כחול לבן: דורשים תקציב ל-2021 עד סוף השנה או שנפעל בדרכים שנמנענו מהן עד כה

הליכוד: בושה שכחול לבן מאיימים בבחירות בגלל פייק סקר אחד ● הממשלה האריכה בדקה ה-90 את ההגבלות על הפגנות ● כ״ץ: מיליונים יגיעו לחרפת רעב עקב החלטות שגויות ● רה״מ: כ״ץ מקושש קולות על חשבון הציבור ● פורסם עוד סרטון עם אמירה גזענית של אמיר השכל ממובילי המחאה ● גורמים במעון רה״מ: הסרטון של שרה צולם כדי שתהיה סיבה להביא ספר בסגר ● איתן הבר הלך לעולמו בגיל 80

בני גנץ בקריית ענבים בירושלים. 26 בפברואר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בני גנץ בקריית ענבים בירושלים. 26 בפברואר 2020
06:48 עריכה

שרי הממשלה אישרו אמש במשאל טלפוני את הארכת מצב החירום המיוחד בשבוע נוסף, בהתאם להצעתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין. לפי ההחלטה, חל איסור להפגין במרחק העולה על קילומטר מבתי המוחים וכן נאסר לפתוח בתי כנסת.

06:53 עריכה

יש עתיד – תל"ם גינתה את הארכת מצב החירום המיוחד בשבוע נוסף: "בושה".

07:07 עריכה

בניגוד להנחיות, ספר פקד את בית ראש הממשלה וסידר את שערה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו – כך חשפו הבוקר איתמר אייכנר ויובל קרני ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. הספר הגיע בשבוע שעבר למעון ראש הממשלה בניגוד להגבלות, האוסרות שהייה של אדם בביתו של אחר שלא למטרה מותרת.

בדיווח צוין שעל עבודתו מקבל הספר תשלום מהמדינה. עוד נכתב שבשל הופעותיו זכאי ראש הממשלה מתוקף היותו אישיות ציבורית לשירות מעין זה, אולם רעייתו – לא.

שרה נתניהו
נתניהו, אשתקד (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

גורמים מטעם שרה נתניהו הגיבו –

הגברת שרה נתניהו מקפידה באופן מחמיר על הנחיות משרד הבריאות. בתקופת הסגרים לא יצאה מביתה, והיא מנהלת את שגרת עבודתה כפסיכולוגית ילדים בעיקר באמצעות פגישות זום ושיחות טלפון. הגברת נתניהו מקפידה הקפדה יתרה שהיא ובני ביתה יעטו מסיכה, גם בתוך הבית, וכך גם עובדי המעון ונותני השירותים המגיעים אליו. היא הקפידה על הכללים גם בראש השנה ובסוכות, וביום הכיפורים התפללה ברחוב ליד הבית.

כל מי שמבקר במעון ראש הממשלה יעיד שהגברת נתניהו לא רק עוטה מסיכה בעצמה בתוך הבית, אלא מבקשת מכולם לעשות זאת, וזהו גם המסר שביקשה להעביר לציבור. לפני חג הסוכות צילמה הגברת נתניהו סרטון הסברה לשירות הציבור בו קראה לכולם לעטות מסיכות. מאחר שהיא דמות ציבורית משפיעה ומדובר בסרטון הסברה לשירות הציבור, היא הניחה שניתן להשתמש בשירותי ספר, כפי שנהוג בערוצי הטלוויזיה. הגברת נתניהו והספר עטו מסיכה וכפפות בזמן ששהו יחד והיא אף ביקשה מהספר להימנע משיחה מטעמי זהירות.

07:27 עריכה

חברתו של בנו של נפתלי בנט הגיעה לבית המשפחה של יושב ראש ימינה, בניגוד להנחיות – כך דיווחה מורן אזולאי ב-ynet. לפי הפרסום, החברה בת ה-15 הגיעה ברגל בערב יום כיפור מביתה שבהרצליה לביתו ברעננה של בן זוגה, גם הוא בן 15.

מלשכת בנט נמסר בתגובה –

במהלך יום הכיפורים, החברה של בנו המתבגר של בנט הגיעה לבקר אותו בביתם, ללא ידיעתם מראש של בנט ורעייתו. חבר הכנסת בנט לוקח אחריות, מצר על כך, שוחח עם בנו ויפעל שזה לא יישנה.

08:22 עריכה

לקראת מינוי נציב שירות בתי הסוהר הבא ייפגש היום השר לביטחון הפנים עם בכירים המועמדים לתפקיד – כך דיווח לירן לוי ב"וואלה! ניוז", לדברי גורמים הבקיאים בנעשה. אוחנה ייפגש עם ממלא מקום הנציב גונדר אשר וקנין, ראש מטה שב"ס גונדר אילן מלכא, מפקדת מחוז דרום גונדר קטי פרי ומפקד מחוז צפון גונדר שרון שואן.

בפרסום מצוין, שלדברי גורם במשרד לביטחון הפנים, אוחנה החליט מיהו המועמד שאותו הוא רוצה למנות למפכ"ל.

09:25 עריכה

משרד הבריאות החל בפיילוט – בדיקות קורונה באמצעות שטיפת פה; התוצאות – תוך שניות. הפעלת הבדיקות החלה במתחמי היבדק וסע של מגן דוד אדום. כך דיווח מאיר מרציאנו בגלי צה"ל.

10:03 עריכה

כתב אישום הוגש נגד תושב ראשון לציון, שנאשם באיומים על חברת הכנסת מרב מיכאלי. לפי כתב האישום, הנאשם שלח למיכאלי הודעה פרטית בפייסבוק, שבה כתב: "צריך לסדר לכם מקום ליד רבין". לאחרונה הוא הואשם גם באיומים נגד חבר הכנסת אלי אבידר.

10:07 עריכה

ארגון מעצבי השיער והספרים הגיב לפרסום, שלפיו מעצב שיער הגיע לבית ראש הממשלה וסיפר את שרה נתניהו, בניגוד לתקנות. "גם שרה נתניהו מבינה שסגירת המספרות היא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה", מסר הארגון, בתגובה שפורסמה ב-ynet. "בכל יום חוזרים עוד ועוד ספרים וקוסמטיקאיות לעבוד והופכים לעבריינים בעל כורחם", הוסיפו בארגון.

10:30 עריכה

גורמים בכחול לבן אומרים שכל עוד ימינה נוסקת בסקרים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יימנע מבחירות, והם יוכלו להחריף את התנהלותם מולו – כך דיווח מיכאל האוזר טוב בגלי צה"ל.

בסקר שפורסם אתמול בחדשות 12 קיבלה ימינה בראשות נפתלי בנט 23 מנדטים, בעוד הליכוד קיבל 26.

10:52 עריכה

פורום המפכ"לים לשעבר והניצבים בדימוס פנו לשר לביטחון פנים בדרישה למנות מפכ"ל בהקדם. חברי הפורום הודיעו שאם לא ייעשה כן יגישו עתירה לבג"ץ בנושא.

11:49 עריכה

קבינט הקורונה יתכנס לדון בהמשך מדיניות הסגר ביום שלישי הקרוב בשעה 16:00 אחר הצהריים.

11:54 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לדיווחים על הכלב שעבר התעללות מידי בעליו.

12:49 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קורא "להחיל ריבונות ישראלית על מאה שערים".

13:41 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. בשיחתם דנו השניים בסוגיות הביטחוניות האזוריות, בתוקפנות האיראנית ובמצב בסוריה. השניים גם דנו בקידום שיתופי הפעולה בין המדינות בנושא המאבק בקורונה.

בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)
נתניהו (משמאל) ופוטין בסוצ'י, אשתקד (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)

בנוסף, איחל נתניהו לפוטין ברכות לרגל יום הולדתו ה-68 שחל היום.

14:05 עריכה

ראשי ערים פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לשלב נציגות של השלטון המקומי בקבינט הקורונה – כך דיווחה עמליה דואק ב-N12. לדבריהם, הצעד נחוץ לשם טיפול דיפרנציאלי במשבר ולמען הגברת אמון הציבור.

ראש הממשלה הסכים כי מדובר ביוזמה חשובה, "אני מאמין בכוח של מאות המנהיגים ברחבי המדינה", אמר והוסיף "ההירתמות כמנהיגים מקומיים משנה את התמונה. הרמזור הוא אחד מהכלים שישנו את המהלך".

על המאבק בכללותו אמר ראש הממשלה כי "בתמונה העולמית פעלנו מהר מאוד בצורה אחידה והצלחנו להכניע את המחלה בצורה מאוד מהירה. פתיחת האולמות ומוסדות החינוך ייתכן שזירזו את התפשטות המחלה". לשיטת ראש הממשלה הכשלונות בהתמודדות עןם המגיפה היו עקב השינויים הפוליטיים. "הממשלה כבר לא אחודה", אמר, "ולא פעלה במהירות הנדרשת", אמר נתניהו והוסיף: "כשבאנו לעצור אותה נתקלנו בהתנגדויות סקטורליות ופוליטיות, כולל בכנסת וכולל גם בממשלה, כי הממשלה כבר לא הייתה אחודה, היא הייתה ממשלה אחרת, והיא לא פעלה באותה מהירות, באותה החלטיות, משום שהיא שינתה את המבנה שלה. זו האמת".

14:13 עריכה

בכחול לבן ידרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל לעבוד כבר עכשיו על תקציב 2021 – כך דווח במספר כלי תקשורת. אם תקציב השנה הבאה יאושר לפני סוף 2020 – כפי שמעוניינים בכחול לבן – נתניהו לא יוכל להוביל לפיזור הכנסת בחודש דצמבר.

14:40 עריכה

המטה לביטחון לאומי שיגר דוח לשרים, ובו הנחה להיערך לכך שבניגוד למגמה המסתמנת כעת – לא תחול ירידה בתחלואה ותידרש החמרה של ההגבלות.

14:44 עריכה

בעקבות השתתפות בחודש שעבר של נועה קירל, חיילת בצה"ל, בסרטון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביצע הצבא תחקיר, שבו נמצא שהזמרת פעלה לפי הנהלים. שני מפקדים ננזפו.

15:06 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך תדרוך לתקשורת בבית החולים שיבא. לדבריו, "אנחנו בדרך כלל רגילים כשאנחנן נפגשים בענייני קורונה יש מלא חדשות רעות, התפרצות, מסרים שעולים דווקא היום ברוח שונה – רואים את השפעות הראשוניות של הסגר, רואים ירידה באחוזי המאומתים, בנדבקים".

השר סייג את דבריו והוסיף ש-"לא הייתי מציע לקפוץ למסקנות ש'עכשיו הכל נגמר' ו'אנחנו ניצחנו' ו'נפתח את המשק'- ברור שנצטרך עוד זמן לא קצר כדי להיות בטוחים שהדברים עובדים כפי שאנחנו רוצים על מנת שנעמוד בפרמטרים שקבענו ליציאה מהסגר. זה ייקח עוד זמן, לא נעשה צעדים רק בגלל שהגיע איזה שהוא תאריך".

השר לא התייחס במפורש לחברת מפלגתו גילה גמליאל שהפרה את ההנחיות בצורה בוטה ורק אמר "אני לא החתול טום ואף אחד לא העכבר ג'רי. לא צריך לחשוב מי נתפס ומי עקף את ההנחיות. הדברים ברורים – אם נשמור על ההנחיות, זמני הסגר יוכלו להתקצר".

יש לציין כי היו גם פרקים בהם תום וג'רי דווקא שיתפו פעולה:

15:35 עריכה

בוואלה מדווחים: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי הוא מעוניין לבחון באופן מידי מתן סמכויות לבידוד ולקטיעת שרשראות ההדבקה לרשויות המקומיות. בשיחה שקיים נתניהו עם ראשי ערים ברחבי הארץ בהשתתפות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת אמר נתניהו כי "אנחנו נמצאים כרגע בתהליכים מואצים להשלמת מערכת מידע מסונכרנת במרכז השליטה והדבר הזה אמור לתת לכם את כל מה שצריך לשם כך".

עם זאת, גורם ביטחוני אמר על דברי נתניהו כי "הרשויות המקומיות מעורבות כבר היום בקטיעת שרשראות ההדבקה. כל מודל החקירות האפידימיולוגיות של פיקוד העורף בנוי על הפעלה של הרשויות המקומיות. נכון להיום ישנם קרוב ל-1,000 מתשאלים ברשויות המקומית שמקבלים כלים והדרכה מפיקוד העורף. לדוגמא, המוקד שהוקם בתל אביב הוא של פיקוד העורף עם מתשאלים שהם עובדים של עיריית תל אביב".

 

נתניהו בזום:

 

15:55 עריכה

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר, תתכנס ביום ראשון הקרוב (11.10) בשעה 11:00 לדון בהחלטת הממשלה להאריך את תוקפה של ההכרזה על מצב החירום המיוחד בשל נגיף הקורונה, לרבות בעניין חוות הדעת האפידמיולוגית שעמדה בבסיסה.

עמדת משרד הבריאות שתובא לוועדה:

"פרשנותינו היא כי הסגר של השבועות האחרונים נותן את אותותיו וענו עדים לתחילת ירידה בתחלואה. יחד עם זאת, שיעורי התחלואה עדיין גבוהים מאוד, גם באופן אובייקטיבי וגם מבחינת יכולתה של המערכת להתמודד עמם. לסיכום, מדינת ישראל עודנה נמצאת במצב של תחלואה חריפה ומצב בריאותי חמור המחייבים המשך נקיטת צעדים מחמירים ובכלל זה מגבלות מחמירות של תנועה והתקהלויות להתמודדות עם המצב החמור". 

להורדת חוות הדעת האפידימיולוגית המלאה בפורמט PDF

16:20 עריכה

השר דודי אמסלם נכנס לבידוד לאחר שחקירה אפידימיולוגית הראתה כי שוחח עם השרה גמליאל במשך 15 דקות. השר הסביר בפייסבוק שלו כי אינו מחויב בבידוד אולם החליט לעשות זאת בכל זאת.

חברות וחברים יקרים,החלטתי על דעת עצמי, וכצעד של משנה זהירות, להיכנס לבידוד, מפאת אותו מפגש ושיחה שלי עם השרה גילה…

פורסם על ידי ‏דוד אמסלם David Amsalem‏ ב- יום רביעי, 7 באוקטובר 2020

16:23 עריכה

ניצן הורוביץ מתגעגע לרמזור:

16:25 עריכה

בנט: להעביר מיד סמכויות לרשויות המקומיות. 

16:48 עריכה

שלמה קרעי: זו ממשלת אנדורגינוס. כחול לבן הם גיס חמישי.

בנוגע לשיר של הברירה הטבעית, "ילדים זה שמחה", קרעי מבצע בעצם הקבלה למילים:

"לאחד הוא דוחף כסף, כוח וכיף
ולכם הוא נותן ילדים"

כלומר, בשיר של יהושע סובול הכוונה היא התודעה הכוזבת בהם היו שרויים המזרחים בעלי המשפחות מרובות הילדים מול ההגמוניה שצברה כוח. כך, בנט מקבל להוביל בסקרים אבל זה לא כמו לנצח בבחירות שזה ילדים, או משהו, יכול להיות שקרעי לא הקדיש כל כך הרבה תשומת לב למה שהוא כותב.

17:03 עריכה

סמוטריץ' הבהיר: "נשב רק בממשלת ימין". שר התחבורה לשעבר ענה לשאלה של צופה בתכנית זום אין בחדשות 12 ואמר כי מפלגתו לא תשב לעולם בממשלת שמאל עם מפלגות כמו יש עתיד וכחול לבן. סמוטריץ' הוסיף: "אני במפלגה דתית עם ערכים. אני לא מחליף אידיאולוגיות".

17:30 עריכה

יאיר לפיד: ראש הממשלה נזכר במשהו שכבר חשבנו עליו מזמן.

17:38 עריכה

המערכת הפוליטית סופדת לאיתן הבר, עיתונאי, סופר ושהיה יועצו הקרוב של יצחק רבין, שהלך לעולמו בגיל 80

הנשיא ריבלין:

ראש הממשלה נתניהו:

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פטירתו של איתן הבר ז''ל:אני מצר על פטירתו של איתן הבר ז''ל, שהיה מעמודי התווך של העיתונות …

פורסם על ידי ‏ראש ממשלת ישראל‏ ב- יום רביעי, 7 באוקטובר 2020

בני גנץ: 

מפלגת העבודה: 

תמר זנדברג:

איציק שמולי:

עמיר פרץ:

שולי מועלם:

אהוד ברק:

18:12 עריכה

בגלל הקורונה: מבחני ההערכה החיצוניים, שאמורים היו להוות מודל חדש להערכת מצב מערכת החינוך, יבוטלו. גלנט: "שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית, ובהתאם לכך אנחנו פועלים".

18:47 עריכה

סגן השר לביטחון הפנים, גדי יברקן, אמר בגל"צ כי בליכוד לא מייחסים חשיבות להיחלשות בסקרים. לדברי יברקן "אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה, בגלל זה הסקרים יורדים. ראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה בזמן שגנץ וניסנקורן החליטו להילחם בממשלה".

18:49 עריכה

ניר ברקת על אהבה לכלבים, במקרה של משפחתו, הפומרניאן גוש.

18:57 עריכה

נתניהו על ההתעללות בכלב:

יחד עם רבים מאזרחי ישראל, גם משפחתי ואני נחשפנו לסרטון ההתעללות בכלב בבת-ים. אי אפשר שלא להזדעזע. אנחנו חושבים על…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום רביעי, 7 באוקטובר 2020

19:30 עריכה

איילת שקד התארחה בחדשות 12 ואמרה שאנחנו בסגר בגלל כשלון, ושצריך לצאת לתכנית הרמזור. האם יסגרו ערים חרדיות? שקד אמרה "אני מסתכלת על צבעים לא על מגזרים".

בתגובה לדברי הליכוד אתמול על תוצאות הסקר "איך זה נגמר בסוף כולם יודעים" אמרה שקד כי "אני חושבת שראש הממשלה והליכוד במקום לראות איך מורידים את ימינה יתחילו לעבוד איך להוריד את התחלואה. מה שמעניין אותו זה הסקר? אנשים מאבדים את פרנסתם וכבודם וחלק מזה בגלל כשלים של הממשלה".

שקד אמרה כי "אחרי גל התחלואה הזה צריך ללכת לבחירות בתוך חודשיים שלושה. סגר נוסף יעלה 20 מליארד שקלים למשק. בחירות זה רק שני מיליארד".

20:08 עריכה

שר האוצר במתקפה חריפה: על פי דיווח ב-ynet אמר ישראל כ"ץ בדיונים הפנימיים על גיבוש תוכנית הסיוע הכלכלית לעצמאים ולמובטלים: "אני לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות לסגור את המשק ללא אבחנה וללא שום הצדקה בריאותית. במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים, סוגרים מקומות עבודה שלא מקבלים קהל ואין בהם שום הדבקה. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד 10 אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד 10 עובדים – אף אחד לא מקבל את זה".

נועם רבקין פנטון/Flash90
סוגרים מקומות עם 10 אנשים ללא סיבה. ישראל כ"ץ

מלשכת ראש הממשלה הגיבו: "הסגר הכרחי. ראש הממשלה לא נכנע ללחצים מצד אלו שמנסים לקושש קולות על חשבון בריאות הציבור". 

20:23 עריכה

בערוץ 13 מספרים: הסרטון היה רק תירוץ לשרה נתניהו להביא ספר.

הסרטון שפורסם לפני חמישה ימים באינסטגרם של שרה נתניהו:

 

 

20:45 עריכה

עמיק פרץ מגבה את ישראל כ"ץ.

21:02 עריכה

הליכוד פונים לכחול לבן שמתעקשים על תקציב ל-2021

כחול לבן מגיבים:

21:22 עריכה

מקורבים לשר אדלשטיין הגיבו לדברי ישראל כ"ץ על שגיאות משרד הבריאות. לדבריהם "התנהלות שר האוצר פוגעת בראש ובראשונה בבריאות הציבור ובכלכלה הישראלית. במקום לירות בתוך הנגמש תוך כדי מלחמה, מצופה ממנו להתגייס בתחומו ולתת פיצוי מלא לכל העסקים שנפגעו מהסגר". 

21:44 עריכה

פנינה תמנו שטה על אמיר השכל שאומר לעוד שוטר מהעדה האתיופית "אני הבאתי את ההורים שלך". 

21:50 עריכה

סמוטריץ' מזכיר שכולנו יהודים ואף אחד לא עושה לאף אחד טובה (אלא אם יש איזו בעיה בגיור ואז כן לפעמים צריך לחפש מישהו שיעשה טובה).

 

21:55 עריכה

האם ויכוח סרק? נגלה בהמשך.

21:57 עריכה

רם שפע מזכיר לנתניהו איך נראה ארנק:

22:00 עריכה

שר החינוך גלנט חושף: יש לי כלב חמוד.

 

22:38 עריכה

ומותר ומותר להפגין:

22:48 עריכה

איילת שקד שולחת את אמיר השכל להצדיע:

23:54 עריכה

בדקה התשעים, הממשלה אישרה הארכת הגבלות שהייה במרחב הציבורי עד יום שלישי. ההגבלות כוללות הפגנות המוניות מעבר למרחק קילומטר ממקום המגורים.

סגירה