ברק רוצה איחוד עם כחול לבן, העבודה ומרצ

המערכת הפוליטית התגייסה היום לתקוף את הסכם הרגיעה עם חמאס ● עמיר פרץ לא רוצה להיות מספר 2 של ברק, איציק שמולי כן ● ניצן הורביץ יסכים לאיחוד עם העבודה, אם יתואמו קווי היסוד ● יועצו לשעבר של נתניהו משתלח בו במלים חריפות במיוחד ● הציבור תומך בממשלת אחדות וביטול הבחירות

אהוד ברק (צילום: Flash90)
Flash90
אהוד ברק במסיבת עיתונאים בה הוא מודיע על הקמת מפלגה עצמאית
07:48 עריכה

בוקר טוב! ניצן הורוביץ ניצח אתמול בפריימריז במרצ וזוכה לברכות מכל קצוות הקשת הפוליטית – בהתאמה לטעמם ועמדותיהם של המברכים. את הברכה הלבבית הזאת, למשל, הוא קיבל מחבר יקר מהבית היהודי:

07:54 עריכה

הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, פרסם אמש ניתוח מעמיק שמסביר את הפסדה של זנדברג ("יותר מאשר ניצחונו של הורוביץ"). "זנדברג עוררה הרבה כעס בקרב הפעילים", מסביר ירושלמי, "רבים זכרו לה את החיבור עם היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, שניהל את מסע ההשמצה נגד הקרן החדשה. גם הכישלון בבחירות באפריל הדהד אצל רבים, וכך גם טענות נגד זנדברג על התנשאות ויחס קר לאנשים".

"הורוביץ הוא איש חביב, מוכשר וחסר אויבים, וברגע שחברו אליו "הכוחות האדומים" הוא החזיק במפתחות לניצחון". בין ה"כוחות האדומים" שתמכו בהורוביץ ירושלמי מונה את "האיש החזק במרצ, תומר רזניק, האיש הכי פופולרי במרצ, אילן גילאון, ומיכל רוזין שלה יש השפעה רבה בוועידה. בהורוביץ תמכו גם אנשים בקיבוץ הארצי וכמה מוותיקי מרצ, יאיר צבן ואבשלום (אבו) וילן".

08:30 עריכה

עיתון "ישראל היום" ורשת 24INews פרסמו סקר בחירות, שמראה כי שיעור עצום מקרב אזרחי ישראל תומכים בממשלת אחדות בין "כחול לבן" והליכוד ומייחלים לביטול הבחירות. לפי הסקר, 73% תומכים בממשלת אחדות ורק 27% מתנגדים, 62% תומכים בביטול הבחירות ורק 38% מתנגדים.

כשחושבים על זה, שתי המפלגות הגדולות עצמן הצהירו כמה וכמה פעמים שהן רוצות בממשלת אחדות (עם מחלוקת קטנה על השאלה מי יעמוד בראשה, נתניהו או לא-נתניהו) והיו מתות לבטל את הבחירות (שנכפו עליהן, כמובן), כך שבאמת לא ברור למה הציבור לא מקבל את מה שהוא רוצה.

אגב, באופן ייחודי ומעניין אין בסקר "ישראל היום" תשובה לשאלות "באיזו מפלגה תבחר/י" ו"את מי היית רוצה לראות כראש ממשלה".

08:58 עריכה

משה פייגלין חש גאווה – הקים מושבה בתל אביב:

09:04 עריכה

נפתלי בנט עדיין לא יודע עם איזה הרכב ירוץ בבחירות, אבל תוכניות רציניות לעתיד המדינה כבר יש לו. בפוסט ארוך ומעמיק שפרסם אתמול בפייסבוק הוא מסביר כיצד לסייע לעסקים קטנים (כמו מפעל הגלידות (הכשרות?) של אשתו גילת) ולמה הילדים שלו אוכלים יותר מדי גבינה צהובה.

09:18 עריכה

ניקיי היילי – שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם, מושלת דרום קרוליינה לשעבר ותומכת ידועה של ישראל, מבקרת בארץ ויש לה לו"ז עמוס. אתמול, למשל, היא נפגשה בירושלים גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה וגם עם שרת המשפטים המפוטרת איילת שקד. כנראה שבגלל אילוצים שונים לא הסתייע בידה לפגוש את נתניהו ושקד ביחד:

 

09:24 עריכה

בשבוע הבא יתקיימו פריימריז במפלגת העבודה, והבוקר איציק שמולי מסביר לעמיר פרץ למה הוא (שמולי) בעצם מתמודד על ראשות העבודה כדי להפוך למספר 2 של אהוד ברק:

10:06 עריכה

יאיר לפיד במתקפת ציוצים נגד הסכם הרגיעה עם חמאס:

11:09 עריכה

ראש הממשלה לשעבר והאסיר המשוחרר, אהוד (אולמרט) התראיין הבוקר בתוכניתו של נסים משעל ב-103FM על הקאמבאק הפוליטי של ראש הממשלה לשעבר, אהוד (ברק).  "אני לא רואה את הסערה הגדולה, זה לא אירוע חשוב", אמר אולמרט "ברק לא נמצא בקו החזית של המתמודדים על ראשות הממשלה. הוא הקים רשימת נישה קטנה שיש בה אנשים מרשימים, בסתירה לצורך באיחוד בין מפלגות, השאלה היא אם היא תעבור את אחוז החסימה או לא".

ביחס לראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו התנבא אולמרט: "נתניהו לא הצליח בבחירות האחרונות והוא ייכשל בבחירות הבאות. אני חושב שהאובססיביות הבלתי נלאית (של נתניהו) לעסוק רק בעניינים האישיים, העובדה שגוררים את המדינה תוך ארבעה חודשים פעמיים לבחירות כניסיון לשיפור עמדות פרטי, זה דבר שגם הציבור של הליכוד לא אוהב. אני לא שותף לביקורת המזלזלת על מצביעי הליכוד. בתוך הציבור הרחב הזה יש הרבה אנשים אחראים, שקולים, מאמינים בשוויון ובמדינת חוק ומתנגדים לפלגנות".

לשאלתו של משאל "האם לא מדגדג לך לחזור למערכת הפוליטית?" ענה אולמרט: "אנחנו עוסקים במציאות ריאלית, לא הזויה ובדיונית. מה זה משנה מה דגדג לי? תראה, אני משאיר לכל אחד לחשוב אם תקופת כהונתי הייתה מועילה, ואם הוא מייחל שהיא תחזור".

אהוד אולמרט עם שחרורו מכלא מעשיהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אהוד אולמרט בכלא מעשיהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
12:30 עריכה

יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה נתניהו, יוסי לוי, התראיין באתר The Marker והשתלח בנתניהו. "נתניהו היה איש ערכי והיה לו פוטנציאל להיות ראש ממשלה גדול, והכוח השחית אותו".

לדברי לוי: "נתניהו משחית אנשים, הוא הפך כיסא בקבינט תגמול למקורבים מתרפסים. יש לו תכונה – לפגוע בכל מי שנאמן לו, כי הוא בז להם. נאמנות היא תכונה נחותה וכלבית מבחינתו. אנשים ראויים לא יכולים לשרוד איתו. הוא One man's show, כולם מסביבו דרדסים, אין לו כוורת, אין אצלו אנשים עם משקל, ידע, ניסיון ויכולת לייעץ לו, וזה פוגע במדינה".

"יש לנתניהו תוכנית סדורה ואסטרטגית לצמצום הדמוקרטיה באמצעות החלשת המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט, מבקר המדינה, התקשורת. הממשלה והכנסת בשליטה מוחלטת שלו. וכעת אין מפכ"ל משטרה, מי שרוצה להתמנות יודע מי ממנה, וככה נקבל אדם כנוע, חנפן וצייתן".

יוסי לוי (צילום: פלאש 90)
יוסי לוי (צילום: פלאש 90)

"הוא הפך את המדינה למשהו של איש אחד בלי לבנות לה עתיד. ביום שאחרי נתניהו יהיה פה כאוס מוחלט".

לוי תקף בחריפות גם את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "בפרשת הצוללות עוד לפני שהחלה החקירה, מנדלבליט הודיע שנתניהו לא מעורב. איך לא רעדו לו הידיים?"

"נתניהו ניסה לצייר כאילו מנדלבליט רודף אותו, בעוד שהאמת הפוכה, והרושם המוטעה משרת את שניהם. לא אתפלא אם יתברר שלנתניהו יש מנופי לחץ נסתרים על מנדלבליט. החקירה והמשפט של שרה זוהמו – אחרי שבועז בן צור, עורך הדין של גנור ומילצ'ן, נחשף לכל הסודות, הוא הולך לייצג את נתניהו".

בנוסף, לוי השתלח גם באופוזיציה על חולשתה: "אם כחול לבן רוצים ללמוד איך צריכה להתנהל אופוזיציה, שילמדו מהליכוד של 2008. מיררנו את חייו של אולמרט. הוא התפטר כתוצאה של לחץ ציבורי ותקשורתי אדיר. זה לא קיים כיום לצערי, כיום אין מי שידפוק על השולחן כמו שנתניהו עשה".

12:43 עריכה

כצפוי, גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תוקף את הסכם הרגיעה עם חמאס. "גם הבוקר, כמו בריטואל חוזר, הודו אנשי חמאס לישראל על ההסכם ועל כל ההקלות ושלחו לנו זר יפה של בלוני נפץ", מסר ליברמן בציניות. אם רק ליברמן היה מתמנה לשר הביטחון, הכול היה אחרת.

13:40 עריכה

גם כששלי יחימוביץ' שותקת כולם שומעים:

 

13:44 עריכה

יאיר לפיד החליט להגיב לכל בלון תבערה מעזה – בציוץ לוחמני בטוויטר:

 

13:45 עריכה

בכלל, הסכם הרגיעה כנראה לא עוזר לתושבי עוטף עזה, אבל לפוליטיקאים מהאופוזיציה דווקא כן. אהוד ברק נזכר בימים היפים של עופרת יצוקה ועמוד ענן:

13:51 עריכה

ואילו בוגי יעלון מתגעגע, כנראה, ל"צוק איתן"

13:58 עריכה

באיחור אופנתי של יממה, איימן עודה מברך את ניצן הורביץ על נצחונו בפריימריז ומבטיח לו "עבודה משותפת". הסכם עודפים, למשל?

14:00 עריכה

בזמן שהפוליטיקאים היהודים מתחרים ביניהם מי מתלהם חזק יותר על טרור הבלונים, אחמד טיבי הולך על הרג הצעיר הפלסטיני בעיסאוויה מירי מג"ב.

14:21 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סייר בעוטף עזה ואמר בתגובה להסכם הרגיעה עם חמאס ולירי הבלונים שהגיע מיד אחריו: "חמאס צריך להבין שאם הוא עושה דברים כאלה – הוא יחטוף. נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס. מבחינתו אם הוא בסדר כל השאר שיישרף. הסכם הפסקת האש שחתמו עליו שוב מוכיח שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתיהו".

15:03 עריכה

הקאמבק של הזיגזג: ברק הבטיח לא לתקוף את "כחול לבן", תקף אותם בציוץ בטוויטר, חזר בו, והאשים "מישהו שצייץ במקומו".

יאיר לפיד הגיב אתמול בעוקצנות בציוץ בטוויטר לנאום הניצחון של ניצן הורוביץ בפריימריז במרצ, שבו הורוביץ תקף את "כחול לבן". לפיד כתב: "אתמול ברק הקים מפלגה ומיד תקף אותנו, והיום ניצן הורוביץ נבחר ומיד תקף אותנו. אם כולם תוקפים אותנו, כנראה שאנחנו עושים משהו כמו שצריך". חשבון הטוויטר של ברק מיהר לצייץ בתגובה: "או שאתם לא עושים שום דבר כמו שצריך".

הציוץ של ברק נמחק לאחר מכן במהירות. גורמים במטה הבחירות של ברק אמרו היום לאתר ynet: "מדובר בטעות, ולכן הציוץ הוסר". אותם "גורמים" במטה ברק הסבירו ש"חשבון הטוויטר של אהוד ברק הוא אישי ורק ברק מורשה לצייץ בו", אבל "במקרה זה כנראה אדם אחר צייץ. ברק יקפיד על מה שאמר כי לא יתקוף את כחול לבן". נעקוב.

 

15:35 עריכה

ח"כ עופר כסיף מחד"ש על העימות בין המשטרה לתושבי הכפר עיסאוויה במזרח ירושלים, שבו נהרג אתמול צעיר פלסטיני בן 20:

16:00 עריכה

גנץ #2:

יו"ר כחול לבן ערך שיחה סגורה עם תושבי עוטף עזה, שבה התייחס לחילופי הדברים בתוך מפלגתו: "אין יום שעובר בלי שמתווכחים בתוך הבית. זה לא נעים. להנהיג את אנשי ההנהגה הבכירה זו משימה מורכבת. אני מקווה שיום אחד, לא נהיה רק סיעה אחת – אלא מפלגה אחת".

16:22 עריכה

משה יעלון מתנגד להסכם הרגיעה עם חמאס:

 

17:07 עריכה

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן מזמין את הליכוד לעימות על החיים עצמם:

מחפש עימות אידאולוגי.מערכת בחירות כדאי שתעסוק גם בשאלות אמתיות. לא רק ספינים מי חזק ומי חלש. מי שמאל ומי ימין …

פורסם על ידי ‏יועז הנדל Yoaz Hendel‏ ב- יום שישי, 28 ביוני 2019

20:21 עריכה

אהוד ברק ינסה להתאחד עם העבודה, מרצ וגם עם כחול לבן, כך לפי דיווח בחדשות 12. ברק רוצה גוש מפלגות אחד של מרכז-שמאל, אך לפחות בכחול לבן דוחים את ההצעה על הסף. אם עמיר פרץ יזכה בהתמודדות בעבודה, גם הוא צפוי להתנגד לאיחוד עם ברק.

20:43 עריכה

פוחתים הסיכויים לריצה משותפת של נפתלי בנט ואיילת שקד. לפי דיווח בחדשות 12, שקד היתה רוצה להתברג ברשימת הליכוד, לעמוד בראשות האיחוד הלאומי או לרוץ יחד עם משה פייגלין. לעומתה, בנט שוקל בעיקר לרוץ במפלגת ימין ליברלית יחד עם פייגלין.

סגירה