פרשנות בכחול-לבן לא למדו כלום ולא יפנימו שום דבר

איך שלא מסתכלים על ההתפתחויות של הימים האחרונים - נתניהו ניצח שוב ● ההפגנות ייעלמו מבלפור בשבועות הקרובים, וגם ההפגנות הקטנות בצמתים עלולות להיעלם אם ראש הממשלה יחליט להדק את טווח היציאה מהבית ● חוסר הרלוונטיות של כחול-לבן רק מתחדד לאור האיומים והקללות שהם חוטפים מבכירי הליכוד - מיריב לוין ועד מיקי זוהר ● וכל זה למען רוטציה שלא תבוא

בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: Ronen Zvulun/Pool via AP)
Ronen Zvulun/Pool via AP
בני גנץ וגבי אשכנזי

מיכאל יששכר לקח אתמול לידיו את דגל המדינה, עטה מסכה גדולה, הצטייד כדרכו בצפצפה רעשנית אבל שלא כדרכו בחודשים האחרונים בימי חמישי ובכלל, הוא לא צעד לרחוב בלפור. לפי חוק ההגבלות החדש, בלפור הוא מעבר לרדיוס הקילומטר בתוכו מותר ליששכר לנוע, והוא לא רצה להסתבך.

יששכר, שניהל חנות לחומרי בניין בגבעת שאול והוצא לחל"ת, הלך לצומת הקרובה לביתו בהר הרצל ושם הפגין עם כמה פליטי בלפור אחרים. לדבריהם, הם חטפו שם ביצים שהושלכו לעברם ממכוניות נוסעות. בהמשך כבר היה לפי החשד ניסיון דריסה של מפגינים בתל אביב.

הפגנה בפינת רחוב בירושלים, 1 באוקטובר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
הפגנה בפינת רחוב בירושלים, 1 באוקטובר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

איך שלא מסובבים את הגלגל, ואחרי כל ימי הדיונים, ההסברים, התירוצים וההאשמות כלפי פנים וחוץ של כחול-לבן – בנימין נתניהו ניצח. אפשר לומר שניצח שוב. ההפגנות ייעלמו מבלפור בשבועות הקרובים, ואם לוקחים בחשבון את התוכניות של נתניהו להמשך הסגר, אולי הן לא יחזרו לשם גם בחצי השנה הקרובה.

הסביבה של נתניהו אולי תירגע קצת עכשיו. ההפגנות הקטנות בצמתים, של מיכאל יששכר וחבריו, לא יהיו אפקטיביות כמו בכיכר פריז. נתניהו יוכל לתייג אותן כדרכו כהפגנות קטנות של אנרכיסטים ופעילי שמאל הזויים שמניפים דגלים שחורים. בקמפיין הבחירות שלו הוא יידע להשתמש בתמונות שהעוזרים שלו בטח מצלמים היום ולגמד כך את המחאה. אולי בינתיים הוא עוד יצליח להגביל את המפגינים לטווח יציאה של 200 מטר מהבית.

בכחול-לבן כנראה לא ילמדו כלום ולא יפנימו דבר. ראש המשלה מרוקן אותם מתוכן. אין טעם לחזור על כל הכישלונות של כחול-לבן מאז נחתם ההסכם הקואליציוני ב-20 באפריל – על חוסר ההשפעה בענייני תקציב המדינה, יחסי החוץ והמלחמה בקורונה.

השרים יזהר שי ואורית פרקש הכהן וחברי הכנסת רם שפע ומיקי חיימוביץ' שהתנגדו לחוק הקורונה המעודכן העידו למעשה על תחושת האפסות בממשלה הזו. נתניהו יכול רק לחייך מול הקרע הפנימי, שמוריד את כחול-לבן לתשעה מנדטים בסקרים.

יזהר שי, אורית פרקש הכהן רם שפע ומיקי חיימוביץ' שהתנגדו לחוק הקורונה העידו למעשה על תחושת האפסות בממשלה הזו. נתניהו יכול רק לחייך מול הקרע הפנימי, שמוריד את כחול-לבן ל-9 מנדטים בסקרים

ואם כל זה לא מספיק – השרים וחברי הכנסת של כחול-לבן חוטפים קללות ואיומים בלתי פוסקים, שראויים לכל גינוי. הם מקבלים מכות גם מבכירי הליכוד, ולא רק נתניהו.

יו"ר הכנסת יריב לוין לא מפסיק להשמיץ אותם בשיחות פנימיות. לוין, האיש הכי מקורב לנתניהו, הוא הדוחף העיקרי היום לפירוק השותפות עם כחול-לבן. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אומר בכל הזדמנות בימים האחרונים כי "כחול-לבן הם לא שותפים ראויים. הבחירות בלתי נמנעות".

יריב לוין (צילום: דוברות הכנסת)
יריב לוין (צילום: דוברות הכנסת)

שאלתי אתמול שר בכחול-לבן אם הוא לא מרגיש כמו ההוא שאכל דגים באושים (מנתניהו), חטף מלקות (בווטסאפ) גם מגורש מהקואליציה. הוא השיב בשלילה. גם זה אומר משהו. אולי הוא התרגל.

"יש לנו שכנים שהם אויבים מרים שלנו", אמר נתניהו לחוקרי המשטרה שתשאלו אותו בתיק 2000 ושמעו גם על המלחמה שהוא מנהל בנוני מוזס, לפי פרסומי התמלילים ב"הארץ". "אני מעביר להם מסרים כל הזמן, מטעה אותם, מערער אותם, מהתל בהם, ואחר כך נותן להם מכות על ראש. זה בדיוק אותו דבר פה. זו מלחמה פוליטית מול מישהו שישתלט על המדינה, ואני שובר לו את העצמות".

האם נתניהו משתמש בשיטות הללו גם מול כחול-לבן? מתי טוכפלד פרסם אתמול ב"ישראל היום" ידיעה לפיה כחול-לבן תתמוך בחוק עוקף בג"ץ לטובת נתניהו. במלים אחרות: המפלגה מסדירה את מעמדו של נתניהו ומקפלת בכך גם ההתנגדות לפסקת ההתגברות, כדי להבטיח רוטציה לבני גנץ. בכחול-לבן מכחישים, אבל יודעים שבלי החוק העוקף הזה – לא תהיה רוטציה.

ב"ישראל היום" פורסמה ידיעה לפיה כחול-לבן תתמוך בחוק עוקף בג"ץ לטובת נתניהו. במלים אחרות: המפלגה מסדירה את מעמדו של נתניהו ומקפלת בכך גם ההתנגדות לפסקת ההתגברות, כדי להבטיח רוטציה לבני גנץ

ואני לא אתפלא אם נתניהו מפיץ את הידיעה, מביך את כחול-לבן, מהתל בה ורומס אותה בעיני הציבור, ונותן לה עוד מכה בראש בדרך לבחירות במרץ 2021.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
א. שי ופרקש לא התנגדו. הם נעדרו מההצבעה. זה לא אותו הדבר. ב. ההסבר הפשוט ביותר להתנהלות של כחולבן זה שמדובר בחבורת ביביסטים מעריצי נתניהו שההבדל היחידי בינם לבין מיקי זוהר זה הסגנון.
עוד 567 מילים ו-1 תגובות
סגירה