככל שיהיה, שנמצא בעצמו בניגוד עניינים, יחליט על נבצרות של ראש ממשלה מכהן הוא אנטי דמוקרטי, ניסיון לסכל את רצון הבוחר ובניגוד גמור לחוק יסוד הממשלה. הריאיון של היועץ משפטי לממשלה בעניין המשפט, עולה כדי שיבוש הליכי משפט.

22:29 עריכה

מפגיני שמאל מחו נגד עמדת שידור של ערוץ 20 בככר הבימה, לפי הדיווח של ינון מגל, (שמשתתף בתכנית הזו בעצמו).

סגירה