נתניהו תומך בהידוק הסגר ל-200 מטר מהבית. גנץ: ״אנחנו משגעים את הציבור״

נתניהו זעם ואמר ״אתה לא תגיד מה אנחנו משגעים״ ● מוקדם יותר אמר רה״מ ״היציאה מהסגר יכולה לקחת שנה״ ● נתניהו יציע לברבש להיות ממונה הקורונה ● כ- 30% מהבדיקות במגזר החרדי חיוביות ● לוין שוחח עם מיקי זוהר לגבי התנהגותו מול ע׳דיר כמאל מריח ● זוהר: לא אתנצל על האמת שלי ומליוני האזרחים שנמאס להם להיקרא ישראל השנייה ● מאות הפגינו בת״א וירושלים

נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
נתניהו וגנץ
07:11 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התשפ"א-2020. בחוק – המאפשר להגביל יציאה של הציבור להפגין במרחק של עד אלף מטרים ממקום מגוריו – תמכו 46 חברי כנסת ו-38 התנגדו.

לפי החוק, הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה" למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף, הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף; את ההכרזה תוכל הממשלה להאריך לתקופות נוספות של שבוע עד סך הכול 21 ימים, והיא תובא לוועדת החוקה בסמוך להחלטה על ההארכה, והוועדה תוכל לבטל את ההכרזה בדיעבד. הממשלה באישור ועדת החוקה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבועיים כל עוד תקנות הסגר בתוקף.

גם ב"מצב חירום מיוחד" שיוכרז בעת סגר, לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים. כמו כן ב"מצב חירום מיוחד", ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1,000 מטרים.

לצד זאת, ניתן יהיה לצאת לטיפול רפואי גם אם אינו "טיפול רפואי חיוני" וכן כי אדם עם מוגבלות השוהה במסגרת חוץ ביתית יוכל לבקר את הוריו או את האפוטרופוס שלו.

טרם ההצבעה, נאמו חברי הכנסת. אוסמה סעדי אמר ש"מדובר בחוק שדגל שחור מתנוסס מעליו ואינו חוקתי", יואב סגלוביץ טען כי "כחול לבן והליכוד הפכו ברית-לא–קדושה למטרה פסולה. האופוזיציה הרבה יותר אחראית מהממשלה", אורנה ברביבאי ציינה כי "ראש הממשלה איבד את השליטה על כל תחומי החיים והאזרחים ייקחו אחריות. מדובר בסגר פוליטי, שהוטל רק מטעמים פוליטיים", מאיר כהן הזהיר מפני "מדרון חלקלק", רם בן ברק הדגיש כי אחוז ההדבקות בהפגנות הוא אפסי, ואילו כניסת תלמידי ישיבות מחו"ל גרמה התפרצות המגיפה.

07:29 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב לכהן בתפקיד ניהולי בכיר כחלק מהמאבק במגפת הקורונה – כך דיווח הבוקר אדיר ינקו ב-ynet. לפי הפרסום, בר סימן טוב טרם השיב להצעה.

07:47 עריכה

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד: "אנחנו מזמן במערכת בחירות, לממשלה הזו אין תוחלת". בראיון לאריה גולן בתאגיד השידור כאן אמר קרעי, כי "התקציב לא יעבור, בדצמבר לכל המאוחר נתפזר".

08:18 עריכה

ב-16:00 אחר הצהריים יתכנס קבינט הקורונה לישיבה, שבה ידונו השרים – בין היתר – במספר הנדבקים היומי, שממנו ניתן יהיה לשוב ולפתוח את המשק לפעילות. זוהי הישיבה הראשונה של הקבינט מאז החל הסגר הכולל.

אמש אישרה הממשלה ששרת התחבורה מירי רגב תהיה חברה בקבינט במקומו של יעקב ליצמן שהתפטר מהממשלה.

08:21 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה את תקיפת הצוות של ערוץ 20 אמש בתל אביב.

09:49 עריכה

ארגון קריים מיניסטר ביקר את החוק להגבלת ההפגנות שאישרה הכנסת –

נאשם בפלילים לקח את הדמוקרטיה כבת ערובה כדי לדכא את המחאה נגדו. אם הרוב השפוי לא יתעורר, השלב הבא יהיה פיטוריי היועמ"ש וביטול המשפט. היום חובה לומר – נתניהו מסוכן לישראל. אנחנו קוראים לכל מי שהמדינה יקרה לו להתנגד לטירוף ולקחת חלק במחאה, כל אחד בדרכו וכפי שמצפונו מנחה אותו.

09:50 עריכה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד החוק המגביל הפגנות בזמן סגר, שהתקבל לפנות בוקר בכנסת.

10:39 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אומר שהסגר שתוכנן עד סוף חגי תשרי – ב-10 באוקטובר – לא יספיק. בראיון לגלי צה"ל הביע לוי חשש, שככל שיעלה מספרם של החולים במצב קשה, איכות הטיפול שיינתן – תרד.

לוי נדרש בראיון לפרסום, שלפיו הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו למשה בר סימן טוב לשוב ולמלא תפקיד בכיר בניהול משבר הקורונה – ואמר שלא ידע על כך עד כה ושלא נועצו בו בעניין זה.

10:42 עריכה

יושב ראש הקואליציה ויושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר קורא למנות את מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, לפרויקטור הקורונה.

10:45 עריכה

חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מיש עתיד – תל"ם תקפה אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומה מעל בימת הכנסת. סגן יושב ראש הכנסת מיקי זוהר, שניהל את הישיבה, אמר בתום הדברים: "זהו אחד הנאומים הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל".

11:01 עריכה

חבר הכנסת יעקב ליצמן פנה לכחול לבן בבקשה להתמנות לסגן שר על המכסה של שמונת סגני השרים של המפלגה. יושב ראש אגודת ישראל, שהתפטר מתפקידו כשר הבינוי והשיכון, מעוניין לשוב למשרד – בתור סגן שר.

11:13 עריכה

מיקי זוהר, שבשבתו כסגן יושב ראש הכנסת תקף בחריפות את ע'דיר כמאל מריח וכינה את נאומה "אחד הנאומים הדוחים והמגעילים ששמע בכנסת" – עומד מאחורי דבריו.

12:29 עריכה

השר יועז הנדל הציג אסטרטגיה ליציאה ממשבר הקורונה.

מספיק עם המשחקים, נדרשת שפיות.

כבר שבוע באופן אבסורדי אנחנו מתעסקים רק באיך נראות הפגנות ותפילות, במקום בעיקר – בניית אסטרטגית היציאה מהמשבר העצום הזה.

הגיע הזמן לשים לזה סוף – 7 צעדים הכרחיים שעליהם איאבק בממשלה.

1. הסמכת קבינט קורונה רזה. תהליך קבלת החלטות מהיר עם 4 שרים. ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי ושני שרים נוספים. יש החלטות שאיתן אסור להתעכב.

2. שקיפות מלאה. אסור לאבד שוב את אמון הציבור בעקבות מחלוקות ודיונים לא מקצועיים. הדיונים יצולמו ויועברו בשידור למעט דיונים שיוגדרו רגישים. חקר תוצאות אחת לשבוע.

3. פרויקטור וקבינט הקורונה יציגו יעדי תחלואה ואפיקי יציאה ברורים ומדידים לכל החלטה שתתקבל. מדדים אלו יפורסמו לציבור באתר ייעודי לכך. בנוסף, הממשלה תדווח מדי שבוע באשר להתקדמות הטיפול בנגיף.

4. הקמת צוות אדום ובו מומחים אשר יבחנו את עבודת קבינט הקורנה ויציגו חלופות.

5. דיווח קבוע של מנהלי בתי החולים. תפוסת מיטות וקצב תחלואה בגזרתם.

6. יו"ר האופוזיציה ויו"ר ועדת הקורונה יוזמנו לעדכון בקבינט הקורונה אחת לשבוע. בעדכון זה ימסרו להם הנתונים המלאים והצעדים המתוכננים.

7. יציאה דיפרנציאלית, אזורים אדומים, ערים ושכונות. סגר מוחלט בהחלטת ממשלה, עד הורדת רמת תחלואה. שקיפות מלאה לראשי הערים על בניית מסד הנתונים.

צעדים אלה יעמדו בתוקפם עד להחזרת רמת התחלואה לרמה של 100 חולים ביממה, ויופעל מחדש באם תעלה התחלואה מעל 1,000 חולים ביממה פעם נוספת.

12:33 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קורא לכל מי שלקח חלק בניהול הכושל של משבר הקורונה – להתפטר מתפקידו.

12:39 עריכה

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ימליץ לקבינט הקורונה להשיב את המשק ל-50% פעילות ולהפעיל את הפעוטונים וגני הילדים, כשיהיו 2,000 נשאים מדי יום, מקדם ההדבקה ירד ל-0.8 ומספר החולים קשה יעמוד על 300 – כך דיווח ירון אברהם ב-N12.

13:03 עריכה

יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ סבור שיש לאפשר איסוף ממסעדות: "ככה הורגים את העסקים הקטנים".

14:19 עריכה

חברת הכנסת אורנה ברביבראי פנתה ליושב ראש הכנסת יריב לוין בדרישה להדיח את סגן יושב ראש הכנסת מיקי זוהר מתפקידו, לאחר שתקף את ע'דיר כמאל מריח – אף שניהל את ישיבת הכנסת.

14:23 עריכה

על המדינה להשיב עד יום רביעי הקרוב לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ נגד החוק להגבלת ההפגנות, שהתקבל לפנות בוקר.

14:27 עריכה

שר החבר בקבינט הקורונה התייחס ליעדים של פרויקטור הקורונה רוני גמזו לחזרת המשק ל-50% פעילות: "אלו יעדים שאפתניים מדי, שלא מסתדרים עם הרצון שלו לשמור על עולם העבודה" – כך דיווח ירון אברהם ב-N12.

לפי התוכנית של גמזו, הגנים והפעוטונים ישובו לפעילות כשמספר הנדבקים היומי ירד ל-2,000 ומקדם ההדבקה ירד ל-0.8. לדברי השר, אם יאומצו היעדים של גמזו – הסגר יימשך עד חודש נובמבר. "זה לא בא בחשבון", הבהיר.

14:46 עריכה

ועדת הקורונה דנה בתוכנית הכלכלית לסיוע לאזרחים ויישום התוכנית הכלכלית של הממשלה עד כה. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון הדגישה כי "תוכנית הסיוע הכלכלי היא הזרמת חמצן לכל בעלי העסקים, החווים קשיים עוד מהסגר הראשון. משרדי הממשלה, רשות המיסים והביטוח הלאומי מכירים את נתוני העסקים – ואין צורך להכביד על בעליהם במילוי פרטים אינסופיים, המצויים בידי הרשויות". היא מתחה ביקורת על ההשהיה המיותרת בהתקנת התקנות ליישום המענקים, הנחות הארנונה "בעת שבעלי העסקים מדממים". לדבריה, ניכר מימוש חלקי בלבד של ההנחות והמענקים הממשלתיים ע"י הציבור. כך סיוע להוצאות קבועות מומש רק ע"י 24% בעלי העסקים, הנחה בארנונה רק 71%, הלוואות מדינה 25%, סיוע סוציאלי לעסקים 53%, ומענק עידוד תעסוקה רק 4%.

לדבריה, "מאשימים את הוועדה בחוסר אחריות בהחלטתנו לפתוח את חדרי הכושר, המסעדות ובריכות השחייה. אך הנתונים מראים שממונה הקורונה הפרופ' גמזו אמר – חודש וחצי אחרי החלטתנו – שרוב המדינה ירוקה, למעט מוקדי תחלואה, ויש להפעיל את תכנית הרמזור כד להתמקד במוקדים אלו. ראש הממשלה בעצמו אמר כי אולמות האירועים כנראה היו מוקדי ההדבקה, ואלו המקומות הראשונים שאנו סגרנו – למרות הכאב הרב".

יואל רזבוזוב הדגיש את "הרס הכלכלה שיביא הסגר. הפיצויים שהמדינה העבירה לעסקים לפני כחצי שנה – לא מכסים את ההפסדים והעדר ההכנסות. מפעלי-החיים של אנשים – קורסים מול עיניהם", והילה שי-וזאן (כחול לבן) הוסיפה כי "מגזרים רבים נופלים בין הכיסאות, כמו בני משפחה המועסקים בעסק המשפחתי שעד כה לא היו זכאים למענק".

לדברי נתנאל היינמן, ראש אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, "יש לבחון מחדש את התוכניות הכלכליות של הממשלה ולטייב אותן בגל הנוכחי. יש תכניות שלא יושמו במלואם מחוסר-רלוונטיות, ואחרות שיש לשפר בגלל הבירוקרטיה. מענקי החזרה מחל"ת לא השפיעו וכמעט לא שולמו בגלל הבירוקרטיה, ומנגנונים אחרים כמו ההנחה בארנונה לא יושמו עדיין באופן מלא. אם לא יתבצע תיקון תוך-כדי-תנועה – הפגיעה בעסקים תחמיר, ונפספס את התועלת שבהקצאת מיליארדי שקלים בתוכניות הכלכליות".

לילך ספיר מאיגוד המסעדות, הזכירה כי בימים אלו, שבועיים לאחר פתיחת הסגר, טרם נקבע מנגנון להנחה בארנונה למסעדות הסגורות – והעיריות ממשיכות לגבות ארנונה זו – עד כדי עיקול. בת עמי דרור-דהן, מרכזת מאבק אימהות עצמאיות, שילדו בשנה האחרונה ושהו בחופשת לידה – ולכן אינן זכאות למענקים, כי רשות המיסים מתעקשת להשוות את ההכנסות היורדות – ביחס לחודשים בשנת 2019. עו"ד קרן אוחנה-איוס, יו"ר איגוד הגנים הפרטיים, הזהירה כי "הבירוקרטיה עולה על כל הרצונות הטובים. משהו בפרוצדורה מאד מתיש, וזוחל ונמרח – ואנחנו לא מצליחים לצלוח אותה".

גולן גבאי מפורום פרסום החוצות, סיפר כי חברות השילוט מזרימות 400 מיליון שקלים בשנה לרשויות המקומיות. לדבריו, מאז פרוץ הקורונה, חלה ירידה חדה, עד 60% מההכנסות, והזהיר כי המשך גביית הארנונה ע"י הרשויות על שלטי החוצות, יביא לקריסת החברות. קריסה זו תביא לגרעון אדיר בתקציבי הרשויות המקומיות, שהמדינה תיאלץ להשלים ע"י מענקי-איזון. לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, "הסגר הזה יהיה מכות-מוות. הממשלה עצמה כלקוח – יכולה להעסיק מוסכים רבים". ישראלה מני, סמנכ"לית איגוד לשכות המסחר, הזהירה מאי-סדר בזרימת המידע לציבור, וקראה להקמת אתר ממשלתי אחד, פשוט, ברור, וידידותי לכל המענקים וההנחות הניתנות לבעלי העסקים.

איתמר גזלה, מהרשות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, הבטיח כי כבר ממחר ניתן להגיש בקשות להנחה בארנונה לחודשי מאי-יוני-יולי, דרך אתר הרשות. בשבוע שעבר פורסמו הנהלים למענקי שימור עובדים והשבתם מחל"ת, והגשת הבקשות בעניינם יחלו בחודש נובמבר.

עידו סופר, רכז תעשיה ומסחר באגף התקציבים, השיב כי אתר משרד האוצר מציג כל העת את האפשרויות למענקים והנחות, כולל נתוני הביצוע והיישום, וכל הערה לשיפור תתקבל על ידם בברכה. הוא הודה כי לעסקים הקטנים, הרחוקים ממקורות המידע ואפשרויות המענקים – קשה להיחשף אליהם, והדבר מוטל על ארגוני העסקים. לדבריו, יש פתרון לכל עצמאית שהייתה בחופשת לידה, ונערך עבורה חישוב חילופי לתקופה בה היא עבדה. הוא הבטיח כי האתר להגשת בקשת החזר הארנונה לחודשי יוני-יולי-אוגוסט ייפתח כבר מחר, ועתה נערך מנגנון להחזר לחודשי ספטמבר-אוקטובר. סופר הודה בבעייתיות מעמדם של פורום שלטי החוצות, סיפר כי נערכה עימם פגישה, הבטיח לעדכן את הוועדה במענה שיינתן להם והדגיש כי פושטו ההליכים למענקי הלוואות לעסקים.

לדברי שלמה אוחיון, סמנכ"ל רשות המיסים, "אנו רגישים למצוקות האזרחים. הנהלים עברו אמש באחת בלילה וכבר הבוקר נפתח אתר לבקשת מענקי יוני-יולי, לעסקים שנרשמה אצלם ירידה של 25% ומעלה. שיפינו את האזרחים במספר מסלולים – וכל אחד יכול למצוא את מקומו". הוא סיפר כי תוגבר המוקד הטלפוני של הרשות, וזמן המענה קוצר משמעותית בכל הנושאים.

15:03 עריכה

ח"כ טיבי משתף ציוץ לפיו שליש מהנדבקים בקורונה הם חרדים ועוקץ את קרעי שבטח יגיד שהשאר זה הפגנות. קרעי מגיב ששליש מהנדבקים זה מהחתונות ההמוניות ומאשים את טיבי בקיומן.

15:21 עריכה

בנט נפגש עם מנכ"ל של חברה שפיתחה ערכות קורונה מדוייקות יותר. הוא קורא לשרי הממשלה לשבת עם אנשי החברה.

בנט גם התראיין לחדשות 12 ואמר כי ישראל המצב הגרוע ביותר האפשרי ומה שצריך לעשות עכשיו זה לבנות בעצימות גדולה מערך קטיעת שרשראות, ומצד שני הציבור יכול להביס את הקורונה ב-6 שבועות אם נחבוש מסיכות מחוץ לבית כל הזמן.

כמה שעות לאחר מכן בנט הוסיף:

"בעקבות הציוץ כאן משרד הבריאות יצר כרגע קשר עם צבי,
ומתחיל להתקדם איתו.
כל הכבוד על התגובה המהירה!Clapping hands sign

(ולא, אין לי מניות בבאטם;
יש לי מניות במדינה הסובלת שלי).
נעקוב.

15:37 עריכה

רשת ב': שר המדע וחבר קבינט הקורונה יזהר שי מ"כחול לבן" אמר כי צריך להחזיר את המגזר הפרטי לעבודה על-פי התו הסגול מיד לאחר שמחת תורה.
לדבריו, המגזר הציבורי צריך לעבוד במתכונת של 50% במקום העבודה ו-50% מהבית.

15:39 עריכה
השר לשוויון חברתי ומיעוטים מירב כהן: חתמנו על הסכם לעובדי סיעוד מול נפאל וגיאורגיה. 

15:56 עריכה

ערוץ 13 מדווח כי היועמ"ש מבהיר שהגבלת המרחק למפגינים לא בתוקף עד שיאושרו התקנות בממשלה. כלומר, כרגע עדיין מותר להפגין בהתאם לכללים הקודמים.

שלמה קרעי בתגובה:

16:08 עריכה

יאיר גולן לא בורר מילים: הליכוד ביוב.

16:32 עריכה

ח"כ זנדברג: המרכז הישראלי צריך לנסח אלטרנטיבה.

16:34 עריכה

ישיבת קבינט הקורונה:

על פי הצעת הצעת גמזו הקנס על אי-עטיית מסיכה – יעלה ל-1,000 שקל, הקנס על פתיחת עסק בניגוד להנחיות והפרת בידוד – יעלה ל-10,000 שקל. הקנס בגין פתיחת אולם אירועים או מוסד חינוכי יעמוד על 50,000 שקל.

גמזו גם המליץ על הגברת ההסברה במגזר החרדי והערבי.

ישראל כ"ץ ידרוש חזרה של חצי מהמשק אחרי סוכות.

גמזו חשף כי 28.6% מהבדיקות במגזר החרדי חיוביות., זאת בהשוואה ל-13.4% בדיקות חיוביות במגזר הערבי ו-11.9% במגזר הכללי. על פי אחת התחזיות שהוצגו, ישראל עלולה לחצות את רף 1,000 החולים הקשים כבר בשבוע הבא.

16:56 עריכה

ההתנהגות של ח"כ מיקי זוהר על הדוכן בתפקיד יו"ר הכנסת עוררה הרבה זעם באופוזיתיה אז בתגובה הוא מראה איך פעם כשח"כ טיבי היה בתפקיד יו"ר הכנסת הוא התווכח עם זאב אלקין.

17:18 עריכה

הנשיא ריבלין על מסירת סוללת כיפת ברזל:

בני גנץ היה שם:

17:23 עריכה

השרה ינקלביץ' לא מתחרטת על ההצבעה שלה:

17:47 עריכה

זוכרים? יש שלום עם איחוד האמירויות.

18:26 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון קורא לשותפיו לשעבר גנץ ואשכנזי לחבור אליו לאי אמון. שר הבטחון לשעבר התראיין ל-103fm ואמר כי "במקום לשאת את האלונקה של הקורונה הם נושאים את נתניהו על מיטת אפריון. בלעדיהם הוא לא היה מצליח להקים קואליציה. תסתכלו על מדינות העולם. אנחנו מדינה שבתנאים הבסיסיים שלה יותר קל לטפל בקורונה מאשר במדינות אחרות, אבל מה קרה פה? שיקולים פוליטיים. שוב, למען ההישרדות של נתניהו. הוא צריך את המפלגות החרדיות, אז הוא נכנע לכל גחמה שלהם, וזה מה שמפיץ קורונה. לא המפגינים. נתניהו לא הצליח להרכיב קואליציה אחרי שלושה מערכות בחירות ששלושתן נבעו מניסיונו להימלט מספסל הנאשמים. אני קורא לגנץ ואשכנזי עכשיו, תעזבו את הקואלציה, בואו אלינו, נבצע הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבית בלי בחירות. הגיע הזמן להחזיר את המדינה למסילה ולא להיכנע לתכתיבים שלו".

18:49 עריכה

הנשיא פונה למגזר הערבי:

18:52 עריכה

חבר קבינט הקורונה עמיר פרץ אמר כי "מיד אחרי הקורונה תקום ועדת חקירה, אין ספק שזה מתבקש. יבדקו מה קרה בכל השנים האלו. מה זה יתרום עכשיו שאני אגיד משפט על שר או ראש ממשלה שמתפקד יותר או פחות?" פרץ הוסיף "אני מציע שאת הדיונים על המחדל נשאיר לזמן אחר. עכשיו כולם צריכים להתעשת – כל המערכות, הממשלה וכל בעלי התפקידים. גם האזרחים צריכים לשתף פעולה ולהבין שיש פה משימה אחת משותפת".

19:32 עריכה

שלמה קרעי מכנה את רם שפע "האופוזיציה שבתוך האופוזיציה שבתוך הקואליציה".

19:36 עריכה

נתניהו פרסם סרטון על הנעשה בקבינט הקורונה: הסרטון לא מחדש דבר אולם נוסך תחושת ביטחון.

19:59 עריכה

יו"ר הכנסת יריב לוין סיפר שדיבר עם מיקי זוהר לאחר שעורר סערה בתקרית מול ח"כ ע'דיר כמאל מריח,  ונראה כי הסביר לו את מהות התפקיד.

ח"כ זוהר מסר בהמשך הערב:

"אני שלם עם המעשה החריג שעשיתי לאור הנאומים החריגים מלאי הרוע והשנאה של אנשי יש עתיד. אמשיך להיות נטול צביעות, לא פוליטיקלי קורקט, ישר ואמיתי מול הציבור. לא אתנצל בפני הברנז'ה על האמת שלי ושל מליוני אזרחים שנמאס להם להיקרא אזרחי ישראל השנייה".

20:05 עריכה

ליברמן: במגזר החרדי יש הפקרות בגלל נתניהו.

20:07 עריכה

ב-ynet מדווחים: במהלך דיון בקבינט הקורונה, המתנהל כעת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהצוותים להכין תוכנית לטיפול ב-5,000 חולים במצב קשה עד לתקופת החורף. מוקדם יותר אמר רה"מ כי "היציאה מהסגר השני תהיה איטית ומדורגת, היא יכולה להימשך גם חצי שנה עד שנה".

20:11 עריכה

השרה פנינה תמנו שטה מכחול לבן טוענת שהחוק נגד ההפגנות מאוזן.

20:19 עריכה

שר החינוך יואב גלנט מאשים את שר הבריאות יולי אדשלטיין ומשרדו בכך שהם מסתירים מידע במתכוון ממערכת החינוך. על פי חדשות 12 במכתב שהעביר למשרד הבריאות הוא כותב כי הם לא מעבירים מידע שהתבקש על חולים מאומתים במערכת החינוך, תלמידים ומורים, והוא מבקש להביא את העניין לקבינוט לממשלה.

20:30 עריכה

ynet בדיווח מקבינט הקורונה:

השרה מירי רגב אמרה כי "יש תחושה שאין סגר" והציעה להוריד את מרחק היציאה מהבית מאלף מטרים ל-100-200 מטרים. השר גנץ תקף: "אנחנו משגעים את הציבור. בואו נישאר עם אלף מטרים וזהו. בואו נעמוד בזה". נתניהו התפרץ: "אתה לא תגיד לנו שאנחנו משגעים את הציבור".

גם בנוגע לסוגיית ההסברה נוצרה מחלוקת. גנץ אמר כי "נושא ההסברה לא מטופל. אנחנו ממשיכים ללכת סחור-סחור". נתניהו השיב: "ביקשתי להעביר את האחריות בנושא לפיקוד העורף כבר בתחילת אוגוסט".

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ואמר כי האחריות בנושא ההסברה לא הועברה אליו. לאחר מכן הדגיש שר הבריאות יולי אדלשטיין כי ההסברה מבוצעת על-ידי משרדו בתיאום עם פיקוד העורף: "יש סרטונים חדשים של משרד הבריאות, ואם תתקבל החלטה להעביר את הנושא לפיקוד העורף – אתנגד". לבסוף סוכם כי צוות מטעם משרד הבריאות ופיקוד העורף יתכנס ויעביר המלצה לנתניהו וגנץ.

20:39 עריכה

את מי יאשים נתניהו? ניצן הורוביץ רומז כי הדיונים לא ענייניים:

21:04 עריכה

אלי כהן ואלי אבידר רבים מי יותר הזוי:

21:34 עריכה

טרם הותקנו התקנות המונעות הפגנה ומאות אנשים מפגינים הערב בת"א, בבלפור. מוקדם יותר הפגינו כ-100 איש בשדה בוקר.

21:36 עריכה

לדרך ארץ יש מטה נשים:

21:38 עריכה

בוגי יעלון שוב פונה לגנץ:

22:01 עריכה

במסגרת השעשועון מי יהיה האשם הבא של ישראל:

22:31 עריכה

יאיר גולן: מלחמת העבודה מתה מקורונה. חשוב לציין שהיא הייתה מבוגרת וסבלה ממחלות רקע.

סגירה