הליכוד: ״תקשורת השמאל מנפחת את בנט להורדת נתניהו. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים״

המנדטים: 26 לליכוד מול 23 לימינה ● בכיר במפלגות החרדיות: בכעס שיש בציבור שלנו על נתניהו, אם בנט באמת יביא מספר כזה נמליץ עליו ● 76% מהציבור חושבים שצריך לפטר את גמליאל ● מאות מוקדי הפגנה נגד נתניהו ● ראש השב"כ אירח בסוכות בניגוד להנחיות ● הערכה: היועמ״ש לא יורה על חקירה נגד גמליאל ● נתניהו וגם גמזו: אופטימיות זהירה מול הקורונה

בנימין נתניהו ונפתלי בנט בכנסת, ב-13 בנובמבר 2017 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בנימין נתניהו ונפתלי בנט בכנסת, ב-13 בנובמבר 2017
07:06 עריכה

בוקר טוב! קבינט הקורונה החליט אתמול בערב שההשבתה במערכת החינוך תימשך עד ה-14 באוקטובר. נתניהו אמר שהסגר יימשך לפחות עד יום שני אך לפי דיווחים שונים, הוא ככל הנראה יימשך לפחות עוד שבועיים ואז יינתנו ההקלות בהדרגה. ישראל כ"ץ ושרי כחול-לבן דורשים לפתוח את הנמשק כבר עכשיו וכן את מערכת החינוך עד גיל 6, אך ראש הממשלה מתנגד.

הבדיקה בפרשת המניות של ראש הממשלה לא תוביל לחקירת משטרה. לפי דיווחים מאתמול בערב היועמ"ש אביחי מנדלבליט נוטה לסגור את התיק מאחר שלדעתו "אין בו בשר". מדובר על חשד שראש הממשלה לא מסר דיווח מלא על מניות שרכש בעת שהיה ראש האופוזיציה וגרף בגינם רווח הון במיליוני שקלים.

משה יעלון מצייץ הבוקר שסגירת התיק תפגע באמון במערכת המשפט.

07:25 עריכה

עמיר פרץ רוצה להתחיל בהקלות ובפתיחת המשק בשבוע הבא. לכאן ב' הוא אומר הבוקר את הדברים הבאים:

"אנחנו צריכים להיערך לקראת תום סוכות ולהתחיל ביציאה מהסגר … המגמה שאנחנו רואים היא כזו שיש בה אופטימיות זהירה. אני חושב שביום ראשון כאשר יתכנס קבינט הקורונה נצטרך להתחיל בהקלות … עסקים קטנים שאינם מקבלים קהל ומקומות נוספים שבהם המגע עם הציבור מצומצם. נצטרך לבחון את הירידה ובהתאם לכך לפתוח ענפים נוספים … השילוב בין ירידה בתחלואה לפתיחת המשק צריך להיות נכון ומדוייק".

בהקשר להפגנות אמר פרץ כך:

"אני מאוד תומך בהפגנות, צריך להגן על זכויות היסוד, זכות המחאה וזכות הפולחן. ולנסות לבנות מודל שבו המשטרה יכולה לבצע את התפקידה אבל לא נוכל להכריז על זה לאורך זמן. מי שחושב שאיסור ההפגנות יימשך טועה … לנסות לגלגל את הסגר לפתחנו כאילו יש קשר בין פתיחת המשק להפגנות – הקו הזה ששרי הליכוד מובילים הוא לא נכון … נבטל את העיצומים על ההפגנות ונפנה לאלה שמשתתפים בהפגנות ובתפילות לעשות זאת לפי הכללים שנקבעו לא על ידי גורמים פוליטיים … מי שמשלה את עצמו שההגבלה על ההפגנות תימשך לאורך זמן טועה. אני מערך שבשבוע הבא נבטל את ההגבלה על ההפגנות".

07:48 עריכה

שר הפנים אריה דרעי מכחיש שהתפלל בבית כנסת בטבריה ביום כיפור ואומר שהתפלל בשטח פתוח ליד ביתו בירושלים.

08:24 עריכה

בראיון לכאן ב' ח"כ שלמה קרעי מתפתל בתשובה לשאלה האם השרה גילה גמליאל צריכה להיות מפוטרת בעקבות החשד ששיקרה לחוקרים האפידמיולוגיים. הוא אומר שספק אם פיטורי השרה ישיבו את אמון הציבור שנפגם בעקבות ההפרה שלה את התקנות.

"זה נראה רע מאוד בעיני הציבור, ולכן ראש הממשלה צריך לקבל החלטות בפרט אם מדובר בהסתרת מידע בחקירה אפידמיולוגית. אני חושב שאם היתה הסתרת מידע ושקר בחקירה אפידמיולוגית כל החלטה של ראש הממשלה תהיה נכונה. זה מעשה חמור בעיני. גם מיקי לוי, אמרתי לו 'אני מתפלא עליך, אתה איש משטרה ושומר חוק', אבל הוא בסך הכל פועל בהתאם לקו של האנרכיה של אדונו לפיד … לפיד קורא לבצע דה-לגיטימציה לאורך כל הסגר".

08:39 עריכה

משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי נכון להיום יש 883 חולי קורונה במצב קשה, מהם 220 מונשמים. מחצות אובחנו 439 חולים וביממה האחרונה 5,647.

09:22 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) אמר לגלי צה"ל שלהערכתו בבחירות הבאות נפתלי בנט (שוב) יתמוך בנתניהו. בינתיים, יו"ר ימינה מכחיש שיחבור לקואליציה עוד לפני הבחירות. זוהר הוסיף שבמהלך חול המועד סוכות "אנחנו נוהגים לשבת בסוכה בלילות והלעמיק ביהדות".

10:14 עריכה

השר יזהר שי אומר לכאן ב' שלדעתו השרה גילה גמליאל צריכה לקחת אחריות ולהסיק מסקנות בעצמה.

"ההורים שלי גרים במרחק 3-4 קילומטר ולא היו איתי בחגים ויש לי בת שגרה בתל אביב ולא ראיתי אותה כבר מספר שבועות וכך צריך. אני כועס, אני רותח, אבל לא אסכן לא עצמי ולא את הילדים שלי ולא את הציבור. בגלל זה אני כואב על זה שאנחנו מתפוררים מבפנים ולא מאמינים לשום דבר אבל אני לא מתחמק מאחריות".

"… אם אכן כפי שפורסמו, הדברים בבדיקה, אני יודע מה אני הייתי עושה במקומה לו הייתי מפר בצורה כל כך בוטה, אם באמת הדברים כמו שהם השרה צריכה לקחת אחריות ולהתפטר ושלא תחכה שמישהו יגיד לה מה לעשות. דוגמה טובה היא ח"כ מיקי לוי שהתפטר מוועדת הקורונה זו דוגמה אישית של ח"כ".

"אתמול התנגדנו להחמרה שעלתה כהצעה לקנסות ואנשים שמפרים את ההנחיות יש איזון בין הכאב של הציבור לצורך למלא את ההוראות. אפשר להאשים את הנבחרים כמה שרוצים והכל נכון אבל האמת היא שאנחנו מזיקים לעצמנו אין שום הצדקה ואי אפשר להאשים נבחרי ציבור בכך שאלפי אנשים הצטופפו אתמול בהלווייה".

11:20 עריכה

פרופ' גבי ברבש אומר לכאן ב' שמתווה היציאה מהסגר צריך לקרות כאשר מגיעים ל-200 נדבקים ליום, ושביום ביום שני הקרוב נהיה יותר חכמים מבחינת היכולת להעריך כמה זמן עוד דרוש כדי להגיע ליעד.

"אני מציע לחכות עוד שבוע ולראות את הקצב של הירידה שלנו בנטרול החרדים ולהעריך, ובזה ראש הממשלה צודק, שהוא אומר 'חכו עד יום שני'. אין דין הסגר הזה כמו הגל הראשון, יש פה פער ענק מבחינת המאפיינים, צריך לקבל הערכה נכונה על בסיס הירידה שנראה עד יום שני.

"ההערכה הראשונית שנבצע לא יכולה לקחת בחשבון את החברה החרדית כי נראה שם תוצאות של מה שקורה היום וזה לא טוב. הווירוס הזה, אם הוא נמצא באיזשהו מקום הוא נמצא בכל מקום. בעוד כמה ימים נוכל להעריך כמה שבועות נצטרך כדי להגיע ל-2,000, ל-1,000 ול-200 נדבקים. אפשר להעריך את המחירים של הירידה בהדבקה ביום שני היום אנחנו לא יודעים להעריך את המחיר מבחינת סגר.

בנוגע לטראמפ אמר ברבש כי "הוא יורק בפרצוף של הצוות הרפואי שטיפל בו", בין היתר בגלל המסר שהוא משדר לציבור, שלפיו קורונה היא מחלה קלה.

11:35 עריכה

בנימין נתניהו מעודד מכניסתה של ענקית האנרגיה הבינלאומית שברון לישראל ואומר ש"זה יכניס עשרות מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל".

12:12 עריכה

המשטרה העבירה ליועמ"ש את ממצאי הבדיקה נגד גילה גמליאל על הפרת תקנות הקורונה. לפי חוות הדעת של המשטרה, יש לפתוח בחקירה פלילית נגד השרה ששהתה בטבריה ביום כיפור ולא בביתה בצפון תל אביב. ככל הנראה ההידבקות של גמליאל בקורונה היתה במהלך השהות הזו בעיר הצפונית, שם התפללה גמליאל בבית כנסת שבו חמיה משמש כרב. השרה חשודה גם בכך שאולי לא שיתפה פעולה או הסתירה מידע בחקירה האפידמיולוגית. מאחר שגמליאל נהנית מחסינות, היועמ"ש יצטרך להחליט אם לפתוח בחקירה.

12:28 עריכה

עו"ד אביה אלף אומרת לכאן ב' שהיא מתקשה מאוד להבין את ההחלטה המסתמנת של היועמ"ש לסגור את פרשת המניות של ראש הממשלה.

"הוא היה ראש האופוזציה, (בעת רכישת המניות), חזר לחיים הציבוריים, שיקר לועדת ההיתרים כשאמר שהוא צריך מימון הגנה, יש פה לכאורה עבירות של חוק איסור הלבנת הון ותמר אמרה שהיתה בדיקה יסודית וממה שיוצא מלשכת היועץ אני לא רואה שהיתה בדיקה, שמרון וכל מי שסובב אותו נחקרו?

"אני חייבת לומר שקשה לי מאוד לקבל ואני לא היחידה שחושבת כך, התנועה לטוהר המידות כבר פנתה כמה פעמים בעניין חקירה פלילית בפרשת מניות מיליקובסקי, הסיפור של פרשת אולמרט בפרשת טלנסקי זה בדיוק אותו מקרה.

"אני חייבת לומר שקשה לי לתת הסבר, השיסוי המתמיד וההסתה נגד רשויות האכיפה והיעמ"ש אולי נותן את אותותיו והוא מפחד לחקור. אני לא יודעת מה משפיע על החלטות היועמ"ש אבל לעניות דעתי והבנתי המקצועית והייתי קרוב ל-30 שנה בפרקליטות אני מתקשה להבין את ההתעקשות לא לחקור את נתניהו ב-3000 ולא על מניות מיליקובסקי. לא להגיש כתב אישום, רק לחקור.

"יש כאן לכאורה עבירות של איסור הלבנת הון וקבלת דבר במרמה … אנחנו בהתכתבות עניפה עם היועמ"ש בפרשות האלה ולא מקבלים כל כך מענה מדובר בהחלטה שסוטה ממתחם הסבירות, היא בלתי סבירה.

12:54 עריכה

לפי ברק כהן, התמונה הזו של השר אופיר אקוניס צולמה בשישי בחוף תל ברוך. אקוניס גר ברמת אביב, המרוחקת כ-1.4 קילומטר מהחוף, ונראה לוגם משקה בנינוחות בישיבה. במהלך תקופת הסגר פקחי העירייה לא איפשרו לתושבים לשבת בסביבת החוף והשהות היחידה שהותרה היא לצורך פעילות ספורטיבית.

12:57 עריכה

טיסה של דלתא איירליינס מניו יורק לתל אביב ביצעה נחיתת חירום בפריז. על הטיסה יש 150 נוסעים ומסיבה לא ברורה הוכרז בה מצב חירום.

13:21 עריכה

רון חולדאי תקף היום את ההתמודדות הממשלתית עם הקורונה ואמר ש"אין ספק שמשרד הבריאות לא מספק את הסחורה מתחילת הדרך". זאת, במסגרת השקת חמ"ל קורונה של עיריית תל אביב, שתנסה לבצע חקירות אפידמיולוגיות באמצעות 100 עובדי עירייה וצעירים בשנת שירות. "משרד הבריאות לא בנוי לנהל משבר מהסוג הזה. ההתעקשות של המשרד לנהל את האירוע לא ראויה".

13:35 עריכה

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן תוקף את כחול-לבן, ובראיון לגלי צה"ל הוא קובל על כך שנוצרה שיטה שבה שרים תוקפים פקידים. אתמול בישיבת הקבינט אמר שר המשפטים אבי ניסנקורן לברוורמן את הדברים הבאים:

"לא מבין איך אתה מנהל את הדיון, לכולם אתה קוצב זמן אבל כשמירי רגב מתלהמת על ההפגנות אתה נותן לה לדבר בלי סוף".

13:49 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום במרכז השליטה של משטרת ישראל ודיבר בפני סגל הפיקוד הבכיר. על רקע הביקורת נגד אלימות המשטרה בהפגנות נגד נתניהו וכלפי החרדים, אמר הנשיא כי "אין פה מאבק של אזרחים נגד משטרת ישראל. ברחובות שלנו אין מחאה נגד משטרת ישראל. יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם. אני מאמין שאף אחד לא רוצה לחיות במדינה שבה שוררת אנרכיה, שבה אין כבוד לשלטון חוק או מנגנונים לאכיפת החוק".

13:54 עריכה

דוברות מרחב ירקון של המשטרה מודיעה כעת שביהמ"ש השלום בת"א האריך היום את מעצרו של החשוד בדריסה במהלך התהלוכה מיום חמישי, עד לתאריך 8.10.20.

14:09 עריכה

מחאות נגד נתניהו יתחדשו הערב בכל הארץ ולפי אנשי הדגלים השחורים מדובר ב-1,087 מיקומים. לדבריהם, מפת המיקומים הופצה גם למשטרה.

15:00 עריכה

נהנה לא צפוי משערוריית גילה גמליאל: מיכה שטרית שכתב את השיר "טבריה" שזכה ל-9 השמעות ברדיו ב-24 שעות. בוואלה מדווחים כי הזמר חושב שצריך לפטר את גמליאל עקב הפרת הסגר הבוטה שלה.

כפי הנראה דיוויד ברוזה ויהונתן גפן מקווים שהשר הבא שיפר את ההנחיות ייסע לחיפה ודני סנדרסון מקווה למשהו יותר רציני מחוף בת ים עד הרצליה.

15:11 עריכה

מעיריית טבריה נמסר כי בית הכנסת בו התפללה השרה גילה גמליאל עמד בהנחיות. לטענתם כפי שנמסרה למעריב, "כ-23 נוכחים היו בבית הכנסת, 11 חלו מקרב המתפללים, 5 מהם תושבי טבריה ועוד 4 ילדים".

15:19 עריכה

אביגדור ליברמן קורא לשר התרבות חילי טרופר להתפטר.

 

15:35 עריכה

כתב הדתות של חדשות 12 יאיר שרקי מקבל שיחות הטרדה מחסידי בעלז עקב דיווחיו בנושא הקורונה. דרך ההתמודדות שלו: חיבור של כל המטרידים לשיחת וועידה.

האזינו:  

15:38 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ הנחה את אנשי משרד האוצר לגבש תוכנית לסיוע מוגבר בחודשים הקרובים לעצמאים ולמובטלים. התוכנית תכלול תוספת מקדמות וסיוע נוסף לעצמאים ולעסקים בדרכים שיגובשו, ומענקים חודשיים תוספתיים בסך אלפי שקלים למובטלים בעלי שכר נמוך, עד לגובה תקרה שתקבע, שנמצאים תקופה ממושכת בחל"ת, או הוצאו כעת לחל"ת.

התוכנית תבוא בנוסף למענקים הקבועים שניתנים במסגרת רשת הביטחון הכלכלית והמענקים לשימור עובדים שניתנו למעסיקים שישמרו את העובדים במקום עבודתם ודמי האבטלה המשולמים לכל מובטל עד אמצע השנה הבאה והמענקים למקבלי מס הכנסה שלילי, שכבר החלו להיות משולמים.

15:51 עריכה

עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשטרת ישראל, פתחה הבוקר מרכז עירוני לחקר אפידמיולוגי. בחדשות 12 מדווחים כי רון חולדאי שביקר במקום אמר "אין ספק שמשרד הבריאות לא מספק את הסחורה, מתחילת הדרך. גם היום משרד הבריאות לא בנוי לנהל משבר מהסוג הזה. לדאבוני ההתעקשות של משרד הבריאות לנהל את האירוע היא לא ראויה".

ראש עיריית ת"א הוסיף כי "אין ברירה אחרת ואנו חייבים לקחת יוזמה ולעשות דברים אופן עצמאי כדי לשפר תהליכים שקורים או לא קורים ברמה הלאומית. הקמנו לפני 4 חודשים משל"ט כדי להתמודד עם המצב אצל העובדים הזרים והקהילה הזרה, אחר כך הכנסנו לשם את הטיפול באוכלוסייה עם הקהילה הערבית ביפו ובהמשך החלטנו לטפל בכלל הבעיה בכל העיר במובן הרחב".

בנוגע לדיווח אמש לפיו הוא מתכוון לשתף פעולה עם גדי איזנקוט במסגרת מפלגת מרכז חדשה שמוקמת בימים אלה, טען חולדאי ש"הכל קשקוש, סתם ידיעות, סתם השערות. אני ראש עירייה וכשיהיו חדשות אני אודיע".

16:07 עריכה

שר החינוך יואב גלנט לא אומר את זה אבל הוא חושב שצריך לפתוח עוד פעם את הלימודים:

בגוף הכתבה אותה משתף גלנט המסקנות אינן שפתיחת בתי ספר בטוחה, אלא שזה יותר מורכב: נכתב שם כי "לדברי החוקרים, התמונה שעלתה מהניתוח הייתה מגוונת מאוד ולא ניתן להוכיח קשר ישיר בין פעילות בתי הספר להדבקה".

כך למשל אצל 52 מדינות, ביניהן צרפת וספרד, ראו עלייה בשיעורי ההדבקה במהלך החגים, שבהם לא מתקיימים לימודים וחלק מהמדינות, כמו קרואטיה, אף זיהו ירידה בהידבקות לאחר שבתי הספר נפתחו מחדש. לעומת זאת, מדינות אחרות ובהן הונגריה ובריטניה כן ראו עלייה מאז פתיחת בתי הספר, אם כי שיעור ההדבקה בבריטניה כבר היה במגמת עלייה.

זאת ועוד, הדוח מציין כדוגמה שלילית את ישראל.

16:31 עריכה

ב-ynet מדווחים כי פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו אמר כי "יש סימנים לירידה ברמת התחלואה. ירידה ודאית בכל הארץ עדיין אין. אני עוקב גם אחרי כמות התחלואה שנרשמת היום במעבדות ורואה את המשך המגמה, אבל הכל מאוד זהיר".

גמזו הוסיף כי הירידה עדיין לא מזכירה את ההאטה שראינו בדעיכת הגל הראשון ו-"מכיוון שמדובר בתזזית של ימי החג – אנחנו לא משוכנעים בכך בוודאות".

על השרה גמליאל וח"כ מיקי לוי אמר פרופ' גמזו: "כל אדם שבחר להיות איש ציבור צריך לדעת שהכללים שחלים על הכלל – חלים עליו כפל כפליים. תחושת הטעות, האכזבה ואמון הציבור על אותו איש ציבור צריך להיות כפל כפליים שבעתיים. זה הנזק שסודק את אמון הציבור. אל תחפשו עיגולי פינות – לכו ישר".

גמזו הוסיף: "הציבור מצפה לראות שאנחנו עושים את מה שאנחנו מבקשים ממנו. השרה גמליאל כבר אמרה שהיא טעתה ואני לא בוחר עבור שרים את הצעדים שהם עושים אל מול הציבור".

16:58 עריכה

ויכוח טוויטר: ח"כ שלמה קרעי אמר בראיון ל-ynet כי אם זה היה תלוי בליכוד היה איסור על התקהלויות תוך כמה שפחות פגיעה בכלכלה, אבל ניסנקורן והיועמ"ש תלו את המגבלה של ההתקהלויות במצב בו כל המשק יהיה סגור.

העיתונאי בן כספית משתף וכותב שקרעי מודה שהעסקים הקטנים סגורים כדי למנוע הפגנות.

שלמה קרעי כתב שמדובר בשקר, ושמה שהוא אמר זה שאם זה היה תלוי בליכוד חלק מהמשק היה נשאר פתוח, אבל מנדלבליט וכחול לבן התנו את המאבק בקורונה והגבלת ההתקהלויות וההפגנות – בסגירת המשק, שזה בעצם אותו הדבר ככל הנראה, חוץ מהעמדה של קרעי לפיה חלק מהמאבק בקורונה הוא מניעת ההתקהלויות מסוג ההפגנות באופן מוחלט.

כספית הגיב לקרעי ואמר שהוא מפרש את הדברים כהבנתו.

17:09 עריכה

יואב קיש אומר על פרשת גילה גמליאל: "בואו נחכה". לדבריו, גמליאל טעתה בשיקול הדעת שלה בוודאות בביקור בבית הכנסת כי  הייתה המלצה לא לעשות את זה.

קיש אמר גם כי אם גמליאל עשתה עבירה כמו שקר בתחקיר היא צריכה להתפטר אבל הוסיף כי "אני חושב שהיא לא עשתה את זה. באופן כללי כל איש ציבור שעושה עבירה חמורה צריך להקפיד בצורה יתרה".

17:14 עריכה

גם ראש השב"כ הפר סגר 

17:50 עריכה

השר דוד אמסלם חושב שמחמירים עם גילה גמליאל מדי:

17:54 עריכה

יועז הנדל: ההתנהלות של נבחרי הציבור על הפנים אבל הם מושפעים מראש הממשלה שאני עזרתי להכתיר.

18:00 עריכה

יועז הנדל מבהיר (שוב): לא תהיה ממשלה אחרת בלי בחירות.

18:31 עריכה

גבי אשכנזי עם שר החוץ של האמירויות ושר החוץ הגרמני בבונקר של המפקדה הנאצית.

לאחר מכן קרא אשכנזי לפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ. 

18:39 עריכה

נתניהו: חוללנו מהפכה אדירה.

18:42 עריכה

הארץ: מפגינים נגד נתניהו מתכנסים במוקדים ברחבי הארץ; בת"א מתוכננת צעדה.

18:51 עריכה

מעריב: אמיר השכל אחד ממובילי המחאה נגד נתניהו אומר לשוטרת ממוצא אתיופי "אני הבאתי את ההורים שלך לארץ".

 

סגן השר לביטחון פנים, ח"כ גדי יברקן, אמר בתגובה: "תת-אלוף אמיר השכל מתגזען ומתנשא על שוטרי ישראל ועל יוצאי אתיופיה – כך לא מתבטא קצין צה"ל. כשתת-אלוף אסף אגמון, שותפו של השכל ל"מחאה", דאג להזכיר לי שהוא 'הביא אותי' לארץ, הבלגתי. עכשיו כשאמיר השכל מתנשא על שוטרת ואומר: 'אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה', כאילו שהארץ שלו, לא אבליג עוד".

יברקן הוסיף: "תחת הכסות היפה של דמוקרטיה, שוויון הזכויות והמלחמה בשחיתויות, יושבת מפלצת גזענית וגאוותנית, מוצפת תחושת אדנות", אמר יברקן, והדגיש: "לצערי הולך ומתחזק הרושם שהיא זו שמנהלת את המחאה".

פנינה תמנו-שטה:

19:10 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא שלילי לקורונה בבדיקת מהירה מסוג "סופיה", שתוצאותיה מתקבלות לאחר 15 דקות ויצא שלילי – כך מסרה הערב לשכתו של נתניהו.

לדברי נתניהו ש לנו סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה שאנחנו בולמים את המגיפה, אבל זה מוקדם מדי להגיד את זה. כל המומחים בלי יוצא מן הכלל אמרו – תחכו לפחות עוד שבוע, כך אנחנו עושים, אבל כשנצא בצורה מדורגת ואחראית. הפעם בגל השני, אני מבקש גם לעשות בדיקות מהירות. אנחנו מתקינים היום בבתי אבות ברחבי ישראל את הבדיקה המהירה הזאת, בדיקת "סופיה", זו בדיקה של 15 דקות. זה יכול לעזור לנו גם בתעופה הפנימית, גם במלונאות, גם בתחומים רבים אחרים – בבתי החולים ובמרפאות. אנחנו נצא בצורה מדורגת ואחראית ולא ניכנע לשום לחצים פופוליסטיים בעניין הזה."

סגן שר הבריאות קיש שהתלווה לנתניהו אמר: "מדינת ישראל בדרך לבדיקות בזק, אישיות וזולות. הסופיה היא הצעד הראשון. אני שמח להוביל בהתאם לתוכנית שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ובהנחיית רה"מ, בנימין נתניהו, את הפריסה למאות נקודות בידוק שיאפשרו את שחרור הכלכלה לאחר הסגר ויפתח נתיב נוסף לבדיקות ללא צורך במעבדות".

19:35 עריכה

עפר שלח במחאה:

ניצן הורוביץ:

20:15 עריכה

בחדשות 12 מפרסמים כי בפעם הראשונה הליכוד ובנט ראש בראש.

העבודה, דרך ארץ, גשר והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה.

מבחינת תמונת הגושים העולה מהסקר, גוש הימין ניצב על 49 מנדטים, החרדים עם 16, גוש המרכז-שמאל עם 32, הערבים עם 15 וישראל ביתנו עם 8 מנדטים.

20:42 עריכה

יום קשה עבור הליכוד שמקבל 26 מנדטים בסקר. שלמה קרעי, עדיין שומר על התקווה.

20:49 עריכה

יכול להיות שבאמת בנט לא ימליץ בסוף על נתניהו:

21:01 עריכה

תומא סלימאן מחכה לשמאל:

21:03 עריכה

קארין אלהרר פונה לכחול לבן:

21:04 עריכה

היועמ"ש יחליט לגבי גמליאל רק אחרי סוכות.

21:13 עריכה

חדשות 12 מדווחים: 25 קציני משטרה התכנסו בצפיפות בחדר סגור לפני ארבעה חודשים במטה הארצי ברמלה. מהמשטרה נמסר כי הנושא ייבדק ויטופל בהקדם.

21:44 עריכה

הליכוד הגיב לסקר המנדטים של חדשות 12 בהאשמה חמורה: תקשורת השמאל מנפחת את בנט.

בכתבה אותה משתף הליכוד יש עוד אי דיוקים, בין היתר כי הסקר נערך טרם הוקם המחנה הציוני – הריצה המשותפת של התנועה של ציפי לבני והעבודה בראשות הרצוג.

22:09 עריכה

בצלאל סמוטריץ' וברק רביד: ריב חדש מתחיל?

22:28 עריכה

נתניהו נרגש:

סגירה